Lasten synttäreillä jaettavat lahjapussit

  • Viestiketjun aloittaja Ahdistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti
Ahdistunut äiti
Onko nyt niin, että jos en pojan 4v synttäreillä anna kaikille vieraille lahjapussukkaa, niin teen kardinaalimunauksen eikä kukaan enää koskaan tule synttäreillemme? Onko pakko lahjoa vieraatkin? Ja jos on, niin mitä ihmettä sinne pussiin oikein pistäisi? Jotain halppisleluja vai karkkia vai mitä? Onko 2e / pussi sopiva vai pitääkö olla kalliimpaa? Ja mistä sellaisia pieniä pusseja edes saa?

Kyllä on nykyään synttäreiden järjestäminen hankalaa. Mä jouduin jo moneen kertaan selittämään, että näillä synttäreillä ei tosiaan ole mitään erityistä teemaa... :eek:
 
en mäkään oo ikinä ostanut noita lahjoja, enkä osta, eikä kaikki muutkaan osta..teemat ei kiinnosta, ja aina on lapsilla ollut hauskaa..

jos joku ei enää juhliin noiden asioiden takia tule, niin ei kai kovinkaan iso menetys?
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
no mua jo ahdistaa nyt jo synttärieiden järjestely . ne on nykyään niin vaikeaa.
älä muuta sano! meillä kun on monta lasta ja ollut tässä vauvavuosiakin paljon, niin jotenkin on noitten lastenkutsujen järjestöminen sit jäänyt....
 
Piika-äiti
Eihän niistä nyt vaikeaa tarvitse tehdä, tai jos se on niin vaikeaa, niin ole järjestämättä.
Kukin perhe tyylillään.

Ja meillä ei muuten ole jaettu mitään vieraspusseja, mutta muutaman kerran jokainen on saanut mukaansa itseleipomiaan sämpylöitä tai pullia...
 
Ihmemaan Liisa
Meillä sai ongintapalkintona pienet irtaripussit, joissa oli lisäksi pieni leimasin ja tarra. Hyvin kelpasi. Yhtenä ohjelmanumerona mies täytti taikuri-ilmapalloja ja minä väänsin niistä ohjeiden mukaan eläimiä. Vieraat saivat viedä eläimensä mukanaan ja pari vei vielä pikkusisaruksellekin kotiin viemisiksi.

Kovin paljon kummoisempia tuomisia ei ole meidänkään lapset synttäreiltä tuoneet tullessaan, mutta tyytyväisiä ovat olleet :)
 
vieras
joillain synttäreillä on ollu pussukat tai joku pikku lahja myös vieraille, mutta minä en ala moiseen kotkotukseen. meillä on meidän näköset syntsät ja sillä hyvä.
 
Justiina
Ja synttäreillähän lahja saa vaan päivänsankari eikä muut! Minun mielipide enkä ymmärrä miksi kaikille tulijoille pitäisi vielä lahja jakaa....ei jaeta ainakaan meidän tyttöjen synttäreillä ja kaikki on silti olleet tyytyväisiä ja hauskaa ollut :)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siin onko teidän pojalla lasten kutsut jo 4 v:nä?
No on kun mekin ollaan oltu kaikkien päikkykavereiden (poikien) 4v synttäreillä ja poika hokee koko ajan, että haluaa merirosvokakun ja juttelee päivittäin, että "Antti ainakin kutsutaan mun synttäreille ja Toni kanssa"...
 
Meillä ei synttäreillä ole pussukoita jaettu, eikä niitä ole kaivattukaan. Kerran askartelin karkkitötteröt, ja kerran lapset tekivät itse karkkihämähäkit jotka sitten saivat mukaansa. Paljon suositumpia olleet kuin semmoiset krääsäpussit.
 
kokoko
mä en tekis. talo elää tavallaan ja vieraat lähtee ajallaan. jos joku ei noin typerän asian takia meille uudelleen tule, niin saa ollakin tulematta, me pärjätään ilman heitäkin.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Eihän niistä nyt vaikeaa tarvitse tehdä, tai jos se on niin vaikeaa, niin ole järjestämättä.
Kukin perhe tyylillään.

Ja meillä ei muuten ole jaettu mitään vieraspusseja, mutta muutaman kerran jokainen on saanut mukaansa itseleipomiaan sämpylöitä tai pullia...
Olette leiponeet synttärivieraiden kanssa? Voi luoja, voin kuvitella mikä sotku siitä syntyy...
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
no mua jo ahdistaa nyt jo synttärieiden järjestely . ne on nykyään niin vaikeaa.
älä muuta sano! meillä kun on monta lasta ja ollut tässä vauvavuosiakin paljon, niin jotenkin on noitten lastenkutsujen järjestöminen sit jäänyt....
no juu ja mun tytär tulee vasta huomenna 6kk, niin ehkä viel ei pitäisi miettiä... :D
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siin onko teidän pojalla lasten kutsut jo 4 v:nä?
Meillä oli nyt ensimmäisen kerran kaverisynttärit 4-vuotiaana. Päiväkotikavereita oli 9 kpl kylässä.

Minä tein ongintapussukat, joissa oli sisällä pikkaisen karkkia. Suklaa-autoja, tikkari ja sen sellaista, ei mitään ihmeellistä. Ei tosiaan tarvitse sen kummempaa.
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siin onko teidän pojalla lasten kutsut jo 4 v:nä?
No on kun mekin ollaan oltu kaikkien päikkykavereiden (poikien) 4v synttäreillä ja poika hokee koko ajan, että haluaa merirosvokakun ja juttelee päivittäin, että "Antti ainakin kutsutaan mun synttäreille ja Toni kanssa"...
Ok... No vaikka meidän kakarat on muiden juhlilla ollut, niin mä oon selittänyt noille meidän kakaroille että eskarissa vasta. Tosin nyt varmaan pyörrän puheet ja pidän kemut Mäkissä.
 
v
Minä olen elämässäni käynyt yli 100 synttärillä ja yhdessä olen minä saanut pussin ja yhdessä lapseni :) eli ei sinun tarvitse mitään pussia värkätä.

Mutta jos tahdot niin esim. pieni tikkari, tarra, halppislelu..... Luulen että alle 1 ?/pussi riittää.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Eihän niistä nyt vaikeaa tarvitse tehdä, tai jos se on niin vaikeaa, niin ole järjestämättä.
Kukin perhe tyylillään.

Ja meillä ei muuten ole jaettu mitään vieraspusseja, mutta muutaman kerran jokainen on saanut mukaansa itseleipomiaan sämpylöitä tai pullia...
Leivotaanko teillä lasten synttäreillä? :heart: :heart: Jos omistaisin pidemmän pinnan niin varastaisin idean heti :D
 
Meillä oli keväällä esikon ekat kaverisynttärit ja koska hän on saanut mukaansa aina synttäreiltä pussit,tein minäkin.Ihan laitoin tarroja,ilmapallon,suklaakolikoita ja pienen leluauton.Lapset tuntuivat olevan tyytyväisiä. =)
 
Ap
Ah, miten ihana kuulla, ettei kaikki muutkaan tuota harrasta. Jostain syystä niillä viisillä kutsuilla, joilla me ollaan oltu, niin aina on pussukat saatu. Joissain on ollut kalliimpaa tavaraa, joissain halvempaa. Ja mä olen ollut ihan pihalla, että mikä tän systeemin nimi on... Mutta ehkä mä sitten järjestän vaikka sen onginnan tai jotain. Sinne kaikille vaikka tikkarit sitten...
 

Yhteistyössä