Lokakuiset 2018

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:

1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen

2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS / Neuvola 26.2.
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? / Neuvola 23.2 (8+0)
saraneito / kolmas / HYS

7.10.
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS / Neuvola/ultra 20.2.

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa / VU 22.2 (7+1) Neuvola 2.3 (8+2)

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen / Neuvola 22.2. (7+0)
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS / VU 19.2. (6+3)
Anne90 / 27 / viides / SEKS

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen
? Tinnuli / 27 / toinen / SATKS

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS / Neuvola 5.3 (7+6)
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS / Neuvola 12.3.

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS / Neuvola 6.3. (8+3)

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS / VU 9.3. (7+0)

26.10.
Eetuha / 40 / kolmas / tays

28.10.
? Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS

??.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS






Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mulla kans oli harkinnassa aloituksen tekeminen mut onneks ehdit ensin! Mä plussasin aamulla digitestillä. La olis 2.10. jos tämä nyt kyydissä pysyy. Vähän mua huoletti digin viikkomäärät, mut testaan uudestaan ens viikolla, että nouseeko. Eikä tässä nyt auta kun odotella muutenkaan:p

Esikoisen kanssa oon vielä kotona, mutta tarkoitus olis palata hetkeksi töihin keväällä.

2.10./ Kärsimätön88/ 30/ toinen/ ei vielä tietoa
 
Oon lukenu, että nuo digin viikot ei aina näytä oikein (n) Joten sinuna en stressaisi vielä asiaa! :) Mä en ole tehnyt vielä ollenkaan viikkonäytöllistä digiä, en tiedä teenkö edes. Parin viikon päästä käydään kuitenkin varhaisultrassa :love:
 
Taidan myös tulla tänne la näyttää 29.9 mutta varmaan menee yli lasketun kun esikoinenkin meni viikoista en tiedä kun en ole sen enempää asiaa vielä käsitellyt,mutta päivä kerrallaan nyt eteenpäin. Viime vuoden lopulla tuli km viikoilla 7-8 niin en vielä uskalla luottaa että matkalainen pysyy kyydissä
 
5.10./Aileen/31/toinen/-

Tein eilen useamman testin, joihin kaikkiin jotain punertavaa viivaa tuli ja äsken aamuviideltä digi näytti "raskaana 1-2vkoa". Ovulaation mielestäni tunsin ja sen mukaan tänään 4+1. On ollut pitkä kiertokin. Edellinen plussa 10 vuotta sitten :) Nyt jännittää paljon enemmän pysyykö matkassa. Tätä plussaa :love: on odotettu päälle vuosi ja nyt on niin varhaista vielä.
 
Ylempi eilisiltainen, alempi tältä aamulta. Täytyy kai se uskoa, että meitä saattais syksyllä olla neljä.(n):love: Matkassa pysyminen pelottaa ja jännittää, mutta ollaan päätetty koittaa hillitä stressiä,kun esikoisesta pelko keskenmenosta meno ihan yli.:cautious:
Koitin eilen etsiä edellistä äitiyskorttia, täytyy jatkaa tänään.
Onko muilla mitään alkuraskauden oireita ilmaantunut?

Muoks. Ainiin ! Viivojen vahvuus esikoisesta sai hysterian partaalle,koskaan en siitä saanut kovin tummaa viivaa. Luotan tässä esikoisen neuvomatätiin, joka sanoin että vahvuudella ei merkitystä kunhan viiva on. Jospa näin olisi.:D
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: mimmi92
@henttis samaa sanoi kaveri, ettei ikinä saanut kovin voimakkaita viivoja ja raskaus eteneni hyvin. Siltikin ajattelin tehdä parin viikon kuluttua viimeistään toisenkin digitestin. En oikein osaa uskoa tätä :LOL: Esikoisen kohdalla tein 2 perustestiä ja soitin neuvolaan ajan. En miettinyt tai murehtinut mitään koko raskauden aikana. Nyt on kaikki toisin. Toisaalta kymmenessä vuodessa on näköjään hieman muuttunut myös esimerkiksi suositukset mitä saa ei saa syödä.

Oireet on samat kuin ennen kierron loppua. Alavatsaa ajoittain jomottaa ja rinnat herkät. Pientä itkuisuutta. Armoton pissahätä koko ajan. Toki olen aloittanut uuden ruokavalion ja lisäsin sen myötä vedenjuontiakin. Ruoka tökkii välillä, mutta sekin voi johtua ihan vain ruokavalion muutoksesta (n)
 
Täällä ei muita oireita oo kun nännit on kokoajan pystyssä ja äärettömän herkät :) välillä vähän harmittaa kun vauva tähän väliin päätti tulla mutta eipä se kysele koska on hyvä aika. Mulla esikoinen nyt 1,6kk (y) ite alotin opiskelut jälleen marraskuussa ja oli tarkotus saada ensi keväänä paperit käteen mutta taitaa jäädä jälleen koulu kesken. Eikä sekään vielä niin paljon stressaa vaan ollaan just muuttamassa pienempään asuntoon :eek::eek: no kai se pitää uutta isompaa ruveta ettimään heti.
 
Uudet lisätty listalle! :) On viikonloppuisin vähällä käytöllä tää tietokone, ja puhelimella en jaksa listaa päivittää, niin koittakaa tottua :whistle:

Täällä oireina tissien turvotus ja kipeys, ei oo kuitenkaan mahottoman kipeät. Vain puristelu sattuu :ROFLMAO: Sit mahaa turvottaa, vihloo ja välillä repäisykipuja. Pissalla saa kans juosta vähän väliä, mutta olen myös viime viikkoina lisännyt vedenjuontia.

Joko ootte uskaltanut ostaa pienelle jotain? Mehän ostettiin ensimmäiset vaatteet jo syyskuussa ja nyt käytiin ostaan vähän lisää taas :love: Mies ihastui yhtiin tossuihin ja mun sydän vähän suli, kun se kantoi niitä tossuja ympäri kauppaa, kun mä shoppailin muita vaatteita:love::love:
 
@kipaaa Eikös se niin mene, että ne tulla tupsahtaa yleensä kun vähiten odottaa. :D

Täälläkään ei erikoisempia oireita, tosin esikoisesta en varmaan olis vielä puolessa välissäkään tiennyt olevani raskaana jos oireiden mukaan olis mennyt. Jospa tämä menisi yhtä hyvin ja helposti, uskallan epäillä.. :D

Saatoin vähän jo eilen katsella vaunuja, hups..
Millon ajattelitte soittaa neuvolaan? Entäs ootteko ajatelleet varhaisultraa?
 
  • Tykkää
Reactions: kipaaa
Mä ajattelin soittaa neuvolaan ensi viikon aikana :) Varhaisultraa mietittiin, mutta nyt ainakin näyttää siltä, että jätetään väliin. Katsotaan miten mieli muuttuu :whistle:

@henttis Sun mies kuulostaa ihan mun mieheltä... Se oli vaihtamassa autoa jo silloin, kun aloitettiin yrittäminen. Sitten tuli vaan se ongelma, että nykyisestä pitäis luopua ja uuden pitäis olla ruma perhe-/farkkuauto (tai kallis hieno farkku) niin ajatus jäi siihen :ROFLMAO: Eiköhän tuo nykyinen mene pari vuotta(y)
 
Taisin ostaa syksyllä ensimmäisiä vaatteita, kun halusin niin uskoa että kyllä tämä vielä tapahtuu. Toki nyt olin jo päättänyt että luovutan ja keskityn muuhun. Olin päättänyt hakea kouluun kun edessä on pakollinen ammatinvaihto sairauden myötä ja uutta työpaikkaa ei ole vielä löytynyt. Nyt varmaan se pitäisi pikapikaa löytyä, ennen kuin kukaan ei enää vatsan vuoksi palkkaa o_O

Kyllähän tässä ehdin muutaman jutun netistä katsella mitä haluan ehdottomasti hankkia raskauden edetessä, mutta löytyy jo pinnasänky sekä vaunut edellisen lapsen jäljiltä :) Onneksi.

Olisi tässä meilläkin varmaan kyllä muutto edessä kun ei millään mahduta nytkään silloin kun miehen lapset ovat myös täällä viikonloppuisin.
 
Saatiin esikoisesta varhaisultra kunnan tarjoamana, mutta en tiedä nykyisen asuinkunnan tapoja, ehkä ensi tai sitä seuraavalla viikolla soitan neuvolaan (jos vielä on soitettavaa..) ja kysäisen. Joka tapauksessa siihen mennään, vaikka sitten yksityiselle. :)

Tuntuu ihan kun olisi unessa, piti tämä kuukausi vielä höntsäillä ja alkaa tikuttaa ovista helmikuussa, noh jospa tikut jäisi käyttämättä. :)
Oon ravannut eilisen ja tämän päivän aikana ehkä noin 20 kertaa kattomassa vessassa vielähän testeissä on kaksi viivaa, mies jo äsken nauroikin että et kai taas mene.. :ROFLMAO: Eihän sitä tiedä vaikka häviäisi jos ei jatkuvasti tarkkaile tilannetta.:whistle::whistle:
 
Niin ja ajattelin vielä tehdä toisen digitestin ennen kuin varaan neuvolaan aikaa. Tosin en tiedä kuinka kiireistä täällä neuvolassa on, että saako ajan kuinka pian jos odottaa vaikka viikolle 6 saakka (n) En vielä itsekään usko tätä.

En tiedä tarjoaisivatkohan varhaisultraa kunnalliselta puolelta kun kuukautisten mukaan olisin jo ties kuinka pitkällä, mutta itse olen varma noin 4 päivän tarkkuudella milloin ovis oli. En pistä vastaan jos haluavat tarkistaa, mutta tuskin itse varaillaan yksityiselle ultraa.
 
@Kumiankka1 Ihan varmuudeksi vain joo! :D Jotenkin hullua, 48h sitten ei antanut ajatustakaan että vauvahan se voisi tulla, eilen hieman vitsillä kokeilin. Neljä testiä myöhemmin se on kai uskottava, että jotain siellä on. Ehkä silti loppu viikosta yksi vielä, ihan varulta. :D
 
@henttis niinhän se taitaa olla :) me todennäköisesti ei mennä oma kustantaiseen ultraan odotellaan sitten ekaa ultraa ihan rauhassa.
Enkä kyllä ajatellu mitään ostellakkaan pitkään aikaan. Haluan pitää raskauden mahd kauvan ihan oman perheen tiedoss(y)a :)
 
Täällä ei muuta oiretta ole kun alavatsakipu, esim. istuminen on tukalaa, johtunee myös endosta. Ja repäisykipuja on. Vähän mietityttää että miten tuo sektioarpi kestää kun synnytyksille tulee väliä 1v9kk. Varhaisultra mulla on vasta 16.2, pitää siellä pyytää kattomaan miltä arpien alue näyttää. Mä oon tehnyt hulluna testejä, r-testit loppu niin aloin testaan ovistikuilla, ihanan räikee viiva tuli niihin :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä