Lokakuiset 2020

Noniin, otinkin ryhmän perustamisen heti asiakseni ja se on nyt luotu. Ryhmä on salainen ja yksityinen eli se ei näy muille.

Onko täällä foorumilla jotain yksityisviestejä? Jos on, niin laittakaa minulle viestillä nimenne ja kuvaus profiilikuvasta niin lisään teidät ryhmään (en tiedä pitääkö pyytää ensin kaveriksi?).
Laitettu! :love:
Ja voit poistaa kavereista heti kun oot saanut lisättyä :)
 
Tuli sitten eka neuvolakin varattua kuukauden päähän ❤ Sieltä laskivat, että oisin 2 päivää pidemmällä, mutta en lähde vaihtamaan päiviä ennenkuin oon ultrassa käynyt. Siellähän se sitten tarkemmin selviää ❤

Onko muilla ongelmia saada puhelimella hymiöitä näkyviin täällä?
 
vierailija
En ole kirjoitellut aiemmin tänne, niin kirjoitan nyt vierailijana. Olen jotenkin hämilläni, tein tänä aamuna raskaustestin ja se näytti positiivista. Mulla on menkat ollut viimeksi joulukuun puolivälissä, mutta sain tammi-helmikuun vaihteessa tikutettua ovulaation. Olikohan minulla pitkittynyt ovulaatio, vai kroppa vain sekaisin ehkäisyn lopetuksesta jonka siis lopetin 11/19..?
 
Okei. Jos joku tietää paremmin niin valaisisko hieman. Tänään rv 3+5. Oireet alkaneet jo n viikko sitten. Vuotoa 19.01 asti jolloin siis kk. Testi 18.01. Neg. 11.2 vahva plussa, ja tänään digitestillä 2-3 viikkoa raskaana. Miten tota testiä pitäis tulkita? Tuleeko siihen 3+ jos plussaa oletettujen menkkojen alkamisen jälkeen vai? En ymmärrä. Oon varmaan vähän toope:unsure:
 
Mua jotenkin pelottaa nyt, kun sain rv 4 cb testiin 1-2 ja haaleammat voivat, jotka toki su ja ti välissä vahvistuivat. Ja rv 4+1 tein ekan testin.

@Kesänlapsi86 @BIMK Millä viikoilla te ootte saaneet ”leffaviivat”?

Pitääköhän sitä uskaltaa testikaupoille :unsure:

Eilen ja tänään unohdin että olen raskaana, kun tunsin alavatsassa pientä kipuilua. Eilen tuli myös ekan kerran sukkapuikkomaista kipua. Mut sit tämänpäiset alavatsakivut kummallakin sivulla lähempänä munasarjoja sai mut epäilemään onko kaikki hyvin :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Joku kysyi äpeistä. Mulla on karsinta käynnissä. Oon ladannut seuraavat: Ovia Pregancy, Vau.fi Odotus, Raskaus+, Liberokerho ja Preglife. Kurkin noita kaikkia, mutta haluaisin karsia pariin äppiin, mutta kaikissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa ja lisäksi ärsyttää, kun kaikki antaa eri lasketun ajan. Odotan, että parin viikon päästä varhaisultrassa laskettu aika tarkentuu ja vihdoin pääsee katsomaan oikean viikon ja päivän kuulumisia ja tapahtumia. Jännää.

Mutta mitenkäs podcastit? Oon kuunnellut Hei baby -podcastin ja osan jaksoista moneen kertaan ja joku toinen olisi myös kiva. Tiedättekö muita hyviä raskaus- ja vauvapodcasteja? Tykkään Hei babyn tyypeistä ja tyylistä, niin ei haittaisi jos olisi vähän samalla kulmalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri0
Mulla on puhelimessa PregLife, Preggers, Raskaus+ ja Vau.fi odotus. Ajattelin jättää tuon viimeisimmän pois, mut pitää nuo muut.

Oon kans kuunnellut Hey babya niitä ekoja jansoja. Ajattelin kuunnella sitä mukaan, kun raskaus etenee. Sit on Mul ois yks juttu, mitä oon kuunnellu kans. Se on aika uusi joten ei ole montaa jaksoa
 
Mulla on Preglife, Ovia ja Raskaus+. Ovia on enkuksi ja tykkään siitä ehkä eniten mutta on nuo kaks muutaki iha kelpoja :) Hei baby podcast on kyllä best, oon kuunnellu läpi kaikki ja nyt kuuntelen alusta ja aattelin kans kuukausien mukaan edetä :D
 
Noniin, nyt on taas uudet pyydetty ryhmään mukaan.

Oon ihan puhki, henkisesti ja fyysisesti. Oireet on taas kadonneet (6+1) ja tänään tuli voimakkaasti sellainen olo, että tämäkin raskaus päättyy keskenmenoon. Valmistelen itseäni jo henkisesti siihen, että jos keskenmeno tulee, haluan itselleni kierukan ja hautaan vauvahaaveet siihen. Tulen romahtamaan ihan täysin enkä kestäisi enää kolmatta menetyksen tuskaa.

Joo, ei kauhean positiivisia fiiliksiä tänään :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
@prinsessasofia toivotaan kuitenkin että kaikki hyvin! Eikös monilla oireiden voimakkuus vaihtele?

Tänään ollut kovia menkka/supistuskipuja. Monta kertaa ollut varma että ihan kohta lorisee, mutta ei onneksi. On näitä kai ollut edellisissäkin, mutta en kyllä muistanut että näin kovia olisi. Nyt tietty huolettaa onko kaikki kunnossa..
 
dpo 21 ja edelleen on rfsu testi puolet kontrolliviivasta. En kyllä tajua miksi en saa siihen vahvaa viivaa. Ei kovin paljon rauhoita mieltä. Pc testejä haen lisää, niissähän eilen näkyi selkeästi että väriä tullut lisää.
 
Mä lopetin testaamisen siihen, kun menkkojen olisi pitäny alkaa. Digiin tuli silloin 2-3viikkoa eikä oikein leffaviivojakaan. Mut niin pitkään ku menkat pyayy poissa ollaan vahvasti raskaana.

Mulla on ladattuna preglife ja sillä pärjätään. Kuha kertoo millä viikoilla ollaan, ku emmä niissä pysy enää perässä. Ekan ja tokan raskauden ajan tiesin päivälleen missä mennään, mutta kolmannessa ei edes viikot pysyny hallussa :LOL:

Joku kysy foorumin hymiöistä, mulla toimii vain nää mitkä löytyy tän foorumin valikoimasta eikä ollenkaan omat näppäimistön. Tosi huonot valikoimat, mut pakko pärjätä.

Etovaolo on jääny taas hetkeksi, tai sit tääl reissussa tulee syötyä jatkuvasti jotain. Suolasta tekee mieli, oikein salaattijuustokuutiot maistuisi jatkuvasti :love: just ollaan porukoilla, mun siis, ja mies juttelee mun isälle et mennään katsomaan 7 paikkasta autoa et mahdutaan kaikki toisen turvaistuimen kanssa :X3: ei pappa tajunnu vielä ainakaan. Kait mies möläyttää sen suoraan sitten. Mut tää on outoa, emmä ite oo kertonu raskauksista vaan mies aina kertonut. Ite en oikein viitti tj. :confused:
 
vierailija
Mua jotenkin pelottaa nyt, kun sain rv 4 cb testiin 1-2 ja haaleammat voivat, jotka toki su ja ti välissä vahvistuivat. Ja rv 4+1 tein ekan testin.

@Kesänlapsi86 @BIMK Millä viikoilla te ootte saaneet ”leffaviivat”?

Pitääköhän sitä uskaltaa testikaupoille :unsure:

Eilen ja tänään unohdin että olen raskaana, kun tunsin alavatsassa pientä kipuilua. Eilen tuli myös ekan kerran sukkapuikkomaista kipua. Mut sit tämänpäiset alavatsakivut kummallakin sivulla lähempänä munasarjoja sai mut epäilemään onko kaikki hyvin :unsure:
Leffaviivat tuli täällä 4+5 :)
 
Kuinka pian positiivisen raskaustestin jälkeen olette olleet yhteydessä neuvolaan? Ensimmäinen raskaus tiedossa ja olen ihan pihalla monen asian kanssa
Mulla on nyt 5+2 ja ajattelin ensi viikola soittaa neuvolaan :) itselläkin eka raskaus mutta halusin odottaa hetken, positiivisen testin tein siis viime viikon pe eka kerran..

Eilen kävin ostamassa raskausvitamiineja, kyllä tää alkaa todelliselta tuntumaan pikkuhiljaa. Eilen mies soitti retroperjantaita radiosta ja sanoi et opetetaan vauva heti hyvän musan päälle :D totesin ettei se vielä ole vauva, joku alkio tms. Oikeampi termi :D

Tuntuu niinku masu hieman muka jo pömpöttäis, mulla on joku pieni epäilys monikkoraskauden mahdollisuudesta kun noi testiviivat oli supervahvat tosi nopeaa.
 
Kuinka pian positiivisen raskaustestin jälkeen olette olleet yhteydessä neuvolaan? Ensimmäinen raskaus tiedossa ja olen ihan pihalla monen asian kanssa
Soitin heti 4+1. Pk seudulla on välillä vaikee saada aikaa. Oli nytki tosi huonosti, vaikka neuvola vasta 8+ viikolla

Lisään vielä, että siitä sitten saa lähetteen sinne nt ultraan nii oia hyvä aikasin päästä neuvolaan, mielellään sillä 8+ vkolla
 
Kuinka pian positiivisen raskaustestin jälkeen olette olleet yhteydessä neuvolaan? Ensimmäinen raskaus tiedossa ja olen ihan pihalla monen asian kanssa
Soittelin vasta 6+ viikoilla, ei oo onneks meillä päin niin kiirettä ja sain ajan ihan hyvin omien menojen mukaan soviteltua.
Katsoin vaan varausjärjestelmästä nyt myöhemmin, että ekan kerran kesto 2h! Toivottavasti ei niin kauan kuitenkaan mee:eek:
Liityn kans fb vähän myöhemmin, kunhan vähän viikkoja kuluu eteenpäin:)
 

Yhteistyössä