Lastenkoti vai psykiatrinen osasto

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Osaapas lukea! Onko tytön oltava siinä taitavampi siksi vaan kun on tyttö?

Tietysti tuonikäiset tarvfitsevat aikuisen läsnäolon muutenkin. Ketä syytät, jos levy unohtuu päälle, tulee vedet tiskikoneesta lattialle jne?

Koko ongelma ratkeaa sillä että hommaat apulaisen, sisäkön tai pyydät miehesi palkkaamaan sellaisen:)
No voi jumalauta kun ei vaan osaa. Jos ohjeessa lukee vatkaa munat niin tyttö kysyy et mihin ne munat laitetaan ja miten ne vatkataan???
 
vierailija
Totta! Hän vaan jättää tahallaan tällaiset kommentit lukematta:alien:
Eli mä annan tytön olla oma itsensä enkä välitä vaikka asiantuntijat on tytöstä huolissaan?
Annan koulun mennä penkin alle ja toivon että selviää joten kuten yläasteesta? Annan lapsen muuttaa kotoa 16 v vaikka se ei osaa mitään enkä tiedä miten pärjää itsenäisesti?
 
vierailija
Munat muuten rikotaan kulhoon niin, että kopautetaan t a s a i s e l l a alustalla se kuori rikki, eikä lasin tai kulhon reunaan(y)
Munassahan on sisäpuolella se kalvo, mikä estää munan kuoren irtoamisen. Tietenkin sun täytyy auttaa, jos ei sitä ole vieläkään oppinut. Ei siellä koulussakaan kaikkea opeteta;)
 
vierailija
Munat muuten rikotaan kulhoon niin, että kopautetaan t a s a i s e l l a alustalla se kuori rikki, eikä lasin tai kulhon reunaan(y)
Munassahan on sisäpuolella se kalvo, mikä estää munan kuoren irtoamisen. Tietenkin sun täytyy auttaa, jos ei sitä ole vieläkään oppinut. Ei siellä koulussakaan kaikkea opeteta;)
niinhän mä teenkin
Kyse nyt on siitä et tytön pitäis muuttaa omilleen 2 v päästä..
 
vierailija
Kiroiletko lapsille, kun noin luontevasti onnistuu ventovieraallekin:eek::ninja:
Ehkä sen 2 kertaa vuodessa kun menee hermo. Aika harvoin tulee kiroiltua.
Tässä vaan tuntuu siltä et moni ei tajua että tyttö on 14 v ja tarvii äärettömän paljon apua jonka vuoksi olemme menossa tutkimuksiin pois sulkemaan mahdollisia sairauksia ja selvittämään miksi asiat on tytölle niin vaikeita oppia!
 
vierailija
Eli mä annan tytön olla oma itsensä enkä välitä vaikka asiantuntijat on tytöstä huolissaan?
Annan koulun mennä penkin alle ja toivon että selviää joten kuten yläasteesta? Annan lapsen muuttaa kotoa 16 v vaikka se ei osaa mitään enkä tiedä miten pärjää itsenäisesti?
Suurinpiirtein noin, mutta kouluun sun täytyy nyt kiinnittää huomio, eikä keittiöhommiin! Joutuuko tyttö siivoamaan poikien sotkuja kotona? Koulussa nimenomaan matematiikka täytyy ottaa nyt sellaiseksi, että ei jää aukkopaikkoja. Se kun on sellaista, ettei kannata jatkaa, jos ei entisiä asioita ole oppinut(y)
Hyvin pärjää 16-vuotias omassa kämpässä, olen nähnyt monta kertaa. Pääasia, että aina voi tulla kotiin, jos siltä tuntuu. Pyykit pestään kotona yms, eikä aleta kavereiden pyykkejä pesemään - noin esimerkiksi vaan. Kymppiluokka - onko sellainen olemassa vielä?

Varmasti osaa vaikkamitä, kun saa itse valita ja tehdä ne arkiset asiat. On varmaan kamala tunne, jos uhkaillaan sairaalahoidolla:alien:
 
vierailija
Varmasti osaa vaikkamitä, kun saa itse valita ja tehdä ne arkiset asiat. On varmaan kamala tunne, jos uhkaillaan sairaalahoidolla:alien:
Miten ihmeessä sairaalahoidolla voi uhkailla ketään, joka on hoidon tarpeessa? Mielen sairaudet ovat sairauksia siinä missä fyysisetkin vaivat. Jos korvakipuisen lapsen vie lääkäriin, se ei ole rangaistus eikä uhkailua, vaan auttamista. Sama lapsen kokeman ahdistuksen ja masennuksen kanssa, mistä tällä lapsella on selviä oireita. Niiden hoitaminen on hoitoa, ei rangaistus.
 
vierailija
Suurinpiirtein noin, mutta kouluun sun täytyy nyt kiinnittää huomio, eikä keittiöhommiin! Joutuuko tyttö siivoamaan poikien sotkuja kotona? Koulussa nimenomaan matematiikka täytyy ottaa nyt sellaiseksi, että ei jää aukkopaikkoja. Se kun on sellaista, ettei kannata jatkaa, jos ei entisiä asioita ole oppinut(y)
Hyvin pärjää 16-vuotias omassa kämpässä, olen nähnyt monta kertaa. Pääasia, että aina voi tulla kotiin, jos siltä tuntuu. Pyykit pestään kotona yms, eikä aleta kavereiden pyykkejä pesemään - noin esimerkiksi vaan. Kymppiluokka - onko sellainen olemassa vielä?

Varmasti osaa vaikkamitä, kun saa itse valita ja tehdä ne arkiset asiat. On varmaan kamala tunne, jos uhkaillaan sairaalahoidolla:alien:

Siis enhän mä kotihommiin kiinnitä huomiota kuin sen verran ettei se pärjää siinä itsenäisesti.

Kun se koulu ei lisää enää mitään tukitoimia kun ei ole muuta ongelmaa kuin huonot numerot. Et eipä tässä mitään voida kouluasialle tehdä. Kun kotona emme saa enää tyttöä aisoihin.
 
vierailija
Miten ihmeessä sairaalahoidolla voi uhkailla ketään, joka on hoidon tarpeessa? Mielen sairaudet ovat sairauksia siinä missä fyysisetkin vaivat. Jos korvakipuisen lapsen vie lääkäriin, se ei ole rangaistus eikä uhkailua, vaan auttamista. Sama lapsen kokeman ahdistuksen ja masennuksen kanssa, mistä tällä lapsella on selviä oireita. Niiden hoitaminen on hoitoa, ei rangaistus.

Just tätä mä ajan takaa. Kun haluamme selvittää mistä ongelmat johtuu. Kiitos kun joku ymmärtää.
 
vierailija
"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia. Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin. Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat (eli natriumglutamaatti E621). Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti".
Marie-Monique Robinin ohjelmassa
John Olney Ykkösdokumentissa, Terveys lautasella
Tämä sairaus ei parane sairaalassa, vaan pelkästään ruokavaliolla. Olisiko kyseessä sellainen?
 
vierailija
Siis enhän mä kotihommiin kiinnitä huomiota kuin sen verran ettei se pärjää siinä itsenäisesti.

Kun se koulu ei lisää enää mitään tukitoimia kun ei ole muuta ongelmaa kuin huonot numerot. Et eipä tässä mitään voida kouluasialle tehdä. Kun kotona emme saa enää tyttöä aisoihin.
Silloin täytyy vaihtaa koulua, ehdottomasti. Ihan mikä vaan on parempi kuin se, missä ei opetusta lisätä:mad:
 
vierailija
Just tätä mä ajan takaa. Kun haluamme selvittää mistä ongelmat johtuu. Kiitos kun joku ymmärtää.
"Gmo-perunaa syöneissä hiirissä todettiin huomattavaa suoliston seinämien paksuuntumista, hormonitoimintoja säätävä käpylisäke oli surkastunut, samoin perna. Lisäksi löytyi vielä monia hälyttäviä komplikaatioita ja kaikki nämä vaivat tulivat hiirille muutamassa viikossa. Ei siis ihme että Puztai varoitti kansalaisia ja parlamenttia. Parlamentti oli lähes kansalta pimennossa hyväksynyt vuotta aikaisemmin gmo-kasvien käytön ja Puztai hämmästyi entistä enemmän." - Marie Moniquen ohjelmasta

Katsoitko niitä videoita, mitä laitoin eilen?
 
vierailija
Lisäks moni teistä ei tunnu tajuavan kun se tyttö ei oikeesti osaa/pysty/kykene. Kun te ette ole tässä meidän arjessa.. me ollaan 2 v perheneuvolassa koitettu kaikkia keinoja... harrastukset joutuu lopetetaan kun ei niissä pärjää. Siis haluaa itse lopettaa kun ei opi/pärjää ikäistensä seurassa.
Kaverit häviää kun ne oppii tytön tunteen.
Koulu myöntää että tyttö ei osaa asioita kuin ikäisensä, perheneuvolassa ollaan huolissaaan kun tyttö esittää siellä niin viatonta mutta kotona on ihan erilainen ja joutuu sen aina myöntämään loppujen lopuksi.
Perhetyö on alkanut huomaamaan tytön piirteitä niin kuin me ne kerrotaan. He sanoivat suoraan että kohta tyttö on ihan hunningolla kun ei tottele kotona mitään rajoja.
 
vierailija
"Gmo-perunaa syöneissä hiirissä todettiin huomattavaa suoliston seinämien paksuuntumista, hormonitoimintoja säätävä käpylisäke oli surkastunut, samoin perna. Lisäksi löytyi vielä monia hälyttäviä komplikaatioita ja kaikki nämä vaivat tulivat hiirille muutamassa viikossa. Ei siis ihme että Puztai varoitti kansalaisia ja parlamenttia. Parlamentti oli lähes kansalta pimennossa hyväksynyt vuotta aikaisemmin gmo-kasvien käytön ja Puztai hämmästyi entistä enemmän." - Marie Moniquen ohjelmasta

Katsoitko niitä videoita, mitä laitoin eilen?
Joo mut eiköhän meillä olisi kaikkien lasten kanssa näitä ongelmia jos johtuis tuollaisista asioista. Samanlailla kasvatettuja, sanalla ruualla jne..
 
vierailija
niinhän mä teenkin
Kyse nyt on siitä et tytön pitäis muuttaa omilleen 2 v päästä..
Muutaman viikon kurssillakin oppii sen mitä tarvii, mutta olisikohan hänellä poikaystävä tai ihastus jossakin ja ajatus siksi muualla:rolleyes:. Sitä ei kukaan äidille kerro kuitenkaan, eikä isälle ainakaan;)

"Nyky-Suomessa yhä terveemmät syövät lääkkeitä yhä vähäisempiin vaivoihin ja sairauksiin tai niiden ennaltaehkäisyyn. Yhä useampiin ongelmiin tarjotaan vastaukseksi lääketieteellistä selitystä, hoitoa ja varsinkin lääkkeitä. Medikalisaatiokriitikoiden mukaan tässä kääntyy jopa syy-seuraus-suhde väärinpäin: oireisiin tarjotaan lääkettä ja jos lääke tehoaa, ajatellaan, että kyseessä on sairaus, joka vaatii hoitoa."
- Markku Myllykangas Akuutissa
 
vierailija
Silloin täytyy vaihtaa koulua, ehdottomasti. Ihan mikä vaan on parempi kuin se, missä ei opetusta lisätä:mad:
Saa tukiopetusta, käy erityisopettajan kanssa läpi asioita. Ainut mitä voidaan tehdä enää eriyttää aineita. Ja se koulun vaihto Ei ole vaihtoehto kun tyttö ei sitä halua koska on ainut asia mistä tykkää elämässään. Jos tehdään koulunvaihto väkisin niin tekeekö enää edes tuon vertaa koulun eteen kuin mitä nyt.
 
vierailija
Me tiedämme että suurin osa ongelmista näkyy vain kotona ja olemme parhaamme yrittäneet. Mut kun ei ole enää keinoja.
Ainakaan sossu, perheneuvola ei ole tytön käytöstä meidän syyksi laittaneet. Ja jos se vika olis vain meissä niin luulis et tyttö haluaisi kotia pois mut kun ei halua.
 
vierailija
Muutaman viikon kurssillakin oppii sen mitä tarvii, mutta olisikohan hänellä poikaystävä tai ihastus jossakin ja ajatus siksi muualla:rolleyes:. Sitä ei kukaan äidille kerro kuitenkaan, eikä isälle ainakaan;)

"Nyky-Suomessa yhä terveemmät syövät lääkkeitä yhä vähäisempiin vaivoihin ja sairauksiin tai niiden ennaltaehkäisyyn. Yhä useampiin ongelmiin tarjotaan vastaukseksi lääketieteellistä selitystä, hoitoa ja varsinkin lääkkeitä. Medikalisaatiokriitikoiden mukaan tässä kääntyy jopa syy-seuraus-suhde väärinpäin: oireisiin tarjotaan lääkettä ja jos lääke tehoaa, ajatellaan, että kyseessä on sairaus, joka vaatii hoitoa."
- Markku Myllykangas Akuutissa
Emme aio aloittaa lääkitystä pienin perustein.

Voi olla ihastus mutta kun tyttö ei avaudu niin mitään emme voi tehdä..
 
vierailija
Saa tukiopetusta, käy erityisopettajan kanssa läpi asioita. Ainut mitä voidaan tehdä enää eriyttää aineita. Ja se koulun vaihto Ei ole vaihtoehto kun tyttö ei sitä halua koska on ainut asia mistä tykkää elämässään. Jos tehdään koulunvaihto väkisin niin tekeekö enää edes tuon vertaa koulun eteen kuin mitä nyt.
Ihan oikein olette tehneet, kun on harrastuksia vähennetty(y)
Onhan hieno asia, että tykkää koulusta:geek:
Onko omassa huoneessa rempattavaa? Korotettava työpöytä? Kunnollinen tuoli, minkä korkeuden voi säätää? Niistä aloittaisin. Valaistus? Olis kivempi lukea enemmän niitä läksyjä. Miten se matikka?
 

Yhteistyössä