Lintsinkävijät, selvennättekö hidasjärkiselle hämäläiselle...

Pääseekö n.127-senttinen 8v. poikani yksin esim. vuoristorataan ja linnunrataan?

http://www.linnanmaki.fi/fi/linnanmaki/laitteet

Pituuden puolesta siis pääsee molempiin, mutta kummankin laitteen kohdalla on tuo sininen neliö joka tarkoittaa että pitää olla väh. 15-vuotias mukana. Tarkoittaako se että jokaisella alle 15v:llä on oltava yksi yli15 mukanaan vai onko tietyn pituisilla lapsilla oltava se "huoltaja" mukana...

Tää on ihan ylivoimaisen vaikea asia nyt mun ymmärrykselleni. :headwall: :D
 
tiiu
Pitää olla huoltaja. Ja vuoristoradassa noin pieni luisuu helposti sieltä turvapuomin alta, varmaan siksi huoltaja. Itse olen n. 152 senttiä ja tuntuu että itsekin luisun sieltä välistä.
 
ff
en nyt mene vannomaan, mutta minä ja pikkusiskoni käymme joka kesä lintsillä (viimeksi viime kesänä) eikä kukaan koskaan kysele mitään. pikkusisko siis on 11, minä 15. pikkusisko pääsee myös vuoristorataan yksin, jonokin on aina täynnä pieniä ilman vanhempia. en ole itse edes tiennyt moisesta säännöstä :O
 
mie
Niissä laitteissa on siellä se oikea vaatimus kyllä. Kävimme lintsillä su ja ma. Esim. tyttäreni, noin 135cm ja 125cm eivät tarvinneet kaikkiin laitteisiin huoltajaa mukaan. Aika monissa vaatimus oli vain, että alle 120 cm tarvitsee huoltajan, joissain, että alle 140 cm tarttee huoltajan.
 
Mietin lähtisinkö lasten kanssa Lintsille vai Särkkikseen, jälkimmäisessä olemme käyneet kahtena edellisenä kesänä... Minä en uskalla mennä mihinkään vempaimiin ja nuo isommat sisaruksetkaan (vaikkeivät 15-vuotiaitakaan vielä ole) eivät uskalla läheskään yhtä hurjiin kuin tuo nuorin. Tylsää kuopukselle jos ei pääse niihin vemputtimiin.
 
h
Ei ikä, vaan pituus. Jos on 140cm tai sen yli, pääsee kaikkialle ilman 15-vuotta täyttänyttä huoltajaa.
Jos et itse uskalla mennä laitteisiin, niin lintsillä on palvelu - sieltä tulee joku mukaan laitteisiin, kunhan vaan etukäteen pyydät.
 

Yhteistyössä