Lokakuiset 2019

@Miina- Niin joo, oot jo niin pitkällä. :) Mähän itse asiassa pääsen varhaisultraan jo neuvolaan epäsäännöllisten menkkojen vuoksi, jotta on selvä käsitys viikoista.

@Jenskuli- Toivottavasti sait hyviä uutisia ultrassa tänään. Epätietoisuus on kyllä ihan hirveää. Mulla oli viime viikon lopulla pari melko oireetonta päivää ja heti iski kauhea huoli. Nyt on taas niin paljon oireita ettei ole epäilystä. Vaikka eihän tässä silti tiedä, onko niiden syynä aivan varmasti pieni tyyppi. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
Täällä kovasti odotellaan ekaa ultraa johon on enää alle viikko ja eilen (rv 9+5) löydettiin dopplerilla vahvat sydänäänet joista ei voi erehtyä :love: syke oli siinä ~170 korvilla :)

Vihdoinkin sitä uskaltaa vähän huokaista helpotukseta. Ilmeisesti se mun ruskea vuoto ei tarkoittanut ainakaan mitään lopullista kamalaa.
 
Ihania uutisia monella teistä ja onnea uusillekin! <3

Täällä tänään 7+2. Tasan viikon päästä on ensimmäinen virallinen neuvola. Melkein kaksi viikkoa kestänyt rusehtava vuoto alkaa vihdoin tasottua! Viikko sittenhän minulla oli neuvolassa ultra ja siellä oli kaikki hyvin! Yhdelle ystävälle kerroin viikonloppuna ja tuleva ukki arvasi, että olen raskaana (ja lupasi olla kertomatta kenellekään!). Töissä jouduin kertomaan kemikaalialistusten takia, mutta työkavereilta koitan pitää vielä salassa. Pahoinvointi rajoittuu tällä hetkellä ajankohtiin, jolloin alkaa tulla nälkä, esimerkiksi aamuihin, jos en ole illalla syönyt kunnollista iltapalaa. Pissillä saa juosta öisinkin ja vatsaa nippailee miltei päivittäin. Viime viikolla oli niin menkkamaiset kivut, että koko lantionseutu oli kipeänä ja säteili selkään ja kylkiinkin. Välillä tuntuu, että unohtaa olevansa raskaana. Ei sitä oikein vieläkään itse meinaa tajuta! Odotan vain että ensimmäinen raskauskolmannes olisi jo ohi ja että sikiöseulonnat olisi jo tehty. Sitten vasta uskallan kertoa asiasta lopuille perheestä ja ystäville.
 
Onpa ihanaa kerrottavaa monella. :love:

Täällä olot vaihtelee mutta olen onneksi säästynyt pahoinvoinnilta. Joinakin päivinä ollut kevyttä etovaa oloa. Toisaalta tulee epäilys, onkohan kaikki hyvin. :cautious: Varhaisultraa pitää odottaa vielä neljä päivää. Voi olla, ettei su-ma yönä paljon nukuta. Eka neuvola on sitten heti tiistaina, jos vaan kaikki on hyvin.
 
Minulla ensimmäinen neuvola silloin kun viikkoja tasan 9+0. Vielä vajaa pari viikkoa saa odotella.
Neuvolassa sanottiin, että ensimmäinen ultra on neuvolanlääkärillä vko 13-14. Ja sit rakenneultra noin vko 20. Kysyin eikö nt ultraa ole ollenkaan. Sanoi että jos haluaa niin voi mennä viikolla 11-12. Luulin että se kuuluisi automaattisesti. Sanoin että kyllä halutaan, kun ikääkin on jo itsellä.

Huomenna kuitenkin yksityiselle kurkkaaamaan mitä masuun kuuluu.
Edelleen ollut vatsakipuja. Sekä ihan lähes oireeton raskaus. Tuntuu niin oudolta, että ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. Tytöistä (3 kpl) olen voinut todella pahoin. Pojasta oli pientä kuvotusta.
Toki pitäisi olla tyytyväinen, ettei pahaa oloa ole mutta tekee jotenkin epätodentuntuiselle koko raskauden.
 
Moikka kaikki!

Pikkuhiljaa tässä alan uskoa, että voisi olla aihetta liittyä johonkin tällaiseen ryhmään.. viikkoja on nyt tasan 9+0 ja viime viikon ultrassa kaikki oli hyvin. Vaikuttaa siltä, että meille(kin) olisi tulossa vauva ensi lokakuussa :)
 
Moikka!
Ehkä uskallan kirjoitella tänne myös, tässä ollaan maanantaista maattu sängyn pohjalla ympärivuorokautisen pahoinvoinnin takia ja ehkä 150kaloria päivässä saanut kurkusta alas. Vähän heikko olo, mutta olen niin onnellinen että onnistuttiin ukkoni kanssa vihdoin saamaan pieni BabyKuha aikaiseksi! :)
Olen rv. 7 (6+5) ja toivon todella että tämä kauhea ympärvuorokautinen pahoinvointi menisi ohi ja pääsisi nauttimaan elämästä taas. :ROFLMAO:

Onko muilla tällaista kamalaa pahoinvointia? :poop:

26.10. / BabyKuha / 26v. / 1.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkoi täälläkin verinen vuoto.:cry: Viikkoja 8+4. Ihan kirkkaan punaista oli tullut. Mihinkään voi enää soittaakaan ja viikonloppu. Paitsi päivystykseen mutta ei viittis lähteä nyt sinne ku muutaman h päästä ois yövuoroon meno. Ei auta ku seurailla. Panikointi ei auta ni näillä mennään. :confused:
 
Heippa taas täältäki! Ihanan samankaltaisia tuntemuksia ja oireiluja ollu muillakin. Oon parina yönä joutunu pissareissun jälkeen käymään yösyönnillä, ku alkanu oksettaa ku niiin nälkä. Yhden kerran on tarvinnut vasta oksentaa ja sekin liian mausteisen ruuan jälkeen. Nyt alkaa pikkuhiljaa muistaa, mitä ei kannattanu syyä ja mitä taas kannattaa.

Pahan olon saan iteltä pois syömällä näkkäriä! Tietty siihen mahd paljo täytteitä päälle, että on oikein mehukasta ja ravitsevaa. Joka välissä pitää juoda paljo vettä, että JOS oksennan, niin on mukavempi oksentaa.. Nyt siis on mullakin alkanu se ympärivuorokautinen pahoinvointi, joskaan ei läheskään yhtä pahana kuin aikaisemmissa raskauksissa. Olen tämän viikon ollut lomalla ja just tällä viikolla alko kunnolla pahoinvointi (7+5 nyt), joten hieman pelottaa huomenna lähteä taas töihin.. Missä välissä ja miten siellä syön tai oksennan, miten jaksan herätä aamuisin jne... Ja miten salakuljetan älyttömän määrän evästä..

Koko ajan pakko jotain vähän syödä, että verensokerit pysyy tasaisena, eikä ala oksettaa.. Te pahoinvoivat, kokeilkaa jotain saada kurkusta alas, että saisitte nälän pois, niin olokin saattas helpottua. Mun täytyy syödä pienissä erissä, kun ei kerralla paljoa pysty. Ja het syönnin jälkeen ei voi kovin paljoo liikkua tai panna pitkäkseen, vaan ensin pitää sulatella istuallaan ruokaa.

Mitenhän mulle tässä raskaudessa käy painon kans, aikaisemmissa oon oksennellu niin rajusti ja taukoamatta, että paino on vain pudonnut 20 viikolle asti. Nyt kun alko pahoinvointi näin myöhään ja näyttäs olevan toivottavasti enimmäkseen pahoinvointia eikä oksentelua, niin kun syön joka välissä ja koko ajan, enkä oksenna, niin varmaan paino alkaa kohisten nousta. Kun saisi vielä voimaa liikkua enemmän, että saisi nuo kaikki kalorit poltettua. Onneksi sentään ei tee sitäkään vähää mieli mitään makeaa, kuin joskus aiemmin.

Tsemppiä vielä kaikille oireinensa, onnea ihanista neuvola/ultra/doppleri kuulumisista ja tervetuloa uusille!

Minä32 & baby 7+5
 
Valitettavasti joudun poistumaan ryhmästä. Vuoto/tuhruttelu alkoi 7+0 ja valitettavasti kyseessä tuulimuna tai alkion kasvun varhainen keskeytyminen.
Kovasti onnea kaikille odotukseen:love:
Itse keräilen taas voimat kasaan ja toivuttuani uuteen yritykseen:)
 
Onpa surullisia uutisia @Milli-34. :cry: Voimia! ❤

@Minä32 Mulla on pysynyt huonovointisuus vain pienenä etomisena tähän asti. Tänään 7+3. Nähtävästi siis on mahdollista, että pahoinvointi iskee vielä kunnolla. Apua, en odota sitä. :LOL:

Oon vähän kade alkukuun odottajille (siis la), jotka ovat jo päivissä 11+. Tuntuu, että omat viikot matelevat. :whistle:
 
Moikka! Uskaltautunen mukaan tänne. Tänään viikkoja pitäisi olla 7+0 ja la 28.10.19. Neljäs lapsonen olisi meille, jos kaikki vain menee hyvin

FB ryhmään haluaisin kyllä mukaan ja laitoinkin jo viestiä täällä pampulaxille.

Ja onnea kaikille muillekin plussanneille ❤
 
Me käytiin tänään ekassa ultrassa julkisella ja voi onnea, siellä se pikkunen heilutteli käsiään ja sykekin oli hyvä :love: Seuraava ultra parin viikon kuluttua, se on se nt-ultra sitten. Luulin että se ois ollut jo nyt mutta ei ollutkaan. :)

Viikot ei kovinkaan muuttuneet vaan pysyi 10+3, vähän oli epävarmaa että vois olla jo 10+5 mutta laskettu aika siis säilyi neuvolan 5.10.19. Sehän varmistuu sitten seuraavassa ultrassa. Pahoinvointi on pysynyt hallinnassa säännöllisellä syömisellä (painoakin tuli heti lisää muutama kilo,samoin kuin esikoisen aikana) mutta tämä väsymys on kyllä ajoittan ollu ihan tolkutonta.:sleep:

Tsemppiä muillekkin odottajille (y)
Se piti vielä sanoa että se ruskea vuoto mitä mulla oli monena viikkona ei siis meidän tapauksessa tarkoittanut onneksi mitään kauheaa. Niin vaan kuulemma usein käy eikä syytä tiedetä.
 
Täällä tänään 8+2. Ensimmäinen neuvola piti olla tänään, mutta se peruuntui ja siirtyi viikolla eteenpäin! :( Olin odottanut ekaa neuvolaa jo aika kovasti. Tänään onkin ollut sellainen ahdistuspäivä, kun mietin vain, että onko kaikki hyvin, vaikka rusehtavaa vuotoa ei enää olekaan ollut, mutta huomasin heti aamulla, että rinnat ei ole enää läheskään niin hellänä kuin aiemmin (joten kaikesta pitää huolestua!). Aika tuntuu menevän niiiin hitaasti! Haluaisin jo hypätä vaikka viisi viikkoa eteenpäin!
 

Yhteistyössä