LASTEN HOITO???

  • Viestiketjun aloittaja maukunen
  • Ensimmäinen viesti
Vanha korppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 00:29 ikämies kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 20:03 Nelthilta kirjoitti:
Maukunen. Vuodatuksestasi päätellen et kyllä tosiaan ole pitkään aikaan ollut töissä. Meinaan, jos tosiaan pidät työssäkäyvän äidin elämää noin helppona... En minä vain oikein ymmärrä, miten voit pitää työelämästä putoamista (pitkien perhevapaiden takia) jotenkin hyvänä ja suositeltavana vaihtoehtona.

Joo, ja mulla ei ole vielä tämä esikoinen syntynyt, mutta tunnen sentään itseni jo sen verran hyvin, että tiedän ettei kotiäitiys ole minun osani. Monestakaan syystä. Eikä esikoinen jää ainoaksi (ainakaan tarkoituksella), koska tykkään että lapsi tarvitsee sisaruksia.
No kyllä minäkin jopa miehenä ihmettelen SINUN kiirettäsi töihin takaisin. Onhan sinulla kolmen vuoden aika tutustua esikoiseesi, mikäli vain haluat tehdä sen.Mutta SINÄ ET HALUA kasvattaa lastasi ensimmäiset kolme vuotta, jonka laki sallii kaikille SUOMEN NAISILLE.

Sinä haluat elää niinkuin AMERIKASSA, jossa NANNY huolehtii lapsesta ja peräti kait sen imettämisestäkin. SITÄHÄN SINÄ HALUAT!

Hanki rintapumppu ajoissa, jos ylipäätään ehdit työkiireiltäsi siihen mitään pumppaamaan. Et ole varmaan koskaan kuullut, koska ekahan vasta tulossa, että ÄIDINMAITO se vasta on parasta kaikille allergioille ja muille sairauksille vastasyntyneille, jolloin he pystyvät paremmin vastustamaan kaikenlaisia viruksia vanhemmiten.

No, kyllä sääliksi käy sitä lasta/lapsia jotka joutuvat tahtomattaan SINUN lapsiksesi. Voin jo etukäteen povata huonoa perhe-elämää, koska sitähän itseasiassa ei koskaan tule olemaankaan, koska sinähän olet töissä......
Ikämiehelle elämää nähneen naisen kommentti...Oletkos itse sellaisilla tienesteillä että elätät velallisen perheen ja maksat itse kaikki kulut?KAIKILLA EI OLE KROISOS PUOLISONA; JOLLOIN ON SEN AKKAKULLANKIN OSALLISTUTTAVA LAINAN MAKSUIHIN! :kieh:
Kovasti oli Maukusen kanssa samanlaista tekstiä!?Oliskohan sama kirjoittaja vai peräti maukusen oma kulta? :LOL:
 
Vanha korppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 23:06 ikämies kirjoitti:
Sanoisin kaikille Teille jotka tätä sivua lukevat, että kaikkein tärkein asia on se, että lapsi saa olla kotona niin kauan kuin se vaan on mahdollista, eli kolme vuotta vähintään.

Jokaisen joka edes ajattelee lapsen tekemistä, täytyy ajatella myöskin sitä että, lapsi vaatii elämästänne koko loppuiän.

Ei riitä ,että valvotaan lasta se kaksi-kolme vuotta, vaan lastansa täytyy ja pitää valvoa niin kauan kunnes HÄN täyttää aikuisiän KRITEERIT. Kaikki eivät täytä niitä koskaan, mistä johtunee?

No se johtunee siitä, että heitä ei ole valvottu siloin kuin olisi pitänyt.
Senpä takia meillä on tänä päivänä paljon ongelmanuoria jotka eivät tiedä/löydä paikkaansa.

Ainakin meillä, kolmen pojan isänä on varsinkin vanhemman pojan suhteen paljon vaikeuksia, johtuen varmastikin siitä, että itse olin silloin liian paljon töissä, enkä juurikaan ehtinyt ola kotona.

Miettikääpä sitä kaikki te uraputkessa olevat: älkää tehkö lapsia ollenkaan.
Ja lisään vielä että ne ensimmäiset "muistamattomat" vuodet merkitsee yllättävän vähän lapsen tulevaisuutta ajatellen!Ei sillä ettenkö itsekkin kannata kotiäitiyttä, mutta ymmärrän kyllä sen mahdottomuuden nyky-yhteiskunnassa...
Nykynuorten ongelmista olen sitä mieltä että heidät on monissa perheissä kasvatettu liian lepsusti ja kaikki rakkaus on korvattu materialla!Kyllä työssäkäyvä perhekkin voi halutessaan antaa lapselleen aikaa/rakkautta ja samalla turvata sen elintasonkin...Meillä ainakin ollaan onnistuttu hyvin ja lapset ovat kasvaessaan olleet tyytyväisiä!Äiti-ihmisenä koin huonoa omaatuntoa milloin istäkin, mutta luulenpa että meiiläkin on vietetty "laatu-aikaa"paljon enemmän kuin useimpien koti-äiten/isien perheissä..ei pahalla, mutta kaikki on järjestely-kysymyksiä!!!
 
Ylpeä uranainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 07:09 Ylpeä kotiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 23:06 ikämies kirjoitti:
Sanoisin kaikille Teille jotka tätä sivua lukevat, että kaikkein tärkein asia on se, että lapsi saa olla kotona niin kauan kuin se vaan on mahdollista, eli kolme vuotta vähintään.

Jokaisen joka edes ajattelee lapsen tekemistä, täytyy ajatella myöskin sitä että, lapsi vaatii elämästänne koko loppuiän.

Ei riitä ,että valvotaan lasta se kaksi-kolme vuotta, vaan lastansa täytyy ja pitää valvoa niin kauan kunnes HÄN täyttää aikuisiän KRITEERIT. Kaikki eivät täytä niitä koskaan, mistä johtunee?

No se johtunee siitä, että heitä ei ole valvottu siloin kuin olisi pitänyt.
Senpä takia meillä on tänä päivänä paljon ongelmanuoria jotka eivät tiedä/löydä paikkaansa.

Ainakin meillä, kolmen pojan isänä on varsinkin vanhemman pojan suhteen paljon vaikeuksia, johtuen varmastikin siitä, että itse olin silloin liian paljon töissä, enkä juurikaan ehtinyt ola kotona.

Miettikääpä sitä kaikki te uraputkessa olevat: älkää tehkö lapsia ollenkaan.
Sinulle :flower:. Asia on juuri näin! Omien lasten hoito on maailman tärkeintä työtä. Ja monet vanhemmat huomaavat sen vasta, kun omat lapset ovat jo aikuisia. Silloin on liian myöhäistä.

Nykynaiset ovat itsekkäitä, ja haluavat tunkea lapsensa hoitoon heti vanhempainloman jälkeen.

Minun äitini hoiti minua aina kotona =). Meillä oli maalaistalo, ja äiti auttoi aamulla kouluun, ja kotona oli aina aikuisia paikalla. Sieltä tuli perusturvallisuuden tunne, minä pärjään elämässä=). Ikinä en ole päivähoidossa ollut, enkä juossut avainnippu kaulassa pitkin kyliä, kenen kotiin voisin mennä iltapäivää viettämään koulupäivän jälkeen.

Omat lapseni hoidan myös kotona =). Koska omien lasten hoito on tärkeintä työtä maailmassa.

Onko nykynaisille tärkeämpää tyydyttää omia tarpeitaan kuin lapsen tarpeita? On. Nykynaiset eivät välitä lapsista ja kodista mitään, vaan haluavat äkkiä töihin, koska siellä pääsee helpommalla kuin kotona.

"Trendikäs" elämä ei ole nykynaisten mielestä kotona, vaan töissä. Nämä naiset eivät ole onnellisia missään. Nykynaisille on tärkeämpää istua kynnet viilattuina ja roiskeläppäminihame päällä konttorissa, vahdata näyttöä ja lähettää sähköpostia, kuin hoitaa omia, pieniä lapsiaan kotona.

Minä rakastan lapsiani ja hoidan heidät itse =). Lapseni tulevat kotona myös paremmin hoidettua kuin päivähoidossa. That`s it =)!
Minä muuten olen myöskin maalaistalon kasvatti ja ikinä en ole hoidossa ollut!Silti ymmärrän nyky-yhteiskunnan paineet ja vastoin omaa tahtoani olen joutunut lapset hoitoon viemään, mutta se on nykypäivää.Ennen lapset hoidettiin maalaistalon töiden ohessa...Monellanko on nykypäivänä mahdollisuus kaitsea lapsia samalla?
Joten haloo vaan mutta ymmärräppä samalla kuinka asiat on nykyisin toisin, eikä kaikilla asu mummot lähellä turvaverkkona!
 
Ylpeä uranainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 09:56 kysynpä vain kirjoitti:
Minä rakastan lapsiani ja hoidan heidät itse =). Lapseni tulevat kotona myös paremmin hoidettua kuin päivähoidossa. That`s it =)!
mistäs sinäkin tuon tiedät ku pentusi ei ole päivähoidossa ollut..oletko tullut ajatelleeksi että ne jotka vievät lapsensa hoitoon, heille se saattaa olla raha kysymys! kaikki ei halua olla yhteiskunnan elättejä toisin kuin eräät!

[/quote]
Ja mistäs tiedät senkin että tulevat paremmin hoidettua? :LOL: Voihan olla että luuskaat päivät täällä netissä lasten huutaessa vieressä???!!!!
 
Urheilu-hullu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 18:05 Jaska kirjoitti:
Jaaha. Ompas taas ketju saatu aikaiseksi. Mutta näin yhteenvetona, anna sinä maukunen meidän työssäkäyvien käydä työssä, että te voitte olla sädekehä pään päällä kotona notkumassa meidän maksamilla verovaroilla. Mutta älä yhtään kitise köyhyydestäsi, itse olet osasi valinnut. Ihmettelen suuresti tällaista aloitusta, koska jos todella olisit sinut valintasi kanssa ja ylpeä kotiäitiydestäsi, tuskin itkist sitten rahapulaa tällaisella palstalla.
Lopeta turha netteily ja säästä nekin rahat!Myös töiden tekeminen on hyvä/terve keino elättää itsensä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 00:37 Ylpeä uranainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 09:56 kysynpä vain kirjoitti:
Minä rakastan lapsiani ja hoidan heidät itse =). Lapseni tulevat kotona myös paremmin hoidettua kuin päivähoidossa. That`s it =)!
mistäs sinäkin tuon tiedät ku pentusi ei ole päivähoidossa ollut..oletko tullut ajatelleeksi että ne jotka vievät lapsensa hoitoon, heille se saattaa olla raha kysymys! kaikki ei halua olla yhteiskunnan elättejä toisin kuin eräät!
Ja mistäs tiedät senkin että tulevat paremmin hoidettua? :LOL: Voihan olla että luuskaat päivät täällä netissä lasten huutaessa vieressä???!!!!

[/quote]


keskity sinä vaan siihen uraasi..samaa voisin kysyä sinulta luuskaatko täällä kakarasi vinkuen vieressä..anteeksi tuotan sinulle pettymyksen. minä käyn töissä!enkä elä yhteiskunnana varoilla että sulle vaan :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 18:14 maukunen kirjoitti:
VOI TEITÄ, TÄÄ NYT ON IHMEELLISTÄ, OKEI OLEN 43VUOTIAS.
JA TE NIINSANOTUT, MINUN TAI LASTENI ELÄTTÄJÄT. MIKÄ TEITÄ VAIVAA?????????

ETTE VIELÄKÄÄN OLE MINUA SAATI LAPSIANI ELÄTTÄNEET....
ONKOS TEILLÄ JOKU, MIKÄ? TEITÄ VAIVAA....?????????
Oletko oikeasti 43 vuotta? Epäilyttää, koska tuossa iässä pitäisi olla oppinut jo perustelemaan väitteensä. Et perustele mitenkään väitettäsi, että sinua eivät työssäkäyvät elätä, vaikka myönnät nostavasi työttömyyspäivärahaa. Minun kahden kouluikäisen lapseni on osattava perustella jos jotain haluavat tai toivovat tai väittävät. Pelkällä kitinällä tai huutamisella ei saa meillä ainakaan mitään. Mitenhän teillä? KUn äiti huutaa kurkku suorana ja jankuttaa samaa asiaa ilman mitään perusteluja viime vuosituhannelta olleille väittämilleen.

Taidat olla joku keskenkasvuinen, joka olet huviksesi tullut tänne ärsyttämään ihmisiä, jotka joko joutuvat käymään töissä maksaaksen asuntolainan/vuokran ja ostaakseen lapsilleen leivän päälle voita ja juustoa tai sitten käyvät töissä koska saavat siitä tyydytystä omille tarpeilleen ja näin ovat parempia vanhempia lapsilleen. He luottavat toisiin ihmisiin, siis lastenhoitajiin, että nämä tekevät parhaansa heidän lastensa hoidon suhteen kun itse ovat töissä.
 
Simple as that
Revi tästä: kotihoidon tukea sain 200 euroa käteen kuussa. Nyt saan palkkaa 1400 räpylään.
Valtavan mielell'äni olisin ollut kotona pidempäänkin, mutta asuntovelkaisena yksinhuoltajana totesin että 200: lla ja 1400: lla on ISO ERO.
 
Niinpä töihin ON PAKKO mennä koska kotihoidontuellla ei tule toimeen.

Muita tukia et saa yhteiskunnalta ennen kuin olet realisoinut vähäisen omaisuutesi...

No olen kuullut sellaisiakin ehdouksia että ota lainaa että voit olla kotona (YH:na)...
 
Mulla nousee aina karvat pystyyn suorastaan aggressiivisesti esitetyistä mielipiteistä; tulee aina mieleen, että asianosaisella on henk.koht. syynsä vaahdota mustavalkoisesti jostain asiasta. Tässä tapauksessa tulee mieleen, että maukunen vaahtoaa, koska on itse syrjäytynyt työelämästä ja kitkuttelee pienillä rahoilla.

Ei siinä mitään; itsekin olen sitä mieltä, että koti/kodinomainen hoito pysyvine rakastavine hoitajineen on paras hoitopaikka alle 3-vuotiaalle. Olen ollut kohta vuoden hoitovapaalla, ja voin sanoa, että ei ole helppoa sitkutella pienillä rahoilla, ja sossuun on turha mennä maukumaan, kun mies on töissä. Vastuu raha-asioista on täysin itsellä, ja välillä munkin on ollut pakko tehdä keikkatöitä, että saadaan leipää pöytään, kuitenkin ollaan voitu pitää tyttö kotihoidossa.Kun lapsi (tai nuorin) täyttää kolme, niin mun on ihan pakko mennä töihin. En voisi kuvitellakaan meneväni huvikseni kortistoon, kun koulutusta on. Eihän tämä yhteiskunta pysyisi pystyssä, jos kaikki äidit jäisivät kotiin työttömiksi tai muuten vaan kotiäideiksi. Mitä pienempi lapsi, sitä enemmän hän tarvitsee vanhempiaan, mutta lapsen kasvaessa voi sitä liekaa hellittää ts. uskoa lapsensa jonkun muun hoidettavaksi.

Lapsen hyvinvointi on kokonaisuus; tottakai hoitomuoto vaikuttaa, mutta niin vaikuttaa moni muukin asia: ovatko vanhemmat tasapainoisia aikuisia? Onko rajoja ja rakkautta?
 
maukunen
Lainaan tässä "Vanhaa Korppia"

Hän myös puhuu ihan ASIAA.....


tle="25.08.2005 klo 23:06 ikämies kirjoitti"]
Sanoisin kaikille Teille jotka tätä sivua lukevat, että kaikkein tärkein asia on se, että lapsi saa olla kotona niin kauan kuin se vaan on mahdollista, eli kolme vuotta vähintään.

Jokaisen joka edes ajattelee lapsen tekemistä, täytyy ajatella myöskin sitä että, lapsi vaatii elämästänne koko loppuiän.

Ei riitä ,että valvotaan lasta se kaksi-kolme vuotta, vaan lastansa täytyy ja pitää valvoa niin kauan kunnes HÄN täyttää aikuisiän KRITEERIT. Kaikki eivät täytä niitä koskaan, mistä johtunee?

No se johtunee siitä, että heitä ei ole valvottu siloin kuin olisi pitänyt.
Senpä takia meillä on tänä päivänä paljon ongelmanuoria jotka eivät tiedä/löydä paikkaansa.

Ainakin meillä, kolmen pojan isänä on varsinkin vanhemman pojan suhteen paljon vaikeuksia, johtuen varmastikin siitä, että itse olin silloin liian paljon töissä, enkä juurikaan ehtinyt ola kotona.

Miettikääpä sitä kaikki te uraputkessa olevat: älkää tehkö lapsia ollenkaan.

[/quote]
Ja lisään vielä että ne ensimmäiset "muistamattomat" vuodet merkitsee yllättävän vähän lapsen tulevaisuutta ajatellen!Ei sillä ettenkö itsekkin kannata kotiäitiyttä, mutta ymmärrän kyllä sen mahdottomuuden nyky-yhteiskunnassa...
Nykynuorten ongelmista olen sitä mieltä että heidät on monissa perheissä kasvatettu liian lepsusti ja kaikki rakkaus on korvattu materialla!Kyllä työssäkäyvä perhekkin voi halutessaan antaa lapselleen aikaa/rakkautta ja samalla turvata sen elintasonkin...Meillä ainakin ollaan onnistuttu hyvin ja lapset ovat kasvaessaan olleet tyytyväisiä!Äiti-ihmisenä koin huonoa omaatuntoa milloin istäkin, mutta luulenpa että meiiläkin on vietetty "laatu-aikaa"paljon enemmän kuin useimpien koti-äiten/isien perheissä..ei pahalla, mutta kaikki on järjestely-kysymyksiä!!!
[/quote] :flower:
 
töihin
johan on. tiesittekö, että totaaliäitiys on melkoisen uusi ilmiö? ei äidin tarvitse lapsen kanssa olla 24 h vuorokaudessa, jotta lapsesta kehittyisi tasapainoinen ihminen. kyllä lapsi tarvitsee muitakin rakastavia ihmisiä ympärilleen. ja töihin menosta vielä sen verran, että kyllä minä ihan itsekkäistä syistä töihin haluan, en rahan takia, vaan oman tulevaisuuden ja järjenjuoksun kannalta. jaksaa paremmin lapsenkin kanssa touhuta ja antaa sitä rakkautta.

kukin taplaa tyylillään, sanon minä, mutta ei kannata omista valinnoistaan katkeraksi heittäytyä.
 
Ja ajatellaampa vaikka vuosisadan alkua, siinä ei keskitytty lapsiin samalla lailla kuin nykyään vaan lapsi meni siinä 10-12 muun kanssa maatalon hommien ohella...

No joo, mutta aika riski on minusta olla kotona. Niin oman työn kuin myös lapsen tulevaisuuden takia. Jos äidillä ei ole töitä tulevaisuudessa/vaikeuksia saada töitä, on se riski lapsen tulevaisuudelle myös. Ellei pidä yhteiskunnan minimitukea ihanteena. ja toki myös äidille kasvaa paniikki/masennus, jos ei minnekään töihin kelpaa. lapset on elätettävä ja oma itsekin.

Parempi olis keskittyä kotiäiti-"ura"äiti keskustelun sijaan puhumaan siitä, miten taata lapsille TURVALLINEN PÄIVÄHOITO (ja huom. kotiäidit, saahan teidänkin lapset olla päivähoidossa, kuin myös työttöminen, tai muusta syystä kotona olevien, ts. asia koskettaa kaikkia äitejä).

Lasten hoidosta yhteiskunta säästää. Ihme, että ei ole enemmän tapahtunut näitä kamalia asioita. Miten lapsi voi unohtua pihalle????Eikö järki laita laskemaan???? Joissain tarhoissa tädit keskittyvät toisiinsa, toisissa juttelevat keskenään ja tarkkailevat SAMALLA lapsia.

Olisi tässä kyllä tärkeämpi aihe oikeasti panostaa. ratkaisu kun ei ole se että kaikki äidit kotiin kunnes lapsi 3 vuotta.
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2005 klo 18:01 Minä kirjoitti:
Ja ajatellaampa vaikka vuosisadan alkua, siinä ei keskitytty lapsiin samalla lailla kuin nykyään vaan lapsi meni siinä 10-12 muun kanssa maatalon hommien ohella...

No joo, mutta aika riski on minusta olla kotona. Niin oman työn kuin myös lapsen tulevaisuuden takia. Jos äidillä ei ole töitä tulevaisuudessa/vaikeuksia saada töitä, on se riski lapsen tulevaisuudelle myös. Ellei pidä yhteiskunnan minimitukea ihanteena. ja toki myös äidille kasvaa paniikki/masennus, jos ei minnekään töihin kelpaa. lapset on elätettävä ja oma itsekin.

Parempi olis keskittyä kotiäiti-"ura"äiti keskustelun sijaan puhumaan siitä, miten taata lapsille TURVALLINEN PÄIVÄHOITO (ja huom. kotiäidit, saahan teidänkin lapset olla päivähoidossa, kuin myös työttöminen, tai muusta syystä kotona olevien, ts. asia koskettaa kaikkia äitejä).

Lasten hoidosta yhteiskunta säästää. Ihme, että ei ole enemmän tapahtunut näitä kamalia asioita. Miten lapsi voi unohtua pihalle????Eikö järki laita laskemaan???? Joissain tarhoissa tädit keskittyvät toisiinsa, toisissa juttelevat keskenään ja tarkkailevat SAMALLA lapsia.

Olisi tässä kyllä tärkeämpi aihe oikeasti panostaa. ratkaisu kun ei ole se että kaikki äidit kotiin kunnes lapsi 3 vuotta.
No en tiedä tuosta, kyllä joissain kulttuureissa ja yhden lapsen perheissä koko suku keskittyy siihen yhteen lapseen, ja äitejä hoidetaan myös, eli äiti saa ihan keskittyä pieneen vauvaan eri lailla kuin täällä suomessa on oltava superäiti, jaksettava synnytysvuoteelta nousta siivoamaan ja hoitamaan isompia. Monissa kulttuureissa viedään äidille ruoat ja hoidetaan.

 

Yhteistyössä