Lokakuiset 2019

Varasin tytöle nla-ajan niin samala myös itelleki. Ehh.. Eka nla rv 8+6, piiitkä aika odottaa. Neuvolan laskurin mukkaan la olisi 5.10. Eli nyt mennään vasta 4+2. :cautious:

Mites muilla olotilat? Mulla semmosta jatkuvaa etovaa oloa ja palantunnetta kurkussa. :confused:

Tervetuloa uudet :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Mää kattelin myös et ois kurkkinu ajat varhaisultraan, mut en päässy nettisivuille. Tuli olo, et onko sitä enää olemassakaan koko tekijää. Meri-Oulun neuvolaan olisin varannut ajan, vaan en tiijä nyt sit.. Tekeekö hän ennää ollenkaan vai ei.
 
@Juli87 Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! :love:

Mä en ole vielä varannut neuvolaa. Aloin jo miettiä, että oisko saanut yhdistettyä esikoisen neuvolan ja ensimmäisen äitiysneuvolan. Ei tarttis ravata useaan otteeseen. Soittamalla ja kysymällähän se selviää tietysti. :) Täällä lievä vellova olo ja älytön palelu jatkuu, ei mitään ylitsepääsemätöntä. Tutkiskelin, että esikoisen odotusaikana olot alkoi kunnolla viikolla 7 ja kesti noin raskauden puoliväliin. :confused:
 
Mä sain varattua jo ajan ekaan neuvolaan, meni tasan kuukauden päähän aika.

Varasin myös varhaisultran tänään, meen rv 7+4.

Jotenkin mietitytti, että oonko liian aikaisin liikenteessä, mutta onpahan varattu ❤
Täällä myös eka neuvola sekä varhaisultra yksityiselle varattu :whistle: Mulla ultra jo peräti kahden viikon päästä, koska vaihtoehdot vähissä. Silloin mulla olis 6+4, jos kaikki hyvin menee. En ymmärrä miksi mulla on kauhea pelko tässä raskaudessa, että se menee kesken. Ei esikoisen kohdalla ollu lainkaan tällästä :(
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Varasin tytöle nla-ajan niin samala myös itelleki. Ehh.. Eka nla rv 8+6, piiitkä aika odottaa. Neuvolan laskurin mukkaan la olisi 5.10. Eli nyt mennään vasta 4+2. :cautious:

Mites muilla olotilat? Mulla semmosta jatkuvaa etovaa oloa ja palantunnetta kurkussa. :confused:

Tervetuloa uudet :love::love:
Just mietin että onko muilla oireita enempi jo. Mulla säikäytti tänään päivällä kun tuli maha yhtäkkiä todella kipeäksi, aivan kuin menkat alkais niillä hetkillä. Ei alkaneet. Vielä. Horjutti kyllä uskoa tämän raskauden kestoon. Edelleenkin tuntuu painetta jossain alavatsalla, munasarjojen tienoilla jopa(?) Ja tosiaan, tulloin kun poltteli mahaa niin meni myös maha totaalisen sekaisin (kuralle :poop:) ja oli sellanen huonovointinen olo. Hädissäni sitten kaivoin ovistestin kaapista, se ainaki näytti just hetki sitten kahta kirkasta viivaa. Tyhmäähän tuo on testata koska ei se testissä näy jos A) on kemiallinen B) jos yhtäkkiä meni kesken mutta vuoto ei ole vaan vielä alkanu :(

Kyllä sitä järkensä tässä tilanteessa näköjään menettää o_O:LOL:
 
Täällä myös eka neuvola sekä varhaisultra yksityiselle varattu :whistle: Mulla ultra jo peräti kahden viikon päästä, koska vaihtoehdot vähissä. Silloin mulla olis 6+4, jos kaikki hyvin menee. En ymmärrä miksi mulla on kauhea pelko tässä raskaudessa, että se menee kesken. Ei esikoisen kohdalla ollu lainkaan tällästä :(
Samaa mietin, etten todellakaan ekan lapsen kanssa pelänny samalla tavalla. Tosin se oliki yllärivauva ja testasin plussanki siitä raskaudesta varmaan vko 7 vasta. Joka oli selvästi hyvä,koska tuun näköjään näin vainoharhaiseksi kun on liikaa aikaa pelätä kaikkea:unsure: ekan kohdalla en edes tiedostanu sellasta kuin kemiallisen raskauden mahdollisuus.
 
Määki oon tehny testejä 6 kpl tekis mieli tehä viä yks onko digi muuttu 2-3 viikosta nyt jo 3+ :D mulla on varhaisultra 8.2 ja neukku ystävänpäivänä :) tuntuu et viikot menee niin hiljaa ku neuroottisena kuulostelen omaa oloo ni haluisin jo tietää et onko oikeeseen paikkaa kiinnittyny <3 Ootteko moni jo faceryhmäs?
 
Just mietin että onko muilla oireita enempi jo. Mulla säikäytti tänään päivällä kun tuli maha yhtäkkiä todella kipeäksi, aivan kuin menkat alkais niillä hetkillä. Ei alkaneet. Vielä. Horjutti kyllä uskoa tämän raskauden kestoon. Edelleenkin tuntuu painetta jossain alavatsalla, munasarjojen tienoilla jopa(?) Ja tosiaan, tulloin kun poltteli mahaa niin meni myös maha totaalisen sekaisin (kuralle :poop:) ja oli sellanen huonovointinen olo. Hädissäni sitten kaivoin ovistestin kaapista, se ainaki näytti just hetki sitten kahta kirkasta viivaa. Tyhmäähän tuo on testata koska ei se testissä näy jos A) on kemiallinen B) jos yhtäkkiä meni kesken mutta vuoto ei ole vaan vielä alkanu :(

Kyllä sitä järkensä tässä tilanteessa näköjään menettää o_O:LOL:
Mulla on kans mahassa tuntemuksii sellasia repäsyviiltoja mut eile illala tuntu kauheeta paineen tunnetta, määki olin aamulla vessaan mentäes varma et nyt alko menkat.. mulla on tissit tosi arat ja kipeet mutta muita oireita ei oo. Ärsytää kj miettii tota mahaa kokoaja et mikä on normaalii ja mikä viittaa kaikken pahaa..
 
Ipu
Mäkin voisin liittyä seuraan. Plussasin viikko sitten maanantaina, testejä tehnyt useamman tässä sen jälkeen ja pe sain aika lailla tasavahvat viivat. Jännittää kovasti meneekö kaikki hyvin, kun edellinen raskaus vuoden lopussa päättyi keskenmenoon rv:lla 6. Koko ajan tulee tarkkailtua oireita joita ei kauheasti ole, lähinnä rintojen kipeys ja nälkä. Viikonloppuna oli vähän etovaa oloakin, mut ei ollu enää eilen. Tänään ois kai 4+6 ja la laskureiden mukaan 2.10. Ikää on 32v ja esikoista odotetaan. :love:
 
Onko tässä listaa? Liittyisin mukaan? Onko facebook-ryhmää?

Minulla ikää 45-vuotta ja neljäs lapsi tulossa uusperheeseen. Luomuyritystä 5 vuotta, ei tuottanut tulosta. Nyt lahjamunasolualkuinen raskaus, 3+5. Ultra 25.2, neuvola 27.2.

En nyt ehdi kommentoida tai lukea, tulisin kuitenkin mukaan :)
 
@Ipu @kirsillevauva Onnea plussista ja tervetuloa mukaan! :love:

@kirsillevauva Ensimmäiseltä sivulta löytyy lokakuisten lista. :) Ja fb-ryhmään pääsee:

Facebook ryhmään haluvat voisivat laittaa toiveensa osotteeseen lokakuu2019@hotmail.com.

Mikäli uskot, että sinulla on kaimoja facessa, laita myös shotti omasta profiilistasi. Näin en lisäile ketä sattuu.. :D Pyydän sinut facekaverikseni, mutta vain ryhmäänlaiton ajaksi.

Ryhmään pidetään varmasti ovet auki niin kauan, että kaikki haluavat ovat valmiita tulemaan. Myös täällä pidämme keskustelua yllä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ipu
Mulla on kans mahassa tuntemuksii sellasia repäsyviiltoja mut eile illala tuntu kauheeta paineen tunnetta, määki olin aamulla vessaan mentäes varma et nyt alko menkat.. mulla on tissit tosi arat ja kipeet mutta muita oireita ei oo. Ärsytää kj miettii tota mahaa kokoaja et mikä on normaalii ja mikä viittaa kaikken pahaa..
Tämä ittensä ja oireiden tarkkailu (kevyt paha olo hetkittäin,mahakrampit/jomotus, flunssa, nälkä koko ajan..kaikki paitsi rinnat oireilee..) kyllä tekee hulluksi, sitä kehittelee ihmeellisiä teorioita päässään. Kuten yöllä mietin että ne menkat olis varmaan alkaneet eilen mutta pitkin vain väistämätöntä kun toiveajattelen että alku pysyis mahassa ja että heti kun lakkaisin toivomasta, alkais menkat o_O

Tiedän, oon tulossa hulluksi:ROFLMAO:
 
Kävin lisäämässä listan yläpuolelle infon fb-ryhmään pääsystä. Jouduin sitä hieman muokkaamaan, kun ei antanut muuten tallentaa. Oli kuulemma mainontaa tai loukkaavaa sisältöä :D

Muutamalta puuttuu tietoja listasta. Muokkailen näitä aina, kun ehdin koneelle, eli ei välttämättä ihan joka päivä päivity :) Laitatteko tietonne viestin perään tällä tyylillä, jotta ei tarvitse alkaa laskea tietoja:

5.10. / Jenskuli- / 28v / 2. lapsi / TAYS
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Heippa! LA 5.10. tulossa perheen toinen ihanuus. Plussailin viime viikolla ja nyt on neuvolat ja varhaisultrat varattu. Viime kerralla oli niin kivaa olla tässä ryhmässä, joten mielellään olen nytkin. Anonyymiteetin vuoksi en mielelläni olisi Facebookissa, joten luuletteko keskustelun jatkuvan täällä vai ainoastaan tuolla Facessa? Eikös täällä ole mahdollista tehdä suljettu ryhmä? :)

@Jenskuli- meillä on sun kanssa näköjään tiet kohtaamassa tätä menoa TAYSilla, jos kaikki menee LA:n osalta päivälleen :D

5.10. Double Happy / 30v. / 2. lapsi / TAYS
 
Kävin lisäämässä listan yläpuolelle infon fb-ryhmään pääsystä. Jouduin sitä hieman muokkaamaan, kun ei antanut muuten tallentaa. Oli kuulemma mainontaa tai loukkaavaa sisältöä :D

Muutamalta puuttuu tietoja listasta. Muokkailen näitä aina, kun ehdin koneelle, eli ei välttämättä ihan joka päivä päivity :) Laitatteko tietonne viestin perään tällä tyylillä, jotta ei tarvitse alkaa laskea tietoja:

5.10. / Jenskuli- / 28v / 2. lapsi / TAYS
Tiedot; Emilia1987 32v. /2. Lapsi
 
Moi kaikille! Siirryn minäkin juttelemaan tänne puolelle, jos vain tämä raskaus tästä lähtee hyvin sujumaan :) Nyt on siis vasta dpo 13 tai dpo12, jälkimmäinen olisi kipujen perusteella että todnäk oikein. Plussasin jo tuossa lauantaina, eli ihan kivan ajoissa hormoni alkoi näkyä herkässä testissä. Pc:ssä tämä oli vasta sellainen punertava haamu, ihan silmälle kuitenkin nähtävissä. Tänään tein pc:n päiväpissasta ja selkeä viiva muttei mikään vahva todellakaan vielä. Onko jollain heittää kuvaa, miten itellä on ollut pc dpo 12 tai 13? :):)
 
@chili_ Tervetuloa ja onnea plussasta tätäkin kautta! :love: Mun Pc:t. Oletetut dpo:t 15 ja 17, mutta luulenpa nyt kuitenkin, että ovis on ollut päivän pari myöhemmin. Merkkasin siis dpo0:ksi ovisplussapäivän kipujen mukaan. :) Mene ja tiedä sitten. :D Nämä testit siis viime viikolta.

Img1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chili_
@lillium kiitos! Antaa vähän osviittaa, mitä muilla on :LOL: Eilen tuli jo viikkodigiin 1-2 raskaana :love: MUTTA! Mitähän meinaa, kun eilen ja tänään on lämpö ollut hieman matalammalla, vaikka olenkin umpijäässä. Tipahtanut tuohon 36.6-36.7, kun esim. viikonloppuna oli 37 about. Nojoo, aamulämpöjähän nämä ei ole että ei varmaan milläänlailla varmuudella vertailtavia. Ähh miten nyt tällaisestakin voin ottaa stressiä o_O Ehkä tuo edellinen kkm nyt kummitelee takaraivossa. Siihen liittyen olenkin menossa varhaisultraan, jos sinne asti päästään :)
 
Tällaista näytti pc tänään alle pari h pidätyksellä, toivottavasti vahvistuu :love: On tää kyllä vähintään yhtä stressaavaa kun vauvantekokin...tai enemmänkin pelon sekaista tunnemylläkkää.
Oon samaa mieltä, niin stressaavaa kaikki tähän ihan alkuvaiheeseen liittyvä epätietoisuus. Mulla tosiaan pitkä kierto, menkat laskurin mukaan tulis vasta parin päivän päästä. Oireiden perusteella ekan tein testin tooodella hyvissä ajoin ja haamuilla lähdettiin liikkeelle. Siitä ne on vahvistuneet, tänään aamulla ja päivällä testasin ovulaatiotestillä, aamusesta tuli nopeasti kaksi vahvaa punaista viivaa ja iltapäivällä lähes yhtä vahvat viivat mutta pieni ero oli. En ollu pidätelly kovin kauvan ennen sitä. Ja tuon pienen vivahde-eron vuoksi oli toki tehtävä sitten myöhemmin alle parin tunnin pissasta taas testi. Ja ei ollu ihan niin vahva. Itseasiassa lähelle saman vahvunen kuin tuo sun pc:n tulos. Alkoi pelottamaan että mitä jos se nyt vaan hiipuu pois:cry:

Digin (viikkonäytöllä) vasta tilasin,tulee varmaan huomenna. Aamulla testaan ovu-testillä kuitenki että tarviiko tähän digiä edes uhrata :((n) Mä oisin niin valmis tälle vauvalle just nyt mutta sehän ei ratkaise sitä miten tässä jännityspiinassa vielä käy:unsure:
 

Yhteistyössä