LOKAKUUN 2007 lapsoset



Piituli1974 13.9 rv 36+2 Emma ja Essi A 2135g 44cm B2360g 44cm
Vilma-Onni 14.9 rv 35+6 Eero 2880g 48,5cm
Rontti 17.9 rv 38+2 tyttö 3150g 49cm
Keffeli (yksäiti84) 26.9 rv 38+2 Pessi 3040g 49cm
santti 27.9 rv 39+4 Siiri 3120g 48cm
tuutilulla 29.9 rv 40+0 Kiia 3080g 47cm
niinukka 1.10. rv 39+2 Venla 3305g 48,5cm
vip1 2.10 Ella 3310g 50 cm
susa79 5.10 rv 39+2 Eeli 3370g 49cm
LillaStina 5.10 rv 40+3 Eemeli 3820g 52cm
YOodottaja 5.10 rv 39+2 Viu (Inka) 3900g 54cm
krisu 9.10 rv 39+4 Melina 3870g 52 cm
shenda81 10.10 rv 41+2 Milla 4010g 51 cm
Hemuli-76 12.10 rv41 tyttö 3885g 51cm
bambi07 13.10 rv 41+3 tyttö 4770g 53cm
tytteli 14.10 rv 40+0 Eemil 2830g 50cm
dogtor 15.10 rv 38 Antton 3260g 49cm
katjanna 15.10 rv 38+6 Aatu 3370g 52cm
Topsy2 16.10 rv 39 Minttu 3900g 52cm
tin 16.10 40+4 Tatu 3220g 50cm
mileko35 17.10 rv 40+2 Sanni 4115g 52cm
milli78 18.10 rv 38+3 Sara 3155g 48cm
P u P u 18.10 rv 40+4 Juho 2840g 49cm
kotiäiti-1981 21.10 rv 40+1 Kasper 3520g 50cm
tilda77 22.10 rv 40+6 poika 3920g 53,5cm
henkka81 23.10 rv 40+3 Veeti 4350g 53cm
tiipii 23.10 rv 41+0 Silja 4040g 52cm
Mirkku87 23.10 rv 40+6 Micael 4290g 52cm
keiju07 24.10 rv 40+1 tyttö 3040g 48cm
milla-maria 24.10 rv 41+3 poika 3465g 52 cm
Tinakenkätyttö 26.10 rv 39+6 tyttö 4005g 50cm
Äitivaan 2.11 rv 41 poika 4215g 53,5cm
Oliivia 4.11 rv 42+5 Hilma 3990g 50cm
Toivotaan 5.11 rv 42+3 Noora 3580g 49cm
Pepisa 6.11 rv 41+1 poika 3840g 53 cm
hipkukka 7.11 rv 42+2 poika 4360g 56cm
MaMa74 8.11.07 rv 41+3 Ilona 4840g 53cm


Tuoreempaa perheenlisäystä




4.9-08 tyttelille tytön 49cm ja 2990g. Kasteessa tyttö sai nimekseen Hilma-Inkeri

14.1-09 MaMalle tytön 51cm ja 4525g. Kasteessa tyttö sai
nimekseen Pihla Henna Elina

2.4-09 Ruusumarialle pojan 49cm ja 2720g Kasteessa poika sai
nimekseen Eemeli Anton

16.5-09 Keijulle tytön 49 cm ja 3540g

26.5-09 Kiisumirrille pojan 48,5 cm ja 2790g. Kasteessa poika sai nimekseen Joel Veijo Valtteri

30.5-09 Tarille pojan

11.6-09 Tiipiille tytön 53 cm ja 4700 gr Kasteessa tyttö sai
nimekseen Aino Elisabet

19.6-09 Vipille tytön 51cm ja 4172g Kasteessa tyttö sai
nimekseen Anni Maria

9.9-09 Pupulle tytön 49cm ja 3050g Kasteessa tyttö sai
nimekseen Iina Sara Emilia

14.9-09 Pepisalle pojan

2.10-09 Hipkukalle rv25+3 poika 865g 35-36cm ja tyttö 627g 35-36cm

19.11-09 Millille tytön 46cm ja 3150g Kasteessa tyttö sai nimekseen Unna Alisa Evelyn

19.12-09 Dogtorille tytön 47cm ja 2880g Kasteessa tyttö sai nimekseen Aada Iita Annikki

3.2.-10 Krisulle pojan 52 cm ja 4050 g

7.3-10 Santille tytön 51.5cm ja 3960g

11.3-10 LillaStinalle tytön 52 cm ja 3990g

8.4-10 MaMalle tytön 49 cm ja 4020g

14.4-10 toivotaanille pojan 54cm ja 4530g

11.8-10 ÄitiVaan poika 53cm ja 4330g

Tinille tytön


-LOKAVAUVAT 2007-
***LOKAVAUVAT-07,KAKKOS PAINOS***
***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***
*LOKAVAUVAT 2007, VOL5*
LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10
LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11
LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14
LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15
2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.18
2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.19
2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.20
2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko 21
**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 22
**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 23
****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**
****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**
****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**
***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**
****LOKAKUUN HERHILÄISET 2007**** VIIKKO 28
***LOKAKUUN SURISIJAT 2007*** viikko 29
~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 30~
~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~
LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32
Lokakuun herhiläiset, viikko 33
Lokakuun herhiläiset, vko 34
Lokakuun herhiläiset, viikko 35
Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36
Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 37
Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38
Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 39
Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 40
Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42
LOKAKUU 2007 HERHILÄISET VIIKKO44
LOKAKUUN 2007 TAAPEROT
LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu
LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu
LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa
Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa
Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa
Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa
Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/taaperot-1-2v/1610679-lokakuun-2007-taaperot-alkuvuosi-2010-a/
 
Viimeksi muokattu:
Noni, nyt on uus pino pystyssä uuteen osioon, hurjaa. Niin ne meijän vauvat vaan on kasvaneet :'(

Tuli linkit vähän hassusti jne.
Ruusumarja ei näkynyt olleen listalla ollenkaan!
Poistelin nimittäin joitakin nimimerkkejä jotka eivät ole näyttäneet itsestään mitään elonmerkkiä aikoihin, täällä tai fb:ssä. Mutta onneksi saa helposti takaisin jos täällä viellä pyörivät kuitenkin :)

Tulkaapa laittamaan 3v mittoja pinoon!!
Juho oli 3v neuvolassa 15,1kg ja 102,2cm. Äitin iso poika :heart:
 
kiitti pupu..
meillä ei viel 3 vuotis mittoja oo,pitäs varata neuvola,painoa kyllä on ainakin 20kg
viikonloppuna juhlittiin synttäreitä,meiltä sai lahjaksi kääpiluppakanin 6kk ikäinen paavo poika :heart:
kaikki on mennyt hyvin,korvien putkituksessa ja risojen poistossa käytiin tuossa kuukaus sitten..
minä ite aloitan työt huomenna yksityisessä hoivakodissa hoitajana,lapset jää mummon hoitoon,onneksi!en olisi työtä ottanut muuten,koska mä en näitä halua mihinkään päiväkotiin ja perhepäivähoitajalle..aada kuitenki vasta 10kk
aada sanoo äiti,nam nam.
aada kävelee tukea vasten ja välillä hurja napottaa ilman tukea esim. tv:n edessä :whistle:







 
Kiitos Pupulle uudesta pinosta! joo sillon joskus muinoin tosta nimilistasta poisteltiin sellaisia harvemmin kirjoittelevia ja mä pyysin et mut voi poistaa kun en silloin pysynyt teidän tahdissa mukana. Kirjoittelitte silloin kymmeniä sivuja päivässä :) vähän hiljaisempi kirjoittelutahti sopii mulle paremmin.

Kivoja kuvia dogtorilla ja tsempit uuteen työhön!! taidat sit olla mun kollega kun hoitoalalla olen minäkin. Eipä ole koskaan ollut puhetta. Mulla olis tammikuussa töihin meno, vähän jo stressaa tulevaisuus. Kolmivuorotyö ja kahden lapsen hoitoon kuskaus..:( oon kyllä harkinnut jos alkais etsimään päivätyötä. Katsotaan nyt miten alkaa arki rullaamaan. Onhan tossa kolmivuorotyössä se hyöty et on arkena vapaita ja voin sit pitää lapsia kotona, jää heillä vajaiksi hoitoviikot. Hienoa että teillä on mummo lapsia hoitamassa.

Hyvä että Keijulla alkaa olla terveemmät päivät, pitkä operaatio sulla onkin ollut takana.

Meillä eletään tasaista arkea, tossa jo kirjoittelinkin että alkaa jo mietityttämään tammikuinen töihin lähtö. Onneks tässä on vielä kaks kuukautta aikaa olla kotosalla ja joulun saan olla vielä kotona. Pohjoiseen olis tarkoitus jouluks suunnata. Tai riippuu siitä miten lapsilla on päiväkotiin tutustuminen, se menee muiden suunnitelmien edelle.

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille!!:wave:

lisään vielä Eetun 3v mitat eli pituus 96,5cm ja paino 15,8kg.
 
Viimeksi muokattu:
Kaipa mäkin voisin pitkästä aikaa kuulumisia tänne laitella, suurin osa teistä niitä varmaan facebookin kautta lukeekin :)

KEIJU - ihanaa, että kaikki on nyt hyvin. Varmasti raskas kokemus ollut!

Meidän neiti on vielä pari viikkoa 2-vuotias, eikä 3v neuvolaa ole vielä ollut. Vaatekoko 86/92 ja kengänkoko 20, eli pieni tuo neiti on edelleen. Veikkaisin et painoa on n.11kg ja pituutta 90 cm.

Mutta arki rullaa tasaisesti. Hilma viihtyy hoidossa ja minä töissä ( lastentarhanopettajana oon 3-5 vuotiaiden ryhmässä ). Kerran viikossa Hilma käy tanssitunnilla ( ja rakastaa sitä!), mut muuten otetaan varsinkin arkena rauhallisesti. Sylittelyä ja aikaa neidille yritetään antaa paljon.

Hilma on ollut terveenä muuten, mut molemmissa silmissä on pahat luomirakkulat ja leikkaus on 12.11. Tosin nyt ne alkaa näytttää paremmalta, että voi olla että ne kuivuiskin itellään ennen operaatiota. Toivottavasti. Ne särkee ja kipulääkettä joudutaan antamaan päivittäin. Pahinta on kuitenkin se, että neiti on joutunut melkoisen pilkan kohteeksi rakkuloineen. Isommat lapset puistoissa ym käy sanomassa kaikenlaista ja nyt Hilma aina aamuisin kysyy, että olenko mä vielä ruma :(

No, onneksi nuo ei ole pysyviä. Mä koitan tähän vielä linkittää naamiksen kautta yhden kuvan neidistä, ei hajuakaan et onnistuuko... mut jos onnistuu niin sitten pääsette varmaan ehkä katsomaan nuo muutkin kuvat. Kaikkia teitä mulla ei kuitenkaan siellä varmaan kaverina ole.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=414554906234&set=a.392443621234.174933.592731234&ref=fbx_album[/IMG]
 
Iltaa
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittaa kuulumisia.Kirjoittelin jo kk sitten mutta teksti katosi enkä jaksanut enää aloittaa alusta :|

Keijulle :hug:
Kiva kuulla kaikista muistakin kuulumisia! Ja kiitos pupu pinosta.Tänneppä tänne kuulutaan.Huoh,kyllä aika vaan rientää :'(

Meillä 3 vuotis neuvolassa pituutta oli 91,5 mutta epäilen virhettä koska käyttää 98 vaatteita ja 92 kaikki pieniä. Painoa on 13kg.Pieni pippurinen tyttö edelleen.Anni tulee perässä rauhallisena tyynenä tyttönä.Sanoja ei tule vielä mitään mutta kai niitä joskus vielä? Ellaltakin puuttuu s ja r kirjaimet.

Mie oon syyslukukauden liikunnan ja terkan opena yläasteella ja kyllä tykkään.Kumpa jaksaisin opiskella pätevyyden.Siinä kun olisi unelma ammattini :heart: Talonrakennus sujuu mallikkaasti.Ehkä kesällä päästään uuteen kotiin ellei aikaisemminkin.Kitkaa on aiheuttanut parisuhteessa se kun miula ei ole omaa aikaa ollenkaan.Ei ole helppoa sopeutua tämmöseen sitten ollenkaan.Alkaa pää välillä hajota jos en pääse rentoutumaan/harrastuksiin.

Eli ei meille mitään erikoisempaa!Syksyisiä terkkuja kaikille :wave:
 
Hilma se on ihana pikkanen typykkä =) Eikä Ellakaan mikään suuren suuri ole, pikkasia typyköitä :)

Ruusumaria, aaa ok :D

Juho on kyllä niin pitkä ja on kasvanut pituutta niin kamalalla vauhdilla välillä että oikeen hirvittää, neuvolassa ihmetteli ettei ole kömpelö liikkeissään, kun sanoi että monesti reippaasti pituutta kasvaneet lapset ovat kovin kömpelöitä. No eihän Juho nyt mikään liikunnan taitaja ole, mutta sujuvasti kuitenkin toimii, ei siis kömpelösti.
Vaatekootkin on välillä hurahtaneet niin, että hyvä jos pari kertaa on ehtinyt pestä ja käyttää kun on jo jääneet pieniksi, nyt käytössä jo kuitenkin 104cm vaatteet, eikä nekään kauaa ole hyviä, varsinkaan paidat kun jää selästä ja hihoista lyhkäsiks. Housut on sitten parempia.

Muuten neuvolassa sujui kaikki mallikkaasti ja suostui tehdäkkin kaikki tehtävät. Ja osasi. 3v lääkärineuvola on vielä marraskuussa sitten.

Univaippa meillä on vielä käytössä, siis öisin ja päikkäreillä. Enkä aijo kokeilla edes jättää sitä pois ennen kun ollaan päästy muuttamaan yläkertaan jonka remontti on täysin vaiheessa, nyt vasta villoitettu. Sitten kun nukutaan vierekkäisissä huoneissa ja wc on lähellä niin sitten kokeillaan josko yölläkin pysyis kuivana, nyt on ainakin vielä lasketellut hyvällä omallatunnolla yöllä vaippaan, päivällä on monesti kuiva, mutta vara varmassa parempi.

Juho tunnistaa jo kaikki aakkoset. Mikä on tietty kai hyvä. Neuvolassakin siitä kysyin että kannustanko jotenkin oppimaan paremmin, kun ei osaa kuitenkaan niitä luetella vielä a,b,c,d jne. vaan osaa sanoa mikä kirjain on kyseessä jos näyttää kirjaimen. Neuvolassa oli kuitenkin sitä mieltä että ei pitäisi opettaa erikseen vaan antaa itsensä oppia jos on kiinnostusta. Kun pitäs kuulemma olla esikoulussakin sitten jotain tekemistä, no joo.. pah.
Onhan hän kuitenkin ne aakkoset oppinut tunnistamaankin ihan itse ilman mitään kummempaa opetusta.

3v uhmaa on aaltoilevasti, nyt on ollut muutaman päivän taas rauhallinen kausi ja on ollut kovin mukava ja kiltti poika meillä täällä. Varmaan taas tyyntä ennen myrskyä :stick:

Aamupäivä ulkoiltiin pikkupakkasessa ja illalla olis lähettävä perjantairuuhkaan kauppaan. Ei viisasta, mutta pakko se kait on jotain pöperöä ostettava. Mä en oikeen yksin tykkää mennä näiden kanssa ruokakauppaan, niin sen takia en sitten viittiny aamupäivällä kauppailla. Eilen se viisaampaa olis kai ollu suorittaa, mutta miehen työt venyy välillä liiankin kanssa...
 
tin
Heij, tosi pitkästä aikaa!:heart:
Ensinnäki Keijulle :hug:Onneksi kaikki nyt hyvin ja paljon voimia toipumiseen!
Hilma, ihana neiti! Harmi nuo luomirakkulat, mutta onneksi operaatio olisi suht pian! Mistä moisia tulee?
Dogtorilla ihania kuvia!
Ja Pupulle kiitos uudesta pinosta! Monta kertaa oon meinannu tulla kirjottaan kuulumisia mutta se on sitte jääny kaikes häsys! Nyt olis aikaa ja otin sidukanki mukaan ;)
Vip: Kuvaa talosta? :D ja onnea ihanasta työpaikasta!

Sitte omiin kuulumisiin!
Meille syntyi siis pikkusisko 19.8.10 mitoissa 2867g ja 48cm. Neiti kastettiin Sara Ella Ilonaksi pitkän pohdinnan jälkeen.
Synnytys oli nopea ja helppo, niinku oli veikkailtuki. 4 päivää meni yli la:n niinku Tatuki ja kaikki ässät ja mustikanpoiminnat ja uinnit oli kehis. Sitte supistukset alko edellisenä päivänä melko lievinä klo 23. 01.25 ollaan oltu sairaalas ja neiti synty 2.58. Kiitos ihanan kätilön, ehdin saada spinaalin(tosin sitte romahti sydänäänet ja tuli kiire ponnistella, mutta helppohan tollanen kirppu oli ponnistaa). Pieni nirhauma vain tuli mutta vauva joutu keskolaan ku crp nousi. Aluksi oltiin tippa pääs vierihoidos mutta sitte mut laitettiin kotia ku oli niin täyttä. Nyt kuitenki kaikki kunnos.

Tatu on ihana ja ylpee isoveli! Kova hoitamaan vauvaa ja oikeestikki avuksi. Meille toki on kiukutellu vähä enemmän mutta seki on jo tasaantunu. Nimestä oli pitkä vääntö ja päädyttiin sitte tuohon ukon lemppariin; Saraan. Hää on sitä halunnu jo vuosikausia tytölleen. Yks Sara vaan tunnetaan niin siks mietittiin. Ja Ella on sitte mummu ja Ilona mun toinen nimi. Neiti on ihana ja tyytyväinen tapaus. Ainoot "ongelmat" on että nukkumaan meinaa mennä vasta yhen mais yöllä ja pullo ei meinaa kelvata. Sitäki kovasti ollaan harjoteltu. Ite oon toipunu hienosti, 2kk neuvolas meillä onki nykyään psyk. hoitaja mukana jossa seulotaan synnytyksen jälkeistä masennusta. Sitä ei kyllä oo havaittavis, oon niin tarmoa täynnä et ihan hirvittää :D Pikku- neiti oli 2kk 2955g ja 56cm erittäin jäntevä typy.

Tatullaki kaikki ihan mukavasti. Päiväkodis on vielä kerran viikos ku me ollaan viimeistelty tota opinnäytetyötä. Tai työhän on ollu valmis mut on pitäny tehdä julistetta ja posteria ja käydä antamas kypsyysnäytettä jne. Esitykset olis reilun viikon päästä ja sitte varmaan laitetaan päiväkotipaikka pois, koska Tatu viihtyy kotonaki ja pienten ryhmäs melkein kaikki on pienempiä! Käydään sitte vähä kerhoilemas pari kertaa viikos ja jumpas kerran viikos ja serkkupojan kans leikkimäs välillä. Ja muitaki kavereita kattomas niin saa herra virikettä! 3- vuotismitat oli 94,5cm ja 14,0kg. Neuvolas muutenki kaikki kunnos.

Mitäs vielä... itte oon nauttinu kotona olemisesta ihan erilailla ku viime äippälomalla. Ihanaa on. Koulunpenkille ajattelin palata syyskuus 2011. Mulle jäi vipa harjottelu siis tekemättä...
Yritetään vähä skarpata kirjottelun kans ;)
 
Oijoi löysinkö jo toisenki sopivan pinon itselleni.. :D

JOS tänne uusiaki mukaan mahtuu!?:wave:
Olen aika uusi täällä keskustelupalstallakin mut ahkerasti on tullut viime aikoina käytyä. :D

Poikani Saku syntynyt siis 12.9.2007. painoi 3200 ja 50 cm oli pituutta.

Nythän poitsu oli kolme vuotis neuvolassa 13,9 kg ja 93,5 cm
 
Kiva kuulla kuulumisia.

KeijuOnneksi kaikki sujui hyvin. Kyllä siinä on varmasti kaikenlaista ehtinyt miettimään, jo ihan tavallisen arjen pyörittämisestä lähtien :hug:


Meidän 'loka'-taapero ei ole vielä 3v neuvolassa käynyt. Marraskuun alussa vasta. Meidän lokavauvat ovatkin jo kuun alussa täyttäneet vuoden ja heidän mitat voin teillekin paljastaa :) (syntymämitat perässä) Poika 8710g /865g, 72,3cm /34cm. Tyttö 7210g /627g, 69cm /35cm. Molemmat ovat siis yli kymmenkertaistaneet syntymäpainonsa ja poika kaksinkertaistanut syntymäpituutensa!!! Tytöltä puuttui sentti, niin olisi hänkin saavuttanut saman. Isoveli ei kolmessa vuodessakaan ole tainnut samaan pystyä. Tulen sitten kertomaan mitat, kun tiedän.

Jätkästä nyt ei kauheasti juttua ole. Hää on tuollainen tavallinen 3v :D
Kaksoset meillä enemmän vaativat huomiota yms. Kehitysikää on nyt 9kk. Poika nousee ja seisoo tukea vasten ja konttaa. Tyttö osaa kyllä kontata, mutta kulkee ryömimällä. Tytöllä huomattiin viime viikon kehitysseurannassa, ettei varaa toiselle jalalle tukea vasten seisoessa. Saatiin kiireellinen lähete lasten kirurgille ja sinne ollaan nyt menossa tyttöä näyttämään tällä viikolla. Epäilynä on joko lonkkaluksaatio tai eripituiset jalat. Nyt vielä en tiedä pitäisikö huolestua, katsotaan mitä kirurgi sanoo... Onneksi kaksoset kuuluvat erikoissairaanhoidon piiriin, kaikki lähetteet ja lisätutkimukset saadaan todella helposti. Voin kuvitella, että neuvolassa olisi joko A) jäänyt huomaamatta ajoissa B) todettu, että seuraillaan vielä. Sen vähän perusteella mitä olen aiheesta googlettanut pahin mahdollinen uhkakuva olisi rampautuminen ja pysyvä invalideetti (lonkkaluksaatiossa), jos ajoissa ei huomata ja hoideta. Mutta, jos ensin saataisiin lopullinen diagnoosi ja sitten vasta aloittais huolehtimisen.
 
Keiju07
Kiitos Pupu uudesta pinosta! Yritetään olla ahkerampia!

Tykkäsin kovasti tuosta tinin asenteesta, että sidukan kanssa viettämään aikaa kaksplussalle. Itsekin päätin telkkarintuijottamisen sijaan nauttia jätskin tässä lokamammojen seurassa :). Mulla viimeiset saikkupäivät menossa, joten otan nyt ilon irti, kun olokin alkaa olla jo aika mainio.

Dogtorilla kivoja kuvia! Söpöt murut siellä.

Hipkukalle sen verran lohdutusta, että ne pahimmat uhkakuvat harvemmin toteutuvat ja kaksoset ovat jo monesta tilanteesta selvinneet, joten yritä vaan uskoa siihen, että nytkin kaikki menee hyvin! Ehkäpä huoli on jopa turha ja laittavat vaan herkästi tutkimuksiin? Hyvä tietenkin niin.

Vipin talosta olisi kiva tosiaan nähdä kuvaa!

Ruusumarja tuossa totesi, että on myöskin hoitoalalla. Musta tuntuu, että jokatoinen on vähintään hoitoalalla? Olenkohan väärässä? Ja sitten on meitä epämääräisiä opettajiakin... :D

Muuten, missäs Oulun alajaosto nykyään luurailee? FB:ssä tietenkin kai...

En päässyt näkemään Hilman rakkuloita, mutta kuulostavat ikäviltä ja kurjaa, jos toiselle on niistä rumasti sanottu. Voi pientä, kun nyt jo tarvitsee alkaa ulkonäöstä murehtimaan. Meillä on riesana molluskat eli ontelosyyliäkö ne on oikealta nimeltään. Vienalla on niitä koko kehossa naamaa lukuunottamatta varsin paljon ja nyt ovat alkaneet tulehtua ja turvota. Ovat olleet todella kauan, varmasti helmi-maaliskuusta. Huolettaa, että niistä jää jotain arpia.... mutta neuvolasta sanoivat loppukeväästä, että ei tehdä mitään. Tarttuivat pikkusiskoonkin, mutta tämäpä äiti teki kurjasti ja nypin ne yhden kylpy- ja saunareissun aikana kokonaan pois pienemmältä. Eipä tuo ollut moksiskaan, tuskin huomasi. Isompi ei taas anna millään hipaistakaan, joten se pois nyppääminen on ihan turha toivo. No, kolme vuotis neuvolassa sitten kuullaan tuoreempi mielipide. Rontti taisi jossain vaiheesa kirjoittaa, että heillä samaa ongelmaa. Onko teillä jo lähteneet pois?

Mitäs siellä 3-vee neuvolassa testataan? Me mennään vasta marraskuun loppupuolella, kun on hieman ylibuukattu tuo meidän neuvola... aikaa ei vaan meinaa saada.
 
Marraskuuta naiset!!

Meillä ainakin 3v neuvolassa testattiin kuulo niin että täti oli muutaman metrin päässä ja kuiskasi asioita ja Juhon piti sitten kertoa mulle mitä kuuli. Näkö, molemmilla silmillä ja sitten toinen silmä peitettynä. Piirtäminen: ympyrä, pysty ja vaaka viivat ja sitten vapaata piirtämistä. Asioiden tunnistamista kuvasta ja kuullun ymmärtäminen niin että täti sanoi esim, tukka sukka kukka, näytä kuvasta kukka jne.. pikkupalikoista piti kasata torni. Olikos muuta, en muista. Tietty pituus ja paino. Meillä myös siis 3v lääkärineuvola mutta sinne ollaan vasta menossa, sitä en tiedä mitä siellä katsovat.

Kivasti siellä on hipkukan pikkuset kyllä kasvaneet.

Pitäis talvikenkäostoksille vissiin... Iinalle on jo kengät, muttei Juholle.
Ajatella että aika se on taas mennä hurahtanut, vajaa 2kk enään jouluun. Kai sitäkin pitäs alkaa tosissaan miettimään, ettei sitten tuu stressi ja hässäkkä :xmas:

Muuten meille ei ihmeitä tälläkertaa. Lapset nukkuu ja mä naatiskelen hiljaisuudesta :)
 
Heippa pitkästä aikaa

Näin se aika vaan menee.
3-vuotis neuvolassa ei olla viel käyty kun aina jotenkin unohtuu toi ajanvaraus.
Meillä Milla kasvaa ja käyttää nyt 104 vaatetta.

Ja puhuu kuin papupata...ei hetkeekään hiljaa:LOL:
Kuulemma äitiinsä tullut.

Vahdettiin päiväkotia parisen viikkoa sitte ja neiti alkoi oireilemaan siten että alkoi kakkaamaan housuun.
No päiväkodista sanoivat että laittavat vaipat takaisin ja mä sanoin ettei laiteta.
No onneksi sain uuden paikan siitä päiväkodista jossa neiti on ollut illassa näin loka-ja marraskuussa kun miehellä on töissä sesonki.
Ja siihen loppu housuun kakkaamiset.

Yöllä on kuiva kun herätetään yöllä kerran pissalle ja päiväkuiva on ollut elokuusta asti.
Kipeenä ei olla oltu..ihme=)

Niin mähän sain keskenmenon silloin maaliskuussa eikä uutta raskautta ole näkynyt vaikka kovasti yritetty.Että taitaa ainokaiseksi jäädä..ei voi mitään.No lahja se on yksikin lapsi:heart:

Kiva heppakuva dogtorilla!
Kiva että hipkukan kaksoset voi ja kasvaa hyvin.

Pakko laittaa viel meidän "virallinen" 3-vee kuva.Vaikee saada neitistä kuvia kun ei tuo pysy hetkeekään paikallaan=)
Aijaa.com - 6976275.jpg
 
Ilona täytti eilen 3v ja tänään käytiin sitten neuvolassa. Tehtävien tekeminen sujui hienosti, samoin kuulon testaus ainoa jossa tuli tenkkapoo oli näöntarkastus niin että toinen silmä on peitetty. Ei auttanut hienot tiikerilasit eikä äidin maanittelut kun typykkä päätti että hänen silmiään ei peitellä.. No sitä testataan sitten vuoden päästä uudestaan. Pituutta Ilonalla on 100,4cm (on tarkkaa..) ja painoa oli 16,9kg eli ihan hyvän kokoinen tyttö :D Hiusten leikkausta Ilona harjoitteli tuossa jokunen tovi sitten ja kampaus oli kyllä jäätävän ruma : / sillä neiti vetäisi tukan pois liki päätä myöden keskeltä päätä eli kampaus oli tyyli "Juice Leskinen". Ei Ilona itsekään ollut kampaukseensa tyytyväinen vaan suti pidempiä hiuksia "kaljun" piilottamiseksi :LOL: eikä luvannut alkaa parturiksi/kampaajaksi isona.. ehkä parempi niin ;) Onneksi nuo hiukset on uusiutuva luonnonvara :D Pihla jumaloi isosiskoaan ja matkii kaiken mitä Ilona tekee, hienoa silloin kun kyse on hyvästä , mutta huonompi kun kyse on pahanteosta.. Lottakin täytti eilen 7kk joten hyvää vauhtia on kasvamassa kaksikon jatkoksi touhuamaan ja pitämään vanhemmat kiireisenä :whistle: Itselläni nuo sairaanhoitajan opinnot pitävät kiireisenä ja jottei vapaa-aikaa jäisi yhtään liikaa olemme jälleen kerran muuttamassa kuun vaihteessa. Koulun takia ja ennen kaikkea nykyisen koulumatkan takia päätimme muuttaa Kuopioon niin ei minulla päivät veny niin pitkiksi kun yritän tosiaan kaiken ohella edelleen imettää tuota nuorimmaista. Kiireistä lapsiperheen elämää siis meillä :)
 
Täällä taas =)

MaMa, :LOL: vai oikeen Juice Leskinen kampaus :LOL: Hassu Ilona.

Me on jouduttu viettämään muutamaa sisäpäivää :headwall: kohta kaatuu seinät niskaan :kieh:
juholla siis elämänsä eka korvatulehdus ja oli eilen kuumeessakin tai lääkkeellä laski lämmön puolelle sitten (37,5), no lääkkeet on jo auttanut ja kuume poissa ja ei satu korviin enään, unikin oli hyvää viime yönä, tai ainakaan en kertaakaan itse herännyt siihen että olis ollu jotain hätää pojalla. Ja ruokakin jo tänään maistui vähän paremmin.

Joulukin se jo "kohta" on. Ja mulla vasta YKSI joululahja hankittuna, että ei kiva.
Vietetään pääasiassa joulu ihan kotona, tai mä en halua lähtee minneen säntäilemään, kotona saa olla rauhassa ja niin niinkun tahtoo olla, ei tarvi kuunnella toisten joulustressiä ja kiukuttelua :xmas:
Oma kiva pieni joulu omassa kotona oman perheen kesken, ihan parasta!!

Kahdesta sisäpäivästä johtuen on jo kulutettu sisäleikit ja jutut loppuun huoh... Isänpäiväaskartelut tehtiin aamulla valmiiksi.
Niitä tässä jo on useampi päivä tehty, kun tehtiin taikataikinaa ja Juho paineli piparimuoteilla kuvioita ja sit seuraavana päivänä poika maalas ne toiselta puolelta ja aamulla sitten toiseltapuolelta, ne on joulukuusenkoristeita ;) saa nähä kehtaako niitä papparaiset kuusiinsa laittaa vai arvostavatko oikeesti lapsenlapsen tekemää taidetta :whistle: Isänpäiväkortitkin juho piirsi, hienoja kuusia, näyttää jopa kuusilta, olin ihan yllättynyt kun hän ne piirsi. Iina ei ollut suotuisalla tuulella piirtämään, joten täytyy katsoa jos hän vaikka myöhemmin piirtää sitten korttien toiselle puolelle jotain.

Joulukortteihin olin ajatellut tänävuonna ottaa itse jonkun talvisen kuvan, en kuitenkaan tälläkertaa lapsista, teetän sitten valmiit kortit siitä. Mutta joku maisema tai muu ehkä koira tai jotain, mutta tänävuonna koitan olla laittamatta sitä perinteistä lapsikuvakorttia, ensivuonna sitten taas :D

Mites muut?? isäpäiväsuunnitelmat ja joulusuunnitelmat jne???????
 
Meillä jätkä oli 3v neuvolassa 98cm ja 16,3kg. Tuota pituutta epäilen vahvasti. Meillä on vain yhdet koon 100 housut, jotka eivät ole liian lyhkäset. Ja jätkä on sentään ruumiinrakenteeltaan pitkäselkäinen tappijalka. Muuten käytetäänkin 104-110 koon vaatteita.
Meillä ei kuuloa tai näköä katsottu. Mutta omakohtaisten havaintojeni perusteella näkö riippuvainen kiinnostusten kohteista (lautaselta nähdään kyllä herkut, muttei inhokkkeja) ja kuulo normaalin valikoiva.

Nyt meillä on vain jonkinlaista pitkittynyttä korvatulehdusta. Jälkitarkastukseen vein oikealle korvalääkärille (en tkk yleislääkärille) ja siellä löytyi edelleen tulehtunut korva. Oireita ei ole ollut ja siksi yllätyinkin. Nyt saatiin sitten vähän tujumpi lääkitys. Samaten kaksosista pojalla on korvatulehdus uusinut :( Tyttö on ainoa, jolla korvat oli puhtaat, mutta hän saikin alunalkaen parempaa lääkettä korviin.

Tytöllä oli lonkkaluksaatio epäily. Tänään kävimme ultrassa ja röntgenissä. Luksaatio on nyt pois suljettu. Mikä helpotus! Ilmeisesti hällä on erimittaiset jalat, siitä oireet. Nyt sitten seurataan tasaantuuko jalkojen pituus kasvunmyötä vai joudutaanko tulevaisuudessa ramppaamaan lääkärissä. Isosta pituuserosta on omat ongelmansa, mutta sitä ei vielä osata sanoa miten jalkojen pituusero tulee muuttumaan. Kaksosten kanssa on kyllä tavattu jo ihan tarpeeksi monta lääkäriä...
 
Terkut myös meiltä,

ja lumisesta Oulusta.
Nyt ihan nopsaan - meidän Viutsin mitat 3-v neuvolassa oli 104,1 cm ja 18 kg - vuodessa tullut 12 cm ja 3 kg... Pitkä likka !
Uudessa hoitopaikassa eli ykistyisessä pkodissa on mennyt mukavasti , kavereita ja sopivan pehmeä oli aloitus - elokuussa oli esim n 10 lasta per päivä hoidossa.

Hevisaurukset on kuuminta hottia meillä, konsertissa käytiin ja muutenkin fanitetaan.
Synttärikakussa oli Millipilli ja toisessa Herra Hevisaurus marsipaanista muotoiltuna .

Mites muuten muilla - onko kellään yhtä tiukkaa karkkilinjaa ?
Viutsi ei ole vielä naminnamia maistanut - just sunnuntaina osasi olla kaverin synttäreillä hieman vailla . Tämäkin meni ohi ihan vaan toteamalla ettei me syödä.
Toki muuta herkkua menee , jäätelöä, muffinseja yms ...
Tästä asiasta olen muuten melko ylpeä , toki yhden lapsen kanssa tästä on helpompi pitääkin kiinni.
 
Joo, ja Oulun neuvolassa - kuuloa, kuvia, pallon heittoa testailtiin , ja näköä myös aurinkolaseilla , peitetyillä sellaisilla.
Viutsi on siis ollut yökuivakin jo huhtikuusta - ja sama linja on ollut koko ajan. Hoidossa on 2 kertaa jonkinlaista pikkulirausta käynyt , mutta siis meidänkin hoitotädin (se pph) ja vaipattomuuden suhteen olin ihan oikeassa... Niinkus Shendallakin .

Oulussa - hmmh - heikkoa on facebookissakin , ja hiljaista . Toki jotainhan siellä immeisistä kuuleepi, kuitenkin...

Ja pakko taasen hieman ylpeillä - Viutsi osaa ne aakkoset ja numerot. Sanoja ei vielä kirjaimista tule , tokikaan... sitä se samassa tilassa toimiva eskariryhmä teettää :)
Monesta sanasta kuule kirjaimia - alkukirjaimen tai ne selvimmät - sitä on monesti harjoiteltukin.
Lempileluja on Cars autot, dinosaurukset ja Hevisaurukset - pkodissa on poikavalta.

Yksi kiva juttu on ollut hoidosta kuulla (vasu mm) että tyttö on sosiaalisesti aika hyvä - ainakin välillä - pari hiljaisempaa lasta , 4v ja 5v - on saanut kovin kaverikseen , ja nuo lapset/pojat ovat kuuleman mukaan ihan eri poikia Viuden seurassa , eli ikäänkuin vilkastuvat .

Meillähän oli nyt sitten sunnuntaina se toinen äitienpäivä ... hieman haikeata.
Otin ja lähetin viestiä poissaolevalle vanhemmalle , muttaeipä sieltä juurikaan toivoa herää - ainkaan mistään sellaisesta , jossa rinsessa olisi saamapuolella ...
 
Pah, ei mulle jäänytkään tänne ketään juoru seuraa joten oiva hetki palstailla ;) Juho on just liikuntaleikkikoulussa ja mä en jaksanu lähtee mihkään kun ulkonakin on kylmä, no lupasin pojalle sit oottaa täs aulassa joten niin sitten tehdään ;)

Viu on pitkä typykkä, ja kovin fiksu nuori neiti. Vautsi!

Tulikin tuossa mieleen, ne hevisaurukset. Mä olen jäänyt jälkeen kun en oo jaksanut kaivaa ja kuunnella millaista musiikkia se on. Pitää sivistää itseään, ne kun tuntuu olevan kovin suosittuja.
Musiikkia kyllä kuunnellaan, mutta aika vähän lopulta..

Värittäminen ja piirtäminen on nykyään taas pinnalla,varsinkin piirtäminen oli jonkin aikaa pois pojan omasta halusta,sanoi aina vaan että ei tahdo piirtää koska ei osaa ja mielestäni Juho taas on taitava piirtäjä kun vaan viitsii paneutua siihen tekemiseen, yhtenäkin päivänä piirsi kuusia ja ne oli ihan oikeastu kuusien näköisiä ja hyvin piiretty, samoin piirsi dinosauruksen jossa oli selvästi pää, vartalo ja pitkä häntä. vartalon päälle oli piirtänyt kolmioita viivan mukaisessa suunnassa ja taisi siinä olla jalatkin ihan oikein. Tietenkään se nyt ei varsinaisesti dinolta näyttänyt mutta malli hyvin pitkälle sinne päin. olin yllättynyt ja tyytyväinen tuotokseen, harmi vaan kun poika tahtoi antaa sen papalle olisin mieluusti säästänyt sen itsekkin.

Dinosaurukset siis vähän kiinnostaa, pelkäsinkin jo että ei tuo koskaan kiinnostu muista leluista kun autoista. toki mikä tahansa lelu on kiinnostava silloin jos se sattuu olemaan siskon kädessä :/

aakkoset tunnistaa myös mutta kiinnostus niitä kohtaan on jo vähän sitten lopahtanut kun niin paljoa sitten ei taas kiinnostanut että olisi enemmänkin aakkosista/kirjaimista ja tavuttamisesta yms kiinnostunut, onpa tuolla vielä vuosia aikaa uppoutua niiden maailmaan. Numerot taas ei kiinnosta ollenkaan ja osaa laskeakkin vain neljään.

Joulupukilta toivottiin suksia ja luistimia, että siinä riittääkin äipälle talveks tekemistä kun opettaa niihin hommiin :D On tuolla nyt motoriikka ihan jees mutta no... saas nähä suostuuko tuo ees luistimien päälle kun on vähän arka olemaan minkään liikkuvan päällä mikä ei oo niin helposti kontrolloitavissa..

On tää kännykällä kirjottaminen vaan hidasta ja hankalaa
 
Keiju07
Pupu pitää pinoa pystyssä!

Mamalla pitää kiirettä! Kyllä mä vaan nostan hattua sulle, kun tuota showta pyörität. Varmaankin hyvä ratkaisu säästää aikaa edes noissa matkoissa. Kuulostaa myös tutulta tuo, että pienempi palvoo isompaansa. Kaikki samat jutut pitäisi saada tehdä. Esim. eilen 3-vee neuvolassa pienikin halusi riisua ja tulla mitatuksia yms. Tosin meillä viime aikoina näyttäytynyt myös pienemmällä voimakas oma tahto ja riidankin nuo saavat tavaroista jo aikaiseksi. Onneksi Viena on sovitteleva luonne ja ymmärtää sen, että siskolle riittää yleensä lyhyt kokeilu lelun kanssa, ja sitten sen saa jo takaisin.

Kiva kuulla YOsta ja Viusta; siellä näppärä likka! Meillä on myös sama tiukka karkkilinja eikä se edes aiheuta kummemmin ongelmia, kun lapset ei ole karkin makuun päässeet, niin ei ne osaa oikein pyytääkään. Välillä ärsyttää, että esim. serkkujen äiti pitää aina karkkeja pöydällä esillä kun mennään sinne, sitten on sosiaalisesti kurjaa sanoa, että voisko nuo nostaa pois.

Shendalla herttanen prinsessa.:heart: Mä jotenkin edelleen toivon, että teillä jokin päivä vielä tärppäisi kakkosen kanssa. Yleensä sillon, kun on jo luopunut toivosta. Niin se ainakin itellä kävi. Mutta on se yksikin todella siunaus!!

Kiva kuulla, että Hipkukan tytöllä ei ole lonkissa vikaa. Pieni pituusero jaloissa ei välttämättä häiritse elämää; mulla toinen jalka ilmeisesti hivenen lyhyempi, mutta ei se ole koskaan mihinkään vaikuttanut eikä sillä ole ulkonäöllisesti merkitystä. Kurjia nuo korvahommat. Ilmeisesti niissä lääkekuurin jälkeisissä tarkastuksissa tulisi käydä, jottei jää korviin mitään muhimaan; ite olen niiden kanssa vaan jonkin verran laiska.

Meillä normiarkea, kaikki kivasti, mitä nyt töissä vähän esimieheltä aiheetonta käytöstä ja sen myötä mieli minulla ja muillakin maassa. Oliskohan aika alkaa katselemaan jotain uutta... Kai tuo mun sairauskin vähän pysäytti, selvästi mietin nyt enemmän, että mitä haluan elämälläni tehdä. Meitä vetää ulkomaatkin eli vähän toisella korvalla koko ajan kuulostellaan, että minne voisi vuodeksi pariksi lähteä. Ja sitten taas tulee sellanen, että en haluaisi jättää näitä mun ihmisiä täällä; ja miten ne isovanhemmatkaan kestää eroa lasten lapsista. Pitäisi potkia mun sisaruksia perseeseen, että tehkääs te jo nyt kanssa!

3-vee neuvola meni kivasti: testattiin piirtämiset, ohjeiden noudattamiset (laita kynä kuppiin ja punainen palikka kupin viereen), näkö, pomppimiset sun muut. Välillä tuli olo, että noita olisi voinut testata tuolla 1,5-vuotiaalla; olisi sekin ne selvittänyt siinä missä siskokin.

Nyt riennettävä hommiin.
 
Terkut kaikille taas ,

ja mukavaa oli siis lukea kaikkien kuulumisia - ja hyvä että Keijukin on tiukksimammana namien kanssa ...

Meillä on V E S I R O K K O ...
Taidan laittaa kohta kuvan jos saan napattua.
aika inha tauti , tosin neito aika virkeä, ei kuumetta vielä.

Vaan näppyä on.

Siinä meni sitten meän rokotusaikeet !!!
 
heips täältäkin!

ei ole tullut oikein täällä puolen käytyy kun tuolla naamakirjassa vaan tulee oltuu,ja sitten työt ja koti ja ennen kaikkea tuo mukula vie kaikki mehut.

siis meille on tullut asumaan joku raivotar! mihin on kadonnut se kiltti,herttanen,aurinkoinen tyttö,nyt tilalla on oikein raivottarien raivotar.
siis usko meinaa loppuu ton mukulan kanssa,siis ihan järkkyy meillä ainakin illat ja kyllä päivätkin,tyttö saattaa suuttuu ihan mitättömästä asiasta,esim.sellasesta että jos isäsä kääntää telkkarista kanavaa.!!
jos ei menen mikä hänen mielensä mukaan,sitten heittäydytään lattialle,huudetaan ja potkitaan.ei tunnu mikään tepsivän.ei syliin otto,ei nätisti puhe eikä äänen korotus,ei yksinkertasesti mikään.

sitten olen vaan mennyt joko meidän huoneeseen tai tytön huoneeseen kiljuvan mukulan kanssa ja ollut vieressä niin pitkään että lopettaa huudon,sitten tulee yleensä syliin ja ottaa kaulasta kiinni.en tiiä mikä oiken olis oikein,tai mitä pitäs tehdä? sanoinkin miehelle että kohta minä oon varmaan pöpilässä,jos tätä kestää vielä kovinkin kauan.

hoidossa ei mitään tollasia oireita.ja vaikka annat sen huomion töistä tullessa heti tytölle,niin kyllä se vaan on sellanen show mökissä että oksat pois.

en muista että olis noilla isoilla tytöillä ollut mitään kamalaa uhmaa:confused:

mutta aika rasittavaa on tollanen kun toinen riemastuu ihan kympillä jostain mitättömästä asiasta..huh huh
 
Löysin itteni tännekkin välillä :) pikku raivotar meiltäkin löytyy..uhmaa on ja osa syy meille siihen itkuun ja kiukkuun on kivut :( Reumalöydös tehtiin kesän jälkeen..raju lääkitys alotettu ja hoidot meneillään..ja lisää tutkimuksia kun ei ihan perinteiseltä lastenreumalta vaikuta.. yritän tännekkin päivitellä jossian vaiheessa paremmin kuulumisia..mutta tuntuu että aina vaan huonoa uutista tulee..meillähän jo alla pahat ruoka-allergiat edelleen sekä se sinkin imeytymishäiriö..voiko yhelle lapselle enää enempää huonoo onnee tullakkaan :(
 
Hyvää alkanutta vuotta 2011 kaikille!!

Joulu ja uusi vuosi meni "siinä sivussa", jostain syystä en saanut oikein joulufiiliksestä kiinni vaikka joulusta tykkäänkin :ashamed: mutta lapset oli tyytyväisiä kun lahjoja saivat ja sehän kai pääasia olikin :) Onneksi ollaan palattu takaisin arkeen.. Minä aherran koulussa ja isukki hoitaa kolmea pienintä kotona :D Ilona touhuaa kolmevuotiaan innolla ja mielikuvitusta tuntuu tytöllä riittävän kun kuuntelee hänen leikkejään ;) Joskus kateellisena miettinyt kuinka paljon "hauskempaa" oma elämäkin olisi jos omistaisi samanlaisen mielikuvituksen :whistle: voi olla kyllä että siinä tilanteessa kanssa eläjät suosittelisivat hoitoon menoa :LOL: Tukka piti neidiltä leikata lyhyeksi kun sen "Juice Leskinen"-episodin jälkeen alkoi hiustukkoja löytyä sieltä ja täältä :kieh: Syömisen kanssa taistellaan jälleen kerran eli on päiviä jolloin ei kelpaa mikään ja taas päiviä jolloin kaikki mitä tarjotaan maistuu... Uhmaa löytyy ja lähinnä se ilmenee päivinä, jolloin Ilona tuntuu siirtyvän vain pahanteosta toiseen :| Mutta osaa Ilona hienosti hoitaa ja huomioida pienempiä siskojaan ja etenkin Pihlan (2v) kanssa ovat kuin paita ja peppu. Puhetta tulee vaikka vielä kirjaimet R,L ja J tuottavat välillä vaikeuksia. Kuivana on ollut pian vuoden verran, lukuunottamatta muutamaa satunnaista vahinkoa. Kovasti meidän kuopuksen Lotankin (9kk) tekee mieli päästä isompien mukaan ja kyllähän tuo liukkaasti mukana liikkuu konttaamalla eli vilinää ja vilskettä meiltä löytyy :D hattua nostan miehelleni kun täällä pyörittää arkea näiden kolmen touhuajan kanssa =)

Kirjoitelkaahan nyt muutkin vähän kuulumisia ettei ihan vaivuta unholaan täällä plussalla :wave:
 

Yhteistyössä