Lihaton lokakuu!!!

vierailija
Ei tule kuuloonkaan. Mieluummin olen järkevä ja lisään lautaselle kasviksia ja vähennän lihaa.

Lihaton lokakuu on helvetti tuottajille ja varsinkin eläimille jotka kuolevat turhaan kun liha jää kaupan hyllyille ja heitetään menemään. Voiko tyhmempää ollakaan - ja idiootit ihmiset kuvittelee toimensa olevan eettinen.

Jos lihan syöntiä vähennetään tasaisesti, tuotantokin pysyy mukana ja harvempi eläin kuolee turhaan.

Jos et aio loppuelämän vegaaniksi tai kasvissuöjäksi, ettisin teko on jättää tällainen hölmöys väliin. Ja mieluummin täyttää vähän lisää sitä lautasta kasviksilla ja himmata lihan kanssa. Mut ei kokonaan, ihminen sekasyöjä eikä sitä "ismit" muuta
 
vierailija
En

Kuten joku tuolla kirjoitti niin tämähän on kammotus eläimien kannalta. Hetkellinen typerä lihan kulutuksen vähentäminen johtaa siihen että lihaa menee roskiin ja eläimet kuolee silloin täysin turhaan.

Aivoton kamppanja. Kampanjointi voisi mieluummin olla sellainen "kasvisten lisäys kuukausi" jolloin jokainen lupaa koostaa yhden aterian per päivä kasviksista tahi lisätä kasvisten määrää.
 
vierailija
En tästä teemakuukaudesta tiennytkään. Koska en ole idean takana, yritän lisätä lihan kulutusta. Oma vastakannanotto ;)
Luomuliha on paras vaihtoehto, mutta siihen ei ole riittävästi tuottajia - ei siis riitä kaikille kuitenkaan. Nythän on parhaimmillaan joulukinkkujen teko ja fosfaatitonta lihaa saa ostaa halvalla niistä muista osista, kuin kinkusta. Helppo niistä on kyhätä liharulla kotona, säästää jouluksi: maustaa miten tykkää eikä lisää edes vettä sekaan, saa edulliset sapuskat pienellä vaivalla.

Meillä syödään päivittäin hyvää lihaa, mutta ei se ei sisällä muuntogeenisellä rehulla syötettyä otusta eikä fosfaattia. Hajusta, mikä pannulta höyryää, muuten erottaa se, mitä se on syönyt(y)

Eikä käytetä biodieseliä, mihin on laitettu kokonaisia ruoaksi kasvatettuja ruhoja - mikä Suomessa on ollut käytäntö aikaisemmin.
 
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kirjoitetaan.

Lihansyönti pitäs olla mielestäni sellaista, että jokainen syö sen minkä itse teurastaa.

En

Kuten joku tuolla kirjoitti niin tämähän on kammotus eläimien kannalta. Hetkellinen typerä lihan kulutuksen vähentäminen johtaa siihen että lihaa menee roskiin ja eläimet kuolee silloin täysin turhaan.

Aivoton kamppanja. Kampanjointi voisi mieluummin olla sellainen "kasvisten lisäys kuukausi" jolloin jokainen lupaa koostaa yhden aterian per päivä kasviksista tahi lisätä kasvisten määrää.
 
vierailija
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kirjoitetaan.

Lihansyönti pitäs olla mielestäni sellaista, että jokainen syö sen minkä itse teurastaa.
Ei tartte lukee kirjoituksia kun seuraa toimintaa täältä maaseudulta käsi.

Ei sitä ongelmaa tietenkään siellä betonilähiössä näe kun sokkona ja somen innostamana muka lähtee mukaan johonkin hyvään.

Ja kyllä näillä nurkilla vallankin kiinnostus on luomutuotantoon kun siitä maksettaisiin sen verran että toimeen tulee eikä byrokratia olisi niin raskasta. Mutta lihattoman lokakuunkin menetykset maksaa ne lihantuottajat. Jalostajat ja lähikauppa ei katteistaan tingi.

Lihattoman sijaan kokeileppa luomu ja eettisen lihan lokakuuta. Jos et siis vegaaniksi ole loppuelämäksi siirtymässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
vierailija
Ei tartte lukee kirjoituksia kun seuraa toimintaa täältä maaseudulta käsi.

Ei sitä ongelmaa tietenkään siellä betonilähiössä näe kun sokkona ja somen innostamana muka lähtee mukaan johonkin hyvään.

Ja kyllä näillä nurkilla vallankin kiinnostus on luomutuotantoon kun siitä maksettaisiin sen verran että toimeen tulee eikä byrokratia olisi niin raskasta. Mutta lihattoman lokakuunkin menetykset maksaa ne lihantuottajat. Jalostajat ja lähikauppa ei katteistaan tingi.

Lihattoman sijaan kokeileppa luomu ja eettisen lihan lokakuuta. Jos et siis vegaaniksi ole loppuelämäksi siirtymässä.
Täys peesi tälle.
Paha ei ole se että lihaa syödään vaan millaista lihaa tuotetaan.
 
...Lihansyönti pitäs olla mielestäni sellaista, että jokainen syö sen minkä itse teurastaa.
Näkisi vaan. Annan kyllä ammattitappajan mieluummin sen eläimen tappaa jota syön, -ja tulen syömään. Itse olen kyllä muutamalta kanalta pään irrottanut kirveellä. Syönytkin sitä. Voisin tehdä samaa edelleen. Olla vaikka jonkun kananomistajan avuksi.
 
vierailija
Näkisi vaan. Annan kyllä ammattitappajan mieluummin sen eläimen tappaa jota syön, -ja tulen syömään. Itse olen kyllä muutamalta kanalta pään irrottanut kirveellä. Syönytkin sitä. Voisin tehdä samaa edelleen. Olla vaikka jonkun kananomistajan avuksi.
Missä tuollaista olet harrastanut? Sinussahan olisi ainesta pienkanaloiden kiertävänä "pyövelinä"(y)
Monellakin on kotikaoja siksi kun ei voi luottaa siihen, että eläimillä olisi kunnolliset oltavat. Karppaussivulta löytyy yksi sellainen. Lääkejäämät voi valita itse rehuja valkkaamalla ja varsinkin jos kasvattaa rehut (matoja!) itse.

Suomessa muutetaan ensin lakipykälä ja aletaan syöttämään heinäsirkkoja koululaisille:sick::devil:
 
vierailija
Näinpä. Siksi olenkin tyytyväinen, että mieheni metsästää. Juuri söin lautasellisen herkullista hirvipaistia. Ei tarvinnut hirven kitua koko elämäänsä vankina jossain tuotantolaitoksessa.
Nam :)

Porokin on varmaan ihan hyvä vaihtoehto?

Miksi hirvien ei anneta kasvaa ja lisääntyä kunnolla jollain tietyllä alueella? Olisiko siinä jotain väärää?

Tämän vuoksi vain mietin kun joku sanoikin ettei ruoka jota metsästetään riittäisi lopuksi millään kaikille :)
 
vieraileva kasvissyöjä
Sekasyöjille tiedoksi, että jo lihan kulutuksen vähentäminen on hyvä askel. Ei lihaton lokakuu tarkoita, että kokonaan tarvitsee lihatuotteiden syöntiä lopettaa, jos tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta.
 
vierailija
Sekasyöjille tiedoksi, että jo lihan kulutuksen vähentäminen on hyvä askel. Ei lihaton lokakuu tarkoita, että kokonaan tarvitsee lihatuotteiden syöntiä lopettaa, jos tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta.
Se on riittävä askel.

Siinä olen samaa mieltä että lihaa syödään liikaa. Ja ennen kaikkea vain ne parhaat palat joka tekee asiasta typerää kun osa menee hukkaan. (Okei hyväksyn et aivot, luut, sisukalut ym menee perheen lemmikille).

Lihaton kuukausi on vaan oikeasti huono juttu tuotannon kannalta joka ei pysty arvioimaan menekkiä. Tipaton tammikuu on ihan eri juttu kun kossu ei homehdu. Mutta liha ei kestä ja sitä menee vaan hukkaan tämänmoisen kotkotuksen vuoksi. Mikä tarkoittaa että elikko kuolee turhaan noin karrikoiden.
 

Yhteistyössä