Lokakuiset 2019

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Jenskuli-, 24.01.2019.

1. hemppa_

hemppa_ Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    2
    @Minona Tsemppiä ultraan! Minuakin jännittää se ihan kamalasti, vaikka takana ei ole edes tuollaisia kokemuksia kuin sinulla.. :/

Ja ihania kuulumisia teillä niin monella!<3
    Minä kävin maanantaina lääkärissä ja lääkäri ehdotti ultraa, johon tietenkin suostuin. Kaikki näytti olevan hyvin. Kohtu on vain kuulemma todella kallistunut taaksepäin. Tänään oli sitten vihdoin se ensimmäinen neuvolakäynti. Ja hirveästi tuli muistettavia asioita kalenteriin: virtsakokeita, ensi viikolla sikiöseulontaverikokeet, sokerirasitus, seuraava neuvola jne. Eniten jännitän ja odotan nyt sitä nt-ultra-aikaa kirjeenä äitipolilta!

Tänään siis 9+2 ja tää väsymys on yhä aivan mahdotonta! Pahoinvointi rajoittuu lähinnä nälkäisiin hetkiin, onneksi. Edelleen on hieman epätodellinen olo, että olenko minä oikeasti raskaana ja miettii, että jokohan sitä alkaa uskaltaa luottaa siihen ajatukseen, että meille tulee lokakuussa vauva!<3 Silti haluaisin hypätä jo sinne muutaman viikon päähän yli sikiöseulontojen ja muiden testien!

2. Minä32

Minä32 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    @Minona, voimia!

Onko täällä muita, jotka odottavat vielä sitä ekaa ultraa? Mulla nyt 9+1 ja eka ultra vasta ensi maanantaina, kun viikkoja 9+6. Ei malttaisi odottaa. Haluaisi jo selvyyden, onko tuolla mahassa ketään.

Mulla loman jälkeen helpottu taas tälle raskaudelle normaaliksi olo. Eli pahoinvointia vain nälkäisenä ja ennenkaikkea jos on väsynyt. Kun tottunut järkyttäviin oksentamis-raskauksiin, iskee väkisinkin pelko, että tässä raskaudessa on jotain pielessä... Vaikka voittaahan ne jotkut Lotossakin, jos tää on se mun lottovoitto!? Saada kerrankin 'helppo' raskaus.

Aiemmilta en ole halunnut niskaturvotuksen lisäksi muita sikiöseulontoja, mutta nyt haluan kyllä kaiken. Paitsi en tiedä uskaltaisinko lapsivesipunktioon tai muihin riskejä sisältäviin...

3. Miina-

Miina- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2011
    Saadut tykkäykset:
    417
    En tiedä päivitätkö @Jenskuli- enää listaa mutta jos niin mulle voisi muokata LA 25.9 :)

Tervetuloa @pikkupeikko85 :)

Miina & Pätkis 13+0 POKS :barefoot:

4. Jenskuli-

Jenskuli- Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    23
    Kävin pitkästä aikaa päivittämässä listan! :) Tosi vähän on tullut nyt käytyä täällä, Facebookin puolella kuitenkin aktiivisena.

Meillä oli tänään np-ultra, ja kaikki superhyvin! <3 edelleen pieni vastaa vähän isompaa kuin menkoista laskettuna, mutta heittää vain 3pv, niin ei lähdetä muuttelemaan laskettua. Helpottunut fiilis, kun tietää kaiken olevan kunnossa <3

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Jenskuli- Mullekin voisi muokata listaan lasketuksi ajaksi 24.9., kiitos. :)

@pikkupeikko85 Tervetuloa mukaan ja onnea! :love:

Sikiöseulontatulokset oli tulleet omakantaan ja down-riski oli 1:266. Nyt alkoi tosissaan ahdistaa ja kehitin tästä itselleni stressin. Pitikin olla utelias. :(

Viimeksi muokattu: 21.03.2019
  6. Minona

Minona Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.11.2018
    Saadut tykkäykset:
    1
    @lillium , tuskin sulla on hätää sen down riskin kanssa! Ja mitä kurkkailin syyskuisista niin nenäluukin näkyi? Mutta jos se sua ahdistaa, voithan pyytää NIPT testiä. Siinä kun ei ole keskenmenonvaaraa (verikoe) ja saa silti luotettavasti tietää ne yleisimmät kromosomiviat:)

7. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Minona Nenäluu näkyi. Kysyin NIPTiä ja sitä tarjotaan kuulemma vain riskiryhmään kuuluville ja yksityisellä se maksaa yli 700e.
    Ikäriskiä mulle neuvolasta hoettiin, mutten usko, että tulos johtui siitä, kun oon 32 ja se oli 1:662. Ei auta vissiin kuin luottaa, että kaikki hyvin.

8. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Minona Tulipa höpsö olo valittaa. :unsure: Toivottavasti saatte hyvät tulokset punktiosta. ❤

9. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    @Minona Voi mikä tilanne! Toivottavasti punktio on pian. Paljon tsemppiä ja toivottavasti tulokset on hyvät. <3

10. Minona

Minona Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.11.2018
    Saadut tykkäykset:
    1
    @lillium , tottakai sitä saa huolehtia ja valittaa :)ei meidän äitien murheet ikinä täysin kaikkoa, oli syy mikä hyvänsä.

Kiitos @Momon !

11. Beibihaaveilija

Beibihaaveilija Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    207
    Ääh.. doppleri on kyllä yksi harmaita hiuksia aikaansaava kapistus. Olen nyt kahdesti saanut äänet kuuluviin. Ensimmäisen kerran perjantaina ja toisen kerran sunnuntaina, molemmat illalla. Nyt maanantaina, eikä tiistaina ääniä ei löydy, vaikka kuinka pyörähtelisi doppleria mahan päällä.
    Tälleen lähes oireettomana hirveä huoli vauvasta kiirii tottakai heti pintaan.. etenkin, kun takana on km viikolla 7. Nyt onneksi porskutellaan jo 10 viikolla. Onhan tämäkin toki aikainen hetki saada Angelsoundsilla äänet ylipäätään kuulokkeisiin. Silti pelkää aina, että no nytkö se ei enää eläkkään mahassa..

12. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    @Beibihaaveilija Itsekin olin hankkimassa doppleria mutta tulin tulokseen että se tuo vielä entisestään stressiä. Todennäköisestihän sulla kaikki hyvin, mutta kyllähän sitä huolestuu.

Viimeksi muokattu: 26.03.2019
  13. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Beibihaaveilija Mullakin ollut välillä useita hiljaisia päiviä, jolloin sykettä ei ole kuulunut. Lopulta se on kuitenkin löytynyt. :) Uskon, että sullakin on kaikki hyvin. Vaavi on vielä niin pieni, että piiloutuu vain helposti. ❤

Tänään 14+0, huh! :love: Ja olot jatkuu edelleen. Hetkellisesti jopa pahentuneet. Epäilen vahvasti syyksi tota ab-kuuria, mikä rajottaa syömistä. :unsure:

14. Iimaka

Iimaka Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.07.2017
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hei kaikki, täällä uusi odottaja ilmottautuu mukaan! Yksityisellä käytiin varhaisultrassa ja la sen mukaan 26.10.
    Mulle tämä on kolmas raskaus, esikoinen on jo kakkosluokkalainen ja nuorempi täytti just vuoden. Melko vilskettä on siis syksyllä jos kaikki menee hyvin. Nt-ultraan mennään 15.4. ja jos kaikki on siellä hyvin, niin haluaisin mukaan faceryhmään! Tuon meidän yksveen ryhmä on ollut niin ihanaa vertaistukea, että uskon tämänkin olevan ☺️

Onnea kaikille odotukseen!

26.10. / Iimaka / 3.lapsi / OYS

15. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    Voi kääk! Täällä jännitän huomista nt-ultraa:eek: kävin kannassa katsomassa verikokeen tulokset. Ei olisi pitänyt. Tein omia tulkintoja ja nyt jännittää vielä enemmän:(

16. hemppa_

hemppa_ Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    2
    @Momon Tsemppiä nt-ultraan hurjasti!!<3

Minuakin jännittää jo oma nt-ultra.. Joudun jo nyt alkuraskaudesta sokerirasitukseen ja se ja äitipolin ultra-aika osuu samalle päivälle, 15.4. Tällä viikolla kävin sikiöseula-verikokeissa, tulokset saa kuulemma vasta nt-ultran jälkeen..

Minusta tuntuu, että aika menee edelleen aivan valtavan hitaasti.. Tänään on 10+4. Tällä viikolla olen alkanut tuntea jo kohtuni, joten kyllä siellä jotain kasvua ainakin tapahtuu! Ja omat vanhat housut alkaa puristaa.. Mutta en vielä haluaisi lähteä mammahousuostoksille..

17. Minä32

Minä32 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa kaikille ja tervetuloa uusille! Tää on aika hiljainen palsta, varmaan kaikki kirjottelee facessa vilkkaammin. :)

Mä kävin maanantaina ekassa neuvolassa ja laskettuaika siirty neljällä päivällä eteenpäin.. Eli se oiski nyt 26.10. Neuvolassa tuohon ei laskettu lyhyttä kuukautiskiertoa, kuten nettilaskureissa. Eli mulla on nyt tasan 10 viikkoa täynnä.

Neuvolassa näky pikkunen epämääräinen möntti, jolla sydän löi. Heti tietty aattelin, että nyt se on jotenki epämuodostunu, ku ei siitä erota käsiä ja jalkoja. Mutta sehän oli vielä sillon niin pieni, viikkoja 9+3,että eikai sen ois pitäny sen kummemmalta näyttääkään.

Tänään sain varattua nt-ultraan ajan, se on jo parin viikon päästä! Jännittää... Meillä saa ne seulaverikokeiden tulokset vasta sen nt-ultran jälkeen.

Mulla on ollu nyt parin päivän ajan kuumetta ja ei oo oikeen tehny mieli syödä mitään. Sitten kun pitäny väkisin jotain syödä, niin alkaa ruuat nousee ylös ja sitte onkin örkitty. Onneksi vain muutamana päivänä. Mutta on se vaan karmeaa!!! Ja tää kokoaikainen olo myös...

Tsemppiä kanssasisarille!

-Minä32 (uus LA 26.10)

18. Milow

Milow Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    14
    @Minona voimia! Oon niin pahoillani sun puolesta ❤️

19. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    @Minona Todella surullista <3 onneksi pääsit punktioon nopeasti.
    Hirmuisesti voimia pohdintoihin ja päätöksentekoon. Iso halaus!

20. Momon

Momon Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    98
    Tervetuloa uusille!

Eilen oli nt ultra ja kaikki hyvin. Seulonta tuloksia ei kuullut silloin ultrassa kun ohjelmassa vikaa...itkuhan siitä tuli kun olin niin pelännyt ja odottanut selvyyttä:(
    Ihana kätilö soitti iltapäivällä ja kertoi tulokset ja niiden osalta kaikki hyvin.
    Nyt olisi kiva liittyä fb ryhmään:love: kuinkas se menikään?(n)

21. Ninnu118

Ninnu118 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    88
    @Minona , syyskuisista huutelen. Meillä kävi niin vuosi sitten, että turnerin syndrooma selvisi vasta viikolla rv 14, kun oli ultra. Vauva oli kauttaaltaan turvonnut ja kkm todettiin tuolla käynnillä. Kystia oli niskassa useita. Turner raskaudet päättyvät keskenmenoon yleensä rv 15 mennessä, jos ovat keskeytyäkseen. Mutta kyllä eläviä turnereita syntyy n. 15 Suomessa vuosittain. Ja tiedän yhden turnerilapsen, jolla ei ole ongelmia vaikka turneri diagnoosi onkin. Sitten yhden tiedän, jolla koko raskaus vaikutti todella huonolta turnerdiagnoosin jälkeen, mutta raskaus lääkärien ihmeeksi meni loppuun asti ja vauva syntyi, eikä tilanne ollutkaan niin paha mitä ultra oli antanut ymmärtää. Vauva toki oli turvonnut syntyessä, mutta voi nyt hyvin .Voimia sinulle päätöksen tekoon!

T. Enkeli tytön äiti

22. Ninnu118

Rekisteröitynyt:
    30.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    88
    Mä uskon, että teet oikean päätöksen, mikä ikinä se onkaan. Paljonko sulla nyt viikkoja? Miltä sykkeet näyttää?

23. Mamafortwo

Mamafortwo Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei täällä ”uusi” lokakuinen odottaja, mielelläni tulisin FB ryhmään, olen laittanut myös @pampulax viestiä

24. Ninnu118

Rekisteröitynyt:
    30.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    88
    @Minona turnerit ovat kyllä pienempiä kuin normi lapset ja aikuisenakin jäät pieniksi vaikka saavat kasvuhormoonia. Ja kyllä mahassakin ovat pienempiä kuin normi vauvat.Seuraavat varmasti viikottain jos päätät jatkaa raskautta?
    Mulla vauva oli pienempi kuin mitä viikkoja olisi ollut. Mutta täydelliseltä näytti muuten ja sykkeet kuultiin jo viikolla 8. Sydän taisi koitua meidän tytön kohtaloksi. Turnerithan ovat hedelmättömiä myös, jos selvityvät kohdun ulkopuolelle. Kuten sanoit, älylliseen kehitykseen turneri ei vaikuta. Siltä puolelta ovat ihan tavallisia lapsia. Itselle tuli suurena yllätyksenä vauvan menehtyminen vaikka diagnoosi lopulta saatiin. En siltikään uskaltanut ottaa seulontoja nytkään tai muuta, koska en kestä sitä itse henkisesti. En ole oikein toipunut tuosta tytön menetyksestä. Saatiin hänestä kuva muistoksi. Siitä ei pysty äkkiseltään sanoa mitään olisi vialla, mutta turvotuksen näkee selkeästi, jos osaa katsoa. Kätilö ja lääkäri näytti kuvasta.

25. lillium

lillium Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    186
    @Minä32 Onnea ultrakuulumisista! :love: Hiljaista on, porukka on tosiaan aktiivisempaa tuolla Facen puolella. Tsemppiä oloihin, toivottavasti helpottaa pian. :)

@Momon Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:love:

@Minona Oon pahoillani. :( Voimia päätöksentekoon. ❤

@Viiu @Mamafortwo Onnea plussista ja tervetuloa mukaan! :love:

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri