lihasoseen valmistuksesta..

Molla
Mä olen lainannut äidiltäni painekattilaa. Siinä valmistan ainakin kilon lihapalan kerrallaan. Tulee tosi mehukas ja nopeasti. Lisään lihasta tullutta nestettä ja soseutan tehosekoittimessa. Näin valmistan broilerin, naudanpaistin ja possunpaistin,
 
yxz
Leikkaan pieniksi kuutioiksi ja keitän vedessä. Soseutan sauvasekoittimella koko kattilan sisällön. Käytän yleensä parempaa lihaa, jossa ei ole kalvoja ja jänteitä.
 
päivi -72
moi!itse olen valmistanut lihasoseita ihan jauhelihasta keittämällä.Kypsyy nopeasti ja helppo soseuttaa.Kaupoistahan saa nautaa, nauta-sikaa ja ainakin kalkkunan lihaa jauhettuna.Possua olen laittanut suikalelihasta(vähärasvaista).Isomman annoksen valmistettuani olen pakastanut ne alumiinifolio nyyteissä valmiina annospaloina(1-2 rkl).
 
-miau-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2005 klo 12:44 päivi -72 kirjoitti:
moi!itse olen valmistanut lihasoseita ihan jauhelihasta keittämällä.Kypsyy nopeasti ja helppo soseuttaa.Kaupoistahan saa nautaa, nauta-sikaa ja ainakin kalkkunan lihaa jauhettuna.Possua olen laittanut suikalelihasta(vähärasvaista).Isomman annoksen valmistettuani olen pakastanut ne alumiinifolio nyyteissä valmiina annospaloina(1-2 rkl).
Jauhelihaa ei suositella ihan pienille, ehkä lähempänä 1 vuotta.Sisältää paljon rasvaa ja muita "mömmöjä"(jauhelihaanhan sotketaan huonoja palojakin).Mutta jos käyttää valitse ainakin paistiauhelihaa.
 
päivi -72
Toki jauhelihojakin on monenlaisia.Missään nimessä en tekisi 99 sentin tarjous sika-naudasta vauvalle ruokaa.Laadukas naudan paistijauheliha on asia erikseen.Ja possua kokolihasta tietty.Elintarvikealalla 15 vuotta työskennelleenä...
 

Yhteistyössä