leuka lonksuu

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
.
muistanko oikein, että olisin lukenu jostain tän olevan normaalia.
elikkä leuat lompsuu, tuntuu että olis vähän niinkuin saanu nyrkistä :)
käy kipeetä tosta korvien alapuolelta, kun puree hampaat yhteen.

-siis raskaana ollessa
 
tjaa-a
Alkuperäinen kirjoittaja .:
muistanko oikein, että olisin lukenu jostain tän olevan normaalia.
elikkä leuat lompsuu, tuntuu että olis vähän niinkuin saanu nyrkistä :)
käy kipeetä tosta korvien alapuolelta, kun puree hampaat yhteen.

-siis raskaana ollessa
En tiä miten liittyykö raskauteen sit siulla mut siskollani alko lonksua josai vaihees aikuisiällä ja jopa leuka irtos paikoiltaan ja taju läks siskoltani, todella kipee. Ilmeisesti väärästä purennasta hällä kyse. ( =) ihan ku koirasta puhuis ) mut kuitenni.
 
leukanivelet
voi olla löysät. Mullakin loksuu ja hammaslääkäri sanoi, että mulla on jotenkin se leuka löysä. Ja sanoi myös että kannattaa pikkasen varoa ettei haukottele kauhean leveästi, se voi mennä sijoiltaan ja sattuu kuulemma sitten aivan sairaasti.
 
mulla kans lonksuu
No mulla kanssa lonksuu.. Ja alkanut lonksua juuri raskausaikana. Nyt vaavi 4 kk, mutta ainakaan vielä ei ole helpottunut. Olen ajatellut johtuvan samasta syystä kuin liitoskivut loppuraskaudessa, eli hormonit pehmentävät niveliä, varsinkin lantiossa, että vauva voi syntyä, mutta samanaikaisesti pehmenee muuallakin kehossa. Esim. sorminivelet mulla myös lonksui ennen synnytystä, varsinkin aamuisin. Mutta nyt tosiaan vähän alkanut mietityttämään, jäikö tää leukavaiva nyt lopulliseksi vaivaksi, koska synnytyksestä on jo se 4 kk aikaa, eikä mitään muita "lonksumisia" enää ole. Ainoastaan tää leuka. Ja lonksuu tavallaan vaan toiselta puolelta, siltä, jolla oon tottunut enemmän pureskelemaan. Tarvinnut oikein keskittyä syödessä, että käyttäisin enemmän toista, sitä jäykempää ja lonksumatonta puolta ruuan pureskeluun, jotta löysempi puoli saisi levätä. Tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä...?
 
äiti
mulla tuli ykskaks yllättäen kauhea leukakipu raskaana ollessani,alkuvuodesta 2008 ja kappas vaan sitä kestikin yli vuoden, elikkäs nyt keväällä vasta rauhottui, melko ilkiän tuntunen välillä oli kyllä.Nii, se alkoi siis nii et joku aamu herättyäni huomasin kivun.
 

Yhteistyössä