Lokakuiset 2020

Jaiks, vihdoin pääsen minäkin odottajien ryhmään!

7./8.10. prinsessasofia, 30, 3. lapsi, HUS

Tein tänään aamulla dpo15 positiivisen testin. Menkkojen piti alkaa tänään ja olen kyllä jo vähän aavistellut, että on voinut tärpätä. Edellinen raskaus päättyi kkm 10/19, mutta tästä raskaudesta on paljon varmempi olo. Toivottavasti kaikki menee hyvin. :love:

Ainiin ja meillä on ennestään 4- ja 6-vuotiaat tytöt! Ehtivät täyttää vuosia ennen vauvan syntymää. Pitkään oltiin sitä mieltä, että kaksi riittää, mutta kolmannen kaipuu kävi lopulta liian suureksi.
 
Tervetuloa uusille. :love:
Vähän tänään jo säikähdin kun oli jotain rusehtavaa suojassa. Mutta luultavimmin liittyy väliin jääneisiin menkkoihin tai vielä jopa kiinnittymiseen. Pyyhkiessä ei silloin eikä sen jälkeen mitään ole tullut. Ja sitten tuntui kivuliasta vihlontaa alhaalla hetken ajan; vähän jo säikähdin sitäkin. Mieleen hiipii aina, että jos taas iloittiin liian aikaisin. No, mut tiedän et kaikenlaiset kolotukset ym kuuluu asiaan.
En ymmärrä niitä, jotka eivät ole tienneet olevansa raskaana ennen kuin yli puolen välin jälkeen tai jopa vasta silloin kun vauva on syntynyt. Anteeksi että tämmöisiä täällä puhelen, mut itse ainakin tunnen kaikki oudot tuntemukset Herkästi.

Täytyykin metsästää jotain informaatiota edellisestä raskaudesta, että koska pahoinvointi lisääntyi kunnolla.

Helmiina1978 ja helmi 4+3
 
Mulla ei luonnollisesti oo luottoa raskauden onnistumiseen ja vielä en asiaa ees oikeen osaa ajatella. Jotenki sitä on asennoitunu, että jokainen menee kesken kerta kolme mennyt jo
 
Tervetuloa mukaan uudet! :love:

Meillä on ennestään 10 ja 5 -vuotiaat lapset, synttärit molemmilla syksyllä tämän lasketun ajan tienoilla. Joka toinen päivä lapset toivoo pikkusisarusta ja joka toinen huutaa kuinka jo olemassa olevan sisaruksen vois antaa pois :) Katotaan mikä on reaktio kun kerrotaan tulokkaasta.

Varasin tänään ultran ystävänpäivälle, silloin pitäisi olla viikkoja noin 7+2.
 
Mulle keskenmeno vasta konkretisoi sen, miten paljon kaipaan vauvaa meidän elämään. Ja aiheutti henk koht elämässä hyvin suuria mullistuksia, joista näin jälkikäteen kierolla tavalla olen kiitollinen. Toivottavasti kukaan meistä ei joudu keskenmenon tuskaa kokemaan!

En tiedä onko tää psykosomaattista, mutta aamun plussan jälkeen oireet tuntuu voimistuneen. Tissit on kipeät ja turvonneet, nälkä vaivaa ja paha olo iskee, jos ei syö riittävän usein. Alavatsassa tuntuu ihanaa kihelmöivää painetta. :giggle:
 
Hei! Tänään plussattu ja olo epätodellinen ja vieläkim hieman shokissa.. oootteko perustanee mitään fb vauva ryhmää mihin pääsis mukaan?

7.10 Annkos 28, 4.lapsi, OYS
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Tänään plussattu ja olo epätodellinen ja vieläkim hieman shokissa.. oootteko perustanee mitään fb vauva ryhmää mihin pääsis mukaan?

7.10 Annkos 28, 4.lapsi, OYS
Tervetuloa joukkoon! Ei olla vielä perustettu fb ryhmää. Varmaan odotellaan, et kaikki halukkaat lokakuiset tulisi tänne keskustelemaan ja vasta sitten?
 
Lokis
9.10, Lokis , 2. Lapsi, Oys

Täältä ilmottautuis myös yks mukaan! Kiva että täällä muitakin jo tän verran
Testin tein toissapäivänä, huomasin itkuherkkyyttä niin päätin kokeilla, vaikka menkkojen pitäs alkaa vasta 1. Päivä. No haalee viivahan siihen piirty. Ja ei eilen piti tehdä vielä kolme lisää niin kaikkiin tuli viiva

Meillä ennestään 4-vuotias tyttö, täyttää kesällä 5. Epäuskoinen ja jännittynyt olo! Ensimmäinen raskaus ja vauva-aika olivat vaikeita, joten kauan ollaan mietitty uskalletaanko uudestaan lähtä. Päätettiin sitten joulukuussa alkaa kokeileen ja toisesta kierrosta tärppäs. Vielä en oo neuvolaa varannut, haluan vähän odotella. Ja aioin vielä tehdä testin sit ku menkkojen pitäs alkaa. Jännää
 
Nii ja siis ton eka neuvolan ajattelin varata noin 10 viikolle. Ja oon päättänyt jo että sydänääniä ei kuunnella. Edellisessä raskaudessa käytiin omakustanteisessa ultrassa, niin ei kovin reissannut ettei äänet vielä kuulunut (istukka edessä), mutta nyt oottelen normi ultraan. ;)
 
Tervetuloa uusille! Onpa mukavaa kun meitä on nyt jo näin monta. (y)

Toivottavasti tosiaan kaikilla pysyy kyytiläiset matkassa. Kolme keskenmenoa on kyllä ihan tosi kurjaa onnea, @Karvakorvat - todella toivon että tällä kertaa kaikki menee hienosti loppuun asti!

@Helmiina1978 mustakin tuntuu kummalliselta nämä tarinat, mutta toisaalta uskon myös että ihmismielellä on tosi iso vaikutus ja jos ei usko/halua uskoa raskauteen, keho osaa piilottaa sen. Silti aikamoisia juttuja...

@Lokis Toivottavasti teille olisi nyt tiedossa helpompi vauva-aika - sisaruksethan voi olla luonteeltaan täysin erilaisia.

Mä tein eilen vielä yhden testin, johon piirtyi plussa sellaisella vauhdilla että kai se on uskottava vihdoin. :love: Olin illalla koulutuspäivän jäljiltä niin uupunut että menin heti lapsen nukutettuani suihkun jälkeen nukkumaan (enkä edes herännyt pissalle yöllä, hurraa :D). Nyt odottelen että mun lääkärin ajanvaraussysteemi aukeaa että saan varattua ekan ultran.

Mukavaa perjantaita kaikille!
Täällä tänään 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Onpa kiva että täällä on jo näin moni mukana! Mä toivon kans pääseväni mukaan, mutta odottelen vielä jokusen päivän, että uskon plussan plussaksi. :LOL:

Aiotteko mennä varhaisultraan? Meillä ei esikoista odottaessa käynyt mielessäkään, mutta nyt oon vähän pyöritellyt ajatusta. Vaikka toisaalta, tuleehan se eka ultra sieltä kuitenkin sitten suht pian, että ehkä sitä voisi odotella siihen asti. Mulla on nyt vain niin epävarma olo kun oon testannut jo ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää ja saanut plussia, mutta en uskalla luottaa niihin, kunnes näen että kuukautiset oikeasti jää pois.
 
Mä varailen maanantaina neuvolaa, kun vasta maanantaina virallisesti 4+1. Tosin uskon, että tänään on 4+0 mikäli se ovis oli vähän ajoissa. Mulla on itelläni mahollisuus ultrata ite, joten en varaa ultraa vielä. Vasta jos onki jotai outoa.

Kauheen krapulainen olo ollu koko viikon. Huh
 
Piti kaivaa kaapista 10 vuotta vanha esikoisen raskausaikana hommattu raskausajan kirja. Sinne oon kirjannu jokaisen raskausen olotilat ja mietteet :love: sinne pääsee sitten tämä neljäs myös.

En ole yhdessäkää raskaudessa käyny varhaisultrassa, enkä ajatellut tässäkään käydä. Se np ultra tulee kuitenki suht nopeasti tässä. Esikoisen aikana en edes tiennyt mahdollisuudesta ultrata näinki varhain :LOL:

Mies suunnittelee jo kertomista isovanhemmille :whistle: itseä vähän jännittää millainen vastaanotto tuleekaan, varsinkin mun puolelta :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Lokis
Aion käydä varhaisultrassa. Mulla oli edellisessä keskenmenneessä raskaudessa tosi epävarma olo ja siksi menin, vaikken kahdessa edellisessä raskaudessa ollut käynyt. No, ekassa varhaisultrassa alkio oli melkein 2 viikkoa oletettua pienempi mutta syke näkyi. 2 viikon päästä menin kontrolliultraan, missä todettiin alkion kehityksen lakanneen melkein heti tuon ekan ultran jälkeen. Äidinvaisto osui oikeaan.

Tästä on tosiaan paljon varmempi olo ja suunnittelin jo mielessä kesän lomia ja mahdollista sairauslomaa (mulla on molemmissa edenneissä raskauksissa löystynyt lantio tosi pahasti). Aion silti mennä varhaisultraan, että voin todeta kaiken olevan kunnossa. Ja jos ei olekaan, asiaa saa vietyä eteenpäin ilman turhaa odottelua.
 
Täällä digiin 2-3 vko. Menkoista laskettuna nyt 3+5 ja tän tuloksen jälkeen oletetusta oviksestia 4+0. Sen aikasemmin ovis ei voinu olla.
Oon jo miettiny mikä kaikki voi olla pielessä ku niin ajoissa niin vahvoja viivoja :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: _hosuli_ ja Lokis
Täällä digiin 2-3 vko. Menkoista laskettuna nyt 3+5 ja tän tuloksen jälkeen oletetusta oviksestia 4+0. Sen aikasemmin ovis ei voinu olla.
Oon jo miettiny mikä kaikki voi olla pielessä ku niin ajoissa niin vahvoja viivoja :ROFLMAO:
Kaksoset :love:

Aahhh tänään on alkanut kiukkukin nostaa päätään, kun tähän asti olen ollut niin tyyni. Mies lähti humpalle ja mä odotan, että lapset menee nukkumaan, niin pääsen korkkaamaan 3kaverin vegejätskin ja netflixin! Oon kyllä varmaan 21.30 mennessä nukkumassa :sleep:
 
Täällä digiin 2-3 vko. Menkoista laskettuna nyt 3+5 ja tän tuloksen jälkeen oletetusta oviksestia 4+0. Sen aikasemmin ovis ei voinu olla.
Oon jo miettiny mikä kaikki voi olla pielessä ku niin ajoissa niin vahvoja viivoja :ROFLMAO:
Joko kaksoset tai hcg vaan nousee nopeammin.
Testasitko jonkun liuskan samaan aikaan? Mitä näytti?
 
Mä testasin tänää kans, onesteppiin ei viel tuu tasavahvoja viivoja ja clearbluen digi näytti 2-3 viikkoa, ja nyt pitäis olla 4+3. Tutulta oli kans yhdessä raskaudessa hcg rajussa nousussa raskauden alussa, mut yks sieltä sit synty eikä missää vaiheessa kaksosia epäilty. Olishan kaksoset tosi ihanat kyl :love:

Mies nyt sit kerto jo vanhemmilleen :whistle: anoppi oli tosi iloinen, ja sano et n kuukaus sitte näki etiäisen tästä. Se ny näkee etiäisiä kaikesta :LOL: saa mies kyl kertoa munki vanhemmille, niiden reaktio pelottaa enemmän
 

Yhteistyössä