Leikkaatteko taaperoiden hiuksia?

Toiset sanoo, että lapsen hiuksista tulee tuuheemmat jos ne leikkaa pienenä lyhyeksi.. Onko kellään kokemusta/tietoa onko tuossa perää? Ja kuinka lyhyeksi pitäisi leikata vai riittäisikö latvojen tasoitus/lyhennyt sentin tai kahen verran..
Meillä esikoistytöllä kasvaa niskahiukset nopeammin kuin muualta ja olen niska hiuksia napsinut ja tasoittanu, mutta en millään raaski tytön nättejä hiuksia kyniä aivan lyhyeksi..
Kuinka te muut olette tehneet? Leikkaatteko taaperoiden hiuksia vai annatteko kasvaa rauhassa?
 
Meillä leikataan kesäksi lyhyt polkkatukka tytölle ettei hiosta kuumalla ja talvella saa kasvaa pitkäksi että suojaa ja lämmittää hiukan kylmällä. En tiedä miten se edes auttaa hiusten tuuheammaksi tulemiseen, mutta olen kyllä kuullut myös että pitäisi auttaa. Tosin meillä tytöllä on luonnostaan paksut ja tuuheat hiukset. Pelkkä latvojen tasoitus tuskin auttaa...

Itselläni on ollut lapsena ohuemmat hiukset kuin tytöllämme ja kouluiässä oli aika paljon lyhyillä hiuksilla, joko polkkamallinen tai ns. poikahiukset. Nykyään hiukseni on paksut ja niitä on paljon.
 
Juurikin viikonloppuna ajelin koneella poitsun enkelikiharat niskasta ja korvien päältä pois, oli niin epäsiistin näköinen ja kuulin myös, että tulis tuuhemmat, tiedä tuota sitten. :) Mutta nyt poitsu näyttää oikein hyvältä. Ja ikää 1v1kk.
 
Minä käytin tytön kampaajalla (jolla itekin käyn) 1,5 v, kun takatukka hapsotteli eripituista tukkaa.
En tohtinut itse alkaa leikkaamaan, ettei jää mitään traumoja...ja kun en ole mikään
kätevä käsistäni. Kampaajalla meni hienosti. Istui sylissä ja nakersi keksiä ja katseli peilistä,
mitä tukalle tapahtuu. 15 min siinä meni ja kympin kampaaja otti tuosta.
Tosi siisti tukka ja näyttää kuin olis paksuuntunu tukka silmissä, kun on tasainen. Nyt
leikkauksesta pari kuukautta. eikä haittais vaikka kohta taas vähän tasottas.
 
Meillä taasen on pojan etu- ja sivuhiukset leikattu reilun vuoden vanhana kesätukaksi ja kiharat takaa lyhyeksi "poikatukkaksi" lähemmäs 2,5 v ikäisenä. Samoin meinaan tehdä kakkosen kanssakin.
Tukan tuuheuteen en kyllä osaa sanoa mitään.
 
En yhtään usko, että olisi mitenkään mahdollista, että hiuksista tulisi sen tuuheammat, jos ne pienenä kynitään lyhyiksi. Kyllä se geeneistä vaan on kiinni. Itse leikkaan tytöltä (nyt 1 v 3 kk) otsahiuksia, ettei mene hiukset silmille. Ei mua haittaa, vaikka takana olisi eripituisia hiuksia. Leikataanhan aikuistenkin hiuksia kerroksittain, jotta olisi eripituisia hiuksia ja laskeutuisivat kauniimmin. On muuten vaikeaa tuon taaperon parturoiminen! Ainakaan meidän tyttö ei tahdo millään pysyä paikallaan! Olen tosin kerhoissa huomannut, että tää on muihin verrattuna aika menevää sorttia:D Viimeksi laitoin sen keittiön tuolille seisomaan ja tiskaamaan, mutta siinäkin vähintään pää pyöri koko ajan eikä touhu huvittanut kovin kauaa...
 
Mun tytöllä (2v) on alaselkään asti paksu tuuhea tukka. Saa jo kaksi vahvaa lettiä. Eikä ole leikattu kuin otsatukkaa. Ihan siis sukuvika on :) Eikä leikaus vaikuta mitenkään tulevaan paksuuteen vain geeniperimä.
 
Miedänki neidin otsatukkaa olen jo monta kertaa leikannu ettei silmille mene..mutta takatukkaa en raaski kun on luonnonkiharaa. Vaikka se töhöttääkin kymmenen tuulen suuntaan niin se ei haittaa neitin menoa:D
 
meil pojal on ollu syntymästää asti paksut ja pitkät hiukset olikohan poika jotai 4kk vanha ku leikkasin ekat takut pois ja sit ku poika oli n.6kk käytii kampaajal vähä lyhentämässä ku oli sellanen peikko letti ja sit n. 8kk pojalt leikattii ihan siiliks(kesätukka) ja nyt poika on siis 1,5vuotias ja on kyllä sellanen peikkopoika et huhhuh olis pitäny viime vuoden puolel käydä leikkaamas hiukset.... järkyttävän kallista leikkuuttaa lapsen hiukset (täällä 18€)...
 
Pari kertaa vuodessa käyty parturissa kohta 3-vuotiaan kanssa. Eka kerta hiukan yli yksivuotiaana, ennen valokuvausta. Ei antaisi minun leikata, mutta kampaaja sai huomion vietyä muualle, joten ei ollut mitään ongelmia edes ekalla kerralla.
 
Meidän esikoisella oli tosi ohut tukka syntyessään ja kaksivuotiaana vasta tasoiteltiin ei ollut tarvetta ennen. Nyt on 8 vuotias ja tosi paksut karkeat hiukset. Ja kuopus varmaan sama juttu ainakin näyttää ettei hirveellä vauhdilla kasva. Niin ja itsell'ni on ollut sama juttu vauvana ja taaperona nyt paksut ja taipuisat hiukset. Käyn samalla kampaajalla ja hän ihailee kun on niin helppo muotoilla niitä :D
Ei meillä ole pitänyt paikkaansa tuo väite.
 
Sen verran pitää leikata, ettei roiku silmillä. Eli etuhiuksia ollaan vaan pojalta leikattu.
En missään nimessä raaskis leikata enkelitukkaa kokonaan pois :heart: pitkähiuksiset pikkupojat (ja isommatkin, mieheni oli monta vuotta pitkä kikkaratukka ja rrrakastin sitä ;) ) on niiiin hellyyttäviä!
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970

Yhteistyössä