Lasten huutaminen ärsyttää - taidan olla meluherkkä.

  • Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti
hermot menee
Ärsyynnyn töissä, jos joku soittaa radiota liian kovalla ja kotona, kun muksut huutavat. Tällä hetkellä 2 v kiukkuaa oven takana, kun en anna hänelle isojen lasten palapeliä. Pakko lukita ovi, jotten menettäisi malttiani kokonaan. Hermot menee, kun joutuu tuollaista turhaa huutamista kuuntelemaan.

Samoin 4 vuotiaan jankutukseen kyllästyn joskus totaalisesti, kun ei kerralla tai kahdella usko, mitä sanon hänelle. Miten ihmeessä muut äidit sietävät lastensa turhat kiukuttelut ja huutamiset? Häiritseekö teitä kova meteli myös muualla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee:
Ärsyynnyn töissä, jos joku soittaa radiota liian kovalla ja kotona, kun muksut huutavat. Tällä hetkellä 2 v kiukkuaa oven takana, kun en anna hänelle isojen lasten palapeliä. Pakko lukita ovi, jotten menettäisi malttiani kokonaan. Hermot menee, kun joutuu tuollaista turhaa huutamista kuuntelemaan.

Samoin 4 vuotiaan jankutukseen kyllästyn joskus totaalisesti, kun ei kerralla tai kahdella usko, mitä sanon hänelle. Miten ihmeessä muut äidit sietävät lastensa turhat kiukuttelut ja huutamiset? Häiritseekö teitä kova meteli myös muualla?
Taalla sama ongelma. Itsellani kaksoset, jotka erittain kovia karjumaan. Liikunkin usein kotona korvatulpat paassa. Inhoan myos ihmisia, jotka puhuvat turhuuksia jatkuvalla syotolla.
 
öh
Mä ainakin ohjaan lastani hiljaisempiin puuhiin kun rupeaa ärsyttämään kova meteli. En siedä liikaa mölyä.

Saa lapset leikkiä ja ääntäkin saa kuulua. Liika meteli ei ole järkevää.

Onks teillä jäähyt käytössä?
 
Mä laitan joskus pumpulit korviin vaimentamaan pahinta mölyä. Kun ei noita lapsiakaan voi koko aikaa hyssytellä, mutta joskus vaan väsyneenä tuntuu ettei jaksais kuunnella kun kailottavat leikkejänsä :)
Välillä pitää olla ihan hiljaista että jaksaa kuunnellakin, jatkuvaa älämölöä ei kestä.
 
ap
Jäähyt olivat käytössä aiemmin, mutta nykyään on jäänyt. Välillä tuntui, että esikoinen istui liikaakin jäähyllä, varsinkin kun on erittäin herkä lapsi. Ehkä pitäisi kuitenkin ottaa käyttöön uudelleen.
 
lastentarhanope
Ei mun ryhmässä päiväkodissa lapset melua tai känise, heidät voi opettaa toimimaan toisin:) Kotona ärsyttää suuresti naapurin 2 v., joka kaiket illat juoksee ja kiljuu tai itkee.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Tervetuloa pk:tiin ja kouluun. Lapset kailottavat näissä paikoissa minkä kerkiävät. :/
Olenkin ajatellut, etten ikimaailmassa voisi työskennellä näissä paikoissa tai ylipäätään pienten lasten kanssa. Kaikki kunnia vain pph:ille, päiväkodin tädeille ja opettajille. Jotkut pystyvät sietämään melua paremmin kuin toiset. Rauhallinen ilmapiiri sopii luonteelleni parhaiten, muuten stressaannun.
 
lastentarhanope
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:
Ei mun ryhmässä päiväkodissa lapset melua tai känise, heidät voi opettaa toimimaan toisin:) Kotona ärsyttää suuresti naapurin 2 v., joka kaiket illat juoksee ja kiljuu tai itkee.
Oletko sä meidän naapuri?
Toivottavasti en, sillä on olen kironnut kyseisen naapuriperheen aika moneen kertaan. Ei ole mukavaa kuunnella moista klo 23 yöllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:
Ei mun ryhmässä päiväkodissa lapset melua tai känise, heidät voi opettaa toimimaan toisin:) Kotona ärsyttää suuresti naapurin 2 v., joka kaiket illat juoksee ja kiljuu tai itkee.
Oletko sä meidän naapuri?
Toivottavasti en, sillä on olen kironnut kyseisen naapuriperheen aika moneen kertaan. Ei ole mukavaa kuunnella moista klo 23 yöllä.
No ei meillä yleensä enää siihen aikaan huudeta. Mutta muuten kyllä. Eikä sitä saa kirveelläkään hiljaiseksi.
 
mietteliäs
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ääniherkkähän minäkin, mua alkaa ahdistaa kovassa metelissä. Välillä tuntuu, että iskee pakokauhu, kun molemmat lapset huutaa yhtäaikaa.
Tämän ominaisuuden vuoksi olen itse pohtinut, onko musta äidiksi ollenkaan. Kun en kestä meteliä ahdistumatta. Ja juu, olen ollut töissä päiväkodeissa ja hoitanut läheisten ihania muksuja vaikka kuinka. Mutta silti ahdistaa. 8o

 
kinuski
Mä taas en voi keskittyä mihinkään jos on liian hiljaista, aina pitää olla jotain taustamelua, en edes voi käydä nukkumaan jos telkkari ei ole päällä. Mutta sellaset äkilliset kovat äänet (esim. lapsi alkaa kirkumaan, telkkari menee yhtäkkiä täysille tms) saa mut ihan raivon partaalle. Mä olen yrittäny siedättää itseäni noihin ääniin, mutta en vaan voi mitään että kilahdan jos yhtäkkiä kuuluu joku kova ääni. Töissä meillä taas on niin kova melu että terveysviranomaisten mukaan pitäis käyttää kuulosuojaimia, mutta koska se melu on sellaista jatkuvaa tasaista, ei häiritse sillä tavalla, mutta stressaa sekin pidemmän päälle. Kerrostalossa asuessani, mua ei koskaan häirinnyt naapureiden äänet, paitsi yks naapurin puolkuuro mummo kuunteli jumalanpalvelusta ihan täysillä joka sunnuntai aamu, ihan kun olis omassa olkkarissa ollu telkkari täysillä, se kyllä ärsytti. Lasten jonninjoutava kiukkuaminen taas ärsyttää ihan muuten vaan.
 

Yhteistyössä