Lokakuu 2018

Tässä viime hetken valmisteluja tehnyt, neuvolassa meni hyvin.
Tosin hoitaja sitä mieltä että vauveli luultavasti putkahtaa maailmaan, nyt viikonlopun aikana.
Mikäli ei 17.10 lääkärin kanssa mietitään käynnistystä :(
Aina pelottanut tuo käynnistys niin hirveästi :(

Kuulemma vauvalla ei tilaa kasvaa enempää, mutta kaikki vauvalla silti hyvin vielä masussa.
Sanoivat että minulla tuo kohtu kasvaa jo hiukan kylkiluiden päällä, pursunnut jotenkin yli paikkojen. En tiedä sitten mitä tarkalleen tarkoittivat, ja onko vaarallista.

Kyllä minä vielä kirjoittelen kuulumisia tänne silloin tällöin, synnytyksen jälkeenkin.
Tai ainakin niin uskoisin:)
 
Viimeksi muokattu:
Pääsin kahden päivän päästä kotiin, eli tänä sunnuntaina, tosin pyysin itse :unsure: Oli imetyksen kanssa ongelmia, ja yllätys kotona vasta maidot kunnolla lähti liikenteeseen.
Tressaan ihan liikaa noissa sairaala oloissa aina :(

Ja onnea Kerttuliina (y)
 
Ompas täällä tahti tiivistynyt!

Tänne syntyi pienen pieni tyttö keskiviikkona 10.10. klo 10.43. Tyttö tuli maailmaan suunnitellulla sektiolla (päätettiin maanantaina) tytön perätilan ja pienen kokonsa vuoksi. Viikkoja silloin kasassa tasan 38.

Kokoa hänellä oli syntyessään 45 cm ja painoa 2585 grammaa. Alussa oli vähän sokeritasot matalalla joten hän joutui sokeritippaan sekä sai korviketta sairaalassa ja ensipäivinä kotona ennen kuin oma maidontuotanto käynnistyi kunnolla. Sektiota harmittelin etukäteen mutta nyt kun palkinto on sylissä niin ei se enää niin ota päähän. :love: Leikkauksesta paraneminen on ollut nopeampaa kuin uskalsin toivoa vaikka haavaa vielä vähän kiristeleekin.

Paljon ei ole nukkumaan vielä kerennyt kun toista pitää syöttää koko ajan eikä imetys ole ollut ihan helppoa mutta eiköhän se tästä kun painoa alkaa kertymään vauvalle :confused:

amaia ja pikkuneiti 6 vrk
 
@Sonde älä huoli, täälläkin vielä odotellaan :LOL: eilisestä tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan (30.10.), kaikesta panikoimisestani huolimatta nyt alkaa olla vähän sellainen olo että voishan se jo syntyäkin o_O tämä odottaminen on kyllä raastavaa kun ei tiedä koska lähtö koittaa - nyt, viikon päästä vai käynnistyksellä 4vk kuluttua :confused:

Onnea kaikille jo poksahtaneille! :love::LOL:
 
Täällä ei odotella enää kauaa. Lääkäri ois jo tänään käynnistänyt sillä pallolla. Sain huomiseen armonaikaa. Tehnyt siis kovan spurtin ja ultran mukaan kasvanut 500g/vko(!!!!!). Onkai siinä joku mittausvirhe. Et huomenna sit alkaa tapahtuun :censored:
 
On se kiirettä pitänyt vauvan kanssa, suloinen poika on kerta kaikkiaan :) Miehen kanssa muuta voida kun katsella häntä, kun tuhisee ja nukkuu :love:

Onnea kaikille :)

Tosin minulla ei sittenkään se synnytys mennytkään niin hyvin kuin luulin. Kohtutulehdus iski ja kaavinta/antibiootti hoito tulossa :(
 
Pitkän hiljaisuuden jälkeen...

Poika syntyi 25.9, viisi viikkoa etuajassa. Synnytys ja kotiinpääsy sujui normaalisti, mitä nyt näitä normaaleita pienen ja ennenaikaisen vauvan painonseurantaa ja tiukkoja imetysaikatauluja on pitänyt noudattaa. Muutenkin elämässä on ollut vähän muutoksia.

Yritin perehtyä Facebookissa ryhmän perustamiseen mutta taidan olla vähän hitaalla nyt, joten se ei onnistunut ainakaan vielä. Ilmeisesti siihen tarvitsisi olla muutama ryhmäläisten jo valmiiksi että sen saa aikaiseksi. Vai osaako joku sen muitta mutkitta perustaa?

Nitana
 
Täällä viikon ikäinen vauva. Hyvin menny tähän asti,parhaillaan imetän. Yhden herätyksen voimalla jaksanut.

On aika haikee fiilis. Ikävä raskaana oloa, vain viimeinen kuukausi oli vaivalloista ja alku pahoinvointi :sick: on se kokonaan jännää aikaa, "etappeja" mitä odottaa yms. Voisin koko ajan olla raskaana :love: synnytykset taas ei oo mun juttu :confused:


Onnea kaikille, alkaa tämä kuu oleen kohta ohi. Niin se aika vaan juoksee. :)
 
Onnea kaikille :)
Itselläkin vähän haikea olo kun en ole raskaana enää, ikävä niitä potkuja ja hikkoja masussa. Tosin pikkuinen hikottelee edelleen paljon :LOL:
Painokin lähtenyt kivasti nousuun nyt. Oli kohtutulehdusta ja rintatulehdusta, niin imetys ei oikein ollut riittävää alku päivinä :(

Mutta nyt on asiat paremmin onnistunut, toivottavasti saan tuota maidon tuloa paremmaksi. Sen verran tujut lääkkeet sain tulehduksiin, että jouduin olemaan viikon imettämättä.
 
Täällä edelleenkin odotellaan, laskettu aika ohitettiin eilen ja vähän epäilen että meidän lokakuinen syntyy reilusti marraskuun puolella. Eilen oli neuvola, sain vielä kontrolliajan ensi viikon tiistaille ja mikäli neiti edelleen hangoittelee vastaan niin perjantaille sitten käynnistysarviota sairaalaan. Toivottavasti synnytys kuitenkin lähtee itsekseen käyntiin eikä tarvitse lääkkeille lähteä :confused:
 
Onnea kaikille lokakuisille ja tsemppiä niille jotka saavat marraskuiset nyytit (ainakin @Jocrow, varmaan teitä on muitakin?) ! Synnytyskertomuksia ja kuulumisia olisi kiva kuulla enemmänkin :)

Täällä alku oli vähän hankalaa, kun ekan viikon paino ensin tippui ja sitten jumittui paikoilleen. Sitten paino alkoikin nousta ihan mallikkaasti ja sen myötä olen päässyt jo vähän hölläämään tuosta syömisen kellottamisesta. Pienellä on ikää nyt kuukauden verran ja hän on kerrassaan hurmaava tapaus :love:
 
Vauvaonnea kaikille, varmaan nyt on jo viimeisetkin lokakuiset poksahtaneet?

Oisko hyvä idea perustaa joku sellainen "loppuvuoden 2018 vauvat" -ketju, jossa ois vaikka loka-joulukuussa 2018 syntyneet. Vois keskustelu pysyä vilkkaampana kun vaan yhden kuun vauvoilla, eikä se vauvoilla niin haittaa onko joku kuukauden edellä vai jäljessä kun kehitys on kuitenkin yksilöllisempää kun raskausaikana. Vai mitä tuumitte?
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria
Moikka! Ja sydämelliset onnittelut kaikille vauvansa saaneille <3!

En tiedä seuranneeko tätä ketjua enää kukaan mutta kirjoittelempa omat kuulumiset kuitenkin!

Meidän lokakuinen neiti syntti lopulta 20.10 <3. Itse synnytys käynnistettiin ja meni ihan kohtalaisen hyvin, ja vauva on maailman täydellisin. Itselle olikin rankempi reissu kun jäi istukkaa kohtuun kiinni ja kohtu ei meinannut supistua. Lopputuloksena menetin 7L verta synnytyksen jälkipeleissä ja toipuminen oli tosi hidasta. Vasta joskus 2-3vl vauvan syntymästä alkoi olo olla normaali, ja hb takaisin normaalilukemissa.

Eipä siinä periaatteessa mitään koska tärkeintä et vauval kaikki hhvin, mut kyl mua hirveesti harmittaa lukea kaikkien ihanasti sujuneista luomusynnytyksistä ja kuinka vauvan saa tissille synnytyksen jälkeen jne. kun itse vietät ekat 2vrk vauvan syntymän jälkeen teho-osastolla erossa vauvasta jne. Ehkä siitäkään syystä ei oo kauheedti tehnyt mieli käydä kirjoittelemassa.

Mutta aivan ihana olisi tietää miten täältä parhaiten mieleen jääneillä lokakuun odottajilla nyt menee vauvoineen <3. Eli @Ane773 ja @Jasuuu n kuulumiset kiinnostaisi, sekä miten @amaia lla menee siellä ulkomailla? @viipulainen kanssa ollaankin samassa FB-ryhmässä, muita täältä en oo FB puolelta varmuudella tunnistanut :)?

Yrotämpä vielä etsiä sen @Montecea n mainitseman keskustelun tuolta vauvapuolelta!

T. ahmis ja mini-neiti 6vk
 
Minä käyn välillä katsoon onko tullu viestejä.

Tuntuu koko vuosi jotenki oudolle kun raskaus ja ekat vauvaviikot on täyttänyt tän koko vuoden. Melkeen voin sanoa et eka vuosi, jollon en oo ottanut yhtään alkoholia, wuhuu mikä saavutus :D
Enpä vuos sitte kuvitellu et ens jouluna on jo 6vko ikäinen vauva meillä:love:

Haikeus tuli raskausaikaa kun tajusi et nyt ei oo enää liikkeitä, ultris eikä muutakaan jännää edessä. Kuin sitä alussa laski päiviä millon keskenmeno riski ohi. Sit tulikin huoleksi rakenneultra, onko kaikki kuten pitää? Onko tulossa myrkytys tms.komplikaatio. Minulla kaikki meni hyvin. Enää en lapsia tee vaikka kuin tekis mieli kokea taas raskaus. Ainutlaatuinen kokemus <3

Mukavaa kun laitoit viestiä ahmis, kirjotelkaahan fiiliksiä ekoilta viikoilta :)
 
Tervehdys pitkästä aikaa! ;) Oon miettinyt monta kertaa että tännekin pitää tulla lukemaan miten kaikilla menee mutta sitten taas aina unohdan tai päivä menee muuten vaan yhdessä hujauksessa.

Hurjalta kuulosti sun synnytys @ahmis! Seitsemän litraa verta, apua!! :eek: Onni että pikkuisella kaikki kunnossa ja sullakin nyt.

Miten muilla on lähtenyt vauva-arki käyntiin? Meidän neiti oli eilen 2kk tarkastuksessa ja painaa nyt 4,37 kiloa ja on 55cm pitkä. Ekassa kuussa tehtiin kasvuspurtti normaalikäyrille ja siellä ollaan sitten toistaiseksi jatkettu täysimetyksen voimin, joten kaikki on sujunut siinä mielessä hyvin! Öisin nukkuu yleensä 23-3 ja 4-6 ja sitten ehkä vielä tunnin tai pari seiskan jälkeen. Päivisin pienempiä 15-30 min pätkiä, joten en ehdi kauheasti päikkäreille itse. Saatiin nyt samalla kertaa neljä (!!) rokotusta (kaksi kansalliseen rokotusohjelmaan kuulunutta ja kaksi vapaaehtoista) ja niistä on ollu selkeästi itkuisempi kuin normaalisti mutta ei vielä mitään ihan kauheita sivuvaikutuksia. Muuten neiti on kovin tarkkaavainen ja seuraa katseellaan liikkuvia asioita tai ihmisiä. Pää pysyy melkein ilmassa mahallaan ollessa ja hän on alkanut ”rupattelemaan” omia hassuja äännähdyksiään.:love:

Kirjotelkaapa te muutkin! Olis kiva lueskella kuulumisia.

Amaia ja pikkuneiti 2kk
 
Täälläkin viime perjantaina oli pikkusella 2kk neuvola käynti. Sai rotavirus hommelin vaan.
Selvästi sen jälkeen oli enempi itkuinen ja ärtynyt. Nyt kuitenkin rauhoittunut ja voi paremmin :) Painoa tullut sen 5.8 kg poika hyvin kasvanut ja syö todella paljon :eek: Joskus ihmettelen että miten mahtuu noin paljon maitoa, kuitenkin neuvolassa sanottiin että normaalia on syönti.
Meidän pojalla tosin ei pää mahallaan vielä nouse, jaksaa sen pari sekuntia. Sylissä pysty asennossa taas jaksaa todella hyvin päätä kannatella ja katsella ympärille :)

Ja kovasti höpöttää meille vanhemmille, seinille ja lampuille joskus o_O
 
Meilläkin 2 kk-neuvolassa saatiin se rota-rokotuksen ensimmäinen annos. Valtaisat ilmavaivat ja megalastit vaipassaoli sivuvaikutuksena, mutta menivät parissa päivässä ohi. Pituutta oli 60 cm ja painoa 5578 g. Päätä kannattelee masullaan, mutta kääntyy siitä mieluummin selälleen, mahallaan ei oikein viihdy. Hymyilee ja vähän koittaa esineisiinkin tarttua. Nukahtaminen on meillä aika hankalaa, päiväunet jää puoleen tuntiin kerrallaan ja öisin kukutaan pikkutunneille, alkaa äipällä vähän väsy painaa. :)

Käynpä tänään tekemässä meille ketjun vauvapuolelle, jos neiti hetken torkkuu. :)
 

Yhteistyössä