LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Krisu lusikan käyttö on mitä on milloinkin mut haarukka on kivempi värkki ja sillä jotain suuhun meneekin..
Täytyykin kokeilla tuota haarukkaa seuraavaks kun on makarooni ruokaa..muu ruoka kun tarvii edelleen olla niin mössönä tai kastikkeeseen upotettu,että ei neiti sitä haarukkalla varmaan saa yhtään suuhun :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
ai hyvä ihme sen kiian kanssa,pienten tyttöjen täytys olla jo untenmailla...meillä on reilut 3h jo kuorsannu..
Kyllähän tuo jo nukkui mut heräsi Jepen huutoon (kun toinen rönys portaissa) nyt ei nuku millään ilveellä. Sängyssään puuhaa kaikkea muuta :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Krisu lusikan käyttö on mitä on milloinkin mut haarukka on kivempi värkki ja sillä jotain suuhun meneekin..
Täytyykin kokeilla tuota haarukkaa seuraavaks kun on makarooni ruokaa..muu ruoka kun tarvii edelleen olla niin mössönä tai kastikkeeseen upotettu,että ei neiti sitä haarukkalla varmaan saa yhtään suuhun :eek:
Miä välillä seivästän Kiialle makaronia valmiiksi haarukkaan :D Itse kun huitoo sillä niin ne makaronit on myös kaikkialla muualla kuin suussa. Lusikalla ruoka on kyllä suurimmaksi osaksi sylissä.. nuolee sitten sitä puol tyhjää lusikkaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Krisu lusikan käyttö on mitä on milloinkin mut haarukka on kivempi värkki ja sillä jotain suuhun meneekin..
Täytyykin kokeilla tuota haarukkaa seuraavaks kun on makarooni ruokaa..muu ruoka kun tarvii edelleen olla niin mössönä tai kastikkeeseen upotettu,että ei neiti sitä haarukkalla varmaan saa yhtään suuhun :eek:
Miä välillä seivästän Kiialle makaronia valmiiksi haarukkaan :D Itse kun huitoo sillä niin ne makaronit on myös kaikkialla muualla kuin suussa. Lusikalla ruoka on kyllä suurimmaksi osaksi sylissä.. nuolee sitten sitä puol tyhjää lusikkaa :LOL:
Meillä käy myös noin sen ruuan kanssa,kun neiti kääntää sen lusikan just ennen suuta väärin päin :headwall: ja muutenkin pitää siitä lusikasta jotenki tosi oudosti kiinni ei nyrkissää vaan parilla sormella jotenski ja eihän se silleen onnistu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Krisu lusikan käyttö on mitä on milloinkin mut haarukka on kivempi värkki ja sillä jotain suuhun meneekin..
Täytyykin kokeilla tuota haarukkaa seuraavaks kun on makarooni ruokaa..muu ruoka kun tarvii edelleen olla niin mössönä tai kastikkeeseen upotettu,että ei neiti sitä haarukkalla varmaan saa yhtään suuhun :eek:
Miä välillä seivästän Kiialle makaronia valmiiksi haarukkaan :D Itse kun huitoo sillä niin ne makaronit on myös kaikkialla muualla kuin suussa. Lusikalla ruoka on kyllä suurimmaksi osaksi sylissä.. nuolee sitten sitä puol tyhjää lusikkaa :LOL:
Meillä käy myös noin sen ruuan kanssa,kun neiti kääntää sen lusikan just ennen suuta väärin päin :headwall: ja muutenkin pitää siitä lusikasta jotenki tosi oudosti kiinni ei nyrkissää vaan parilla sormella jotenski ja eihän se silleen onnistu...
Muutes meillä on Jepen aikaisia lusikka ja haarukka (muovisia) ja ne on jännän mallisia. Se varsi on taivutettu sillee jännästi.. osaankohan selittää.. jos norm.lusikka on suora niin nää taipuu ennen lusikka osaa vasemmalle. Poitsut oppi niillä syömään aikoinaan helpommin. Ei tarvi samalla lailla kättä kääntää kun lusikka on jo valmiiksi oikeassa asennossa. Onkohan niitä viel myynnissä?
 
huomenta!


tyty heräs jo puol 7..minnuu olis nukuttanu,ja nyt tuntuu että päätä käy koskemaan..piti jo ottaa särkypäälääkettä,ettei ihan mahottomaksi tää äitys.

ajattelin neitin kanssa lähtee vähän happihyppelylle,jos vaikka kävis pienen vaunulenkin.
mutta ekana tekemään kanakastike valmiiksi.
 
Josko sitä nyt olisi hieman aikaa, poju leikkii itsekseen autoilla tällä hetkellä. Aika harvinaista, koska yleensä aamuisin poju roikkuu mun jaloissa koko ajan, sylissä vaan pitäisi olla ja äitin muutenkin lähellä.
rontti vielä ei ole pahoinvointi alkanut, ihan alussa vasta menossa. Ihan vielä en edes kunnolla usko koko asiaa. Jos vielä muutaman testin tekisi varuiksi. :LOL:
mileko ei vielä lisäillä mua etusivulle, kunhan hieman enemmän tulee viikkoja kasaan, niin sitten.
Meillä ei syödä itse, lusikka kyllä pitää olla omassa kädessä, mutta ei sitä varten että sillä saisi ruokaa suuhun, vaan että sillä paukutellaan lautasen reunaa ja ruokaa. |O Ja aina parempi jos ruokaa roiskuu ympäriinsä. :headwall:
Joskus tulee annettua samaa ruokaa kaksi kertaa päivässä, aika harvoin tosin.

mitäs vielä muuta, vitsi kun ei muista...
 
krisu meillä kans toinen koirista on paukkuarka. Eilen illalla kun oltiin menossa lenkille, niin johan sitä jossain kaukana pari paukkua paukahti. |O siihen meinasi tyssätä meno. Hetken aikaa sai yrittää keppien kanssa houkutella herraa liikkeelle. Onneksi ei enää paukahtanut, niin sain herran "nurkalle" pissalle. Tänään ei enää parene tehdä pitkiä lenkkejä, ihan vaan pikkupyrähdyksiä.
Meillä on rauhottavia koiralle, aavistuksen verran rauhallisempi on lääkkeiden avulla sisätiloissa, mutta ulos ei saa paukkujen aikaan. On se kamalaa katsottavaa kun toinen pelkää. :'(
Toinen koira ei taas korvia lotkauta paukuille. Saa vaikka ihan vieressä raketteja ampua niin narttu ei välitä.
 
Huomenta!
Kiva kun palsta on herännyt henkiin :)
Saikos se Kiia unta, entä äippä? Onkos poika miten kipiä tänä aamuna eilisestä putouksesta? Hui sentään :eek:
Kiva huone Venlalla :) Kyllä siellä nyt neidin passaa! Ja voi toista seisoskelijaa syöttiksessä :whistle: :D
Mä kävin eilen vähän alessa ja kirppiksellä. Tein hyviä löytöjä :) Täytyykin alkaa pyykkäämään noita rytkyjä että pääsevät käyttöön. Lastenhuoneeseen ostin koreja kaappeihin ja illalla lajittelin noitten kamoja. Viel pitäs käydä läpi jälleen kerran lasten vaatteet, siellä tuntuu taas pientä vaatetta olevan :headwall: Sais itekin vissiin kirppispöytää varailla...
Ihana oli toi puumaja sänky, jonka susa linkitti :eek: :p Siis aivan mahtava!!!!!! Mutta yks pikku vika....hinta oli aika mojova :/
Noita jatkettavan sängyn patjoja on ainakin anttilassa hintaan 49.
Ja tossa toisessa simppelissä sängyssä oli kans noita reunoja, et eiköhän sellaseenkin vois jo laittaa samaan aikaan kun laittais jatkettavaan. Tai sitten laittaa matalamman reunan seinää vasten. Meillä on vähän tota tyyliä yks sänky ja tykätty on.
Hieno tatska yksäidillä, ja kuten tuutis sanoi, vielä monta jalanjälkeä mahtuu ;)
Eivaan, täytyy vissiin alkaa taas hommiin.
 
huomenta!
pinnasängyssä meidän napero saa nukkua vielä piiiitkääään :D ! ei siis puhettakaan että pysyisi tavallisessa sängyssä,kiipeäisi samantien (pääedellä ) lattialle :eek: !
kiipeäminen onkin ihan suosikkipuuhaa! koko ajan kapuaa jonnekin,ja väliin aina mytkähtelee lattialle :headwall: ! ajaa noita autojansa aina johonkin pöydän,lieden tms eteen ja nousee seisaalleen auton päälle jotta yltää sitten ottaa haluamansa tavarat :headwall: :headwall: :headwall: !
ja vaatekoko pääasiassa 90cm,toppis jo 92. pitkä poika :heart: ! vyötärö on kaventunut liikkumisen myötä niin että mahtuu pykälää pienemmät housuvaipat jotka ennen puristi massusta :LOL: ! on kyllä semmonen ikiliikkuja ettei ole sekuntiakaan paikoillaan,ja unillekkin on hankalaa malttaa rueta :headwall: :headwall: :headwall: !

kiva tatska yksäidillä :heart:

ja nyt pellolle tuon herhiläisen kanssa :wave:
 
Huomenta. Meillä nukahdettiin klo 00.30 :/ Ja itse olin just nukahtamispisteessä klo1 niin Jeppe tuli alas valittamaan ettei saa unta kun pelottaa :( Tais putoaminen järkyttää niin paljon ettei osannut nukahtaa. No tehtiin nopeasti peti olkkarin sohvalle. Kuuntelin kun toinen pyöri ja hyöri pitkän aikaa ennen unta. :( Ja klo 3.30 herätys oli taas! Poika käveli unissaan taas paniikissa |O :headwall: Aina siihen kävelyyn liittyy jokin tapaturma/sairastaminen tms. Että näin hyvin yö meni. Ja pitäis muka tänä iltana/yönä taas valvoa...

En tiijä viel onko tuo kuinka kipee kun just toinen heräilee Taavin ja Kipsuttimen möykkään.

*menee hakemaan lisää kahvia ja buranaa. kummasti tuo valvominen tekee päänsäryn, on kuin ois kankkunen*
 
Ai niin, meil on tuolla varastossa mäntyinen ihan perusjatkettava sänky. Se on ollut kaikilla kolmella pojalla ja pitäis olla ihan kunnossa oleva. Jos sen vaikka hiois (lakat pois) ja maalais valkoiseksi tai v.punaiseksi. Pohjavaneritkin saa suht helpolla vaihdettua jos tarvii. Saa luvan kelvata neidillekin.

Pitäiskin laittaa pojat tänään raivaamaan Kiian huoneen lattia (ite ovat sen sotkeneetkin) ja kantaa patjat alas. Tässä rannassa jytisee niin kovasti et ajattelin noiden olevan parempi nukkuu alhaalla (jos pelottaa tms.)
 
kysymystä pukkaa mitä vaippoja työ pidätte mukuloilla?
ite oon miettinyt noita housuvaippoja,onko ne minkalaisia?vaikka taisinhan minä noilla isoilla tytöillä niitä aikoinaan pitää..mutta jotenkin tuntuu että tuo teippivaippa on hyvä...pitääkö sitä pakosti käydä housuvaippoja pitämään?.tietysti silloin kun alottaa pottaharjoitukset niin ovat varmaan käteviä..vaikka eipä meillä ees tota pottailua ole aloteltu.mites muilla pottailut?

käytiin tytyn kanssa ulkona,aika kova tuuli tuolla.ei oikein kävely onnistu tuolla lumessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Susa meillä on juuri tuollainen sänky Ellalla. :D siis valkoisena plus tytön omilla extra koristeluilla :kieh: vahaliiduilla saa kaikkea kivaa aikaiseksi varsinkin punaisella |O
Meinasinkin kysyä, että millasia sänkyjä cittarista löytyy, mutta kävin jo katsomassa. Ei ollut ainuttakaan mallia täällä. Löytyykö tuohon sopiva patja ihan tavan marketeista, vai täytyyköhän mun tilata sängyn mukana? Tuolla verkkokaupassa maksoi 69,90. Onko nekin noin kalliita?!
Tuohon sänkyyn patja löytyi niinikään Cittarista ja hinta oli muistaakseni n. 30 euroa. Se on jatkettava Familonin eli siinä on patja ja jatkopala.
 
Mamma3 Kiitos vastauksesta :flower:
Tuuti Minkä aikaa noissa jatkettavissa yleensä nukutaan, jos se on jäänyt jo pojilta pois?

Pakko hehkuttaa. Eeli nukkui pitkästä aikaa koko yön! En tiedä oliko ratkaiseva tekijä Topsyn neuvot, särkylääke, valaistuksen muuttaminen vai joku muu mystinen seikka.
Niin ja anteeksi kun taas jumitan tähän itselle ajankohtaiseen sänkyasiaan, ja muiden paljon tärkeämmät uutiset jää välillä kommentoimatta. Tai kommentoin usein mielessäni, mutta unohdan kirjoittaa sen.

Hyvää uutta vuotta tasapuolisesti kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Voi hurja tuota Venlaa! Niin varma itsestään ja voitonriemua uhkuen :eek: :heart:
Samaa kattelin :D
Meillä Emma seisoo samanlailla ja yleensä vielä istuu laidalle ja nostaa jalat ilmaan että varmasti on vaarallisen näköistä....sillä on kiva pelotella mummua kun se on vahtimassa.... :LOL:

Minä olen päättänyt että jos putoaa niin putoaa....en minä sille minkään mahda.

Meillä on siis Tripp Trapp kopio ja yksi aito Tripp Trapp, aitoon ei voi Emmaa laittaa kun selkänoja on niin matala. Kopiossa on puolet korkeampi selkäosa.
 

Yhteistyössä