Letrozol & ovulaatio

Minä en pääse näköjään aloittamaan omaa ensimmäistä letrokiertoakaan, kun menkat ei teroluteista huolimatta ala ajallaan. Jos ei nyt just ala, niin en saa seurantaultraa enää ennen joulua ja letrot siirtyy sitten vasta tammikuun kiertoon.

Anustiini, vaikka se onkin sitä sanahelinää, niin joskus pieni tauko ja muiden asioiden ajatteleminen vaan tekee hyvää.

Toivottavasti muillakin olisi jouluna kaikkea muuta kivaa ajateltavaa, niin saisi jollain tavalla edes pienen hengähdyksen!
 
@Neilikoita Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä gyne sanoi sinulle follikkelien koosta?

Voisi ehkä maallikkona ajatella, että minun kohdallani kiertopäiviä oli jo niin paljon, että follikkelin olisi pitänyt olla paljon suurempi siinä vaiheessa, jotta ovulaatio tapahtuisi..? Ja sinulla taas on ollut aikaisempi kierronvaihe ultrauksen kohdalla? Minulla oli kp 20 jo siinä vaiheessa, kun tehtiin kakkostsekki ja se 11 mm löytyi.

Tikuttelin sen käynnin jälkeen ovulaatiota itse vielä varmuuden vuoksi, mutta ei kyllä tullut mitään oireita eikä tikkuunkaan mitään. Kohta saan katkaista kierron onneksi teroilla.

@AnnuT Tsemppiä odotteluun, se on piinaavaa, mutta onneksi joulu tulee tähän väliin, niin voi saada mieltä vähän muuallekin.

@vuuti Olen pahoillani puolestasi, oireet kuulostivat niin lupaavilta. :(
 
Lukaisin tunnemyrskyssä viestit nopsaan läpi,pieni tauko pitänyt ottaa.. ensimmäinen letrokierto menossa kp41. Viime viikolla sanottiin että soita viikon päästä, no nyt taas soitetaan viiion päästä... oon niin rikki ja turhautunut, kyseenalaistin kovasti lääkärin päätöksen odottaa luonnollista vuotoa jo joulutauonkin takia vaan ei... tekisi niin mieli mennä yksityiselle että pääsisi edes seuraavaan kiertoon :cry:
 
@henttis

Ymmärrän tuntemuksesi erittäin hyvin! Toivotaan että uusi kierto alkaisi! mahdollisimman nopeasti.
Olemme näköjään samassa tilanteessa: ensi kiertoon minullakin tupla-annos, kun ensimmäisessä ei tullut vastetta. Pelottaa, että mitä jos toisessakaan ei tule, mutta täytyy nyt yrittää toivoa parasta.
 
Tulen väli-infoamaan omasta tilanteestani. Odottelin siis kierron päättymistä, mutta kun ei menkkoja (aikaisimpaan oletettuun aikaan mennessä) kuulunut tein alustavan r-testi vähän fiiliksen pohjalta ja sitten myöhemmin uudelleen (monta kertaa) r-testejä. Koko ajan toista vahvistuvaa viivaa näyttää <3 (yhtään kahta vahvaa punaista viivaa en ole saanut), ja nyt viimeisin testi clear blue digi näytti raskaana. En oikein osaa tätä vielä todeksi uskoa, enkä uskokaan ennenkuin varhaisultra näyttää sykkeen. Pelkään ihan hirveästi, että se on kaikkea muuta kuin oikea alkio. Minä niin toivon ja rukoilen parasta, samoin kaikille teille!!!! Tämä on ihme ja ihmeitä tapahtuu. <3 Älkää vaan luopuko toivosta! <3 Palailen asiaan muutaman viikon päästä varhaisultran jälkeen, jos teitä kiinnostaa kuulla miten kävi. :)
 
Hei!

Saakos tänne liittyä mukaan, vieläkö täällä joku kirjoittelee? Luin koko ketjun läpi ja vertaistuki tulee tarpeeseen. Huomenna kp 3 ja alkaa ensimmäinen Letrozol-kuuri. Turhaa yritystä takana 7kk, en ovuloi ollenkaan. Kolme kiertoa söin Terolutia, että saisi kuukautiset tulemaan. Eilen sain lähetteen julkisen puolen lapsettomuuspolille ja reseptin kolmeksi kuukaudeksi Letroihin. Lääkäri oli sitä mieltä, että EI tarvitse ultrata ekassa, eikä tokassa letro-kierrossa ollenkaan, vaan vasta kolmannessa. :eek: Olen ihmeissäni tästä. Toki nyt ekan kierron ultrauspäivät sattuu joulun pyhille. Taustalla runsas ylipaino, pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Painoa yrittänyt pudottaa ilman tulosta. Sperma-analyysiin tuli myös lähete. Toivottavasti jo ensimmäinen Letrozol-kuuri auttaisi jo raskautumaan. Hyvää joulun odotusta kaikille! :love:
 
Moikka! Mä liityn kans keskusteluun. Meillä on sellanen tilanne, että jätin e-pillerit pois elokuussa ja sen jälkeen menkat alkoi noin suurin piirtein silloin kun pitikin, mutta kestivät vain just ja just 2 päivää. Nyt syksyn ajan oon laittanu kiertoa ylös, niin se vaihtelee 22pv-35 pv eli hirveästi ja menkat kestää aina 2pv. Ennen mulla on ollut pitkään kestävät ja hyvin runsaat ja tuskallisen kipeet menkat ja pitkä kierto, mutta 2v sitten multa poistettiin kohdun polyyppeja ja aloitin uudelleen e-pillerit. En siis tiedä mistä kaikesta tämä muuttunut kierto johtuu.

No, ovulaatiotestejä oon tehnyt ja en ole löytänyt sitä kertaakaan syksyllä, enkä tiedä onko niitä aiemminkaan elämässä koskaan ollut. Pari kk sitten hakeuduin yksityiselle gynelle ja hän tutki mun munasarjat, kohdun yms. Mitään ongelmallista ei löytynyt. Kävin myös progesteroni-arvot mittauttamassa, en ovuloinut. Mulle aloitettiin Letrazol kp 3-7, minkä jälkeen ultrattiin kp 12 ja kp 14, molemmissa munasarjoissa oli kasvaneita follikkeleja (minkä vuoksi tuo toinen ultra tehtiin pari päivää myöhemmin), mutta niiden kasvu alkoi hidastua ja gyne sanoi, että tikuta ovis vielä 5 päivää, mutta voi olla ettei tuo Letrazol saanut haluttua vaikutusta ja saan päättää syönkö sitä uudelleen. Seuraava vaihe olisi tutkimukset, joissa myös mies tulisi mukaan ja sitten piikitettäisiiin jotain muhun, maksaa kuulemma yksityisellä yhdessä kierrossa "joitakin satoja mutta alle tonnin", tuo koko sessio siis yhteensä tutkimuksineen ja piikkeineen.

Pyysin myös lähetettä lapsettomuuspolille, koska mulla ei ole varaa maksaa pitkiä hoitoja yksityisellä. Gyne sanoi, että voi tehdä lähetteen, mutta meitä tuskin otetaan sinne asiakkaaksi, kun ollaan vasta 5kk yritetty.

Kysynkin nyt teiltä, että jos tilanne on se, että jostain toistaseksi tuntemattomasta syystä mä en ovuloi, eikä 1tbl/päivä Letroja kp 3-7 auttanut ovuloinnissa, onko järkeä syödä toinen kierron alkupuoli samaa lääkettä samalla annoksella? Koska lääkäri myös käski varata taas uuden kontrolliultran siinä tapauksessa että syön letroja, koska mulla lähti kasvamaan useita follikkeleja molemmissa munasarjoissa ja siksi riski siihen monisikiömitälie on mun kohdalla suuri. En siis viittisi käyttää rahaa taas ultraan, jos Letrojen uusintakierros ei ole järkevä vaihtoehto mun kohdalla. Ennemmin lähden tuohon piikitysruljanssiin ja maksan sen tonnin siitä, jos sillä on paremmat onnistumismahdollisuudet.

Onko muita joilla Letrojen syönti ei tuottanut ovulaatiota ekalla kerralla, mutta tokalla kerralla olisi tuottanut?
 
Moikka! Mä liityn kans keskusteluun. Meillä on sellanen tilanne, että jätin e-pillerit pois elokuussa ja sen jälkeen menkat alkoi noin suurin piirtein silloin kun pitikin, mutta kestivät vain just ja just 2 päivää. Nyt syksyn ajan oon laittanu kiertoa ylös, niin se vaihtelee 22pv-35 pv eli hirveästi ja menkat kestää aina 2pv. Ennen mulla on ollut pitkään kestävät ja hyvin runsaat ja tuskallisen kipeet menkat ja pitkä kierto, mutta 2v sitten multa poistettiin kohdun polyyppeja ja aloitin uudelleen e-pillerit. En siis tiedä mistä kaikesta tämä muuttunut kierto johtuu.

No, ovulaatiotestejä oon tehnyt ja en ole löytänyt sitä kertaakaan syksyllä, enkä tiedä onko niitä aiemminkaan elämässä koskaan ollut. Pari kk sitten hakeuduin yksityiselle gynelle ja hän tutki mun munasarjat, kohdun yms. Mitään ongelmallista ei löytynyt. Kävin myös progesteroni-arvot mittauttamassa, en ovuloinut. Mulle aloitettiin Letrazol kp 3-7, minkä jälkeen ultrattiin kp 12 ja kp 14, molemmissa munasarjoissa oli kasvaneita follikkeleja (minkä vuoksi tuo toinen ultra tehtiin pari päivää myöhemmin), mutta niiden kasvu alkoi hidastua ja gyne sanoi, että tikuta ovis vielä 5 päivää, mutta voi olla ettei tuo Letrazol saanut haluttua vaikutusta ja saan päättää syönkö sitä uudelleen. Seuraava vaihe olisi tutkimukset, joissa myös mies tulisi mukaan ja sitten piikitettäisiiin jotain muhun, maksaa kuulemma yksityisellä yhdessä kierrossa "joitakin satoja mutta alle tonnin", tuo koko sessio siis yhteensä tutkimuksineen ja piikkeineen.

Pyysin myös lähetettä lapsettomuuspolille, koska mulla ei ole varaa maksaa pitkiä hoitoja yksityisellä. Gyne sanoi, että voi tehdä lähetteen, mutta meitä tuskin otetaan sinne asiakkaaksi, kun ollaan vasta 5kk yritetty.

Kysynkin nyt teiltä, että jos tilanne on se, että jostain toistaseksi tuntemattomasta syystä mä en ovuloi, eikä 1tbl/päivä Letroja kp 3-7 auttanut ovuloinnissa, onko järkeä syödä toinen kierron alkupuoli samaa lääkettä samalla annoksella? Koska lääkäri myös käski varata taas uuden kontrolliultran siinä tapauksessa että syön letroja, koska mulla lähti kasvamaan useita follikkeleja molemmissa munasarjoissa ja siksi riski siihen monisikiömitälie on mun kohdalla suuri. En siis viittisi käyttää rahaa taas ultraan, jos Letrojen uusintakierros ei ole järkevä vaihtoehto mun kohdalla. Ennemmin lähden tuohon piikitysruljanssiin ja maksan sen tonnin siitä, jos sillä on paremmat onnistumismahdollisuudet.

Onko muita joilla Letrojen syönti ei tuottanut ovulaatiota ekalla kerralla, mutta tokalla kerralla olisi tuottanut?
Eikö letrojen annosta voi kuitenkin nostaa? Käsittääkseni monella lähdetään ensin kokeilemaan 1 tabletti/päivä ja seuraavassa kierrossa esimerkiksi 2 tablettia/päivä, jolloin niistä saattaakin olla apua ovulointiin.

Oliskohan siis tämä "parempi" keino kuin lähteä heti piikittämään?
 
Tervetuloa kaikki uudet! Kyllä tällä palstalla on elämää vielä, useimmat taitaa pitää joulutaukoa nyt.

@Neilikoita, toivottavasti syke löytyy ja raskaus jatkuu onnistuneena loppuun asti! Tule kertomaan, miten kävi!

Mulle määrättiin heti letroannokseksi 2 tablettia/päivä, vaikka ne tuli vaan tukemaan ovulaatiota, luulen että olen useimmiten ovuloinut ilmankin.
 
Tervetuloa uudet! @Sennay , kiva että sait noin nopeasti letrot käteen, ettei tarvitse odotella laps.polin aikaa ennen kuin saa mitään apuja. Jännä tosiaan, että sinun kohdalla ultrataan vasta kolmannessa. Mutta yleensä kai monikkoraskauden riski on aika pieni letrojen kanssa.

@anskupansku Useinhan annosta nostetaan, mutta jos sinulla tosiaan useita lähtenyt kasvamaan niin tilanne voi olla eri.

Paljon onnea @Neilikoita , pidän sinulle isosti peukkuja pystyssä! ❤


Täällä menossa kp 46. Söin terokuurin, jotta uusi kierto käynnistyisi ja pääsisin letrokiertoon nro 2 tupla-annoksella, mutta kuukautiset eivät ole alkaneet, nyt viimeisestä terosta kulunut 6 päivää, aiemmin (söin puoli vuotta ennen laps.klinikkaa) alkoivat aina kolmantena päivänä. Pyyhkiessä paperiin jäänyt jo yli viikon kirkasta limaa. Nännit myös olivat viikon verran todella arat, mutta aristus loppui pari päivää sitten. Rt toissa-aamuna nega ja ovulaatiotesti tänä aamuna nega (rt:t loppu). Outoa, mitähän tässä on meneillään.(n)
 
Tervetuloa uudet! @Sennay , kiva että sait noin nopeasti letrot käteen, ettei tarvitse odotella laps.polin aikaa ennen kuin saa mitään apuja. Jännä tosiaan, että sinun kohdalla ultrataan vasta kolmannessa. Mutta yleensä kai monikkoraskauden riski on aika pieni letrojen kanssa.

@anskupansku Useinhan annosta nostetaan, mutta jos sinulla tosiaan useita lähtenyt kasvamaan niin tilanne voi olla eri.

Paljon onnea @Neilikoita , pidän sinulle isosti peukkuja pystyssä! ❤


Täällä menossa kp 46. Söin terokuurin, jotta uusi kierto käynnistyisi ja pääsisin letrokiertoon nro 2 tupla-annoksella, mutta kuukautiset eivät ole alkaneet, nyt viimeisestä terosta kulunut 6 päivää, aiemmin (söin puoli vuotta ennen laps.klinikkaa) alkoivat aina kolmantena päivänä. Pyyhkiessä paperiin jäänyt jo yli viikon kirkasta limaa. Nännit myös olivat viikon verran todella arat, mutta aristus loppui pari päivää sitten. Rt toissa-aamuna nega ja ovulaatiotesti tänä aamuna nega (rt:t loppu). Outoa, mitähän tässä on meneillään.(n)
En ole itse ehtinyt vielä letroja syömään, mutta terolutit vaikuttaneet vähän samalla tavalla. Ensin toimi niin, että vuoto alkoi noin 2-3 päivän päästä kuurin jälkeen. Sitten kesti 6 päivää ja viimeisin kierto venyi niin, että vuoto alkoi 12 päivää terolutien jälkeen.

Viimeisimmässä rinnat kipeytyivät ja siitä meni noin 15 päivää, niin menkat alkoi. Ja siis ovulaatiotesti ja raskaustestit koko ajan negaa.

Jää nähtäväksi miten tämä kierto etenee, eli kauanko nyt pitää odotella terolutien jälkeen vuotoa. Seuraavassa kierrossa olisi sitten tarkoitus aloittaa letrot lopulta.
 
@Pihlaja87 Kiitos viestistäsi. :love: Toivottavasti sulla pian alkaisi menkat. (y)

@AnnuT Toivottavasti Teroluteista on apua. (y)

@Neilikoita Pidän sulle peukkuja, että kaikki menis hyvin. :whistle:(y)

@anskupansku Tietääkseni annosta voi muuttaa.

@vuuti Tieten syö 2x1 annoksella? Ja kiitos Tervetulotoivotteluista.

Täällä mä vaan meen päivä kerrallaan eteen päin. Mulla ainakin letrot tuntuu kuivattavan paikat, turvottaa ja masentaa, sekä yöunet tökkii. Lisäksi rinnat kipeät, päätä särkee ajoittain ja hikoilen varsinkin öisin ihan älyttömästi. :confused: Tikuttelin ovista parina päivänä, ei plussaa. Eikä mitään ovulaation oireita. Tympii, kun en päässyt siihen ultraan. Olisi nähnyt, että toimiiko nää letrot mulla vai ei tällä annostuksella. Seksiä kuitenkin nyt ollut säännöllisesti. Nooh.. Kyllä se plussa sieltä joskus tulee.

Kiva, että täällä voi jakaa surut ja murheet. Noissa yrittäjien ryhmissä tulee välillä vähän ulkopuolinen olo, kun toiset siellä tikuttelee ovulaatiota, vertailee ovisoireita yms ja itse ei edes ovuloi.. :unsure:
 
@AnnuT tutulta kuulostaa. Katkesihan se kierto sitten lopulta täälläkin kahdeksantena päivänä. Tympeää vaan että se venyy entisestään, mutta näköjään normaalia.


@Sennay Ikäviä oireita, mutta jospa ne tarkoittaisivat sitä, että ne myös toimivat? Toivotaan näin!:) Oletko tikuttanut säännöllisesti/aiotko tehdä niin?

Huomenna sitten itselläkin vihdoin taas letrojen aloitus.
 
Selasin kaikki viestit läpi, mutta kännykällä tuo tägäily on minusta hankalaa,joten vastaan vähän putkeen tyhmästi. :D

Kierto lähti käyntiin lopulta ja oli 44 päivää. No seuranta ultra sattui joulutauolle ja annosnoston vuoksi ei saatu lupaa käyttää letroja ilman seuranta ultraa missään nimessä. :unsure: todellakin siis paikkakunta kohtaisia eroja!!(n) mentiin sitten yksityiselle kontrolliultraan kp15 ja 23mm follikkeli, osittain jo littana (irronnut?) Siellä näkyi.:barefoot: Ilo ovulaatiosta oli yhtä suuri kun raskaudesta :D lääkärin ohjeena seurustella miehen kanssa joka toinen päivä. Sinällään hassua,ettei kehoittanut hyödyntämään joka päivä?

Ihmettelen tämän erään gynen kommentia,että heti täytyisi letrot lopettaa jos ensimmäisessä kierrossa ei toimi? :eek:

@Neilikoita nyt en muista, olitko käyttäyt letroja pitkään, vasta alkanut vai aloittamassa?(n) onnea ja tarrasukkia:love:

Suuret tsempit teille pitkien kiertojen kanssa painiville, toivotaan että syy löytyisi ja pääsisitte eteenpäin haaveessa <3
 
Moikka! Mä liityn kans keskusteluun. Meillä on sellanen tilanne, että jätin e-pillerit pois elokuussa ja sen jälkeen menkat alkoi noin suurin piirtein silloin kun pitikin, mutta kestivät vain just ja just 2 päivää. Nyt syksyn ajan oon laittanu kiertoa ylös, niin se vaihtelee 22pv-35 pv eli hirveästi ja menkat kestää aina 2pv. Ennen mulla on ollut pitkään kestävät ja hyvin runsaat ja tuskallisen kipeet menkat ja pitkä kierto, mutta 2v sitten multa poistettiin kohdun polyyppeja ja aloitin uudelleen e-pillerit. En siis tiedä mistä kaikesta tämä muuttunut kierto johtuu.

No, ovulaatiotestejä oon tehnyt ja en ole löytänyt sitä kertaakaan syksyllä, enkä tiedä onko niitä aiemminkaan elämässä koskaan ollut. Pari kk sitten hakeuduin yksityiselle gynelle ja hän tutki mun munasarjat, kohdun yms. Mitään ongelmallista ei löytynyt. Kävin myös progesteroni-arvot mittauttamassa, en ovuloinut. Mulle aloitettiin Letrazol kp 3-7, minkä jälkeen ultrattiin kp 12 ja kp 14, molemmissa munasarjoissa oli kasvaneita follikkeleja (minkä vuoksi tuo toinen ultra tehtiin pari päivää myöhemmin), mutta niiden kasvu alkoi hidastua ja gyne sanoi, että tikuta ovis vielä 5 päivää, mutta voi olla ettei tuo Letrazol saanut haluttua vaikutusta ja saan päättää syönkö sitä uudelleen. Seuraava vaihe olisi tutkimukset, joissa myös mies tulisi mukaan ja sitten piikitettäisiiin jotain muhun, maksaa kuulemma yksityisellä yhdessä kierrossa "joitakin satoja mutta alle tonnin", tuo koko sessio siis yhteensä tutkimuksineen ja piikkeineen.

Pyysin myös lähetettä lapsettomuuspolille, koska mulla ei ole varaa maksaa pitkiä hoitoja yksityisellä. Gyne sanoi, että voi tehdä lähetteen, mutta meitä tuskin otetaan sinne asiakkaaksi, kun ollaan vasta 5kk yritetty.

Kysynkin nyt teiltä, että jos tilanne on se, että jostain toistaseksi tuntemattomasta syystä mä en ovuloi, eikä 1tbl/päivä Letroja kp 3-7 auttanut ovuloinnissa, onko järkeä syödä toinen kierron alkupuoli samaa lääkettä samalla annoksella? Koska lääkäri myös käski varata taas uuden kontrolliultran siinä tapauksessa että syön letroja, koska mulla lähti kasvamaan useita follikkeleja molemmissa munasarjoissa ja siksi riski siihen monisikiömitälie on mun kohdalla suuri. En siis viittisi käyttää rahaa taas ultraan, jos Letrojen uusintakierros ei ole järkevä vaihtoehto mun kohdalla. Ennemmin lähden tuohon piikitysruljanssiin ja maksan sen tonnin siitä, jos sillä on paremmat onnistumismahdollisuudet.

Onko muita joilla Letrojen syönti ei tuottanut ovulaatiota ekalla kerralla, mutta tokalla kerralla olisi tuottanut?
Tähän vastaan vielä!! :D täällä siis ensimmäisen kierron ultra oli kp 13 ja 13mm follikkeli,kp 16 ei ollut enää näkyvissä mitään ja verikokeilla varmistettiin, ettei ovulaatiota tosiaankaan ole tapahtunut.
Nyt tupla-annos ja kp 5-9.
Voisiko sinulla tuo gynen kanta liittyä tuohon, kun useampia lähtenyt kasvamaan?
 
@Pihlaja87 oon joo testaillut lähes päivittäin ovista. Negoja kaikki.. :cautious:

On: ihan järkyttävät jomotukset ja nippailukivut oli koko päivän ja vieläkin jomottelee munisten kohdilta. Liekö sitten ovulaatio tulossa. Varmaan max viisi kertaa elämäni aikana on ollut ihan kunnon ovislimat ja kaikki mahdolliset oireet, mutta ei enää vuosiin.

Kp 15 pyörähti juuri käyntiin. Eilen otettiin riski ja heiluteltiin peittoja. En jotenkin jaksa uskoa, että tässä kierrossa Letrot auttaisi. Samalla kuitenkin taas ihmetyttää toden teolla, että kun mua neuvottiin syödä ilman tarkistusultraa kolmen kuukauden kuuri ja sitten vasta ultra, kun joka paikassa muualla tarkistusultra tehdään/ kielletään seksi, jos ei voida ultrata. :mad::confused:

Tiistaina aloitan vhh-ruokavalion pco:n hoitamiseksi ja painon pudottamiseksi. Hyvää uutta vuotta ja tsemppiä kaikille!
 
Lääkäri soitteli tänään, vielä pitää verikokeissa käydä tällä viikolla varmistamassa ovulaation tapahtuminen, ja jos verikokeet ok jatketaan maaliskuuhun asti nykyisellä annoksella ilman seuranta ultria. Jos maaliskuuhun mennessä ei ole raskautunut niin inseminaatioon.(n) jotenkin tuntuu että pää ei pysy perässä. Ensin odotetaan että päästään hakeutumaan hoitoihin, sitten odotetaan että hoidot alkaa ja sitten yhtäkkiä tapahtuu paljon jotenkin.(n)
Onko muilla puhuttu jatkosta,mikäli letrot ei tuota toivottua tulosta?
 
Voisin liittyä mukaan keskusteluun :) Kunnallisella hoidot aloitettu elokuussa letrozolilla. Ensimmäisessä kierrossa oli ultra kp 11 ja silloin oli 12mm follikkeli. Ovis tuli kp 17 tikutuksen ja lämpöjen mukaan. Ohjeena oli mennä 4 kiertoa näin ja ensimmäisen kierron jälkeen ilman ultraa kun kerran toimi.

Seuraavassa kierrossa ovis oli kp 16, mutta tässä kolmannessa vasta kp 22. En tiedä johtuiko dieetistä vai akupunktiosta jota kokeilin. Vähän huolissani olen kun letrot eivät ole vieneet loppukierron tiputtelua ja kaikki normaalit ovulastio-oireet ovat näistä kierroista puuttuneet. Niin paitsi jäätävä kipu ovulaation jälkeen ja outoa tiputtelua pitkin kiertoa.

Jatkosta ei ole sanottu mitään. Oletan että seuraavan kierron jälkeen sitten inseminaatioon. Ei tästä kyllä mitään tule jollei saa jotain keltarauhashormonia loppukierrolle :(
 
Kolmaskaan letrokierros ei tuottanut toivottua tulosta. (n)
Nyt pitäis soittaa sinne naisten polille, että miten jatketaan. Viimeksi puhuivat, että helmikuussa inseminaatio, jos ei letrot auta. Itse vähän mietin, että jättäisinkö soittamatta ja pitäisin parin kuukauden paussin, jonka aikana keskittyisin painonpudotukseen. Ja sitten jos saisin painoa pois, voisin taas ottaa yhteyttä jos ei raskaus ole alkanut.
 
Kolmaskaan letrokierros ei tuottanut toivottua tulosta. (n)
Nyt pitäis soittaa sinne naisten polille, että miten jatketaan. Viimeksi puhuivat, että helmikuussa inseminaatio, jos ei letrot auta. Itse vähän mietin, että jättäisinkö soittamatta ja pitäisin parin kuukauden paussin, jonka aikana keskittyisin painonpudotukseen. Ja sitten jos saisin painoa pois, voisin taas ottaa yhteyttä jos ei raskaus ole alkanut.
Voi harmi @vuuti . En muista kirjoititko aiemmin, että saatiinko letroilla kuitenkin ovis aikaan? Muutama kuukausi on loppujen lopuksi lyhyt aika, joten pieni tauko voi tehdä ihan hyvääkin jos yhtään tuntuu siltä. Ja pienelläkin painonpudotuksella voi olla positiivisia vaikutuksia, jos ei sit raskautumiseen niin muuten omaan hyvinvointiin ainakin.

Itse odottelen nyt että päivät kuluisi ja terokuuri loppuisi ja pääsisin lopultakin aloittamaan letrot..
 
@vuuti Täällä myös 3. letrokierto näyttäisi loppuvan negaan. Meillä kyllä vielä yksi kierto letroilla. Toisaalta haluaisin pitää taukoa jo nyt tai ehkä viimeistään sitten sen 4. kierron jälkeen. Alkaa ahdistaa koko ajan enemmän tämä yritys. Ja olin marras-joulukuussa superdieetti simplellä 6vko ja nyt jatkan 12vkon dietin. Pitää saada painoa alas kun bmi on ihan niillä rajoilla että saan hoitoja julkiselta puolelta.

@AnnuT letrot ovat lisänneet tiputtelua pitkin kiertoa, mutta loppukierron tiputtelua on ollut koko yrityksen ajan. Lääkärille ihmettelin että miksi en saa keltarauhashormonia loppukiertoon, niin vastaus oli että kun tulee hyvä ovulaatio letroilla niin tiputtelua ei tule. No eipä pätenyt tämä ainakaan minulla.
 
@vuuti Täällä myös 3. letrokierto näyttäisi loppuvan negaan. Meillä kyllä vielä yksi kierto letroilla. Toisaalta haluaisin pitää taukoa jo nyt tai ehkä viimeistään sitten sen 4. kierron jälkeen. Alkaa ahdistaa koko ajan enemmän tämä yritys. Ja olin marras-joulukuussa superdieetti simplellä 6vko ja nyt jatkan 12vkon dietin. Pitää saada painoa alas kun bmi on ihan niillä rajoilla että saan hoitoja julkiselta puolelta.

@AnnuT letrot ovat lisänneet tiputtelua pitkin kiertoa, mutta loppukierron tiputtelua on ollut koko yrityksen ajan. Lääkärille ihmettelin että miksi en saa keltarauhashormonia loppukiertoon, niin vastaus oli että kun tulee hyvä ovulaatio letroilla niin tiputtelua ei tule. No eipä pätenyt tämä ainakaan minulla.
Mikä bmi täytyy olla että saa hoitoja julkisella? Huomioidaanko siellä ollenkaan sitä että on lihaksikas ja siis siitä syystä bmi ylipainon puolella?
 
Mikä bmi täytyy olla että saa hoitoja julkisella? Huomioidaanko siellä ollenkaan sitä että on lihaksikas ja siis siitä syystä bmi ylipainon puolella?
En ole paras vastaamaan kysymykseesi, mutta olisikohan ollut niin, että bmi:n raja on 35. Korjatkaa ehdottomasti jos parempaa tietoa.

Ja bmi ei todellakaan sovi kaikille mittariksi, mutta kyllähän se on ihmisestä päällisin puolin nähtävissä johtuuko vaikka bmi 30 ylipainosta vai lihaksista.
 

Yhteistyössä