Liikkumattomuus miljardiluokan ongelma

Liikkumattomuus on Suomessa miljardiluokan ongelma. Kustannukset aiheutuvat yhteiskunnalle työkyvyttömyytenä, sairauspoissaoloina, lääkärkikustannuksina jne. Olen aiheeseen perehtynyt ja nyt osittain kouluprojektiin liittyen teen selvitystä kuntoilusta ja erityisesti kotikuntoilusta.

Perheellisenä aikuisopiskelijana huomasin sen, että aikaa ei tahdo olla riittävään kuntoiluun, sillä toisen vanhemmista täytyy olla aina lapsen kanssa. Kotikuntoilu olisi lääke tähän, mutta miksi siitä puhutaan niin vähän ja harrastetaan vähän.

Vaikka kuntosali on työikäisten kolmanneksi suositun urheiluharrastus, vain joka neljäs harjoittaa lihaskuntoaan suositusten mukaan. Kestävyyskunto on keskimäärin paremmalla tolalla, mutta vain joka kymmenes harjoittaa riittävästi sekä kestävyys- että lihaskuntoaan.

Tähän liittyen olen luonut kyselyn. Olisin kiitollinen, jos kävisit vastaamassa kyselyyn, joka löytyy seuraavan linkin takaa: https://docs.google.com/forms/d/1aT4VqxSyyCMVE_2pVcvB7Nd9b2dV3ZVzXhwgshqloaU/viewform?usp=send_form

Kyselyyn vastaaminen ei vie aikaasi kuin minuutin, mutta on minulle ja selvitykseni onnistumisen kannalta äärimmäisen tärkeä!

Kyselyyn vastaamiseen lisäksi, olisi kiva kuulla tässä ketjussa teidän kuntoilutottumuksia. Rajoittaako perhe liikkumista? Mitkä ovat teidän tapanne pitää yllä lihaskuntoa? Harrastatteko kotikuntoilua ja millaisia kotikuntovälineitä omistatte?

Kiitos kaikille vastauksista.
 

Yhteistyössä