Lokakuiset 2020

Noniin, otinkin ryhmän perustamisen heti asiakseni ja se on nyt luotu. Ryhmä on salainen ja yksityinen eli se ei näy muille.

Onko täällä foorumilla jotain yksityisviestejä? Jos on, niin laittakaa minulle viestillä nimenne ja kuvaus profiilikuvasta niin lisään teidät ryhmään (en tiedä pitääkö pyytää ensin kaveriksi?).

Mä en osaa lähettää täältä yvtä apua! Pystytkö laittaan mulle?
 
Lisään vielä että en kadu raskautta mutta kun eka lapsi kyseessä niin minua vaan valtaa joku pakokauhu ja epätietoisuus. Mun mielestä raskaus ja synnytys on yks pelottavimmista asioista mitä elämässä voi olla.
Mulla on aina ollut vaikeaa kertoa omille vanhemmille raskaudesta, ja nytki yhtä ellei peräti vaikeampaa ku neljäs kyseessä! Anopille ym muille paljon helpompaa. Yritä nyt vain nauttia raskaudesta ja olla miettimättä mitä muut ovat mieltä, tää lapsi on teille haluttu ja rakas eikä muiden sanomiset sitä muuta :love:
 
Miten täällä laitetaan viestiä? Vai pitääkö olla rekisteröitynyt että voi laittaa?
Kun on rekisteröitynyt, tuonne oikeaan ylänurkkaan tulee oman nimimerkin viereen kirjekuoren kuva. Sieltä voi lähettää yksityisviestejä.

Laitoin nyt muutamille sähköpostiin kutsun ryhmään. Sähköpostin pitäisi siis olla se, minkä on fb:hen ilmoittanut. Toivottavasti kutsut tulee perille.
 
  • Tykkää
Reactions: Rimpeläinen
Kun on rekisteröitynyt, tuonne oikeaan ylänurkkaan tulee oman nimimerkin viereen kirjekuoren kuva. Sieltä voi lähettää yksityisviestejä.

Laitoin nyt muutamille sähköpostiin kutsun ryhmään. Sähköpostin pitäisi siis olla se, minkä on fb:hen ilmoittanut. Toivottavasti kutsut tulee perille.
Laitoin äsken viestiä, toivottavasti osasin :D
 
Noin, nyt on laitettu kutsut niille keltä olen tähän mennessä viestin saanut. Puhelimella ei voi näköjään kutsua sähköpostitse ryhmään, joten seuraavan kerran pääsen lähettämään koneelta kutsuja huomenna illalla. Pahoittelut viivästyksestä. Kysyn huomenna ryhmässä, haluaisiko joku toimia lisäksi ylläpitäjänä, niin joku toinenkin voisi kutsuja lähettää.
 
Täällä kohtalaisen ärsyttävät menkkakivut ja edelleen vuotoa jota alle viikon päästä kestänyt täysi kuukausi. Edelleen vahvaa plussaa testissä vaikka kuukautiset oisi pitäneet alkaa vasta parin päivän päästä. En nyt vielä uskalla liittyä ryhmään koska aavistelen ettei tämä nyt normiraskaus ole tällaista vuotoa ei ole ollut ikinä aikaisemmin. Onnea kaikille matkaan ja palailen varmaan tiistain jälkeen jos matka tästä jatkuu vielä ♥
 
Tosi kurjaa @Korallikala ! Etkö saanut tuon perusteella aiemmin uktraan aikaa? Kauheaa joutua odottamaan noin kauan...

Kiitos @prinsessasofia , laitoin viestin. (y)

Me ei olla vielä kerrottu perheille ja pohdittiin että varmaan kerrotaan np-ultran jälkeen tylsästi whatsappilla. Yritän keksiä jotain hauskaa yllätystä siihen. Mieluummin kerrottaisiin kasvokkain mutta perheet asuu kummallakin kaukana ja menis luultavasti tosi myöhään.

Meil tulee ikäeroksi noin 3v3kk. Tuntuu ihan kivalta, ei liian pieni muttei niin iso etteikö heistä varmaan ole seuraa toisilleen.

@Helmiina1978 onko teillä siis kahdet kaksoset? Aika hauska sattuma. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Tosi kurjaa @Korallikala ! Etkö saanut tuon perusteella aiemmin uktraan aikaa? Kauheaa joutua odottamaan noin kauan...
Näin tuon arvon Omakannasta, neuvolan terkkari ei sitä kai vielä ole nähnyt, se oli nyt illalla sinne tullut. Kai hän huomenna ottaa yhteyttä, jos näkee sen tarpeelliseksi. :( Nyt kun asiaa tutkin, niin varmaan määrätään uusi verikoe ensi viikolle ja sen perusteella sitten toimitaan, ellei vuoto älä spontaanisti ennen sitä. Mutta kai mä täällä vielä hetken roikun, ennen kuin tämä on ihan varmaa. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on aina ollut vaikeaa kertoa omille vanhemmille raskaudesta, ja nytki yhtä ellei peräti vaikeampaa ku neljäs kyseessä! Anopille ym muille paljon helpompaa. Yritä nyt vain nauttia raskaudesta ja olla miettimättä mitä muut ovat mieltä, tää lapsi on teille haluttu ja rakas eikä muiden sanomiset sitä muuta :love:
Miulla kans fiilis, että kauhistuttaa edes ajatella vanhemmille kertomista, mut ajatus miehen sukulaisille kertomisesta ei tunnu ihan niiin pahalta. Tuntuu, etten oo enää se vanhempien pieni tyttö, kun ne saa tietää .
 
@Bb-8 onpa sinulla kyllä erikoinen tilanne, toivottavasti selviää parhain päin!

Voi itku @Korallikala mitä uutisia:cry:
Toivottavasti pääset nyt ainakin uusintaverikokeisiin.

Hienot viivat @Kesänlapsi86 ja @mimmi92 :love:

Isovanhemmille kerrotaan nt-ultran jälkeen sitten kun nähdään mutta voi olla, että äidilleni tämä paljastuu jo ennen sitä, jos pahoinvointi yltyy. Parin viikon päästä sopivasti nähdään useampi päivä ja voisin kuvitella, että olo tästä ei ainakaan helpotu.
Nyt on ollut etovaa oloa heti aamusta ja sitten iltapäivästä iltaan asti. Tekis koko ajan mieli syödä jotain, että olo helpottuu mutta toisaalta ei tee kuitenkaan mieli mitään.
Vissy on tälläkin kertaa maistunut tooosi hyvältä(y)

Varasin neuvolankin nyt ja sain sen 9+3 viikoille maaliskuun alkuun.
 
Vanhemmille kertominen tosiaan on vähän kuumottavaa. En aio miettiä sitä vielä viikkokausiin. Vois kertoa vaikka aprillipäivänä...

Pomolle mietin jos kertoisinkin jo tänään. Kehityskeskustelu tänään, pitäisi keskustella pitkän tähtäimen suunnitelmista ja koulutustarpeista jne. Tiimin syksyn resurssitarpeet olis myös agendalla. Eikä siis yhtään nyt kiinnosta koulutusasiat, vaan lähinnä äitiysloma ja kaikki tähän liittyvä. :LOL:
 
Hienosti viivat vahvistuu ja tervetuloa uusille :)
Mulla oli keskiviikkona jo ensimmäinen neuvola ja ensi keskiviikkona ensimmäinen ultra. Neuvola laski lasketuajan olevan elokuussa ja rv nyt olisi 12+6, mutta eiköhän se todellisuus ensi viikolla selviä.
Oireista oli ollut puhetta, hieman huonovointisuutta ja ah niin ihana, raskausajan migreeni nostaa päätään. Eilen aloitettiin siihen uusi estolääkitys, toivottavasti alkaisi toimimaan pian.
 
  • Tykkää
Reactions: maria101
Täälläkin ”leffaviivat” tuli eilen, ja tuli muuten samantien kun tikun nosti pöydälle (y)

@Korallikala ompa inhottavaa, toivotaan että ennen nt ultraa saisit selvyyden, ei oo kyllä oikein jos sinne asti joutuu odottelemaan :(

@Mietinpäs rohkeutta sinulle kertoa ilouutiset! Sanokoot muut mitä lystää, se on sinun elämä ja teet just niinku tahdot.(y)

@prinsessasofia sposti laitettu sulle!

Täällä pahoinvointia aamusta puolenpäivän tienoille asti ja toinen rysäys tulee iltapäivällä/illalla. Oksennuksen saanu vielä pidäteltyä (koputan puuta) mutta kaukana ei oo ollu että olis laattaki lentäny. Naama kukkii ku teinitytöllä ja maha turpoaa iltaa kohden ilmapalloksi :D olo on kaikenkaikkiaan epämiellyttävä. Onneksi on niin tietämätön kaikesta kun tosiaan eka olis toivottavasti tulossa, ettei osaa epäillä oireettomina hetkinä sen kummemmin mitään :LOL:
Enää viikko ja 1 päivä varhaisultraan jee!! :) vaikka puoliksi kauhulla sitä ehkä odottaa, jos siellä ei ketään ookkaan.
 

Attachments

Vanhemmille kertominen tosiaan on vähän kuumottavaa. En aio miettiä sitä vielä viikkokausiin. Vois kertoa vaikka aprillipäivänä...

Pomolle mietin jos kertoisinkin jo tänään. Kehityskeskustelu tänään, pitäisi keskustella pitkän tähtäimen suunnitelmista ja koulutustarpeista jne. Tiimin syksyn resurssitarpeet olis myös agendalla. Eikä siis yhtään nyt kiinnosta koulutusasiat, vaan lähinnä äitiysloma ja kaikki tähän liittyvä. :LOL:
Mie olen kans miettinyt missä vaiheessa pomolle kerron, teen 3-vuorotyötä joten aion pyytää ettei öitä enää olisi 12vkon jälkeen.. ollaan pomon kans siis ystäviä ihan vapaa-ajallakin mutta hän on tällainen urakeskeinen ihminen joka tulee kauhistumaan tästä asiasta.
 

Yhteistyössä