Lokakuiset 2020

Jokohan sitä uskaltaisi joukkoon... Haamuja tullut monena päivänä ja hiukan ne vahvistuu, mutta kooovin hitaasti. Mut ainakaan ei menkkoja vielä, tosin vasta kp29 ja luomukierto taitaa olla 32-33. Lopetin vasta pillerit ja tää oli eka luomukierto, tuntuisi ihan uskomattomalta että näin helposti kävisi vielä tässä iässä. Kiitollisena mutta varauksella suhtaudun tähän. Ehkä vielä odotan tasavahvoja viivoja ennen kuin uskallan listoille.:rolleyes:
 
Mincha, saako kysyä miksi sua pelottaa sun vanhempien reaktio?
Äiti nyt päästelee aina sammakoitaan suusta (n) kolmannen kohdalla sano, et hän aatteli et kaks riittää ku on jo tyttö ja poika iha ku heillä. Esikoista ilmottaessa alko itkee, et oon niin nuori ja elämä menee siinä (olin 22v) :sneaky: isä myhäilee aina vaan tyytyväisenä näistä ilmoituksista.
 
Jokohan sitä uskaltaisi joukkoon... Haamuja tullut monena päivänä ja hiukan ne vahvistuu, mutta kooovin hitaasti. Mut ainakaan ei menkkoja vielä, tosin vasta kp29 ja luomukierto taitaa olla 32-33. Lopetin vasta pillerit ja tää oli eka luomukierto, tuntuisi ihan uskomattomalta että näin helposti kävisi vielä tässä iässä. Kiitollisena mutta varauksella suhtaudun tähän. Ehkä vielä odotan tasavahvoja viivoja ennen kuin uskallan listoille.:rolleyes:
Touvottavasti menkat pysyvät poissa ja viivat vahvistuvat! Tervetuloa joukkoon!
 
Huomenta. Aamuisin ei vaan uni maistu ja eilen nukhadin kesken leffan. Pidän näitä hyvinä merkkeinä. Silti tänä aamuna säkähdin, kun heräsin nukkumasta mahaltani ja mun olo oli ihan normaali. Ei mahassa tuntemuksia, ei huono olo. Sitten nousin tietysti heti, testailemaan. Ja kyllä ne paksut viivat ilmestyivät heti. Mut eihän se nyt mitään kerro.
Hus pois nämä ikävät ajatukset.
Miten tässä kestää odottaa yli 2 viikkoa ultraa, Mulle ainakin se on nyt semmonen MUST-juttu. Vaikka sekään ei mitään takaa, ekä se edes ole kovin turvallista. Mut aina oon käynyt varhaisukltrassa.

Helmiina1978 ja Helmi 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Lokis
Mincha, ymmärrän hyvin. Täälläkin yksi sammakoita suustaan päästelevä äiti.. hän tosin yllätti mut kun alkoi itkeä kerrottuani keskenmenosta. Ja tietää kyllä, että edelleen yritämme. Hänellä on vaan taipumus olla kovin itsekeskeinen ja harvoin kysyy minun tai perheen kuulumisia. :unsure:

Helmiina, sama täällä. Menin nukkumaan klo 21.30 ja heräsin 5.15 ilman tietoakaan väsymyksestä. Kuopus heräsi kuuden aikaan mun seuraksi, katselee piirrettyä muttei meinaa kuulla mitään :rolleyes: molemmissa korvissa tulehdus ja nyt lääkkeen myötä ovat varmaan menneet lukkoon. Tänään meen mun isän kanssa syömään, pitää mennä autolla ettei tarvi selitellä miksei olut maistu ruuan kanssa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Äidit on kyllä välillä ihmeellisiä noiden kommenttien suhteen :alien:
Toivottavasti itse osais sitten joskus tukea mahdollista omaa raskaana olevaa lasta!

@_hosuli_ kiitos tsempeistä! Sinäänsä meillä vauva oli "iisi" ja kaikki meni hyvin sen suhteen, mutta oma vointi huono. Toki nyt voi olla erilain. Kiva kun sulla pian jo ultra!

Munkin veljen vaimolla oli hcg tosi korkee lla alkuraskaudessa, ja tutkittiin, mutta ei mtn erityistä syytä löytynyt.

Huvittavaa ku meillä mies aivan täpinöissään tän raskaus jutun suhteen. On jo kertonut työkavereille, kukkia tullut, koko ajan puhuu yms. Mää niinku vielä vähän himmailen et heikko viiva oli (vaikka tänä aamuna oli pakko viel testata ja tuli vahva viiva :LOL:
) Nyt niin erilain ku eka raskaudessa tuntu et mies ymmärsi tilanteen melkeen vasta sitten ku vauva synty :D
 
Kaksoset :love:

Aahhh tänään on alkanut kiukkukin nostaa päätään, kun tähän asti olen ollut niin tyyni. Mies lähti humpalle ja mä odotan, että lapset menee nukkumaan, niin pääsen korkkaamaan 3kaverin vegejätskin ja netflixin! Oon kyllä varmaan 21.30 mennessä nukkumassa :sleep:
"Kiva" kuulla että en ole ainoa... Mulla ollut nyt jo monta päivää (viikkoa?) tosi ailahtelevainen mieliala. Aamuisin varsinkin räjähtelen ihan typeristä asioista, iltaisin itkeskelen milloin mistäkin - nyt viimeisimpänä brexit-uutisia eilen illalla. :rolleyes: Ja sitten siinä välissä leijun vaaleanpunaisessa pilvessä kun on vaan niin ihanaa olla taas raskaana.:LOL: Vähän kuin pms päällä. Koska tää loppuu? Ekassa raskaudessa olin tyyni kuin buddhalainen munkki ja toivoin tällaista olotilaa nyt tälläkin kertaa...
 
Uskaltaisikohan liittyä mukaan. :ninja: No, ainahan ne tiedot saa pois, jos jotain sattuu. Siispä 11.10. Korallikala, 2. lapsi, KHKS. Tänään dpo14 ja kp32/32, ja testasin aamulla tällaisen https://aijaa.com/rUAkct, niin kai sitä jo uskaltaisi luottaa ettei ole pelkkä haamu.

Mulla kävi viime raskaudessa niin, että olisin kovasti halunnut testata sillä Clearbluen viikkonäytöllisellä, mutta huolimattomasti ostin sen toisen digin, enkä raaskinut sen jälkeen ostaa enää uutta. Eilen kävin sitten hakemassa sellaisen, jos ensi viikolla jossain välissä sen kokeilisi. :LOL: Luulen, että soittelen neuvolaan vasta loppuviikosta.
 
  • Tykkää
Reactions: _hosuli_ ja mincha
Onpa mukavaa kun tulee uutta porukkaa mukaan, onnea:love: Fb-ryhmä vois tosiaan olla jossain vaiheessa kiva.

Mulla on ollut ihmeellisen energinen olo, pinna vaan venyy eikä kiukuta oikein mikään. Ihmettelen tätä, aiemmissa raskauksista väsymys ollut alussa lamaannuttavaa. Vähän mielessä kaihertaa onko jokin hullusti, mutta toisaalta rinnat on todella arat ja aamut vaikeita ja pahoinvointi alkaa todenteolla nostaa päätään. Esim kaikki urheilu on pitänyt suosiolla siirtää iltoihin, vaikka yleensä tykkään treenata aamuisin. On tää vaan hurjaa taas, ihanaa ja pelottavaa yhtä aikaa!
 
Onpa mukavaa kun tulee uutta porukkaa mukaan, onnea:love: Fb-ryhmä vois tosiaan olla jossain vaiheessa kiva.

Mulla on ollut ihmeellisen energinen olo, pinna vaan venyy eikä kiukuta oikein mikään. Ihmettelen tätä, aiemmissa raskauksista väsymys ollut alussa lamaannuttavaa. Vähän mielessä kaihertaa onko jokin hullusti, mutta toisaalta rinnat on todella arat ja aamut vaikeita ja pahoinvointi alkaa todenteolla nostaa päätään. Esim kaikki urheilu on pitänyt suosiolla siirtää iltoihin, vaikka yleensä tykkään treenata aamuisin. On tää vaan hurjaa taas, ihanaa ja pelottavaa yhtä aikaa!
Mulla rinnat ei yhtään arat, mitä olisin kyllä toisin luullut. Ei mitään tuntemusta.
Tänään muutenkin ollut maailman masentavin päivä. Pelot nostelee edelleen päätään.
Vaikka Testiviivat ovat vahvistuneet niin, ettei ne tosta enää vahvustu... Tänäänkin testiviiva kirkui punaisena alle minuutissa.
Viikkonäytöllinen näytti 2-3.
En tiedä miksi luulen, että pahoinvoinnin olisi pitänyt lisääntyä sekä kohtutuntemusten.... Kyllä siellä jotain kuukautismaista kipua on ja vähän ellottaa, mut äh.
 
"Kiva" kuulla että en ole ainoa... Mulla ollut nyt jo monta päivää (viikkoa?) tosi ailahtelevainen mieliala. Aamuisin varsinkin räjähtelen ihan typeristä asioista, iltaisin itkeskelen milloin mistäkin - nyt viimeisimpänä brexit-uutisia eilen illalla. :rolleyes: Ja sitten siinä välissä leijun vaaleanpunaisessa pilvessä kun on vaan niin ihanaa olla taas raskaana.:LOL: Vähän kuin pms päällä. Koska tää loppuu? Ekassa raskaudessa olin tyyni kuin buddhalainen munkki ja toivoin tällaista olotilaa nyt tälläkin kertaa...
Mä oon ollut tänään yhtä kiukkuinen kuin PMS-oireissani! Kaikki mitä mies ja lapset tekee ärsyttää. Ja varsinkin kun mies on krapulassa eilisen gaalan jäljiltä, niin tuo löhöäminen ärsyttää kahta kauheammin. :rolleyes: lasten tekemä maja ärsyttää, kun tiedän että riita syntyy kun se pitäisi siivota. Oivoi, kunpa ei kauaa kestäisi kiukut! :ninja:

Mullakin on tänään lievemmät kivut alavatsalla ja rinnoissa. Pahoinvointia oli aamulla, siivouksen lomassa piti pitää taukoja ja syödä 2 h välein jotain.
 
Mä oon kans ollu tänää tosi ärtyneelle päällä, kävin vetää päikkäritki samalla ku pienin oli unilla. Sit helpotti, ku mies lähti tallille käymään (y) jos huomenna olisi parempi päivä.

Mua turvottaa iha kauheasti :unsure:maha on kuin melonin syöneellä, ja oloki on sellainen ettei tee mieli laittaa suuhun yhtää mitään
 
Mulla ei ole kovin paljoa oireita ollut vielä, mikä onkin omiaan ruokkimaan pelkoja kemiallisesta. :rolleyes: Hajuaisti on tarkentunut ja samaa muistan olleen ekassakin raskaudessa. Palellut oon reilun viikon, mutta oon pistänyt sen oikeastaan kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin, kun palelin sen takia muutenkin usein. Mutta ehkä nyt oon palellut vielä enemmän. Eilen oli vähän närästyksen tapainen olo myös, mutta se nyt voi olla huonoista syömisistäkin. Tulisi nyt jo tein kunnon oireita, niin ei tarvitsisi miettiä. :oops:
 
Mulla on tänää vihlonu aika paljon alamahaa ja ollu pahoinvointia. Ihan järkyttävä väsymys myös, meinaa nuukahtaa pystyy. Ens viikolla voisin jo ultralla nähä, onhan se varmasti oikeessa paikassa. Voisin ehkä keskiviikkona käyä kurkkaa (n)
 
Mäkin oon tänään ollut niin lyhytpinnainen ja ärsyyntynyt ettei tosikaan. Ja yksin ollu aamusta iltaan lasten kanssa, lapsiparat. :unsure:

Mulla oireina muuten on ollu yli viikon kestänyt palelu ja lievä rintojen arkuus ja levottomat unet. Ja paine alavatsalla. Jo ennen haaleintakaan haamua olin kovin varma raskaudesta.:LOL: Tänään ekaa kertaa huomannut hiukan hajuherkkyyttä, mutta jos samalla tavalla etenee kuin aiemmin niin pahoinvointi alkaa vasta viikon kuluttua.:D Tää raskaus muuten etenee (jos etenee) melkein päivälleen samassa tahdissa meidän kakkosen raskauden kanssa.:)
 
Voisin ilmoittautua mukaan:)
5.10. Unimaa, 3.lapsi
Vaikea uskoa raskautta todeksi vaikka viiva testissä oli tänään vahva ja lähti piirtymään heti. Oireina järkky palelu, paineentunne, aamuvirkkuus, hienoinen väsymys siitä johtuen ja iltaisin alkaa olla jo turvotustakin.
Jännää olla taas tässä alussa! Teen tässä lähipäivinä vielä digin ja toisen sitten myöhemmin, jotta saisi sen 3+ siihen.
 
Vieno1, la 5.10, 6 lapsi

Liitynpä täältä taustalta mukaan keskusteluun .
Eilen saatu kaksi viivaa testiin, laskettuaika aivan arvio kun viimeisin kierto alkanut marraskuussa. En kuitenkaan usko olevani vielä niin pitkällä kun vielä kaksi viikkoa sitten testi negatiivinen.
Oireita on ollut jo hetken aikaan mutta laitoin toisen vaivan piikkiin:whistle:
 
Mäkin oon tänään ollut niin lyhytpinnainen ja ärsyyntynyt ettei tosikaan. Ja yksin ollu aamusta iltaan lasten kanssa, lapsiparat. :unsure:

Mulla oireina muuten on ollu yli viikon kestänyt palelu ja lievä rintojen arkuus ja levottomat unet. Ja paine alavatsalla. Jo ennen haaleintakaan haamua olin kovin varma raskaudesta.:LOL: Tänään ekaa kertaa huomannut hiukan hajuherkkyyttä, mutta jos samalla tavalla etenee kuin aiemmin niin pahoinvointi alkaa vasta viikon kuluttua.:D Tää raskaus muuten etenee (jos etenee) melkein päivälleen samassa tahdissa meidän kakkosen raskauden kanssa.:)
Täällä ihan sama, kakkosen la oli ihan parin päivän sisällä nykyisestä. Toivoisin kyllä ettei ihan samalle syntymäpäivälle lopulta osu mutta saa nähdä :)
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Kivaa kun saadaan uusia juttelemaan, tervetuloa!

Eilen illalla oli aika mojovia menkkakipuja, vähän ehdin jo säikähtää. Tein aamulla testin, kun tissien arkuus ja palelu on vähentyneet. Hyvin oli viiva vahvistunut, vaikka ihmettelen ettei ole vielä lähelläkään "leffaviivoja" 4+3.
 
Heippa, täällä hyppäisi mukaan uusi.
6.10. Napsunen, 2.lapsi, HUS

La on aivan arvio, taustalla lokakuussa pillerien jättäminen ja joulukuussa kemiallinen. Joten kierrosta ei havaintoa, oviksen kuvittelin bonganneeni 6.1. mutta haalean plussan sain vasta eilen raskaustestiin. Välillä ollut pientä oiretta, alavatsatuntemuksia, outoa oloa ja sitten toisina päivänä ei mitään.

Varhaisultra varattu ja nyt mietin milloin soittelisin neuvolaan. Jotenkin vielä niin apävarmoilla oloilla niin ehkä odottelen vielä ensi viikon loppupuolelle ja teen digin ja sitten soittelen.
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä miten voin epäonnistua digin teossa(n) pidin ilmeisesti liian pitkään virtsakipossa. Ärsyttää kun meni hukkaan koko testi..:devil: eli nyt sit täytyy odotella vielä pitkälle ens viikkoon kun kokeilen sen toisen tehdä.
 
Mulla on viivat vahvistunut nyt oikein hyvin, joten pikkuhiljaa tässä alkaa uskoa, että raskaana ollaan. :) Varasin varhaisultran 13.2. jolloin olis kai 6+0. Se on ehkä vähän aikaisin(?), mutta muutoin olis mennyt melkein kahdella viikolla eteenpäin enkä jaksa odottaa. Meillä on esikoisella neuvola 14.2. niin silloin voisin varata ekaa äitiysneuvolaa, jos edellisenä päivänä syke löytynyt.:love:

Minkä ikäisiä sisaruksia muiden "pikkuplussilla" on ja milloin ootte ajatelleet heille kertoa? Meillä tytöt 5- ja 3-v haaveilee kovin vauvasta ja olis ihana päästä kertomaan että haave saattaa käydä toteen. Tosin nuorempi tiesi jo ennen plussaa kertoa, että ISKÄ synnyttää meille vauvan ensi syksynä.:LOL:o_O
 

Yhteistyössä