Lokakuiset 2020

Hei vaan :)

Tein tänään iltapäivällä todella positiivisen testin ja olo on todellä hämmentynyt ja yllättynyt (n) viikoista ei ole varmuutta ja kiertokin on ollut epäsäännöllinen. Mutta lokakuulle LA osuu, kai :whistle:

Oireita on kyllä vaikka kuinka, ja niiden takia teinkin raskaustestin. Lapsia on ennestään kolme, kaikista olen kuumeillut ja tehnyt testejä kasoittain, nyt tämä pääsi yllättämään ihan tosissaan :love:
 
Mäkin siis varmaan joudun useammin rasitukseen, kun mulla on useammalla isovanhemmalla, sekä mun enolla 2. Tyypin diabetes? :eek: Ei oo näistä vielä kokemusta, kun esikoista odottelen :unsure:

Siis mua ei pissata ollenkaan. Tajusin et oon käynyt tänään KAHDESTI pissahädän takia vessassa. Nyt on pakko skarpata ja juoda enemmän nestettä!! :confused:
 
Mä käyn rasituksessa myös kaks kertaa, isällä esidiabetes ja isovanhemmilla ollu sit kans II tyypin kun vanhaksi pääsivät. Ja tän ylipainon takia kans. Mulla onneks ei tuu paha olo siellä, tylsää vaan :unsure: sängyn saa jos tulee pahaolo ja hoitajat käy kyselemässä oloja kyl säännöllisesti
 
Pikkuhaave, joo nykyään joutuu rasitukseen kaksi kertaa jos isovanhemmalla on diabetes. Aiemmin kai tarvitsi käydä kaksi kertaa vain, jos omilla vanhemmilla on diabetes.

Hei, fb-ryhmään liittymispyyntöjä voi laittaa mun lisäksi myös Ananas90:lle! Laittakaa yksityisviestillä se sähköposti, jonka olette fb:ssä ilmoittaneet, niin laitamme sähköpostiin kutsun ryhmään. Ryhmä on salainen ja yksityinen, eli liittyminen ja jäsenyys ei näy kenellekään.

Miten ihmeessä saan pidettyä raskauden salassa töissä vielä 6 viikkoa? Mun maha on ihan pallo, varsinkin iltaisin mutta ei tää aamumaha paljoa häviä.. kohtu ihan pullollaan ja suolisto turvoksissa.
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Mulla on joskus tullut rokerirasituksessa tunnin kohdalla huono olo, viimeksi jos oikein muistan niin ei mitään muuta ongelmaa kuin tylsyys.
Ärsyttää kun tuo rfsu testi ei vieläkään dpo 23 ole leffaviiva. Mähän testaan niin kauan että saan siihen sen tasavahvan viivan :p
 

Attachments

Hei
Täällä yksi hämmentynyt liittyy mukaan keskusteluun. Parin viikon ajan ollut niin selvät raskausoireet, että pakko oli tänään testata ja erittäin vahvat viivat piirtyi heti tikkuun. Erikoista tässä on se, että minulla on ollut kierukka muutaman vuoden. Ilmeisesti se on sitten irronnut, kun lankoja ei tunnu enää. (Ois tietenkin pitänyt tiheämpää kokeilla eikä vasta kun on raskaana)
Lasketusta ajasta ei varmaa tietoa, mutta tammikuun alkupuolella oli jonkilaiset kuukautiset niin päättelisin lokakuulle sattuvan.
Mutta kaikesta huolimatta yhtä tervetullut on tämäkin lapsukainen (jos siis loppuun asti hyvin menee) kuin kaikki 6 sisarustaan.
 
@Lilma sä varmaan pääset pian selvittämään missä se kierukka majailee.
Onnea yllätysplussasta!

@Helmiina1978 ootko siis edelleen vhh ruokavaliolla? Täällä myös edelleen ja mietinnässä onko alkiolle hyväksi tai täytyykö hiilareita nyt heti lisätä. Olo on siis todella hyvä, pirteä ja itse uskon että kroppa kyllä kertoo mielitekoina jos jotain ravintoainetta tarvitsee.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Pakko valittaa, mutta täällä ihan karsea pahoinvointia ollut nyt kohta viikon. Aamusta iltaan, ja yöllä myös. Viimeksi ei kyllä ollut tätä luokkaa, vaikka pahoinvointia olikin :cry:
Toivotaan että ei jatkuis kauan näin voimakkaana, muuten keinot loppuu:alien:

Mut Ihanaa että porukka lisääntynyt(y), ja pahoittelut @Korallikala :oops:
 
@Lilma sä varmaan pääset pian selvittämään missä se kierukka majailee.
Onnea yllätysplussasta!

@Helmiina1978 ootko siis edelleen vhh ruokavaliolla? Täällä myös edelleen ja mietinnässä onko alkiolle hyväksi tai täytyykö hiilareita nyt heti lisätä. Olo on siis todella hyvä, pirteä ja itse uskon että kroppa kyllä kertoo mielitekoina jos jotain ravintoainetta tarvitsee.
Olen. Näin sokerit pysyy parhaiten hallinnassa, mikä on molempien terveydelle parasta.

Toki vissiin jossain vaiheessa pitäisi hiukan lisätä hh esim enemmän juureksia tai marjoja, mut ei sen enempää. Nytkin syön just juureslaatikkoa possulla ja peuralla +kermaa.

Mut yleensä mun raskaudet on alkaneet niin, että olen alussa syönyt suklaata, sipsiä, karkkia ja eineksiä, koska pahoinvointi ja koska nyt muka voi... :cautious: ja niinpä olen heti ekoilla viikoilla lihonut 5kg ja sokerit on olleet päin mäntyä heti. Sitten onkin vähän vaikeampi niitä korjailla. :unsure:

Mut nyt olen pysynyt tiukasti, vaikka muu perhe on herkutellut ja on ollut juhlia ja ravintolasyömisiä ym. (y)

Kysyin Antti Heikkilältä että voinko jatkaa ketoosia, ja hän vastasi että voin. (ilman mitään perusteluja, mutta mä uskon ketoosiin terveellisyyteen)

Tottakai pelottaa, että jos sittenkin tää ruokavalio tekeekin jotain kamalaa sikiölle.. Varsinkin kun on näitä vuotoja ollut. :oops:
Ja oireetkin on vähäisemmät kuin aiemmin. Toisaalta olen myös lukenut, että vhh vähentää pahoinvointia ja muutenkin auttaa hormooonien kanssa.

Helmiina1978 ja helmi rv7
 
Pahoittelut @Korallikala :cry:

Hyi sokerirasitus oli mulle ainakin aika karsea kokemus ja onneksi pääsin silloin makoilemaan koska olisin muuten pyörtynyt. Toisessa raskaudessa onneksi ei tarvinnut mennä mutta nyt varmaan taas pitää:(

Mulla on myös ihan mahdoton pallo koko alavatsa ja näyttää jo aamusta siltä että siellä tosiaan olis pallo. Millonhan toi turvotus oikein tasottuikaan(n)

Tervetuloa uusille:love:
 
@Helmiina1978 kiva kuulla että olet saanut jotain tietoa asiasta! Mähän olen myös joka kerta kerännyt ekaan neuvolaan mennessä 5kg painoa ja loppu mennyt samalla painonnousu vauhdilla (yht. 22-28kg). Eli nyt haluaisin että tulisi max 20kg ja olo pysyisi hyvänä. Jos vaikka vielä puolivälin jälkeenkin pystyisi liikkumaan ilman kipuja jos painoa ei tulisi niin paljoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mä laitan tänää jossai kohtaa siitä ryhmästä viestiä. Nyt pika päivitys: kävin tänää ultraamassa pikasesti ite. Ens viikolla se oikee ultra. Mutta sillä oli syke :love::love:
 
Heippa, voisin ilmoittautua mukaan :)
Ennestään meillä on pienillä hoidoilla saadut lapset -16 ja -18 syntyneet. Meillä ongelmana mun pitkät (olemattomat) kierrot. 6/19 tuli yllästys plussa joka meni kesken. Ystävänpäivänä (kp63, ovis oireista päätellen dpo 11-12) päätin et nyt testaan kun väsymys on ihan kamala ja oksettaa: haalea plussa tuli, joka lähtenyt vahvistumaan :love:. Aiemmista lapsista ei tälläistä pahaa oloa ollut, mitään makeaa ei voi syödä kun oksettaa vain suolainen kelpaa. Ihmeen ajoissa tää pahoinvointi alko :sick: laskennallisesti la menisi lokakuun loppupuolelle, pääsen varmaan neuvolaan jälleen varhaisultraan jotta saadaan määritettyä la.
Haaveilija24/3. Lapsi/Satks
 
  • Tykkää
Reactions: Päppyrä ja mincha
Täälläkin on menossa kesken, kivut yltyy ja raskaustesti haalistumaan päin. Onnea kaikille lokakuun mammoille ja tsemppiä tulevaan :)
Muoks. 18.02. Oikeassa olin, (ja helmiina myös) kohdunulkoinen raskaus ja 8cm kysta vas. Munasarjassa. Leikkaus torstaina ja lähtee vasen munasarja torvineen päivineen kokonaan. Nyt pelätään vaan kystan lopullista tuomiota: kasvain vai pelkkä kysta. Raskaushormoni matalalla 222 eikä alkiota näkynyt ultrassa mutta oletettavasti kystan lieppeissä jossain. Eli pitkään kestänyt sahaava ruskea/verinen vuoto ja alavatsakivut on ERITTÄIN hyvä syy hakeutua varhaisultaan. Näin täällä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pohdiskelija
Pahoittelut @Korallikala ja @Bb-8 ! Tosi kurjaa. :(

Ihana kuulla että syke löytyi, @Karvakorvat ! Varmana helpottaa oloa paljon.

Mulla väsymys ja pahoinvointi tulee ja menee aaltoillen. Tänään on tuhruttanut vanhaa verta koko päivän, ihan siteeseenkin asti, mutta nyt näytti laantuneen ja testi näytti edelleen vahvaa plussaa, joten yritän nyt malttaa rauhassa ootella ultraa perjantaina. (n)

Tervetuloa myös kaikille uusille! Kiva kun meitä on näin paljon.

Tänään 7+2:barefoot:
 
Heippa kaikille! Nyt pitkän pohdinnan jälkeen uskaltaudun liittyä mukaan keskusteluun. Tuntuu, että täällä eletään niin täysillä muiden aallokossa mukana ja keskustellussa on ihanan positiivinen fiilis!

Kyseessä siis ensimmäinen raskaus ja yk3. Viikko jo ovulaation jälkeen alkoi mieletön väsymys, nälkä sekä finnejä putkahteli kuin sieniä sateella. Kuitenkin kaikki normaalit pms-oireet loistivat poissaolollaano_O Päätin, että testin teen sitten vasta kun menkat myöhässä.
Hemmetti mikä harmitus iski, kun kk tulivat kellontarkasti juuri silloin kuin pitikin:cry: Seurailin tilannetta muutaman päivän ja ihmettelin vuodon vähyyttä sekä menkkakipujen puuttumista. Myös rinnat alkoivat kipeytymään sekä paisumaan vaikka yleensä menkkojen aikaan käy juuri päinvastoin. Lopulta päätin tehdä testin eilen (menkat alkoi torstaina) ja testiin piirtyi haalea mutta selkeä toinen viiva!! Tänään tein aamulla jännityksestä sekaisin uuden testin ja viiva vahvistunut lähes yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva testiajan puitteissa <3

Nyt kuitenkin hieman pelottaa, sillä hyvin niukka verinen vuoto jatkuu edelleen. Tietty osalla tämä täysin normaalia, mutta silti siellä alitajunnassa jyskyttää epäilys :cry::cry: ei muuta kuin jännittelemääno_O
Aurora90/21.10.2020/ensimmäinen/TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: maria101
Täälläkin on menossa kesken, kivut yltyy ja raskaustesti haalistumaan päin. Onnea kaikille lokakuun mammoille ja tsemppiä tulevaan
Muoks. 18.02. Oikeassa olin, (ja helmiina myös) kohdunulkoinen raskaus ja 8cm kysta vas. Munasarjassa. Leikkaus torstaina ja lähtee vasen munasarja torvineen päivineen kokonaan. Nyt pelätään vaan kystan lopullista tuomiota: kasvain vai pelkkä kysta. Raskaushormoni matalalla 222 eikä alkiota näkynyt ultrassa mutta oletettavasti kystan lieppeissä jossain. Eli pitkään kestänyt sahaava ruskea/verinen vuoto ja alavatsakivut on ERITTÄIN hyvä syy hakeutua varhaisultaan. Näin täällä.
Tähän voisi lisätä vielä että ikinä ei ole tullut näin korkealta pilvilinnoista alas, odotuksen riemusta kasvainkauhuun. Mutta uutta yritystä kunhan vatsa paranee. :cry:
 

Yhteistyössä