Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

Onnea, Onnea Lillastina. =) Ihanaa, tyttövauva :heart:

niinukka: kirjan nimi on Morsiuskesä.

Mirkku: Hyvä juttu kuitenkin kun ei normaalisti ole mitään haittaa hermoviasta.

Pikaisesti kävin vaan kommenoimassa

:D Nyt pitää mennä iltatouhuihin. :wave:
 
Onnea Lillis, aivan ihania uutisia :heart: :hug: ! Ja ihanaan aikaan vauveli syntyy, kevään korvalla :) . On se ihmeellistä tämä ajan kulu, että Pupulla kohta seuraavaksi aika :D

Piti jo aiemmin kommentoida, mutta pitikin kesken tästä lähteä, että ihana leikkimökki Katjannalla :heart: ! Kyllä kelpaa lasten leikkiä noin nätissä :) . Minä oon tänä kesänä ehtinyt lukea jo jopa 4 kirjaa, mikä on mulle paljon ja tänään hain kanssa taas uuden :p . Ihana lukea nyt illalla tuolla meidän uudessa makkarissa, kun ilta-aurinko paistaa suoraan sänkyyn pienistä vintin ikkunoista :heart:

Meillä oli ihana päiviä, ihana ystävä lapsineen kylässä. Molemmille isommille oli omat kaverit ja tuo pienin kulki keskimmäisten perässä tyytyväisenä. Sai äidit rauhassa jutella syntyjä syviä. Ja ruuat ja teet kun syötiin terassilla, jäi kaikki sotkutkin ulos :) . Onpas jotenkin ihana fiilis taas kerran. Sitä samaa toivottelen teille kaikille :wave:

Hemulille tsemppiä pyöräkuuriin! Mun pyörä taitaa olla raskas ja muutenkin, pyöräily on jotenkin niiiin raskasta olevinaan, ei mun juttu. Mutta aamulla tein taas tunnin reippaan kävelyn :) . Ja huomenna uusiks. Mies kun on illoissa, kävelen silloin aamulla.
 
lillastiinalla ihania uutisia.Onnea :heart:

hipkukan mummoloille ihanan iso yllätys jos eivät ennen synnytystä tiedä että odotat.Tai vaikka näkisivätkin siut niin ihana salaisuus edelleen sisällä-kaksoset.Eikö kukaan ole vieläkään kysynyt että odotatko?

ravintolassa syömisestä myö ollaan aika paljon käyty ravintoloissa syömässä. Malttaa hetken syödä ja sitten lähtee juoksentelemaan.Ei siinä oikein itse pysty nauttimaan ruokailusta :(

Uhmasta MILLONKA SE LOPPUU??? Pelottaa oikein muuttaa kerrostaloon,joku varmaan tekee ilmotuksen sossuun kun neiti karjuu kuin päätä leikattaisi, varsinkin päiväunille laitossa..karjuu sen 1h30nmin. (maksimi minkä jaksan yrittää unille) Kun suuttuu repii itseään tukasta ja huutaa.Puree itseään, hakkaa päätä mihin sattuu, läpsii ja repii. |O Ja kaikki on "ei, ei ja ei".

Mie ilmottauduin tänään juoksukouluun ja se loppuu vuoden päästä helsinki maratoniin.Oon aina halunnu juosta maratonin mutta yksin ei tule harjotuksistakaan mitään.Kaverin, jonka kanssa ollaan aina yhdessä treenattu muuta liikuntaa niin lähdetään nyt sitten kouluun. HUIS HAIS läskimakkarat vyötäröltä...kuukauden päästä alkaa :D :D Oon intoa täynnä ku ilmapallo
 
L-S Onnea teille :flower: Toivottavasti osaat kaikista ylimääräisistä vuodoista huolimatta nauttia raskaudesta. Miun hermot ei meinaa kestää mitään tuhruja...

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Eikö kukaan ole vieläkään kysynyt että odotatko?
Ei ole kukaan kysellyt. Ehkä eivät viitsi mitään ääneen sanoa, kun ovat monta vuotta toitottaneet, että mun pitäisi hiukan lihoa (miun painoindeksi menee alipainon puolella) :LOL: Minusta tuo maha jo selvästi näkyy. Varsinkin kun oon mukavuussyistä siirtynyt äitiyshousuihin. Viikonloppuna oltiin koko päivä miehen tädillä, eikä hää ainakaan mitään sanonut. Eikä koiratreeneissäkään tänään kukaan mitään kommentoinut :whistle: Mie kerron teille heti, kun joku ääneen ihmettelee miun lisäkiloja.
 
Iltoja :wave:

Kovin näyttää samanmoista kaikilla olevan tuo ravintolassa syöminen :headwall: Ehkäpä ne tästä joskus oppivat ja siihen saakka antaa muitten tuijotella ja voivotella :D

Lillastinalle iiiiiisot :hug: Ihanaa :heart: :heart: :heart: :heart:
oikein paljon tarrasukkia matkaan!!!

Mullakin oli tänään nt-ultra. Kaikki oli hyvin ja reilu 6cm pitkä ihmisen alku siellä masussa köllötteli :heart: :heart: :heart:
Torstaina oiskin sitten eka lääkärin tarkastus eli pääsee taas ronkittavaksi..se kun on niin mukavata :/

mitenköhän dogtorin raskaus etenee? En ole ainakaan huomannut,että nyt hetkeen oisit kirjoitellut?
Eikä millistäkään ole kuulunut....

jaahans,josko sitä sitten lähtis unten maille |O |O |O
 
Huomenta,

Onpa outoa kun neiti ei ole kotona. Just luin Kalevan ja join aamukahvit. Meillä on nyt kesälomalla ollut vähän myöhäinen rytmi. Kivaa tämäkin kun saa nukkua pitkään eikä ole kiire mihinkään. =)

Eilen löysin vihdoinkin keittiöön uudet matot. Niitä olen etsinyt varmaan puolivuotta enkä ole muka mieluisia löytänyt. Nyt sitten eilen lähdin ajan kanssa mattokaupoille ja jopa löysin ne =)

Rontti: Oletpa sinä ehtinyt lukea monta kirjaa kesän aikana. Mulle tämä on vasta ensimmäinen kirja tälle kesälle. Pienistä asioista niitä noita onnentunteita tulee mullekin ja minusta se on ihana tunne. Ja on oikeastaan aina tullut lapsesta saaka. Olen aina ollut sellainen tunteilija ettei paljoa tarvita kun olen onnellinen =) Viime viikolla yksi minun lapsuuden ystävän soitti ja valitti puhelun alussa että hän on niin väsynyt. ( ihan normi perhe-elämä väsymystä ) No loppujen lopuksi me naurettiin lähes koko puhelun ajan niin että minullakin oikein posket hehkui kun puhelu loppui. Lähes samantien kun laitoin luurin kiinni sieltä tuli viesti että: Olipa pirstävää ja mukava jutella =) =)

Vip: sinäpä olet reipas pikkuvauvan äiti. Oikein piti mennä katsomaan aikaisempia viestejä että olitko se sinä jolla oli just kastettu vauva. Mukavaa kun sinulla on virtaa vaikka talossa on vauva. Juoksukoulussa on varmasti mukava. =) Mikä teidän esikoisen nimi olikaan? Oliko Melina? Mielenkiinnosta vaan kyselen kun tuo pikku neiti on nyt sitten meidän neidin kaima. :heart:

Täällä on tulossa taas oikein nätti päivä B) Pitää lähteä aamupalalle ja sitten ulos. :wave:
 
Heipparallaa kaikille!

L-S: suuret onnittelut! :heart: :flower: toivotaan tarrasukkia matkalle ja rutkasti onnea tulevaan! :hug:

En ole piiiitkäään aikaan täällä pyörähtänyt, silloin tällöin juttuja lueskellut ja kun jotain olisin kirjoittanut, niin tietty tuli aina poju keskeyttämään....

Kesä on ja kuuma, parinkympin lämpökin tuntuu jo aika tuskalliselta... näitä odottajan iloja... :whistle:
Vähän meidän kuulumsia:
Pojulla on sanavarasto laajentunut, joistain aikaisemmin selvistä sanoista (esim. leipä, maito) on nyt uusien myötä tullut epäselvempiä (peepä, mm-to) , joutuu oikein kunnolla keskittymään ja miettimään, että mitäköhän mahtaa tarkoittaa. Ja kun äiti ei tarpeeksi nopeasti tajua :D , niin hermohan siitä pikkumiehellä menee... |O

Pottailussa on tullut takapakkia. :( Poju "aloitti pottailun" n. 10kk iässä, jolloin suurin osa kakoista tuli aina pottaan. Nyt ei potta meinaa kelvata ollenkaan, yleensä tulee huutoa kun edes pottaa näyttää. :/ taas ollaan siis palattu kakkapyllyä pesemään. Eipähän se taito ole sitten ruosteessa kun kakkonen putkahtaa. :D

Ravintolassa syömisestä: ei olla kuin muutama kerta käyty pojan kanssa ravintoloissa syömässä ja silloinkin ollaan valittu sellaiset paikat, jossa ruuan saa nopeasti eikä ole kovin ruuhkaista muutenkaan. Pari ensimmäistä kertaa tehtiin niin, että syötettiin poju kotona ettei ravintolassa saanut lainkaan omaa ruokaa. Pikkuautot oli mukana ja meidän lautasilta sitten sai mitä halusi. Nykyään poju saa oman ruuan, tai sitten meidän lautasilta kootaan ateria, riippuu nälän suuruudesta. Ihan suht hyvin jaksaa syöttötuolissa istua, kunhan vaan on muistanut ottaa pikkuautot mukaan, eikä ole laskenut lattialle juoksemaan. Jos etukäteen pääsee tutkimaan paikkoja, niin sitten ei kyllä jaksa istua paikoillaan ollenkaan. Muutenkin olemme yrittäneet pitää ravintolaillalliset vanhempien kahdenkeskeisinä aikoina. :heart:

Nukuttamisesta/nukkumaan käymisestä: Aikaisemmin meillä piti istua lattialla pojun sängyn vieressä ja pitää kädestä kiinni kunnes poju nukahti ja sitten piti hiljaa hiipiä pois ettei vahingossakaan pidä mitään ääntä johon poju heräisi. Aluksi tämä oli ihan ok, kun sitä nukutusta kesti vain 10-15min. Sitten kuin nukuttamiseen alkoi menemään 45min. alkoi oma pinna olemaan jo kireällä. :/ Lattialta nouseminenkin alkoi mahan kasvaessa olemaan mulle hieman tuskallista. Niinpä laitoimme nojatuolin poju sängyn viereen. Maratooninukuttamiset jatkuivat siis tuolissa istuen... Eräänä iltana olin valmiiksi jo ärtynyt, siirsin tuolin pojun sängynpäätyyn, poju kiipesi itse sänkyyn, peitto päälle, pupu kainaloon ja kerroin pienen iltasadun. Tämän jälkeen nousin ylös, toivotin hyvät yöt, annoin pusun poskelle ja vilkutin. Poju toivotti hyvät yöt ja vilkutti takaisin ja käänsi kylkeä. Kävelin huoneesta pois hyvin hämmästyneenä. Hetken aikaa odottelin oven takana, jos huuto alkaisi kuulumaan, mutta mitään ei kuulunut. Tämän kerran jälkeen olemme joka kerta tehneet samalla tavalla. Silloin tällöin kyllä poju jää vähän itkeskelemään, mutta kun käy uudemman kerran pusuttelemassa ja halimassa ja yöt toivottamassa, niin sinne se jää nukkumaan. :heart: Muutenkin olemme pojun päikkäreitä lyhentäneet, aikaisemmin jos sai vapaasti nukkua, niin nukkui 3h tai yli, tämän seurauksena yöt olivat risaisia. Nykyään annamme nukkua vai 1-1½h ja herätämme, silloin nukkuu täydet yöt, yleensä 21.30-8.00. :)
 
Pihalla oon kuin pulmunen kaikesta. pää/unet ihan sekaisin töistä vieläkin :ashamed:

Mutta siis Pupulla on ihana karvainen neiti siellä :heart: Jos ei olis koiraa niin kyllä iskis kuume :D

Paljon paljon Onnea Annille omasta kauniista nimestä :flower: :hug:

Ja ihania uutisia täällä. Paljon paljon onnea LillaStinalle :hug: :heart: Pienelle mielettömästi sitkeyttä pysyä matkassa loppuun asti.

Mutta nyt yritän päivittää tiedot etusivulle ja jatkaa täällä taistelua jokaisen tenavan kanssa :kieh: L-S äsken kuulikin meijen lasten suloääniä taustalta :whistle: :LOL:
 
Kiva kuulla Pepisastakin ja onnea :heart: :D ! Piti oikein tuolta etusivulta käydä tarkistamassa, oletko raskaudesta ennen hihkunut. Millos on la :) ? Ja heh, Krisukin kävin tuossa jo aamulla tarkistamassa. Sinun raskaus uutinen on minulta mennyt ohi tai unohtunut, oli olevinaan tänään uusi juttu :ashamed: , joten Onnea paljon teillekin :) !

Etusivuilla oon tosiaan tänään rampannut, piti nimittäin vielä sama tarkistaa kuin Katjanna, että oliko se tosiaan Vip, joka juuri sai vauvan, kun jo juoksukoulusta puhuit :D . Tarmoa piisaa siis hienosti, kuulosti oikein hyvältä! Minusta ei ikinä marattonille olis, mutta voishan tuollainen juoksukoulu vaikka auttaa asiassa. Pitäskös joskus yrittää kokeilla, kun tässä pari vuotta kasvattas ensin kuntoa kunnon lenkeillä ym. Nyt oon keksinyt vasta lenkeille musiikin. Että oli nopea askel tänään Suomipop 4 kuunnellen :D , olipas kivaa ja hyvä fiilis.

Aamulla täällä oli niin mahtava ilma, mutta mistä nuo kaikki pilvet sitten kertyi. Ennen ruokaa oltiin lasten kanssa tovi puistossa ja ihan jäädyin sinne... Tosin mies totesi, ettei ihme jos jäätyy, kun olin minishortseissa ja pienessä topissa. Jotenkin en osaa reissujen jälkeen ollenkaan lisätä vaatetusta. Lenkilläkin kiinnitin huomiota, miten toiset pystyy oleen kävelyllä jopa verkkatakissa, kun mulla pieni toppi ja silti hiki :LOL:
 
pepisalle onnea :flower: millonkas on LA? Miulakin on menny jotenkin ohi että krisukin odottaa jotta onnea sinnekin. :flower:

katjanna esikoinen on nimeltään Ella, nyt siis pikku neidit Ella ja Anni :heart: Ellalle piti tulla toiseksi nimeksi Maria mutta jostain syystä jäi pois ja tuli vain Kristiina.Maria tulee miun puolelta toiseksi nimeksi =) Mikäs tein Annin toinen nimi on? Oliko se Anni elsa maria? Vai kenen tytöllä se olikaan nimenä? En muista.

Mihin kummaan [/b]dogtor ja milli on kadonneet? Tohtori on kyllä FB:ssä mutta tänne et ole kirjoitellut kuulumisia.Miten vauva massu kasvaa? Mitäs Millille kuuluu?Monesta muustakin olisi kiva kuulla kuulumisia.
 
Katjanna Tuossa linkki, jossa kerrotaan carcassonnesta enemmän. Kuulostaa monimutkaiselta, mutta on simppeli ja loistava lautapeli - kannattaa tutustua.

http://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/carcassonne/


Lillastina
- Suuret onnittelut:heart:

Rontti ja Katjanna - mullakin on kesä mennyt lukiessa, mikään ei ole ihanampaa kuin laiskottelu hyvän kirjan. Kesäkuun alusta olen jo lukenut 9 kirjaa - mm. Nora Robertsia, Belinda Olssonia jne.. mä rakastan kirjakauppoja ja saisin uppoamaan omaisuuden niihin. Mies on samaa laatua, joten meidän kirjahyllyistä löytyy ihan pelkkiä kirjoja ja niitä on laatikoittain lisää varastossa... :)

 
mun mielestä pepisalla on ihan pian LA,ainaki pupun kanssa niillä lähekkäin oli ellen väärin muista,toisaallahan se on kertonu jo het alku ajasta :heart:
onnea kaikille odottajille joita en oo vielä onnitellu..

kiva ku kaipaillu ootte,on vaan niin paljon sattunu kaikkee ettei oo yksinkertaisesti ollu mielenkiintoa kirjoitella,naamakirjassa oon sit enempi,ku siellä on sitten tukijoukkojakin..

massu kasvaa hyvin,ja asukas siellä voi hyvin,tänään tasan 19 viikkoa,viikon päästä rakenneuä :heart:
paino on lähtenyt vihdoin ja viimein nousuun,kerkesihän se sen reippa 6kg pudotakkin,nyt oli noussut jopa huimat 350g mutta alku se on sekin..
supistelee kyllä ihan liikaa,kipeästikkin,nyt seurataan vuorostaan niitä :kieh: no mulla on sellanen stressi ollu etten yhtään ihmettele..
poikaisella hirvee uhma,mutta nyt on muutaman päivän onneks ollu ihan kiltisti ja raivoomatta..hirveesti juttelee joka asiasta ja uutta oppii joka päivä,liekkö sen takia noin paljon kiukuttelee..

vieraita tuli joten palajan joskus :wave:
 
Hei,

Kiitos Olivia linkistä. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta peliltä.

Kuuluihin siitä Dogtoristakin. =) Mikäs sinua nyt noin on laihduttanut? Stressikö vaiko onko huono vointisuutta raskauden takia?

Vip. Ihan oikein muistit minun neidin nimen. Minunkin toinen nimi on Maria sekä sitten minun mummu on Elsa Maria joten sieltäpäin meidän neidin nimet juontaa. Minun siskon tyttö on muuten Alisa Ella Kristiina. :D

Ihanaa! Minä saan neidin kohta kotiin :heart: Kauhea ikävä muka kun ei tuo ole paljon missään ollut yökylissä. Seitsemän jälkeen saa kuulemma mennä hakemaan. Sen jälkeen ovat mummun kans saunoneet ja vihtoneet :D

Laitan vielä kuvan minun Apinanpoikasesta kesäloma reissusta. Poika & Milli Menninkäinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
lillis kuis te jo nyt tiedätte sukupuolen??
Totta kai mä tiedän :LOL: :saint:
Mä vaan päätin, että nyt on tytön vuoro tulla :LOL: :LOL: Psyykkaan tässä koko ajan vauvelia, että jättää sen ylimääräisen ulokkeen kasvattamatta siellä masussa ;) :LOL:

Eihän sitä oikeasti tiedäkään, kun kuitenkin ne kaikki 13 alkiota on voinut kaikki olla poikia tai sitten ei. 50% mahdollisuus, että valkkasin tytön menemään roskiin suoraan... Kyllä mä taidan sen silti kysyä tällä kertaa, sanokoon isäntä mitä tahansa...
 
Dogtor; mikäs stressaa? Kerrotteko nykyään fb kuulumisia? Minä kun en sinne kuulu niin harmittaa kun ei tiedä mitään. :ashamed: Vai etkö halua edes puhua? Sen ymmärrän kyllä hyvin jos ei halua puhua näillä yleisillä palstoilla omia asioitaan. :hug: kuitenkin oli miten tahansa. ja jaksamista kovasti. :hug:
 
katjanna en kerro naamakirjassakaan mutta siel on sit sellanen keskustelu osio,ihan niinku messenger nii siel on mm. kummi ja täti joiden kaa puin asioita jne..
miehen kanssa kaikki ok mutta kaikki muu onkin sitten ihan niin pyllylleen kun voi olla..
sanoin jo miehellekkin että jos mulla ois raskausviikkoja puolet vähemmän niin harkitsisin tarkkaan pitäisinkö koko lasta :ashamed: ja tähän kommenttiin en tarvii yhtään ainuttakaan napisijaa,kiitos!!
täällä vaan on kaikki aika lailla..paskana..
ja täällä yleisellä en viiti kertoo,yv:nä voin jos kiinnostaa =)
 
Onnittelut nimen saaneille pienokaisille, hienoja nimiä :heart:
Lillikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :hug: ja tyttöhän se on kun on noin sinnikäs tapaus :whistle: :D
Dogtor :hug:
Katjanna ja mirkku komeat pojat :heart:
Onnittelut myös krisulle hyvistä ultrauutisista :heart:

Joka päivä tulee käytyä lukemassa, mutta ei vaan tahdo ehtiä kirjoittamaan.. Muutto on nyt perjantaina ja sen tiimoilta on ollut tekemistä enemmän kuin tarpeeksi |O mutta nyt alkaa loppusuora häämöttämään... josta tulikin mieleen vip hattua nostan että pienen vauvan äitinä jaksat juoksukouluun mennä (kyllä olisi itsellekin tarpeellinen jokin liikunnallinen harrastus :ashamed: ) ja tsemppiä tavoiteeseen, maratonin juoksemiseen :D Uskon että kun olet noin motivoitunut niin se varmasti onnistuukin.

Esikoinen viettää tänään 17v synttäreitä.. Vastahan minä itse olin samanikäinen :whistle: ja nuorimmainen harjoittelee pikkuhiljaa istumista ja pääseehän tuo jo liikkumaankin suuntaan jos toiseen vaikka äiti on yrittänyt hillitä tuota taitoa muuton yli :whistle: Ilonalla sanavarasto kasvaa lähes päivittäin ja palljon neiti saa asioita toimitettua jo kertomalla. Tämä tavaroiden pakkaaminen on ollut hieman hämmentävää ja etenkin neidin lelujen "häviäminen" on ollut ihmettelyn aiheena. Saa nähdä miten tyttö reagoi maiseman vaihdokseen...

Minä en sitten hetkeen pääse nettiin muuton jälkeen ennenkuin saadaan tuo yhteys toimimaan tuolla "korvessa". Onneksi ei kirjoitustahti ole aivan huimaa ollut näin kesäloma-aikaan joten on toivoa saada taas juonesta kiinni kun yhteydet taas toimii :D mutta

Mukavaa heinäkuun loppua ja lämpöisiä elokuun alkupäiviä kaikille :D niin ja PuPulle tsemppiä viimeisiin odotusviikkoihin, oli aivan syötävän suloinen tuo teidän uusi karvainen perheenjäsen :heart:
 
tuutis, vip ja rontti: dogtor muisti oikein. :) LA on 6.9. Viikot vähenee ja jännitys tiivistyy. Vielä olisi tuossa ensi kuussa parit juhlat, puolen kuun kieppeillä ja loppupuolella. Saa nähdä pystyykö molempiin vielä osallistumaan vai tuleeko varaslähtö. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
tuutis, vip ja rontti: dogtor muisti oikein. :) LA on 6.9. Viikot vähenee ja jännitys tiivistyy. Vielä olisi tuossa ensi kuussa parit juhlat, puolen kuun kieppeillä ja loppupuolella. Saa nähdä pystyykö molempiin vielä osallistumaan vai tuleeko varaslähtö. ;)
:ashamed: :ashamed: piti käydä äsken varmistamassa että oonhan miäkin tuon lukenut että ootat :ashamed: mut tää muisti :headwall:
 
Huomenta,

Sain taas käytyä tälle aamua juoksulenkin. =) Jotenkin nyt viimeisenä lomaviikkona vasta olen saanut itseä niskasta kiinni liikkumisen suhteen. En ole liikkunut nyt loman aikana senkään vertaa mitä töissä käydessä viikolla liikuin :ashamed: Laiska mikä laiska :ashamed:

Mirkku; oletko huomannut että minäkin olen aktivoitunut :D Otin oikein asiaksi että loman aikana pitää taas kirjoittaa palstaille useammin. Töissä näppäilen päivät koneella ja eikä sen takia ole sitten ollut mitään mielenkiintoa enää illalla kotona naputella. Toiseksi lapset kaipaa arkena iltasella äitin aikaa enkä senkään takia kehtaa koneella istua.

Dogtor: voi harmi mikä tilanne. :hug: Positiiivistä kuitenkin että miehen kans menee hyvin. :hug:

Me ollaan lähdössä tästä kohta kylään serkkujen luokse noin sadan kilometrin päähän, joten pitää mennä valmistautumaan kyläreissua varten :wave:
 

Yhteistyössä