LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

tjaa kuvaa Juhon tukasta, vaan täältä paukkaa. Tuollahan on aika ohut, eikä mikään pitkä tukka ollutkaan, vaan aika hapsu joka suuntaan..

Ennen


Jälkeen


:D

Mä kans kävin äsken Juhon kans vähän kaupungilla shoppailemassa poitsulle lisää uusia vaatteita, käytiin lindexillä, espritillä, jesper&juniorissa ja kappahlissa, jokaisesta tarttu mukaan ainakin pari vaatekappaletta :whistle: ja rahaa palo, mutta mä kans tykkään lastenvaatteista (tai siis rakastan) ja huomenna meinasin viellä mennä ostamaan jotain :whistle:

Isäntä tirautti kahvet :p :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Kiitos Topsy synninpäästöstä :D Mä vaan niin rrrakastan lastenvaatteita. Kai se luokitellaan jo sairaudeksi. Eelin takki on Sotkamosta. Oisko ollut euron halvempi. Lähes samat hinnat oli joka paikassa (myös nettikaupat). Saitko Mintulle sen siilipuseron?
Oisin saanut vaan jätin ostamatta, ostin 4 mekkoa :whistle: Ei tuo tyttö jouda paitoja pitääkään... Hyvä tietää että Sotkamon hinnat on samat, voi siis huoletta tuolta tilata. Limet housut pitää kans saada, on muuten aika edukkaat tuolla sisukkaassa :p
Harmi vaan kun tuohon poikien takkiin ei ollut housuja. Tuohon hintaan jo raskis ostaa. Siinä Annin tulevassa takissa on tosi herkku se nappilista selässä. Jokohan se siilipaita meni? Eelikin on toivonut sitä...

:saint:
 
Milekolle voimia :hug:

MaMan tytöllä tosi nätti nimi =)

Mun töissä käynti loppu nyt tähän, kävin lääkärissä ja sain äloman alkuun asti saikkua ton takapuolen kivun takia. Ihan helpottunut fiilis. Eipä tässä olis ollut kuin muutama työpäivä enää jäljellä mutta tehköön ne joku muu.

Hipkukalle pidetään peukkuja pystyssä...
 
Ruusumaria nyt "nautit" loppuraskaudesta :D

Hipkukka toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa ja saatte pikkukakkosen ensi syksynä kotiin :heart:

P u P u komea poika tuo Juho =) oikea pellavapää :heart:

Meidän tytöllä tuo tukka kasvaa epätasaisesti :eek: paikoittain kasvaa oikeita liuhakkeita ja sitten on kohtia missä tukka on paljon lyhyempää, mutta eiköhän se siitä :D Pitää jossain vaiheessa vähän tasoitella noita liuhakkeita...
 
Juhostahan tuli niin ison pojan oloinen että =) Meillä ollaan poikien päitä kynitty ja tuossa vuoden tietämissä, paitsi esikoisen kuontaloa jouduttiin monta kertaa jo ennen 1v päiviä. Meillä on jännästi tenavilta aina vähentyneet karvat päästä... Esikoisella eniten ja Kiia rassukalla vähiten :D Nythän tuollakin on nuo alkaneet kasvaa. Saa kasvaa vielä enempi ja sitte vasta tasoitellaan. Kiiallehan "tulee" pitkät hiukset :whistle: Tai pitkät ja pitkät... Semmoset että saa ponnarit ja saparot, äiti tahtoo kun barbin hiuksia ei ole kiva letitellä ainoastaan :saint: Mun "nukke" jolla on samperin kova oma tahto ja voipi äidin haaveet jäädä vain haaveiksi kun typy sanaisen arkkunsa joku päivä avaa

ruusumaria nauttii nytten ja huilaa ennen pienen tuloa. Koskas sulla olikaan la?
 
Juholla ihana tukka -
Milekolle jaksua -
Ruusumarialle leppoisaa loppuraskautta (vai oliko se leppoisaa vai turvonnutta , muistaakseni - siis mulla )-

Topsy ja Susa - shoppailuintoa -taidan minäkin olla ihan kohtuu tällääjä , tosin pihistelen joissain kohtaa ja noita kirppiksiä yhä väliin katsastan.

Eli tekee niiltä löytöjä - 92cm Reimatecin haalarin sain 22e , ihan uudenveroinen ja samallakertaa rymyhaalarin välikaudeksi ihan halavalla - ja ihanat kissafarkut ja farkkutakin ja ja ... Tänään tosta Paljekirppikselt sitten meandi-hameen ja uusia pikkuhousuja pimulle - oon aloitellut iltaisin vaipattomuus harjoituksia , jos tosissaan alkaa niin siinä hommassa kuluu pikkareita. Kastuu siis...

Hoidossa on Viulla yhä mennyt kivasti - en valita. Tekevät väliin laskiaistempauksia, tänään on jumppakerhoa ja kuuntelevat levyjä ja piirtävät ja ja ... me vanhemmat on ostettu sinne ksylitolitabletteja ja kotonakin niitä napsitaan , tärkeä osa ruokailua tuo 'Tapti' - 'hamphaille'.
Viu puhuu - väliin jo 3 sanan lauseita - 'Ei saa puhua' ' Toiset nukkuu' 'ei syö koru' jne jne ...
ja esimerkki meidän ruokapöytäkeskustelusta kun Viu nousi seisomaan syöttötuoliin (tekee sitä alituiseen ...) :
- 'Pomppii '(Viu seisoen ...)
- 'Ei pompi, istuu alas' (äiti)
- 'Tanssii '(Viu itseään maltillisesti keikuttaen)
- 'Ei tanssi, istuu alas' (äiti)
- 'Keikkuaaa' (Viu nauraen ja itseään keikuttaen ...)

Onneksi nuo liikkeet on varsin mietoja ja maltillisia , mutta kyllä syntyy keskustelua ... :)

Parina päivänä on ollut ihana migreeni - ja aamulla tosiaan ihana hammaslääkäri sessio. Rentoutusta kerrakseen.
Lisäksi oon tehnyt hiihtisviikkoa sisään , sumplin Viun hoidon naapurille ja kaverille - siten että tulee 3*4 t päivä ja yks kokonainen hoitopäivä... ettei tarvitse viedä päiväkotiin.

Toteutuiko se lokamammojen tapaaminen ? Milloin ? Vai oliko jo ? Mitkä fiilarit ? Me ei kyllä ehditä minnekään ...

Kampaajalle sentään pääsin maanantaina ja ne tekokynnet (geeli) on jo historiaa... ai niin Viu taitaa osata sanoa 'Kynnet n (h)apsuu ' - en kyllä tunnista että oisin noin sanonut ... vaikka niinhän siinä kävi :)

Toivottavasti ehdin lisääkin raapustaan ja muita kommenteeraamaan ...



 
Ihana Viu noitten puheidensa kanssa ...

Pikaseen "merkkailen"... nyt on haastattelut tehty ja kuvat otettu ;) saapi sitten viikon päästä vissiin lehdestä lukea... :whistle:
Meillä välikausipukuna muistaakseni tuola 86cm Reiman haalari, Peetun vanha siis mutta todella siisti.Se saapi piisata.Sitten on paljon sellasia ulkohousuja,farkkuja,verkkareita ja fleecetakkeja, yks anorakki jne... että eiköhän noilla pärjää.Kengät täytyy ostaa...lenkkarit ja sitten jotkut kevät kengät.Peetullekkin muuten tarttee (mietiskelen tässä ääneen), tai täytyy pyytää synttärilahjaks Peetulle niin pääsee ite halvemmalla...

Nyt iski nälkä ja kaveri tulee kylään joten heipparallaa :wave:
 
Sanni sanoo joka asiaan kovaäänisesti: ei oo
Penkillä rmyää ja pöydälle kiipee. Hyppii sängyssä ym. Tänään tyhjenti miehen voimakkaan tuoksusen suihkusaippuan pesuhuoneen lattialle ja liukasteli siinä ihan onnessaan. :kieh:

Meillä on tuo 74cm toppahaalari ihan sopiva ja osin löysäkii. Oon nyt mesästäny sellasta 80cm:n vaaleenpuna-muta Remua, mutta hirveisiin hintoihin huutiksessakii nousee |O

Ite oon saikulla perjantaihin asti. Jospa tässä sais selkiytettyä ajatuksiaan pikkasen. Hautajaiskukkia oon tilaillu ja värssyjä katellu kera kyynelien.
Tänään toinen ystävä sai saman viestin kuin minä. Hänen ystävänsä nukkui tänä aamuna pois. Vuoden sairasti vatsasyöpää. Minäkin hänet kyllä tunsin. 1,5v poika jäi isän kanssa suremaan. Kyllä elämä on sitten epäreilua...
 
voi voi taas :( helvetti sanon näitten kakkien ruokakokeilujen kanssa... ei lähteny sit iho rauhottumaan, leviää taas! pelottaa että se on kohta samanlainen kun sillon viime syksynä :eek: no pitää huomenna soitella polille et en saa tota rauhottumaan sit millään.
 
viu kyllä osaa jo puhua vaikka mitä,ihana tyttö :D

tinakenkätytölle
tsemppiä sinne!!
kun nyt ei kovin pahaksi se iho menis ..:hug:

milekolla
rankat ajat,en osaa sanoa mitään..lämmin halaus sinulle :hug: :'(

voi kauhia sentää ku poijaalla meni päikyt myöhään..se nukahti 17.30 ja heräs ennen puolta kasia..
mitenhän tuon sais 20.30 nukkumaan..ei mitenkään.
varmaan annetaa valvoa pikkasen pitempää,turha se on huuattaa.
minäki täällä kahvia vielä kittaan,jäätelöö tekee mieli joten taidan suunnata siwallw,koiraki pitää käyttää nii siinä samalla haen :p

myöhemmin lisää :wave:

ps: tiipii missä sie oot,huhuu!!
 
Pari kuvaa laitan kun ei oo muutakaan asiaa :D

ai miten niin meillä on sähkönen sohva :LOL: leipuri hiiva leipoo pullaa nyppi noita pieniä kökköjä taikinasta ja lateli riviin "nääääääääiiiiiiiin, nääääääiiiiiiin"
Pessi kuvittelee että kaverin päällä voi kävellä :whistle:
 
mulle iskee pieni stressin poikanen :whistle: :/ perjantaina molemmat pojat olisivat menossa mummilaan yökylään mutta suuresti pelkään että multa puuttuu vallan seura viihteelle lähtijäks... :'( ei voi mennä näin...kaks kaveria jotka olivat molemmat ens alkuun lähdössä, ovat sanoneet että ei vissiin kuitenkaan oo rahaa lähteä tms... :headwall:
 
välikausipuvusta meillä jonathanin välikauspuku,kokoa86 cm taitaa olla joksenkin reilu tolle tapille :D tosi ihanan värinen oli ruskee v-pun (ei pinkki) lähinnä aniliininpunanen ehkä tummempikin.sitten huutiksen jonathanin puku,ja sitten vielä huutiksen välikausihousut ja henkan ja maukan tilattu kevät takki..mies vaan kerran kyseli että millos venla meinaa noita pitää..no takkii ja housuu kauppa ja kyläilyasuna..noita pukuja hoidossa sitten..

miun nutrilet kuuri taitaa hiipuu,pakko on syödä jotakin muutakin kuin pelkkiä noita pusseja,mie saan armottoman päänsäryn jos en jotain kunnollista pistä suuhuni..oon aamupalan ja lounaan syönyt ihan normaalin..ja muuten sitten olen noita pusseja juonu.muutamana iltana on sitten ollut niin kamala päänsärky että huh huh..
olihan nuo aluksi aika mielenkiintosen makusia..mutta kaikkeen tottuu..

miun pitäs kohta sinkoutuu töihin..
 
Niinukka
Mulla kanssa ois tuokka kaapissa 4 viikon Nutrit. Alotuspakkaus ja sitten pirtelöitä, keittoja ja patukoita.
Sitä päänsärkyä jos jaksais joitain päiviä, niin menee ohi ja tulee (kuulema) tosi hyvä olo, kun elimistö pääsee kunnolla ketoosiin, mikä on tuon vlcd:n idea.
Sitkeesti vaan keittoja nassuun. Salaatteja ja vihanneksia sekä hedelmämehujahan saa syödä. Kokeile niillä saada sitä päänsärkyä pidettyä pienemmällä.
Laihdutusvauhti voi noilla olla melkosen huima. Tiedän tapauksia tyyliin 15kg/4vkoa, 12kg/3vkoa jne. Mutta alkupainokin on sitten ollut...
 
Huomenta :D

Ihania kuvia juhosta ja pessistä :heart:

Kamala tuota viuta miten se jo noin puhua pälpättää :eek: :eek: :eek: ihanaa kyllä varmasti :)
Tulee taas tunne,että melina ihan "alikehittynyt",kun "eitä" vaan sanoo :(

Vk-puvusta meillä syksyltä reiman 80cm,mutta en tiedä meneekö enää melinalle?! Täytys kokeilla..mutta jokatapauksessa joutuu ainakin yhden uuden puvun ostaa,kun sen päikyn aloittaa.

Kiitos muuten niistä päiväkoti vinkeistä kaikille :flower: :)

Nyt aamupuurolle :wave:
 
Krisu
Millanen puku? Jos ei Melinalle mee, niin oisko myytävänä?
Äläkä suotta hättäile tuon puheen kanssa. Jokainen oppii ajallaan. Viu on puheessa tosi kehittynyt. Normisti tenavat alkaa puhelemaan lähempänä kahta vuotta. Sitä ennen tulee lähinnä yksittäisiä sanoja.
 
Krisu ei meidänkään Ilona montaa sanaa sano. Äiti ja isi tulee satunnaisesti ja kissa on yleispätevä sana joka käy kaikkeen :D Eli meillä on varsinainen kissatyttö :LOL:

Laihduttamisesta täälläkin on mistä pudottaa, mutta näin imetysaikaan ei kovin rankkaa painonpudotusta voi tehdä. Pikkuhiljaa jos saisi tuota painoa pois kun jättää nuo herkut pois :whistle: (helpommin sanottu kuin tehty :ashamed: ) Onneksi painoa on nyt kuitenkin n.9kg vähemmän kuin ekalla neuvolakäynnillä kesäkuussa :D
Huusin Ilonalle ison paketin vaatteita huutiksesta, eipähän tarvitse hetkeen hankkia vaatteita neidille ja onhan niistä sitten Pihlalle aikanaan... Ja tarttuihan sieltä kirppikseltä Pihlalle vaatetta vaikka tuolla on kaapit pullollaan Ilonalta pieneksi jääneitä vaatteita |O mutta kun ei osaa olla ostamatta :ashamed:
 








Tämmöisiä olen vasta harjoitellut tekemään....Lillis taisi tällaisia myydäkkin.... :whistle: älkää kauhean tarkkan katsoko jälkeä nämä on siis harjoituskappaleita.

Sydän korussa on Swarovskin kristallisydän ja organza nauhaa, hopeoidut korulukot. Noihin enkelihin on osia valmiina myynnissä.
 
keffeli: no voi harmi,toivotaan että ne sun kaverisi kuitenkin lähtis.
tai sitten meet vaikka yksin :)
varmaan sattuis tuttuja olemaan tai sitten löydät uusia...
mutta mee ihmeessä B)


piituli tehnyt hienoja koruja!!

täällä on aivan upee ilma!!
kävin ulkoilemassa pojan ja koiran kanssa.
pulkalla mentiin ja käytin leikkikentällä.
siis ei ollut koiruus kentällä mukana,ootteli siellä kauempana ja katteli ku tää yks kikatti liukumäkee laskiessa :)
ai että toi muksu tykkää laskee mäkee massullaan :heart:

ja herneet on meillä nyt se ykkösjuttu.
ihana ku toi käsillä syö niitä :D

no palailen taas myöhemmin,kaverin kanssa aateltii lähtä kaupassa käymää :wave:
 
Kyllä mä Milla-Maria meen sitten tosiaan vaikka yksin.. :headwall: ... hiukan kyllä tänään alkanut kurkkua koskemaan...tosin tuonne alas on tunkemassa toi yks viisuri että jos se olis sitä mikä säteilee jotenkin sitten :whistle:

Piti niin alkaa kouluhommia tekemään mutta kun ei nappaa...ei sitten yhtään.
Harjottelu paikkaankin niin piti soitella mutta en saa aikaseks :headwall:
 

Yhteistyössä