Lokakuiset 2019

Meillä oli alkuviikosta varhaisultra julkisella raskauden keston määrittämiseksi. Oli tosi helpottavaa nähdä pieni oikeassa paikassa sykkeen kanssa. :love: La siirtyi 2 päivää omasta arviosta eteenpäin.

Oli myös eka neuvola. Piti jo valita synnytyssairaala (voi vaihtaa vielä myöhemmin). Tuntui aika kaukaiselta ajatukselta. :LOL: Synnäriksi merkittiin nyt Jorvi (vs. Naistenklinikka).

@hemppa_ Samat toiveet täälläkin, voi kun seuraavat viikot voisi vaan hypätä jo eteenpäin! Mulla on nyt uusien laskujen mukaan vasta 7+5. Onpa ikävää että neuvola siirtyi. Musta se jotenkin myös konkretisoi tätä kaikkea, kun nyt tietää millä viikoilla pitää mennä verikokeeseen, milloin nt-ultra suunnilleen on jne. Tsemppiä! Epävarmuus on kauhea fiilis.

@Villaruusu Tervetuloa ja onnittelut!

@Emilia1987 Kiva, että teillä on nt-ultrakin on ihan pian. :love:
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa.

Mä soitin sinne neuvolaan tuosta vuodosta ku viikon jo tiputellut. Mietti sielä ku ivf ja mulla tää diabetes ni laittoi lähetteen sairaalan ultraan että pääsisin viikon sisään ni katsotaan tilanne. No ens maanantaina on ultra lääkärille eli sillon näkee mikä on minillä tilanne. Jos istukka vuotais tai ois jotenki viallinen niin näkyisköhän se siinä vai vasta rakenneultrassa (n) nyt viikkoja 9+3. Vuoto on niukkaa ja rusehtavaa kun se aluksi oli kirkkaan punaista. Kipuja ei ole. Ihana kuitenki että maanantaina näkee tilanteen ei tarvi arvailla ja jännittää np ultraan saakka. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Ihana kun alkaa noita ultrakuvia tipahtelemaan :love: Toivon kaikille hyviä uutisia!
Tällä vk 9+3 ja tuntuu että huono olo olisi alkanut vähän helpottamaan. Se kuvotus mitä on ollut aamusta iltaan. Olisi suotavaa kun ei viitsisi kokoajan napostella jtn :eek:
Mulla oli alavatsasärkyjä pari viikkoa mutta nyt nekin on helpottanut. Joinakin päivinä saattaa olla vähän mutta yhdistän rasitukseen.
On tämä ihmismieli taas ihmeellinen. Olin tosi huolestunut kun oli särkyjä ja olen myös nyt kun "Ei tunnu mitään". o_O Ensiviikolla on onneksi ultra.
Np ultraan odotan kovasti aikaa...jostain syystä seulonnatkin on alkanut jännittämään jo tosi paljon:(
 
Tänään varasin sokerirasitukseen ajan, yäh! :sick:
Ens viikolla sitten tämä vuorossa ja nt-ultra :love::barefoot:

Tänään makoilin sohvalla ja tunsin kohdun kädellä, toisella puolella oli jokin möykky ja mietin että voisko olla :love::love:
Ensimmäinen kolmannes ja alkuraskaus ohi! :)

Miina & Pätkis 12+0 POKS :barefoot::love:
 
Kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Pieni sydän jumpsutti lujasti ja hän liikutteli käsiään ja jalkojaan innokkaasti. :love: Päästä ei meinattu saada mittoja, kun hän oli omasta mielestään niin mukavassa asennossa. :LOL: Laskettu aika siirtyi usealla päivällä aiemmaksi ja on nyt 24. syyskuuta. Samalla käynnillä varattiin rakenneultra ja se on toukokuun alussa. Sikiöseulontatulokset saan parin viikon sisään. Sormet ristissä ootellaan nyt, että niissä ei ole häikkää.

Kyselin tänään ultrassa, että onko mahdollista tuntea sikiön liikkeitä (satunnaisesti) jo nyt. Nimenomaan oikealla kyljellä maatessa tuntuu välillä sellaisia jänniä painalluksia. :love: Ultraajan mielestä on mahdollista, kun esikoisestakin tunsin ajoissa. Jännää odotella lähteekö tuntemukset vahvistumaan vai kuvittelenko kaiken. :whistle:
 
@Minona Olen pahoillani kokemastasi. En pysty edes käsittämään kuinka raskasta on ollut. Pelko on varmasti läsnä kun voi olla ilman tuota historiaakin.
Milloin sinulla on ultra?
Itse kävin tänään verikokeessa ja mietinkin kuinka nopeasti ne näkyvät kannassa.
 
Tänään oli nt-ultra. Matalasta hcg:sta kannoin huolta, turvotus 1,6mm ja riskiluvut downille 1:17148 ja trisomia 13&18 1:100000 :love::barefoot: on kyllä niin helpottunut ja onnellinen olo!! Kovin vilkas kaveri, mutta ei kovin kuvauksellinen, edes kasvojaan ei näyttänyt :LOL: varovainen poikaveikkaus saatiin :love:
Laskettua siirrettiin nyt kolmannen kerran kun pieni kasvaa edellä, 25.9 on nyt virallinen päivä <3
Sokerirasituksessa olin myös, sieltä todella hyvin arvoin ulos (y)
 

Attachments

Ylimääräisessä ultrassa tuli käytyä. Vaikka 11vrk oli vuotoa, joka ihme kyllä onneksi nyt loppui( en taida vielä uskaltaa rättiä jättää pois) minillä oli kaikki hyvin. Oli selkä meihinpäin. Syke näkyi, aivot kehittyneet normaalisti, selkäranka ja raajatkin. Eli kaikki mitä voi tässä vaiheessa nähdä sanoi lääkäri. :love: lääkäri vähän mahan päältä herätteli miniä ni alkoi semmonen rokkaaminen :LOL: top soluhan meille siirrettiin, zz top :p:cool: . Verikokeet oli kanssa maanantaina eli niitä odotellessa. Nt ultra sitten 4.4 :barefoot:
 
Hei täällä yksi taustalla lukenut ja syyskuun pinossa kirjoitellut, kun la oli alkujaan syyskuun puoli välillä mut voisi lisätä listaan La 1.10 ja 4 lapsi ja synnytys naistenklinikka.

Mulla alkoi rv6 hematooma vuotaa ja sen kanssa on alku matkaabpainittu,nyt vuodot on viimein taittuneet pois. Onko teillä Facebook ryhmää? Haluaisin mieluusti mukaan kun siellä tulee aktiivisemmin kirjoiteltua..
 
@Minona Tsemppiä ultraan! Minuakin jännittää se ihan kamalasti, vaikka takana ei ole edes tuollaisia kokemuksia kuin sinulla.. :/

Ja ihania kuulumisia teillä niin monella!<3
Minä kävin maanantaina lääkärissä ja lääkäri ehdotti ultraa, johon tietenkin suostuin. Kaikki näytti olevan hyvin. Kohtu on vain kuulemma todella kallistunut taaksepäin. Tänään oli sitten vihdoin se ensimmäinen neuvolakäynti. Ja hirveästi tuli muistettavia asioita kalenteriin: virtsakokeita, ensi viikolla sikiöseulontaverikokeet, sokerirasitus, seuraava neuvola jne. Eniten jännitän ja odotan nyt sitä nt-ultra-aikaa kirjeenä äitipolilta!

Tänään siis 9+2 ja tää väsymys on yhä aivan mahdotonta! Pahoinvointi rajoittuu lähinnä nälkäisiin hetkiin, onneksi. Edelleen on hieman epätodellinen olo, että olenko minä oikeasti raskaana ja miettii, että jokohan sitä alkaa uskaltaa luottaa siihen ajatukseen, että meille tulee lokakuussa vauva!<3 Silti haluaisin hypätä jo sinne muutaman viikon päähän yli sikiöseulontojen ja muiden testien!
 
@Minona, voimia!

Onko täällä muita, jotka odottavat vielä sitä ekaa ultraa? Mulla nyt 9+1 ja eka ultra vasta ensi maanantaina, kun viikkoja 9+6. Ei malttaisi odottaa. Haluaisi jo selvyyden, onko tuolla mahassa ketään.

Mulla loman jälkeen helpottu taas tälle raskaudelle normaaliksi olo. Eli pahoinvointia vain nälkäisenä ja ennenkaikkea jos on väsynyt. Kun tottunut järkyttäviin oksentamis-raskauksiin, iskee väkisinkin pelko, että tässä raskaudessa on jotain pielessä... Vaikka voittaahan ne jotkut Lotossakin, jos tää on se mun lottovoitto!? Saada kerrankin 'helppo' raskaus.

Aiemmilta en ole halunnut niskaturvotuksen lisäksi muita sikiöseulontoja, mutta nyt haluan kyllä kaiken. Paitsi en tiedä uskaltaisinko lapsivesipunktioon tai muihin riskejä sisältäviin...
 
Kävin pitkästä aikaa päivittämässä listan! :) Tosi vähän on tullut nyt käytyä täällä, Facebookin puolella kuitenkin aktiivisena.

Meillä oli tänään np-ultra, ja kaikki superhyvin! <3 edelleen pieni vastaa vähän isompaa kuin menkoista laskettuna, mutta heittää vain 3pv, niin ei lähdetä muuttelemaan laskettua. Helpottunut fiilis, kun tietää kaiken olevan kunnossa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@lillium , tuskin sulla on hätää sen down riskin kanssa! Ja mitä kurkkailin syyskuisista niin nenäluukin näkyi? Mutta jos se sua ahdistaa, voithan pyytää NIPT testiä. Siinä kun ei ole keskenmenonvaaraa (verikoe) ja saa silti luotettavasti tietää ne yleisimmät kromosomiviat:)
 
@Minona Nenäluu näkyi. Kysyin NIPTiä ja sitä tarjotaan kuulemma vain riskiryhmään kuuluville ja yksityisellä se maksaa yli 700e.
Ikäriskiä mulle neuvolasta hoettiin, mutten usko, että tulos johtui siitä, kun oon 32 ja se oli 1:662. Ei auta vissiin kuin luottaa, että kaikki hyvin.
 
Ääh.. doppleri on kyllä yksi harmaita hiuksia aikaansaava kapistus. Olen nyt kahdesti saanut äänet kuuluviin. Ensimmäisen kerran perjantaina ja toisen kerran sunnuntaina, molemmat illalla. Nyt maanantaina, eikä tiistaina ääniä ei löydy, vaikka kuinka pyörähtelisi doppleria mahan päällä.
Tälleen lähes oireettomana hirveä huoli vauvasta kiirii tottakai heti pintaan.. etenkin, kun takana on km viikolla 7. Nyt onneksi porskutellaan jo 10 viikolla. Onhan tämäkin toki aikainen hetki saada Angelsoundsilla äänet ylipäätään kuulokkeisiin. Silti pelkää aina, että no nytkö se ei enää eläkkään mahassa..
 
@Beibihaaveilija Mullakin ollut välillä useita hiljaisia päiviä, jolloin sykettä ei ole kuulunut. Lopulta se on kuitenkin löytynyt. :) Uskon, että sullakin on kaikki hyvin. Vaavi on vielä niin pieni, että piiloutuu vain helposti. ❤

Tänään 14+0, huh! :love: Ja olot jatkuu edelleen. Hetkellisesti jopa pahentuneet. Epäilen vahvasti syyksi tota ab-kuuria, mikä rajottaa syömistä. :unsure:
 
Hei kaikki, täällä uusi odottaja ilmottautuu mukaan! Yksityisellä käytiin varhaisultrassa ja la sen mukaan 26.10.
Mulle tämä on kolmas raskaus, esikoinen on jo kakkosluokkalainen ja nuorempi täytti just vuoden. Melko vilskettä on siis syksyllä jos kaikki menee hyvin. Nt-ultraan mennään 15.4. ja jos kaikki on siellä hyvin, niin haluaisin mukaan faceryhmään! Tuon meidän yksveen ryhmä on ollut niin ihanaa vertaistukea, että uskon tämänkin olevan ☺

Onnea kaikille odotukseen!

26.10. / Iimaka / 3.lapsi / OYS
 

Yhteistyössä