Lokakuiset 2018 <3

Antaako clearblue Digi rv 5+0 raskaana 3+

Rupeenko nyt panikoimaan kun se ei anna raskaana 3+ vaikka oon rv 5 (raskaana 2-3 tuli tänäänkin)

Testit on tummaa..
en alkais..monella tullu 3+ vasta 5+jotain.
Kun siis toi 2-3 on edelleen validi koska rv5 on oviksesta kulunut tuo about 3 viikkoa.:)

ja lisäys

lisäksi tuossa riippuu niin paljon milloin alkio on kiinnittynyt. Joillain voi kiinnittyä jo dpo6 kun joillain vasta dpo10-12. Siksi ne erot hcg arvoissa voi olla tosi huomattavat tässä alussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Tein äske raskaustestin ku yks laatikossa pyöri. Vaik tiesinhä mä et kaks viivaa siihe tulee ku oon oksennellu nyt monena päivänä :D Mutta ku en vaa vieläkää meinaa tajuta että meille tulee vauva :love:
:love::love:
Mulla vähän sama. En vaan tahdo uskoa, vaikka nyt onkin selkeesti tullu etominen tähän puoleen päivään mukaan. Nousee ja laskee, tissit on karseet kannut, farkkujen nappi tuskin menee kiinni ens viikolla yms.:LOL:
Ehkä sit ultrassa sillon rv11-13 alkaa uskoa jos uutiset on hyvät. Mähän en uskalla koskaan kattoa sitä ruutua vaan pidän silmät kiinni.:X3: Sanon kätilölle, että jos näät siellä elämää ni sano et saa katsoa.:LOL:

Onks teillä muuten työnimeä jo vauvalle keksitty?:)
Meillä on nyt täällä Itu:love:
Mies eilen kuunteli alamahaa ja mumisi "kasva kasva pikku Itu, että pääset kilpailee isompies kanssa letuista.":love::LOL:
 
Siihen sä tarviit jo lääkärin luvan kun matkustat rv 28 jälkeen
Kannattaa @Wiiwiii tarkistaa suoraan lentoyhtiöstä millä viikoilla saa lentää ja mitä lupia tarvitaan, joka yhtiöllä on omat säännöt. Riippuu myös minne lentää (lähelle vai kauas). Ja viikkorajat vaihtelee myös riippuen siitä onko yksi vai useampi vauva mahassa, onko komplikaatioita yms.
 
Onko kellään aikaisempaa kokemusta matkustamisesta raskaana ollessa? Miehen kanssa alustavasti puhuttiin jos masuasukki pysyy kyydissä niin toisen kolmanneksen aikana voitas viikoks lähtee etelän lämpöön. Mietityttää vaan noi ruokakiellot kun maitokin pitää olla pastoröityä niin enkö saisi syödä jäätelöä ulkomailla? Ainakin neuvolan terveydenhoitaja eilen kehotti mua pysymään suomalaisissa maitotuotteissa koska ne on varmasti turvallisia ja että esim Suomessa myytäviä ulkolaisia maitotuotteita ei suosittele käytettäväksi. Miten on?
Varmaan tästäkin neuvolan suosituksesta voi jokainen tehdä oman päätöksen harkintansa mukaan. Kyllähän ne ulkomaillakin saa lapia, ja terveitä sellaisia, käyttämällä niitä oman maansa maitotuotteita! Ehkä en itse söisi jotain sulaneen näköisiä jätskejä vitriinistä, mutta jos paikka on muuten siisti niin söisin. Pitäisin ehkä ennemminkin huolta hyvästä käsihygieniasta ja perehtyisin kohteen mahdollisiin terveysriskeihin ennalta (tyyliin tartuntataudit, hanaveden laatu, yms.).
 
Joo, ei tuo matkailu varmaan mahdotonta oo mut just käytiin lyhyellä reissulla niin oli vähän ikävää tää alku raskauden kuvotus :sick: piti bussissa miettiä et oksennuspussi lähellä... ja kuitenkin halusin miettiä aika tarkkaan mitä syön niin oli siinä vähän vaivaa.
Vatsataudin saa yllättävän moni etelän kohteissa, mut hyvä käsienpesu ja käsidesi laukussa auttaa senkin välttämiseen kyllä aika hyvin.. ja tosiaan ravintoloiden valikointi.

Alkuraskauden ultrassa käyty just ja kaikki vallan mainiosti (y) Viikot oiskin jo 7+1, sydänäänetkin kuulu jo :) oli häkellyttävän ihmeellistä <3 Nytkö tähän pitäisi jo uskoa?! :)
 
Noniih, ekat hormooni itkut hoidettu.:LOL:
Selasin odotus appia ja yksi sanoi että alkio vastaa kooltaan punaista linssiä. Etsin kuvan googlesta ja laitoin miehelle.

"Itu on yhden punaisen linssin kokoinen!":cry::cry:

Ja nyt ku tää alko, ni näitä tulee ja tulee vielä tooodella monta lisää.:ROFLMAO:
 
Aah sori joo muistin väärin siis se pitää ottaa viimeistään 7. kuulla tai sitten voi ottaa vasta syntymän jälkeen. Näin ainakin Pohjolalla reilu 2v takaperin.

Pohjolan vakuutusta ei saa enne RU ja IFn vakuutuksen saa rv11-rv32 tjsp.
Mut toki sitten jos RU:ssa löytyy jotain poikkeavaa niin ei saa enää täyttä vakuutusta eikä kata kaikkee. mut joo pitää kilpailuttaa, esikoisen vakuutus Pohjolassa, oli ihan heittäen paras mitä sillo perehdyin. nyt pitäs taas uusiks. ai luoja miä vihaan vakuutuksien kans venkslaamista
 
Täällä tänään 8+0.
Eilen piti alunperin olla jo neuvola, mutta jouduin siirtämään sitä ens viikolle omien menojen vuoksi. Toisaalta, eipä sillä nyt niin kiire, kun se on semmoista juttelua ja muuta tuo eka kerta. Tietysti aina jännittävää, mutta ei enää niiiin jännää kuin ekalla kerralla :D

Kiva kun tuli esiin tuo keskustelu matkustelusta raskaana. Kuopuksen kohdalla lennettiin Euroopassa ihan alkuvaiheessa. Nyt jos tuo laskettu aika pysyy samana niin meidän matka olisi juuri viimeisillä sallituilla viikoilla. Täytyy vähän selvitellä niin mahdollisuuksia matkan siirtoon jo aiemmin sekä tiettyä omaa ja vauvan oloa. Suurin osa pätkistä aika lyhyitä, ainoa vähän pidempi on kuitenkin yöaikaan. Ja sitten nuo vakuutusasiatkin, niistä ei ota selkoa kyllä mitenkään..

Oma olo on ollut nyt viikolla aika seesteinen, ihan joutunut muistuttamaan että kai sitä ollaan raskaana.. no, ensi viikolla neuvola ja se kontrolliultra missä varmistetaan ne päivät ja viikot, jos nyt ymmärsin oikein. sitten taas viisaampi.

oli nyt vähän omanapainen viesti, toisella kertaa enempi muuta :D


saraneito ja rv8+0
 
@Wiiwiii mä kans ootan kovasti. Mut saatetaan ottaa se rahakin jos kuosit ei miellytä. Kaikki tarpeellinen kun kuitenkin löytyy jo niin ei ole niin justiinsa sen ottamisen kanssa. Raha laitettaisi sit varmaan turvakaukaloon tms.hankintaan mikä pitää päivittää.:D
 
@Wiiwiii mä kans ootan kovasti. Mut saatetaan ottaa se rahakin jos kuosit ei miellytä. Kaikki tarpeellinen kun kuitenkin löytyy jo niin ei ole niin justiinsa sen ottamisen kanssa. Raha laitettaisi sit varmaan turvakaukaloon tms.hankintaan mikä pitää päivittää.:D
Mä aattelin ottaa sen äitiyspakkauksen joka tapaukses, oli kuosit millasia hyvänsä. Siinä tulee kuitenki tosi paljo tarpeellista tavaraa mitä ekalle muksulle tarvii. Eihä se kuitenkaa niihi vaatteisii aina kauaa mahdu ku kasvaa kovaa vauhtia :)
 
Mä oon semmonen lörpöttelijä että kaikki lähimmät ystävät tietää raskaudesta.. Mun äiti ja sisko tietää ja miehen sisko. Ja esikoisen ja keskimmäisen "mammaryhmäläiset".. Kaikki nää tiesi yrityksestäkin. Olikohan vielä muita?:D Mä oon tosi avoin ihminen, ehkä vähän liiankin:LOL: Anopille tosin ei oo tullu vielä sanottua vaikka hänkin tiesi että yritystä on..

Työnimeä ei vielä oo, en halua vielä edes miettiä sitä ennen kuin tietää onko kyydissä ketään. Mies kyseli jo pari viikkoa sitten miksikä kutsutaan mutta hänellekin sanoin että odotetaan ultraan ennenku mietitään asiaa.:unsure:

Äitiyspakkauksen julkaisua odotan itsekin! Tämän hetkinen kelpaisi kyllä myös. Oon ottanu vaan esikoisesta pakkauksen, kahdesta seuraavasta rahana. Nyt ajattelin ottaa pakkauksen koska tää tulee todennäköisesti olemaan meidän viimeinen vauva <3

Missä mun oireet?? Vaikka aiemmatkin raskaudet ollu aika oireettomia niin silti haluaisin jotain kunnon merkkejä että olen raskaana!:LOL: Täytyy varmaan tehdä joku päivä taas testi oman mielenrauhan takia..:whistle:

Tänään 6+0.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
@Wiiwiii ekalle se onkin mitä mainioin ottaa. Meillä vaan kun tuo kuopus on 2v niin kaikki pakkauksen tavarat on vielä tallessa, vaatteista kynsisaksiin asti.:giggle:

@murpeloinen mä kanssa oottelen isompia oireita. Nyt kun puolipäivä lähenee, alkaa näemmä taas se pieni häilyvä kuvotus nostaa päätään. Tätä ollut nyt 3 päivänä peräkkäin, joten kai tän vois jo laskee oireeksi. Tän lisäksi on iltanälkä ja hajuherkkyys. Ei juuri muuta.:LOL:
Oon miettiny et ku tää on neljäs kerta, niin onko mun kroppa vaan jotenki rekisteröiny tän tilan tutuksi ja sillä ei sit iske heti starttiin kovia oireita.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii ja Eppu88
Mulla on lievä pahonvointi alkanu ja maha on menny todella sekasi esikoista odottaes alko mahakrampit ja ripuli jo vk ennen plussaa, nyt vasta vk plussan jälkeen mut viel rajumpana, kaikki tulee läpi mitä syö :( nyt siis 4+6..
 
Täällä myös pohdin tuota äitiyspakkausta. Töissä muutamia raskaana olevia asiakkaita ja seurannut kun he saavat nyt pakkauksiaan ja se pistänyt miettimään tätä otanko vai enkö ota. Olen ottanut kahdesta aiemmasta, ja toisaalta mietin että otanko nyt oman kolmannellekin, vaikka tavaraa kyllä jäljellä ja ilmankin varmasti pärjäisi. Kuitenkin ajattelen että se on sitten kiva muisto antaa jokaiselle kun itsenäistyvät, ja kerätä laatikkoon muitakin muistoja. Tokikaan kaikkia vaatteita yms en ole säästänyt, mutta makuupussit yms. Nythän meille se rahallinen osuus vähän nousee oliko 1.6.2018 alkaen, 170e? muistaakseni. Kyllähän silläkin saisi kaikenlaista ja meillä pitää pohtia tätä vaunuhommaa todenteolla. Kuopus täyttää 2v ensi kuussa, joten luulen että tuplarattaat kuitenkin olisi vielä paikallaan. Ja mitä vähän kurkkinut, törkeän hintaisia. Ellei löytyisi käytettyjä jostain. No, onneksi tässä aikaa vielä pohtia ja vähän vertailla :)

saraneito
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Meillä kuopus täyttää 3v 10.10 ja nytkin aika vähän enää rattaita käytetty, joten tuplia en nyt sitten ajatellu hankkia. Jos tärppi olisi tullut aikaisemmin, niin voi olla että niille olisi ollut tarvetta. Liinailua ajattelin harkita tälle kertaa enempi tosissaan, silloin voisi tarpeen tullen kuopus olla rattaissa ja vauva liinassa, mutta toisaalta, silloin kun nuo isommat oli pieniä (ikä-eroa 1v7kk) niin hyvin pärjäsi niin, että oli rattaisiin seisomalauta.
Mähän jo löysin mahollisesti rattaat jotka haluaisin. Oon taas liian ajoissa.:whistle:

Ja täälläkin tänään 4+6. On muuten viikko mennyt ihan sairaan nopeasti, toivotaan että jatkossakin päivät menee vauhdilla.:giggle:
 
Mä en ajatellut ottaa äitiyspakkausta. Vähän harmittaa että otettiin ekallekkin, kun käyttöön pääsi vaan ja ainoastaan toppahaalari (joka käytössä nyt reilu vuoden ikäisellä:confused:) ja makuupussi. Ja kynsisakset yms :D Koot meni mun mielestä ihan hassusti, paljon oli tosi isoja kokoja vaikka mielestäni tossa pakkauksessa sais just olla vähän pienenpää... eikä ne kuositkaan oikein miellyttäneet..
 
Voiko olla liian ajoissa hankintojen kanssa? :D

Tai ainakin isompien hankintojen suhteen ajattelen että on hyvä aloittaa ajoissa, pystyy seuraamaan tarjouksia/löytöjä yms ja ei tule silloin kerralle niin suurta taloudellista painetta.
Itsellä ensimmäisen kohdalla sain paljon lainaan tavaroita, silloin olin opiskelija ja juurikaan tuloja. Nyt kuopuksen kohdalla lainassa olleet monet jutut jo palautettu uusille käyttäjille ja piti tehdä enempi hankintoja niin itselle ainakin mukavaa että rauhassa saattoi tutkailla ja myös pikkuhiljaa tehdä hankintoja. Toki välillä löytyi joku semmoinen must have just NYT ja mies repi hiuksia :D Ehkä nyt rauhallisemmin.
Nyt vielä ainakin suht seesteinen olo, sellainen että ehkä itse hankinnat tehdään ihan lopussa. . katsotaan, nyt tuntuu tältä ja huomenna voikin olla eri fiilis :D No, onneksi työ ja kotona lapset pitää sen verran kiireisenä ettei jää kauheasti aikaa.
 
Antaako clearblue Digi rv 5+0 raskaana 3+

Rupeenko nyt panikoimaan kun se ei anna raskaana 3+ vaikka oon rv 5 (raskaana 2-3 tuli tänäänkin)

Testit on tummaa..
Eetuha, mulla on melkein sama ongelma kuin sulla eli tänään pitäisi olla 5+1 ja aamulla kun tein Clearbluen digin niin sain raskausviikoiksi 2-3 viikkoa eli saman kuin viikko sitten lauantaina tehdessäni testin, jolloin olin 4+1 viikolla. Toivoin siis tietysti 3+ viikkoa ja mieli meni aika maahan tämän jälkeen. Oireita ei ole hirveästi ollut plussaamisesta lähtien, lähinnä painon tunne alavatsalla ja vatsa on sekaisin + vatsakramppeja/vihlaisuja tulee aina välillä. Tämän lisäksi rinnat ovat kasvaneet, mutta eivät ole koko ajan arat (yleensä vain iltaisin kun otan rintsikat pois).

Päätin, että ostan vielä uuden Clearbluen digitestin ja teen sen maanantaiaamuna ja toivon, että ruudulle ilmestyy 3+.
 
Meillä myös on pakkauksesta kaikki jäljellä, paitsi osan vaatteista oon myynyt kun kuosit ei ollut ihan omaan mieleen, mut tärkeimpiähän siinä just haalari ja se villahaalari oli ihan huippu ja kaikki tarvikkeet (+makuupussi <3). Mietin myös käyttäskö sitä itse laatikkoa tällä kertaa sänkynä kun viimeks ei tullut käytettyä. Joten nyt otan rahana ja ostan itselle mieleisempää vaatetta, Noshin tulevan lastenmalliston kietaisubodyja odotan jo innolla ja sit ajattelin kaapissa olevista jemmakankaista ommella vauvalle ihania housuja :love:. Oon myös päättänyt että teen sekä tytölle että pojalle kotiutumisvaatteet koska ei aiota etukäteen selvittää kumpi tulee :LOL:. Jos nyt sinne saakka siis päästään.

Hei mukava kuulla että en oo ainoa kenellä on mahavaivoja! mulla ei siis pahoinvointia oo ollut juuri lainkaan mut varmaan 2vk nyt ollut vatsa sekaisin joka aamu ja oon miettinyt et onko tää nyt joku raskausoire muka kun ei lopu (n).

ja voi ei pahoittelut teille masentuneille digitestaajille :cry:. Minä mietin pitkään et teenkö digin kun oli niin hailakat ne viivat koko ekan viikon mut ihan jist siitä syystä pääätin että en tee kun pelkäsin että tulos ei olis mielinen ja sit ahdistuisi hirveesti ja luultavasti turhaan koska se hcgn nousu on tosi yksilöllistä (n). Pidän siis peukkuja teille molemmille että kaikki olis ok tuosta huolimatta, en jaksa uskoa että tuosta kannattaa olla huolissaan. ja onhan tuo 2-3 kuitenkin parempi kun 1-2.. ja voihan tuon tulkita niin että vielä koko rv5 menee tiohon 2-3vk ja sit vasta 6+0 viikoilta on oikeasti 3+..
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha

Yhteistyössä