Lokakuiset 2019

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Jenskuli-, 24.01.2019.

1. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Emilia1987 Millä viikolla oot nyt? Mulla tänään 9+1 ja ihan yllätyin, kun sanoi, että voisi koittaa kuunnella sydänääniä, jos haluan. :love: Toivottavasti sunkin neuvolatäti on innokas koittamaan. Olisihan se ihanaa saada vähän mielenrauhaa epävarmuuden keskelle. ❤

@hemppa_ Hieno homma, että pääset ultraan. Nyt toivotaan, että kyseessä on vain harmiton alkuraskauden vuoto. ❤

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  2. sucrine

sucrine Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    66
    Onnea plussista @Milli-34 ja @Susannee! :love:

Toivottavasti saatte hyviä uutisia @Emilia1987 ja @hemppa_!

Täällä on edelleen oireina lähinnä vatsan nippailua, turvotusta, vatsa vähän sekaisin. Ei mitenkään pahaa väsymystä eikä vielä pahoinvointia. Päiviä arviolta 5+4 tai 5+5. Hämäävästi Preglife sanoo päivän enemmän kuin Raskaus+ ja Aavan raskauslaskuri. Tietysti tekisi mieli puhua siitä pidemmällä olevasta. :LOL:

3. Emilia1987

Emilia1987 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tällä hetkellä meneillään 8+3 :)

4. ~Madre~

~Madre~ Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    38
  5. Pioni85

Pioni85 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.03.2016
    Saadut tykkäykset:
    29
    Tosta pahoinvoinnista. Mulla on ihan sama tilanne kuin sulla @alfred.j.kwak ! Pahoinvointi ei niinkään tule perinteisesti syksystä ruoasta tai hajuista, vaan ihan jostain muusta. Pahoinvointia aiheuttaa erityisesti kirkas valo (kevätaurinko pahin), tv ja kännykän näprääminen! sekä pää alaspäin lukeminen. Tuntuu todella oudolta, mutta näin on :LOL:

Pioni85 ja Kirppu 8+4

6. Taigariina

Taigariina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    48
    Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa :love:
    Täällä oli varhaisultra. Siellä mini näkyi ja sydänkin löi. Vastasi viikkoja eli kaikki hyvin. Saatiin pari kuvaakin jo mukaan :rolleyes::love:

7. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
  8. Emilia1987

Emilia1987 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tänään oli eka neuvola, ei saatu sydänääniä kuulumaan :( Harmitti kyllä paljon, vaikka tätikin sanoi että ei niitä välttämättä kuulu näillä viikoilla (8+4) ja ettei kannata liikaa murehtia asiaa jos ei kuulu. Sain kuitenkin ultraan ajan parin viikon päähän ja se tuntuu kivalta. Nyt siis jännätään vielä pari viikkoa ja toivotaan parasta.

9. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Taigariina Ihanaa, onnea! :love:

@Emilia1987 Uskon, että harmittaa, mut kyllä ne varmasti myöhemmin kuuluu sitten. :love: Aikasilla viikoilla ollaan kuitenkin vielä. :)

Sain tänään varattua nt-ultran ja se on 18. maaliskuuta. Vielä tovin saa odottaa, mutta jännää, kun viimein sai ajankohdan. :D Tulevana maanantaina olisi ensimmäiset labrat. :)

• Ihana! Ihana! x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. amalia27

amalia27 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2015
    Saadut tykkäykset:
    3
    Heippa!

Liityn myös lokakuisten joukkoon. ❤️Viikkoja 7+. Ensimmäinen neuvola perjantaina.
    1,5 viikkoa kestänyt paha olo. Alkaa aamulla ja päättyy nukahtaessa. Kaikki etoo, juominen ja syöminen tekee pahaa niin kuin syömättömyys ja juomattomuuskin. Haluaisin salata töissä tämän, mutta pelkään miten käy kun olot on näin hurjat.
    Ensimmäisessä raskaudessa olot kesti viikolle 16 asti.

La? Amalia27 / 30v / 2.lapsi / / TYKS

Viimeksi muokattu: 26.02.2019
  11. hemppa_

hemppa_ Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    2
    @Emilia1987 Tsemppiä ultra-ajan odotteluun! Jospa siellä näkyisi tilanne ja se että kaikki on kunnossa!! :))

Minä soitin silloin maanantaina verenvuodosta neuvolaan ja neuvolatäti varasi minulle ultran tälle keskiviikolle. Kävin siellä tänään jo heti aamusta ja kaikki näytti olevan hyvin!!<3 Tyyppi oli oikeassa paikassa ja sykekin siellä sykki! Verenvuodolle ei löytynyt mitään selitystä, mutta näytteitä otettiin ja huomenna vielä labraan. Sain ensimmäisen kuvankin kotiin! Käsittämätöntä! Tuntuu niin epäuskoiselta vieläkin, että minä olen oikeasti raskaana ja meille on tulossa lokakuussa vauva.
    Tänään 6+2.

12. Emilia1987

Emilia1987 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    Meille kotiutui eilen illalla vielä kotidoppler ja pakkohan se oli iltasella testata, hankala uskoa mutta lopulta tovin etsiskeltyäni löysin useamman kerran tietystä kohtaa vaihtelevat sykelukeman 125-138. Voiskohan se olla alkion syke vai liekkö joku oma tuotos o_O:geek: ääntä en vielä bongannut mutta nuita lukemia kyllä. Täytynee siis jatkaa harjoituksia ja katsoa tapahtuuko muutosta :)

13. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @amalia27 Tervetuloa ja onnea plussasta! :love:

@hemppa_ Ihanaa kuulla hyviä uutisia, onnea! :love:

@Emilia1987 Jos epäilyttää kuuletko oman vai sikiön sykkeen, niin kuuntele ensin omaasi. Sikiön sydän lyö huomattavasti nopeammin. Neuvolassa, kun mitattiin viimeksi, niin sikiön syke taisi olla 150-170 välillä. Siitä en osaa sanoa, miten isoa vaihtelua on eri yksilöitten välillä. :)

14. Hannaah

Hannaah Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    Heippa kaikille. Saako tänne lokakuisiin tulla kurkkimaan vaikka laskettu aika on 30.9? Taisi täällä joku muukin olla syyskuun loppupuolelta :rolleyes: Esikoinen syntyi aikanaan melkein pari viikkoa yli lasketun ajan, joten isolla todennäköisyydellä synnytys menee lokakuun puolelle, kunhan sinne asti päästään :LOL:

Taustaa sen verran, että 5. raskaus tämä, mutta yksi lapsi ennestään eli muut päättyneet keskenmenoon. Tänään käytiin toistamiseen ultrassa ja viikkoja kasassa nyt 9+2 ja kaikki oli pienellä hyvin. Huojensi kovasti mieltä, keskenmenneissä viimeistään tässä vaiheessa keskenmeno todettu.

Oliko teillä joku uusi faceryhmäkin johon voisi liittyä? :)

15. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Hannaah Tervetuloa ja onnea plussasta! :love: Ohjeet fb-ryhmään :):

Tarkennus: viestiä @pampulax lle, ei minulle. :)

Viimeksi muokattu: 28.02.2019
  16. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    @Hannaah Onnea ihanista uutisista :love: Näin usean km jälkeen tämä "turvallisten" päivien odottelu tuntuu ikuisuudelta. Mekin ollan käyty jo 2 kertaa katsomassa syke. Vähän helpottaa piinaa.

17. alfred.j.kwak

alfred.j.kwak Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    40
    Onko kenellä täällä kilpirauhasen vajaatoimintaa? Minkä verran on nostettu päiväannosta thyroxinia?

18. Hannaah

Hannaah Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    @lillium Kiitos ohjeistuksesta :)

@Momon Kiitos:rolleyes: Sanos muuta! Varsinkin kun on kokenut ettei varhaisultrassa nähty syke takaa vielä mitään raskauden onnistumisesta. Itse olen yrittänyt olla tässä raskaudessa luottavaisemmin mielin ja ajatellut ettei nämä ikuisesti voi kesken mennä.. Ja kyllä se pienen näkeminen vaan kovasti huojentaa mieltä, ainakin hetkeksi :LOL: Toivottavasti meidän pikkuiset pysyy mukana nyt loppuun asti :love:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  19. Minä32

Minä32 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heissan. Minäkipä uskaltaudun mukaan, vaikka vähä ihmetyttää kyllä, voiko tämä oikea raskaus ollakaan.. Viikkoja nyt 6+2 ja pahoinvointia on vain aamuisin niin hitusen verran ja vain sen pienen hetken ennen aamiaista, että ei sitä oikein pahoinvoinniksi voi kutsuakaan... Tämä on viides lapseni ja jokaisesta aikaisemmasta olen oksennellut heti plussattuani todella rajusti vähintään viikolle 16 asti. Ja plussaan jo ennen viikkoa 4, koska minulla on hyvin lyhyt kuukautiskierto.

Oireet nyt muutenkin hyvin vähäisiä, pientä nippailua vatsassa harvakseltaan. Väsymys tai palelu ei ole sen suurempaa kuin ennenkään ja jaksan ihmeen hyvin töissä ja kotona puuhastella. Ehkä himpun verran on saattanu jonain päivänä rinnoissa jotain tuntua, jos oikein ajattelee. Aikaisemmilta on ollut kovia ilmavaivoja, mutta nyt ei ole niitäkään. Öisin herään kuitenkin litimärkänä ja illalla pesty tukka on jo aamulla rasvainen ja hikimärkä. Samoin aamulla pestyäni, haisen jo iltapäivällä hielle, vaikken hikoilisikaan. Tää on aivan uutta mulle! Ja niiiiin erilaista kuin aiemmin.

Neuvolaan en oo uskaltanu vielä soittaa, toisaalta ajanvaraus on siihen aikaan, että olen aina töissä silloin. Ja töissä ei meinaa ehtiä soittaa tai ei löydy paikkaa missä soittaisi, ettei kukaan kuule. Toisin kuin muissa raskauksissa, nyt on tullu fiilis, etten halua kertoa tästä raskaudesta muuta kuin puolisolleni. Muut näkee sitten kun näkee sen kasvavan vatsan. Töissä en kerro ollenkaan... Jään sopivasti kesälomalle niin, ettei vatsani toivottavasti ole ehtinyt ponnahtaa esiin. Yleensä se ponnahtaa vasta puolen välin jälkeen. Siihen asti pystyn vaatteilla peittelemään. Ja kesälomalle jään juuri viikolla 19.

Jostain syystä, vaikka lapsi onkin odotettu ja toivottu, tämä viides raskaus yllätti mieleni, kun havahduin siihen, että viisihän on jo hirvittävän paljon! En sano häpeäväni odottaa viidettä, mutta jotenkin en halua kohdata entisten tai nykyisten työkavereiden tai tuttujen ihmettelyjä tai päivittelyjä. Fiilis on vähän sellainen, että mitä tämä kellekään muulle kuuluu, ME saamme lapsen ja meidän ei tarvi niin luonnollisesta asiasta ketään informoida, ellemme halua. Mieheni siis kyllä jo kuuluttaisi koko suvulle yms, mutta olen kieltänyt... Toisaalta tämä oireettomuuskin epäilyttää, että onkohan siellä ketään..

Tällaisia ajatuksen purkauksia täältä

LA 22.10/Minä32/5.lapsi/synnäristä ei vielä tietoa

20. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    @alfred.j.kwak Mulla on thyroxini lääkitys. Ennen raskautta 75 ja plussan jälkeen nostettiin 100. Kävin juuri kontrollissa niin näkee tarviiko annostusta muuttaa.

21. alfred.j.kwak

alfred.j.kwak Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    40
    Ei hitto mie oon jumissa, nostin annosta 25mg VIIKOSSA, enkä päivässä :eek::ROFLMAO:Kun edellisessä raskaudessa nostettiin 2*50mg/viikossa niin ajattelinkin että onpa pieni tuo 25mg nosto viikossa. Ei tullut mieleenkään että se nosto on päivässä! Googlettelin eilen ja soittelin kavereille kellä vajis niin olivat myös sitä mieltä että oon ymmärtänyt ohjeet väärin:rolleyes: Oon ihmetellyt vähän aikaa miksi en jaksa edes kävellä ja aineenvaihdunta on ihan täysin tukossa. Onneksi tää selvis nyt viikolla 6 eikä mennyt pidemmälle..

22. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    @alfred.j.kwak Hyvä kun nyt korjaantuu. (y)Tuntuuhan tuo aika isolta nostaa 25/pv. Pysyikö sulla arvot koko edellisen raskauden ok tuolla 2x50/vk nostolla?

23. Miina-

Miina- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2011
    Saadut tykkäykset:
    417
    Tervetuloa uusille ja paljon onnea! :love::barefoot:

Tiistaina menen taas kurkkaamaan pientä neuvolalääkärille ja 19.3 on sitten nt-ultra :love::barefoot:
    Eilen kerrottiin uutiset mun äidille, siskolle ja äidin miehelle. Mun äidin reaktio kakkosesta ei aikoinaan ollut ihan paras mahdollinen joten pelotti kyllä. Hyvin otti uutisen vastaan, katseli miehensä kanssa ultrakuvia ja miettivät miten päin pieni niissä on :love: tehtiin neulatestejä sukupuolen arvuutteluksi ja ihmeteltiin pitkään uutta tilannetta. Mun teini-ikäinen sisko ei reagoinu oikeen mitenkään, kysy ”ai pitäskö mun siis niinku onnitella?” :ROFLMAO::LOL:

Aika huikeeta, 2-numeroinen rv jo :eek::love:

Miina & Pätkis 10+0 :barefoot:

• Hauska Hauska x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  24. alfred.j.kwak

alfred.j.kwak Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    40
    Arvot oli ok mutta jälkeenpäin mietittynä kyllä sitä vajaatoiminnan oireilua taisi lievästi olla. Nykyisin nuo oireet paremmin yhdistää mikä liittyy mihinkin. Kahessa sitä aiemmassa raskaudessa ei ollut lääkitystä ja molemmat lapset oli pieniä ja kasvua seurattiin koko raskauden ajan. Olisi varmaan tarvinnut lääkityksen jo silloin.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Minä32 Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta. :love:

Sain kotidopplerilla tänään ensimmäistä kertaa sydänäänet kuuluviin. Tänään 9+6. Ihanaa kuunnella pienen sydämen pumpsutusta. :love:

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi