Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

Tuutilulla: ei pojalla ole yhtään mitään hätää. Äiti vaan välillä tälläinen draama kuningatar :LOL: no ei, oikeasti lääkärikin sanoi että pienillä on parempi varmistaa ettei ole käärmeen purema koska voi olla tosi vaarallinen pikku lapsille. Tuolla ku niitä veripisteitä oli tosiaan kaksi vierekkäin niin oli ihan saman näköinen, mutta käärmeella on kuulemma hampaat kauempana toisistaan. Työnsi varmaan sen sormen jonkun hyönteisen-muurahaisen pesään kun mun mielestä siinä sormessa oli jotain valkoisia, niin kun madon näköisiä riisin jyvän tapaisia pötköjä. Jälkeenpäin ajattelin että olikohan ne jotain munia, mutta huidoin ne äkkiä pois enkä edes katsonut tarkemmin. En sitten tiedä mitä oli. Pääasia kuitenkin kun Apina voi hyvin =) :heart:

Niin ja hyvän löydön olet tehnyt kirpparilta. =)
 
Katjanna, mä kyllä ihan mielelläni lopetan "lomailun"...vaikka no, töitä oisin kyl mielummin jatkanu kun menny kouluun mutta ei voi mtn. Mä kun oon vähän sellanen että en tykkää olla vaan :D Peetu laskee öitä koska pääsee tarhaan, raukka parka 2kuukautta odottanut tulevaa maanantaita :LOL: saas nähdä kuinka Pessi sinne menee, hiukan olis nyt takertumis vaihe ehkäpä päällä... :whistle:

Meillä olis yks propleema..Peetulla nyt toista kuukautta maha löysällä ja valittaa aina välillä huonoa oloa, silti syö hyvin jne että ei kyl mitään tautia ole. mitenkäs toi maito systeemi nyt menee...meillä kun käytetään vallan hyla tuotteita niin luulis että ei siitä oo.. kovin tuntuu väsyneeltäkin,mutta se nyt voi johtua vaikka tosta jatkuvasta riehumisesta...

Himputti tää koneella istuminen on rankkaa hommaa..silmiä alkaa särkemään, täytyy siis jättää jotain huomisellekkin :)
 
Keffeli tsemppiä vaan opparin pariin! Mulla kans se sama homma menossa, tosin aikaa saaha valmiiks on 2,5 vuotta joten mitään älytöntä kiirettä ei onneksi vielä ole. Tosin aikanaan kun koulua jatkan niin on tuota hoppua varmasti lasten, tarhan, harjottelujaksojen ja muitten kurssien ja tenttien kanssa joten haluan saada nyt äitiyslomallakin aikaseks jotain, ja mieluusti vielä vähän enemmänkin :whistle:
 
Tiipii se on mukavaa hommaa, suunnistamaan vaan! Ja porukassa se ei oikein onnistu, kaksin on mukavampaa.

Katjanna, Anni on just sellainen, ei muista eikä huomaa ihmisiä :) Innoissaan tuli kotiin elämänsä ensimmäisestä sirkuksesta, 7 euron hieno härvelilelu kädessä. Ei ollut isä ostanut, oli oma lompakko mukana ja tuon oli halunnut. Ja omaa rahaa meillä saa käyttää mihin vaan, melkeinpä...

Tulin naapurista juuri illalliselta, pakko painua nukkumaan, aamulla tytöt herättää. Tänään tosin onneksi vasta 09.30. Mies jäi vielä parantamaan maailmaa ja tyhjentämään viiniä.

Öitä! :wave:
 
Heipähei! :wave: :wave:
Miten tää aika menee, enkä enää muista aina tännekään kurkkia :ashamed:
Naamakirjassa kuitenkin näkee jo monen kuulumisia, vaikka en vieläkään osaa yhdistää kaikkia..
Meille kuuluu ihan hyvää, kesä oltu vain kotona!! Mä olin miehen loma-ajan töissä tienaamassa. Paljoo saanu, mutta kaikki ylimääränen on luksusta. Jäin kesän alussa työttömäks, ei enää ollut varaa kituuttaa kotihoidontuella. Nyt on kuumeisesti työnhaku käynnissä, täällä vaan ei oikein ole mulle sopivaa.. mutta haettu on moneen paikkaan!!
Pojille olis maailman ihanin hoitopaikka odottamassa, sain siirrettyä alotusaikaa ja samalla pääsisivätkin Onnin vanhalle hoitotädille!! Eli pakko saada jotain, ettei sekin paikka mee muille. Turhaan mä en hoitoon vie, enkä maksa siitä. Eli pitäkääs peukut!!

Onni juhli 5v synttäreitään. Eeron kanssa opetellaan edelleen pottailua. Ilman housuja se sujuu, mut eilenkin meni housut jalassa istuun potalle... eli pitäs varmaan osata riisua ne housut... Muuten kivasti säästyy vaipat/pyykit kun ollaan paljo kotona.
Puhetta ei vieläkään tule, mopo on ehkä yleisin sana. Leikkii kovasti autoilla, ihan kuin veljensä. Hiekkalaatikko on ykkösasia pihassa. Kovasti menee isoveikan perässä ja matkii kaikessa, hyvässä ja pahassakin... On paljon rohkeempi kuin isoveljensä ja muutenkin touhukkaampi. Kattelee ralli-DVD:itä ihan intona ja kommentoi niitä: aiaiaiai tietyllä äänensävyllä. Siis selvä automies siitäkin tulossa. Pääsee äiti sit helpommalla, kun iskä kuskaa ralleihin sun muihin. ONni alotti kesän alussa mikroautoilun ja samaa hommaa sitten Eerokin alottaa, kunhan kasvaa.

Siinä meitin kuulumiset. Aurinkoista kesänjatkoa kaikille!!
 
hei te kenellä näitä 05 lapsia... oon varmaan aiemminki kyselly samasta asiasta mutta en muista mitä vastailitte,elikkäs tää pissa vahinkojen määrä.. Menee meinaan ihan täysin hermot tähän housuun pissailuun mitä Peetu taas harrastaa.. jälleen aamulla sänky lainehti, kiva joka aamu pestä kaikki petivehkeet. Nyt kyl sanoin Peetulle että jos se ei onnistu se vessassa käyminen niin yöksi ainakin vaipan laitan...jestas tätä pissin hajua jo tän ikäsellä :x housuja menee päivässä ainakin ne kahdet pyykkiin vahingon takia :eek: ärsyttävää....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keffeli:
hei te kenellä näitä 05 lapsia... oon varmaan aiemminki kyselly samasta asiasta mutta en muista mitä vastailitte,elikkäs tää pissa vahinkojen määrä.. Menee meinaan ihan täysin hermot tähän housuun pissailuun mitä Peetu taas harrastaa.. jälleen aamulla sänky lainehti, kiva joka aamu pestä kaikki petivehkeet. Nyt kyl sanoin Peetulle että jos se ei onnistu se vessassa käyminen niin yöksi ainakin vaipan laitan...jestas tätä pissin hajua jo tän ikäsellä :x housuja menee päivässä ainakin ne kahdet pyykkiin vahingon takia :eek: ärsyttävää....
Ei jaksa nyt pisempään lähteä kirjottaan, mutta meillä on ollut samaa. Sen tiedän nyt, että tahallaan ei ole tehnyt vaan yksinkertaisesti lapsen rakko ei ole ollut "kypsä" pidättämään koko yötä. Ja päivisin tuli usein lusikallinen housuihin ennenkun meni vessaan. Siinä kävi sitten niin kun tuosta päivälirauttelusta päästiin niin se vaihtu yökasteluun n. pari kolme kertaa kk...Mutta voin kertoa tai yrittää vastata kysymyksiin sen mitä ite tiedän asiasta, myö lopun kaikkee mentiin lääkäriin. Että hihkaise! =) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keffeli:
hei te kenellä näitä 05 lapsia... oon varmaan aiemminki kyselly samasta asiasta mutta en muista mitä vastailitte,elikkäs tää pissa vahinkojen määrä.. Menee meinaan ihan täysin hermot tähän housuun pissailuun mitä Peetu taas harrastaa.. jälleen aamulla sänky lainehti, kiva joka aamu pestä kaikki petivehkeet. Nyt kyl sanoin Peetulle että jos se ei onnistu se vessassa käyminen niin yöksi ainakin vaipan laitan...jestas tätä pissin hajua jo tän ikäsellä :x housuja menee päivässä ainakin ne kahdet pyykkiin vahingon takia :eek: ärsyttävää....
Anni (10/04) syntynyt oppi yökuivaksi vasta reilu 4 vuotiaana. Päiväkuiva kyllä oli ollut jo pidempään. Päätin vain että yöstä en ressiä ota, pidetään niin pitkään vaippaa kun tulee pissaa. Neuvolassakin sanoivat juuri tuota että lapsi ei pysty pidättämään öisin jos jotain tiettyä hormoonia ei erity tms. Mutta vasta 5 vuotiaana siihen puututaan jos ei sitä ennen opi itsestään. Päivälirutteluun en tiedä muuta neuvoa kuin tarrat ja palkitseminen sinnikkäästi. Pottaan tarra joka kerta tai seinälle kuvaan tai paperiin tarra aina kun käy pissalla. Mut varmaan teillä on nämä kaikki jo koetettu? Tsemppiä :)

Niin ja muoks vielä, meilläkin saattoi olla öisin pidempiä aikoja että oli kuiva ja sitten taas pissaa tuli vaippaan. Mutta johtunee juomisesta ja syömisistä aina päivisin. Tai kuinka muistaa päivällä pissalla käydä.
 
pissiasiaa tosian vähän toisenlaista,meillä teki tyty ihka ekat pissit pottiin :D ollaan siinä istuttu mutta tähän asti ei oo mitään tullu.

miula kintut kipeet,syykin siinä että roudattiin ne likan kamat kolmanteen kerrokseen,taloon jossa ei ollu hissii :eek: siellä se jo yhen yön on ollu..vähän oudolta kyllä tuntuu.mutta kaipa tähän tottuu.

venla on ollu ihan kamalalla riha päällä,matkii kaikkia sanoja,tekee perästä kaiken mitä mie teen..huh huh..
mutta taidan piipahtaa vielä tuolla fb.ssä ja käydä kattomaan sitten telkkuu.
 
Heippa,

Me käytiin just soriksella uimassa ja sen jälkeen kuumaan suihkuun :p Ihanaa käydä iltauinnilla tuossa lähellä ennen kylpyyn menoa hikisen päivän jälkeen. Tänään taas on ollutkin hioastava ilma, vaikka ei kovinkaan aurinkoinen silti.

Pihakeinun sain tänään ostettua vihdoinkin takapihan terassille. :D Olen sitä vinkunut jo kaksi vuotta eikä sitä ole hankittu, mutta nyt sitten mieskin tykkäsi että on hyvä idea. Kauanhan tuota saikin lämmitellä :/

Topsy: meillekin ostettiin se härveli, mutta en suostunut ostamaan sitä Annille, vaan sanoin että se viedään pikkuveljelle tuliaiseksi koska sinä pääsit tänne. Ja ostin vieläpä sinisen koska se tuli kerran pikkuveljelle. :D Neitihän ois itselleen halunnut punaisen jos se olisi saanut päättää. Lapsilla oli vähän samantapainen aikaisemminkin joka tuotiin Teneriffalta, mutta se meni rikki ja kun poika tykkäsi siitä lelusta kovasti niin päätin tuoda Tivolista vastaavan. Hirveän hintainen kyllä oli :headwall:

Keffeli; Minäkin olen aina ennen ollut sellainen etten jaksa kovin pitkiä aikoja olla kotona lomalla. Nyt huomasin tänä kesänä että olen muuttunut sen asian suhteen. Nautin ihan oikeasti olla lasten kans tänä kesänä. Luin tässä aikaisemmin sun kirjoitusta kun kerroit että olit harmissasi kun pojat oli jossain reissussa ja olit yksin. Silloinkin ajattelin että olispa ihanaa kun itsekin saisin olla rauhassa edes päivän. Meillä on kuitenkin niin erilaiset elämän tilanteet, etten sitten kommentoinut kun ajattelin että se yksin oleminenkin voi pidemmän päälle olla ahdistavaa. Tarkoitan nyt yksin olemisella sitä kun pyörität arkeakin yksin tai ainakin olet tähän asti pyöritellyt. Sitähän ei tiedä millaista säpinää teillä on nykyisin ;) Vähän on ollut ilmassa jotain sen tapaista että kaveri voisi olla kuvioissa. :heart: :whistle: ;)

Lähden antamaan iltapalaa ipanoille- :wave:
 
Hipkukalta: piti vielä kysyä että miksi pähkäilette kertoa sukulaisille lasten saaannin kiemuroista kun teillä jo on lapsi ja toinen tulossa? Vai oliko teillä peräti tulossa ne kaksoset? Mulla sekoittuu aina sinä ja LillaStina :ashamed: Minä ainakaan en kertoisi mitään. Olen ollut joskus niin täynnä koko lapsettomuutta etten varmasti haluaisi siitä sukulaisille varsinkaan enää tässä tilanteessa puhua kun on jo olemassa lapsia. Muuten kyllä jaksan puhua ja olen kiinnostunut aiheesta edelleen, mutta jotenkin nuo sukulaiset nimenomaan tökkii. :headwall: Tarkoititko muuten edes sukulaisia lähipiriillä?
 
Katjanna mulla sen tympääntymisen tähän tosiaankin tuo se kun on sitten aina lomilla niin paljon yksin. Alkaa seinät kaatumaan päälle kun ei pahemmin oo aikuisia kontakteja lomilla,kaikilla kuitenkin omat perheet ja touhut jo nykyään... mutta,mutta...luulempa että tähän asiaan on tulossa muutos ;) sain juurikin puhelun joka entisestään varmisti asian... :heart:
nyt tää menee nukkumaan ja odottamaan huomista päivää, huomena ei tarvitse olla yksin... ;)
 

Yhteistyössä