LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

vipmeiän ukolla on kans huomenna pikkujoulut,ei oo aiemmin sellasissa ollu niin ,enköön vaan :D no enpä mä estele häntä muutenkaan,entisen ukon kanssa pelkäsin jokaikistä ryyppyreissua :/
muutenki ärsyttää yks juttu,taidan kerhon puolella avautua siitä,siis eräs ystävä kyseessä..
 
tuutilulla meillä ainakin ollut aika peräjälkeen korvatulehduksia, kuukausi oli eka väliä ja taas ja sitten vielä jouduttiin lopettamaan ripuloinnin takia ja taas aloittamaan uus kuuri muutaman päivän päästä! Nyt loppu kuuri maanantaina ja toivon että olis nyt mennyt ohitse!
 
dogtor olipas teidänkin pojasta hyviä kuvia, niin ovat jo niin isojen poikien näköisiä :D jotenkin kanssa tuo Simppa ollut aina kanssa niin söpö myös! Mulla yhdellä ystävällä muutes aikanaan laukottivat milloin missäkin tutkimuksissa kun kasvoi muka liian nopeaa. Oli toki muutaman vuoden ikäisiään isompi hiukan, mutta vanhemmatkin iso kokoisia. Nykyään 5. luokalla koulussa ja ihan kasvu tasaantunut. Kummallisia tosiaan välillä tuo kun niin pitää noita käyriä tuijottaa.

Meillä kanssa ukko pikkujouluissa, ihan autolla meni. Lupas kuitenkin aamulla ottaa ja herätä Eemilin kanssa, kun herää aina aikaisemmin kuin vauva :eek: Mikähän sillä nyt on :/
 
Vielä minä täällä! Voi että tänään sitten väsyttänyt päivälläkin ja juuri sitten tänään Eemil nukkui huonosti päiväunet :kieh: ja juuri kun yksin kotona pienten kanssa... jotenkin ihan älysti ahdistanut tänään, kun ei pääse minnekään |O jopa kauppaan vaikea päästä. Suurinpiirtein pitää kirjallinen anomus pyytää :kieh: ja toinen saa mennä... saa nähdä meneekö huomenna saunailtaan, kuulema pyydetty! Pitäisi käydä ja tehdä vaikka mitä ja missä käydä, mutta eipäs se vaan olekaan noin vaan kahden vauvan kanssa! Ja kun noilla vielä on isäkin... ihan yksikseenkin tekis terää jossakin käydä. En käy juuri missään, nökötän aina täällä kotona :ashamed: oikeasti alkanut ahdistamaan...
 
tytteli :hug: jaksuja sinnekki,täälläki yksinäisyyttä kärvistellään :'( kun ei vaan oo ketään..
ja hitto mitkä saarnat neuvolassa tulee ku simppa on taas pituutta kasvanu,varmaan tyrkyttävät jo jotain hormoneja,työntäkööt sanonko minne ne,antaa pojan kasvaa vaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Topsy; onko teillä seurakunnan päiväkerhoja, siis sellaisia mihin isomman voi jättää muutamaksi tunniksi yksin? Sellainenkin on minusta ihan kiva vaihtoehto jos ei heti saa päiväkotipaikkaa. Hyvä kuitenkin jos kevääksi lupailivat Annille paikan. Meilläkin alkaa täällä Kiimingissä olla aika tupella tuo päiväkoti maailma. Näyttää olevan vähän joka Oulun ympäristö kunnankin ongelma.
Juu sellaisessa Anni käy, mutta vain kaksi kertaa viikossa ja kaksi tuntia kerrallaan. Ei tuossa ajassa paljon töihin mennä ja eipä tuo tunnu muutenkaan enää likalle riittävän, kovasti kaipaa kavereita. Mut onneksi noitaa nyt on kaveripiirissäkin, ettei ihan olla kaverittomia :) Hauskaa reissua ja reilua krapulaa! :wave: :whistle: ;)
 
huomenta.

venla kukku jo 20 yli 5 ylhäällä,ja nyt on kiukkunen ku ampiainen :headwall:

oon sitten pessy pyykkii ja kuorinu potut valmiiksi ja tehnut jauhelihakastikkeen päiväruokaa varten..

sata hommaa olis,mutta kun ei huvittas/jaksas/kiinnostas käydä tekemään..mutta pakko..
eilen illalla likat paisto piparikakkutalon osat..joten se pitäs kai sitten tänään koota..

kivoja kuvia oli ainakin dogtorilla miekii katoin että poju olis pikkusen hoikistunut.. =)

ukon kanssa taas mykkistä :headwall: voi perkule et se ottaa taas tiukkaan kupoliin..ja tänään se menee sinne pikkujouluihin..pyys minuakin mukaan,mutta en todellakaan kehtaa lähtee..vaikka kattos tuo vanhin tyttö venlaa.

mutta nyt ajamaan nuo likat ylös..ja pyykit laittamaan kuivausrumpuun..palaillaan päivemmällä. :wave:
 
Huomenta taas pikaisesti vain.

Kivoja kuvia tyttelillä ja dogtorilla =)

Pinniksestä siirtymistä en oo edes viel harkinnut aikoihin. Miltei pariin vuoteen muutkin on siinä nukkuneet, muistaakseni.

Toivotaan että katjannalla on rentouttava viikonloppureissu =)

Shenda meillä ei syödä myöskään juuri tällä hetkellä. Hampaita pukkaa taas ja sen kyllä kaikki kuulee ja huomaa :kieh:

tyttelille jaksuja ja toivottavasti tilanne selviää :hug:

Mutta nyt pitää lopetella ja alkaa touhuamaan. Yritän samalla tehdä tälle sakille ruokaa täksi päiväksi. Ja pitäis tuota pärstävärkkiäkin ojennukseen laittaa. Työt kutsuu klo11 ja jännittää ihan kauheasti. Ihan uusi paikka ja sielllä ollaan illassa yksin (tänään ja huomenna) :eek: Vissiin jonkin aikaa oon aamusen kanssa ja saan siinä pikaselvityksen mitä mun oikeestaan pitää siellä tänään tehdä. Ei tullut uni viime yönä. Eikä varmaan seuraavanakaan. Miä oon huomannnut että mulla jää työt päälle ja yölläkin pohdin asioita. Seuraavana päivänä oon sitte ihan pihalla ja naatti.
 
Huomenia!
kyllä oli tohtorin poikasella komeet kampeet =)
mites dirlittanin yö meni?entä krisun?

aatelkaa,tuo muru kukkui sängysssään puoli12sta asti yöllä :eek:
ei se pahalla tuulella ollu,ei huutanu..siellä vaan oleskeli seisaltaan ja katteli ikkunaa yms.
siis mitä ihmettä!yleensä nukahtaa samointein ku 21-21.30 menee petiin.pari tuntia siellä hereillä..
ja yöllä tuo möykkäsi taas...
syöntikin ollu huonompaa että tulisko lie hampaita?

me lähetää ostaan ukolle kunnon farkut ja muutamat paidat töihin.
löysin muuten eilen siistit valkoset farkut seppälästä..ne oli kivat=)
mut kotonahan niitä ei voi pitää..sillon ku kerran kahdessa vuodessa jonee pääsen nii laitan ne jalkaan :LOL:

jaahas,töhö kaipaa :wave:
 
Heipsis,

Hampaista taisi tosiaan meidän risainen yö johtua - viime yön nukkui jo paljon paremmin, kerran laitoin tutin ja kerran heräsi itkien. Aamulla huomasin että toisesta poskihampaasta on nyt kaikki pinnat tulleet läpi.

Me ollaan koko perheen voimin käyty jo joulumessuilla ja vähän ulkoilemassa. Hilma otti univelkaansa takaisin ja nukkui melkein kymmeneen aamulla, joten meni vasta nyt päikyille. Eilen laitoin kodin joulukuntoon ja siivosin, nyt aion vaan nauttia kirjasta ja herkuista sohvan nurkassa :)

Jaksuja kaikille niitä tarvitseville :hug:
 
tin
Päevöö!
Taas MUKA kiireinen äippä täälä. Koulua ja töitä pukkaa ja sen sellaasta niin en oo ehtiny ku lukasta vähä sinnepäin!
Keijulle, kiitos kysymästä, tentti meni aika hyvinki sit lopuksi. Siltä ainaki tuntuu:)Meillä oli ma sitte heti perään toinen mutta siihen en kyllä ehtiny juuri lukee että seki meni kai siihen verrattuna hyvin!

Meillä valvotaan taas urakalla(ei oo kyllä nukuttukaa sitte elokuun mutta taas vähä enemmän). En käsitä mikä tuolla on. Ei se huuda(oo kipee), haluu maitoo eikä se päivälläkää hirveesti nuku. Jotain 1-2h. mutta joku sitä ny häirittöö.

Oon nyt ollu pari vkonloppua töissä ja nyt huomenna meen taas. Tänäänki soittivat mutta meillä oli viimenen vauvauinti nii halusin mukaan. Kivoja sunnuntailisiä siis tiedossa ja muutenki mulla oli aika paljo vuoroja täs joulukuulla.

Tuutikselle on pitäny jo aikaa sit kommentoida että sun viesteistä ainaki tuntuu että oot samanlainen ku mä että ku vähä pääsee silloin tällöin töihin= ihmisten ilmoille niin jaksaa paremmin kotona. Ja kyllä siihenki tottuu että ne ei pyöri enää yöllä mieles ne potilaat...
Katjanna on kyllä jo menny mutta pidä hauskaa :D
tyttelillä ja dogtorilla ihania kuvia! :heart:

Miten te vietätte joulua? peheen kesken vai mummuloissa vai kuinka?
 
meilä vedettiin kanssa kolmen tunnin päikkärit,nyt möykkää tossa eteisessä.

ukko painu saunaan,kun vartin yli neljä linja tulee,niin pitää olla tien puolessa tossa vartomassa sitä..millo lie sit tuleekaan kotiin :eek:

sain piparkakkutalon osat koristeltuu,vaihettuu keittiöön jouluverhot ja laitettuu muutamat kyntteliköt ikkunoihin.ja siellä kaupungissa myös pistäydyin.siis ahistavaaa miten paljon oli porukkaa...ja kaikki ajatukset kaikkos taivaan tuuliin että mitä olisin voinu joululahjaa ostaa...ei harmainta haisuu...

tytyllä edelleen kiukku jatkuu,en tiiä mikä toista oikein vaivaa.tuleekohan kipeeksi vai hampaitako pukkaa vai mikä oikein on?
 
susa nopsaan sulle että teillähän on kans ne herqules rattaat?ootko huomannu että ne saa kans pienempään tilaan?kun sen aisan pitää olla toisella puolella niin ne menee melkeen pienempään tilaan kun vaunut :wave: tänään huomasin :ashamed:
 
Onnea henkan murulle kävelytaidosta!! =)

me käytiin ulkoilemassa koko perhe,pulkalla vedettii poikaa ja voi että tykkäs!!
kiikkumassakin käytin,sekun niin rakastaa kiikkumista.

tänään lämmitetää sauna ja sinne mennää koko poppoo.
koira tosin jää ilman löylyjä :LOL:
tosi kiva launtai ollut!
siskolal oltiin kahvittelemassa aamupäivällä,mun isäki tuli siihen ja voi että pojan silmät alkoi loistaa ja suu hymyssä=)niinku naantalin aurinko!taitaa pappa olla toosi rakas!
sit päivällä käytiin kaupoissa,ostettin kaikkea tarpeellista ja yks heräteostos tuli myös mukaan..rahi,ei tuo ollu ku 10ekua tokmannilla.

nakkikeitooa tein tänää,vois vielä syödä lautasellisen..samalal tuossa ku pojan syötän :p

ps,mää syön ihan liikaa,taitas olla kohillaan laihari..mut ku jouluki tulossa :headwall:
 
piti vielä sanoa että meillä pojan suosikkihommaa on nyt kirjojen kattelu,ja mun pitää aina kertoo mitä se osottaa=)
suosituimmat kuvat on kissa ja koira

tin: me vietetää joulu tässä kotona ihan perheen kesken.
muut joulut säntäilty mummulasta toiseen..ei kivaa :/
nyt kyllä ootan innolla joulua ja kiva laittaa kotia jouluiseksi!
 
Viime yö oli varmaan tähän astisista kamalin..
Eemi nukahti klo 20, heräsi klo 22 ja itki ja möykkäsi eikä mikään auttanut aina tonne 24 asti..
Sitten nukkui sinne klo 04, annoin maitoa ja se rauhoitti, nukkui klo 05 asti, sitten veivasi ja känisi sinne klo 07 ja nukahti taas..
Sitten klo 08 heräsi iloisena ja reippaana..toisin kuin äitinsä.
Muilla taitaa mennä niin että mitä enempi tulee ikää, lapset nukkuu paremmin. Meillä juurikin toiste päin. Alan olla aika rikki näihin öihin, kun on nuo isommatkin huollettavana ja työssä pitää jaksaa..vali vali :headwall: :headwall:
Jos tuo armas aviomieheni edes kerran ottaisi noista öistä vastuun että saisi nukkua mutta ei..Joskus aina välillä lupaakin, mutta kun se menee sitten siihen että minä joudun herättämään että menetkös hoitamaan..Olen sitten jo itse ylhäällä ja hoidan Eemin ennenkuin tuo on vielä silmäänsä avannut. ARGH!!

Nyt en enempää rutise!

Tyttelille paljon jaksuja ja kaikille muille sitä tarvitseville!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Dirlittan meillä loppui kätinät kun maito lopetettiin. Ettei vain Eemi jo alkuyöstä uneksi pullosta?

Jaksamista ja sinne ja miestä kaulimella... :hug: :whistle:

En tiedä. Oli jo ilman maitoa, mutta nyt se palannut kuvioihin kun ei mikään muukaan ( jos sekään) auta.
Ja aiemmin oli ok jos maidon sai, joi sen ja nukahti takaisin. Nyt ei välttis huoli pulloa ollenkaan, ja vaikka sen maidon joisikin, niin saattaa taas sen jälkeen jatkaa sirkustaan.
Luulen että kaikki tämä kävelyn ja kiipeilyn oppiminen tms. tulee uniinkin, ja onhan tuo tuhottoman vilkas muutenkin.
Katsellaan jännityksellä miten ensi yö menee..

 
Onnea Henkan poitsulle uudesta taidosta :) !

Dirlittan, jaksuja :hug: . Sulla saman kuuloinen mies kun mulla |O |O . Mutta meillä menee onneksi nyt jo yöt hyvin. Oot kyllä varmasti väsynyt, miten sulla pinna kestää isompiin? Minusta kun nykyään tuntuu, että olen melko väsynyt välillä, vaikka pienin ei yöllä enää valvotakaan. Ja kun olen väsynyt, en meinaa jaksaa noita isompien tappeluja. Tänäänkin aamulla olin sitten taas niin pahalla päällä että ja suusta tulee sammakoita noille lapsille päsäteltyä :ashamed: :( . Hullua kyllä, mutta just tänä aamuna mietin, että mulla ei taitais pää kestää kotona oloa tällä hetkellä, meillä jotenkin tapellaan ja nahistellaan nyt niin paljon. Ja pienin oli koko aamun mun jaloissa, missään muualla ei ollut hyvä kuin sylissä. Jestas sitä tunsi ittensä tarpeelliseks |O ja samalla niin kahlituks. Että ymmärrän hyvin esim Tytteliä, joka suri neljän seinän sisällä oloa :hug:

Vähän huonon aamun jälkeen meillä on ollut tosi kiva päivä kaikilla :) . Käytiin joulumyyjäisissä (mun tekemät tuotteet olis ollut paljon hienompia kuin mikään siellä myyty :ashamed: :LOL: :LOL: ). Nähtiin joulupukkikin ja lapset sai karkit. Sit ulkoiltiin kivassa puistossa ja mä hain lisää pajua uusiin kataja-kransseihin.

Iltapäivällä kun isukki heräs, lähti hää ja isommat kylpylään molskimaan. Täällä oli mukavan rauhallista, kun typykin nukkui hyvät unet (kerran kun kävin vispaamassa takaisin uneen ja ekat unensa nukkui tänäänkin jo taas klo 10, että miten ihmeessä jaksaa päikyssä...). Alottelin hinnotteleen kirpparille tavaraa. Sut mukavasti sain jo kamoja kateltuakin. Sit oon pitkin päivää kirjottanut töihin joulukalenteria, äsken tulostin 8 sivua :LOL: . Sain kivan tonttujumpankin maanantaille suunniteltua. Niin, nyt lapset katselee isukin kanssa Risto Räppääjää ja pieninkin leikkii olkkarissa :D . Pizzat haettiin kylpylän jälkeen ja tuo pieninkin imi onnessaan rasvaista kinkkupizzaa :ashamed: . Sai tänään ekan puolikkaan suklaakarkista! En raskinut olla antamatta, kun itse joulupukki tuon karkin antoi :saint: .

Huomenna täällä on varmaan vähän kivempia joulumyyjäisiä ja muutakin joulutapahtumaa, joulupukkeja tusinoittain ja päälle ilotulitukset. Että varmaan mukava huominenkin. Illalla meinaan vielä hinnoitella ja ihan hiukkasen ommella. Mites Lilliksellä meni Billnäs?

Onkos muuten Mamma3 joulu vienyt mennessään :snotty: ?

Joulua me ollaan mun vanhempien luona, en vaan osaa sieltä poiskaan olla, vaikka toisaalta olis kiva olla kotonakin, ainakin yö.taas toisaalta, ainahan me ollaan täällä, eli kai se on lapsillekin tosi kiva mennä mummulaan. Sieltä sitten käydään miehen äidin luona ja ehkä jos vaikka joku päivä isommat jäis vielä mummulaan ja me tultais pienimmän kanssa kotiin ihan rauhaksiin. Mitään jouluruokia ei kotona laitella, ehkä perunalaatikkoa ostetaan ja kinkku me saadaan aina joululahjaksi, äiti-kiltti sen aina paistaakin :p . Eli meillä on aina kinkku, vaikka itse joulunpyhät muualla syödäänkin :ashamed: .

Jaha, nyt mut löydettiin, meen laittaan unille

Ai niin :LOL: meillä neiti ymmräsi tänään selvästi mihin äiti menee, kun sanoin meneväni kakalle :LOL: . Meninkin ensin hämmentään keittiöön ruokaa ja sitten vessaan, niin siellähän neiti oli jo vessan ovea raapimassa :D
 
Rontti: välillä turhan huonosti kestää :( Ja niille se kiukku väsy on helpompi jotenkin purkaa kuin tuohon pieneen joka ei mitään vielä oikeen tajua..Aina sitten kun olen turhasta ärähtänyt, niin koitan muistaa selittää että olen väsy ja että pinna kireällä..nuo kun on jo 8 ja 11, niin paljon voidaan jo jutella ja paljon jo ymmärtävätkin. Ja osaavat olla tahallaan ärsyttämättä kun näkevät että äiteellä keittää :)

Ajoittan on joo olo, että on hyvä että "pääsee välillä töihin lepäämään" tätä arjen kaaosta :LOL: :LOL:
 
Joulusta, kotona ollaan perinteisesti ja meille tulee taas väkeä, mun isä vaimoineen ja mun appivanhemmat ja miehen pikkuveli. Siinä sitä on taas kestitsemistä ja väkeä, mutta musta se on ihanaa!
Tämä on ollut jo kokoonpano ja paikka viimeiset 9 vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
susa nopsaan sulle että teillähän on kans ne herqules rattaat?ootko huomannu että ne saa kans pienempään tilaan?kun sen aisan pitää olla toisella puolella niin ne menee melkeen pienempään tilaan kun vaunut :wave: tänään huomasin :ashamed:
Nyt en tajunnu. Miten aisa voi olla toisella puolella? Eihän noissa ole heittoaisaa.... *raapii päätään* Onko teillä ne Razor4 rattaat?
 

Yhteistyössä