Lokakuiset 2018 <3

No taidan laskea kuitenkin noista menkoista koska kierto vähän heitelly keskenmenon jälkeen ja ovulaatiosta mulla ei oo havaintoa koska ollut :X3:(y) muuttakoot sitten laskettua ultrassa tai neuvolassa jos niin asian näkee kun heittoa oli sen kolme päivää vaan:)
 
No taidan laskea kuitenkin noista menkoista koska kierto vähän heitelly keskenmenon jälkeen ja ovulaatiosta mulla ei oo havaintoa koska ollut :X3:(y) muuttakoot sitten laskettua ultrassa tai neuvolassa jos niin asian näkee kun heittoa oli sen kolme päivää vaan:)
Joo ehottomasti helpompi noin, jätät tarkemmat kaavat terveydenhuollon huoleksi.:D(y)

Mulla tais olla eka oikea etomisaalto. En tiiä onko hyvä vai...:LOL:
Nyt tuntuu helpottavan. Luulin että söin vaan liikaa mut ei kai yks rahka ja yks leipä nyt oo määrä eikä mikään.:D
Pitääki seurata tuleeks tää olo nyt jatkossa samaan aikaan. Osais vähän ennakoida.:rolleyes:
 
Tänään testadin negan. Eli on varmaan heti plussatestin jälkeen lakannut kasvamasta/ollut tuulimuna. Raskausoireetkin alkoivat silloin pikkuhiljaa vähetä.
Nauttikaa oireista! On kurjaa olla pahassa olossa, mutta se kertoo vauvan voivan hyvin :)
Yritän ajatella, että parempi näin, kuin että vauvalla olisi jotain kurjasti.

Onnea odotukseen!
 
Neuvolassa käyty! Oli vaa semmone rupattelukäynti eli ei mun harmikseni kuunneltu ees sydänääniä... :cry: Iso kasa erilaisia lappusia tuli mukaan ja mun tietoihin vois @Eetuha päivittää lasketun ajan uusiks ton neuvolan mukaa eli la 9.10 ja neuvola-ajan voi pyyhkiä tietojen perästä pois :) Nyt sit ootellaa muutama viikko että pääsen verikokeisii ja pissatesteihin, ekaan ultraan nelisen viikkoa!

Wiiwiii ja mini 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty! Oli vaa semmone rupattelukäynti eli ei mun harmikseni kuunneltu ees sydänääniä... :cry: Iso kasa erilaisia lappusia tuli mukaan ja mun tietoihin vois päivittää lasketun ajan uusiks ton neuvolan mukaa eli la 9.10 ja neuvola-ajan voi pyyhkiä tietojen perästä pois :) Nyt sit ootellaa muutama viikko että pääsen verikokeisii ja pissatesteihin, ekaan ultraan nelisen viikkoa!

Wiiwiii ja mini 7+2
Joo useimmissa neuvoloissa ei ensikäynnillä kuunnella, kun niillä masiinoilla kuulumisen todennäköisyys on huonohko, saattaisi vaan nostaa turhaa huolta.

**siis näillä aikasilla viikoilla ei välttämättä kuulu kovin varmasti
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Pahoitteluni, etten ole heti neljää viimeisintä ryhmään halunnutta huomannut lisätä mukaan. Muut 36 olen kyllä lisännyt heti saman päivän aikana kun pyyntö on viestilaatikkooni tullut. Mutta nyt asia korjattu loppujenkin osalta! Lähipiirissä sattui vakava onnettomuus ja olen nyt ollut vähemmällä luurin käytöllä siitä syystä.

Ryhmään otetaan 80 henkilöä mukaan ja tuosta määrästä puolet täynnä. Yhdessä sovittu tämän hetkisten ryhmäläisten kanssa, että tehdään porukasta pieni, tiivis ja turvallinen. Käyn nyt taas tästä lähtien katsomassa viestilaatikon päivittäin ryhmään haluavien varalta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Kivaa että tänne tulee uusia, tervetuloa @Lumihiutale93 ja @Jocrow ! Loppukuun lista onkin vielä aika harva ;)

Lasketuista ajoista kun tuli puhe niin itsekin oon pähkäillut mikä se mun LA kuuluisi olla; tiedän että se päivä on muutenkin ns. suuntaa antava. Olen aika varma että hedelmöittyminen tapahtui kp13 (vähän ennen keskiyötä tuntuneesta ovulaatiokivusta seuraavana päivänä), mutta vaikka syötän vain sen päivän niin eri laskurit antaa eri LA. Heittoa on pari-kolme päivää (21.-24.10.). Mulla on pari raskausappsiakin puhelimessa, ja vaikka niissä on sama LA nyt kummassakin, niin toisen mukaan on menossa 5+2 ja toisen 5+3. Johtunee siitä että joidenkin lähteiden mukaan ensimmäinen pvä on 0+0 ja toisten 0+1. Sekavaa!

@Eetuha salmiakista en pysty ehkä totaalikieltäytymään minäkään. Mulla on "aarrearkussani" hamstrattuna salmiakkia kun sattuneesta syystä en sitä voi täältä kaupasta ostaa. Just tänä aamuna mietin että minkä hemmetin takia mä en syöny sitä kaikkea kuukausi sitten! Nyt se ehtii pahentua yhdeksässä kuukaudessa! o_O :ROFLMAO: Raskaus ei siis ollu kauheen suunniteltu ja tärppäs ennen kuin ehdittiin edes asennoitua henkisesti tähän (lue: syödä salmiakkivarastoja tyhjiksi). :D Toistaiseksi oon pysynyt nahoissani mutta tieto siitä että ei sais syödä vain lisää himoa!
 
Pikaista paranemista lähipiiriin ja kiitos tiedoista @Nannaa_ !

Ja @Li Li ymmärrän täysin mullakin on sellainen ajatus että parempi mennä kesken pienillä viikoilla kuin sitten että pääsisi pidemmälle ja sit selviäisikin vasta rakenneultrassa jotain kamalaa. Eli vaikka nuo menetykset on aina surullisia niin todennäköisesti on ollut suurempaa ongelmaa sikiöllä siellä ja jos raskaus olisi jatkunut ni aina surullisempaa mitä pidemmälle :cry:. Mutta tosiaan valoisampaa ja positiivisempaa kevättalvea sinne :love:!

Mulle kävi @amaia ja @Wiiwiii esikoisen kanssa tuollai... kyllä ajatukseen lopulta tottui mut kyllä meni varmaan 5kk asian pureskeluun ja vasta sitten alkoi oikeasti odottamalla odotttaa sitä vauvaa :LOL:.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii ja amaia
Joko te ootte kertonu omalle äidille raskaudestanne? Vai odotatteko varmoille viikoille :)

@amaia Täällä kävi vähä samalla tavalla, tärppäs nii nopeesti että hyvä ku kerkes ees tajuaa mitä tässä aletaan tekemää :D
Me kerrotaan kaikille vasta nt-ultran jälkeen jos kaikki ok silloin.

Mut on joka kerta narautettu niin ajoissa et nyt haluun yrittää hoitaa tän tyylikkäämmin ultrakuvan kera.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Neuvolassa käyty! Oli vaa semmone rupattelukäynti eli ei mun harmikseni kuunneltu ees sydänääniä... :cry: Iso kasa erilaisia lappusia tuli mukaan ja mun tietoihin vois @Eetuha päivittää lasketun ajan uusiks ton neuvolan mukaa eli la 9.10 ja neuvola-ajan voi pyyhkiä tietojen perästä pois :) Nyt sit ootellaa muutama viikko että pääsen verikokeisii ja pissatesteihin, ekaan ultraan nelisen viikkoa!

Wiiwiii ja mini 7+2
No voi harmi! Muistaakseni esikoisn aikaan kyllä kuunneltiin sykkeet (viikot 8+ jotain) ja sitten vielä käytiin ultraamassa...:love: Taitaa aika harvoissa neuvoloissa olla ultrat kun niin moni varailee yksityiselle ultra-aikoja?
 
Ryhmään otetaan 80 henkilöä mukaan ja tuosta määrästä puolet täynnä. Yhdessä sovittu tämän hetkisten ryhmäläisten kanssa, että tehdään porukasta pieni, tiivis ja turvallinen. Käyn nyt taas tästä lähtien katsomassa viestilaatikon päivittäin ryhmään haluavien varalta. :)
Maanantain jälkeen kovasti haluaisin liittyä mukaan jos vielä aihetta, toivottavasti silloin ehtisi vielä mukaan? :love: Voitko päivittää tilannetta mikäli alkaa näytttää täydeltä? :D
 
No voi harmi! Muistaakseni esikoisn aikaan kyllä kuunneltiin sykkeet (viikot 8+ jotain) ja sitten vielä käytiin ultraamassa...:love: Taitaa aika harvoissa neuvoloissa olla ultrat kun niin moni varailee yksityiselle ultra-aikoja?
Joo taitaa toi ultramahis olla enemmän poikkeus kuin sääntö.
Meidän isossa lokis ryhmässä kuopuksen ajalta, jossa oli varmaan joka kolkasta mammoja, vain 4 oli omassa neuvolassa ultraus.
Harmi juttu, kun musta se olis tosi hyvä tietää onko siellä oikeasti elämää. Ja kun kovasti terveydenhuolto pyrkii kaventamaan eriarvoisuutta niin...kaikkien saataville varhaisultra ehottomasti.:D(y)

Mä nyt vähän arvo että mentäskö me sinne varhaisultraan. Mies tuumi että pärjättiinhän me ilman viimeksikin, mutta sillon oireet oli niin next level että en tavallaan ollut huolissani. Nyt oireet on niin vähäisiä ja vaihtelevia, että väkisinki miettii että mitäs tässä nyt tapahtuu.:D Se ultra helpottais tähän stressiin kyllä suuresti, luulen että osaltaan tää huolehtiminen tekee tätä nukahtamisen vaikeuttakin. Ja vaikka siellä näkyis alkio sykkeineen niin tiedän toki että vielä voi mitä vaan tulla, mutta silloin tietäisi että siellä ollaan ja oikeassa paikassa..ja ehkä vähän kans iski paniikki siitä miehen tupla heitosta..ois kyllä pommi.:whistle::LOL:
 
Heippa kaikki, hyppäisin mukaan minäkin,
La 13.10, ensimmäinen, nyt siis appin mukaan 6+5.

Yk 3 tulin jo raskaaksi, jotenkin se aluksi yllätti et nytkö jo... ja alkaa tässä vertaistukea alkaa kaipaamaan :) En ole vielä kertonut kuin yhdelle ystävälle. Huomenna olisi alkuraskauden ultra. Sen varasin innostuksissani, kun luulen että vkl juhlissa joudun paljastamaan muutamalle ystävälle :) ja kovasti tekisi mieli myös ainakin äidille kertoa.

Ainiin eilen oli jo eka neuvola, kauhean aikaisin mut sopivia aikoja ei oikein ollut.. Täytettiin kaikenlaisia kyselyitä miehen kanssa ja saatin jonkin verran ruokavalio-ohjeita yms. perusinfoa.

Ainakin viikon on ollu lähes joka päivä erittäin etova olo, juuri ja juuri pystynyt olemaan oksentamatta. Syöminen auttanut yleensä hetkeksi.. Olin tänä aamuna jo sitä mieltä et kohta ei pysty töihin menemään, mut onneks lounaan jälkeen helpotti.

Kiva kuulla mitä oireita ja ajatuksia teillä muilla :)
 
Aa vitsi sori @viipulainen ja @ahmis ! Mä käyn täällä niin harvoin nykyään! :(
Hei nou worrieess..mä oon ikuinen hätäilijä ja aattelin vaan huudella monesti kun tiiän varsin hyvin että nää palstan jutut voi helposti mennä ohi ja koska alkuraskaus niin toiset on ihan romuna jne. eikä pysty välttämättä ees selaamaan mitään missä on näyttö ilman että pitää juosta puhumaan norjaa.:D

@Eppu88 tervetuloa ja onnea!:love: Tuu kertomaan ultrakuulumisia sitten.:)
 

Yhteistyössä