LASTEN HOITO???

  • Viestiketjun aloittaja maukunen
  • Ensimmäinen viesti
maukunen
JA SULLEKKIN VAAN TIEDOKSI.../ minä(vieras)...

ET VARMAANKAAN TIEDÄ EDES MISTÄ PUHUT, yhteiskunnanloinen ,
OLET HÄDIN TUSKIN VAIPOISTASI, PÄÄSSYT SORRY SULLE, TUNTUU VAAN TOI SUN NÄKEMYKSESI OLEVAN OMITUINEN....
ONKON SULLE ENNENKIN KÄYNY NÄIN ET JÄÄ LUU KURKKUUN....

KASVA, KASVA, JA OLE ONNELLINEN NIINE PAHOINE PUOLINESI.

HYVÄT SYKSYN JATKOT JA MENESTYSTÄ SILLÄ VALITSEMALLASI TIELLÄ.
JOKU PÄIVÄ VIELÄ JOKU SUAKIN "Ymmärtää".... :heart:

 
ikämies
Sanoisin kaikille Teille jotka tätä sivua lukevat, että kaikkein tärkein asia on se, että lapsi saa olla kotona niin kauan kuin se vaan on mahdollista, eli kolme vuotta vähintään.

Jokaisen joka edes ajattelee lapsen tekemistä, täytyy ajatella myöskin sitä että, lapsi vaatii elämästänne koko loppuiän.

Ei riitä ,että valvotaan lasta se kaksi-kolme vuotta, vaan lastansa täytyy ja pitää valvoa niin kauan kunnes HÄN täyttää aikuisiän KRITEERIT. Kaikki eivät täytä niitä koskaan, mistä johtunee?

No se johtunee siitä, että heitä ei ole valvottu siloin kuin olisi pitänyt.
Senpä takia meillä on tänä päivänä paljon ongelmanuoria jotka eivät tiedä/löydä paikkaansa.

Ainakin meillä, kolmen pojan isänä on varsinkin vanhemman pojan suhteen paljon vaikeuksia, johtuen varmastikin siitä, että itse olin silloin liian paljon töissä, enkä juurikaan ehtinyt ola kotona.

Miettikääpä sitä kaikki te uraputkessa olevat: älkää tehkö lapsia ollenkaan.
 
ikämies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 04:55 tintti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 22:30 maukunen kirjoitti:
JA PIENESTÄ TYÖMARKKINATUESTANI MAKSAN VEROJA ENEMMÄN KUIN TYÖSSÄ-KÄYVÄT ELI 22PROSSAA...

KÄTEEN JÄÄ MAHTAVAT 514E, KK.
REVI SIITÄ SINÄ TIETÄMÄTÖN????
Kylläpä sinä, Maukunen, kovin matalaksi Suomen verokantaa luulet, jos tuo 22% riittää työssäkäyvien veroksi. Jokainen tekee kuitenkin omat valintansa, niin sinäkin olet tehnyt. Suuresti ihmettelen, miksi valitat tuota köyhyyttä, jos se on sinulle ok?

No se joka on täysin tietämätön on se henkilö joka ei ole koskaan joutunut esim: työttömäksi:

Esimerkiksi työtön työnhakija joutuu maksamaan 2 % ylitse normaalin verotaulukon koska on työtön.

Eli vaimoni pääsi töihin 2004 lokakuussa. Hän oli ns. yhdistelmätuella.
Pesti kesti kolme kuukautta. Palkka oli 700 euroa /kk

Veroprosentti oli vain 7% siitä kuukausipalkasta.

Mutta kun pesti loppui, niin työttömän veroprosentti kasvoi heti niin , että se oli parhaimmillaan 18%, siitä pienestä työttömyyskorvauksesta
jonka hän sai.
Matti Vanhanen(pääministeri) on todennut, että tällä kannustetaan ihmisiä siihen, että hakisivat töitä, joka olisi heille edullisempaa kuin työttömänä oleminen.

Okei, jos Matti Vanhanen voi osoittaa töitä sieltä BAAPELIN TORNISTA istuessaan.
Me kaikki jotka olemme ikämme tehneet töitä ja oppineet työn sen tekemisen kautta, ja olemme ehkä vähemmän koulutettuja kuin te muut, mutta siitä huolimatta olemme aivan varmasti ansainneet eläkkeemme, sosiaaliturvamme, ynnä muut edut jotka valtiovalta on meille joskus suonut.

Enemmän kuin te nykynuoret, joiden koulutus on maksettu meidän maksamistamme verorahoista, jotta te voisitte nykyisin kukkoilla sillä tunkiolla, jonka me olemme teille alunperin luoneet. Ja jos ei kerran töitä ole , niin sitä on kait turha myöskään haikailla, koska kaikkihan, myöskin te kouluttautuneet tiedätte, että tällä hetkellä kaikki työpaikat löytynee KIINASTA. EIKS VAAN?
 
ikämies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 20:03 Nelthilta kirjoitti:
Maukunen. Vuodatuksestasi päätellen et kyllä tosiaan ole pitkään aikaan ollut töissä. Meinaan, jos tosiaan pidät työssäkäyvän äidin elämää noin helppona... En minä vain oikein ymmärrä, miten voit pitää työelämästä putoamista (pitkien perhevapaiden takia) jotenkin hyvänä ja suositeltavana vaihtoehtona.

Joo, ja mulla ei ole vielä tämä esikoinen syntynyt, mutta tunnen sentään itseni jo sen verran hyvin, että tiedän ettei kotiäitiys ole minun osani. Monestakaan syystä. Eikä esikoinen jää ainoaksi (ainakaan tarkoituksella), koska tykkään että lapsi tarvitsee sisaruksia.
No kyllä minäkin jopa miehenä ihmettelen SINUN kiirettäsi töihin takaisin. Onhan sinulla kolmen vuoden aika tutustua esikoiseesi, mikäli vain haluat tehdä sen.Mutta SINÄ ET HALUA kasvattaa lastasi ensimmäiset kolme vuotta, jonka laki sallii kaikille SUOMEN NAISILLE.

Sinä haluat elää niinkuin AMERIKASSA, jossa NANNY huolehtii lapsesta ja peräti kait sen imettämisestäkin. SITÄHÄN SINÄ HALUAT!

Hanki rintapumppu ajoissa, jos ylipäätään ehdit työkiireiltäsi siihen mitään pumppaamaan. Et ole varmaan koskaan kuullut, koska ekahan vasta tulossa, että ÄIDINMAITO se vasta on parasta kaikille allergioille ja muille sairauksille vastasyntyneille, jolloin he pystyvät paremmin vastustamaan kaikenlaisia viruksia vanhemmiten.

No, kyllä sääliksi käy sitä lasta/lapsia jotka joutuvat tahtomattaan SINUN lapsiksesi. Voin jo etukäteen povata huonoa perhe-elämää, koska sitähän itseasiassa ei koskaan tule olemaankaan, koska sinähän olet töissä......
 
Ylpeä kotiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 23:06 ikämies kirjoitti:
Sanoisin kaikille Teille jotka tätä sivua lukevat, että kaikkein tärkein asia on se, että lapsi saa olla kotona niin kauan kuin se vaan on mahdollista, eli kolme vuotta vähintään.

Jokaisen joka edes ajattelee lapsen tekemistä, täytyy ajatella myöskin sitä että, lapsi vaatii elämästänne koko loppuiän.

Ei riitä ,että valvotaan lasta se kaksi-kolme vuotta, vaan lastansa täytyy ja pitää valvoa niin kauan kunnes HÄN täyttää aikuisiän KRITEERIT. Kaikki eivät täytä niitä koskaan, mistä johtunee?

No se johtunee siitä, että heitä ei ole valvottu siloin kuin olisi pitänyt.
Senpä takia meillä on tänä päivänä paljon ongelmanuoria jotka eivät tiedä/löydä paikkaansa.

Ainakin meillä, kolmen pojan isänä on varsinkin vanhemman pojan suhteen paljon vaikeuksia, johtuen varmastikin siitä, että itse olin silloin liian paljon töissä, enkä juurikaan ehtinyt ola kotona.

Miettikääpä sitä kaikki te uraputkessa olevat: älkää tehkö lapsia ollenkaan.
Sinulle :flower:. Asia on juuri näin! Omien lasten hoito on maailman tärkeintä työtä. Ja monet vanhemmat huomaavat sen vasta, kun omat lapset ovat jo aikuisia. Silloin on liian myöhäistä.

Nykynaiset ovat itsekkäitä, ja haluavat tunkea lapsensa hoitoon heti vanhempainloman jälkeen.

Minun äitini hoiti minua aina kotona =). Meillä oli maalaistalo, ja äiti auttoi aamulla kouluun, ja kotona oli aina aikuisia paikalla. Sieltä tuli perusturvallisuuden tunne, minä pärjään elämässä=). Ikinä en ole päivähoidossa ollut, enkä juossut avainnippu kaulassa pitkin kyliä, kenen kotiin voisin mennä iltapäivää viettämään koulupäivän jälkeen.

Omat lapseni hoidan myös kotona =). Koska omien lasten hoito on tärkeintä työtä maailmassa.

Onko nykynaisille tärkeämpää tyydyttää omia tarpeitaan kuin lapsen tarpeita? On. Nykynaiset eivät välitä lapsista ja kodista mitään, vaan haluavat äkkiä töihin, koska siellä pääsee helpommalla kuin kotona.

"Trendikäs" elämä ei ole nykynaisten mielestä kotona, vaan töissä. Nämä naiset eivät ole onnellisia missään. Nykynaisille on tärkeämpää istua kynnet viilattuina ja roiskeläppäminihame päällä konttorissa, vahdata näyttöä ja lähettää sähköpostia, kuin hoitaa omia, pieniä lapsiaan kotona.

Minä rakastan lapsiani ja hoidan heidät itse =). Lapseni tulevat kotona myös paremmin hoidettua kuin päivähoidossa. That`s it =)!
 
kysynpä vain


Minä rakastan lapsiani ja hoidan heidät itse =). Lapseni tulevat kotona myös paremmin hoidettua kuin päivähoidossa. That`s it =)!
[/quote]

mistäs sinäkin tuon tiedät ku pentusi ei ole päivähoidossa ollut..oletko tullut ajatelleeksi että ne jotka vievät lapsensa hoitoon, heille se saattaa olla raha kysymys! kaikki ei halua olla yhteiskunnan elättejä toisin kuin eräät!
 
Niin kyllä se, että ei voi jäädä yhteiskunnan tuilla yksinomaan elämään ajaa töihin. lapsen etu lienee, että vanhemmilla on työpaiikka jopa kun lapsi on 10-v., 15-v.. 25v. jne. Pitkänäköisempää katsetta elämään!

Lainarahoja ei minusta ainakaan kannata käyttää jokapäiväiseen elämään (siis ruokaan, vaatteisiin, sähkö- ja vesilaskuihin). Mitään "elintason perässä juoksemista" työssäkäynti ei Suomessa ole, sen suo alhaiset palkat, kova verotus niin palkasta kuin muusta ja progressiiviset maksut.

Harva työssäkäyvistä tekee varsinaista uraa...ellei uraksi nimitä KAIKKEA työssäkäyntiä.

Itsekästä on se, ettei ajattele elämää, omaa ja lasten, yhtään pidemmälle.

Lapsi ei kärsi siitä että vanhempi tekiee töitä kodin ulkopuolella. Vanhempien yhdessäolo lapsien kanssa on tärkeää. Voi olla läsnä, mutta ei ole kuitenkaan henkisesti läsnä...Ja nyt en puhu laatuajassta määrän kustannuksella vaan ylipäätään.

Olkaa kotiäidit tyytyväisiä että voitte olla kotona, jos se mahdollisuus realistisesti teille suotu on.

Ja muuten, kyllä mieskin voi jäädä tietääkseni hoitovapaalle. Myös isä lapselle tärkeä.

 
Pikke
Kahden ensimmäisen lapsen kanssa olemme asuneet vuokralla, ja molemmista olin hetken aikaa hoitovapaalla. Kolmannen syntyessä olimme muuttaneet omaan asuntoon, asuntolaina ja autolaina hoidettavana. Oma auto on välttämätön jotta mies pystyy käymään töissä. Mies on pienipalkkainen, itse tienaan paremmin, joten hoitovapaa oli käytännössä mahdoton. Laskelmat tehtiin moneen kertaan, koska olisin halunnut jäädä hetkeksi kotiin, mutta se ei kerta kaikkiaan ollut taloudellisesti mahdollista.
Olen itsekin ihmetellyt joskus tätä monien ulkomaan matkailua. Meillä ei siihen ole tähän mennessä ollut varaa, vaikka olemme molemmat töissä. Ehkä se on sitten kysymys siitä miten asiat arvottaa. Me olemme remontoineet ilman lainoja, ja kotimaassa on kyllä reissattu. Tietysti jos jättäisi nuo pienet kotimaan matkat väliin ja säästäisi ne rahat niin ulkomaillekin pääsisi. Olen kyllä sitä mieltä että lasten pitää tuntea myös omaa maataan.
Takaisin asiaan: jokainen ratkaisee nämä hoitoasiat itselleen sopivalla tavalla.
 
Nelthilta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 00:29 ikämies kirjoitti:
Mutta SINÄ ET HALUA kasvattaa lastasi ensimmäiset kolme vuotta, jonka laki sallii kaikille SUOMEN NAISILLE.
Ensimmäisiä kuukausia lukuunottamatta tuo oikeus on myös SUOMEN MIEHILLÄ. Meillä onkin isä jäämässä joksikin aikaa kotiin ja sen jälkeen toinen meistä on varmaankin osittaisella hoitovapaalla. Perheneuvottelut tästä ovat kesken. Ja jos hyvin käy, niin en lasten välissä kovin pitkäksi aikaa töihin kerkiä.

Mitä rintapumppuun tulee, niin jos maitoa riittää (äidillä ei riittänyt), niin kun minä olen töihin palannut kannattaa katsoa, mitä maitoa tulee kahviin kaataneeksi.

Sitä logiikkaa en vain oikein ymmärrä, kun tuolla jonkun muu meuhkasi siitä, kuinka nykypolvi on saanut ihan ilmaiseksi verovaroista maksetun pitkän koulutuksen. Niin onkin, minulle maksettiin neljä vuotta täyttä palkkaa väitöskirjan teosta. Pitäisikö nyt sitten jäädä vuosiksi kotiin ja jättää kallis koulutus hyödyntämättä?

 
maukunen
MINÄ VASTAAN NIINKAUAN KUIN SINÄ "NETHILDA" TAJUAT ETTÄ SINÄ ET OLE EDELLEENKÄÄN MINUA JA LAPSIANI NIIN SANOTUSTI "ELÄTTÄNYT"

EMME OLE PERHEENI KANSSA ,SAANEET KOSKAAN NIINSANOTUSTI , FATTALTA TAI MISTÄÄN MUUSTAKAAN PAIKASTA ELINKEINOA.
JOTEN SINÄ IHMINEN TAJUU JO NYT ET SINÄ ET OLE KOSKAAN ELÄTTÄNYT MINUN PERHETTÄNI MILLÄÄN MARKOILLA, EMME OLE SIIS
VELKAA SINULLE TAIKKA MUILLEKKAAN.

MUUTEN MITÄ MIELTÄ OLET KUN OOT NIIN KAIKKI-TIETÄVÄ....
KUKAS ELÄTTÄÄ TÄMÄN YHTEISKUNNAN PUMMIT eli ALKOMAHOLISTIT, SINÄ TIETYSTI?????????????????????????????????????????

VIELÄ SINÄ MIES HENKILÖ JOKA TULIT TÄNNE AKKOJEN PALSTALLE, SUSSAHAN ON "RYYYYYTIÄ" :kieh: :kieh:
 
Nelthilta, maidon riittävyydestä tosiaan ei tiedä. Minä kuvittelin että lisämaitoa ei tarvita, mutta toisin meni. ALusta asti pullomaitoa, ja ihan lääketieteellisistä syistä, koska maitoa ei tullut, vauvan sokerit alas ja paino putosi enemmän kuin sallitut 10%.

Mutta tosiaan, kyllä se äidin mitta on muualla kuin pelkässä imetyksen pituudessa ja kotona olemisessa. Uskon, että suurin osa toivoo lapsensa parasta, esim. imetyksen suhteen (esim. suojaahan äidin vasta-aineet lasta sairauksilta kunnes lapsen oma tuotanto käynnistyy yms.). Ja kuten Nethiltan esimerkki näyttää, myös mies ottaa samanlaisen vastuun lapsesta jäädessään myös välillä kotiin! Mikäpä ihanampaa.

Jokainen uusi sukupolvi saanee "enemmän" joissain asioissa kuin edellinen. Mutta väliinpudotaan muissa asioissa, esim. eläkeasioissa. Meikäläinenkin opiskeli työtä tehden, ei tarvinnut lainaa ja toisaalta opintotukea ei tullut koska ansaitsin liikaa (viikonlopputyöt ja kesätyöt). Valmistuin samassa ajassa kuin muutkin ja hyvin arvosanoin.

Kotiäideille kunnia. Toivoisin vaan että meillä jotka joutuvat töihin aikaisemin olisi mahdollisuus osa-aikaiseen (kaikilla aloilla ei onnistu...ellei sitten löydä kimppaan toista osa-aikalaista).

Kyllä oma lapsi on tärkein elämä ssä
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 19:25 maukunen kirjoitti:
MINÄ VASTAAN NIINKAUAN KUIN SINÄ "NETHILDA" TAJUAT ETTÄ SINÄ ET OLE EDELLEENKÄÄN MINUA JA LAPSIANI NIIN SANOTUSTI "ELÄTTÄNYT"

EMME OLE PERHEENI KANSSA ,SAANEET KOSKAAN NIINSANOTUSTI , FATTALTA TAI MISTÄÄN MUUSTAKAAN PAIKASTA ELINKEINOA.
JOTEN SINÄ IHMINEN TAJUU JO NYT ET SINÄ ET OLE KOSKAAN ELÄTTÄNYT MINUN PERHETTÄNI MILLÄÄN MARKOILLA, EMME OLE SIIS
VELKAA SINULLE TAIKKA MUILLEKKAAN.

MUUTEN MITÄ MIELTÄ OLET KUN OOT NIIN KAIKKI-TIETÄVÄ....
KUKAS ELÄTTÄÄ TÄMÄN YHTEISKUNNAN PUMMIT eli ALKOMAHOLISTIT, SINÄ TIETYSTI?????????????????????????????????????????

VIELÄ SINÄ MIES HENKILÖ JOKA TULIT TÄNNE AKKOJEN PALSTALLE, SUSSAHAN ON "RYYYYYTIÄ" :kieh: :kieh:
Rauhoitu, hyvä ihminen! Ei tuo meuhkaaminen ole tervettä. mitä tulee alkoholisteihin, ovat jonkun lapsia hekin ja kärsivät sairaudesta joka tulee usein huonon lapsuuden seurauksena. MIelestäni heitä ei hoideta suomessa kunnolla, vaan pidetään pohjasakkana, vaan verorahat käytetään aika lailla itse aiheutettuun aikuisiän diabeteksen hoitoon, joka vie 20% terveydenhoitomenoista ja siihen vielä muut lihavuudesta aiheutetut sairaudet päälle niin lähes kaikki sairaudet korkeat kolesterolit ym. ovat itse aiheutettuja.

Voitko kuvitella tilannetta, että kaikki ihmiset heittäytyvät kotiin olemaan? Minä voin, mutta tuolloin kukaan ei saisi rahaa mistään, vaan kaikilla olisi pieni maatilkku jossa kasvattaisi ruoan ja sittn pitäisi saada lihat jostain ym. vaihdantataloutta.

Jos nostat työttömyyskorvausta niin kyllä se verorahoista maksetaan ja kyllä työssäkäyvät ihmise sinut elättävät. Ja kyllä sinun tulisi olla kiitollinen.
 
Koivu
Ja mitä tulee miespuolisen kirjoitteluun niin ei ole tältä vuosituhannelta. Ei tiedä mitään asuntojen hinnoista tai vuokrista, jos kuvittelee että kaikille sataa rahaa taivaalta tai kasvaa puussa, niin ei näin ole asia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 00:29 ikämies kirjoitti:
Et ole varmaan koskaan kuullut, koska ekahan vasta tulossa, että ÄIDINMAITO se vasta on parasta kaikille allergioille ja muille sairauksille vastasyntyneille, jolloin he pystyvät paremmin vastustamaan kaikenlaisia viruksia vanhemmiten.

No, kyllä sääliksi käy sitä lasta/lapsia jotka joutuvat tahtomattaan SINUN lapsiksesi. Voin jo etukäteen povata huonoa perhe-elämää, koska sitähän itseasiassa ei koskaan tule olemaankaan, koska sinähän olet töissä......
Ei pitkä imetys suojaa kaikeilta, meillä lapsia on imetetty reilu vuosi ja kummallakin on runsaasti ruoka-allergioita. Mitä tulee tuohon sinun perhe-elämän povaukseesi, niin tiedän kyllä paljon perheitä, joissa on onnelliset lapset siitä huolimatta, että molemmat vanhemmat käyvät töissä. On myös perheitä, joissa lapset ovat vanhemman kanssa kotona, mutta lapsilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja eikä vanhemmalla tunnu olevan aikaa lapsilleen. Ei hyvä äitiys/isyys riipu siitä, käykö töissä vai onko kotona lapsia hoitamassa.

Hilter-touhultahan tämä alkaa kuulostamaan, jos aikoisit viedä oikeuden saada lapsia, jos heitä ei aio hoitaa kotona koko aikaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 15:58 maukunen kirjoitti:
Verotuksella tarkoitan sitä että 631e, työmarkkinatuesta menee veroja 22prossaa. Se on suhteessa palkkaan verrattuna suurempi prossa .
Joten Halloo
Haloo haloo vaan itsellesi. Sinun ennakonpidätyksesi on suurempi kuin työssäkäyvien, mutta veroja maksat aivan yhtä paljon kuin työssäkäyvätkin samoista tuloista. Maksetut ennakonpidätyksen kyllä tasataan sitten veronpalautuksina/jälkiveroina.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 19:25 maukunen kirjoitti:
MINÄ VASTAAN NIINKAUAN KUIN SINÄ "NETHILDA" TAJUAT ETTÄ SINÄ ET OLE EDELLEENKÄÄN MINUA JA LAPSIANI NIIN SANOTUSTI "ELÄTTÄNYT"

EMME OLE PERHEENI KANSSA ,SAANEET KOSKAAN NIINSANOTUSTI , FATTALTA TAI MISTÄÄN MUUSTAKAAN PAIKASTA ELINKEINOA.
JOTEN SINÄ IHMINEN TAJUU JO NYT ET SINÄ ET OLE KOSKAAN ELÄTTÄNYT MINUN PERHETTÄNI MILLÄÄN MARKOILLA, EMME OLE SIIS
VELKAA SINULLE TAIKKA MUILLEKKAAN.

MUUTEN MITÄ MIELTÄ OLET KUN OOT NIIN KAIKKI-TIETÄVÄ....
KUKAS ELÄTTÄÄ TÄMÄN YHTEISKUNNAN PUMMIT eli ALKOMAHOLISTIT, SINÄ TIETYSTI?????????????????????????????????????????

VIELÄ SINÄ MIES HENKILÖ JOKA TULIT TÄNNE AKKOJEN PALSTALLE, SUSSAHAN ON "RYYYYYTIÄ" :kieh: :kieh:
Ohhoh, lauantain kuluksi vierailin palstalla ja kävin profiilissa katsomassa mikä tämä huutava nainen on ja "iloinen kotiäiti" sanoi olevansa... Jäänyt mahdollisesti yksi I-kirjain tuohon ekan sanan kärkeen liikaa ;) No joo, jos kotona näin katkeraksi ja putkinäköiseksi muuttuu (11 v. kotiäitiydessä, niinhän?) niin siinä on mulle jo tarpeeksi syytä palata ajoissa työelämään :whistle:

Nelthiltalle onnittelut kun jaksaa puhua asiaa vaikka tämän kanssa tuskin kannattaa rautalankaa vääntää :flower:

Jotkut ne ei vain ymmärrä että valtiolla ei ole mitään kasvotonta rahoittajaa vaan se tulee veroista se työmarkkinatuki samoin kuin uutterasta kotityöstä saatu kotihoidontuki. Ja ne verorahat kannetaan sinne työntekijöiltä, se avustusten verotus on vain kosmeettista. Olishan sille verorahalle parempaakin käyttöä kuin kärttyisten naisten nettiliittymän maksaminen... esim. tietkin on rakennattava ja koulutusta ylläpidettävä. Kyllä jokaisen tarvii kantaa kortensa kekoon kykyjensä mukaan tuottamalla jotain/kouluttautumalla lisää vähintäänkin sen jälkeen kun lapset ovat yli tuon kolmen vuoden iän.

Kotiäitiyttä en morkkaa enkä uraäitiyttäkään tapauksia tuntematta - molemmat tärkeitä että yhteiskunta pysyy pystyssä. Tämä aloittajan tapaus (= loisuus) vain vaikuttaa hyvin selkeältä, onhan se sieltä jo keppikirjaimilla huutaen tullut selväksi ;)

 
Jaska
Jaaha. Ompas taas ketju saatu aikaiseksi. Mutta näin yhteenvetona, anna sinä maukunen meidän työssäkäyvien käydä työssä, että te voitte olla sädekehä pään päällä kotona notkumassa meidän maksamilla verovaroilla. Mutta älä yhtään kitise köyhyydestäsi, itse olet osasi valinnut. Ihmettelen suuresti tällaista aloitusta, koska jos todella olisit sinut valintasi kanssa ja ylpeä kotiäitiydestäsi, tuskin itkist sitten rahapulaa tällaisella palstalla.
 
maukunen
VOI TEITÄ, TÄÄ NYT ON IHMEELLISTÄ, OKEI OLEN 43VUOTIAS.
JA TE NIINSANOTUT, MINUN TAI LASTENI ELÄTTÄJÄT. MIKÄ TEITÄ VAIVAA?????????

ETTE VIELÄKÄÄN OLE MINUA SAATI LAPSIANI ELÄTTÄNEET....
ONKOS TEILLÄ JOKU, MIKÄ? TEITÄ VAIVAA....?????????
 
Jambo
Hei, ihan kaikella ystävyydellä, eikö jokainen kuitenkin saa itse tehdä omaa perhettään ja elämäänsä koskevat päätökset. Tuskin siihen tarvitsee kenenkään muun mielipiteitä kysellä. Aika outo ketju tämä....
 
maukunen

Tämä on siis Järkyttävää, Täällä on näköjään käynyt jopa Mies henkilö, meidän kanssa puhumassa tarkeästä asiasta....

JEHUUU...

EDELLENKIN TE MUUTAMAT TIETÄMÄTTÖMÄT, ette ole koskaan minua tai perhettämme elättäneent.....
 
maukunen

Tämä on siis Järkyttävää, Täällä on näköjään käynyt jopa Mies henkilö, meidän kanssa puhumassa tarkeästä asiasta....

JEHUUU...

EDELLENKIN TE MUUTAMAT TIETÄMÄTTÖMÄT, ette ole koskaan minua tai perhettämme elättäneent.....
 
Hei

kotiäidit kyllä työssäkäyvät äidit teitä arvostaa, arvostuksen puute tulee jostain muualta. Lasten ja kodinhoito on kovaa työtä. Tiedän että liikaa ei saa spekuloida mutta miten uskallatte jäädä kotiin kun nykyään erotaan niin paljon?
 

Yhteistyössä