Lokakuiset 2019

Helou, en tiedä uskallanko vielä kauheesti hehkuttaa mutta eilen (29.1) odottelin menkkoja kun ois pitänyt alkaa ja illalla sitten päätin tehdä apteekin herkän raskaustestin ja selkee viiva pamahti heti. Se vielä että isä olisi kaveri ja sano ettei ole valmis isäksi vielä hetkeen, itse sit nyt miettiny että olisiko väärin pitää. Ikää mulla on kesällä 30 ja pelkään että jos keskeyttäisin niin tulenko enään ikinä saamaan sitä iltatähteä. Raskausviikkoja on 4+1 nyt kun vuorokausikin on vaihtunut.
 
Helou, en tiedä uskallanko vielä kauheesti hehkuttaa mutta eilen (29.1) odottelin menkkoja kun ois pitänyt alkaa ja illalla sitten päätin tehdä apteekin herkän raskaustestin ja selkee viiva pamahti heti. Se vielä että isä olisi kaveri ja sano ettei ole valmis isäksi vielä hetkeen, itse sit nyt miettiny että olisiko väärin pitää. Ikää mulla on kesällä 30 ja pelkään että jos keskeyttäisin niin tulenko enään ikinä saamaan sitä iltatähteä. Raskausviikkoja on 4+1 nyt kun vuorokausikin on vaihtunut.
Tässä tämä testi
 

Attachments

Jälleen varovasti mukaan. Viime kierrosta sain varhaisen km:n viikolla 6. Ja nyt heti uudelleen plussanneena voin kertoa, että pelottaa ihan vietävästi :unsure: koko ajan tutkailen oireita, vihlomisia ja omaa liikkumista, etten törmäilis mihinkään tai muuta vähän hölmöä. Kesästä asti ollaan toivottu toista lasta ja voi kumpa nyt menis kaikki hyvin! Nyt kyllä viivakin oli paljon vahvempi, kuin viime kierrossa.

4.10 / Pauva / 30 v./ 2. Lapsi / P-KKS
 
Mä sain digiin kanssa "raskaan 1-2" ja olen ihan onnesta sekaisin. Onnittelut teille kaikille muillekin :)

Jouduin jo ostaan isommat rintaliivit, kun vanhat puristi. Nousi paino estrogeenillä kolme kiloa joten olen ihan pullataikina. Laitoin jo pois ahtaita housuja ja alan katseleen äippävaatteita kirpparilta hiljalleen.

kirsillevauva/ikä 45/ 4. lapsi/ luovutettu munasolu
 
Oho te ootte kirjotellut paljon! Luen kaiken pian, mutta ensin se tärkein! Eli sähköposti havaitsi, että jotain omituista on tekeillä ja jäädytti koko homman. Eli nyt tein faceen uuden henkilön, Mona Mahakas Pyytäkää ”hänet” kaveriksi, ja saan lisättyä halukkaat ryhmään. Anteeksi säätäminen..
 
Suuret onnittelut plussista kaikille! Ja kauheasti tsemppiä alkuviikkojen taisteluihin. Kyllä me nämä viivat vielä vauvoiksi muutetaan <3
Itsekkin olen kauhusta kankeana, enkä ole vielä uskaltanut varata neuvolaa. Ehkä ensiviikolla..
 
Hei tiijätte varmaan tämän tunteen kun ihminen on iloinen siitä että saa uusia raskausoireita. Tänään; rintoja kutisee :ROFLMAO: Lisäksi eilisestä pahentunut flunssa jonka toki haluais myös tulkita raskausoireeksi :LOL:

Aamuinen ovistesti näytti edelleen onneksi vahvasti kahta viivaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Heippamoi! Tässä varovasti koitan uskaltautua joukkoon. Tänään hätähousuna saatu testiin haamuplussa ja viikot tällä hetkellä niinkin paljon kuin ehkä 3+4, eli la olisi näillä näkymin 12.10.

Oireita ei oo juuri ollut, eilen valittelin miehelle painetta alamahalla ja muistelisin, että samanlaista olis ollut edellisessäkin raskaudessa. Sitä kyllä toivois pääsevänsä vähän vähemmillä oireilla kun viimeksi, silloin oksensin 8kk päivittäin.

Ennestään löytyy siis poika 3/12 ja tyttö 6/17 :)
 
Oho te ootte kirjotellut paljon! Luen kaiken pian, mutta ensin se tärkein! Eli sähköposti havaitsi, että jotain omituista on tekeillä ja jäädytti koko homman. Eli nyt tein faceen uuden henkilön, Mona Mahakas Pyytäkää ”hänet” kaveriksi, ja saan lisättyä halukkaat ryhmään. Anteeksi säätäminen..
Mä laitoin sulle heti kaveripyynnön, kun tämmösenä hätähousuna laitoin jo mailiakin kunnes näin tän!
 
@ringaa Onnea ja tervetuloa mukaan! :love:

Varasin äsken neuvolan helmikuun lopulle. Tuntuu, että siihen on yks ikuisuus. :cautious: Kysyin samalla noista alavatsakivuista, mitä mulla on ollut. Sanoi, että on ihan normaalia, jos ei todella pahoja ole ja niihin ei liity vuotoa. Vähän helpotti. :)
 
Heippa hei, tahdon mukaan! :love: Täällä onkin jo muutama tuttu tuolta toiveissa vauva 2019-ketjusta, mukava nähdä teidät täälläkin! :barefoot:

Eilen tein positiivisen raskaustestin, menkkojen oletettuna alkamispäivänä, mutta kuinkas kävikään, elämäni ensimmäinen plussa!! :love:
Taustalla edellisessä suhteessa yli 2vuoden lapsettomuus, mutta nyt, kierukan poiston jälkeen yk2 ja raskaaksi tultiin, ihaninta ikinä. :love:

https://aijaa.com/16cms8
Ja tässä aamun tuotos :love:

Eli siis;
8.10 LA, empuska, 26v, 1. lapsi, EKKS

 
Viimeksi muokattu:
Hei. Mäkin liittyisin tänne nyt rv 4+4 en mäkään oikeen osaa viel kun pelätä ku takana yks keskenmeno marraskuulta. Oireita välillä on yöt on tosi levottomia. Täällä kirjoitti joku olevansa rh negatiivinen niin olen minäkin ois kiva jakaa ajatuksia siitä. Kun tää on mun toinen rh raskaus niin hieman jännittää(n)
 
@empuska @Sanzu85 Onnea paljon ja tervetuloa mukaan jutustelemaan! :love:

@Sanzu85 Mä mainitsin rh-negatiivisuudesta. Mulla kävi viime odotusaikana niin onnekkaasti, että lapsella oli sama veriryhmä kuin mulla. Voi että, kuinka toivon sitä onnenpotkua toistamiseen. Kieltämättä jännittää. :unsure: Ymmärsinkö oikein, että sulla oli eri veriryhmä lapsen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
@empuska @Sanzu85 Onnea paljon ja tervetuloa mukaan jutustelemaan! :love:

@Sanzu85 Mä mainitsin Rh-negatiivisuudesta. Mulla kävi viime odotusaikana niin onnekkaasti, että lapsella oli sama veriryhmä kuin mulla. Voi että, kuinka toivon sitä onnenpotkua toistamiseen. Kieltämättä jännittää. :unsure: Ymmärsinkö oikein, että sulla oli eri veriryhmä lapsen kanssa?
Juu meil oli eri veriryhmä ja tän tulevan kanssakin tulee olee eri, et siks on vähän jännää. Ekassa lapsi sai lievän immunisaation oli valossa muutamii päivii
Mut nyt on jo reipas koululainen.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@Sanzu85 Onneksi asiaa tarkkaillaan neuvolassa ylimääräisillä verikokeilla, niin huomataan ajoissa, jos tulee ongelmia. Toivottavasti kuitenkin kaikki menee hyvin. ❤
Sitä mäkin toivon on tää ilta tähti niin toivottu mulla on jo kaksi edellistä poikia kumpikin vanhin on jo 12 vuotias:) toinen 7 et Johan se on aika taas saadakkin uusi vauva perheeseen:) onko muilla ennestää lapsia?
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Tämä on kyllä nyt ihan uusi tuttavuus, tuo rh positiivinen tai rh negatiivinen. :eek: Toisaalta, mie olen kyllä aika lailla ulapalla muutenkin kaikesta raskauteen liittyvästä, joten.. :whistle: Ihan alkushokissa edelleen, mutta huomenna mie ajattelin soittaa neuvolaan. :love: Ja olen miettinyt josko varhaisultraankin menisi yksityiselle puolelle, saisihan siitä jonkinsortin mielenrauhan luulisin. :oops:

Jotenkin kyllä jännittää, että meneekö kaikki hyvin ja kestääkö tämä pienen pieni kyydissä loppuun saakka, toivotaan ja rukoillaan miehen kanssa sitä :love: Hänkin on kyllä kovin innoissaan, ensin hän oli tänään aamulla sitä mieltä että kerrotaan muille vasta lähemmäs 12vkoa, noooo sitten tänään päivällä hän olikin sitä mieltä että voisihan tästä kertoa lähipiirille aikaisemminkin. :LOL::love:

Ja @Sanzu85 meidän elämää rikastuttaa miehen lapset, 9v ja 7v.. Minulle on ihan ensimmäinen tämä :love::love:
 
Vau onnea paljon @empuska @Sanzu85 niin niitä plussia vain alkoi ropisemaan :love: Mulla vaan todella ikävä alku kun sairastuin noroon ja olen nyt laatannut vartin välein aamuyöstä:sick: Norohan ei ole sikiölle sinänsä vaarallinen mutta kyllähän se mietityttää, miten noin varhaisessa vaiheessa käy :unsure:
 
Tervetuloa ja paljon onnea @empuska ja @Sanzu85 :love: :barefoot:

Mua särkee alavatsaan ihan kokoajan, menkkamaisesti :confused: jotenkin on outo olo kun lähes kaikki oireet puuttuu mutta sitten on tämmöstä jatkuvaa vatsakipua, tänään uutena tullut jomottavaa särkyä kohdunsuulla. Ultraan on ikuisuus :notworthy:
Eilen soitin päivystykseen kun pari päivää kuume pyörinyt 38-39 asteessa, tosi tympeä vastaus tuli sieltä :( ilmeisesti on vaurion riski jos pitkään jatkuu.. tänään onneksi jo alle 38.
 
@chili_ auts, noro on ehkä yksi vihoviimeisimmistä taudeista! :sick::sick: Sitä on töissä joutunut kyllä kestämään ja siivoamaan enemmän kuin laki sallii, huhhuh. :whistle:

@Miina- tiiätkö, sama täällä! Tuo alamahan särky, sitä on ollut nyt paljon eilisen jälkeen. Hope so että kuumeesi alkaa hellittää, kovasti koettelee kroppaa tuollainen kova kuume :(

Voikohan kuumat aallot olla raskausoire? Niitä on nyt ollut kyllä viime vkosta lähtien. :whistle: Ja tämä ruokahalu, ihmeteltiin miehen kanssa viime vkonloppuna että miten mie vaan voin syödä koko ajan jotakin, kumpikaan ei veikannut edes raskautta, vaan vhh ruokavaliota ja suurta kulutusta! :LOL: Ja boom, paksuna! :love:

Kävin treeneissä, kyllä sitä vain ihminen on jollain tapaa pelko perseessä liikkuessa kun tietää että pieni ihme yrittää kasvaa sisällä.. Kaikki hyppiminen ja äkkiliikkeet ja säkin mättäminen apinanraivolla jne.. myös hapotti jotenkin normaalia enemmän. :cautious:
 
@Miina- @empuska Varasin tänään neuvolaan ajan, ni kysyin samalla tosta alavatsakivusta, mitä mullakin siis ollut. Olin huolestunut, kun en muistanut moista esikoisen ajoilta. Sanoi, että on ihan normaalia. Jos tietysti kipu äityy sietämättömäksi ja siihen liittyy veristä kuukautismaista vuotoa, niin sitten päivystykseen. Näin mulle hoitaja selitti.
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
Onnea uusille lokakuisille! :) On muuten kiva huomata kuinka aktiivinen ryhmä jo nyt on, vaikka plussat on vasta piirtyny testeihin!

Täällä myös menkkamaista jomotusta ollut viikko ennen oletettujen kuukautisten alkamista saakka. Koko ajan olo, että alkaako ne kuitenkin. Oli oikein kaiveltava arkistoja ja verrattava edellisiin raskausoireisiin. Oon esikoisesta kirjoittanut muistiin raskausoireita ja siellä menkkajomotukset alkoi vasta rv30 :eek: Kai tuo kohtu sitten vaan ilmottelee itsestään, kun taas on joutumassa suureen urakkaan. Muuten ei juurikaan vielä mitään oloja. Rv6 pahoinvointia odotellessa, jos nyt lainkaan menee saman kaavan mukaan... Ollaan vielä lähdössä laivalle niihin aikoihin :sick:
 

Yhteistyössä