LOKAKUUN 2007 lapsoset

Keiju07
Hiljasta on joulun aikaan ollut. Mekin oltiin sukuloimassa maailmalla, joten ei ollut ihan perinteinen Suomi-joulu.

Itse kärvistelen täällä töissä motivaation puutteessa... Vielä en ole tosissani alkanut työpaikkoja katsomaan, mutta jos tää ei tästä iloksi ennen kesää muutu, niin sitten pitää harkita uudelleen.

Tytöille kuuluu hyvää. 3-vuotias on iloinen kerholainen, joka juuri alkoi opetella luistelemaan. Onneksi on perinyt isänsä luonteen ja jaksaa hyvin kuunnella ohjeita ja kestää epäonnistumisia. Puhumiset on hauskoja ja hyvin kuulee oman puheen lapsen suusta. Viena sanoo pikkusiskolle, että "suu suppuun", kun pitää olla hiljaa ja viljelee puheessaan 'ilmeisesti' ja 'nähtävästi' sanoja. "Siskoa kiukuttaa - ilmeisesti". "Ei, en ole hakenut satukirjaa - nähtävästi". Tekee aika pikkuvanhan fiiliksen nuo aikuisilta lainatut sanat. Omaan sanavarastooni kuuluviksi tunnistan nuo kaikki.

1,5-vuotias taas on hankalampi pakkaus. Aika stressiherkkä lapsi, sen osoitti meidän lomamatka, ja nykyään usein kiukkuinen kuin ampiainen. Odotan ja toivon, että tämä on vaan kausi, joka menee ohi... tuodakseen taas jonkun uuden kauden tulleessaan...

Jouluna oltiin katsomassa varsin tuoretta serkkua, mutta ei kyllä vauvakuume nostanut yhtään päätään. Pikemminkin olin huolissani, että osoitanko liian vähän huomiota vauvalle... Kivoja nimiä mietin, mutta siihen se jääkin - ainakin tällä erää. Arvostan kyllä ihan liikaa omaa aikaa ja omaa tekemistä, jota ei todellakaan ole liikaa. Mutta kiitos isovanhempien, sentään jonkin verran. Mun urheilut vaan ovat jääneet todella huolestuttavan vähiin, kun en tiedä, mistä sitä aikaa enää nipistäisi. Työaika on jo minimissään, enkä raaski olla kotoakaan paljoa enempää poissa... Ikuista huonoa omaatuntoa tämä äitiys.
 
Talvista helmikuuta Vilma-Onnilta!!
Paukkupakkaset alkaa olla näillä näkymin ohi, huh! Mä tykkään talvesta, lumesta ja pakkasesta, mutta liika on liikaa.. Tosin päivisin oli upeet ulkoilusäät. Aamut vaan kurjaa lähtee autolla, joka on niin kylmissään..

Eero, Eero... niin iso 3vee, mutta niin pieni 3vee.. osaa jo paljon, mutta ei osaa.. ihana ikä :) Hoidossa alkanut vihdoin kiukutellakin, kokee siis paikan turvalliseksi. Alkuunhan Eero oli sielä kuin ihmisen mieli, puolisen vuotta nyt olleet sielä päiväkodissa. On saanut oman kaverinkin sieltä.
3vee neuvolassa käytiin vasta joulukuussa, se oli se uusinta kierros.. ja mittaa oli 95cm ja painoa huimat 13 kiloo.. siis pieni poika, kuten isoveljensäkin.
Puhetta tulee jatkuvasti, L ja R puuttuu vielä. Paremmin tuo puhuu kuin isoveljensä samassa iässä.
Ihanasti pojat leikkii yhdessä pitkäkestoisia leikkejä, pääasiassa autoilla tai legoilla. Ovat siis hyvät ystävät ja ikäero ei ollenkaan haittaa :) Ihana seurata heidän leikkejä. 112-päivänä olivat paloasemalla ja meillä on siitä asti ollut päivittäin hätätilanne ja palomiehet menee pelastaan ihmisiä... samat leikit kotona ja hoidossa.
Onnin eskari-ryhmä siirretään hiihtoloman jälkeen vanhainkodin saliin... ollut lehdessä juttua ja suurin osa tietty vastustaa siirtoa. Tietää meilläkin aamuihin lisäaikaa kuljetuksiin, kun se paikka on kauempana. Koitan ajatella, että 3 kk vaan ja sit alotetaan näillä näkymin työttömyys-kesäloma. Kouluunkin on haettu, ens kuussa saa päätökset, pääseekö haluamalle luokalle, saati kouluun...Meillä on 2 koulua, toinen ihan vieressä ja toinen 1km päässä. Hain sinne kauempaan enkkuluokalle. Suurin osa eskarikavereista hakee sinne myös. Saas nähä...

Ite vaihdoin työpaikkaa vuoden alusta, sama kunta ja ala, eri talo :) Olen viihtynyt hyvin ja saan olla toukokuun loppuun. Sit toivon kesän ajalle taas työttömyyskesää... kuten viimekesänäkin :)

Oikein mukavaa kevään odotusta, sitä tässä varmaan aletaan odottelemaan :)
 
ei ole minunkaan tullut pitkiin aikoihin kirjoiteltua,tuntuu että aika menee hurjaa vauhtia,ja kaikki vanhat jutut on jäänyt,niinkuin täällä käynti.
venla on touhukas ja tomera neitokainen joka on niin itepäinen ja malttamaton ku ollaja voi.kotona kaikki pitää olla sillä siunaamalla hetkellä,et voi sanoa että esim. lähdetään kohta saunaan,kun se on jo heittänyt vaatteet ja on sinne heti menossa.sitten on kamala huutoja mekkala.

tyty tykkää kovasti leikata saksilla ja liimailla kuvia paperiin,samoin piirtäminen ja muovailuvahoilla tekeminen kiinnostaa,samoin nyt on oppinut pelaamaan muistipeliä,ja rupeaa siinäkin jutussa päihittämään isänsä=) hoidossa hoitaja oli vähän huolissaan siitä kun ei oikein värit jää mieleen,ja minäkin siitä sitten huolestumaan,mutta soittelin neuvlaan ja kyselin että pitääkö tämän ikäisen jo tietää ja tunte perusvärit,neuvolan täti lohdutti ja sanoi että 4-5 v pitäisi tietää perusvärit..no joo,jos ei kiinnosta jotkut värit nyt niin ei mahda mitään..

täällä aika kiireistä ja väsyttävää arkea vietetään,ollaan tytyn kanssa aika ilta unisia,hyvä jos salkkareita nähdään loppuun kun jo nukutaan,sitten isännän riemuksi tytykin pomppii samaan aikaan minun kanssa ylös eli klo 04.45:whistle: jos on minulla aamuvuoroon meno..

mutta aurinkoisia päiviä,ja vietelkää kivoja lomia joilla sellaisia on,itellä olis vielä 5 työpäivää ennen lomaa.
 
Eipä meitä voi liian ahkeriksi kirjoittelijoiksi moittia ;) joten nostellaanpa hieman.

Meilläkin arki rullaa sellaisella vauhdilla, että välillä oikein ihmettelee itsekin mihin tämä aika oikein kuluu :O

Ilona touhuaa 3-vuotiaan innolla ja onhan tuo jo iso tyttö kun vertaa noihin 2- ja ihanpian 1vuotiaaseen. Puhetta tulee joskin L ja R tuottavat vielä jonkin verran vaikeuksia, mutta nuohan ehtii vielä oppia. Mielikuvitusta tytöllä riittää ja mörköjä tuntuu välillä iltaisin huoneesta löytyvän jos sattuu valot sammumaan ennen nukahtamista. Kuivahan Ilona on ollut jo reilun vuoden ja vaatteista neiti kasvaa kohinalla ulos eli jatkuvasti saa olla vaatetta ostamassa. Syöminen on mmitä on (edelleen) eli välillä maistuu ja toisinaa ei, mutta tämän ikäinen kyllä jo tietää milloin pitää syödä :D Kerhopaikkaa haettiin Ilonalle syksylle että saisi muutakin seuraa päivällä kun isukki ja pienemmät siskot ja isukilla olisi hetken "helpompaa" kun yksi tättähäärä olisi vähemmän säheltämässä hetken aikaa.
Oma aika kuluu työharjoittelussa ja koulujuttujen parissa eli kovasti olisi kaipuu päästä johonkin "tuulettamaan päätä" vaan on tuo kaveripolitiikka vähän huonolla tolalla. Saisikos Lokamammoja innostumaan johonkin yhteiseen rientoon (esim risteilylle). Sitähän voitaisiin taas päästä vaikka lehteen tai kympin uutisten kevennykseen kun mammakööri vaihtaa vapaalle :whistle: Voisihan sitä tuumailla josko löytyisi innokasta väkeä tapaamiseen joko lasten kanssa tai ilman...

Ja kirjoitelkaahan kuulumisia tännekin kun kaikki ei tuolla naamakirjassakaan ole...

Mukavaa kevään alkua kaikille mammoille ja lapsukaisille :wave:
 
Kas päivää, tai iltaa, tai huomenta. Tai vaikka yötä :D

Todellakaan ei juu voi kovin ahkeriksi kirjottajiksi kehua :O

Mutta eipä sillä ei meillekkään tänne ihmeitä, Juho se kasvaa ja kehittyy.
Yhtenä päivänä sanoin Juholle, että: Voisitko kulta lopettaa kasvamisen. Käytiin välissä kylässä ja kotimatkalla Juho sitten auton takapenkiltä totesi: Äiti, en minä vielä halua lopettaa kasvamista :heart: hetken hiljaisuus ja perästä kuului, minusta tulee isona automies :D

Mutta hirvittävän nirso tuosta on tullut :O mikään ei sitten meinaa kelvata. Ja kuitenkin vauvasta asti olen kaikkea koittanut syöttää ja kyllä tuo tosi hyvin kaikkea söikin siinä 1-2v:n aikoihin, vaan ei enään kelpaa ne vanhatkaan hyvät. Siis esimerkiksi ennen söi kiiviä ja sitrushedelmiä, enään ei kelpaa tai nykyään keitossakin kaikki keittojuurekset on "pahoja" kyllä ne vaan ennen kelpas. Enkä sitä tiiä sitten mistä tuo on oppinut sen että voi olla "pahoja" kun me muut ollaan kuitenkin aivan kaikkiruokaisia...

Iina on reipas 1v7kk, nyt on alkanut tulemaan reippaasti sanoja. Jo se kestikin, Juholta kun tuli niin aikaseen ekat sanat ja nytkin sitä puhetta ja pälpätystä tulee ihan liikaa. Mutta Iina onkin motorisesti sitten lahjakkaampi, että olisko se sitten siinä.

Meille on myöskin kolmas rakkaus pakkaus tuloillaan :heart: Lokakuussa on eräpäivä :heart: Viikkoja taitaa tänään olla jotain 14+ =)
Siinä myöskin se osittainen syy minun hetken hiljaisuuteen, pahoinvointi ja alkuraskauden väsymys vei sen verran että ei sitä jaksanut paljon koneella olla, tai jos olinkin niin ei kyllä kirjottamisesta tullut mitään.

Mutta, mitäs muille kuuluu??????
 
PuPulle onnittelut raskaudesta ja mukavaa raskausaikaa! =)

Mä lähdin tammikuussa töihin ja pojat aloitti päiväkodissa. Tammikuu oli aika hankala ja itkuinen, mut sitten lähti hoitokuviot rullaamaan ja pojat viihtyy nyt päiväkodissa tosi hyvin. Ja mä viihdyn töissä. Eemelikin täytti jo 2v, niin ne nopeesti kasvaa.

Milekoa tulee nähtyä Prismalla silloin tällöin, muiden lokamammojen kuulumisia en tiedä kun erosin facebookista alkuvuodesta. Eipä mulla siellä monta kaveria täältä palstalta ollutkaan mut kuitenkin.
Mukava täällä lueskella toisten kuulumisia, toivottavasti muutkin innostuisi kirjoittelemaan :attn:

Eetu on edelleen rauhallinen poika, niinkuin on ikänsä ollut. Toki omaa tahtoa on ja kiukku-itkukohtauksia tulee mut pääasiassa hyvin menee. Päiväkodissa hoitajat tykkää Eetusta ja kehuvat hyvin taitavaksi pojaksi. Taitaa ne kyllä kehua kaikkia lapsia...
Eemeli onkin sitten se tempperamenttisempi tapaus.. :headwall: ihania molemmat :heart:
 
PuPulle onnittelut :heart:
Ruusumariasta oli mukava kuulla pitkästä aikaa :D
"Oulun osastosta" ei ole kuulunut mitään pitkään aikaa, mitä sinne päin kuuluu?
Miten Keijun työkuviot, onko työ maistunut yhtään paremmalta?
Huomasinko oikein, että Shendakin olisi plussannut? Ja onhan noita iloisia odottajia vissiin muitakin :) Kirjoitelkaahan kuulumisia tekin
Mitä Kiisumirrille ja Joelille kuuluu?


Olisihan se mukavaa jos tämäkin puoli taas virkistyisi, kun kaikki ei tosiaan siellä facebookissa ole :) ja jos Kuopion seudun mammat saisi liikkeelle eli elvytettäisiin vaikka sitä muinoin harrastettua syöminkitouhua :) Onhan se totta että monilla työkiireet ja kotiaskareet pitävät sen verran kiireisenä, ettei aina ehdi eikä jaksa tänne kirjoitella. Itselläkin on menossa tiukka työharjoittelu rupeama sh-opintoihin liittyen ja kesäksikin buukkasin töitä eli vapaa-ajan ongelmia ei varmasti ole :D

Huomenna meillä juhlitaan vauva-aikojen loppumista tässä perheessä kun nuorimmainenkin siirtyy taaperoihin täyttäessään 1v :heart:

Rustailkaahan ohimennen muutkin kuulumisia :)
 
Keiju07
Jep, hiljaista on... Mulla kun ei aika riitä facebookiinkaan - en edes harkitse liittymistä, kun tämänkin elämän pyörittämiseen ei meinaa riittää aika. Hatunnosto teille useamman kuin kahden lapsen äidille ja etenkin MaMalle, joka vielä samaanaikaan opiskele...

Pupulle onnittelut! Ihanko tosi myös Shenda plussannut kuten MaMa tuossa kirjoittaa. Jos noin, niin tuhannesti onnea!!! Toivottavasti ei turhaan hehkuteta ja aiheuteta pahaa mieltä.

Arki rullaa samaa rataa. Olen samassa työpaikassa, hain jo välillä muutakin ja sain, mutta sitten sain taas kehityskeskustelujen jälkeen pienen kipinänpoikasen ja ajattelin jatkaa vielä tovin. Omaa aikaa pitää tekemällä tehdä, kun en raaski töiden jälkeen vielä olla pois lasten luota.

Kolmevuotias on ihana ja reipas ja välillä jo liian iso. Juuri kaksi vuotta täyttänyt taas aikamoinen kiukunpuuska, jatkuvasti. Välillä pohdin, että mitähän meillä käy tuon pienemmän kanssa. Se on niin omapäinen. Tosi tarkka vaatteistaan (jos ei ole mieluinen mekko, niin ei vaan käy), kun kolmevuotiaan saa pukea juuri niin kuin äiti haluaa =). Prinsessaleikit on kummallakin tosi kova sana - ollut jo puolisen vuotta. Vuorotellen leikkivät Lumikkia ja prinssiä ja kaatuvat kuolleena maahan (joo, tiedän, aika makaaberi leikki) ja toinen tulee sitten pussaamaan hereille.

Kesää tässä kovasti odottelen... ja jotain kipinää urheilun aloittamiseen. Innostuisiko sitä vaikka juoksemaan kun tuo pururatakin on 200 metrin päässä...

Hauskaa kesää ja käykää muutkin laittamassa tänne kuulumisianne!!
 
Meille ei mitään uutta maan ja taivaan välillä. Oikeastaan. :D

Ihanaa kun kesä tulee ja voi nauttia ulkoilusta kunnolla kun ei ole sitä kamalaa pukemishärdelliä. Viitsii kauniilla ilmalla ulkoillakkin sitten ihan kunnolla pitkän kaavan kautta.

Juho on kovin innostunut pyöräilemisestä. Myöskin kalastus ja kaikenlaiset luontopuuhat innostaa ja kova poika mökkeilemään :heart: Aina olisi valmis lähtemään mökille.
Ja kyselyikä.. hmm. se on kestänyt jo kauan. Alkoi jo viime kesänä,hetken oli jo vähän rauhallisempaa sen ainaisen kyselemisen kanssa, mutta nyt alkoi joku kakkosvaihe ja melko hurja sellainen. Kulkee perässä ja laukoo kysymyksiä minkä ehtii :rolleyes: Joskus meinaa mennä hermo,mutta ikään kuuluvaahan tuo on ja menee kai joskus ohi. Ja olen kuitenkin koittanut muistaa maltillisesti vastata niihin hölmöihinkin kysymyksiin, siitähän se tieto pojalla kasvaa.

Juho odottaa kovasti että massussa kasvaa pikkusisko, ei suostu uskomaan että siellä voi kasvaa myös pikkuveli. No katsotaan selviäisikö tuo ainakin veikkaukseksi asti huomisessa rakenneultrassa.

Kesälle meillä ei sen kummempia suunnitelmia ole, jos muumimaailmassa kävisi ja jossain muuallakin vois koittaa käydä. Muuten sitten menee kai kotia kunnostaessa ja pihatöitä tehden. Mökille sitten kaikkena mahdollisena luppoaikana.

Tälläistä tänne. Kiva oli lueskella MaMan, ruusumarian ja Keijun kuulumiset toki myös vilma onnin ja niinukan =) Kunpa moni muukin tulisi kuulumisiaan kertoilemaan!!
 
Pupulle ja Shendalle paljon paljon onnea :heart:

Täällä ei mitään niin ihmeellistä maan ja taivaan alla töitä ja kodin ihanuuksia. Tai ne työt loppui tänään ja heinäkuussa alkaa uudelleen samassa paikassa :) Täytyis ryhdistäytyä ja yrittää kirjotella enemmänkin kuulumisia mutta jos joku toinen päivä vaikka olis olevinaan enemmän aikaa...
 
Heippa kaikille
Taitaa olla hiljaista täällä??

Pupulle onnea

Joo uusi rakas on tännekkin tulossa:heart:
3 pitkää vuotta siihen meni.Mutta ehkä sitkeys palkitaan.Neiti ei vaan halua pikkusisarusta kun on huolissaan siitä ettei hän osaa hoitaa sitä.Voi toista.

Mä sanoin että kyllä äiti hoitaa vauvan....ja että sinä voit sitten lukea vauvalle.Innostui kovasti.
meillä näet tykätään lukemisesta ja välillä likka keksii ihan omat sadut.
Kauhee höpötys vaan kuuluu omasta huoneestaan:).
meillä kun ei hiljaa olla hetkeäkään.

LA olis lokakuun 26.pvä mutta saa nähdä milloin tulee.Kunhan tulee.

Terkuin Shenda ja rv 25+6 Ja tuleva isosisko Milla
 
Moikka pitkästä aikaa täältäkin! :wave:

onnittelut Pupulle ja Shendalle!Hienoa Shenda että vihdoin saatte pitkän odotuksen jälkeen Millalle pikku sisaruksen :heart:

Kiva kuulla muidenkin kuulumisia.Itse en oo piiitkään aikaan ehtinyt käydä täälä kurkkimassa kuulumisia.Myö päästiin muuttamaan toukokuussa uuteen kotiin..siis tähän jota rakensimme vuoden verran.On kyllä ihana olla nyt omassa kodissa. Alkuvuodesta vaihdoin työpaikkaa hyvin nopeasti (pe sain tietää että uusi työ alkaa ma) Samaan rytäkkään sain tietää että kolmas lapsonen tulossa.(laskettu syyskuussa) Vähän jännitin miten työpaikan käy mutta luojan lykky ja miut vakinaistettiin nyt toukokuussa :) Eli kaikinpuolin aikas onnellinen tällä hetkellä!

Ella aika rauhallinen tyttö.Tykkää piirtää päivittäin ja lukea...ja keksii myös omia satuja joita olevinaan lukee kirjasta!Nukkuu edelleen huonosti.Yöllä herää kerran tai kaksi.Anni 2v tekee kaiken Ellan perässä sekä toistaa kaiken mitä sisko sanoo.Ellaan verrattuna myös kova rämäpää.Sattuu ja tapahtuu jatkuvasti kun on kova kiipeilemään ja painimaan.Kovasti siskot leikkii kahdestaan omia auto tai ruoka leikkejä.Ella ei tykkää yhtään halia eikä saisi antaa pusuja.Anni taas tulee jatkuvasti itse halailemaan ja pussailemaan.On heissä kyllä paljon eroa mutta samaakin :heart:

Terveisiä kaikille ja aurinkoista kesän jatkoa...:cool: Täytynee ryhdistäytyä ja tulla useimmin lukemaan ja kirjoittamaan kuulumisia!
 
Heeeeiiii!!! Aivan kyllä yllätyin kun tällaisen ketjun löysin, ihan pisti hymyilyttämään kun tuttuja nimimerkkejä alkoi vilistä :D:D Siitä on kyllä aikaa ihan liikaa, liekö muistattekaan? Oulun porukkaa ollaan :) Ei kyllä ole kovin aktiivista tällä rintamalla mutta pistänpä silti viestiä kehiin. Jäi aikanaan kirjoittelu kun aloitin työt ja kaksplussan tunnus lakkasi toimimasta. Nyt jostain syystä taas toimii kun huvikseen kokeilin...

Ja arvatkaas miksi tuli kaksplussan sivuille, viimeksi ehkä käynyt n. vuosi sitten.... No meidän rakas, niiiin rakas Anni 6 v aloitti koulun ja tulin lueskelemaan muiden äitien tuntemuksia, kun tuntuu että itse on hieman hukassa ajatustensa kanssa. Sitten muistin yhtäkkiä teidän ja ihan etusivulta ketju löytyi <3 ihanaa!

Mutta meillähän lokavaavi 2007 on tuo Minttu, ihan mahdoton emäntä josta tykkää koko naapurusto, siivooja, remppamiehet, Annin kavereiden vanhemmat jne. Eli semmoinen energiapakkaus että, mutta silti niin suloinen ja pieni <3 Juttelee rohkeasti aikuisille, valkoinen tukka vaan vilahtaa kun juoksee ja pyöräilee. Oppi viime viikolla polkemaan ilman apurattaita, Annia kahta vuotta nuorempana... niin ne vaan siskokset voivat olla erilaisia ;)

Mintulla on juuri menossa 3½ kk kesäloma ja ollaan kyllä nautittu! Opettajan työn ihanuuksia on juuri se että lapset saavat pitkät lomat :) Tänään, 3kk jälkeen, sanoi eka kerran että voisi mennä päiväkotiin. Mutta pari viikkoa saa vielä miehen kanssa kotosalla olla. Itse aloitin työt viime viikolla taas loman jälkeen. Ihana kyllä olla töissä!

Osalle on tulossa uusia vauvoja, ainakin vip ja pupu jäi mieleen. Onnea! <3 Kateellinen, mutta jossain määrin en. Tässä on hyvä näin :) Pupuhan se ikuisesti on mielessä hymyilyttäen, muistanetko mitä tarkoitan? ;)

Oulun poppoo ei majaile naamakirjassa, joten kiirettä varmaan vain on. Ehkäpä saataisiin tänne eloa jälleen pikkuhiljaa, kuka tietää?

Kaunista ja raikasta syksyä kaikille ja kirjoitellaan!!
 
Hei kaikki!!!
Nyt alkaa olla taas juhlakuukaudet edessä, ekat juhlivat jo huomenna 4v ikää :heart:
Kuinkas meidän vauvan odottajat?
Syksy tulee, ja mulla ei ole töitä :( Ottaa niin pattiin tää jatkuva sentin venytys ja kiristys ja etenkin YKSINÄISYYS, joka vaivaa päivisin. Eero on hoidossa 6h päivässä, Onni koulussa 3-5h päivässä. Niin, Onni alotti ekan luokan. Se onkin ainoo hyvä asia työttömyydessä, että oon saanu laittaa pojan kouluun ja olla kotona vastassa. Iltapäiväkerhoon Onnille on paikka, mutta menee sitten, kun mä työllistyn. Pitäkääs siis peukkuja!!!

Eero on ihana :heart: Hoidossa on yks bestis, joka on erittäin tärkeä kaveri. Viihtyy ulkona, ajelee pyörällä isompien perässä. Leikkii, leikkii ja leikkii ihan koko aika. Pääasiassa pikkuautoilla, mutta paloautot (palomies) leikit on kans kova sana. Taitava leikkimään niin yksin, kuin Onnin kanssa. Vasu-keskustelussakin kehuttiin pojan taitoa leikkiä. Onni on myös aina ollut siinä hyvä :) Hyvin huomaa, että olis jo iso poika, kuten Onni ja kuvittelee samoja "etuuksia". Onni kun saa mennä yksin mummolle (asuu 500m päässä) niin Eerokin mielestään saa. Onhan sitä ihanaa kiukku-uhmaa : MÄ HALUUN, MÄ OSAAN, MÄ SAAN jne.. toistuu aikas usein... Ja äiti tyhmä ihan eri mieltä asioista..
4v neuvolassa mitat 101,5cm ja 14,9kg. Ihan kaikkia ei suostunut tekemään, mutta hyvin suoriutui sielä :) Vielä on lääkärireissu torstaina.

Aurinkoista ja lämmintä syksyä kaikille ja ONNEA meidän 4-vuotiaille :flower:
 
Hei vaan kaikille!
Hetki on vierähtänyt kun viimeksi olen käynyt täällä. Jouduin tilaamaan uuden salasanan kun en muistnut vanhaa :D
Ensin täytyy onnitella kaikki meijän pieniä 4-vuotiaita :heart: Katselin tässä yks päivä mökki tapaamis kuvia ja mietiskelin että olis kauheen kiva nähä teitä ja lapsosia. Jos vaan jostain löytyisi joku paikka mihin vois kokoontua mahdollisimman isolla porukalla.
Ja tän ketjun suhteen kyl pitäis ryhdistäytyä :p Tosin itselläkään ei oo hirveemmin ollu aikaa tääl käydä päivittelemässä : /

Meillä Siiri on reipas ja sosiaalinen neitokainen. Päiväkodissa kaikkien kaveri. Kuin myös pikku siskonsa Aada joka on oikea hassuttelija.
Itse olen osittaisella hoitovapaalla vuoden loppuun jonka jälkeen alan tekemään täyttä työaikaa. Onneks on vuorotyö ja pystyy tekemään tupla vuoroja niin saa enempi vapaita ja tyttöjen päiväkoti päiviä vähemmäksi.

Ensimmäinen ulkomaan matkakin tuli tehtyä muutama viikko sitten. Kauhulla odotin matkaa ja sen onnistumista, tosin turhaan =)
Matka meni kaikin puolin loistavasti, mitä nyt jouduttiin odottamaan 9 tuntia lentokonetta Kreikan lennonjohdon lakon vuoksi.

Tässä vähän meidän kuulumisia =)

T:Santti
 
Hei vaan kaikille meiltäkin pitkästä pitkästä aikaa :wave: paljon on meillekkin ehtinyt tapahtua ja kuulua, välistä ihan liikaakin!!! Asunto asioiden kanssa eron jälkeen meinannut vähän olla vaikeuksia, asuttiin ensin liian pienessä, sitten liian märässä talossa (joka kävi ilmi muuttamisen jälkeen, vuokrasopimus päätty) sen jälkeen taas uudessa paikassa ja täällä tuli vesivahinko ja nyt jännätään korjataanko tämä nyt kunnolla vai pitääkö meidän taas alkaa etsiä uutta asuntoa.... lasten terveydellä en leiki!

Vuodet suorastaan juosseet silmissä, ja viikot ja kuukaudet ja päivät.... aika menee tosi nopeaan. Mullakin hoitovapaa loppu mutta jäin sairaslomalle heti sen jälkeen. Leikattiin koipi. Nyt sitä parannellessa. Täälläkin tuli vaan yks kaks mieleen tulla käymään :) lapset isällä, niin on hetki aikaa. pitää ottaa taas tavaksi käydä täällä useammasti!!!

Niin ja paljon paljon onnea 4-vuotiaille, jo täyttäneille ja täyttäville :heart:

Meilläkin täällä kotona jo hyörii 3v Hilma-Inkeri "Himmu" ja Eemil 4v, jo reippaat päiväkotilaiset :heart:
 
Hyvää joulukuun alkua kaikille :wave:

Niin se vaan alkoi tämän vuoden viimeinen kuukausi ja sen kunniaksi päätin rustata "muutaman" rivin :)

Mitenkäs meidän tuoreimmat vauvautuneet Shenda ja vip? kuulumisia odotellessa..
mirkun viimeisin viesti oli aika salaperäinen joten sinunkin kuulumisia odotellen..

Meillä arki kulkee kuin juna eli aamulla ylös ja illalla huomaa että taas on yksi päivä takana. Minulla koulu jatkuu edelleen, mutta erona aikaisempaan olen siirtynyt aikuiskoulutusryhmää eli lähiopetusta on viikko per kuukausi. Hienoa tässä on se, että reissaamista on vähemmän ja kotona ehtii olla enemmän, huonoa on se että paljon jää kotona tehtäväksi koulujuttuja. Haastetta tähän opiskeluun lisää huomattavasti nämä kolme nuorinta, jotka eivät aina ymmärrä äidin opiskelukiireitä, sen takia suurin osa tehtävistä tulee tehtyä yömyöhällä. No tämä yökyöpelinä toimiminen taas sopii siihen, että teen jonkin verran keikkaa yöhoitajana KYSillä.

Ilona kävi tuossa jokin aika sitten 4v neuvolassa ja mitoiksi saatiin 108cm ja 19kg. Tehtävien tekeminen sujui hienosti. R- ja L-kirjain on vielä osin hukassa, mutta näitä katsellaan tarkemmin sitten vuoden päästä. Ihana seurata kun Ilona leikkii pikkusiskonsa Pihlan kanssa (tammikuussa 3v), Ilona sanoittaa leikin vuorosanat ja pikkusisko toistaa kuuliaisesti kaiken :) Ei pidä silti luulla että meillä tytöt leikkii kiltisti keskenään, osaahan nuo tapella keskenään välillä ihan rasittavuuteen asti. Ja ihan hienosti tuo nuorimmainen Lotta (1v7kk) häärää kaikessa touhussa mukana. Vilskettä ja vilinää, mutta ennen kaikkea ääntä ja elämää tähän meidän arkeen piisaa näiden kaikkien viiden kotona asuvan tytön kanssa :D Ai niin.. tulihan minusta ihan virallisesti anoppikin lokakuussa kun esikoispoika meni naimisiin, ei sentään vielä kuitenkaan mummoa ole minusta tekemässä ;)

Mitäs muille kuuluu ja millaisia loppuvuoden suunnitelmia teillä on ?
 
Heippa kaikille =)

Meille syntyi 19.10.2011 ihana pikkumies mitoin 3966g/51cm .
Aivan ihana tapaus:heart::heart:

Milla ei ole ainakaan vielä mustasukkainen vaan pusuttelee ja halii vauvaa.Kovasti tuttia laittaa suuhun jos sattuu tippumaan.

Meillä meiti oli 4v. neuvolassa 100cm/17kg ja pää oli 50cm.
Kuulemma r-kirjain vähän hakusessa ja jos ei vuoden sisään korjaannu niin sitten joutuupi puheterapeutille.Olin että aha....likka kuitenkin puhuu tosi hyvin ja sujuvasti ja sanoista saa kyllä selvää.

Oikein hyvää joulua kaikille tasapuolisesti :heart:
 
Heipsan
Meillekin kuuluu ihan hyvää.Tytöt saivat pikkuveljen 5.10 mitoin 3890/48,synnytys meni oikein hyvin vaikkakin pelkäsin aivan kauheasti miten sujuu kun ennen synnytystä ultraaja totesi isoksi.Poika sai nimekseen Anton.Hyvin on arki sujunut vaikkakin rankkaa kun olen tosi väsynyt.Tytötkin kun tarttevat paljon huomiota.

Ellasta kasvanut oikein reipas neiti.Pikkusiskon idoli.Kaikki tehdään yhdessä ja aina ottavat toistensa huomioon..tosin riitelevätkin päivittäin.Ella oli 4 v neuvolassa näin ulkomuistista 98,5cm ja 13kg.Meijän pätkä :) Pituusennuste on 160.Itse olen 168 ja mies 175...ei kovin pitkiä myökään.Mutta liekkö noihin uskominen,noihin ennustuksiin?Kovasti neiti tykkää piirtää ja maalata,hienoja piirustuksia tekee...mummo on "taiteilija" joten taitaa tytön taidon periytyä mummolta.Kavereiden kanssa leikkii kovasti kotona mutta muualla/kerhossa/kavereiden kotona hyvin varautunut.Yleensä vie puoli tuntiakin ennen kuin lähtee mukaan leikkiin,seuraa ensin tai vetäytyy muualle ennen kuin heittäytyy mukaan.Anni taas on räväkämpi luonteeltaan...kunnon hurjapää.Saa nähdä mitä tästä pojasta tulee...

Terveisiä kaikille ja hyvää alkavaa vuotta :heart:
 
samperi että s.sanan kanssa teki tiukkaa.. niin pitkä aika kuin viimeksi oon täällä käynyt :ashamed: No toisaalta aika hyvin porukan kuulumiset näkeekin fb:n puolella.

p.s ei muuta mutta pakko oli nostella meitä :D
 
Eiköhän nosteta ketju taas ylös! Näyttää meidän tiedotkin jossain vaiheessa listalta pudonneet...
Käyn aika säännöllisesti edelleen Kaksplussaa lukemassa ja aina tulee vilkaistua myös, onko kukaan tähän ketjuun mitään päivitellyt. Hirmu kiva olis kuulla aikanaan aktiivisten kuulumisia (mm. Tuutilulla, Keffeli, YOdottaja). Itse olin jo aiemmin laiska kirjoittamaan, mutta sitäkin aktiivisempi lukemaan!
Meillä Silja kasvaa ja voi hyvin, on varmaan sellainen 'perustyttö'. Ei huolia, ei murheita, kasvaa ja oppii ja osaa mitä pitääkin, muttei myöskään mitään 'erityislahjoja' (kai, hih). Luonteeltaan PALJON isoa siskoaan tasaisempi ja helpompi. Perhekuviot ennallaan, mutta koulun penkille olen itse palannut ja opiskelen nyt lähihoitajaksi (entinen koulutus tradenomi, töitä olisi kyllä riittänyt mutta ei enää tuo kaupallinen ala jaksanut kiinnostaa).
Ihan mukavasti siis sujuu, kiva olisi kuulla miten teillä muilla menee!
 

Yhteistyössä