lehtien myynti kirpparilla?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
ei ainakaan voittoa saa
Isossa nipussa halvalla, kannattaa sitoa paketti kunnolla ettei ihmiset auo niitä ja levittele lehtiä. Irtonumerot ehkä menee, halvalla nekin, jos ovat hyväkuntoisia
 
"poikia3"
Itse olen ainakin myynyt sisustuslehtiä irtonumeroina, ja tekevät hyvin kauppansa, Aku Ankkoja olen ostanut yleensä kai nippuina ja nekin kyllä kirppiksillä liikkuvat.
 
"vieras"
Aku Ankat nippuun, menee. Ite laitoin aika edullisesti, mut näkee hintoja laidasta laidaan.
Sisustuslehdet lähti alta aikayksikön. Samoiten vanhat 9 kuukautta-lehdet ja tosi elämää-lehdet.
 
"poikia3"
Uskomatonta, että joku ostaa vanhoja lehtiäkin!
Miksei ostaisi, paljon hullumpia tavaroitakin siellä kirppiksellä on myynnissä ja tekevät myös kauppaansa. Esim. minulle tälläisiä tavaroita on vaikka avatut ja käytetyt meikit.

Itse asiassa saman vuoden sisustuslehdistä olen saanut jopa 1,50 lehdeltä, ja vanhemmatkin tekevät kauppansa.

Ja kyllä ostan itsekin lehtiä kirppikseltä, jos jotain kiinnostavaa sattuu löytymään euro lehdestä on paljon vähemmän kuin 6 euroa uudesta lehdestä.
 
"vieras"
Mä olen ostanut lehtiä nipuissa halvalla (10 numeroa 1-3e) tai erikseen max. 0,5e/kpl. Voisin maksaa vähän enemmän uudehkoista lehdistä, jotka on kaupassakin kalliimpia (esim. ulkomaalaiset muoti- ja sisustuslehdet).

Musta ei ole yhtään ihmeellistä että vanhat lehdet käyvät kaupaksi. Varsinkin vauvalehdissä kiertää vuodesta toiseen samat jutut niin mitäpä kalliita lehtiä uutena ostamaan. Huomasin kun odotusaikana ostin kirpparilta pari pinoa ja kaupasta irtonumeroista ja tilasinkin yhden lehden, niin alkoi samat aiheet toistua ja toistua. Ihan ymmärrettävää toki jos lukijakunta vaihtuu aina vuoden-parin jälkeen kun lapsi kasvaa.

Tai jos kaipaa muuten vaan jotain kevyttä lukemista ajanvietteeksi, niin onhan sillä iso ero että maksaako 7 euroa vai 10 senttiä yhdestä lehdestä joka kuitenkin tulee nopeasti selattua läpi. Mua viihdyttää vuodenkin takaiset muotikuvat tai mielenkiintoiset kolumnit, vaikka ostan myös uusia lehtiä kaupasta.

Äitini ostaa vanhoja lehtiä ja käyttää niitä askarteluun. Jotkut saattaa ostaa lehtiä sisustuselementiksi (oli varsinkin yhdessä vaiheessa muotia koota vaikka yöpöydäksi lehtipino) ja teininä osteltiin vanhoja Suosikkeja ym. julisteiden ja julkkiskuvien takia :)

Varmaan menekki vaihtelee sen mukaan, mistä lehdestä on kyse. Sisustusjutut, vauva- ja lapsiperhelehdet, Voguet, Ellet jne. tuntuvat liikkuvan hyvin.
 

Yhteistyössä