LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

täällä kans -26 pakkanen :eek:
piti tuo rippikoululainen käydä viemässä tunneille,olipa melkosen kankee auto,onneks läks käyntiin,vaikka oli se lämmityksessäki,minä sen kävin laittamassa mutta en kuullu sitä surinaa niin liekkö ees lämmenny koko kosla :LOL:

musta on iiiiiiihanaa olla tähän aikaan jo hereillä,mulla ois energiaa jakaa vaikka koko maapallolle :heart: en tiiä mikä mulla nykyisin on,mutta en jaksa ressata isoimmistakaan asioista,ja oon ihan pirtee pikku peipponen ollu..
jahas,poika haisee joten pesuille mentävä..

ainiin,pitää kehasta vähä,simpalle tuli eilen anttilasta puistomuumit pussilakana setti,vähänkö ihana,sellanen tosi vanhan näköinen kuvio :p
 
Oliivia, juu, kaikki kolmi ja nelikymppisetkin on vielä ihan nuoria :D . Kuvasta olisin veikannut sua vielä aika paljon nuoremmaksi :) .

Topsy, tuossa taannoin kun laitoit Niinukalle yv ja sitten minutkin mainitsit, niin ihmettelin sitä illan, että mitä tarkoitat, kunnes sitten seuraavana päivänä vasta tajusin :LOL: :LOL: . Ai miten niin utelias :whistle:

Ihanaa, Tuuti, kun laitoit kuvia. Kyllä sinne tulee prinsessaa sylin täydeltä :p . Hienot nuo sun köynnöksetkin! Osasitko ihan vapaalla kädellä maalata, vai teitkö ensin lyijärillä pohjaa? Tahtoo sit kans ehdottomasti nähdä valmiin lopputuloksen. Eikö sulta tosiaan ainakaan ideoita puutu :p . Ja nauratti kyllä nuo Kiian kuvat, oikein on prinsessa huoneeseensa :saint:

Ihanaa, kun Dogtor siellä niin pirtsakkana :) !

Täällä on kans pakkasta -14. Ihan mukava, ei ole mikään hoppu ulos. Ihanaa, kun on tällanen viikonloppu, ettei ole mitään kummempaa mielessä, ollaan vaan ja pikkujuttuja tässä tehdään. Sen verran ainakin pistetään nokkaa pihalle, että haetaan karkkipäivän namit kaikille.

Tässä pari kuvaa vielä, eka on terveiset Niinukan Venlalle :LOL: |O. Tältä aamulta kuva.


Ja sitten eilen illalla typyn mielileikkiä tällä hetkellä. Oikein heitellä kaikki lelut pitkin lattioita, esim sangollinen noita leikkiruokia. Vähän ankeen näköinen huone, kun matot on parvekkeella...


Jospa menis jotain puuhasteleen, nostais vaikka ukon sängystä, että sais petivaatteet partsille...
 
Huomenta!

Meillä ei ole pakkasta kuin 16 astetta, tosin eilisen nollakelin jälkeen tuntuu pirun kylmälle |O

Niinukka myö ollaan ja katottu niitä tarrasatseja pojille mut ovat vaan aika tyyriitä. No pitää miettiä. Ja laitetaan kuvaa sitte kun joskus tuosta valmiimpa tulee (kestää varmaan kauan kun rahantulo on mitä nyt on) Tulee kyllä olemaan KAUKANA sisustuslehtien lastenhuoneista tuo huone :LOL: Varmaan oikea väri hel...ti :whistle: :ashamed:

Miä muistan että Oliiviasta on kerhonpuolella ollut kuvia. Eiks joku kuva ollut reissussa otettu ja joku hääkuva tms. Hilmalle paranemisia :hug:

Dogtorhan
kuulostaa pirteältä =)

Meillä on pojat pahalla päällä. Heijen piti tänään mennä mummille yökylään molempien pitkästä aikaa, mummi eilen kyseli. No äsken tuli soitto että äitinäiti on joutunut aamulla sairaalaan ja yökyläily on peruttu. Eihän nuo halua sitä ymmärtää että mummi ramppaa nyt sairaalassa ja pappaa auttamassa. En tiijä yhtään mikä mammalla on, ainakaan ei ole taas yhtään nukkunut yöllä... Onko kunto valvomisesta sitten niin romahtanut vai onko jotain muutakin :/
 
Laitampa siis uudelleen...

Päivittelen laihislistaa, kunhan ehdin paneutua asiaan kunnolla :D

Käytettiin Sannia eilen Mehiläisessä, kun jalkoihin tuli nokkosrokko paukamia muutama ja vaippa-alue oli tosi pahana.
Lääkärissä sitten riisuttiin, niin paukamia oli koko tyttö täynnä :eek:
Nokkosrokkoon nyt sitten Zyrteciä seuraavat 3kk.
Vaippaihottumaan Pantyson 2 x vrk ja Ceridal lipogeeli joka vaipanvaihdon yhteydessä.
Atopiaan Duocort 2 x vrk 3 päivää, sitten Hydrocortison 2 x vrko 2 vkoa ja lisäksi perusvoiteina Canoderm ja Decubal 2 x vrk riittävän pitkään ja sitten jatketaan Protopicilla + perusvoiteilla.
Saa nähdä, mitä siitepölykausi to tullessaan... :headwall:
Lisäksi lääkäri kielsi toistaiseksi sitrushedelmät, suklaan, kaakaon, kalan, kananmunan, herneet ja mansikan.
 
Rontti noi on ihan vaan maalattu tuonne seinään. Aloitin hahmottelemaan lyijykynällä mutta meni hermot ja totesin että olkoot. Itteni tietäen en ois kumminkaan niitä hahmotelmia pitkin maalannut :LOL: :ashamed: Ja siihen olis mennyt liian kauan aikaakin kaiken lisäksi :whistle:

Ja Kiia on tosiaankin kaukana prinsessasta :LOL: Tavan porsas koko likka :whistle:

Meilä onneksi keittiössä on kaikki kuivatarvikkeet korkeella muutoin ois taatusti pitkin lattioita :whistle:

Meijen cityssä ei enää joulun alla ollut noita muoviruokia :/ Oisin Kiialle pakettiin ostanut kun tappelevat Danielin omista koko ajan. Ja samannäköistä täälläkin. Ne lelut EI VOI olla laatikoissa. Liekö sitten että lattialta löytää paremmin ;)
 
Mileko meillä oli silloin joskus muinoin jepellä riesana tuo nokkosrokko :/ Tänä päivänä ei tiedetä mikä niitä näppyjä kulloinkin teki mutta ataraxia ja zyrteciä kului (ja hampaat meni) :/ No onneks nuo rautahampaat on hyviä ja enää noita litkuja ei ole käytössä. Tabletilla mennään jos tarve vaatii
 
Toivottavasti Milekon Sanni saa nyt avun tuosta melkoisesta lääkearsenaalista :hug:

Meillä neiti nukkuu. Okseni vikan kerran joskus puoli kuuden aikaan ja sitten nukkui puol ysiin - tai olisi nukkunut pidempään, mutta oli pakko nostaa ylös kun ripulitavaraa oli all over the place... eli oksentelu ilmeisesti loppu, ja nyt vuorossa ripuli. Meni reilu tunti sitten takaisin nukkumaan ja huone haiskahtaa pahalle, eli lasti taas vaipassa - mutta ainakin toistaiseksi pysynyt siellä, joten annan neidin vielä hetken huilia ennen seuraavaa pesua...

Täällä kanssa kova pakkanen, mutta eipä meillä muutenkaan tänään olisi ollut ulos menemistä, joten eipä tuo haittaa. Kaunista on kyllä, kun paljon lunta maassa ja arska paistaa.

Meillä Hilma on selvästi perinnyt minun siivousintoa - levittelee kyllä tavaroitaan, mutta tykkää kovasti myös järjestellä niitä. Palikat ja Duplot järjestää aina silleen, että samanväriset palikat on samoissa kasoissa - niitä erivärisiä kasoja on sitten ympäri kämppää :LOL: - ruokailessa sotkee kovasti, mutta jos pöydälle ruokailun aikana jotain kaatuu niin haluaa aina paperin, jolla siivota sotkujaan - äidin tyttö :heart:
 
Tuuti - WAU!

Huh huh tuota Sannin oloa ja rasva/lääkemäärää... Tsemppiä Milekolle toista hoitaessa!! Jo ennen sun loppurivejä ajattelin, että eikö tosiaan aleta mitään ruoka-aine allergioita pois sulkemaan. Minä en allergioista sen enempää tiedä, mutta jotenkin on aina tuntunut, että voisiko nuo Sannin vaivat liittyä allergiaan kumminkin. Oli mitä oli, toivottavasti iho helpottais mahdollisimman pian!!

Söin tuossa tuplan, keskikokoisen ja pari pientä suklaajutskaa vielä :x . Kärttynenkin oon ehtinyt olla, sekä lapsille että miehelle :whistle: . Ja tuolla taitaa pienin jo taas ylhäällä huutaa, alle tunnin unet siis tänäänkin |O . No, jospa sitten heitän vielä senkin petivaatteet ulos. Ärsyttävästi jostain mun oloni jotenkin väsähti, pitää yrittää saada normi fiilis taas päälle, ettei tulis turhista tiuskittua. Tuutilla on ainakin tekemisen fiilis päällä hyvinkin :D
 
Heipsans :wave:

Kyllä on kiialla nyt huone jollainen prinsessalla täytyykin olla :heart: tuutis se vaan jaksaa näpräillä kaikkea :eek:

Sannille iiiisot :hug: . Varmasti kivuliaat varsinkin nuo vaippa alueen ihottumat :(
Toivottavasti nyt iho paranis ja syyllinen tälle kaikelle löytys! Ei teillä maitoa oo koskaan epäsopivaksi epäilty?!

Meillä myös melina tekee samaa kuin hilma eli siivoo pöydiltä omat jälkensä paperilla..ja jos sotkua ei oo tullu niin sittenhän sitä tehdään jotta saadaan siivota :kieh:
Usein se on vaan vettä mitä sieltä pöydältä pyyhitään,koska melina ei vielä itse osaa syödä niin äiti syöttää suht siististi :D

Hitis,että uudet me&i vaatteet oli IHANIA!!!!! Mulla kutsut muutaman viikon päästä,joten sitten pääsee niitä hypistelemään :D ja rahan meno on taattua :LOL:

Jaahans,josko sitä menis vielä hetkeks itekkin pötkölleen ennen ku melina päikyiltä heräilee...
Aijuu,sitä vielä että meilläkin taas vaihteeks sairastellaan ja öitä valvotaan :headwall: |O
En taas tiiä mikä noitten öittenkin kanssa mättää..kaks viikkoa jo ollu kamalaa shouta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
musta on iiiiiiihanaa olla tähän aikaan jo hereillä,mulla ois energiaa jakaa vaikka koko maapallolle :heart: en tiiä mikä mulla nykyisin on,mutta en jaksa ressata isoimmistakaan asioista,ja oon ihan pirtee pikku peipponen ollu..
jahas,poika haisee joten pesuille mentävä..
mulla on kans mennyt nyt ihmeen kivasti,oon tosi hyvällä tuulella alvariinsa
:)
en tiiä mikä lie vaivaa kun ei hermostuta :LOL:
kevättä jo rinnassa kenties.....
 
voi että on Kiiukalla mahtava huone!!tuutis kyllä taitava käsistään! :)
teijän Kiian jukurtin syönti muuuten näytti samalta ku meijän miekkosella!!=)
sillä on kiva pyyhkiä pöytää!
ja tuohan koiruudelle heittää kaikkea ja nauraa päälle..

no voi itku ku Sannilla ihottumat haittona,toivotaan että lääkkeet ja rasvat helpottaa pienen oloa :hug:

olin pojan kanssa vanhemmilla kylässä.
siskon poika oli siellä hoidossa.ulkoitiinkin pitkä tovi siinä pihalla.
pojat viihtyi mm.kolan ja kottikärryjen kyydissä :LOL:
olihan niillä hauskaa!
paljon mukavampi ulkoilla kotipihalla ku tässä kerrostaloalueella.
jotkut tykkää niin kyylätä siellä ikkunassa että ahistaa :headwall:
voi kun joskus sais oman talon ja pihan!!ei tarvis olla mikää uus ja isokaa.
mulle riittäs pienikin mökki,oikee sellanen kodikas :heart:

jaahas,nyt meen tekemään ukolle kanaruokaa.
itse syön kalaa,äiti paisteli ja antoi mukaan :p

heipsankeikkaa vaan :wave:
 
Krisu
Lääkäri epäili, ettei ois ruokaperäistä tuo ihottuma, tiiä sitten. Kokeiltiin taas vaihteeks tämän vkon ajan oikeeta maitoo, mutta eipä vaan sovi. Aiheuttaa ripulia ja muutenkii vatsavaivoja, Tiiä sitte, miten vaikuttaa tuohon ihoon. Laktoosittomalla maitojuomalla siis jatketaan.
Tuo vaippaihottuma vois jostain ruuasta johtuakkin, kun vaihteli alakerran tilanne niin paljon. Eilen oli alapää ihan pieniä vuotavia haavoja täynnä. Joka kerta kun pissi tuli, niin tyttö kyykistyi, piteli käsiään jalkojen välissä ja itki hiljaa :'(
Nyt tilanne on jo paljon parempi ja rasvat tuntuu auttavan. Kohta neiti pääsee kylpyyn, jonka lääkäri muuten rajoitti max. 2 kertaan viikossa.
Lääkäriltä kyselin mahdollisesta hoitotuesta. Sitä ei kuulema saa, ennenkuin on sairaalajaksoja ym. Sanoi tosin, että jos tilanne jatkuu näin herkkänä ja siitepölyt tulee lisäksi kiusaamaan ja aiheuttaa infektioita, niin ne sairaalavierailutkin on aika lähellä sitten. Toivottavasti niiltä kuitenkin säästytään.
Olis sitten kuitenkin pitänyt se vakuutus tehdä...
 
merkkailen vaan ja meen touhuaan poikien kanssa :) meillä kaikki terveitä!!!! JEEEEEE :D
Ollaan ulkonakin oltu kahteen otteeseen tänään vaikka sielä onkin pirun kylmä,hrrr.... Toivottavasti tää terveys nyt kestää jonkun aikaa, alkaa koppa hajoon muuten :/
Pikaseen vielä kysymys... joilla on pikkuselle putket laitettu, onko seuraavana päivänä kipeä ollut vai nou?... mä täs mietin kun meillä ke se putkitus ja menin huonomuistisena varaan kampaajan torstaille,nyt mietin että joudunko sen taas perumaan että kuinkahan kipeä tuo mahtaa olla tai väsynyt... Kyl päätin että piru vie vaikka palkkaan mll:ltä hoitajan mut mun on pakko päästä parturiin!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Eilen oli alapää ihan pieniä vuotavia haavoja täynnä. Joka kerta kun pissi tuli, niin tyttö kyykistyi, piteli käsiään jalkojen välissä ja itki hiljaa :'(

:'( Voi että. Ihan taatusti toista koskee. Pahaa tekee kun ajatteleekin :'( :(

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Nyt tilanne on jo paljon parempi ja rasvat tuntuu auttavan.
TOivottavasti Sannin iho vihdoinkin paranee :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Tuo vaippaihottuma vois jostain ruuasta johtuakkin, kun vaihteli alakerran tilanne niin paljon. Eilen oli alapää ihan pieniä vuotavia haavoja täynnä. Joka kerta kun pissi tuli, niin tyttö kyykistyi, piteli käsiään jalkojen välissä ja itki hiljaa :'(
Nyt tilanne on jo paljon parempi ja rasvat tuntuu auttavan. Kohta neiti pääsee kylpyyn, jonka lääkäri muuten rajoitti max. 2 kertaan viikossa.
voi pientä tytöntylleröä :'(

mutta onneksi ne rasvat alkaneet vaikuttamaan!! :hug: isoja halauksia teillepäin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Eilen oli alapää ihan pieniä vuotavia haavoja täynnä. Joka kerta kun pissi tuli, niin tyttö kyykistyi, piteli käsiään jalkojen välissä ja itki hiljaa :'(

:'( Voi että. Ihan taatusti toista koskee. Pahaa tekee kun ajatteleekin :'( :(

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Nyt tilanne on jo paljon parempi ja rasvat tuntuu auttavan.
TOivottavasti Sannin iho vihdoinkin paranee :hug:


meikäläinen tullu tosi herkkikseks aloitettuani pillerit....rupesin itkeen ku luin ton Sannin pissi jutun :/ :'( :'( kamalaa ku pikkunen joutuu noin paljon kärsiin...eikä ite tiie siihen syytä... mut toivotaan et kaikki paranee aikanaan
 
En ole hetkeen ehtinyt palstailemaan. Ekat Me&i kutsut takana. Voi ...sus mitä änkytystä. En ollut olenkaan niin sulavasanainen kuin oli aikomus. Pään sisällä se vielä kuulosti ihan hyvältä, mutta ulos tullessaan melkoista tankerointia :LOL: Noh, kyllä tää tästä. Muuten oli oikein mukavat kutsut, ja jäi hyvä fiilis. Nyt pitää joutua kaverin luo viinilasilliselle :wave:

ps. Kiialla hieno huone! :p
 
Mulla oli tänään me&i kutsut :p :p :p Ainoo haittapuoli oli, että isäntä saapu kotiin just kun olin ruksailemassa tilausta, niin en ihan kaikkea kehannu ostaa mitä meinasin :ashamed: mutta onneks sain anopille ujutettua vähän ostettavaa Juholle :whistle: :ashamed: :D
Juho viihty hyvin, kun sai juoksennella vaaterekin alla :D kauheesti nauro ja kilju onnesta kun vaatteet hiveli päätä :heart:

Hitto kun on kylmä, meillä on kyllä nyt uunissa tulet, mutta eipä tuo lämmitä vielä ainakaan tuntiin yhtään mitään :/ viimeks kolme päivää sitten lämmitetty (siis onhan meillä sähkölämmityskin, mutta se on hyvin vajaana meillä päällä ) pitäs varmaan villatakki hakea päällensä että tarkee istuskella. No iltaset kahvikupit pitää laittaa viellä koneeseen, joten lämpeehän siinäkin kait hiukka.

Kiialla kivat ruokatavat :LOL: ja äipällä ja Kiialla söpö huone!!

Sannille :hug:
ja kaikille sairastelijoille paranemisia!! :hug:
 
Mulla on täälä niin mahdoton uhmis että oksat pois... Pessi saa KAIKESTA ihan mahdottomia itku-potku-raivareita :kieh: ulos kun ollaan lähdössä se ketuttaa,sisälle kun tullaan niin se vasta väärin onkin, laatikoita kun ei saa tyhjentää niin paiskotaan kaikki mahdolliset kaapin ovet..saunassa kun tultiin löylyistä pesuhuoneeseen niin sekin oli väärin ja ei muuta kun lattialle itkupotkuraivarit...ja saunasta taas kun kotiin tultiin niin kamala kiukku siitä ja heittäyty lattialle huutamaan :LOL: on se rankkaa olla pikkupoika :LOL:

Mileko niin meillä laitetaan nukutuksessa niin sen takia hiukan arveluttaa että mikä on pojan meininki seuraavana päivänä... kyl kuulema tarhaan saa mennä mut en tiä :whistle:
 

Yhteistyössä