Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

Keiju07
Kesä moni sujauksesssa... viimiset 10 päivää siitä vietettiin Italiassa, hienosti sujui talonvaihto!

Tytöt kasvaa kovasti. Laitan tähän hetkeksi koevedoksia näytille. Nämä tosin ovat jo kesäkuun alusta, kun otettiin Mainin yksivuotis kuvia.

x
Sisarusrakkautta

x

Kyllä oli työn takana saada Maini pysymään kuvattavana...

x

Ja tähän sitten päädyttiin :D Vienaa kyllästytti, Mainia suututti.

Muuten elämä on työntäyteistä. Tytöillä on hoitaja kotona, ja kolmas lapsi on siinä samassa kimpassa (yksityisenhoidontuella maksetaan kokonaan hoitajan palkka). Kohta kolmevuotias aloittaa pian kerhon (3 krt vkossa) ja on välillä äidin mielestä jo liiankin iso :heart:. Mihin se mun pieni tyttö katos?

Maini taas on pieni matkijalintu, joka haluaa hyvässä ja pahassa tehdä kaiken mitä siskokin. Yksi aamu esim. sanoin Vienalle, että "pitäiskös sun käydä pissalla" jolloin nakupellenä oleva Maini kääntyy ympäri, kävelee vessaan ja pissaa pottaan... :eek: On toistanut saman jo pari kertaa...

Vienalla harrastuksena on tempputemmellys eli sellaista ohjattua lasten telinevoimistelua/temppurataa. Koko perhe käydään sitten sisarusuinnissa. Siinä saavat harrastukset olla, muuten on liian kiireistä tämä elämä.

Äitivaalle vauvantuoksuiset onnittelut!!
:heart:

Itellä on vauva-aatokset jo aika kaukana, mutta asia on kuitenkin mielessä, koska joudun ehkä toisen munasarjan poistoon... Onko kellään kokemuksia? Miten heittelee hormonitasapainoa?

Ehkäpä näin syksyn tullen palsta vilkastuu pikkuhiljaa. Itsekin täältä työpöydän äärestä saatan useamminkin kirjoitella.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voi, kyllä on teillä Keiju kauniit tytöt!!

Meillä oli viime yö toooodella kummallinen :| Juho meni illalla normiaikaan nukkumaan ja nukkui tunnin hyvin, sitten alkoi hirveä itku ja pyöriminen sängyssä, ei meinannut rauhoittua kun silitin ja kerroin olevani vieressä. Poika kuitenkin otti käden kainaloon ja rauhoittui nukkumaan, nukkuminen oli kuitenkin hirvittävän rauhatonta ja äänteli kovin nukkuessaan ja välillä puhuikin. Sama itkukohtaus toistui muutamaan otteeseen ja sitten puolen yön aikaan päätin nostaa pojan pois sängystään ja herätellä kunnolla. Kyselin että eihän satu minnekkään tai onko huono olla, ei ollut. Hikinen oli kovin ja muutenkin kuuma, mittasin varmuudeksi lämmön. Oli vähän koholla, mutta johtui ehkä siitä hirvittävästä itkemisestä ja levottomasta unesta. Äkkiä siinä Juhokin sitten rauhottui ja palasi takaisin sänkyyn, hetken juttelin mukavia ja muisteltiin mukavia. Nukkuikin taas hetken hyvin kun itkeminen taas alkoi, rauhottui kun sai käden kainaloon. No eipä mennyt taas kauaa kun itku alkoi, kahden aikaan yöllä kannoin pojan sitten nukkumaan meidän kanssa.
Näkiköhän sitten painajaisia :( ei meillä koskaan ikiniä ole tälläisiä öitä ollut. Muutamaan kertaan vähän vielä meidänkin makkarissa itkusti, mutta rauhoittui kun vain sanoin että äiti on tässä vieressä.
Iinakin oli kovin levoton ja loput yöstä menikin sitten torkkuen käsi pinnasängyssä. Mikä lie lapsosia vaivasi.

Huomasin että naapurikaupungissa olis ollu naperojudoa 3-4 vuotiaille ja ilmottautuminen olis ollu vasta paikan päällä kun kurssit alkaa. Mä olisin tahtonut Juhon viedä sinnekkin, mutta miehen mielestä ihan tyhmä harrastus :eek: |O B)
No ei mennä sitten. Tylsä ukko.
 
Heippa!
Paljon onnea tinin ja äitivaan pesueille pienistä kääröistä :heart:

Krisu minkälaista rakennatte? Meillä siis käynnissä rakentaminen.Kastellitalo omalla pohjalla ja vaalea tiiliverhous.Toukokuussa alotettiin ja nyt ulkoa lähes täysin valmis...kohta alkaa väliseinien pystytys :D Ekana ajattelin et jaahas mitähän tästä tulee mutta hyvin nopeesti on aika menny...miehen kanssakaan ei riidellä koska ei nähdä koskaan :whistle:


Mie sain uuden työpaikan ...tosin se on sijaisuus mutta silti onnellinen siitä.Eli liikunnan ja terkan opena pyörin jonkin aikaa. :saint:

Meillä Ella on mahoton uhmis...Luojan kiitos että Anni on tosi rauhallinen tapaus.Kovasti riitelevät mutta myös leikkivät sovussa paljon.Minuu harmittaa kun tuntuu ettei aika tahdo riittää lapsille,tahtoisin enempi olla hein kanssa.Kolmelta haen heidät hoidosta ja koko illan hein kanssa mut silti tuntuu et ikävä meinaa välillä tulla kesken päivän :|

Keijulla kauniita tyttöjä...ihanat silmät Mainilla!

 
Pakko oli tulla kirjoitaamaan ihan vain siksi, että saa kokeilla taas tätäkin uudistusta :rolleyes:
Täytyy varmaan käydä lukemassa noi käyttöohjeet uudistetulle palstalle, kun minusta ainakin tuntuu vielä ihan sekavalta. Toisaalta vaikuttas muutama ihan kiva uus toimintokin tulleen...

Muuten arki meillä rullaa normaalisti. Jätkä aloitti seurakunnan kerhossa viime viikolla. Tällä viikolla jäi maantai väliin, kun kaikki lapset oli jonkinlaisessa kuumetaudissa. Kaksoset kasvaa ja molemmat ovat oppineet ryömimään. Poika kovasti harjoittelee kiipeämistä. Eiköhän tuo 1vuotispäivään mennessä kävele tukia pitkin. Sekin on ihan kohta :eek: Tietää vanhenevansa kun ei huomaa ajankulua :LOL:
 
no huh huh olipa sivut muuttuneet,piti pikkusen aikaa ettiä et missäs osiossa oikein ollaan.

kertokaahan viisaammat et mitä teen,tytön hoitopaikassa on kohta 2v tytö joka nyt on pari kertaa purrut meijän tyttöä,kummallakin kertaa jäi mojovat hampaan jälet käsivarsiin.
hoitaja on tätä purija tyttöä pitänyt arestipenkillä,ja puhunut tytön äitin kanssa,tytön äiti ei ole juurikaan kantaa ottanut,kysy vaan hoitajalta että mitä minä olen sanonut,no hoitaja oli sanonut että minä en tykkää että purraan,niinkuin en tykkää.
mutta eilenkin hoitaja sanoi että koko ajan pitää vahtia tätä pienempää kun on hampaat ojossa menossa venlaaa puremaan.
siis mikä lapsella on,kun se puree? meillä ei kukaan muksu ole purrut,edes minua.
onko mustasukkainen jostain?hakeeko huomiota?

sanoinkin hoitajalle että voi sellainen päivä tulla että venla ei suostu hoitoon menemään jos tuommoinen peli jatkuu..
 
Keiju07
Mä olen ihan pihalla tästä uudesta ulkoasusta. Löysin tämän pinon jonkin arkistonapin kautta ja nyt pohdin, että onko tämä nyt ajantasainen...

Aha, no nyt löysin tän uuttakin kautta. Edelleen pohdituttaa, että missä näen omat viimeiseksi kirjoittamani viestit. Käytän niitä yleensä meidän pinon etsimiseen...

Mulle kuuluu vähän huonompaa. Joudun kiireellisesti naistenklinikalle leikkaukseen, munasarjakysta on kasvanut valtavaksi (15 cm!) ja sen laatuisuus on kuulemma ultran perusteella jotain hyvän ja pahan välimaastossa. No parin viikon sisällä mun pitäisi olla kaikesta vähän paremmin perillä... nyt toki huolettaa kun en ole koskaan leikkauksessa ollut.

Niinukka, meillä on kumpaisellakin ollut lyhyt puremiskausi, tosin se on kohdistunut vain muhun se pureminen... ihan selkeätä huomion hakemista se on ollut. Miksihän tuo lapsi on sitten Venlan valinnut uhrikseen? Ystävällä auttoi purevan lapsen kanssa se, että hän puri (toki varsin hellästi) takaisin... eipä purrut sen jälkeen lapsi enää ketään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On kyllä palsta muuttunut.. En oikein pidä tästä uudesta.. Johtunee ehkä siitäkin kun ei ole tottunut.
Hengissä ollaan täälläkin!
Jäbä alotti elokuun alussa päiväkodin ja mun pitäis näillä näkymin tän kuun aikana alottaa harjottelu eräässä toisessa päiväkodissa.
Micael on melkein kuiva, yöllä enää vaippa! Ja siis ihan tässä päiväkotiuran aikana on vaippa jäänyt pois, nukkuu siis päikkäritkin ilman vaippaa ja uskalletaan lähtee autoileenkin ilman vaippaa.
Yhden käden sormilla on laskettavissa pissavahingot kuukauden aikana :)

Päiväkoti on rauhottanu jäppistä tosi paljon, mikä on vaan hyvä.

Huih, kello on noin paljon, äkkiä tekeen ruokaa :D Meinasin unohtaa....
 
Vinkki! Tässä uudessa palstassa on mahdollista laittaa ketjuja seurantaan. Kun olet kirjautuneena palstalle sisään, löytyy tuosta ylhäältä ketjun nimen alta kohta "työkalut" -> "aseta ketju seurantaan".
Seurantaan asetettu ketju löytyy myöhemmin, kun kirjaudut palstalle -> oman nimimerkkisi perässä on kohta "asetukset" (sivun yläreunassa). Jos seurattuun ketjuun on tullut uusia kommentteja näkyy seurattu ketju heti "asetukset"-sivulla. Muuten seuratut ketjut löytyvät kohdasta "seurattavat".

Kuinkahan monimutkaisesti taas tuli selitettyä... No, kokeilemall tuotakin oppii käyttämään. Minusta mukavan kätevä juttu :D
 
Viimeksi muokattu:
Tää uusi ilme on minusta kyllä sieltä ja syvältä : / mutta ehkäpä se tästä.. Lukemassa käyn mutta enpä ole jaksanut mitään kirjoitella, mutta nyt oli pakko tulla kirjoittamaan Keijulle..

Keiju todella suloiset tytöt sinulla:) Kuulostaa niin tutulle tuo tyttöjen touhuilu :D Harmillisia uutisia olet saanut kesän päätteeksi :( Aikamoisiin mittoihin kysta on kasvanut joten varmasti oireitakin oli reilusti :| Toivotaan että leikkaus menee hienosti ja ennen kaikkea toivon että uutiset kystan laadusta ovat hyviä :hug:
 
Terkut kaikille ...

Töitä piisaa...
Ihania kuvia Keijulla tytöistä!
Jaksua leikkaukseen... kysta on melkoinen , mullakin löytyi 3 cm kokoinen oikealta puolelta... mutta labrat ja laadut oli hyvät.
Mullakin reistaili - eli ihan supermenkat oli - kesti 3,5 viikkoa , eikä loppua näkynyt. Hemppa laski 10 pinnaa viikossa ja lorina oli melkoinen.
Todellakin elämää haitattaava, monella tapaa ...
Eikä loppua näkynyt - vaikka oli Caprilonit (verenvuodonestolääke) ja sitten vielä keltarauhashormoonikuurikin .
Perjantaina menin päivystykseen ja tehtiin nukutuksessa kaavinta ynnä laittoi samalla hormoonikierukan.
Ihanaa. Voisin pussata sitä lääkäriä.
Vuoto loppui, eikä kipuja. Nääs pieni tiputtelu ei tämän jälkeen haitata eikä tunnu missään.
Suosittelen , jos on näitä vaivoja - vaikka kaavintakin pelottavalta ensin tuntui.
Jaksoin jopa la lähteä Viun kans Hevisauruksiin , oli tyttö innoissaan ...

Mukavaa syksyä, raapustan lisää myöhemmin !
Halit mammoille ja kohta kolmevuotiaille meidän mukeloille !!!!
 
Hiljaiseksi on palstan vetänyt :'(

Meillä juhlittiin tänään tytön 1v. synttäreitä, virallinen päivä oli torstaina, mutta tänään sitten kestittiin suurin osa lähimmistä sukulaisista. Juho oli kovin ihmeissään kun monena eri päivänä kävi vieraita ja aina vain sisko sai lahjoja, eikä hän juuri mitään. Kovasti on koitettu kertoa että pian on ne omat syntymäpäivät ja sitten vain hän saa lahjoja. Ehkä ymmärsikin, mutta oli tietysti silti vähän surullinen kun sisko sai paljon kaikkea kivaa.
Pikkuinen on pimu, synttäripäivänä käytiin neuvolassa ja mittaa piirtyi 76,3cm ja painoa 7795g. Kirpukka, niinkuin Juho sanoo :heart:

Alkuviikosta oliskin sitten Iinan 1v kuva, samalla sitten sisaruskuvaa ja ehkä Juhon 3v kuvakin.

Ootteko ajatellu ottaa 3v kuvaa?

Juhon 3v neuvolankin muistin varata samalla kun käytiin Iinan neuvolassa. Ilmeisesti jotain piirtämis tehtävää olisi sitten tiedossa ja kai hyppimistä jne. Juho on aika huono hyppäämään, osaa kyllä, mutta hassulta se vielä näyttää, eipä sillä. Ei sitä kovin olla harjoiteltukkaan, kun olen koittanut muutenkin painottaa että sisällä ei tarvitse hyppiä, no ulkonahan tietysti voi, mutta on vähän jäänyt :ashamed:
Palapelejä on innokas tekemään varsinkin jos kuva on helpohko ja mielenkiintoinen. Värittäminen on pop. Muovailustakin pitää, vaan ei vielä ole ihan hiffannut ideaa. Välillä kun on mahdollista on myös yritetty askarrella, kivaa sekin pojan mielestä.

Palstan uudistuksesta olen vähän kahta mieltä, tykkään mutta en tykkää :D
Lähinnä tympäisee se, että tästäkin on pitänyt tehdä liikaa facebook tyylinen, siis profiilin seinät jne.. :kieh: mutta muutamia hyviäkin juttuja on tullut uudistuksen myötä.

Tulkaahan nyt joukolla kertomaan kuulumisia!!!!!!!!!!!!
 
Keiju07
Nopea kommentti: kiitos rohkaisusta kaikki!

Huomenna pääsen/joudun leikkauspöydälle ja lyhyellä varoajalla, eilen vasta kuulin. Noh, hyvä, että heti hoidetaan, etten joudu murehtimaan tätä kahta päivää enempää. Lääkäri oli nyt huolestunut kasvaimen mahdollisesta pahanlaatuisuudesta. Mutta yritän suhtautua siten, että lääkärit toimivat varovaisuusperiaatteen mukaan eli varmuuden vuoksi puhuvat pahalaatuisuudesta... Leikkaus itsessään jännittää, se on kuitenkin varsin iso leikkaus pysty viillolla. Vähän jännittää myös viedäänkö nyt sitten kaikki mahdollisuudet enempien lasten tekoon, mutta toisaalta onhan meillä nuo kaksi ihanaa eikä se kolmannen teko olisi koskaan ollut varmaa.. kyllä mä sitä suren, jos siihen joudutaan menemään, mutta ei se elämää kaada!

Kovasti vielä tehtävää ennen huomista, joten joudun tästä! Kuulumisia minäkin kaipailen.
 
Uudistus toi mulle uuden nimen :confused: En tiedä mihin mun Vilma-Onni katos:rolleyes:

Keijulle suuret tsemppihalit!! Pidetään peukkuja, että on hyvänlaatuinen!!

Kaikille jo 3v täyttäneille onnittelut!!! Meillä juhlitaan tänään suvun voimin.. Mulla on iso perhe, niin vieraita piisaa..:whistle: Tehdään ISO kakku, pojat sitten koristelee sen karkeilla ja suklaalla. :p Ihmeitä en jaksa enkä kerkee tekeenkään, mutta pääasia on,että kakku on!

Mulla nyt 1kk töitä kesän jälkeen takana ja mä olen ihan kypsä... Meillä vaihtu johtaja (tuli hallinnollinen) ja siitä ihmisestä ei pidä kukaan.. muutenkin kiristetään ja vajaalla painetaan.. Vuoden loppuun on sopimus ja sit sanon heihei ja siirryn omaan kuntaan sijaisrekisteriin. Sielä kuulemma piisaa hommia. Tulis sitten tutuksi täälläkin ja vois toivoa vakkaria jo..tai sit vaihan alaa!
Pojat alotti uudessa paikassa, päiväkodissa hoidon. Eero sopeutui hyvin isoon ryhmään, vaikka sitä vähän jännitin. Oli niin ihana paikka olla pph:lla ja oma veli sielä..
Onni on tosi reipas eskarilainen ja hyvin on mennyt ja pärjää.=)
Nyt aamukahveet ja kakuntäyttö alkakoon!
Aurinkoista syksyä kaikille!!!!
 
Pupulle vielä: Pojilla on sopivasti valakuvaus hoidossa ens kuun alussa, saa siinä 3v kuvan =)

Me käytiin Eeron kanssa jo 3v neuvolassa elokuussa ja meni ihan pipariks. Suositteli odottaa vielä ja tulla myöhemmin, kun poika kasvaa. Ei se niitä lene-testejä läpäisis vielä. Sain kotiin sen testilapun, niin voidaan treenata. : /
 
Halloota!!

Vieläkö väsätään leikki-ikäisiin uutta pinoa, vai joko tää on kuihtunut niin kasaan että ei kannata??
Täytyy sitten naamakirjan puolella aktivoitua itse kirjoittelemaan pinoon jos tämä tästä vallan nyt hiljeni :'(

Unohdin ajoissa toivotella keijulle tsempit leikkaukseen, mutta oletko hyvin toipunut??
 
Tosiaan on hiljentynyt täällä kirjoittelu :|

Keiju toivottavasti operaatio sujui hyvin ja uutiset olivat positiivisia.

Niin.. sitä pitäisi siirtyä tuonne leikki-ikäisten joukkoon, voisihan sitä kai laittaa sinnekin pinon jos vaikka aina joskus joku innostuu kirjoittelemaan...

Onnea kaikille 3-vuotta täyttäneille ja täyttäville!!! :flower: Meillä siihen on vielä reilu kuukausi matkaa :)
 
moikkis :wave: kyllä minäkin täällä aina käyn lueskelemassa (hiljentynyttä) pinoa, mukava että muutamat jaksavat kirjoitella kuulumisiaan.

Onnitteluja kaikille jo 3v täyttäneille :flower: meillä Eetu on nyt kolme vuotta täytettyään selkeesti alkanut uhmaamaan enemmän, liekö johtuu iästä vai kamalasta kerhokaverista jolta oppii kaiken inhottavan...? no eipä voi mitään, eilen meinas itselläkin mennä hermot kun toinen vaan kiukkus ihan joka-asiasta. Nuorempi veli on jo 1v6kk ja kovasti on isomman kans leikissä mukana. Ja osaa pitää puoliaankin, onneks. Eetu on aina ollut sellainen rauhallinen tapaus, nyt alkaa olla jo eri ääntä kellossa. Taitaa se tuo velikin opettaa jonkin verran omien puolien pitämistä, ja huolehtimista toisaalta kun pienemmästä pitää huolta :heart: niin rakkaita ovat!

Tammikuun alussa työt kutsuu ja pojilla alkaa päiväkoti"ura". Vuoropäiväkotiin ollaan haettu ja toivottavasti myös päästään, lupaavalta näyttää. Työmatkan varrella olis kivasti se pk, autolla 5min ajomatka kotiin.

Tällaista meille, tulkaahan muutkin kertoilemaan kuulumisia :)
 
Heikun keikun!!

Tänne ei kummempaa, viikonloppuna olis sitten Juhon syntymäpäivä juhlat, vaikka se oikea päivä onkin sitten maanantaina. Kovasti jo poika odottaa juhliaan. Ja lahjatoiveita on vaikka muille jakaa, vaan voi kun ne olis edes jotain järkeviä, hän kun on toivonut mm. helistimiä :D
Totaalisesti on vaan ideat kadoksissa kakun suhteen eikä olla itse ostettu vielä mitään lahjaakaan, no kai tässä ehtii :)
En vaan kauheesti kehtaa minneen lähtee kun on toinen silmä aivan umpi turvoksissa :headwall: kävin eilen lääkärissäkin, mutta eihän se mitään mistään tiennyt, silmätulehdus ei ole, eikä ollut verasta esinettä ( :D ) silmässä, epäili että silmäluomi olisi ehkä tulehtunut. No sain silmätippoja mutta enpä osaa sanoa onko ne mitään auttanu. Helvetti. :stick:

Talvi se sieltä vaan tulla jolkottaa, melkein kaikki talvivarusteet on lapsille jo hankittukkin, tai Juholle onneksi vielä ainakin sopi viime talvena ostettu talvihaalari, aika näyttää joutuuko ostamaan vielä uuden. No kengät pitää kyllä hankkia molemmille lapsille.

Huomenna onkin muuten Juhon 3v neuvola, kovasti tuo on ainakin kasvanut.
 
Heikunkeikun vain meiltäkin! Meidän lokavauvat täyttivät 2.10 vuoden!!! Synttäreitä ei pidetty, ajateltiin pitää yhdessä tämän "loka"taaperon kanssa sitten marraskuun alussa. Pupu pohti kakkua, mie ajattelin tehdä ihan perus banaani-mansikkahillo kakun yhdessä jätkän kanssa. Tulee ainakin persoonallinen, kun koristeetkin antaa itse valita. Isin synttärikakulla harjoiteltiin ja hieno tuli ja hyvän makuinen :p

Eipä meillä sen kummempaa. Jätkä kasvaa ja oppii huomaamatta uusia asioita. On se jo niin iso :heart: Kaksoset vain valitettavasti vaativat ja vievät kamalasti huomiota. Helposti jää jätkä huomiotta. Oon pyrkinyt joka päivä erikseen hänetkin huomioimaan. Kun vain saisi kaksoset nukkumaan pidempiä päiväunia ja yhtä aikaa, helpottuisi sekin...
 
Meillä kakku ollut jonkusen vuoden Onnin ja nyt Eeronkin koristelema. Ostan karkkeja päälle ja pojat koristelee. Muuten mä tietty teen ja täytän fiiliksen mukaan. Ei ainakaan tule paineita kakun ulkonäöstä, kun lapset saa ite sen koristella :D

Me ei saada millään Eerolle 3v neuvolaan aikaa.. taas soitin ja kaikki mulle passelit ajat on varattu. Miten te työssä käyvät oikein sovitatte näitä menoja? Jos lähen kesken päivän, niin saan varata ainakin 2h matkoineen ja se ei oo hyvä asia töissä. Ja joudun tekeen ne tunnit takasin..
Nyt olis ollut syysloma ja aikaa, niin terkkakin on lomalla, tottakai...

Pojat päätti ihanasti yksimielisesti, ettei halua pikkusiskoa eikä ylipäätään vauvaa meille. Saa äiti siis kuopata sen pienen pienen vauvakuume-rippeen, joskus kun meinaa salakavalasti tulla mieleen... :confused:

Ihanaa, lupailee välillä jo talvea etelään, mutta taas sataa ja kauhee tuuli!! Sais jo tulla pysyvä lumi, mä en tykkää yhtään tästä syksystä!!
 
jospa pitkästä aikaa jotain näpyttelis. Kiialla on jumalaton uhma ja päihittää pojat mennen tullen. Tytön nimeksi olis pitänyt laittaa Justiina :LOL: Pinnaa venyttää äärimmilleen ennen kuin luovuttaa jos luovuttaa.

Itse aloitin maanantaina vuoden loppuun kestävän sijaisuuden samassa tarhassa missä olin keväällä mutta pienempien parissa eli päivät kuluu uhmisten parissa ja kotona sama meno jatkuu. Jepellähän todettiin tarkkaavaisuushäiriö ja nyt syksyllä aloitettiin lääkitys joka on auttanut poikaa hurjan paljon! En olisi etukäteen uskonut ja pelkäsinkin lääkitystä. Mutta onneksi kokeiltiin :)

Eipä mitään ihmeempiä täällä... yh:n arkea kaikkinen iloineen ja suruineen elellään :)
 
Keiju07
Onnittelut jo kaikille 3 vuotta täyttäneille! Meillä juhlitaan vasta viikonloppuna tai isommalla porukalla oikeastaan vasta siitä viikon päästä.

Itse haluisin kovasti pitää tämän pinon elossa, etenkin kun en ole naamakirjassa ja jotenkin nihkeetä se liittyminenkin. Mutta onhan tämä munkin kirjoittelu ollut aika verkkasta... nytkin olen viidettä viikkoa saikulla ja ekan kerran saan viestin aikaiseksi. Leikkaus sujui ok, omine kommervenkkeineen, ja onneksi sitten pahanlaatuiseksi todettu kasvain saatiin kuitenkin kokonaan pois ja muut näytteet olivat puhtaat eli vain yhden munasarjan menetin. Pärjään myös ilman jatkohoitoja, mutta seurannassa käyn toki 3 kk:n välein ainakin seuraavat pari vuotta. Terve kunnes toisin todistetaan.

Tytöt on ihania ja tytöillä on ihana ja luotettava hoitaja, joka on ollut tässä sairaalassaravausrumbassa (joo sain infektion ja olin kolmeen otteeseen osastolla) kullanarvoinen. Tytötkin hänestä tykkäävät (hoitaja saa haleja ja pusuja siinä missä me vanhemmatkin) ja muutenkin heidän arki rullaa kivasti. Voin vaan siis lämpimästi suositella tätä yksityisenhoidontuella palkattua hoitajaa niille, joiden kunnassa ko. järjestelmä on voimissaan. Toinen perhehän, siis kolmas lapsi, on mukana tässä hoitoringissä.

Likat lähti juuri yökylään ja me päästään kahden kesken ulos syömään. Ihanaa, etenkin kun mun vointi ei ole tällaista vielä aiemmin sallinut ja nyt saan jo ihan viiniäkin ottaa, kun ei enää ole sellaset killeri-antibiootit päällä. Mutta miten se on jotenkin, että ihanaa lähteä miehen kanssa, ja kuitenkin samalla mietin, että ketkä toiset olisi voinut pyytää seuraksi... Kai se on vaan pitkä parisuhde sitä, että vaikka toisen naama ei niin kyllästytäkään, niin ulkopuolinen seura on ihan piristävää. No pöytävaraus on vaan kahdelle, joten vietetään nyt sitten aikaa kahdestaan.
 

Yhteistyössä