Lokakuiset 2018

Mulla ei ihme kyllä ole tällä kertaa ollut kuin ehkä häilyvää kuvotusta ja sekin vaan jostain hajuista. Imetyskin kesti kuopuksen kanssa liki 2v joten ymmärrettävää ettei ole kipuilleet kovin kummoisesti. Lähinnä sairas nälkä ja alavatsan repäisykivut oikealla ja jomotus tuokiot.

Mä kyllä epäilin varovasti viime keskiviikkona, että noinkohan vois olla viimein tärppi käynyt, kun vedin kilarit miehelle siitä, että antoi kissalle metukkaa.:ROFLMAO: En siis ylipäätään joo pidä ajatuksesta, että annetaan suolaisia maistiaisia, kun tuo kissa on ihan toivoton juomisen kanssa, mutta en mä nyt hyvänen aika oo vetäny papupeltoa sieraimiin tommosesta koskaan.:D

Ja vaikka ei sais ni toki aina miettii miten edellisillä kerroilla on ollu sitä ja tätä ja viivatkin suunilleen loistaneet meren yli sillon ja tällön, mutta joo, jokasessa raskaudessa ne pitoisuudet nousee eri tahtia ja sen mukasesti oireetki erilaiset eri aikaan. Mä kyl toivon että säästyisin pahoinvoinnilta nyt.:D

Mut tein vikan liuskatestin nyt aamulla ja vahva viiva tuli siihen käytännössä heti kun väri liukui testikentän päälle. Että tosi hienosti vahvistuu kyllä.:) Eilen illalla tein PC:n puikon vaikka edellisestä vessa käynnistä oli hädintuskin 2h ja pissa oli niin laihaa, että hyvä kun oli edes keltaista.:LOL:
No uitin silti ja siihen tuli minuutissa vahva viiva.(y)
Että nyt vaan katotaan miten homma menee.:giggle:

Mies tossa jo hehkutti, että "luojan kiitos meillä on tällä kertaa oma auto. Sit jos oon töissä ni soitat jos pitää lähteä synnärille ni mä tulen."
Se on jo siellä lokakuussa selkeesti.:LOL:
Viimeks meidät heitti miehen isä..ei enään IKINÄ!:ROFLMAO::whistle:

Yritän miettiä täällä tälle työnimeä. Sen verran aina keulin alkumetreillä, vaikka muuten oon tosi varautunut.:D

tänään 4+0:love:
 
Täällä ensimmäinen aamuoksennus tehty.. tuli kyllä aika yllättäen. Monta päivää ollut jo tosi hyvä olo, ei etovaa oloa eikä juurikaan mitään muuta kun rintojen arkuutta. Sohvalla makailin ja yks kaks tuli semmone fiilis et oksettaaks mua..? Samantie kipitin vessaa ja sillo lenti kaaressa. Sen jälkee taas olo normaali. Kuuluuks tän raskauspahoinvoinnin olla tämmöstä että iha yhtäkkiä vaa tulee fiilis oksentaa ja sillo tulee yrjö? Alko jo pelottaa et mite mä kerkeen töissä ees vessaan asti jos tää alkaa tämmöstä olemaa.. :unsure:

Tänään 6+3
Joillain tulee noin. Viime kierroksella mammaryhmässä oli pari jotka joutui kävelemään pussi taskussa kun se ykä vaan aina tuli tosi yllättäin.:oops:
Toivottavasti tasottuisi sen verran edes, että tollaset ylläri ykät jäis väliin.
Mulla kuopuksessa oli sitä valtavaa pahoinvointia, siihen jeesas kurkkupastillien imeskely.:giggle: Jotkut ostaa sen pahoinvointirannekkeen joka painaa ranteesta sitä akupistettä. Joillain auttaa joillain vain hyvin vähän, mutta kannattaa harkita jos ihan mahdottomaksi menee. Apteekista ainakin meillä on saanut niitä.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Joillain tulee noin. Viime kierroksella mammaryhmässä oli pari jotka joutui kävelemään pussi taskussa kun se ykä vaan aina tuli tosi yllättäin.:oops:
Toivottavasti tasottuisi sen verran edes, että tollaset ylläri ykät jäis väliin.
Mulla kuopuksessa oli sitä valtavaa pahoinvointia, siihen jeesas kurkkupastillien imeskely.:giggle: Jotkut ostaa sen pahoinvointirannekkeen joka painaa ranteesta sitä akupistettä. Joillain auttaa joillain vain hyvin vähän, mutta kannattaa harkita jos ihan mahdottomaksi menee. Apteekista ainakin meillä on saanut niitä.:)
Mulla piti olla tänää siivouspäivä mut alko kammottaa toi oksentaminen nii paljo etten oo uskaltanu liikahtaakkaa sohvalta :LOL: just sain onneks makaronilaatikkoo väkisin syötyä :unsure:
 
Mulla piti olla tänää siivouspäivä mut alko kammottaa toi oksentaminen nii paljo etten oo uskaltanu liikahtaakkaa sohvalta :LOL: just sain onneks makaronilaatikkoo väkisin syötyä :unsure:
Voi ei!:X3:
Mulla oli keksimmäisen alkuraskaudessa niin, että verensokerit dippas tosi nopeesti jos ei ollu syöny oikeesti tosi hyvin ja koko ajan piti jotain napostella. Ei mulla silti ollu mitään vialla niissä sokereissa, tasottu suunilleen rv8-9. Siihen asti meinasin joko pyörtyä tai yrjösin jos en osannu ennakoida.:cautious: Mulla kului jäätävästi tuoreita pikkuporkkanoita ja viinirypäleitä tuona aikana, kun en uskaltanut olla lähes yhtään syömättä. Mut kunnon ruokaki tökki pahasti, niin siinä oli aika haastava oravanpyörä kyllä.:D
Mutta kannattaa koklata tota napostelua, jos olis jostain saman tyyppisestä jutusta kyse ku tuo mun keissi. Yrjöäminen on niin kammottavaa, että itse olisin ollu valmis ahtaamaan ihan mitä vaan kurkusta alas kunhan se olo vaan pysyy poissa.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Hei tuli mieleen! Onko kukaan teistä törmännyt missään vauvakirjaan johon voisi kirjoittaa muistiinpanoja myös raskausajalta? Haluaisin ostaa sit rv 12 jälkeen muistikirjan johon kirjoitella lapselle viestejä.. väri saisi olla mahdollisimman neutraali kannessa kun ei vielä tiedä onko tulokas tyttö vai poika. Esim valkoinen, vaaleanharmaa tai beige olisi ihana väri.
 
Hei tuli mieleen! Onko kukaan teistä törmännyt missään vauvakirjaan johon voisi kirjoittaa muistiinpanoja myös raskausajalta? Haluaisin ostaa sit rv 12 jälkeen muistikirjan johon kirjoitella lapselle viestejä.. väri saisi olla mahdollisimman neutraali kannessa kun ei vielä tiedä onko tulokas tyttö vai poika. Esim valkoinen, vaaleanharmaa tai beige olisi ihana väri.
Mulla on joku muistikuva että oisin joskus nähny, ehkäpä Suomalaisessa kirjakaupassa. Se on ihana kun sinne voi vaikka soittaa ja kysyä ja he selvittää. Ja jos ei löydy, mutta on mahis jostain sinne tilata, niin tilaavat ja pyytävät sun yhteystiedot jotta voit tulla noutamaan.

Mä ajattelin kasata skräppikirjan. Siitä sais ihan omanlaisen ja rivirajoituksetkaan ei olis esteenä. Mä kirjotan aina niin paljon, että noi valmiit kirjat on ollu haastavia täyttää.:D

Sinne vois sit kerätä kaikenlaista, kirjottaa kirjettä, laittaa kuvia yms.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Mulla on joku muistikuva että oisin joskus nähny, ehkäpä Suomalaisessa kirjakaupassa. Se on ihana kun sinne voi vaikka soittaa ja kysyä ja he selvittää. Ja jos ei löydy, mutta on mahis jostain sinne tilata, niin tilaavat ja pyytävät sun yhteystiedot jotta voit tulla noutamaan.

Mä ajattelin kasata skräppikirjan. Siitä sais ihan omanlaisen ja rivirajoituksetkaan ei olis esteenä. Mä kirjotan aina niin paljon, että noi valmiit kirjat on ollu haastavia täyttää.:D

Sinne vois sit kerätä kaikenlaista, kirjottaa kirjettä, laittaa kuvia yms.:)
Täytyypä käyä suomalaisessa kirjakaupassa tutkimassa asiaa! :) Kiitos vinkistä!
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
@TT1 oletko käynyt näytillä vielä? Tässä juuri uudelleen selailen viestejä läpi ja muistin heti että sinun kuulumisia piti kysellä.
Tosi sietämätön kipu pitäis tosiaan aina tarkistuttaa. Toivon että siellä voidaan hyvin.

ja @Wiiwiii pohti pissan väriä?:D
Se on se B vitamiini mikä värjää tosi keltaiseksi pissan ja pissa yleensä myös haisee siltä. :D Tietää ainakin että on kulkenut vitamiinit systeemin läpi.:LOL:

@amaia mä laittaisin listaan gynelle ainakin nämä pyynnöt:
-hcg arvo verestä
-oma veriryhmä, RH vasta-aineet, rauta-arvot
Nuo nyt ainakin. Luulen kyllä, että sielläkin on joku perus setti minkä tekevät, tai siis tarjoavat sitä tehtäväksi. :)
Sitten kenties varhaisultra raskauden varmentamiseksi ja sit uutta ultra aikaa siihen rv11-13 paikkeille jossa tarkistetaan niskapoimu yms.:)
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Osaisinkoha mä laittaa kuvat. Tänää siis kai dpo 14 ja tämmöne testi, onkoha tarpeeks vahva.toinen kuva eiliseltä, jossa on digigin. Eiline ei ollu aamupissa
Mun silmään ihan hyvä. Mut jos mietityttää, ni tossa tiistaina kannattaa tehä seuraavaksi. Mutta jos teet huomenna ja tiistaina, niin älä mielellään vertaa tiistain tulosta maanantain tulokseen, vaan tähän sunnuntain tulokseen.:) Ihan sillä että sen vahvistumisen näkee konkreettisesti paremmin tolla tyylillä.:)
 
Osaisinkoha mä laittaa kuvat. Tänää siis kai dpo 14 ja tämmöne testi, onkoha tarpeeks vahva.toinen kuva eiliseltä, jossa on digigin. Eiline ei ollu aamupissa
Mulla näytti tänään digitesti 2-3 viikkoa, vaikka liuskatesti oli vielä vähän hailakka. Joten ehkä vaan noihin liuskoihin ei kauheen herkästi kaikilla tuu yhtä vahvoja viivoja. Puikkotestissä oli jo viiva vahvempi kontrollia. Tänään siis luultavasti dpo 18 tai niillä main.
 
Kaippa sitä voisi tänne liittyä.
Sain yllätysplussan ystävänpäivänä. Omien laskujen mukaan olen rv 5 mutta varmuutta ei ole koska kierto epäsäännöllinen.

Oireita, unettomuus, reisisärky, vatsasärky ja ajoittain närästys.

Tänään menen Hcg verikokeisiin jospa sieltä saisi helpotuksen tuskaan.
 

Attachments

Kaippa sitä voisi tänne liittyä.
Sain yllätysplussan ystävänpäivänä. Omien laskujen mukaan olen rv 5 mutta varmuutta ei ole koska kierto epäsäännöllinen.

Oireita, unettomuus, reisisärky, vatsasärky ja ajoittain närästys.

Tänään menen Hcg verikokeisiin jospa sieltä saisi helpotuksen tuskaan.
Onnea, hienosti vahvistunut viiva ja digikin juttelee samalla kaavalla. Uskoisin tuloksen olevan hyvä verikokeista.:)


Mulla on nyt alkanu perinteinen klo.5.00 herätys vessaan.:D Tän muistan kuopuksesta vielä, isompien raskauksista en muista mitään kellonaikaa, mutta aamuyöllä silloinkin juostiin vessaan kun tuntui että rakko räjähtää. Ja sit ei kuitenkaan edes mikään mahdottoman iso liru tuu. Huijausta.:X3:

Mulla on oireina oikeastaan vaan alavatsan nippailut, tissit kasvaa ja on hennosti kipeät (imetys varmasti tehny tehtävänsä ettei kipeydy niin) ja sit tajuttoman herkkä hajuaisti. Unet on kanssa aika jänniä.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Mulla on nyt alkanu perinteinen klo.5.00 herätys vessaan.:D Tän muistan kuopuksesta vielä, isompien raskauksista en muista mitään kellonaikaa, mutta aamuyöllä silloinkin juostiin vessaan kun tuntui että rakko räjähtää. Ja sit ei kuitenkaan edes mikään mahdottoman iso liru tuu. Huijausta.:X3:
Mulla on tää täsmälleen sama! Ja aiemmin ei oo koskaan tarvinnu yöllä käydä.

Mites muuten, tuleeko mies teillä mukaan neuvolaan? Siis ensimmäiselle kerralle. Musta tuntuis jotenkin hölmöltä ottaa se mukaan katsomaan kun mua punnitaan ja mitataan verenpainetta, ja molempien työaikataulujen sovittaminen tekee ajan varaamisesta tosi hankalaa. Kuinkahan paha ihminen oon jos mun mielestä on huomattavasti kätevämpää jos minä vaan käyn? Ultraan toki mukaan ja näin, mutta voin vaa'alla seistä kotonakin sen viihdytykseksi. Vai missaako hän jotain olennaista jos meen itekseni ekalla kerralla?
 
Mulla on tää täsmälleen sama! Ja aiemmin ei oo koskaan tarvinnu yöllä käydä.

Mites muuten, tuleeko mies teillä mukaan neuvolaan? Siis ensimmäiselle kerralle. Musta tuntuis jotenkin hölmöltä ottaa se mukaan katsomaan kun mua punnitaan ja mitataan verenpainetta, ja molempien työaikataulujen sovittaminen tekee ajan varaamisesta tosi hankalaa. Kuinkahan paha ihminen oon jos mun mielestä on huomattavasti kätevämpää jos minä vaan käyn? Ultraan toki mukaan ja näin, mutta voin vaa'alla seistä kotonakin sen viihdytykseksi. Vai missaako hän jotain olennaista jos meen itekseni ekalla kerralla?
Mun mies oli viime kerralla mukana tokalla käynnillä vasta. Sillon kuunneltiin sykettä. Ekalle käynnille en ottanut mukaan. Kysyin paprulle siltä onko ollu sairauksia. Ainoa mitä oli niin isänsä sydän, mutta se oli ihan ikään ja elämäntapoihin liittyvä juttu. Ei perinnöllinen.

Noista neuvoloista mun mielestä riittää just jos pääsis jollekki käynnille jossa kuulee sykkeen ja sit jos on avoliitossa, niin se käynti kun tunnustetaan isyys siellä neuvolassa. Muutenhan ne kaikki käynnit on aivan samaa ja samaa kerrasta toiseen.:D
 
Odotuksen ilo vaihtui eilen pelkoon, itkuun ja epätietoisuuteen:( Illalla töissä ajattelin ensin että enkö enää pysty samanlailla pidättelemään vessahätää kuin ennen kun tuntui siltä että housuihin vain valuu jotain...no vessaan päästyäni kauhuksi huomasin sen olevan verta, ihan kirkasta sellaista:cry: aamulla heti soitin neuvolaan ja pääsen onneksi heti tänään ultraan, vaikka pelottaa jo valmiiksi..neuvolasta sanottiin että pahimpaankin kannattaa varautua...
Vaikka sen tietää että keskenmeno on aika yleistäkin ja nämä ensimmäiset viikot ovat aina riskialttiita ei tätä pelkoa toivoisi kenellekään, voihan surku.
Päivitän tietoja vielä illalla kun tiedän tilanteen...
 

Yhteistyössä