Löytyykö onnistuneita nutraajia? Paljonko laihduit ja missä ajassa?

No voi teitä ystävät rakkaat :hug: Irvinin sanoin vain elämää ei sen enempää...

Hopeinen Kuu, ymmärrän kyllä vitutuksesi (lienee jo muuttunut hymyksi näin maanantaihin mennessä) mutta välillä on ihan hyvä vähän nollata laskureita...sekä ruuan että juoman osalta. Ei loppuelämää voi tiukistella! Paljonko sulta on tippunut, montako vaatekokoa meni että porukka huomasi sinun kaventuneen? Voi kun joku sanoisi mullekin jotain tuon tyyppistä. Tunnen itteni ihan ryhävalaaksi vaikka olisin vähän laittautunutkin. Just tuommonen huomiointi tekisi hyvää itsetunnolle.

Anu, minkä ikäisiä lapsia sulla on? Meillä muksut ei ole eläessään käyneet lintsillä (ollaan ihan eripuolella suomea) mutta kovin ovat kinunnneet sinne, varmaan nuo koululaiset tykkäisivät, ja nuorinkin varmaan.

Olin niin tyytyväinen itseeni kun lauantaina kävin pururadalla tunnin reippailun ja illalla kahden tunnin pyörälenkin siihen perään. Ainut nöyryytys oli kun en saanut semmosia lappeellaan olevia tikapuita pitkin itteeni heilautettua seuraavalle pinnalle. Jaksoin roikkua siinä mutta aina kun yritin vaihtaa kättä niin tipuin alas. Miten voi olla noin surkeat käsivoimat? Melko noloa. Pitänee käsivoimaa jotenkin ruveta reenaamaan.

Sisulla mennään, keittoja tilasin lisää. Yleensä ostan ihan ruokakaupasta noita, mutta nyt verkkokaupasta löysi kasviskeittoa reilun kympin / laatikko niin tilasin pari satsia niitä joten näillä sitten mennään etiäpäin. Menkatkin alkoi rytinällä ja paino notkasti niistä johtuen piirun ylöspäin. Toivon että perjantaille jo tasottuisi.

Hyvää ja kapeampaa viikonalkua, olkoon voima kanssanne...(olikse tähtien sodasta :D )
 
2 vaatekokoa pieneni ennen kuin jengi havahtu että olen laihtunut. Eilen olin parin työtoverin kanssa samassa vuorossa eikä nähty 7viikkoon koska itse olin ensin 4vk lomalla ja he mun perään 3vk lomilla niiiiin he molemmat sanos että sinähän olet laihtunut oikein kunnolla jne. Kyllä se tuntui ton repsahduksen jälkeen todella hyvältä.
Mutta nyt on totaali jumi, tuntuu ettei ole tapahtunut mitään pitkään aikaa.
Sovittelin tänään pieneksi jääneitä vaatteita ja samalla lailla yhdet housut vielä oli naftit. Saan ne jalkaan mutta on hiukan tiukat, MELKEIN sopivat mutta sama tilanne oli parisen viikkoa sitten =( Odotin tietty että ne ovat nyt sopivat mutta ei.
Käyn reippailla kävelylenkeillä ja poljen kuntopyörää edelleen säännöllisesti ja kalorit minimissä eli nutrausta. Ja ja ja ja.....
Olen niin onnellinen nykyisestä saavutuksestani mutta taival on vielä piiiiitkä ja tiedän että pitää olla pitkää pinnaa.
Ja eihän sitä laihtumatta voi olla jos vetää sen 500-600 kaloria vrk:ssa.
Mutta mikä piru jumittaa.
Jatkoitko Anu nutrausta? Alku aina hankalaa ( välillä täällä pidemmälläkin =) )
Onko nuo nutrit halvempia verkkokaupassa? Olen ostanut kaikki cittarista tai prismasta.
En tiiä kun joissain kirjoituksissa netissä lukee että tämä nutraus on kallista mutta itse olen havainnut että mulla taas jää paljon rahaa tilistä nykyään säästöön kun nutraan.
Enne rahaa paloi kaikkeen turhaan: usein sipsejä tmv. , karkkeja, limppari, jäätelöä, sidukkaa, pizzaa, kebabia, ja tavan kotiruokaakin kului varmasti sen kahden ihmisen edestä kerta läskiä kertyi.
Mitä mieltä te muut nutraajat olette, koetteko nutrauksen kalliiksi vai ihan ok hintasta?
Täällä kökötän yövuorossa ja haaveilen ensikesästä ja lomasta kun olen langan laiha ja makoilen Espanjan auringon alla ja tsiigailen rantaleijonia ;) kun miehen silmä välttää...
Tsemppiä taas kaikille! :wave:
 
Täällä ei juurikaan mitään raportoitavaa. Joka ilta olen käynyt tuon pururadan (noin reilu 6km) kävelemässä. Osan matkasta hölkkään, mutta tällä kunnolla ja näillä kaloreilla ei pysty kuin pätkiä juoksemaan. Millonhan kunto olisi siinä mallissa että edes puolet pystyisi hölkkäämään...

Nutrien hintaavertailua en ole pahemmin harrastanut, mulle kun ei näytä uppoavan nyt kuin tuo mokkapirtelö aamupalaksi ja kasviskeitto muuten. Ei varmaan suuria eroja hankkiiko mistä, ainut tuo kasviskeitto oli tarjouksessa normaalisti se 15 pussin laatikko kaupassa noin 22e ja nyt tuolla verkkokaupassa puoleen hintaan..

Mulla säästyy rahaa kyllä nyt nutratessa (pois jääneet viinit&juustot,erikoislihat, yms oikeat ruuat) kun karkkeja tai herkkuja ei meidän perheessä harrasteta.

Huomenna pomppaan sitten vaakaan, pitäs vissiin käydä vaan kerran kuussa kattomassa lukema kun ärsyttävästi se luku määrittää miten päivä alkaa.
 
87,1. Pitäisi olla tyytyväinen eikä pettynyt. Kuitenkin pikkusen tippunut. Olen varmaan kattonut vähän liikaa suurinta pudottajaa kun olen vähän kade niille jotka saavat monta kiloa viikossa.

No elämä on. Ensi viikkoon siis. : /
 
HIENOA pahatar!!! :flower: Hyvä saavutus! Jos nyt olen kartalla niin -700g pudotus, olen iloinen puolestasi! =)
Oletko jo pystynyt ostamaan uusia pienempiä vaatteita? Se nostaa mukavasti intoa nutraukseen kun vaatekoko pienenee =)
Ja jos tuntuu että painoa ei tipahda toiveiden mukaan niin taas senttejä lähtee välillä huimastikkin, oletko mittaillut esim vyötäröä tai reisiä?
Mulla on varastossa syksysaappaat jotka eivät mahtuneet nutrauksen alussa mutta nyt mahtuvat.
Muistan kun aikanaan laihdutin ruokavaliolla ja pariin viikkoonkin ei pudonnut kuin 200g niin senttejä lähti paljon.
Huhuu anu, vieläkö nutraat?
Mulla taas menkat alkoi eilen ja 2päivää ollut kunnon turvotusta alavatsassa ja kunnon plösötys olo, johtunee siitä viime viikkosesta syömingistä.
Mutta jospa se turvotus tästä kun menkat loppuu... toive ainakin ;)
Yhdet housut jotka olen ostanut tässä nutrauksen aikana ovat nyt jo toki löysät jo mutta ajattelin että ne ovat vielä käyttö kelpoiset kunnes mies sanoi tänä aamuna että kuinka sinä noita housuja pidät kun ne on liian isot, näyttää peffasta kuulemma sellaselta että ne tippuu millon hyvänsä! :LOL:
Mies sanoo toki kauniisti nuo huomautuksensa mutta vink vink: voisit ostaa oikean kokoisia vaatteita ja varmasti kannustuksena kun syntyy tulosta.
Poika lähti partioleirille viikonlopuksi ja meillä alkoi lapsivapaa aikaa hetkeksi.
Ukko haluaa viedä ulos syömään ja toivoo että nutarus olisi tauolla tänään, kai sitä voi jotain kevyttä vaikka ruokasan salaatin ottaa. Olen ollut nestelinjalla tänään ja säästän kalorit tohon ravintola reissuun, varmaan se salaattikin ylittää sen 500kaloria mutta antaa mennä.
Oookkei!
Hyvää viikonloppua siskot! Kuullaan taas pian. :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Uusi viikko ja uudet kujeet.

Viikonloppuna kokeilin sitä mageeta mekkoa mikä oli tarkotus laittaa sinne häihin. No ei mahdu, aivan karseen näkönen kun selkäläskit pursuu avonaisesta selästä kankaan ollessa tiukkana. Yäk, mikä makkarankuori. Eli pitäsi keksiä jotain päällepantavaa. Uutta en osta, tekis mieli kääriytyä mustaan jätesäkkiin vaan...

Uusia vaatteita ei tartte ostaa, kun viimevuoden kevään vaatteita on säästössä monta korillista. Tässä juuri mietiskelin että jos mulla on 15-20 kg tiputettavaa ja optimistisesti häviäisi se kilo viikkoon, niin joulukuussa sitten oisi valmista. Huh. Paino kumminkin nousee hieman kun tämä kuuri/projekti loppuu, niin jos tähtään siihen 70-73 (missä olin viime vuonna) niin varmaan joku 68kg ois hyvä niin oisi se parin kilon vara nousta. Siinäpä siis tavotetta!

Eilen söin ruisleivän päällä omasavustettua lohta,namskis namskis. Oli siinä omasta maasta salaattia ja yrttejäkin. Nyt aamulla jostain syystä tunsin huonoa omaatuntoa tuosta syömisestä (joka kyllä on siis tosi terveellistäkin vielä) ja hyppäsin vaakaan. Yllätys oli melkoinen, kun odotin että suolainen lohi ois kerännyt kunnolla nestettä. Mutta: 85,9 ???WTF? :confused: Mites se noin pompsahti? Pakko koputtaa puuta kolmesti(olen hiukka taikauskoinen) kun ensin ei tipu millään kolmeen viikkoon ja sitten viikonlopussa humpsahtaa reilusti alaspäin. No en valita. Toivottavasti pysyy, eikä hypähdä takas ylös. Mutta perjantaina sit virallinen tulos.

Mukavaa viikkoa, laittakaahan kuulumisianne.
 
Moikka!

Siis mahtava suoritus pahatar! -1,2 kg!! Onnea!

Minä nutraan edelleen kans. Täys nutrauksesta ei voi puhua kahdesta edellisestä päivästä kun olen syönyt molempina aamuina 1 leipä juustolla+ nutrit päälle.
Oli kaks aamuvuoroa ja ei todellakaan ole maistunut aamutuimaan nutrit ja en ole ottanut nutreja töihin joten söin töissä aamupalaksi noi leivät.
Ja muutenkin tökkii noi keitot. Ajattelin siirtyä noihin smootheisiin ja patukoihin mutta pitää edelleen kalorit alhaalla 500-600 per/pv.
Smoothiet on hyviä ja maistuvat aamulla, paremmin kuin pirtelöt. Nutrannut sen verran kauan että nyt pussikeittoihin ja pirtelöihin selkeä tauko etten ala inhoamaan niitä.
Hidasta on nyt tulosten saaminen =( alkuun lähti rytinällä painoa pois ja nyt sitten hiiiitaaaasti. Liikunta edelleen mukana laihduttamisessa. =)

Tule anu sitten kertomaan tuloksista kun aloitat nutaruksen! =)

Kuuluu taas!
 
Viimeksi muokattu:
Hei Taas!

Tässä mietiskellyt jatkoja laihdutukselle ja ajattelin mietteitäni jakaa teidän kanssa.
Kun tuota nutraustakaan ei iän kaiken saa jatkaa niin pohdin että jos toisen mokoman vielä täysnutraisi siis 3kk.
Eihän se ihan koko ajan olisi täysnutrausta koska satunnaisia juhlia ja muita pikku kemuja tulee mutta ne on niitä yhden illan herkutteluja normi ruoalla jne. mutta mutta niitä kuitenkin tulee varmasti esim kerran kuussa.
No anyway nutarisin sen 3kk ja sitten siirtyisin osanutraukseen ja tavis ruokaan mutta tota Alli laihdutuslääkettä mietin, oiskohan se tehokasta niin kuin siitä luvataan?
Jos aina sillon ottas Allia kun syön normiruokaa?
En tiiä oisko se ihan pälli-idea...
Mutta haluan tehokkaampaa laihdutusta kuten täysnutri on. Mulle ei riitä -100g viikko tahti.
Nopea tulos saa tsemppiä laihtumiseen paremmin.
Juu mitä noepempaa paino lähtee sitä nopeampaa kilot tulee kaksinkertasena takas. Tiedän tiedän.
Mutta mulle se ei ole enää vaihtoehto siis takasin lihominen. Kyse on elämästä, haluan nähdä lapseni aikuisena ja olla näkemässä mahdolliset lapsen lapseni.
Pahin skenaario olla toispuol halvaantuneena toisten armoilla viisikymppisenä.
Ei kiitos. Aion laihtua normi painoon ja pysyä siellä.
Mutta sitä mietin että hassaanko rahani hukkaan Allissa?

Ja ainiin nutraus jatkuu edelleen!!

Tämmösiä pohdin ja suunnittelen tällä kertaa. =)
Hyvää viikonloppua.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantaita!

Hyvät ja huonot uutiset...hyvät ensin: paino samassa vaikka osanutrauksella mennään. Olo hyvä ja uimassakin kävin pariin otteeseen lenkkien lisäksi.

Huonot uutiset: näytän ihan jabba the hut:ilta. :'(Vaatekriisiä ei ole selvitetty edelleenkään ja huomenna pitäisi aamulla lähteä ajelemaan kohti tutun hääpaikkaa. Lisää huonoja uutisia. Olen kehitellyt himon väinänöisen palttoonnappeihin...keiton kanssa on PAKKO saada pari semmosta.

Olen päättänyt syksyllä ostaa sen puolen vuoden kortin uimahalliin. Tulee sitten käytyä kun semmosen kerralla ostaa räiskäsee. Tekis myös mieli semmosta garmin swim kelloa joka mittaa uidun matkan ja kalorinkulutukse jne. Ovat vaan vielä aika tyyriitä...

Kiitos Hopeinen Kuu. Ei tämä minun kamppailu taida mitään vielä olla sinun soturin rinnalla, 3kk täysnutrausta...wau, nostan hattua!

Tuosta Allista en osaa sanoa mitään kun en ole kenenkään kuulut kokeilevan. Itse en henk.koht. itselleni kokeilisi kun olen aika skeptinen lääkkeitten suhteen....mutta kerro kokemuksistazsi mikäli siihen päädyt.

Nyt vielä kokeilemaan yhtä vanhaa rättiä päälle, jospa sen alle laittaisi metalliluisen korsetin josko tuota vatsanseutua saisi puristettua vähän kokoon.

Ensiviikkoon!
 
Se on sitten kesä minun kalenterissa ohi, huomenna jo elokuu ja olo edelleen kuin munkkipossulla. Häät oli, no joo ihan ok ja en edes hurvitellut vaan söi ja join kohtuudella. Silti ihan nestepöhössä ja kuten arvata saattaa, painokin pompsahti 86,2. Katellaan uudelleen perjantaina.

Ensi viikolla kotimaan reissausta ja sitten viikko välimeren rannalla ja sitärataa.

Meinasin keväällä että kesän urheilen ja parannan kuntoani ja laihdutan siinä samalla ja syksyllä olen hyvässä kuosissa. Täh, mihin nämä suunnitelmat kariutuivat...kunto tosin on hieman parantunut ja jokunen kilokin lähtenyt mutta mutta mutta...no, ei Roomaakaan rakennettu päivässä (on muuten ihana kaupunki!) ja eikun etiäpäin.
 
Moikka!

Mitäs kuuluu?

Minulla jonkin verran edistystä tapahtunut. Olen siirtymässä taas pienenpään kokoon vaatteissa. Vanhat caprit menevät nyt päälle, pidin niitä jo kauppareissulla. :)
Ja yläosastakin taas hiukan kaventunut kun mahdun vanhoihin paitoihin ja takkeihin...
Nyt on oikein ryöpsähtänyt kehuja joka puolelta että olen laihtunut paljon. Tuntuu aika hyvälle. Ei tässä turhaa ole kiduttanut itseään. :p
Mutta niin loputtomalta tuntuu tämä laihduttaminen, paljon on vielä laihdutettavaa. : /

Mihin päin Välimerta olet matkustamassa pahatar? Mukavaa reissua ja muista myös nauttia herkullisista ruoista. :)

En ole uskaltautunut vaa'alle pitkään aikaan, seuraan senttejä koko ajan. Hirvittää koko ajan mitä vaakaa näyttää, ja jos ei ole lähtenytkään mitään vaikka senttejä lähtee koko ajan.
Typerää mutta en vaan kestä kattoa vaa'lla mitään järkkyjä lukemia.
No nutraus jatkuu ja liikunta myös. Välillä olen saanut itsestäni irti että kuntopyöräilen aamulla ja illalla käyn kävelyllä vielä. 13-17km kuntopyörällä ja 1t kävelylenkkiä n. 6-7km . Sillon tuntuu helkkarin hyvällä kun saa ton itestään irti.

Tsemppiä! Kuuluu taas! :wave:
 
Terveiset hieman venähtäneeltä autoreissulta, semmonen vähän päälle tuhat kilometriä kertyi auton mittariin kun piipahdettiin tuttujen luona kylässä. Huh mitä autossa istumista, viimeyönä palattiin kotia. Nyt pyykkikone laulaa ja vaaka antoi lukeman 85,5. Ihan ok siihen verrattuna kun vieraisilla söin just sitä mitä emäntä pöytään kantoi. Ruokaa en vetänyt yli äyräitten ja olen tyytyväinen että olen oppinut mitä kohtuus on! Mutta tuon punaviinin kanssa en ihan menetellyt samoin...tai sitten vaan toleranssi on kasvanut. Useampi lasillinen meni ja mukavaa oli turista pimenevässä illassa kotiterassilla. Oli täysikuu (vaan ei ollut mukana hopeinen kuu=) ) ja kyllä sen syksyn lähestyvän jo aistii.

Reissuun sitten ensi viikon lopuksi, Kreikka ja Turkki kutsuu. Kummassakin ollaan koko sakilla ennenkin oltu ja oikein kuola valuen oottelen tuoretta fetasalaattia ja muita herkkuja...jee vielä pieni rentoloma ennen koulujen alkamis rumbaa.

Taitaa tää ketju mennä meidän kahden vuoropuheluksi,muttei se mitään. Laatu korvaa määrän!

Alkuviikosta sitten uudet jorinat!

Ja onnea Hopeinen Kuu kaventumisestasi, kiva kun ihmiset huomaa. Mulle kun kukaan ei oo sanonu yhtikäs mitään, yhyyyyy:'(
 
Moi Hopeinen Kuu, pahatar ja muutkin jotka tätä lukevat! :wave:

Olen jonkun aikaa lukenut teidän kuulumisia ja jonkun aterian silloin tällöin jo korvannut nutreilla. Teidän innoittamana, päätin että nyt on pakko aloittaa kunnolla. Painoa on kertynyt pudotettavaksi reilut 30 kg. Pituutta on toki 176 mutta painoakin on melkein 110 kg, täytyypi muuten käydä vaalla mittaamassa tarkka alkupaino. Minulla on 2 vuotias poika ja raskauden jälkeen painoa on tullut yli 10 kg lisää. Raskausaikana paino ei pahemmin noussut kun söin terveellisesti ja synnytyksen jälkeen paino oli reilut 90 kg mutta siitä se sitten on lähtenyt nousemaan. Poka on huono nukkumaan ja olen jatkuvaisti väsynyt, kotona on muutenkin huono fiilis ja tuntuu ettei mitää jaksa tehdä muutakun käydä töissä ja hoitaa poikaa. Ja myönnettäköön, että kun kunnolla ottaa aivoon, sorrun helposti syömään jotakin hyvää. Ja tätähän on viime aikoina ollut vähän enemmänkin. Tarvitsen näin alkuun mieltä piristämään vähän nopeamman painonpudotuksen ja siksi ajattelin nutrata.

Painonpudotusta tarvitsen myös oman kroppani takia, rappusia tai ylämäkeä kävellessä tuntuu, ettei polvet kanna kunnolla ja selkäkin on koko ajan kipee. Olen entinen kilpaurheilija ja tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä mutta en vaan saa itsestäni mitään irti.

Maanantaina oli tarkoitus aloittaa nutraus siten, että syön joko lounaalla tai päivällisellä salaatin tai pienen annoksen lämmintä ruokaa ja loput ateriat nutraan ja juon paaaaljon vettä. Jos homma lähtee hyvin käyntiin, ajattelin myös kokeilla täysnutrausta. Kotona on kuntopyörä, joten sen avulla ajattelin ainakin nyt alkuun kuntoilla vähintään joka toinen päivä.
Jos tästä vielä saisi paremmana olon tämän väsyneen ja pöyhöttyneen tilalle, olisin tosi tyytyväinen.

Näillä mennään, on kiva kun teidän kanssa voi nutrausta puida. Miehestä ei siihen ole, eikä hänen kanssa tällä hetkellä huvita asiasta keskustellakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Tervetuloa idaliina joukkoon mukaan! Jos tätä joukoksi voi sanoa kun pahatar ja minä yritämme pitää ketjua hengissä :stick: :D
Kiva kun tulee lisää porukkaa pitämään tsemppiä yllä tällä piiiiitkällä ja kivisellä tiellä kohti ohuempaakin ohuempaa vyötäröä =)

Muistan hyvin tuon saman väsyneen ja pöhöttyneen olotilan, henkisesti ja ruumiillisesti. Paksu olen edelleen mutta henkinen pöhötys ja väsymys on onneksi menneen talven lumia jee!! Ja Ruumiillinen pöhötyskin on huomattavasti vähentymään päin.
Onnea matkaan idaliina! Ja tule sitten hehkuttamaan saavutuksia ja purkamaan mahdollisia repsahduksia ja muita tunteita joita tämä nutraus tuo tullessaan.

Täällä nutri edelleen voimissaan. Ja nyt alkaa yövuorot joten voi olla että olen mehupaastolla.
Kuulumisiin!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista=) minäkin voin yrittää auttaa teitä pitämään ketjun hengissä.

Vaikka olin ajatellut "virallisesti" aloittaa vasta huomenna, aloitinkin jo vähän tänään. Söin yhden pääaterian ja nutrasin + söin marjoja ja join rasvatonta mansikkakeittoa ja vettä. Kirjasin ylös mitä söin ja ihmeen hyvin meni, nyt illalla oli vähän nälkä, olisi ehkä pitänyt hieman enemmän syödä mutta eiköhän sitä opi!

Kiva kuulla että tästä paksusta pöhöttyneestä olosta pääsee eroon, toivottavasti siihen ei mene kauan, odotan sitä päivää innolla!

Hyvää alkavaa viikkoa, tämä menee nyt koisaaman, jos sais muutaman tunnin nukkua ennenkuin poika herää.
 
Huomenta ja ollos lämpimästi tervetullut taisteluumme idaliina :wave:

Mukavaa saada uutta verta mukaan. Meillä kaikilla on vielä pitkä tie edessä, ja joo, olkaamme kuin kolme muskettisoturia! Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta! Kyllä se ylipaino tästä vielä lähtee. Olen kanssanne ainakin joulukuulle laskelmieni mukaan (jollei repsuja tule tai jumeja) josko normaalipaino silloin olisi saavutettu.

Idaliina, sullahan on hyvä tausta jos olet urheilija ollut. Saako kysyä mitä lajeja ja oletko ihan kilpaurheilua harrastanut? (ei pakko vastata jos liian henk.koht.kysymyksiä utelen) Mulla tuo vanhin lapsukaisista kilpaurheilee ja aivan uskomattomia kalorimääriä vetelee treenin jälkeen. Ja muuten mikä siinä on, olen ainut plösö meidän perheessä. Lapset ja mies on normaalipainoisia ja minä tämmönen. Vaan ootan sitä päivää kun painan vähemmän kuin mieheni. Kamalaa olla ukkoaan painavampi. Eikä sekään oo mikään keijukainen vaan lihaksikas ja hyväkuntonen. (ihme että on 24 vuotta meikää katellu, en tosin aina ole tämmönen sotatankkib ollutkaan ;) )

Tällä viikolla kiirusta taas riittää ja pakatakin pitäs. Osanutrilla mennään kun täysnutriin ei ole tahdonvoimaa eikä halua. Hitaasti mutta varmasti etiäpäin.

Tahdonlujuutta ja tuloksia,siskoset!
 
Hyvää tiistaihuomenta kohtalonsisaret ;)

Jaahas nutraus meikäläisellä jatkuu ja tuntuu jopa yllättävän hyvältä. Tämä meikäläisen nutraus on näköjään sekoitus nutrausta ja painonvartijoiden pisteiden laskentaa. Olen aikoinaan tuolla pistelaskennalla reilut kymmen kiloa pudottanut ja se toimi minulle jostakin syystä ihan hyvin. Eli näillä mennään!

Eilen illalla oli niin nälkä, että oli pakko ottaa ruisleipä ja vähän kinkkua mutta nämä mahtuivat loistavasti pisteisiin. Tulin siihen lopputulokseen, että en aio niin paljon kärsiä nälkää, että näköä alkaa haittaamaan :rolleyes: olkoon laihtuminen sitten vähän hitaampaa.

Oli jännä huomata eilen, että kun ruokia kirjaa ylös tulee myös mietittyä enemmän mitä suuhunsa laittaa tai oikeestaan jättää laittamatta. Töissä kahvitauolla tuli helposti jätettyä Dajm- suklaakeksin väliin vaikka rakastan Dajmia.

Juu pahatar saa kysellä, meikäläisen lyhyestä urheilu-urasta on sen verran aikaa. Harrastin 15 vuotta yleisurheilua ja SM- tasolla 100 m aitajuoksua. Lopetin kakskymppisenä kun paikat alkoi hajota ja ymmärsin sen tosiasian, että sillä mitä olin valmis treenaamiseen panostamaan pärjäsin Suomessa mutten kansainvälisesti. Siihen aikaan pystyi surutta syömään mitä halusi mutta parhaimmillaan treenattiinkin ainakin 2 krt/päivä.

Mulla kans sama juttu kun sulla, mies on aika normaalipainoinen ja valitettavasti minä painan häntä enemmän :ashamed:. Olen saanut siitä sen verran kuittailua, että nyt aion näyttää hänelle närhen pelivehkeet!!!

Kroppa tarvitsisi kyllä kovaa urheilua useamman kerran viikossa tai edes kerran viikossa mutta se ei ole tällä hetkellä mahdollista. Poika vaatii vielä paljon hoitoa ja mihen terveydentilan takia en voi heitä jättää kovinkaan pitkäksi aikaa kahdestaan.

Kuulumisiin :wave:
 
Tää lähtis sitten tänään lomalle!

Pikaiset kuulumiset: nutraus mennyt päin pjyllyä. Tai hyvinhän se on mennyt, mutta lisäksi on tullut nautittua metsän antimista ihan urakalla. Sain pari ämpäriä mustikkaa (ja leivoin tietty mustikkapiirakkaa perheelle) sekä pari sankkoa kantarelleja. No kastike on aivan taivaallista minkä tasansa kanssa...joten juup, ei ole varmaankaan pudotusta tiedossa.

Siitä johtuen, että välttäisin pahan mielen niin en mene vaakaan. Tiedän että jos se on samassa tai noussut, niin mulla on joku ihme kolkuttava omatunto ja reissussa sitten kieltäydyn hyvistä ruoista. Hölmöä mutta totta joten parempi herkutella siellä hyvällä omallatunnolla ja tulen sitten pulleana takaisin teidän seuraan. Jatketaan siitä sitten mihin jäätiin.

Pitäkäähän tytöt ketju hengissä ja tahto lujana. Palailen seuraanne sitten viikolla 34.

Nyt tää lähtee ja sanoo heipat vähäksiaikaa :heart:
 
Noniin eihän tämä aina tietenkään mee niinkun Strömsössä. Keskiviikkoa lukuun ottamatta olen kuitenkin pysynyt aika hyvin ruodussa ja korvannut päivässä 3-4 ateriaa nutraamalla.Paino oli torstai aamuun mennessä pudonnut 1,3 kiloa. Tänä aamuna unohdin unenpöpperrössä käydä vaalla ja "virallinen" mittaus on maanantaiaamuna kun alkaa toinen viikko.

Muuten tämä viikko on ollut tosi rankka kun poika on öisin herännyt vähintään kolme kertaa ja oma nukkuminen onkin sitten tapahtunut pätkissä :( . Lisäksi jääminen varahoitopaikkaan on ollut aamuisin takkuista vaikka päivä sitten onkin mennyt hyvin. Onneksi meidän oma perhepäivähoitaja palaa maanantaina lomalta.

Itse oli keskiviikkona niin väsynyt, että lähtiessäni työpaikain ovesta ulos kohelsin niin että kaaduin suoraan oikealle kyljelle. En edes ehtinyt ottamaan itseäni vastaan. Vaikka oli takki päällä ja pitkät housut, tuli aikamoiset naarmut kyynärpäähän ja polveen. Hyvä kuitenkin, ettei käynyt pahemmin! Voitte kuvitella kun tällainen norsu kaatuu niin tanner tömisee :ashamed:. Ok mulla oli huonot sandaalit mutta en voi kyllä niitä syyttää, en vaan katsonut mitä tein ja kun niklat ovat urheillessa löystyneet kun ovat niin monesti nyrjähtääneet, ei siinä paljon muuta tarvita. Sydän löi tuhatta ja sataa tän jälkeen ja jouduin istumaan alas penkille vähäksi aikaa ennenkuin jatkoin matkaa.

Luitteko muuten ruotsalaistutkimuksen, joka tuli tällä viikolla? Tutkimuksessa oli todettu, että alle kuusi tuntia yössä nukkuvat, univajeesta kärsivät keräävät läskiä väärään ja varallaiseen paikkaan keskikehoon.
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288490098362.html

Jotenkin musta ainakin tuntuu, että tässä voisi olla jotakin perää.

Hopeinen Kuu mihin olet hävinnyt? Olis kiva kuulla kuuumisia.

Voi kunhan sitä pahattaren lailla pääsisi jonnekin lämpimään täältä kylmästä. Toivottavasti pystyt pahatar nauttimaan lomastasi ja tulet sitten tänne takaisin meidän kanssa taistelemaan.

Tänään oli tarkoitus mennä aikaisin nukkumaan, että sais ainakin ton vaadittavan kuusi tuntia unta. Joten paras lähteä valmistautumaan petiinmenoa varten. Hyvää Yötä!
 
Hei vaan!!

Täällä edelleen ollaan ja nutrataan. On vain ollut jotenkin niin täys viikko työtä ja menoa vapaa ajalla ettei ole ehtinyt päivittää kuulumisia, nopeasti olen kurkannut teidän kuulumisia viikon varrella.
Sinullahan on alkanut todella hyvin kun paino alkanut tippumaan. Hienoa idaliina! :flower:
Minä olen tässä melko tunnollisesti nutrannut. Eilen osanutrasin kun en ehtinyt/muistanut hakea nutreja kaupasta, söin 2leipää ja päällä oli melko mehevää päälystettä: loimulohta sekä juustoa parit ziipaleet joten ei ihan nutrin mukasta :O
No kuites en sen enempiä mässäillyt ja mies toi nutria kaupasta tänä aamuna, olin itse töissä aamuvuorossa. Tuli vaan pitkä tauko syömisessä, söin tänään ekan kerran vasta klo 16 paikkeilla mutta ei sortumisia, vatsa täyttys normi nutrista.
Savotta jatkuu ja on pitkä ja kivinen. :'(
Mutta haaveilen ensi kesästä edelleen ja hoikasta uumasta joten eiköhän sitä jaksa pinnistellä olemattomalla ruoalla.
Tsemppiä Naiset!! Kyllä me tästä!
Ja hyvät reissut pahatar sinne etelän lämpöön!

Vi ses! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hello kamut!!

Täällä nutraus jatkuu. Itsestäni tuntuu ettei mitään merkitsevää tai mainittavaa ole tapahtunut laihtumisen osalta. Vaatteet ei putoa päältä eikä tunnu mitenkään laihemmalta.
Ihmisiä joita nään miltei päivittäin töissä hämmästelevät kun kilot karisee ja nopeasti ja paljon olet laihtunut joka päivä joku mainitsee asiasta.
Itse tuntuu totaali hitaalta ja piiiiiitkältä ajalta ettei mitään merkittävää tapahdu.
4kk täysnutrausta takana, 14. 8 oli merkkipäivä. Huhtikuussa 14pv. aloitin. Vielä 2kk täysnutria sitten osanutrille.
Voi kun jouluksi olisi pienentynyt 2 vaatekokoa. :| Niin ei jäisi enää paljon tammikuusta eteenpäin kesään 2013 olisi tarkoitus olla kaikki ylipaino pois.
Mutta nyt matka jatkuu!
Mites muiden nutraus? Pahatar lomailee entäs idaliina ja muut?

Kuulumisiin! :wave:
 
Hello kaikki!

Ei ole täälläkään paljon uutisia :(

Nutraus ja pisteidenlaskun sekainen systeemi jatkuu. Muutaman kerran olen lipsahtanut mutta aina kuitenkin onnistunut palamaan kaidalle tielle. Takana nyt 11/2 viikkoa ja paino tippunut hitaaaaasti, kasassa nyt 1,8 kg.
Mietinkin, että täysnutrauksella sais varmaan nopeampia tuloksia mutta tällä hetkellä minusta ei ole siihen, mutta aion taatusti jossakin vaiheessa kokeilla.
Toisaalta, jos laihtuu puoltoista kiloa viikossa, se tekee 6 kg kuussa ja neljässä kuukaudessa, eli jouluun mennessä, olis kasassa jo 24 kg. Ja jos kokonaistavoite on about 30 kg vaan 6 kiloo jää puuttumaan.

Hopeinen kuu ihailen sitä, että olet neljä kuukautta pystynyt täysnutraamaan. Selvästi olet saanut tulostakin hyvin aikaiseksi kun ympärillä olevat ihmisetkin sen huomaavat. Jos joku saavuttaa tavoitteensa, se olet sinä, osoitat kyllä varsinaista tahdonlujuutta =)
Tiedän, ettet halua pahemmin vaalla käydä mutta onko sulla mitään käsitystä paljonko sun paino on tippunut?

Jaahas, jos menis nukkumaan, hyvää alkavaa viikonloppua!
 
Tervehdys!

Eilen herkuttelin hallitusti ruoalla ja karkeilla ja join pari bissee ja lasillisen viiniä, nam!
Eikä omatunto soimaa yhtään :O
No näinhän tämän olin suunnitellutkin että välillä tulen pitämää herkuttelu päiviä.
Tänään olen syönyt aamiaiseksi pari leipää ja kahvia. Kuntopyörällä poljin juuri 17km ja nutraus taas jatkuu.
Aion jossain vaiheessa kertoa tuloksistani myös kiloissa mutta en vielä :D
Kunhan ensin pääsen välitavoitteeseen...
Tuo ruoalla herkuttelu samoin karkilla oli aika vähäistä koska vatsa täyttyy hetkessä ettei jaksa syödä onneksi paljoa mutta saa hyvänolon tunteen kun suklaa sulaa kielen pääll :p
Elikkä tästä taas jatketaan uuteen viikkoon ja kohti keveämpää olotilaa.
Hei taas! :wave:
 
Moi,
täällä palailee ruskettunut pikku possu maailmalta takasin teidän seuraanne. Viime yönä tultiin ja heti piti päästä tänne lukemaan kuulumisianne!

Reissu meni hyvin, lämmintä piisasi +36-40 varjossa jokaisena päivänä. Eipä tullut urheiltua altaassa lillumista enempää. Ruokakaan ei maistunut niin kuumalla joten keskityttiin juomapuoleen päivisin. Syötyä tuli sitten illalla mitä vaan sen kummemmin miettimättä. Hyvää oli!

Altaalla mulla meinasi tulla kynnys laittaa bikinit päälle, mutta kaiken kaikkiaan erikokoisia oli vaikka kuinka paljon. Varmistui vaan entisestään motivaatio kun katseli normaalipainoisia/hoikkia ihmisiä. Joskus minäkin vielä!

Paino oli nyt herätessä 87,1 joten plussaa on tullut.

Kohtapuoliin lisää juttua kun kerkeää.
 

Yhteistyössä