Lokakuiset 2018 <3

@Ane773 eskariin tutustuminen meni oikein hyvin :) Poika tykkäsi ja olisi varmasti aloittanut samantien, pitkä kesäloma oli nyt ihan huono asia. Vaikka ei ollut ryhmässä lainkaan tuttuja, kun siirrytään ns eri eskariin kuin mihin ne lapset vanhasta päiväkodista niin ei haitannut. Äidillekin mukava yllätys oli ope, jonka tiedän / tunnen muista kuvioista. Uskaltaa jättää toisen hyvillä mielin sinne :)

@AnMaaria meilläkin on kaikenlaista tallessa edellisiltä. Pienissä vaatteissa tosin viime kerralta enempi tyttövoittoista, ja pitää huomioida että nuo kaksi edellistä syntyneet maalis ja huhtikuussa, joten senkin takia pitää päivittää vaatekertaa. Mutta olen myös oppinut vihdoin ja viimein että vaatteita tulee myös paljon lahjaksi, varsinkin joulu tulee melko pian vastaan, joten koitan pitää järjen päässä.
Ainoa mitä mietin on vaunut, tai pohdin että varmaan sisarusvaunut kuitenkin tarpeen kun tuota 2,5v myös kuskaa vauvan lisäksi ja eskarilainen myös.. Toki nuorempi tykkää kävellä, mutta kuinka paljon aikaa siihen haluaa tai pystyy aina käyttämään on vaihtelevaa :D

Täällä kaikki ihan ok, huomenna nyt pitkästä aikaa neuvola. Jee , sitten saa hakea Kelasta äitiyspakkauksen, vanhempainetuudet yms. . Sekin on aina jännä askel eteenpäin. :) Mietityttää kuinka paljon paino noussut, tosin vatsa enempi löysällä koko ajan, toivon että edesauttaa ettei liikaa painoa olisi tullut.. Kun pitäisi pysyä kohtuudessa. Mut huomenna näkee mikä tuomio..

saraneito ja rv 23+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773
Noniin, neuvolassa käyty. Kaikki siellä hyvin. Painokin melko lailla samassa kuin ihan alussa. Syke kuului hyvin. Hb oli hyvä, pyysin mittaamaan jos väsymys olisi johtunut siitä.. mutta ei ollut.

Todistus Kelaa varten saatu ja sinne sen tänään jo lähetin ja innokkaana laitoin kaikki Kelan hakemukset. Onhpahan tehty :) Ja töistäkin anottu äiityslomaa. Toivottavasti saavat sijaisen rekryn heti vireille kuten suunniteltu.

Seuraava neuvola heinäkuun alussa. Sitä odotellessa.. :)

saraneito ja rv23+1
 
Moikka moi kaikille.

Tulehdukset selätetty ja nuha senkun jatkuu.. väsymys järkyttävä ja syönkin rautakuuria se auttaa vähän.
HB 141-> 121

Rakenneultra oli eilen pojalla kaikki hyvin. Radin vuoksi kasvukontrolli rv 30 kun 19+5 poika painoi 350g.

Olen kokonaan kotona kun mies ei anna tehdä töitä.
 
Hellou taas!

@Kems on ihan oikein olla höpsähtänyt ;) Saanko udella, en muista ootko kertonu jo, ja ainahan saa udella, eri asia saako vastausta, et mikä perussairaus sulla on? Ite oon tosiaan diabeetikko, ollu jo 8-vuotiaasta:D Itellä välillä jo ärsyttäny rampata koko ajan vastaanotoilla, eritoten alussa ku oli paha olo ja vielä yövuorojen välissä, mutta se on kyllä ihanaa, kun pikkusta näkee paljon useemmin:love:

@Montecea no onpa kyllä harmi jos oli noin pikakäynti:( Mutta ehkäpä sit ru:ssa senki eestä aikaa?;) Ihanan iloisesti ja positiivisesti kuiten näyt suhtautuvan! Tosi kiva! :) Musta tuntuu et oon välillä ihan täynnä virtaa; saatan olla liikkeessä koko päivän ja vasta vettiin ne siivousmaratoonit (vieläki houkuttais!), mutta toisina päivinä vedän tosiaan kolmetki päikkärit hyvien yöunien päälle:ROFLMAO: Kyl mä sanoisin, et enemmän oon väsyny ku energinen ja ootan kyllä kans sitä pesänrakennus-energiapiikkiä!:ROFLMAO:

@AnMaaria onnea hyvistä ultrakuulumisista:love::love::love: Kivat ultraaja on kyllä tosi pop! Ja juu, en kyl yhtään ihmettele et ryhdistä yms. Johtuis tämä kipu:D Sen verta huonoryhtinen oon kyl AINA ollu:oops: Ja Nytki oon ihan kunnolla joutunu kiinnittään huomiota, notta en kulje ku ankka/selkä notkolla, koska maha ja maan vetovoima:D Oon kyl tehny lantionpohjalihasharjotuksia ja yhes vaihees kävin myös salilla paljon, mut se jäi pois alun pahoinvoinnin takia :confused: Pitäis kyl tutkailla miten Oulussa ois nuita mammajumppia ja -joogia yms. Tarjolla... JOTTAIN kyl pakko tehä, ku niin helkutin kipiä:confused: Nyt salitki jääny poies (vois ja pitäis kyl nyt uudestaan mennä, ku ei enää tee pahhaa!), eipä ihme jos ryhti taas lysähtäny :rolleyes: Kiitti vaan vinkistä, iskias tämä sit lienee...

@saraneito Haha, ihana ku tuossa iässä, millon "koulut" kiinnostaa ja kesälomaki voi olla huono asia:D Ja tosi mukava vielä, jos tuttu ope, ni on vielä varmempi olo:) Hyvä, et neuvolassakin kaikki hyvin ja huh, ootpa ollu ahkera! Saisit meikäläisenki puolesta täyttää paperit, sit ku ne saadaan kesäkuun lopussa, käsittääkseni, viiä:D VIHAAN paperibyrokratiaa, jostain syystä... Toki nyt voi olla eri asia, ku näin ihanan asian puolesta täyttelee:rolleyes:

@Eetuha ihanaa, et ultrassa kaikki hyvin:love: Itteäki vähän kuumottaa, kui tuo pikkunen kasvanu, koska diabetes... Mutta voihan se olla, et ykköstyypillä hiukka eri ku radi tai kakkostyyppi... Toivon, et sullaki pikkunen jatkaa kasvuaan, mutta sen verta, et ei liikaa sit lopussa ;) Sanoisin normisti, et kuulostaa pahalta kun mies ei anna tehä jotain, mut tuttu tunne, kun täälläki hellu tuntuu pikkuhiljaa rajottavan mun tekemisiä, etten vaan "riko paikkoja":D Suokaamme heille tämä; kyllä mulle kelpaa et usein nykyään tekkee kotityöt ja mulle ruokaa :rolleyes: Välillä toki oon toppuuttanu, et en minä nyt ihan rampa oo ja et pieni puuhastelu tekee kyl hyvää - niin mulle ku vauvalleki:D Toivottvasti sulla pian helpottais noi allergiat/nuhat!

( . ) Vieläkin ihan liikaa aikaa rakenneultraan (tän yön jälkeen 5 yötä!!!), huomaan et alan jo pikkasen jännittään:confused: Siis toki varmaan välillä joo aiemminko jännäilyt, mut välillä iskee ihan todenteolla ("ei siellä NYT voi olla kaikki hyvin, ku menny niin hyvin!", "pitikö mennä ostetaan jo bodyja ja hakeen kotoa vanhoja lelujani", " mitä jos vauva onki jo ihan ylikasvanu jajaja..."):oops::ROFLMAO::confused: Mut ei auta murehtia! Tässä eilen mietin, ku vauva ei resunnu läheskään niin paljon ku eilen, muutaman muljahuksen oon tuntenu ja äh! Normaalia käsittääkseni on, et liikkeet vaihtelee runsaaastiki vielä ja onhan hällä tilaa siellä vielä temmeltää, et tuskin tosiaan kaikka liikkeitä läheskään tunnen -vaan ne kovimmat. Mut silti. Ja sekin on normaalia, ettei vielä säännöllisiä liikkeet oo (eikö?), mut silti sekin huolestuttaa... Onkohan musta tulossa nyt sellanen ylihuolehtiva/ hössöttäjä mamma, joka vuoraa lapsen foliolla ja päästää ulos vaan sellasessa isossa, läpinäkyvässä juoksupallossa..? Toivottavasti ei!:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Mitään sen kummempaa ei täällä ookaan; iskias jatkuu, väsymys ja nälkä samoin ja ultraa ootellessa ja sukupuolta kuumotellen (edelleen, @Kems , ihana ku pystyt noin tyynesti elämään jännityksessä; mikä on salaisuutesi?! :p) menee nämä päivät...

Ane773 ja Pätkis rv 21+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: saraneito
@Ane773 , laitoin paperit netin kautta, joten ei siinä kauan nokka tuhissut.. Vaikkakin netin kautta laittaessa pitää kaikki kolme hakea erikseen ( lapsilisä, äitiyspakkaus/raha, äitiyspäiväraha), kun taas jos hakee paperisena, on ne kaikki samalla lomakkeella mahdollista hakea.. mutta joo, lapsilisän osalta olikin jo ns päätös näkyvissä eli tieto, lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta oikeus lapsilisään alkaa ja sitten tulee ns paperinen päätös kotiin.

yhtäkkiä muistin että pitääkin katsoa milloin se myöhäisempi sokerirasitus pitikään varata.. taisi vielä olla aikaa..

saraneito ja rv 23+2
 
@Ane773 en usko että olen asiasta täällä
Maininnut. Mulla on IBD, eli tulehduksellinen suolistosairaus, joka tekee joistakin asioista hieman haasteellisia. Ja kun ihmettelet mun tyyneyttä, niin voin kyllä sanoa että tyyneys ei todellakaan ole sana jota kukaan tuttu musta käyttäis :ROFLMAO: Nyt vaan ihmeellisesti oon otttanu asiat hyvin lunkisti ja meen sellaisella luonto hoitaa asenteella ja elämäni ehkä ekaa kertaa olen valmis pitämään yllätystä yllä. En oikein itekään tiiä mikä mua vaivaa :ROFLMAO:

@Yip Mä mietin kans tuota suljettuun ryhmään pääsemistä mut en ole laittanut kellekään pyyntöä vielä. Joku ryhmä jo suljettiin ja nyt oli joku toinen jolta kysyä, mutta edellisen kerran kun kattelin hän ei viikkoihin ole ollut täällä aktiivisena.

Omista kuulumisesta lyhyesti; maha kasvaa ja tyyppi on todella aktiivinen ja mä joka kerta hihittelen ja säpsähtälen liikkeitä. Kaksi viikkoa seuraavaan neuvolaan :love:

Nukkumaan menossa Kems+pikku tyyppi 22+1
 
Mun mielestä täällä oli joskus viesti että se fb-ryhmä tuli täyteen, koska ottivat vaan x kpl henkilöitä? Mutta varmaan tosiaan muitakin lokakuu-ryhmiä on, tai ainahan sellaisen voi perustaa.

Mutta, sitten tämän aamun uutisia: meille on tulossa tyttö!

Oltiin heti aamusella rakenneultrassa (ja todellakin aamusella, mies nauroi kun olin roikkumassa kahvassa jo ennen talon aukeamista), ja kaikki oli oikein hienosti. Niin mahtavaa! On kyllä uskomatonta mitä kaikkea ne niillä nykyisillä vempeleillään pystyvät katsomaan, jokaisen elimen pikku osasiakin, vaikka itse elinkin on suunnilleen pastillin kokoinen. Tirppana ei oikein ollut yhteistyöhaluinen ja käänsi koko ajan selkäänsä ja päätään poispäin, joten mitään kauhean onnistuneita kotiotoksia ei saatu, mutta ei se haittaa. :)

Voi tohkeus, eihän tässä osaa mitään muuta ajatellakaan koko päivänä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kems
Onnea tyttöuutisista @Montecea ! Todellakin, noi nykyiset laitteet on ihan ihmeellisen hyviä!

Onko kellään käytössä sellaista vartalotyynyä (body pillow)? Jos on niin onko suosituksia? Mulla on ollut sellainen aiemmissa raskauksissa, mutta ehdin jo laittaa kiertoon. Taisin aiemman tilata Brittien Amazonin kautta, mutta mietin olisiko niitä nykyisin myynnissä Suomessakin.

Täällä koettu eilen illalla ekat liitoskivut, luultavasti liittyen melko pitkään pyöräretkeen. Yön aikana tuntemukset kyllä onneksi hävisivät. Täytyy varmaan vastaisuudessa suosiolla taluttaa ylämäet, eikä reuhtoa polkien. Tässä on sen verran monta kuukautta jäljellä, että en haluaisi vielä noita kipuja ihan päivittäiseksi riesaksi. :eek:

Masussa tuntuu liikkeitä nyt koko ajan enemmän :love: ja potkut on välillä myös yllättävän kovia (etenkin joskus jos kumarrun/nojaan eteenpäin). Mieskin on jo tuntenut liikkeitä masun päältä noin viikon ajan. Maha tuntuu kyllä kasvavan, mutta se on edelleen jotenkin tuolla tosi alhaalla. Viime viikon ultraushetkellä vauva tosiaan majaili ihan niin alhaalla kuin pääsee ja pää alaspäin.

AnMaaria ja Papu rv 21 + 3
 
Yip
@Ane773 en usko että olen asiasta täällä
Maininnut. Mulla on IBD, eli tulehduksellinen suolistosairaus, joka tekee joistakin asioista hieman haasteellisia. Ja kun ihmettelet mun tyyneyttä, niin voin kyllä sanoa että tyyneys ei todellakaan ole sana jota kukaan tuttu musta käyttäis :ROFLMAO: Nyt vaan ihmeellisesti oon otttanu asiat hyvin lunkisti ja meen sellaisella luonto hoitaa asenteella ja elämäni ehkä ekaa kertaa olen valmis pitämään yllätystä yllä. En oikein itekään tiiä mikä mua vaivaa :ROFLMAO:

@Yip Mä mietin kans tuota suljettuun ryhmään pääsemistä mut en ole laittanut kellekään pyyntöä vielä. Joku ryhmä jo suljettiin ja nyt oli joku toinen jolta kysyä, mutta edellisen kerran kun kattelin hän ei viikkoihin ole ollut täällä aktiivisena.

Omista kuulumisesta lyhyesti; maha kasvaa ja tyyppi on todella aktiivinen ja mä joka kerta hihittelen ja säpsähtälen liikkeitä. Kaksi viikkoa seuraavaan neuvolaan :love:

Nukkumaan menossa Kems+pikku tyyppi 22+1
Kiitos @Kems tiedosta!
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Mukavia ultrakuulumisia taas kaikilta saanut lukea :) Yritän olla laskematta päiviä omaani, mutta mutta... joululaulun sävelin... neljä yötä ultraan on!! En ole onneksi nähtävästi ainoa joka näistä pitää lukua ;)

Mulla meni työmatka ihan mukavasti, pieni käyttäytyi oikein kiltisti eikä häirinnyt vaikka päivät olikin aika pitkiä ja uuvuttavia. Taisin myös matkan aikana tuntea ensimmäiset potkut. :love: Makoilin illalla hotellihuoneen sängyllä ja pidin käsiä vatsalla niin joku tuuppasi sisältä päin, kaksi kertaa. :D Vatsassa en tuntenu mitään, ainoastaan kädessä. Kaikenlaista möyrintää ja kuplintaa tuntuu kyllä etenkin sivuilla edelleen, joten luulen että se on kaiken aikaa ollut myös hän, en ole vaan uskonut.

Onko teillä kuinka paljon harkkasupistuksia? En ole ihan varma näin ensikertalaisena että onko ne niitä, mutta etenkin iltaisin vatsa tuntuu tosi raskaalta ja epämukavalta, ajoittain tosi kovalta ja istuminen on hankalaa. Kävelemällä tai asentoa vaihtamalla menee ohi. Ja tämähän ei ole vielä edes iso! o_O Illalla jos puuhastelen kovasti ja esim. kumartelen paljon niin vatsaa alkaa kivistää. Muita kipuja ei onneksi vielä ole ilmaantunut. (y)

Facebookkia en ole tähän asti kaivannut mutta nyt rupesin miettimään että olisi ihan nähdä minkälaisia palleroita siellä on tulossa! Vaikka ultrakuvista nyt ja sitten oikeista kuvista kun he ovat saapuneet :love:

amaia ja pikkuinen 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria ja Kems
Onnittelut kaikille hyvinmenneistä rakenneultrista :love:! Ja terveisiä rakenneultrasta täältäkin, oli jo reilu viikko takaperin mut ollut sellaista haipakkaa ettei tässä oo mitään kerennyt, pidin mun vaatekutsuasiakkaille kesäjuhlat ja kokkasin ja siivosin hulluna koko viime viikon. Täällä on siis selvästi saavutettu se energinen keskiraskaus, enemmänkin varmaan vois nukkua mutta iltaisin ei meinaa malttaa nukkumaan kun on niin paljonn tekemistä.

Mut se rakenneultra meni ihan perusmukavasti, kauheasti jännitti onko kaikki ok, mut lääkäri ei kyllä löytänyt mitään kiinnostavaa. Miä mietin ehtikö se kaiken tarpeellisen siellä nähdä, tuntui ihan vartin rykisylle vaikka oltiin siellä 45min. Eli kai se on uskottava etä kaikki on kunnossa. Ilmoitettiin heti alussa että ei haluta tietää sukupuolta ja hän lupasi ettei pyörittele siellä pyllyn päällä, mitä itse yritin bongailla kriittisiä paikkoja niin kolmesta viivasta veikkaisin että poika siellä taas olis ja poikaolo mulla on ollutkin nyt vikat muutamat viikot. Alkuun toivoin että olis tyttö kun näin tyttöunia ja oli tyttöolo, mut mitä edemmäs menty ni sitä enemmän jotenkin poikafiilis. Alan varmaan asennoitumaan nyt sit poikaan ja jos oliskin tyttö ni olis sit iloinen yllätys :love:. Jotenkin hauska Schrödingerin kissa fiilis tulee tästä odotuksesta kun ei tiedä kumpi on tuloillaan, kun toisena hetkenä saa uskoa että on tyttö ja toisena että on poika ja periaatteessa siellä mahassa voi elää kumpi vaan koska kukaan ei tiedä niin sekä tyttö että poika on vielä "olemassa".

Mut muutamia sinisiä bodyja oon nyt ostanut, sellaisia herkkujuttuja, et sit jos tuleekin tyttö ni täytyy etsiä niiden seuraksi vaikka sininen hame :LOL:.
Liikkeitä täällä on tuntunut nyt parin viikon ajan, eks oli hipsutukset ylhäällä ja nyt siirtynyt ihan alas että varman RU jälkeen hän on kiepsahtanut perätilaan. Pitää lähteä tänään lenkille josko kiepsahtaisi takaisin, en jotenkaan tykkää ajatuksesta et hän enempi henhailee perätilassa, pysys vaan siellä RT enemmäkseen.

Ja @Ane773 lle onnea rakenneultraan, miä jotenkin ajattelisin kun sulla on niin pitkä tuo diabetestausta et osaat varmasti hyvin seurata ja pitäää sokerit aisoissa niin tuskin siellä kovin helposti sokerivauva pääsee kasvamaan. Mut hyvä kun seuraavat!

Meillä onkin seuraava ultra rv36 jollei mitään erikoista tuu tai radia napsahda. Tuntuu ihan hullun kaukaiselle..

Töitä muuten jäljellä tasan 11viikkoa. Hurjaa :love:. Mukavaa kesän ja lomiennodotusta kaikille :love:!
 
@amaia Kiva kuulla, että sun työmatka meni hyvin! Mulla on myös edessä viikon työreissu juhannuksen jälkeen ja tiedän et päivät tulee olemaan pitkiä ja rankkoja. Oon kyllä ollut viime viikot niin hyvävointinen, joten oon aatellut et hyvin se tulee menemään. Paitsi eilen...Olin jostain syystä eilen ihan poissa pelistä - siis aivan mahdoton väsymys ja maha tuntui jotenkin hankalalta istuma-asennossa. Luulen, että liittyi rankkaan viime viikkoon ja siihen päälle hektiseen vkl reissuun. Tai alkaisko rauta-arvot laskemaan (muistaakseni tyypillistä näihin aikoihin). Toivottavasti oli vaan ohimenevää uupumusta. Ai niin, kyllä mulla on jonkinlaisia harkkasupistuksia silloin tällöin. Silloin tällöin iltaisin ja helpottaa kun menee makuuasentoon/nukkumaan. Ei ne vielä kovin selkeitä ole, tunnistan lähinnä siitä, että maha tuntuu "hankalalta".

@ahmis Tosi söpöä, että jaksatte pitää ton sukupuolen yllätyksenä! Mun mies jotenkin onnistui itse jo ultrassa tunnistamaan, että poika se on, mutta mä en ois kyllä huomannut, ellei olisi selitetty ja näytetty.

AnMaaria
 
Heips kaikki!

POKSPOKSPOKS

Ihanaa taas lukea juttuja ja mun sormet syyhyää jo listantekoa vauvojen sukupuolista!!! Tai, no, niistä veikkauksista ja ultralupauksista;)

@saraneito mieki kyl yleensä netin kautta tykkään hoitaa kaikki asiat ja varmasti siellä hyvät ohjeetko on, mut 20.6. on meillä se kelaneuvola, ni jospa ne sieltä neuvoo kunnolla näin ensiertalaista, ni tuloo varmasti oikein:D Musta tuntuu et AINA kaikissa paperihommissa, varsinki kelan, mulla AINA puuttuu jottain tai tulee muuten vaan mutkia matkaan(n)

@Kems Hihii, tuttua tuo säpsähtely:D Ei se ny vähä vajaa puol kilosena tuskin kovin eisoo liikettä oikeesti saa aikaseksi, mut tuntuu kyl et on isojaki riehumisia välillä:ROFLMAO: Ai, onpa mielenkiintosta! Voisin melkein yksärillä laitta viestiä, kuhan saan aikaseksi ja jaksan, ja kysellä vähän, jos ei haittaa? :) Rauhallsuus ei varmaan koskaan oo pahitteeksi, mut etenkään jos on jokin perussairaus, ni ei varmaan YHTÄÄN haittaa jos onki ihan lunkisti:D Mäkin voisin suot ottaa vähän tota lunkiutta; meinaan sekosin ihan totaalisesti rakenneultrassaki:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

@Montecea hirmuiesti onnea tyttölupauksesta:love::love::love: Ihanaa!!! Se on kyllä hurjaa kuin tarkkaan ne pystyy kattomaan rakenteet ja kaikki. Aivan sekopäistä! Ja niin ihanaa, totta kai myös:love: Ja haha, liekö itteppäinen tyär tulossa:ROFLMAO:

@AnMaaria ei oo kokemusta, mut oon itekki miettiny vastaavaa, ku on kuullu niistä niin paljon hyvää! Ja itelläki on jo ihan normityynyjä tukena nukkumaan mennessä, kun tuntuu et selkä alkanu kipuaan :confused: Luulis et netin kautta kyllä löytyis jo Suomestaki? (Vaikka nyt netistä tilatessa sinänsä sit ihan sama mistä, mut voi olla et Suomesta tule nopeampaa j oiskohan laatu sit jotenki parempaa tms.?) Koit vissiin sen hyväksi viime kerralla? Mihin kaikkeen sitä voi käyttää? :)Hihi, noi liikkeet on kyllä niin ihania:love: En tiiä johtuuko siitä, et miehillä yleensä paksumpi iho + ku heillä vaan ne käen tuntomerkit käytössä, mut täällä hellu kans alkanu enemmän tunteen liikkeitä, mut välillä, ku itestä tuntuu et isoki potku tai jokin oli, ni toinen ei tunne mittää:ROFLMAO: Mur... Yritin kans eilen ottaa videoo aamuyöllä, ku näin liikettä mahan päältä, mut tokihan se heti lopetti, ku oli kamera esillä:whistle::rolleyes::devil: Toivon kans tosiaan, ettei liitoskivut tuu riesaksi jo nyt; sovitaan et pyöräilit vaan liian rankasti!

@amaia ne oli kyllä piinaa ne vikat yöt ennen ultraa ja edell. Yönä en nukkunu ollenkaan:ROFLMAO: Tsemppiä ultraan ja tuuhen sit päivittään;) Hihii, eikö oo ihania liikkeet???:love: Itelläni ensiertalaisena kummitteli, et mitkä on liikkitä ja mitkä ei, mut kyl niistä nyt alkaa oleen jo varma, onneksi! Ultrassa kans näki kyl, et ei LÄHESKÄÄN kaikkia liikkeitä ees tunne, vaan murto-osano_O Muaki kyl hotsittais ne kuvat! Mut eiks tänne ni ollu mahollista laittaa kuvia..? Sanokaa mua foliohattuilijaksi, mutta...:D Jotenki jänskättää nettiin ylipäänsä kuvat lapsista, mutta toisaalta... Varsinki ultrakuvia ois kyl ihana kattella:love:

@ahmis ihanaa, heitäppä energiaa tännekin:D Terveisin edelleen ei tee ees tiukkaa kolmet päikkärit päivässä...:sleep: En ymmärrä miten pystyt oleen tietämättä! Hienoa! Iteki mietin joskl pystyis sit tokan tai kolmannen kohilla oleen tiedustelematta... As if! :D Hyvä et kaikki oli kunnossa pienellä ja meänki pikkunen oli kääntyny RT:sta perätilaan/ vaakaan:ROFLMAO: Noh, mut onneks niillä on vielä tilaa pyöriä siellä;) Ja kiitos ja samaa mieki toivon! Nyt piti taaaaas lisätä insuliinin, ku yrittää taas pikkuhiljaa kiivetä ylemmäs sokerit, mikä siis normaalia, mut ärsyttää se silti:D Pidän muuten peukkua sulle, että EI tuu radia (y) Ja toki muillekaan en sitä toivo! Hui kun vähiksi käy työviikot!:eek: Itteä jännittää kyllä vähän, et koska sitä pääsee äippälomalle -liekkö koskaan:ROFLMAO:

@Eetuha mitkäs siellä fiilikset? Entä @Wiiwiii ja apua, ketä kaikkia teitä viäl on? :)

( . ) Mulla tänään kampaaja ja ihanaa, sään vihdoinki tän tukan kuosiin ja vähän "hemmottelua":love: Haluttais ihan hulluna sushia, joka on (kalaversiot) ollu ehdoton nou-nou, mut piti sushin himoissaan KUITENKI vielä googletella ja on kyllä niin ristiriitaita tietoo, että..! Mitkä teän kannat on? En halua millään lailla riskeerata vauvan hyvinvointia, mut en taas halua turhaan sit vältelläkään juttuja... Pääosin aattelen, et ei nyt kerran-pari raskauden aikana monetkaan jutut haitannee, mutta sit kerranhan se listeriaki vaan sen portin tarvii... Mut toisaalta Suomessa on kyl muutenki tarkkaa eikä sitä nyt ei-raskaana olevillekaan pyritä saaman, ni... Mutta äh, siis, mitä ootte mieltä?:D

RAKENNEULTRA meni toooosi hyvin! Pikkunen oli vähän huonossa asennossa, ni sydämestä ei saatu yhtä kohtaa kunnolla ulrattua, vaikk Minäki sivullaa kävin ja useaan kertaan yrittivät... Joku keskiviva tai väliseinä tms. Mitä eivät saaneet kunnolla näkyviin asennon takia, mut sanoivat kyllä, et kyllä siitä huonommastako kulmasta ois näkyny, jos siellä jottain isoa reikää tms. ois ja ku onhan nuita ultria tulossa, ni jos on suotusammass asennossa toisella kertaa, ni sillon voivat kattia vielä sen. Muuton oli kaikki kohillaan; keskikäyrällä mentiin, osa mitoista (pää ja aivot) vähän alle, mut viitearvoissa ja osa (keskivartalo mm. :ROFLMAO:) vähän yli, mut viitearvoissa. Munuaisetki löyty molemmat (viimeks ei toista näkyny) ja se keskivartalon isompi ympärysmitta ei kuulemma tarkot heti sitä, et sokerivauva tulossa:rolleyes: Jesss.! Painoarvio oli 480g, kuulemma tosi hyvä:love: Ja mekin liitytään tähän poikavoittosempaan lokakuuhun, elikkäs POIKAA ne lupailivat vahvasti;):love::X3: Minä vaan nauroin, et alussahan mää sanoin niin ja hellu oli ihan puulla päähän lyöty, ku oli varma et tulee tyttö:D Ultraajaki oli kyl pelottavan varma, et on poika, ku kysyttiin, et onko kui varma, ni tokas et "Kyllä minä suuresti ihmettelen, jos nää palikat ja penis tuosta katoaa tai putoaa pois ennen synnytystä":ROFLMAO:Oon hymmyilly eilisestä ultrasta asti ja tänään samalla ku käyn kampaajalla, ni aattelin ehkä sit hommata parit "poikien" vaatteet nyt sitten vihdoinki pikkuselle :love:

Ane773 ja Pätkis rv 22+0 ♡♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria ja Eetuha
@Eetuha Hui ku säikähin ko näin ton "km" alotuksen, jäi vissiin osa teksistä pois? :eek: Mut huh, onneksi ei kuiten! Hyvä kun tuette toisianne, muistakaahan levätä riittävästi!
Noh, onhan se tässä vaiheessa jokatapauksessa niin, et suurinosa liikkeistä ei tunnu muutenkaan:D No oottaa ollu ahkeria:eek: Me olla VIELÄKÄÄN ees kunnolla mietitty mitä kaikkee hommataan:oops: Apua:oops: Mäki aateltiin ikeasta pinnistä ja tavaroita sillai, et ois mahollisimman pitkäikäisiä (= mennee sisaruksilleki ja/tai pitkään pikkusella)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Mun elämä on tällä hetkellä kiireistä ja aikaa ei ole. Miehellä on kausi menossa ja autan siinä sivussa häntä kaikin tavoin.

Hiivatulehdusta taas pukkaa ei kiva.

Potkuja en kunnolla tunnen johtunee läskistä :D
Onneksi on Doppleri <3

Vaunut on ostettu ne tulee vasta syyskuussa kotiin ( britax smile II demi olive), Kantoreppu (tulan standardi) pinnasänky 5€ (ikea) maksoi se sänky, hoitoalusta, yoyoihin makuuosa ja adapterit ostettu. Alkaa olemaan hyvin tavaraa. :)
 
@Ane773 no toivotaan ettei ne palikat sieltä todellakaan putoile! :ROFLMAO::LOL: Nauroin ehkä vähäsen ultraajan kommenteille. Ihana kuitenkin että pienellä kaikki osaset kohdallaan ja koko normaali. :love: Parhaita uutisia tuommoiset.

Sushista puheen ollen, mä olen myös intohimoinen sushin (ja muutenkin raa'an kalan ja mädin ja ostereiden yms.) ystävä, mutta oon tehnyt sen kompromissin että sushihimon iskiessä oon syönyt sitten vain tempura-mallin rullia missä se lohi on ehtinyt kypsyä tai sitten pelkkiä vihannesrullia, ja skipannut sashimit ja muut herkut missä on raakaa kalaa tai mätiä. Merilevästäkin oon lukenut ristiriitaisia juttuja, että saako sitä vai eikö sitä saa syödä, mutta olen mä muutaman ramen-sopan ja niitä merilevällisiä rulliakin syönyt. Tiedän kyllä mitä lähdetään ulos syömään heti kun kaveri saadaan onnistuneesti pihalle!! (y);)

Ai niin ja niistä vauvakuvista, tosiaan tänne julkisesti en kyllä odottanut kenenkään laittavan mitään kuvia, mutta nyt kun mietin uudestaan niin empä tiedä onko yhtään parempi missään Fb:n suljetussa ryhmässäkään kuvia jaella... eihän ne nyt kovin salaisina sielläkään pysy. :cautious: Joten ehkä jatkamme tällä anonyymillä kuvattomalla linjalla! Kuvittelen sitten mielessäni miltä kaikki näyttää :p

nimim. 21+1 ja kaksi yötä ultraan!

p.s. viime aikoina jotain pahoinvoinnin aaltoja taas ilmaantunut, mutta yritän esittää kuin en huomaiskaan. Jospa se menis pois.:sneaky:
 
Sushinhimoisille vinkiksi että sushi bowl on hyvä kompromissi, eikä siinä niin haittaa vaikka päälle viskottava kala olisi kypsennettyäkin. Levää ei tarvi kun ei palan tarvi pysyä kasassa. Maustetun sushiriisin päälle kulhoon kalaa, avokadoa, kurkkua, keitettyä porkkanaa, mistä täytteistä nyt tykkää, (vaikka tuorejuustoa jos california-tyyppinen toimii), ja puikkojen kanssa suupalojen dippailua soijaan, wasabia maun mukaan. Eihän se nyt sama asia ole mutta sinne päin. :) Nigiri onnistuu myös ilman levää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773 ja ahmis
Hep, täällä yksi sushinhimoinen! Muutettiin silloin pari kk sitten yhden ihanan sushipaikan lähelle (nam) ja oon yrittänyt parhaani mukaan välttää sen kutsuvaa ovea :eek:. Viimeksi eilen sanoin ohi kulkiessa, että mies saa kyllä tuoda mulle sushit sieltä sitten heti synnärille :ROFLMAO::D. Kerran oon siis käynyt sushilla tän raskauden aikana ja silloin söin vaan kasvisrullia. Se oli sitä aikaa, kun oli tosi vaikeaa keksiä mitään, mikä maistuis ja silloin sushi sattui maistumaan...:whistle: mut ei se oo ilman kalaa ihan sama. Ja merilevääkään ei vissiin sais syödä, joten oon sittemmin pysytellyt erossa. Kiitti @Montecea sushibowl vinkistä!

@Ane773 Onnea poikauutisista! :love: Mä muuten kävin tänään kaupoilla ja huomasin, että juhannusale oli just alkanut. Ostin sitten alennustangosta papupojalle muutaman ihanan vaatteen (sairaalastahaku vaatteet :love:) ja itselle pari uutta imetyspaitaa. Heti tuntui jotenkin konkreettisemmalta tämä odotushomma - piti miettiä, että millainen sää sitten lokakuussa on ja minkäköhän kokoinen kaveri sieltä tulee - No senkun tietäisi! Mutta koska meidän edelliset vauvat on olleet syntyessään ihan täysiaikaisia ja melko hyvän kokoisia (ja niin nopeasti kasvavia) pötköjä, että en ees vilkaissut alle 56 cm vaatteita. Noista raskausarvista - oon ymmärtänyt, että niiden saaminen johtuu aika paljon perintötekijöistä, eli jotkut saa niitä ja toiset taas ei saa. Voihan ne pienet potkut tietty edesauttaa, että mihin kohtaan ne ilmestyy ;)

@Eetuha Teidän hankinnat on kyllä jo tosi hyvällä mallilla (y)

AnMaaria ja papu rv 21 + 5
 
Noi nykyset jodinsaantisuosituksethan taitaa olla sen verran uusia, ettei varsinkaan vanhemmat neukkulääkärit niihin ihan vielä allekirjoituksia tarjoa, varsinkin kun keskimäärinhän suomalaiset saa liian vähän jodia eikä suinkaan liikaa. Ja tietty pitää muistaa että määrähän kaikessa ratkasee, pikkasessa määrässä levää on pikkasen jodia ja suuremmassa määrässä enemmän. Lisäksi ei oikein voi sanoa että merilevässä on niin ja niin paljon jodia, koska se vaihtelee levittäin, ja vielä luonnontuotteessa yhdenkin tyyppisessä levässä on haarukkaa. Esimerkiksi wakamessa pitoisuus vaihtelee 4 000 - 25 000 µg/100 g, kun taas kombussa on tasaisemmin 25 000–30 0000 µg/100 g. Täähän ei oo ongelma jos pääsee pakkauksesta tarkistaan ravintoarvoja, mutta aina ravintolassa ei onnistu.

Mut varsinkin heillä jotka käyttää monivitamiinivalmisteita raskauden aikana jodia tulee jo niistä. Esimerkiksi mun käyttämissä tableteissa on jo 200 μg jodia, mikä on 133 % päivittäisestä saantisuosituksesta aikuiselle, vähän enemmän mitä "tavallisissa" monivitamiineissa, niin kun monia muitakin vitamiineja ja hivenaineita, plus eihän mikään vitamiinivalmiste imeydy 100 %. Jos tän päälle vielä juon sen neuvolan suositteleman kolmisen lasia maitoa, siitä tulee noin 90 μg jodia. Eli jo tällä ylitän raskaana olevien saantisuosituksen jodista, plus tietty sen mitä muussakin ruuassa on.

Mulla ei tee erityisen tiukkaa olla ilman levää joten oon jättäny sen väliin, mutta en usko että satunnaisesti ja pienissä määrin se on valtava ongelma, varsinkin jos tietää kyseisen levän jodipitoisuuden. Voihan sitä siltä päivältä jättää vaikka vitamiinit syömättä tai maidot juomatta. Mutta usein tai isoja määriä en tiedä uskaltaisinko käyttää, mutta en minä mikään lekuri ookaan että voisin sanoa varmaksi. Oon ratkassu sen sillä että pelaan mieluummin varman päälle, koska oon stressaavaa tyyppiä enkä viitsi miettiä oonko nyt menny tekeen jotain haitallista. Oon kuitenkin raskauden aikana pari kertaa syönyt ravintolassa ruokaa jossa on levähiutaleita päällä tai keittoa jonka liemessä on levää, enkä oo niistä kovin huolissani.

Mies on luvannut tuoda laitokselle valtavan rasiallisen sushia. Sitä odotellessa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773

Yhteistyössä