Letrozol & ovulaatio

@Iiduliinu Ei pitäisi olla syytä huoleen, mun ymmärtääkseni kuuluu ihan asiaan, letrozolit nopeuttavat munasolujen kehittymistä joten lyhentävät useinkin kiertoa. Niin kävi täälläkin että ovis saapuu letroilla 2-3 päivää aiemmin kuin lääkkeettömässä kierrossa. Tärkeämpää on luteaalivaiheen riittävä pituus eli päivät oviksesta menkkoihin ei saisi olla liian lyhyt.

Täällä piinaillaan toista letroilla tuettua inssiä, dpo 4. Plussia tänne jookos!
 
@Iiduliinu Ei pitäisi olla syytä huoleen, mun ymmärtääkseni kuuluu ihan asiaan, letrozolit nopeuttavat munasolujen kehittymistä joten lyhentävät useinkin kiertoa. Niin kävi täälläkin että ovis saapuu letroilla 2-3 päivää aiemmin kuin lääkkeettömässä kierrossa. Tärkeämpää on luteaalivaiheen riittävä pituus eli päivät oviksesta menkkoihin ei saisi olla liian lyhyt.

Täällä piinaillaan toista letroilla tuettua inssiä, dpo 4. Plussia tänne jookos!

No hyvä! Luteaalivaihe oli ensimmäisessä letrokierrossa 15pvää. Eli tosi hyvä. Toicottavasti pysyy tässäkin kierrossa. Plussatuulia sinne ja tänne ja kaikille !
 
Tänään dpo1. Kolme päivää ollut ihan järkyttävät oviskivut. Siis sattuu istua, sattuu käydä vessassa, pierettää. Ovistestikin jo ihan haalea.. miten teillä? Kipuileeko ovis letrojen kanssa? Ensimmäisessä eli viime kierrossa samainen kipu tuntui ehkä max.2 tuntia. Tää ei oo mukavaa :cry:
 
@Iiduliinu Mullakin on nyt menossa dpo 1 ja kunnon jomotusta toisessa muniksessa. :eek: Luomukierroissa en koskaan ole edes huomannut ovista muuta kuin aamulämmöistä.
Oho! Me mennään samoissa :whistle: tää kipu on kyllä jotain niin järkyttävää. Muutama luomukierto taakse päin ja mulla puhkes oviksen aikaan kysta. Se kipu oli kyllä jotain aivan sairasta. Makasin vessan lattialla itkin ja oksensin. Onneks tää ei oo ihan semmosta, mutta silti tosi inhottavaa. :cry: Ja outoa, että kipu jatkuu näinkin kauan plussan jälkeen. Nyt en oo ollenkaan mittaillut lämpöjä kun ajattelin ottaa ihan suht iisisti ;) no katsotaan pitääkö suunnitelma..
 
Hmm jaa, mä en osaa pelkästä letrojen vaikutuksesta sanoa kun mulla lisäksi inssi ja sen yhteydessä molemmilla kerroilla laitettu irrotuspiikki joka kyllä voimistaa ovistuntemuksia ja aiheuttaa lisäksi kaikkia mahdollisia ja mahdottomia raskausoireita. Pää kylmänä yritettävä muistuttaa itseään piikin tekemistä tepposista kun tekisi mieli jo tulkita niitä raskausoireiksi :whistle: dpo 5 kääntyy iltaan ja piinaa on ainakin viikko vielä jäljellä :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Iiduliinu
@Iiduliinu Onneksi tän kivun kans tosiaan pystyy olemaan toisin kuin jos vaikka kysta puhkeaa. Mäkin vähän yllätyin, että vieläkin jomottelee näin kovaa. Toivottavasti pian hiipuis jo jomotttelu.

Mäkin joka kierto lupaan itelleni, että ottaisin iisisti, mut aina huomaan mittailevani lämpöjä ja kirjaavani kaikki mahdolliset tuntemukset. :whistle::D
 
Hmm jaa, mä en osaa pelkästä letrojen vaikutuksesta sanoa kun mulla lisäksi inssi ja sen yhteydessä molemmilla kerroilla laitettu irrotuspiikki joka kyllä voimistaa ovistuntemuksia ja aiheuttaa lisäksi kaikkia mahdollisia ja mahdottomia raskausoireita. Pää kylmänä yritettävä muistuttaa itseään piikin tekemistä tepposista kun tekisi mieli jo tulkita niitä raskausoireiksi :whistle: dpo 5 kääntyy iltaan ja piinaa on ainakin viikko vielä jäljellä :cautious:
Joo eipä näillä dpoilla todellakaan voi mitään raskausoireita olla. Inhottavaa vaan tommonen tunne, että munasarjat repeää ja edelleen jatkuu tänään.. Kun sä oot yksin hoidossa niin pääsetkö itse valitsemaan, että kenen siittiöitä ruiskutetaan? Tai miten tommonen yleensä toimii.. onko siellä joku kuvakirja josta voi sitten valita itselleen mieluisan. :D Mielenkiintoista
 
Joo eipä näillä dpoilla todellakaan voi mitään raskausoireita olla. Inhottavaa vaan tommonen tunne, että munasarjat repeää ja edelleen jatkuu tänään.. Kun sä oot yksin hoidossa niin pääsetkö itse valitsemaan, että kenen siittiöitä ruiskutetaan? Tai miten tommonen yleensä toimii.. onko siellä joku kuvakirja josta voi sitten valita itselleen mieluisan. :D Mielenkiintoista
Katalogia ei pääse selaa :D mutta muutama toive kysytään silmien ja hiusten väristä ja pituudesta. Niiden perusteella klinikka ehdottaa muutamaa luovuttajaa joista saa valita :)
 
Katalogia ei pääse selaa :D mutta muutama toive kysytään silmien ja hiusten väristä ja pituudesta. Niiden perusteella klinikka ehdottaa muutamaa luovuttajaa joista saa valita :)
Aaaa. Mutta luovuttajien henkilöllisyys pidetään salassa? (n) Millaiset onnistumiset inssissä on? Onko samat kuin ihan luonnollisilla menetelmillä.. lisääkö kerrot muuten onnistumisprosenttia?
 
@Iiduliinu Mitä sun gyne on muuten sanonu sun välivuodoista vai onko sanonu niistä mitään? Kun mun gyne tosiaan väitti, että letrojen ei kuuluisi aiheuttaa välivuotoja, kun niitä käyttää ovulaation induktiossa. Itse pidin välivuotoa lopulta ihan järkeenkäypänä, kun letrot aiheuttavat notkahduksen estrogeenituotannossa.
 
Aaaa. Mutta luovuttajien henkilöllisyys pidetään salassa? (n) Millaiset onnistumiset inssissä on? Onko samat kuin ihan luonnollisilla menetelmillä.. lisääkö kerrot muuten onnistumisprosenttia?
Joo luovuttajat ovat anonyymeja, mutta 18 täytettyään lapsi pystyy itse luovuttajan henkilöllisyyden selvittämään. Tai puolisisaruksia etsimään.

Inseminaatiossa on lääkärin mukaan samat onnistumisprosentit kuin luomu tallettelussa. Sinänsä luulisi että hieman parempi mahis inssillä kun simpat saatellaan eteisen ohi kohtuun asti... Ja laatu on aina varmistettua sekä pestyä... Toisaalta pakastaminen lyhentää niiden elinaikaa ja hedelmöityskykyä.
 
@Iiduliinu Mitä sun gyne on muuten sanonu sun välivuodoista vai onko sanonu niistä mitään? Kun mun gyne tosiaan väitti, että letrojen ei kuuluisi aiheuttaa välivuotoja, kun niitä käyttää ovulaation induktiossa. Itse pidin välivuotoa lopulta ihan järkeenkäypänä, kun letrot aiheuttavat notkahduksen estrogeenituotannossa

Tässä kierrossa mulla ei oo ollut välivuotoa.
Oli vaan sillä ensimmäisessä letrokierrossa. Varmaan johtu siitä, että kaikki oli uutta kropalle jne .. (n) onko sulla vielä ollut vuotoja?
 
Joo luovuttajat ovat anonyymeja, mutta 18 täytettyään lapsi pystyy itse luovuttajan henkilöllisyyden selvittämään. Tai puolisisaruksia etsimään.

Inseminaatiossa on lääkärin mukaan samat onnistumisprosentit kuin luomu tallettelussa. Sinänsä luulisi että hieman parempi mahis inssillä kun simpat saatellaan eteisen ohi kohtuun asti... Ja laatu on aina varmistettua sekä pestyä... Toisaalta pakastaminen lyhentää niiden elinaikaa ja hedelmöityskykyä.
Okei!

Jokos sulla rupeaa olemaan oireita? :whistle:
 
Joko sulla loppui oviskipuilut?
Vuotoa ei oo onneks enää ollut. Se kesti lopulta vain kaks päivää ja vuotoa tuli siis noin viikko ennen ovulaatiota. Ehkä mullakin kroppa vaan reagoi ekaan kertaan noin voimakkaasti. (y)

Tuntemukset on nyt vähän muuttunut. Ihan samanlaista kipua ei oo enää, mut melkein taukoamatta jomottelee kyllä edelleen aika ikävästi ja vain oikealla puolella.

Mites siellä, onko sulla kivut hellittäny?
 
Vuotoa ei oo onneks enää ollut. Se kesti lopulta vain kaks päivää ja vuotoa tuli siis noin viikko ennen ovulaatiota. Ehkä mullakin kroppa vaan reagoi ekaan kertaan noin voimakkaasti. (y)

Tuntemukset on nyt vähän muuttunut. Ihan samanlaista kipua ei oo enää, mut melkein taukoamatta jomottelee kyllä edelleen aika ikävästi ja vain oikealla puolella.

Mites siellä, onko sulla kivut hellittäny?
Joo eilen hellitti onneksi. Vielä kyllä tuntuu semmosta paineen tunnetta kun käy pissalla. Vähän kun ”pusertaa” niin sitten tulee semmoinen kipu joka myös heijastuu tonne takapuolelle.. :( iltalämmöt on ollut nyt kaks päivää 37,14 mutta eipä ne iltalämmöt mitään markkaa. Mites siellä lämmöt?
 
Joo eilen hellitti onneksi. Vielä kyllä tuntuu semmosta paineen tunnetta kun käy pissalla. Vähän kun ”pusertaa” niin sitten tulee semmoinen kipu joka myös heijastuu tonne takapuolelle.. :( iltalämmöt on ollut nyt kaks päivää 37,14 mutta eipä ne iltalämmöt mitään markkaa. Mites siellä lämmöt?
Mulla ei kyl tommosta oo ollu vaan semmosta suht normaalia keltarauhasen jomottelua, mutta vahvempaa siis kuin normaalisti.

Aamulämmöt on mulla ollut nyt 36,3-36,4, mitkä on aika normaalilämmöt mulla heti oviksen jälkeen. Nyt illalla oli 36,67 ja poskia kuumottaa ihan urakalla.

Hyvähän toi yli 37 asteen lämpö sulla on, vaikka iltalämpö onkin! :)(y) Varmaan ainakin keltarauhanen toimii kunnolla ja antaa hyvät edellytykset mahdolliselle alkuraskaudelle! ;)
 
Mulla ei kyl tommosta oo ollu vaan semmosta suht normaalia keltarauhasen jomottelua, mutta vahvempaa siis kuin normaalisti.

Aamulämmöt on mulla ollut nyt 36,3-36,4, mitkä on aika normaalilämmöt mulla heti oviksen jälkeen. Nyt illalla oli 36,67 ja poskia kuumottaa ihan urakalla.

Hyvähän toi yli 37 asteen lämpö sulla on, vaikka iltalämpö onkin! :)(y) Varmaan ainakin keltarauhanen toimii kunnolla ja antaa hyvät edellytykset mahdolliselle alkuraskaudelle! ;)
Nooo katsellaan.. ei viittis turhia toiveita taas herätellä. Täytyypä ruveta ottamaan taas vaihteeksi aamulämmöt..
 
Okei!

Jokos sulla rupeaa olemaan oireita? :whistle:
Ei niin yhtikäs mitään. Ei tunnu kerta kaikkiaan miltään. :cautious:
Muistan kun ennen yrityksen aloitusta palstoja lukiessani nauratti jonkun raportti oviksen jälkeisistä oireista jossa luki jotenkin että rintoja aristaa kun oikein kovaa puristelee. Ajattelin että apua, hullua, kai aristaa kun tarpeeksi runnoo. Eilen sain itseni kiinni ihan samasta hommasta :whistle::ROFLMAO:

Että sellaista tänne. Ja niin dpo 8 kääntyy iltaan... Pitkää pinnaa kaikille piinailijoille! :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Hmm, onko muilla ollut letrojen kanssa menkkajomotusta pian ovulaation jälkeen? Mulla alkoi eilen dpo 4 menkkatuntemukset ja tänään on jatkunut voimakkaampana. (n) Joka vessareissulla on jännittänyt, että koska alkaa tiputtelu. Mitään keltarauhastukea ei mulla siis tässä kierrossa oo.
 
Hmm, onko muilla ollut letrojen kanssa menkkajomotusta pian ovulaation jälkeen? Mulla alkoi eilen dpo 4 menkkatuntemukset ja tänään on jatkunut voimakkaampana. (n) Joka vessareissulla on jännittänyt, että koska alkaa tiputtelu. Mitään keltarauhastukea ei mulla siis tässä kierrossa oo.
Mulla ei oo nyt ollut ja dpo5 menossa.. oli vaan ne ekat päivät oviksen jälkeen. Mutta eikös toi jomottelu voi tarkoittaa myös hyvää!?? Mitäs sun aamulämmöt on tänään sanonut?
 
Mulla ei oo nyt ollut ja dpo5 menossa.. oli vaan ne ekat päivät oviksen jälkeen. Mutta eikös toi jomottelu voi tarkoittaa myös hyvää!?? Mitäs sun aamulämmöt on tänään sanonut?
Niin voihan nää jomottelut merkitä myös hyvää, mutta ite en uskalla edes toivoa mitään hyvää enää tähän kiertoon. :LOL:Letroista tuli niin voimakkaat oireet, niin ajattelen näiden tuntemusta johtuvan myös letroista. Aamulämmöt on kahtena viime aamuna ollut 36,5. Niiden puolesta näyttää kyllä ihan hyvältä. Lähditkö sä mittailemaan jo aamulämpöjä, vai aloitatko vasta ensi kierrossa, jos sellainen tulee? (Peukut kuitenki pystyssä ettei tuu! (y)
)
 

Yhteistyössä