Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

Keiju, joskus muinoin tuli luettua paljonkin, dekkareita lähinnä. Nyt viimeksi olen lukenut Jouni Hynysen Kesämiehen ja Juoppohullun päiväkirjat 1-4. Sopivan aivot narikkaan -tekstiä, ei haittaa vaikka lukuhetki keskeytyy, juoneen pääsee helposti kiinni takaisin :LOL:
-Kiisumirri
 
Tervehdys :wave:

Lukemassa käyn kyllä mutta oma kirjoittelu tahtoo aina jäädä :ashamed:

Ainakin Rontti ja Vilma-Onni viettävät pidempää kesälomaa :D toivotaan että säät ovat suotuisat, mutta onhan loma aina loma vaikka sataisi vanhoja mummoja :whistle:
Kiisumirrin Joelille myöhästyneet 1v synttärionnittelut :flower:
Tin ja Äitivaan taitavat olla seuraavat joilta voidaan odotella vauvauutisia :D Tsemppiä molemmille odotuksen viimeisiin viikkoihin :hug: (teillä ei taida olla hellekelit toivelistalla :whistle: )
Naimisiinkin taisi olla menossa/on menneet pari pariskuntaa (oliko vip ja Susa :ashamed: ) heille onnea ja mielellään kuulisi millaista häähumua oli/on luvassa :D
Tuutille :hug: ja tsemppiä uuteen elämään lasten kanssa.
Niinukalle onnittelut uudesta työpaikasta :flower: Hyvinkö olet viihtynyt siellä?

Meillä elämä on varsinaista hurlum heitä kaikki päivät, siitä pitää hyvän huolen nämä kolme nuorinta :D Illalla kun on saanu lapset nukkumaan voi vaan todeta että taas yksi päivä mennä vilahti :LOL: Ilona ja Pihla touhuavat paljon yhdessä (sekä hyvässä että pahassa) ja usein on niin että isosisko ohjailee pienempää jos kyseessä on pahanteko :kieh: siinä on hyvä yrittää vierittää syy pikkusiskon harteille :whistle: Puhetta Ilonalla tulee paljon mutta vieläkin tahtoo tietyt sanat tulla h-alkuisina ja sen vuoksi saa joskus keskittyä ihan tosissaan että ymmärtää asiat oikein.. Meidän piti hankkia ylimääräisiä hakasia oviin (etu- ja takaoveen) kun neiti tahtoi painella omin nokkineen pihalle |O Pihalla kun tuo viihtyisi aamusta iltaan.. Piti ostaa trampoliini omallekin pihalle että sai tytön viihtymään kotipihassakin, hiekkalaatikko olisi vielä toiveissa tuohon etupihalle vaikka onhan tässä taloyhtiössä yhteinen hiekkalaatikkokin, mutta.. Vaipat on meillä olleet historiaa jo neljän kuukauden ajan ja muutamia vahinkoja lukuunottamatta on mennyt tosi hyvin. Pitää vaan muistuttaa pissalla käymisestä ennen kauppaan menoa muuten tulee kiire etsiä vessaa kaupungilla. Mutta hienosti osaa käydä itse vessassa jopa niin itsenäisesti että kakalla käytyään pyyhkii usein itse takapuolensa, mutta valitettavasti se ei ihan vielä oikein onnistu kelvollisesti.. Meidän nuorimmainen, Lotta-tyttö täyttää pian jo 3 kuukautta. Kovasti hän seurailee Pihlan ja Ilonan touhuja eli odotettavissa on että oiva lisä tehokaksikkoon on kasvamassa :whistle:
Vaikka pieniä pyörii jaloissa sitä tuntee itsensä aika vanhaksi kun esikoinen meni pari viikkoa sitten kihloihin... Toivotaan vaan ettei nyt ihan lähivuosina ole kuitenkaan minusta mummoa tekemässä :whistle:

Mutta mukavaa juhannusta ja hienoja kesäpäiviä kaikille!!!
 
iltavuorosta palailtu :D no menihän se juhannusaatto näinkin :whistle: no asennoitumis kysymyshän se vaan on,eikä kuitenkaan olis mihinkään muualle tullu lähettyy kun on noi etätytötkin..vielä kolme pitkää viikkoa |O :whistle: :eek:
siis mie oon jotenkin nyt jo kypsä koko noihen täällä oloon,siis tuntuu että mitään eivät oma alotteisesti tee,ja jos sanot,niin tuntuu että jotain jupinaa vaan kuuluu,ja sitten tehdään miten tehdään hommat..
en mie mikään pikkutarkka oo,mutta tänään sanoin isommalle pölyjen pyyhinästä,kun käskin sen pyyhkiä pölyjä,niin homma oli muutamassa minutissa tehty,ja sitten minä sain tehdä uudelleen,kun ei ollut sittenkään tehnyt..ja yhtenä päivänä käskin viedä pyykit kuivumaan ulos kun laitoin pesukoneen pyörimään aamulla ennen töihin lähtöä..no oli se ne sinne vienyt,mutta siis ne vatteet oli siellä narulla siihen malliin että kuha ne olis vaan sinne heitetty :eek: siitäkin sanoin,että mielellän silleen ne sinne kuivumaan,ettei keskeltä paitaa laita roikkumaan,kun tumma paita päivän tossa auringon paisteessa narulla roikkuu,niin siinähän on keskellä paitaa vaalea rantu,kun aurinko polttaa sen..no en sitten tiiä oliko sanominen hyvästä vai pahasta.. :headwall:

no joo..neiti sitte kuumeessa ja kamalassa räkätaudissa,ei aavistustakaan että mistä moinen lentsu tullu..no isommassa etätytössä kamala köhä,kaipa se sitä saanut tartunnan..

mama olen tykännyt olla tuolla töissä :D ihan on miun paikka..ja voipi olla että työt jatkuu sitten syyskuunkin jälkeen :D

mutta nyt hyvää juhannusta kaikille!
 
Hyvää juhannusta kaikille :wave:

Täällä tosiaan 36. raskausviikko pyörähti käyntiin ja kiirettä pitää.
Ostettiin talo ja tässä viikko tehty remonttia ja parin päivän sisään täytys muuttaakin huhhuh...


Täytyykin palata paremmalla ajalla, hommat kutsuu taas =)

:hug: kaikille ja hyviä kelejä B)
 
Kauhistus, mikä ihme on muhunkin mennyt, kun ei ole enää tänne tullut kirjoiteltua :( . Jos nyt muutama rivi, kun kerrankin on päivä, ettei ole mielessä kummempia töitä tai muita suunnitelmia. Jospa rannalle lähdetään iltapäivällä, jos ei sateet iske niskaan.

Täällä vietetty leppoisia kesälomapäiviä ja mikäpä vietellessä näin upeilla keleillä. Yleensähän olen jatkuvasti tekemässä jotain, en juuri osaa istahtaa päivän aikana. Mutta kun aurinko näyttäytyy, nii sit B) , ei muuta kun lepo ja rusketusta ja lämpöö ottamaan. Ihmettelen oikein, miten sitten osaan niin vaan olla ja nautiskella (jos lapset antaa :headwall: ). Mutta täytyy nauttia, niin harvinaista tämä suomessa on =) ! Toivottavasti te kaikki muutkin :).

Juhannus oltiin perinteisesti mökillä, 3 yötä ja mukavaa oli, erityisesti lapset tykkää meillä, kun reissataan. Ja mummu ja ukki kun oli myös. Siitä jatkettiin vielä muumien luo ja kiva päivä oli sekin. Haisulia pikkuneiti pelkäsi huolella, mutta muuten tutki ja tonki joka paikan ja halaili muumit läpikotaisin, katseli tarkkana teatteriesitykset jne. Mutta oli siinä paikassa vika kerta tällä perheellä. Nyt on pieninkin nähnyt ja saa riittää. Itse henk koht tykkään Ti-titalostakin enemmän, kun tuntuu, että siellä lapset pystyy kumminkin enemmän tekemään itse ja "toimintatuokiot" on helpommin osallistuttavissa. Puuhamaa pitää vielä kyllä kokea, taas tänäkin kesänä.

Mä oon ollut ison osan tätä kesää lasten kanssa ikään kuin keskenään, kun mies ollut töissä ja nyt lomalla yrittää epätoivoiseti saada taloa skrapattua/maalattua. Kyllähän tuo edistyy, mutta ei varmaan ennen syksyä ole valmis, varsinkin, jos kukaan ei tarjoudu apuihin :/ . Meilläkin tässä lähellä väkeä olisi, mutta...

Sunnuntaina me lähdetään neljäksi yötä Pärnuun, kädet ristissä, että olisi kelejä :) . Tytöille taas fillarit mukaan ja olostellaan vaan, saatiin vielä ylläriks mummu ja ukki samoille päiville reissuun, että on vahtejakin enemmän ja jos vaikka jonkun kerran kävisi syömässä ilman lapsia :saint: .

Kuivaksi meillä on opittu hyvin, mutta vahinkojan vielä välillä sattuu. Eilen puistosta tultiin kahden pissahousun kanssa! Pienin ei ihan osannut puskapissalla olla, vaan osa meni housuille ja keskimmäinen nauroi niin, että jalkoja pitkin valui... Ja siitä märillä jaloilla hienoiselle hiekkalaatikolle. Että oikein puhtaita tyttöjä :D .

Tuo pienin potakaisi varpaansa verille tässä tovi sitten ja on potkaissut sitä uudestaankin. Joku pöpö päässyt ja varvas on tulehtunut. Enpä usko, että paranee itekseen, mutta kun ei vielä varsinaisesti ole märkinyt, niin ei ole tullut lekuriin lähdettyä. Huomenna varmaan pitää, ettei varvas mene ja pilaa reissua. Ihokin tuolla on selvästi paljon huonompi nyt kun tuli lämpimät kelit. Oikein ihmeenkin kuiva, eikä mun rasvat ainakaan meinaa auttaa. Kasvoissakin toisessa poskessa varsinkin ihan kuin vähän hilseilevää ihoa :/ ? Meillä on suvussa psoriasista ja useamman kerran olen tuon pienimmän kohdalla aatellut, että saapa nähdä. Atooppinen tuo iho on aina ollut, mutta kovin kova en ole ollut rasvailemaan...

Mutta joo, aurinko paistaa, ruoka on valmiiksi tehtynä ja sitä rataa. Ehkä mä meen petaileen sängyt, vaihtaan kuteet ja nokka ulos aurinkoon! Ihanaa kesänjatkoa kaikille ja koitetaan kaikki hiukan tsempata tän plussankin kanssa :heart: B) :attn:
 
JIIIHAAAAAAA.... :D meillä juhannuksesta lähtien ilman vaippaa ;) ite vaan yhtäkkiä sanoi,että kakka hätä ja mentiin pytylle...siit se sit lähti...ihanaa...ny ei halua pitää ees öisin vaippaa joten ilman ollaan oltu! tosi kivaa kun on nää helteetkin!

lukemisesta...hmmm...en ikinä pahemmin oo mitään lukenu,mut noihin yliluonnollisiin juttuihin oon ihan koukussa ja kaikki maailman true blood ja twilight kirjat on luettu ;)) englanniks kylläkin...tykkään haasteesta =) .....tiedän tiedän...oon jo kohta 30v :ashamed: mut ku haluun olla nuori:D ja meillä emmakin ihan vampyyri hullu :LOL:
 
Lukemista: Mä olen Remes "fani" tai kyseinen kirjailija kirjoittaa just silleen mun makuun. tykkään. Ja tosiaan,kiisumirrinkin aivot narikkaan mainitsemat kirjat, siis jopa lähinnä koko Juha vuorisen tuotanto, meiltä löytyy isännän toimesta lähes jokainen kirja ja itekkin niitä on tullu välillä luettua kun on jaksanu. Isäntä aina hekottaa kun mikäkin kun niitä lukee
:kieh:
John Groganin marley ja minä on ihana hömppäkirja, kertoo koirasta ja koiran perheestä. Leffakin oli hyvä, mutta kirja parempi. Siinä nyt muutama.
Mä olen iteasiassa ollu nyt pitkään lukematta mitään, muuta kun lehtiä. Ei vaan mukamas ole jaksanut alottaa mitään kirjaa nyt.

Täälähän meillä olis kovasti hommaa, yläkerran remontti on alotettu ja se on kokonaan purettu, jotain rakennemuutoksia sinne seuraavaksi. Pihalla olis pari kasaa multaa jotka pitäs levittää ja vielä yksi kasa soraa. Lasten liukumäen, tai paremminkin sen tornin rakentaminen on alkanut. Maaliakin on ämpäri kaupalla, jos nyt maalais autotallin, roskakatoksen jne, talon sitten vasta ensi kesänä kun on siihen riittävästi aikaa, kun pitää julkisivukin laittaa ja kuisti tehdä uudelleen... :kieh: :kieh: ei lopu ihan äkkiä harjotukset :kieh:

Juho on hyvin pysyny kuivana, vaippa on päikkäreillä ja yöllä, monesti on kyllä päikkäreiltä kuivana.
Ulkoiltu on nyt paljon ja sekös on mukavaa.
Tänään käytiin lasten serkkua moikkaamassa ja hällä oli pienehkö trampoliinikin, mutta ei Juho arkajalka sinne uskaltautunut.
Iinakin täyttää JO 10kk parin päivän päästä, hurjaa!!!
Vauvakuumettakin meinaa vaan pukata aina vaan :/ mutta jos nyt ei kuitenkaan vielä.

Eipä meille tänne oikeen kummempia nyt, ei oo missään nyt käytykkään kun on tätä hommaa. Rovaniemen reissua koitin ehdotella mutta se tyrmättiin jo lauseessa lähdettäisko rovaniemelle lomalle :|
 
Pikamoi! Lomalle ollaan lähdössä nyt aamulla, kotiseutu kutsuu :D
Helteet vaan jatkuu, sain mun puolesta jo viilentyä. No jospa tuolla pohjoisessa olis viileempää. Pojista on tullut kauheita vesipetoja. Kaks krt/pvä pitää uimaan päästä. Onneks on uimarantaan vaan parin minuutin kävelymatka. Kiva paikka tämä Kuopio kun on järveä jokapuolella =)
Heinäkuun jatkoja kaikille!!
 
Vähän taas merkkauksen makua :ashamed:

Mutta muutettu on ja aikamoista hulabaluuta tää elo täällä nykyään on :D Välillä ei tiedä huutaako pää punaisena, nauraako vai purskahtaako itkuun :LOL:

Mun unirytmi on ilmeisesti muuttunut ollakseen. Herään joka aamu 5-6 välillä, riippumatta monelta oon pään tyynylle laittanut.. jos klo7 saakka tuolla makaan saan palkaksi julmetun päänsäryn :headwall: Painonputoaminen on pysähtynyt (toisaalta onneksi ja toisaalta ei). Yhteensä tässä lähti sen 6-7 kg. Ne sais kyllä pysyäkin pois :D

Pitäis ottaa itteään niskasta kiinni ja päivitellä tuon etusivun tiedotkin :ashamed:
 
Olisiko jo vihdoin hellehuippu ohitettu ?!!?
Meillä kaksosista tyttö kärsii eniten näistä helteistä :/ Ei onnistu nukkuminen eikä syöminen. Ja juominenkaan ei huvita, ei kylmänä, haaleena, kuumana... Plääh. Menee kaikki aika ja voimat lasten tyytyväisenä pitämiseen ja siihen että sais kaikki syömään ja juomaan.

Ollaan leiriydytty takkahuoneeseen takaoven luokse. Lattia tasossa on viileämpi nukkua, varsinkin kun pitää ovea yön auki :D Aluski epäilin, että mitähän siitä tulee, lähteekö jätkä yöllä hortoilemaan pihalle, mutta hyvin on patjallaan pysynyt. Oman patjani asetin oven eteen poikittain, joten toivottavasti huomaan, jos jätkä liikkeelle yöllä lähtee tai meille murtovarkaita yrittää... Koirasta kun ei ole varkaille vastusta, elleivät sitten pelkää kielisuudelmia...

Jätkä on nyt täysin vaipaton. Muutaman aamuna on käynyt vahinko. Nekin luultavasti johtuvat helteestä ja juodusta nesteenmäärästä. Sattuvat tosiaan heräämisvaiheessa, kun hätä on niin kamala ,ettei jätkä pääse edes liikkumaan :eek:

Ja meidän pikkutyttönenkin saavutti yhden etapin. Hän on nyt kymmenkertaistanut syntymäpainonsa! (627g -> 6360g) Ikää nyt 9kk (~6kk). Kaksosveljeltä puuttuu vielä kilo, oli niin iso syntyessään (870g) :LOL: ja jätkällä taitaa mennä vielä muutama vuosi tuohon samaan "saavutukseen"...

Saiko Yodottaja keltään sitä FB-ryhmän osoitetta ollenkaan?
 
Moikka!

Äitivaan: Ihanaa! talo ja vauva... tahtoo kans. Kumpikaan ei kyllä taida olla miehen suunnitelmissä :/ Vaunutkin laittettiin jo kiertoon. Haikeeta.

Mama: Minusta tosiaan tuli rouva 10.7. Ennen vihkimistä oli täys kaaos. Meikkaaja halusi laittaa irtoripset jotka irtosi kesken kuvauksen. Kaaso yritti liimata niitä takaisin ja pudotti pinsetit viemäriin. Ennen vihkimistä piti ajaa 30 km suuntaansa korjaamaan ripset. Matka helteessä ei tehnyt hyvää silkkipuvulle joka oli aivan rypyssä persauksesta. Itku meinas tulla. Juhlat meni kuiten lopulta hyvin ryppyisestä persauksesta huolimatta. Ihana muisto hääpäivästä. Pitopalvelu, bändi, kuvaaja ja paikka oli kaikki aivan nappivalintoja ja lopputuloksena oli aivan meidän näköiset häät.

Vipin hääkuulumiset olisi myös kiva kuulla. Kuvien kera tietenkin :)

Päiväunista ja vaipoista oli edellisellä sivulla puhetta. Eeli jätti päiväunet pois pian 2v. täytettyään. Illalla menee nukkumaan 20.00. ja aamulla herää kahdeksan molemmin puolin. Päivävaippa jäi pois ihan poitsun omasta tahdosta. Mikä kyllä yllätti äidin positiivisesti. Näytti nimittäin ihan toivottomalta tapaukselta. Öisin meillä on vielä vaippa käytössä.
 
Nostelempas pinoa kun melkein ollaan tiputtu toiselle sivulle..
Lomareissulta kotiuduttu, matka meni oikein ihanasti. Mun kotona siis oltiin pohjoisessa. Pojat istui ekaa kertaa takana kaksistaan ja tosi hyvin meni, nukkuivat suurimman osan matkasta. Matkaa tulee sellaiset 500km yhteen suuntaan. Edellisreissulla nuorempi istui vielä kaukalossa niin mahduin poikien keskeen takapenkille mut nyt en enää mahdu kun kummallakin on istuimet.

Päivävaippa meillä jätettiin kokonaan pois toukokuussa ja yövaipan ajattelin jättää pois tässä kunhan loman jälkeen eläma tasoittuu.

Lapset jo nukkuu eli iltapala kutsuu, juustoja ja viiniä Nams :p
Miehellä on vielä ens viikko lomaa, ei me normaalisti sunnuntai-iltana herkkuja syödä... :D
 
Kylläpä on hiljasta...

No eipä sen puoleen, meille ei ainakaan mitään kummallisempaa kuulu. Kotosalla ollaan pääsääntösesti oltu, muutamia pieniä reissuja heitetty sukulaisiin. Miehellä on kesälomakin nyt vietetty. Remppaa ja rakentamista nää meidän päivät täynnä täällä kotona. Vielä pitäs autotalli saada tälle kesälle maalattua, talo sitten ens kesänä, kun pitää tehdä uus verhous kokonaan. Lasten liukumäki on melkein valmis, paan kuvan siitä sitten kun se on kokonaan valmis :)

Juholla on hyvin aaltoilevaa uhmaa, vaihtelee päivittäin. Tänään on taas super uhma. Sisko saa osansa, sekä tietty myös äiti ja isi. No sitä odotellessa kun tää uhma on taaksejäänyttä elämää.
Mutta tässähän nää päivät onneks kuitenkin tosi lepposasti ja mukavasti sujuu kun on ollu hyvät ilmatkin. Pahimmat energiat saa kulutettua tuolla ulkona ja sisälläkään ei onneks oo sitten kuuma kun on ilmalämpöpumppu.

Susa, onnea rouviintumisesta!! :flower: Ja loppuhyvin kaikki hyvin :)
 
Heipä hei!
Kiirusta pitänyt joten en ole ehtinyt koneella istua.Viime lauantaina minusta tuli Rouva.Kuulostaa kauhealle.Mielummin sanon vain että naimisissa ;) Häät meni kaikinpuolin hyvin ja oli tosi ihana päivä :heart:

Rakentaminen on hyvällä mallilla.Pian päästään sisätöihin.Talveksi tehdään katto ja ulkovuoraus valmiiksi.Tällä hetkellä siis ulkotiilien laitto käynnissä.

Miula vaihtuu hetkellisesti työpaikka.Sain jollain ihmeen hyvällä säkällä liikunnan ja terveystiedon opettajan sijaisuuden :eek: Olen aina haaveillut liikunnan opettajan ammatista.Nyt saan puoli vuotta tehdä sitä.Ai että mie nautin :D vaikkakin varmaan aika haastellista ylä asteella!

Tytöille kuuluu hyvää.Ella on perus itspäinen niinkuin ennenkin ja yrittää rökittää ja isotella Annille.Välillä taas ovat niin parhaita kamuja että. Anni taas tooosi rauhallinen ja kiltti lapsi...edelleen. :heart: Lämmintä loppukesän jatkoa kaikille.Palajan taas kiireiltäni palstalle...käyn täälä aina lukemassa vaikka en aina kommentoisikaan.Ajatuksissa olette.Pidetään palsta pystyssä :wave:
 
YO laitoin sulle yv:tä siitä fb ryhmästä kun ei sitä kaiketi kukaan muukaan ollut tehnyt.

Toisella ajalla sitten muita juttuja, läppäristä loppuu akku hetkenä minä hyvänsä ja laiskimus ei jaksa hakea laturia..
 
Huomenta arjesta ja duunista !

Kiitos Pupulle viestistä !
Onnea häähumusteilleille Vip ja Susa , meinasin sanoa 'onnea naiduille' :) !!!!
Maanantaina alkoi työ ja arki , ja loma oli kuumaa ja hellettä. Loppuloma oltiinkin kotosalla - kylästelyä, uintia sun muuta . Alkulomasta oltiin hieman yli viikko etelässä - Naantalin muumit oli kivoja, linnamäki samoin , korkeasaari nyt oli vähän höh...
Nyt sitten erehdyin vastaamaan Viuden 'Onko Mikki hiiri näytelmää tai konserttia' - kysymykseen siten , että tyttö on summasummarum suunnottelemassa reíssua Disneyworldiin. Ja illalla pitää kertoa 'iltasatuja' siitä sitten .

Hoitopaikkakin vaihtui tytöllä - eli tuossa päiväkodissa läks nyt kolmas päivä. Ihan ok mennyt, vähän haikeaa kuitenkin - äidillä ja taitaisi tyttökin kaivata vanhaan paikkaan. Ei tosin itkuja , eikä muitakaan raivareita. Syö niukemmin - niinkus tosin koko kesän... Onneksi päiväkodissa on aamuisin vielä 5 lasta , päivällä kai 10 . Kokokonaislapsimäärähän on se 21.

Materialistina taas hankintasaldoa : kannettava dvd Leico 4h akulla oli hyvä ostos , lomille, matkoile ja sainpa kampaajallakin 2 tuntia kulumaan tyttärellä hyvin ko värkin avulla. Mikki Hiiren kerhotaloa ja Minni etsivänä ...
Maanantaina tuli kuivausrumpu , tosin hieman ahdasta on kylppärissä , kun en vaihtanut samalla päältätäytettävää pesukonetta. Vierekkäin ovat siis.

Näin muuten kaupungilla Diipeliä , oli poika kasvanut ja muutenkin asiat kai jees . Hyvin lyhyt oli sananvaihto.

Tämmöistä meille, hiljaista on palstalla tosiaan ...
 
Onnea siviilisäädyn vaihtaneille :heart:
Meillä vietellään viimestä kunnon lomaviikkoa ja se tietysti sisätiloissa kuumeista potilasta hoidellen. Eli tais se Enterovirus iskee Eeroon, ihan yöstä nousi kuume yli 39. Lääkkeillä hetken aikaa laskee ja taas nousee huidellen liki 40 asteessa. Huh.. Kunpa Onni säästyis...
Ens viikko vielä lomaa, mutta se menee jo Onnia kuskatessa eskariin. Tiistaina alkaa =)

Mä pääsin sittenkin hoitaan samoja lapsia, joita viimeksikin. Olen niin tyytyväinen, kun pääsen "kotiin"!! Kaikki on tuttuja, vain pari uutta lasta. Jotkut voineet seurata kesän ajan mun vee-käyrän nousua työpaikan takia... ja AIVAN TURHAAN!!!!!!!!!!!! :headwall: :headwall:
No, me on saatu olla lomalla sitten ruhtinaalliset 10 viikkoa! Mahtavaa!! Työtönhän mä siis olen ollut, mutta lomaahan tää on, tosin pienemmällä budjetilla, mutta isommalla kuin vuosi sitten ;) Onni haluais kovasti mennä lomalle, ei poika käsitä, että lomalla ollaan myös kotona. Mä tykkään lomailla eniten kotona, se tuntuu oikeesti lomalta. En kaipaa viikkojen hotelleissa oloja milloin missäkin. Päiväreissut on ok, kun pääsee taas kotio maate =)

Jahas, jos lisää kahvetta taas koneeseen :flower:
 
pitää miunkin pitkästä aikaa kirjotella.kesä on mennyt hujauksessa :D töitä on piisannu ja näillä näkymin jatkuu lokakuun loppuun ja siitä sitten taas,kun yhtä opintovapaata sain käydä tekemään :D onneksi on töitä.

tyty on ollut heinäkuun kotosalla,ja ens viikolla sitten alkas hoidot.isäntä katto heinäkuun neitiä,ja tais olla,ettei lomasta tietoakaan..piti tyttö iskän virkeenä. :LOL:
siihen malliin välillä valitti että,kun koko ajan on ulkona,ja mitään ei usko..
tosiaankin tyttö ei muuta tekis ku olis ulkona,jos toisesta ovesta tulee sisälle,niin terassin ovesta painuu pellolle.
yhtenä aamuna oli koiran kanssa painunu pihalle ja siskosa oli herännyt ja ihmetellyt että miten on hiljasta,teini oli venlan vahdissa,ja nukku vielä sen vieressä meidän sängyssä..
sanoinkii että onneksi ei lähtenyt pihasta mihikään,tosin ei se uskalla,kun edelleekin pelkää noita kovia ääniä.
sai teini kyllä kuulla kunniasa,ja toisaalta ovetkin voisi pitää lukossa.. :ashamed:

meillä ollaan nyt oltu pari viikkoa yö sekä päiväkuiva,pari vahinkoa on yöllä sattunut,mutta vähällä petivaatteiden pesulla ollaan selvitty.illalla kun malttaa kaiken pissan ehdä niin ei satu vahinkoja,tuntuu että välillä aika hätähousu on ton pissimisen kanssa.

päiväunekin on vähentyny,milloin ite olen kotona sillo nukkuu mutta isäsä ei saa sitä enää päiväunille.

 
Hui,minä jo säikähdin,että missä meidän pino, kun oltiin kakkos sivulle tiputtu..pakko oli siis nostaa :D

Tänne ei kummempia kuulu...tai noh, melina mielettömän mustasukkanen eliaksesta ja puree,repii,tönii,potkii jne. veljeään :/ syrän syrjällään saa aina olla.
Tontti myös ostettiin ja talon rakennus projektia alotellaan :)
Siinä kai tärkeimmät :LOL:
Josko joskus ajan kanssa enempi :wave:
 
tin
Heij!
Jos pari riviä rustais.. Krisu: Oioi, onnea, millanen talo, tontti jne :)?
Rouville onnea! :heart:

Meidän kesään ei kummempaa, oon ollu elokuun puolivälistä äippälomalla ja nyt sais totisesti tämä toinenki pieni syntyä. Tatu on vielä päikys kerran viikos pari kk:ta ainaki. Meinattiin pitää koko vuoden, mutta saa ny nähdä ku sielä on ryhmiä muutettu. Ihan hyvin me viihdytään kotonaki, ainaki vielä :) Laskettu siis oli ja meni eilen. Kotona ajattelin olla ens syyskuuhun asti. Toki varmaan jotain vuoroja käyn tekemäs ens vuoden puolella... Kaveritki lisääntyy ahkeraa niin seuraa piisaa mammalomalaiselle!
Reissuja tehtiin kesällä särkänniemeen, vaasalandiaan ja mökille aina ku vain ehti. Sit päiväreissuja treella ja hesas. On tuo pienimies sellanenki reissupoika :heart: uhmaki just nyt vähä helpompaa... kopkopkop ;)
 
Ilmoittelen tännekin, että meidän perheen miesvoima lisääntyi yhdellä potralla pojalla :heart:

11.8 syntyi ja 4330g ja 53 cm mitat =)

Isoveli on ottanut tulokkaan hellyydellä ja rakkaudella (vielä toistaiseksi) vastaan :heart:
 
Paljon onnea äitivaan ja koko perhe potrasta pojasta :flower: :heart:
krisu onnea talon rakennusurakkaan :D
tin vauvauutisia odotellaan :whistle:
niinukka meidän piti hankkia ylimääräisiä säppejä oviin kun ei nuo normi lukot pitäneet Ilonaa sisällä |O Hetihän tuo neiti karkaa pihalle jos vaan tilaisuus tulee ja nopeakin on liikkeissään eli ei selkää uskalla kääntää. Ja kun tuo ei mikään ujo ole vaan hyvin rehvakkaasti lähtee huitelemaan minne sattuu :kieh:
vip ja Susa onnittelut siviilisäädyn muutoksesta :)

Hiljaistahan täällä tahtoo olla, mutta hyvä että joku joskus jotain kirjoittelee niin ei ihan kuihdu kasaan. Meillä elo on sitä samaa vanhaa, lapset kasvaa ja esikoinenkin muutti liki kuukausi sitten yhteen kihlattunsa kanssa. Meillä on nyt siis täysi akkavalta :D ukko havahtui vasta äsken siihen että hän on talon ainoa miespuolinen asukki. No viisi tyttöä osaa kyllä pyörittää isäänsä :whistle: Koulun penkille piti minunkin palata muuten olisin opiskelupaikkani menettänyt. Hieman soveltaen opinnoissa edetään kun tuo Lottakin on kuitenkin vasta 4kk niin ihan täyttä päivää ei voi tehdä.. Että tällaista tänne...
 
Onnea tätäkin kautta Äitivaan pojasta :flower: ja tin tytöstä :flower:

Onko teidän naperoilla millasia "harrastuksia" ???
Juholla alkaa syyskuun alussa liikuntaleikkikoulu, on kerran viikossa tunnin ajan.
Ja sen lisäks meinattiin nyt alottaa käymään aktiivisesti perhekerhossa, tänään käytiin ekaa kertaa, koskaan aikasemmin ei oltukkaan käyty.
Olisin ilmottanut pojan myös johonkin muuhun jumppaan tai tanssiin, mutta hirveästi pienilä on peruttu ryhmiä tilanpuutteiden vuoksi. Kumma kun sitten aina lapset ja vanhukset saa moisesta kärsiä :|
Luistelukouluakin katoin, mutta ottavat vasta 4 vuotiaita, niinkun moneen muuhunkin. No jos vuoden päästä sitten.
Ekat sukset ajattelin talveksi hankkia, viimetalvena Juhosta ei vielä hiihtäjäksi olisi ollut, mutta jos nyt.

Kovasti siskonsa kanssa leikkivät, tai voiko sitä nyt sitten iinan osalta vielä kunnolla yhteiseksi leikiksi sanoa, mutta yritys on ainakin kova, likka painaa veljensä perässä autoilla, kovin on tytöllä poikamaiset leikit :whistle:

jaaha, pitää vissiin mennä vaunun hytkytykseen
 

Yhteistyössä