Letrozol & ovulaatio

Kiitos Henttis! Toivotaan nimenomaan, etten yrjöttele koko raskausaikaa :D ja olen täysin varma, että kun mieli ole pelkässä yrjössä niin sitten tästä puhjetaan kukkaan. Hehe.

Ketjuun osallistumiseni jäi lyhyeksi sillä taitaa olla mun aika poistua nyt kuitenkin täältä. Kiitos kaikille vielä ja paljon plussaonnea :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Tätäkö nämä piina päivät on..:ROFLMAO:
Ensimmäisen kerran vuoteen ovuloin varmasti ja oon tosi pessimisti, ihan vaan tavallaan suojellakseni omaa mieltä. En yleensä kyttää oireita tai muuta just tämän takia,mutta nyt kaikki muuttui.:whistle: Nimittäin! Esikoisen raskauden aikaan meidän kissa nukkui joki yö vieressä/päällä ( syntymän jälkeen ei enää) keskenmeneessä raskaudessa sama kissa tuli joku yö päälle nukkumaan, siihen asti kunnes km alkoi ,sen jälkeen tullut harvakseltaan max 5x vuodessa... no nyt kyseinen kissa on kolmena edellisenä iltana tullut päälle/viereen nukkumaan.o_O Ja nimenomaan minun,ei miehen. Aamulla juteltiinkin,että liekkö esim joku kiinnittymisyritys joka nostattaisi sen verran hormoonia,että tämä rontti sen vaistoaisi?en jotenkin usko että olis täysin sattumaa, kuitenkin aikaisemmin niin selvästi ajoittunut nuo viereen tulemiset.:D:D
 
@henttis Mulle joskus sanottu, että koira vaistoaa hcg:n nousun naisen ollessa raskaana. Miksei siis kissakin. :)

Omaa: Lauantaina testailen, että onko käynyt tärppi ellei perjantaina ala menkat. Kipuja ainakin oli kierron puolivälin tienoilla, mutta kun mulla ku ei oo noita seurantaultria, niin en tiedä yhtään, että auttoiko nää Letrot vaiko ei. Ovulaatiota tikuttelin, mutta eipä sitä plussaa tullut. Ei ole tärppiodotuksia, kun ei ole oikein mitään oireitakaan.
 
@Sennay mahtavaa että täällä on piinailu kaveri. :ROFLMAO::D Kyllähän nuo kivut kielisi oviksesta.
Tekisi mieli testata ja samaan aikaan ei. Ei oireita paitsi niitä jotka passaa menkkoihinkin. Paitsi että kahvia en ole juonut moneen päivään, maistuu pahalle, yleensä en voi kuvitella päivää ilman usemapaa kupillista.:ROFLMAO: Laitoin flunssan ja muuttuneen makuaistin piikkiin.(y)
Esikoisen ja tämän km aikaan tuli valkovuotoa tosi paljon, nyt ei,joten en jaksa plussaan uskoa.:cautious::(
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
@Helmiina90 , Ekassa letrokierrossa ultrattiin kp 12. Sen jälkeen en ole käynyt. Jos olisin itse halunnut pienentää annosta seuraaviin (syön 2/pv ja oli kypsymässä kaksi melko samankokoista follikkelia)niin sitten olis pitänyt käydä uudelleen ultrassa, muuten ei. En halunnut muuttaa, kun vaikea kesken työpäivän ultrassa käydä, ja kalliiksikin tulee kun matkat, käyntimaksu ja palkatonta töistä. Tsemppiä odotteluun, jospa haamu muuttuisi vahvemmaksi!
 
@Sennay tsemppiä sinne ja parempaa vuoden jatkoa <3

@Helmiina90 onnea ! <3 Toivotaan sitkeää mukana olijaa! :) Ehkä letrot siis tosiaan toimii :D

Täällä oli kierto tasan 28pvää,siitäkin mielettömän iloinen. :) nyt kp 6, letroja vielä kolme päivää jäljellä. Tilasin digitaalisen ovistestin kun jäi nyt ultrat pois,odotellaan sen saapumista. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Ihanaa @Helmiina90 , ainakin jotain tapahtuu letrojen avulla. Nyt peukut pystyyn ja sormet ristiin ☺

Täällä kierto venyy taas yli 30 päivän teroista huolimatta. Tällä hetkellä olo etten pääse koskaan aloittamaan letroja. Viime kierrossa kierto pitkittyi ja joulu sekoitti hommat, taas kierto pitkittyy... Hidasta hommaa ennenkuin pääsen edes alkuun.
 
Tähän ketjuun taidan minäkin kirjoittaa. Meillä yritetään kolmosta. Takana kaksi hyperemeesiraskautta, esikoinen syntyi toisen clomifen kierron ansiosta ja toinen sai alkunsa luomusti, kun ilmeisesti raskaus sai kropan välissä toimimaan normaalisti. Minulla on siis todettu pco.
Nyt yksityiselle menin jo syksyllä tarkistamaan tilanteen ja lääkäri kirjoitti letrozol lääkkeem avuksi. Otettiin käyttöön lääke vasta nyt tässä kierrossa ja torstaina kävin uä:ssä kp13 ja sain vielä pregnylin irrottelemaan. Nyt sitä ilmeisesti alkaisi jännät viikot joten tuun teijän kaa jännäämään etten saa puolisoani ihan ärsyyntymään vauvahöpötyksilläni
 
  • Tykkää
Reactions: AnnuT
Ihanaa @Helmiina90 , ainakin jotain tapahtuu letrojen avulla. Nyt peukut pystyyn ja sormet ristiin ☺

Täällä kierto venyy taas yli 30 päivän teroista huolimatta. Tällä hetkellä olo etten pääse koskaan aloittamaan letroja. Viime kierrossa kierto pitkittyi ja joulu sekoitti hommat, taas kierto pitkittyy... Hidasta hommaa ennenkuin pääsen edes alkuun.
Kiitos, alkuun plussa tuntui kauheen hyvältä nyt mielen on jo vallannut taas kauhee pelko keskenmenosta ja niistä ihan hirveistä sairaala kokemuksista... En oo pystynyt kertoo edes miehelle plussasta tuntuu että viimeksi se keskenmenon suru oli nii murskaavaa...
 

Attachments

@Helmiina90 onnea plussasta!:love:

Minkälaisella annostuksella teillä letrot on käytössä ja oliko kellä muulla pregnyliä?

Miula on ollu pari päivää kaamea olo ja eilen melkein jouduin oksentamaan, tajusin tän pahan olon johtuvan pregnylistä. Miulla molemmat aiemmat raskaudet oon oksentanu päivittäin useita kertoja yli raskauden puolen välin ja tipassa jouduin monesti olemaan, eli oon herkkä raskaushormonille..
 
@Helmiina90 onnea plussasta!:love:

Minkälaisella annostuksella teillä letrot on käytössä ja oliko kellä muulla pregnyliä?



Miula on ollu pari päivää kaamea olo ja eilen melkein jouduin oksentamaan, tajusin tän pahan olon johtuvan pregnylistä. Miulla molemmat aiemmat raskaudet oon oksentanu päivittäin useita kertoja yli raskauden puolen välin ja tipassa jouduin monesti olemaan, eli oon herkkä raskaushormonille..
Mulla oli eka letrozol 1kpl kp 3-7 sen jälkeen kp 8-13 progynova 1kpl ja kp 14 pregnyl 5000. Ja nyt plussa <3 ainiin mulle ei tullut pregnylistä mitään oireita mut progynova aiheutti karmean turvotuksen...
 
Voisin tulla tännekkin kirjoittelemaan, yk11 ja ensimmäistä kertaa letrot käytössä. Nyt kp7 ja vieläkin pyyhiessä tiputtelee? Onko normaalia lääkkeen kanssa. Nornaalisti vuoto loppunut VIIMEISTÄÄN kp4 :(

Muuten lääke tehnyt jatkuvaa pääkipua ja heti lääkkeen oton jälkeen pyörrytystä.

Ultraan menossa kp11 katsomaan onko lääke tehnyt mitään. Tänään muuten vaan testasin ovistestin ja selkeä viiva tuli, että ovis varmaan lähellä.. ?
 
Voisin tulla tännekkin kirjoittelemaan, yk11 ja ensimmäistä kertaa letrot käytössä. Nyt kp7 ja vieläkin pyyhiessä tiputtelee? Onko normaalia lääkkeen kanssa. Nornaalisti vuoto loppunut VIIMEISTÄÄN kp4 :(

Muuten lääke tehnyt jatkuvaa pääkipua ja heti lääkkeen oton jälkeen pyörrytystä.

Ultraan menossa kp11 katsomaan onko lääke tehnyt mitään. Tänään muuten vaan testasin ovistestin ja selkeä viiva tuli, että ovis varmaan lähellä.. ?
Mulla ei vuodellut mitenkään erityisemmin mutta, mulla ei yksin letrozol tuottanut tulosta. Kohdun limakalvo ei reagoinut follien tuottamaan estrogeeniin niinkuin ois pitänyt ja oikeastaan oheni entisestään.
 
@Helmiina90 hmm okei, kiitos vastauksesta ! (y)

Itse siis ovuloin ilman lääkettäkin, mutta koska raskautuminen nyt kestänyt niin otettiin nyt apukeinoksi letrot. Tehostamaan ovista luulisin(n):ROFLMAO:
Mulla kans tuli ovulaatio ilman letrozol ia mutta kohdun limakalvo oli liian ohut vaikka folli oli jo yli 20mm. Kohdun limakalvoa hoidetaan estrogeenillä mutta se taas yleensä estää ovulaation ja siksi jouduttiin ottaan molemmat käyttöön letrozol+progynova ja pregnylillä varmistettiin että munasolu myös irtoaa
 

Yhteistyössä