lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
Meillä Anni Katriina ja Arttu Matias. Marras-joulukuussa syntyvä pikkuinen saa luultavasti nimen Aapo Ilmari tai jos tuleekin tyttö niin Aada Sofia.

Nyky ajan lapsille kylläkeksitään tosi paljon omaperäisiä nimiä... Eikä enää tunnu olevan niin hirveesti muotinimiä, joita sitten on samalla luokalla monta. :)
 
ANU23
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 19:10 kolmen äippä kirjoitti:
kivoja on nimet ja yleensä itse lasten näkösiä. meillä Verna Tuulia Adele,Veikka Niklas Pekanpoika ja Saana Aava Augusta. Ja nimensä näkösiä,ihana pentuja :)
ihanan perinteisiä nimiä mielestäni!Ystäväni lapsi on myös Saana.
Adele kuulostaa todella kauniilta! =)
Itsellä tyttö, Mirka-Maria Kaarina
Kaarina kulkee äitini puolella suvussa jonkin verran.

Maria sopii mielestäni Mirkan kanssa hyvin,ja selvisi ennen kastetta että on pappani äidin nimi!
Pappani kerkesi nähdä tyttöni vain 3krt ennen kuolemaansa,eikä kerennyt ristiäisiin :'( Näiden tapahtumien vuoksi nimellä on minulle erityisen suuri merkitys ja se on myös ikuinen muisto papastani..
 
nuusku05
Jos meille olisi tullut poika niin nimeksi olisi varmaankin tullut Eemeli, joten tykkään!

Meidän tyttö sai nimekseen Oona Edla Maria
Oona= tytön näköinen nimi
Edla= tytön isoisosioäidin nimi
Maria= kulkenut minun suvussani
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 13:17 mellu kirjoitti:
mom 79: huomasinkin että meidän mealla on täällä kaima :) ..

lami: kiitos,munkin mielestä mimosa on kaunis nimi..olisin halunnut sen kutsumanimeksi,mutta meilläkään mies ei niinkään tykännyt siitä nimestä..suostui kuitenkin siihen että laitetaan se kolmanneksi nimeksi :)
Meillä on Riia Aino Elina, Minja Anneli Melinda ja Meea Riitta Minella.

Tosi kauniita nimiä paljon :)
 
todella kauniita nimiä kaikilla lapsilla ja hyvin on yhdistetty erikoisia ja tavallisia nimiä toisiinsa.Meillä ikäjärjestyksessä näin
Noora Meri Emilia
Jesse Casper Kristian
Elina Suvi Tuulia
ja la 24.9 ja tulokkaan nimi vaihtoehdot on:Sofia Emmi Helinä/ Aleksi Eetu Petteri
 
sannael
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2005 klo 10:36 Äippä-78 kirjoitti:
Meiltä löytyy EETU OSKARI ja EMMI ALIINA =)
Tykkään, Oskari hyvä toinen nimi, samoin Aliina. Tosin ovat molemmat näitä aikamme suosikkinimiä, eli aika yleisiä ;)

Meidän poika on ihan Julius Matti
Etunimi valittiin historiallista suurmiestä hakien (isänsä on Pietari, setänsä on Kaarle, joten...), toinen nimi on isänsä, sekä minun isäni ja isoisäni toinen nimi.
 
AkateeminenMamma
Jaana Emilia Karoliina on varsin sievä nimi. Jaanasta tulee positiivinen mielleyhtymä äitini vanhaan 3v lapsen kokoiseen nukkeen, jonka nimi siis on Jaana :) Emilia on jopa liian sievä nimi, jotta olisin sitä osannut antaa omalleni, jos tyttöjä olisin saanut mutta muiden ihmisten tyttärien nimenä kyllä kuuluu miellyttäviin nimiin. Karoliina on kuulemma ollut yksi nimiehdotuksista minulle - näistä ehkä lähinnä sellainen, jota olisin voinut omalle ajatella.

Omat pojat:
Altti Antero (toinen nimi yhteinen molempien pappojen kanssa)
Heimo Juhana (äidinäidinisän nimi + isänäidinisän nimi)
 
JanicaKaroliina
Tykkään hirveästi ihan perinteisistä nimistä, siksipä meilläkin on juho timo olavi :heart: . Toki erikoisemmatkin nimet kauniita on, en vaan osaa itse niitä mahd. tuleville lapsille ajatella.
 
Meidän perheessä isä on ranskalainen ja pää asiassa asutaan ranskassa... suomen sukulaiset pää oasin kutsuvat lapsia Anna ja Eetu.

Sophie Anna Isabelle ja Hugo eetu Arthur. Kuopukselle ollaan mietitty nimeä Noe Aapo Olivier/ Thèo aapo Jeremie.
 
Aivan ihania nuo ranskalaiset nimet :heart: Ja siellä mukana sitten nuo suomalaiset, niin kokonaisuus tosi kaunis, kaikissa nimissä :flower:


Laitoin aikasemmin jo johonkin alotukseen, mutta kukaan ei sitten kommentoinut :\| Joten josko nyt joku jotain sanoisi =)

Meillä siis neitokainen Sini Helinä Susann :heart: :heart:
 
Hmm.. Monen moista nimeä joukkoon mahtuu.. kivoja, nättejä, jotku aika mielikuvituksellisiakin.. ei pahassa mielessä kuitenkaan.. mut niinhän se menee että jokainen vanhempi antaa lapselleen sellasen nimen jota pitää kauniina.. ja nimi ei miestä pahenna, jos ei mies nimeä.. heh.. jotenki noin kait se vanha sanonta meni.. :D Joten kun jättää arvostelematta, suuntaan taikka toiseen, ei pahoita kenenkään mieltä.. :)

Omat apinani ovat saaneet nimekseen..

:heart: Micael Markus ja Mona Ida Maria :heart:

T.Lillan
 

Yhteistyössä