Lokakuiset 2020

Moi!

Ei tainnu olla vielä lokakuisille omaa keskustelua. Toivottavasti meitä ilmestyy tänne useita :love:

Merkatkaa punaisella laskettu aika, nimimerkki, mones lapsi ja synnytyssairaala

30.9., iisuli, 3.lapsi, HUS
5.10. Helmiina1978, 6. lapsi, xxx
5.10. Unimaa, 3.lapsi
5.10., Vieno1, 6 lapsi
6.10. Mincha, 4. Lapsi, KHKS
9.10, Lokis , 2. Lapsi, Oys
10.10, pinata, 1. lapsi
11.10 Karvakorvat, 25v, esikoinen, 3 km takana, pk-seutu
12.10. Fiksulikka, 2. lapsi, HUS
13.10 Rimpeläinen/32 v/3.lapsi/TYKS
13.10. Tinttii/27v./2. lapsi/PK-seutu
14.10, JenniJep, 38 v, 2. lapsi, Helsinki
15.10., Hema-, 32v, 4. lapsi ja KYS
15.10? Bimk, 3.lapsi ja satasairaala
17.10. KukkaSosuli 1 lapsi, EPSHP
18.10. manna8, 3. lapsi ja Helsinki
18.10. Lauranen, toinen lapsi,HUS
19.10. / Kesänlapsi86 / 33v / 3. lapsi
19.10/ Donatel 34v/ 1.lapsi/ Hus Hyvinkää
21.10./Aurora90/ensimmäinen/TYKS
23.10., Kanervainen, 1. lapsi, HUS
La 24.10. Hepaliina/1. Lapsi/TYKS
27. 10/ Kuumeilija23 1. Lapsi
30.10. / mom_89 / toinen / HUS
31 lokakuuta, Julia, 1.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
5.10. Helmiina1978, 6. lapsi, xxx
(vai mihin ne piti laittaa?)

Tätä ketjua täältä jo vähän etsinyt, mut en oo itse halunnut aloittaa.
 
Heippa,

Meille kanssa olisi tällä tietoa tulossa lokakuinen, joskin en oikein uskalla luottaa vielä, kun alla on yksi kemiallinen raskaus edellisessä kierrossa. Mutta pari positiivista testiä olen tehnyt ja menkat on jo pian viikon myöhässä, joten tulenpa tänne jännäilemään!

Tässä vielä nuo tiedot:
LA 3.10., _hosuli_, 2. lapsi, synnytän ulkomailla

Tänään siis kaiketi 4+4
 
Oletteko muuten jo varanneet neuvolaa/ultraa? Ajattelin soittaa loppuviikosta, jos vielä seuraavakin testi on positiivinen. :rolleyes: Täällä ei ole neuvolasysteemiä, vaan raskautta seurataan joko lääkärillä/gynellä tai sitten kätilöllä. Ekassa raskaudessa kävin gynellä, ja se oli kiva koska hän ultraa joka kerta, mutta tällä kertaa ajattelin kokeilla kätilön kanssa, ja käydä vain ultrat (alkuraskauden plus ne kolme "pakollista") lääkärillä.
 
Millaisia oireita teillä on näin alussa?

Mua kuvottaa vähän ja kohdussa silloin tällöin kasvukipua. Ei oikein muuta. Valkovuotoa joo.

Helmiina1978 ja helmi 4+2
 
Millaisia oireita teillä on näin alussa?

Mua kuvottaa vähän ja kohdussa silloin tällöin kasvukipua. Ei oikein muuta. Valkovuotoa joo.

Helmiina1978 ja helmi 4+2
Mulla on tosi normaali olo toistaiseksi. Iltaisin paleltaa kovasti, mutta me asutaan vanhassa (ja huonosti eristetyssä...) talossa eli se on aika normaalia. Nälkä on tavallista kovempi ja verenpaine selkeästi tosi alhaalla. En ole syönyt aamupalaa ennen töihin lähtöä esikoisen imetyksen lopettamisen jälkeen, mutta nyt on taas pakko syödä vähän jotain, etten pyörry työmatkalla. Iltaisin olen myös valmis petiin siinä heti kahdeksan aikaan, mutta olen normaalistikin aika iltauninen. Kaikenlaista pientä siis, mutta ei tarpeeksi epänormaalia, että pystyisin 100% uskomaan raskauteen.

Viimeksi mulla alkoi aivan hirveä kuvotus heti kuudennella viikolla, eli voi olla että pian jo kaipaan takaisin tähän epäuskoiseen olotilaani. :LOL:

p.s. Mun viestit tulee näköjään moderoinnin kautta, ja siksi viiveellä ja mahdollisesti hassussa järjestyksessä
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Ootteko vielä jatkaneet testailuja? Mä oon. Vahvistunut hyvin. Joka päivä rsfu testi.
Silti niin epätodellinen olo. :love:
 
@Helmiina1978 oireilua mulla on vaan tissien vihlonta ja turvotus, odotan pahoinvoinnin alkavan kohta :unsure: ja oon vielä testaillut melkein joka aamu, ku testejä on kaapissa. Vielä aattelin digin tehdä ja jos siihe lopettaisi sitten.

@_hosuli_ neuvolan varasin jo jotta sain sen vapaapäivälle, ja varattiin jo lääkäriaika kans, kun ne on kortilla. Sit neukku selvittelee mun vasta-aine juttuja, ku ne nousi edellisessä raskaudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mä tuun tänne hitaasti valuen. Menkoista ois vasta tänään 3+3. Mutta testi on niin vahva, että en haluu uskoo menkkojen alkavan :ROFLMAO:

Takana vuoden aikana kolme keskenmenoa, joten vielä ei juhlita plussaa.

Esikoista toivotaan
 

Attachments

11.10 Karvakorvat, 25v, esikoinen, 3 km takana, pk-seutu
 
Mukaan ketjuun. Plussa piirtyi testiin maanantaina ja tiistaina. La ajoittunee syys/lokakuun vaihteeseen. Jos tämä pysyy matkassa uskon menevän reippaasti lokakuulle aiempien tapaan. Edellisessä kierrossa keskenmeno ja siitä vuodosta laskien la 30.9.

Oloja on ollut, heikotusta ja kuvotusta aamuisin ja jos ruokailut venähtää. Rinnat arat. Vähän silti vielä vaikea uskoa tätä todeksi. Ajattelin soittaa neuvolaan loppuviikosta ja varata myös varhaisultran parin viikon päähän.

30.9., iisuli, 3.lapsi, HUS
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mulla neuvola rv8+
Ja varhausultra sitä ennen tasan rv7.

Helmiina1978 ja helmi
 
@Helmiina1978 Mulla on vielä kaksi testiä kaapissa. Meinasin toisen tehä huomenna ja vikan varmaan ensi viikon puolella - jos maltan odottaa!

@Karvakorvat Komeet plussat noin aikaisilla viikoilla! (y) Mulla oli eka plussa viime viikolla niin hailakka että vasta toisesta testistä aloin uskoa raskauteen.

Minkä ikäisiä lapsia teillä muilla on ennestään? Meillä tyttö nyt 2,5-vuotias. Aivan ihana mutta myös aika raskaassa uhmailuvaiheessa. :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Helmiina1978 Mulla on vielä kaksi testiä kaapissa. Meinasin toisen tehä huomenna ja vikan varmaan ensi viikon puolella - jos maltan odottaa!

@Karvakorvat Komeet plussat noin aikaisilla viikoilla! (y) Mulla oli eka plussa viime viikolla niin hailakka että vasta toisesta testistä aloin uskoa raskauteen.

Minkä ikäisiä lapsia teillä muilla on ennestään? Meillä tyttö nyt 2,5-vuotias. Aivan ihana mutta myös aika raskaassa uhmailuvaiheessa. :X3:
Meillä nuorin on toukokuussa 3 täyttävä itsepäinen ja määrätietoinen neiti.
 
@Helmiina1978 Mulla on vielä kaksi testiä kaapissa. Meinasin toisen tehä huomenna ja vikan varmaan ensi viikon puolella - jos maltan odottaa!

@Karvakorvat Komeet plussat noin aikaisilla viikoilla! (y) Mulla oli eka plussa viime viikolla niin hailakka että vasta toisesta testistä aloin uskoa raskauteen.

Minkä ikäisiä lapsia teillä muilla on ennestään? Meillä tyttö nyt 2,5-vuotias. Aivan ihana mutta myös aika raskaassa uhmailuvaiheessa. :X3:
Mulla on ainakin 3 PC ja 2 rsfu. Digin teen ehkä sunnuntaina. Tai ehkä haluaisin luottaa tähän ilmankin.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Attachments

@_hosuli_ meillä on koht 10 vuotias likka, 6 ja puol poika ja 2 vuotias poika.

Mua jotenkin pelottaa mitä jos tää menee kesken :unsure: tää raskaus alko suht helposti...
Tiedän niin tuon pelon... Ekassa raskaudessa olin täysin huoleton alusta loppuun vaikka normaalisti olen hirveä stressi-erkki. Oli vaan niin vahvasti tunne että kaikki menee hyvin. Nyt sitten tulin nopsaan raskaaksi (viime kuussa) ja alusta asti olo että jotain vialla ja se menikin sitten kesken parin päivän päästä. Ja nyt vaikea uskoa että voisi näin helposti onnistua uudestaan. Ehkä ekan ultran jälkeen vähän helpottaa? (n)
 
Ai ja hei @mincha teidän kahdella ekalla on näemmä about sama ikäero kun meillä näillä näkymin tulisi esikoiselle ja tälle uudelle tulokkaalle. Mua on hirveästi varoiteltu ja painostettu että tuo olisi liian iso väli ja että lapset ei leiki keskenään. Mitä mieltä olet? Me asutaan todella kaukana kummankin perheestä eli tukiverkot on aika ohuet ja ollaan kumpikin kokopäivätöissä (täällä päin työpäivät päättyy yleensä vasta klo 18) joten haluttiin vähän hengähdystaukoa väliin...
 
@_hosuli_ kyl ne leikkii, vaik ikäeroa on 3v ja 3kk. Tietty nyt vähä vähemmän ku likalla alkaa orastavaa esiteiniyttä olemaan ilmassa ja poika on eskariuhmassa. Nyt tietty leikkiminen on tietynlaista painimista. Ja leikkii toi koht 10v ton kaks vuotiaan kanssa, ja eskarilainen kans nuorimmainen kanssa. Mä oon tykännyt täst kolmen vuoden ikäerosta, kerkiää välillä tehdä töitä eikä pienin oo enää niin autettava ku vauva syntyy. Tos meillä tietty kakkosen ja kolmosen välissä oli neljä vuotta ja 4kk, kun tuo meidän kakkonen on aika temperamenttinen luonne ;) jouduin vähän ukkoa houkuttelee vauvan tekoon silloin.
 

Yhteistyössä