Lokakuun lapsoset 2015

Tervehdys kaikille!

Siis voihan kiinteä ruoka... Se on meillä täyttä myrkkyä :confused: On ollu testaukses peruna, päärynä ja omena. Ja poika ei syö, ei ollenkaan. Nyt saa totaaliraivarit jo siinä vaiheessa, ku koitan laittaa ruokalapun kaulaan... Arvaa, mitä on tulossa ja rupeaa parkumaan ihan täysiä :( Ja suu ei aukee lusikalle. Sit jos jotenkin saan huijattua lusikan suuhun, sylkee poika soseet pitkin seiniä...:eek: Siis ei halua edes maistaa. Ja voi sitä autuutta, ku saa tissin suuhun... :LOL: Oon koittanu molemmin päin - ensi tissiä, sitte sosetta tai ensi sosetta ja sitte tissiä -> lopputulos on sama. Oon myös koittanu ihan erikseen, siis "ruokailuajan ulkopuolella" tarjota sosetta - ei yhtää sen parempi tulos siitäkään. Huoh. Mulla on nyt siis käsissäni totaalinen tissipoika :p
Noh, ei me vielä luovuteta. Mieskin on välillä koittanu olla se lusikantarjoaja, mut ei poika isältään sen kummemmin huoli - päristää vain soseet seinille/syöttäjän päälle ja nauraa perään :ROFLMAO:

Neuvola oli tiistaina, ja kaikki muuten ok, mut nyt ei kuulemma pituutta ollu tullu tarpeeksi (oli sitä kummiski tullu 2,5cm/kk), tai siis niin tasaisesti ku aikasemmin. Ei nyt kuitenkaa mitää huolta, ihan normirajoissa oli silti. Joskus mua niin ottaa päähän se käyrien tuijottaminen - yksilöitähän nämä lapset kaikki on :rolleyes: Ja jos pituutta ja painoa kuitenkin tulee, niin eikö se silloin ole kasvanut???
Aikanaan tuon mun toisen pojan kanssa saatiin lähete lastenlääkärille (oliskohan ollu muuten just sama 4kk neuvola, mistä se tuli), kun ei kanssa ollut kasvanut käyrien mukaan... Noh, lastenlääkäri kyllä kans vähän naurahti, että "no onhan se kasvanut". Ja kyseessä oli reipas ja hyväntuulinen vauva, joka nukkui yöt ja oli muutenkin ns. helppo.
Toki ymmärrän, että se on hyvä, että puututaan, jos pystytyään sillä lailla rajaamaan jotkut allergiat tms. pois, mutta silti...

Se neuvolareissu meni kyllä muuten multa vähän Elmerin osalta ohi - mulla kun oli tuo 5v tyttö mukana ja se yhtäkkiä kesken kaiken pyörtyä kupsahti seisovilta jaloiltaan :( Onneksi oli lääkäri lähellä... Mitää syytä ei pyörtymiselle keksitty (mitattiin verensokeri ja lääkäri teki semmosia pikaisia neurologisia testejä), mutta olihan siinä äitin sydän syrjällään pienen vuoksi :cry: Kaamee kuhmu tuli tytölle takaraivoon, ku iski päänsä kaatuessaan betoniseinään (n)
Nyt sit täytyy seurailla tyttöä pitkin päivää, ku tässä kolmisen viikkoa sitte löysin sen yllättäen omasta huoneestaan pöydän alta parkumasta nälkäänsä (ku tuossakin, ku pyörty, valitti herätessään nälkää, aivan hirveää nälkää...ja syöny oli vajaa tunti sitte!), ja nyt ei sit tiedä, oliko pyörtyny silloinkin (ei normisti kyllä istuskele pöydän alla!), ku oli niin jännän oloinen... Ja oikeasti nälkä ei ollut silloinkaan. Huoh.

Huomenna mun täytyy mennä työmaakokoukseen (se mun yhteydenotto liittoon poiki sen, että nyt tulee liitonhemmot puhumaan porukalle järkeä), ja pojan on pakko pärjätä isänsä kanssa sen ajan. En kyllä usko kokouksen ihan hirmu pitkään kestävän, mutta varasin nyt kaappiin vähän vastiketta, jos täälä nälkä yllättää :geek: Tosin ei oo sanottu, että poika tuttipulloa edes huolii...
Niin, siitä työpaikasta - eihän ne mua voi irtisanoa eikä mitään, mutta kaiken kuulemani jälkeen ei pahemmin innosta palata tuolle työmaalle. Ja nyt oon varmaanki enemmän ja enemmän silmätikku, ku aiheutin tämän liitonhemmojen paikalletulon :ninja: No hel**tti - pelaisivat sääntöjen mukaan, niin ei tarvisi tämmöseen ryhtyä! Niin makaa, ku petaa, eikös? Ihan innolla odotan huomista - saan laittaa ukoille luun kurkkuun (y) Prrrh, rupean maalaamaan kohta banderolleja mukaani :p

Ja takaisin Elmeriin. Yöt on meillä edelleen levottomia... Toissayönä piti meitä hereillä 03-05.30 ölisemällä ja hihkumalla, imeskelemällä sormiaan hyvin kovaäänisesti , ja sit lopulta parkumalla. Pakko se oli sitte viereen ottaa, että saatiin edes hetken nukkua... Muutenki heräilee pitkin yötä 2-3 tunnin välein. Välillä otan tissille rauhoittumaan, välillä rauhoittuu nopeesti ihan itekseen. Mutta omat unet jää välillä hyvin vähäisiksi... Aamupuolesta jää syötöltä viereen, ja siinä kyllä nukkuu tyytyväisenä tissi suussa - tietenkin :X3:
Ja toki sitte sitä unta riittää näin aamusta pitkäääääään... Nytkin vielä nukkuu tuola meidän sängyssä. Oli hereillä, ku lähdin hevosia ruokkimaan ja aikansa sielä mölisi ja nyt on nukahtanut. Plääh. Mieluiten nukkuis vaan yönsä paremmin, ja heräis aamulla aiemmin - ei haittaisin ollenkaan. Mutta ku oon koittanu ottaa sängystä aamuisin, ku vähän sieltä heräilee, on jätkä niiiiiin kiukkuinen, ettei mitään rajaa... Eli mieluummin annan sitte nukkua väsynsä pois. Tiedä sitte, mihin väliin saan aikanaan puuron lisättyä, ku yöunet kestää näille main :alien: Ja kuitenki menee nukkumaan jo 20.30-21.00 illalla, ettei se iltavalvomisestakaan johdu...

Hyppykiikku on meillä olemassa, mutta se vähän, mitä on käytössä koskaan ollut, on ollut vasta sitten, kun vauvat on nousseet jaloilleen tukea vasten. Ja tosi vähän olen pitänyt noita siinä, vaikka riemu on kyllä jokaisella ollut rajaton, ku siihen on päässyt :LOL: Pienempää en siihen laittaisi (siis jos ei osaa seisoa tukea vasten).

Kirjoja meillä katsellaan välillä, ja toisinaan Elmeri viihtyy kuvia katsellen, toisinaan taas ei voisi vähempää kiinnostaa... On enemmän tommonen toiminnan mies koko jätkä :cool:

Näin tällä kertaa. (ja taas tuli melkonen romaani...)

Ihanaa viikonloppua kaikille!


Kiisuli ja Elmeri
 
Heipsan pitkästä aikaa! Meillä menee tasaista rataa, edelleen jätkä nukkuu yöt vieressä ja päivällä ei niinkään kunnon unia. Kakkaaminen on vähän rauhoittunut, ei oo tullut pyykkiä niin paljon viime aikoina. Päivittäin sitä kakkaa silti tulee muutama vaipallinen. :rolleyes: Puklailukin on vähentynyt, vaik varsinkin hikatessa tulee ylös.

Neuvola oli pari viikkoo sit. Mitat ok, eikä rokotuksista tullut muuta kuin hieman väsyneempi loppupäivä. Ite meen kierukan laittoon ens viikolla. :sick: En kyllä odota yhtään, mut onpahan sekin sit hoidettu. Menkatkin on edelleen pysyneet poissa. (y)

Mäkin oon kuullut työmaalta ei niin kivoja uutisia, mut koitan olla ressaamatta niitä vielä puoleen vuoteen. :) Tosin kohta pitää laittaa jo päivähoitohakemus vetämään, kun elokuussa alkaa työt. Kesä on täynnä tekemistä tän talon parissa, joten se syksy on jo ihan kohta... :eek:

Koitan tässä saada poikaa nukkumaan, että voisin katsella esikoisen kanssa vielä telkkua vähän aikaa. :)

Edit vielä: Jätkä nukahti, mut ittee alko väsyttää. Pakko kuitenkin vielä kirjottaa tää yks asia ku tuli mieleen: eli jätkä koittaa kovasti istumaan aina sylissä ollessaan, ja jalkojenkin päälle ottaa usein. Mut mites sen istuttamisen laita on, mikä sen suhteen on suositukset teilläpäin?

Marmosetti ja Pötkö 3,5 kk
 
Viimeksi muokattu:
Kysyin neuvolan tädiltä tuosta istuttamisesta kun siellä itse käytiin 3kk käynnillä. Sanoi että sylissä saa vapaasti istuttaa kun paino ei silloin ole häntäluulla ja vaihtuu kuitenkin tiheään. Istuttaa ei saa maassa tai tuolissa ennen sitä puolta vuotta. Sanoi myös että vaunuissakin voi nostaa päätyä hieman jos toinen tykkää, kun silloinkaan paino ei vielä ole pakaroilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Marmosetti ja kosmo
Heissan kaikki!

Täällä kans Hemppu menee jo ketterästi selältä mahalleen ja nyt muutaman kerran onnistunut kellahtamaan myös takaisin selälleen. Tyttö kömpii myös yöllä unissaan mahalleen o_O Hui, kun oon pari kertaa heränny yöllä siihen ähellykseen, kun Hemppu makaa mahallaan naama tyynyä vasten... Oon nyt laittanut yöksi patjan alle tyynyn, ei pääse enää kääntämään itteensä mutta yrittänyt on kyllä monena yönä.
Istumaan meillä yritetään kans tosi hanakasti ja oon kyllä varovasti istutellut sylissä.

Mä oon myös aina rakastanut lukemista ja oon iloinen että myös esikoispoikani tykkää lukea. Hänelle paljon luettiin pienenä, myöskin ihan vauvasta saakka. Nyt tykkää lukea kirjoja pikkusiskolle. Ihanasti poika jo suunnitteli, että jos meille vielä tulee vauva, niin hän voi aina lukea Hempulle iltasatua jos äitillä on kiire hoitaa pikkuvauvaa :love:

Kiinteiden maistelu on lähtenyt täällä tosi hyvin käyntiin. Hemppu pistelee perunaa ja porkkanaa reippaasti ja nyt uutena annoin bataattia mistä tykkäsi ihan hulluna! :) Tykkää myös päärynästä ja mangosta. Oletteko antaneet vauvalle banaania ? Itse muistan hyvin, kuinka esikoin rakasti banaania ja sitä syötiin usein... Nyt annoin yhtenä päivänä Hempulle ihan pienen määrän banaania, just sillä varauksella että vatsa saattaa mennä kovalle, ja niinhän sitten seuraava yö oli tosi levoton, tyttö piereskeli kamalasti ja aamulla vaippaan ilmestyi pikkuruinen kova kakkapapana... Aamupäivällä sai punnerrettua toisen samanlaisen papanan ja vasta illan puolella vatsa toimi taas normaalisti. En oo nyt sitten tohtinu vielä kokeilla uudestaan tuota banskua. Mietin, jos laittaisi banaanin sekaan luumua? Mistään muista Hempulla ei oo tullut minkäänlaisia vatsaoireita.

Huomenna meillä on 4kk neuvola. Saas nähä minkälaista palautetta tulee meidän virkaintoiselta neuvolantädiltä kun ollaan jo melkein 3vk syöty kiinteitä... :whistle:

Ja nyt on pakollisen hehkutuksen vuoro: Nyt loppuu meiltä vuokranmaksut, kun ryhdyttiin velallisiksi ja ostettiin vihdoinkin OMA KOTI ! :love::love::love: Niin kauan ollaan etsitty ja nyt se täydellinen talo sit löytyi! Pääsiäisen aikaan päästään muuttamaan. Ihan tolkuton sisustusideoiden tulva päässä tällä mammalla :p Kun pääsee laittamaan ihan omaa! Uutta sohvaa täytyy alkaa katella :love:

haasu ja Hemppu (ylihuomenna 4kk)
 
Iltaa! :)

Onnea Haasulle uuteen kotiin!!

Hurja toi Kiisulin neuvolareissu ja tytön pyörtyily, varmaan säikäytti. :eek: Toivottavasti ei toistuisi enää tuollainen.
Mites siellä töissä meni? Saitko laitettua luun kurkkuun? Ikävää, kun joutuu vääntämään.

Ketteriä vauvoja täällä, kun osa jo kääntyilee. Meillä on ollut lähinnä pari vahinkokääntymistä pään viedessä kropan mukanaan :ROFLMAO: Mutta kyllä tyttönen kohta taitaa jo ihan tahdonalaisestikin kiepsahtaa.

Nukkuminen yöllä on toistaiseksi rauhoittunut kivasti, herää klo 01 maissa ja klo 4 maissa, sit yleensä klo 7 herää tunniksi-pariksi ennenkuin ottaa ekat päikkärit. Välillä nukkuu pidempäänkin yöuniaan. Ne aamuyön kiemurtelut, potkimiset ja ähinät on jääneet melko lailla pois... Päiväunet sen sijaan on vähän miten sattuu, 15min-2h (y) Vaunuissa nukkuu ehkä vähän paremmin kuin sisällä, mut ei välttämättä aina.

Mitä ajatuksia / kokemuksia teillä on aiheesta nukuttaminen / itsekseen nukahtaminen? Perhevalmennuksessa oli puhetta, että vauvaa ei pitäis nukuttaa vaan "rauhoitella unikuntoon" - jotta ei tulis uniassosiaatio-ongelmaa eli että vauva tarvii aina samat rituaalit nukahtaakseen . Kokeilin tätä ja iltaisin on toiminutkin muutaman kerran se, että annan hetken rintaa ja nostan sitten rauhoittumaan omaan sänkyynsä, jonne nukahtaa hetken pyörittyään (eli ei nukahda tissille, kuten aiemmin). Mut päiväunille en saa oikein muuten kuin tissille nukuttamalla tai vaunuissa. Oon aatellut, että kai tuo oppii nukahtamaan itsenäisemmin, kun se aika on. Pienihän se on vielä,

Eka flunssa tuli ja meni, yhdeksi yöksi nosti vauvalle kuumeen ja sitten alkoi parantua. Tarttui se minuunkin, mut samalla pikakelauksella näyttää menevän ohi, onneksi.

Maitohommat menee sillä tavoin, että korviketta annetaan 2-4 dl/vrk, loput rintamaitoa. Öisin on täysimetyksellä. Olen silloin tällöin poissa kotoa muutaman tunnin ja pumppaamalla ei irtoa, joten tuohon korviketouhuun on homma lipsunut. Mutta en ota siitä paineita, tällä tavoin koitan mennä tuonne 6kk asti. Kiinteitä olen antanut hieman mustikkaa, päärynää, mangoa, luumua, riisivelliä ja porkkana-perunavelliä. Riisivellistä näyttäs tykkäävän, muuten ei mitään järin suurta intoa ole noihin kiinteisiin ollut. No, pikku hiljaa.

Tosi paljon voimaa on tullut tytön potkuihin, käsillä paukuttaa myös ja kiljahtelee isosti! :D Ihanan seurallinen ja utelias tyyppi kaiken kaikkiaan.

Ehkäisyn ajattelin kohta aloitella, pitkän harkinnan jälkeen pillereihin oon päätymässä. Jos niistä tulee huono kokemus, saatetaan hankkia ehkäisytietokone. Kierukoihin en aio koskea. Ihan hullua joutua miettimään ehkäisyä, kun on 10 vuoden lapsettomuustausta, mutta näin se nyt vaan on!;) Täytyy sanoa, että seksihalut on edelleen ihan kadoksissa, mutta liitän sen tuohon imetykseen aika vahvasti sekä univelkoihin...

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Neuvolassa käyty. Pituutta tullut kuukaudessa 4cm! (66cm) kahdesti oikein mitattiin että oliko varmasti oikein. Painoa tullut puoli kiloa eli 7100g. Ainoa ongelma on toi päänympärys, jota oli tullut vain puoli senttiä lisää. Hieman on sen käyrä laskusuuntainen ja koska aukile on enää pieni (oli jo kuukausi sitten) niin tulevaisuudessa asiaan kiinnitetään enemmän huomiota. Lääkäri kauniisti kirjoitti korttiin että asiasta ei tarvitse olla huolissaan, mutta seurataan. Pikkuinen esitteli koko äänirepertuaarinsa ja oli yhtä hymyä. Äidin pieni linssilude.

Itsellään nukahtaminen: Oli esikoisen aikana sula mahdottomuus. Nukahti tissille tai sylissä heijaukseen. Piste. Nyt nelivuotiaana nukahtaa kun olet aluksi vieressä ja sitten riittää kun olet samassa huoneessa. Jos lapsi nukahtaa ilman huutoa itsekseen, niin mikäs siinä. Helpottaa asioita tulevaisuudessa. Me mentiin aikoinaan siitä mistä aita oli matalin. Myöhemmin protestoi pari iltaa kun hyssytys jätettiin pois ja samoin imetyksen loputtua otti isänsä parina iltana nukuttamaan.

Maitohommat/kiinteet: Täysimetyksellä mennään edelleen. Parin viikon päästä olisi tarjoitus alkaa maistelemaan kiinteitä, maltillisella tahdilla. Katsotaan miten käy. Meillä ollaan kyllä imeskelty jääkaappikylmää porkkanaa, kurkkua ja vesimelonia. Tuo kylmä on ollut vinkeetä.

Ehkäisy: Meidän lapsiluku on tässä. Kun Veikolle tulee hieman enemmän ikää, käyn laittamassa Mirenan. Ajatus menkattomasta elämästä houkuttaa niin paljon. Huomenna mulla olisi gynen aika. Ihan tarkistuskäynti kun on alavatsakipuja ja tiputtelua. Palaan raportoimaan kun sieltä selviän. Halut on täällä hukassa. Priorisoin nukkumisen ja koska on tota tiputtelua niin ei niitä tilaisuuksiakaan ole kauheasti ollut. Miehen mieliksi pääsääntöisesti sellaista harrastetaan :rolleyes:

Kyselin vielä erikseen neuvolassa että saako tuota lasta seisottaa. Ottaa mielellään jaloilleen ja tykkää olla siinä asennossa. Ohje oli että sylissä voi seisoa jos siitä kovasti tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä sairasteltiin viimeset 1,5 vk enterorokkoa koko perheen voimin ja nyt aletaan kaikki oleen terveitä.
Mies vielä hiukan nuutunut, kun viimeisenä meistä sen sai.
Aivan kamala tauti!
Lapset pääsi vähällä, mutta me miehen kanssa oltiin täynnä niitä rakkuloita ja joka paikka kutisi!

Neuvolalääkäri oli reilu 2vk sitten, pituutta meillä myös oli tullut 4cm nyt 68cm ja painoa vajaa kilo :ROFLMAO: nyt siis 7400g
Kaikki oli kunnossa.
Lääkäri antoi luvan alkaa maistella kiinteitä, sanoinkin että jotain oli siihen mennessä jo kokeiltu, jätin mainitsematta, että Limppu söi silloin jo kunnon aterioita :D
Tällä hetkellä meillä syödään, bataattia, maissia, riisiä ja persikkaa (jota löysin tosiaan toisesta kaupasta)
Oon ollut vähän hidas näiden makujen kanssa, nyt olisi kesäkurpitsa seuraavana listalla, kunhan saisin aikaiseksi.

Onpa täällä moni jo kääntynyt mahalleen, onnea kaikille uudesta taidosta :)
Meillä edelleen pötkötellään kyljellään ja koitetaan ainoastaan kääntää pää aivan hulluun asentoon.
Näin Limppu on ollut jo kuukauden, mutta ei ole yhtä vahinkoa lukuun ottamatta kääntynyt mahalleen.
Toki ei tässä mikään kiire ole, kääntyy kun kääntyy :)
Ympyrää pyörii, kuin kello, joten sen puolesta ei uskalla enää jättää edes isolle sängylle yksin, kun saattaa hetkessä potkia / pyöriä ympyrää niin että on sängyn reunalla :eek:

itsekseen nukahtaminen, meillä esikoisen nukuttaminen oli haastavaa monta vuotta, varmaan kans vasta 4 vanhana nukahti itsekseen.
Ja se oli yhtä huutoa uein iltaisin.
Joten nyt, kun Limppu käy nukkumaan itsekseen omaan sänkyynsä unimaidon jälkeen, olen antanut olla siellä.
Pääsee paljon helpommalla ehkä tulevaisuudessakin.
Hetken touhuaa omiaan ja sitten nukahtaa, olen toki aina alakerrassa ja menen jos tarvii tuttia tai tuleekin itku jostain syystä.
Limppu on ollut helppo nukkuja koko ajan (ensimmäisen kuukauden jälkeen) joten olen antanut nukahtaa noin.
Päiväunille saattaa tarvita hiukan silittelyä, silloin kun nukkuu ne sängyssä.

Jaha nyt sieltä sängystä kuuluukin iloinen huhuilu :)

Kosmo ja Limppu ensi viikolla 5kk
 
Heips!

haasulle ONNEA UUTEEN KOTIIN!!! Hieno juttu, oma on aina oma (tai pankin ;) ), mieluustihan sitä omaansa pois maksaa (y) Varmasti ihanaa suunnitella kaikkia sisustusjuttuja ja muuta... Ja kun mukavasti kevätpuolella pääsette muuttamaan :)

Meillä on ruvennut nyt nuo kiinteät uppoomaan vähä paremmin. Ei poitsu tosin mitää miehen annoksia vetele, mutta suostuu edes maistelemaan - se on jo sanoakseni eräänlainen työvoitto :D Ehkä me vielä jonain päivänä syödään enemmän, kuin viis-kuus lusikallista kerrallaan :rolleyes:

Itsekseen nukahtaminen on tavoitteena tämänkin lapsukaisen kanssa. Olen kaikille joutunut pitämään jossain vaiheessa jonkinsortin unikoulua (yleensä n.6kk iässä), mutta yllättävän vähällä olen päässyt - pahin tais huutaa kolmena iltana, eikä edes kovin pitkiä aikoja.
Elmerin nostan tissiltä hereillä omaan sänkyynsä, toivotan hyvää yötä, peittelen ja annan unipupun käsiin, sit valot pois ja poistun huoneesta. Joinain iltoina huutaa hetken (5-10min), toisinaan jää ihan hissuksiin sinne... Joskus, jos oikein koville ottaa sen nukahtamisen kanssa, käy mies toivottamassa hyvät yöt ja peittelee jätkän uudestaan. Ja yleensä sen jälkeen hiljenee - eli ilmeisesti kaipaa myös isältään hyvän yön toivotukset :)
Mä jo esikoisen aikana päätin, että mihinkään nukutusrumbaan en lähde - sen verran ikäviä kokemuksia aiheesta sain kaverilta kuulla (heillä saattoi mennä useampi tunti illasta lapsen nukuttamiseen). Meillä toimii näin, mutta kukin tyylillään.

Yöllä, kun Elmeri herää könyämään, tuumaan vaan, että "Nyt on yö, nyt nukutaan." Ja monesti poika sit pian rauhottuu ja nukahtaa uudestaan. Jos oikein riemastuu, niin sit otan tissille, mut pääsääntöisesti meillä menee yö kahdella tissityksellä - tai siis niin, että ekan kerran syö 01.30-02.30 ja sit toisen kerran herää syömään aamu kuuden aikaan, jolloin jätän viereen. Siinä sit nukkuu tissillä siihen saakka, kunnes mä nousen.

Kääntymistä meillä ei harrasteta enää ollenkaan :barefoot: Elmerihän silloin n.kuukausi sitten kääntyili muutaman kerran, mutta hermostu aina, ku toinen käsi jäi alle. Ja sit kiukkuili, kun ei viihtyny mahallaan yhtään... Noh, nyt ei ole sit kääntyny enää ollenkaan. Kyljellään pötköttelee ihan s-mutkalla, ja kiertää kans akselinsa ympäri, mut mahalleen ei mene. Sit jos laitan mahalleen, alkaa nostella peppuaan niinku mittarimato...

Meillä on varpaat tällä hetkellä pop :LOL: Niistä on kiva pidellä. Ja vielä kivempi, jos on sukat - ne on niiiiiiin mukava kiskoa pois (ja tunkea suuhun :X3: ).

Juuh, varasin meille mökin Lapista ens viikoksi - siis mulle ja lapsille, mies ei tule (on töissä). Kauan sitä jahkailin (syksyllä vähä lapsille lupailin, että veronpalautusrahat vois käyttää Lapinreissuun, jahka Elmeri on yhtää semmonen, että sen kans viittii lähteä), ja toissaviikolla sitte päätin, että mennään... Hivenen mua hirvittää se matka; Elmeri kun ei edelleenkään ole mikään autoilija :eek: Mutta ajattelin ajaa yön, josko nukkuis edes vähän pidempään kerrallaan, ettei ihan jatkuvasti tarvi pysähdellä... Oon aikasemminkin ollut yksin lasten kanssa, mutta ihan nuon pientä ei oo ollu matkassa mukana... Saas nähdä, miten ämmän käy :p Se nyt kuitenki on vähintään 10h suuntaansa, pysähdykset saattaa venyttää matkan 12 tuntiin tai yliki... Huh!

Työasiat ei oo toistaseksi selvenneet yhtää... Kokous oli, ja mielipiteeni toin hyvin julki, mutta aika näyttää, oliko mitää oikeita seuraamuksia siitä :sneaky: Motivaatio on kyllä täys nolla :sick: Mies kyllä jo haaveili, että jäisin hetkeksi kotiin, muttamuttamutta... Sillä kotihoidontuella kun ei perhettä elätetä eikä lainoja lyhennetä :unsure: Lupashan mies "elättää", mutta se ei oikein istu mun luonteelle... Noh, katotaan. Kyllä mä nyt siihen saakka oon kotona, ku poika täyttää vuoden (mulla on vielä onneksi vähä lomia pitämättä).

Kiisuli ja Elmeri
 
Gynellä käyty ja mitään varsinaista syytä ei kivuille löytynyt. Tiputtelu johtuu siitä että kuukautiskierto yrittää puskea imetyksen lävitse. Hakee kuulemma tovin paikkaansa. Ovulaatiokin oli kuulemma ollut tässä 48h sisällä :cautious: Gyne muistutteli vielä vastuullisesta kondomin käytöstä, kun ilmoitin että tulen sitten syksyllä kierukan laittoon. Kehui hedelmälliseksi :D. Mun kemiat toimii hyvin ton gynen kanssa (Peter Zimmerman, TUG/Tre). 150e jäi maksettavaksi kela vähennysten jälkeen.

Joku mainitsi varpaat. Joo Veikkokin tykkää niistä, mutta suurimman suosion saa se mikä löytyy niiden välistä. Heti kun vaippa lähtee niin pitää tarkistaa että vehkeet vielä löytyy. Välillä saa niin kovakouraista rakkautta, että kyselen mieheltä milloin noihin vehkeisiin oikein tulee tunto.
 
Nyt oli pakko kirjautua kommentoimaan tuota CVAD:n "kovakouraista rakkautta" - mä repesin ihan täysin :ROFLMAO::LOL::ROFLMAO: Aikaisin on teillä poika vehkeet löytäny (ja vielä innostunutki niistä :D )... Meillä ei Elmeri oo vielä hoksannu, että sieltä jalkovälistäkin löytyy jotain hypisteltävää...

Eipä mulla muuta. Paitsi niin, tänään meillä on syöty sosetta PALJON verrattuna aikasempiin... Aamupäivällä meni reilusti päärynä-persikkasosetta ja täs iltapäivällä tein peruna-porkkanasosetta, ja sekin uppos normaalia enempi (y) Jee, meillä opitaan joskus syömään... Ehkä.


Kiisuli
 
Täällä toinen joka hihittelee CVAD:n kommentille poitsun löydöksistä :D
Meilläkin Limppu on löytänyt varpaansa ja juurikin mukavinta on, kun saa repiä sukat pois ja tunkea ne suuhunsa.
Ja sittenkös harmittaa, jos mutsi on laittanu sukkahousut :D
Menee totaalisesti hermot ja huuto/rähinä alkaa.
Mitä Limppu harrastaa muutenkin, harvoin nykyään enää itkee, vaan jos joku on huonosti Limppu huutaa / kiljuu / ärjyy / karjuu miten sen nyt sanoisi, mutta välillä ihan korviin ottaa kun toinen alkaa mesoomaan!

Kiisuli, melkosen matkan meinaat lasten kanssa yksinäsi ajella, hatun nosto siitä :)
Mä en taitaisi uskaltaa yksinäni lähteä tuollaista matkaa ajamaan, muuten toki voisin reissata keskenään lasten kanssa, jos vois tuon automatkan jättää pois :D

Mä ilmotin tänään työnantajalle, että palaan töihin 1.9.2017. Joten mä voin hetkeksi lakata murehtimasta työjuttuja ja paneutua niihin sitten vasta!
Toiveissahan tietysti olisi, että siihen mennessä olisin uudestaan raskaana :)

Jaha iltasadun lukuun

Kosmo ja Limppu
 
Kiisuli oot kyllä todellinen sissi kun tuommoiseen reissuun lähet yksin lasten kans ja ku tosiaan nuorin vielä niin pieni! Mukavaa reissua teille! Mä lähden lasten kans 10vk:n alussa äitini luokse ilman miestä, mut sinne on 2 tunnin matka ja Hemppu nukkuu aina tyytyväisenä autossa. Ja esikoinen kun on jo 9v niin iisi homma! :)

4kk neuvola oli tosiaan tiistaina ja mitat tytöllä 62,5cm ja 5915g. Painokäyrä ei ihan oo pysyny pituuskasvun matkassa, mikä on kyllä ollu odotettavissakin ku neidillä on "pitkät geenit" (y) Pituuskäyrä on menny esikoisellakin aina yläkanttiin. En siis saanut niitä pelkäämiäni moitteita kun on jo 3kk ikäisenä kiinteät aloitettu, päinvastoin terkkari sanoi että hyvä kun oot antanut niiin eiköhän toi painokin ala ottaa pituutta kiinni pikkuhiljaa.
Perunaa ja bataattia vetelee kitusiin kyllä niin mielellään että ei varmasti oo huolta painon suhteen. Mies oli yhtenä iltana, kun olin ite lenkillä, syöttänyt Hempulle kokonaisen purkillisen mango-päärynä sosetta kerralla o_O

Nukahtaminen vaihtelee meillä tosi paljon. Joskus nukahtaa syliin jo kun juotan velli-maito seoksen ja nostan sit vain sänkyyn. Sitten kun maidon juotuaan vielä jää hereille niin välillä viihtyy omassa sängyssään kunnes itsekseen nukahtaa sinne, välillä taas haluaa nukahtaa syliin tai vanhempien sänkyyn äiskän ja isin keskeen :love: Siitä siirrän sitten omaan sänkyynsä.
Esikoinen, kun niistä ensimmäisien kuukausien itkuistaan pääsi eroon, nukahti kyllä aina itsekseen omaan sänkyyn, kun oli peitelty ja toivoteltu hyvät yöt.
Nukkuuko teillä vauvat omassa huoneessa? Meillä Hempun sänky on vielä meidän makuuhuoneessa, mutta kun siirrytään uuteen kotiin ja saadaan tytölle oma kiva huone, oon ajatellut siirtää suoraan sinne nukkumaan. Yösyöttöjähän meillä ei oo ollut enää aikoihin. Tyttö nukahtaa 20-21 ja herää 7-8 aamulla. Ja herää kyllä arkiaamuina usein siihen kun mulla soi herätys klo.7 ! Mahdollisesti nukkuis pidempäänkin siellä omassa huoneessa kun ei oo ylimääräisiä ääniä :)
 
Pakko munkin tulla hehkuttaa, että meidän pötkylä kääntyi tänään vatsalleen ekan kerran ihan ite! (y) Tästä se liikkumisen into lähtee kun hän huomaa, että voi itse tehdä jotain.

Rintamaidolla mennään edelleen, ja erittäin hyvinvoivalta vaikuttaa näinkin. ;) Ens viikon neuvolan jälkeen aattelin kokeilla pottua, jos jätkä alkais pysyä täydempänä vähän kauemmin. Mut mikään kiiru meillä ei ole.

Kierukka on nyt laitettu. Pari päivää vuoteli ja sit loppu siihen. Ite tykkään kierukasta, kun se tekee mun runsaista menkoista melkein olemattomat, ja on se ehkäisy sit ainakin viideksi vuodeksi hoidettu. Laitto ja vaihto ei vaan oo mitään mukavia, mut ei voi mitään. Mun lapset on nyt kyl tässä. :)

Pötkö nukkuu edelleen vieressä. Hän herää pari kertaa yössä - eka joskus 2-4:n aikaan haluaa tissiä, ja sit joskus kuuden aikaan rujauttaa semmosen vaipallisen :poop:, et on pakko käydä vaihtamassa. Mut sit köllötelläänkin 9-10:een saakka. :)

Mä haukkaan vielä iltapalan ja sit mennään maate. Jätkä tosin nukahti jo rinnalle, mut nukahtaa sit kyllä uudestaan jos herää. Öitä!

Marmosetti ja Pötkö tasan 4 kk :)
 
Heipä hei,

On taas vierähtänyt tovi edellisestä kerrasta.
Tänä aikana Limppu on oppinut kääntymään mahalleen, viimeksi juuri puhuin että ei vielä näytä siltä että menisi ja olisko pari päivää sen jälkeen yhtäkkiä kääntynyt :)

Neuvolassa käyty, paino 8kg ja pituus 70cm rokotukset sai, ei tullut mitään, hiukan väsyneempi, ei muuta.
Ja muuten kaikki kunnossa.

Mullakin on täällä pakkaus operaatio meneillään, löydettiin ihana omakotitalo ja saatiin tää omakin asunto heti myytyä.
Nyt vaan olisi kiire saada tämä tyhjäksi ja mä olenkin aivan kuitti, mies on juuri nyt paljon töissä ja anoppi matkoilla, joten olen viime viikon pakannut ja sählännyt lasten kanssa. Huh Huh...
Hyvä tästä tulee :D
Ainakin ensi viikolla ollaan rojujemme kanssa uudessa kodissa

Kevättä odotellessa, pikaisesti vain omia kuulumisia. Mitä muiden arkeen? Palaan, kunhan saan nää muutto puuhat järjestettyä :)

Kosmo ja Limppu 5kk
 
Hei kaikille!

Ja kosmolle ONNEA UUTEEN KOTIIN!

Kevät keikkuen tulevi... Arska paistaa ja lämpöasteita on jo useita, vaikka ollaan vielä aamupäivän puolella :) Jotenki toi aurinko tuo kauheesti virtaa, vaikka muuten oon niin talvi- ja syksy ihminen, ku vain olla ja taitaa...

Lapinreissu meni suht mukavasti, ainakin lasten osalta - ite tulin keskiviikkona kuumeeseen, ja sairastinki sit sunnuntaihin asti :( Meinas siis se paluumatka olla täyttä tuskaa; ei oo kovin herkkua ajaa pitkää matkaa kuumeessa... Noh, siitä selvittiin. Lapset viihty kovasti, myös Elmerin kanssa meni yllättävän mukavasti (niin ajomatkat kuin se aika perilläkin).

Uskaltaaskohan täs jo hehkuttaa - meillä on ny nukuttu muutama yö läpeensä (y) Tai siis 20-06.30, sit poika tulee tissille ja jää viereen. Ite oon vielä siinä rytmissä, että herään yöllä 01-03 ja ihmettelen hereillä tovin jos toisenkin, ikäänkuin odotan, että herääkö poika vai ei... :X3:

Mutta sit toisaalta, viime perjantaista lähtien meillä ei ole nukuttu kunnon päiväunia ollenkaan (n) Esim. eilen meni 3 kertaa 20 min unosilla... Ei nuku siis sen kummemmin sisällä kuin pihalla vaunuissakaa. Plaah. Jää kotityöt vähemmälle huomiolle kyllä näin...

Nyt on sen verran kiukkuinen pikkumies tuola, et kait tästä täytyy lähteä viiihdyttäjäksi...

Palailen paremmalla ajalla, aurinkoisia päiviä kaikille!

Kiisuli
 
Heippa. Mun piti tulla huomenna neuvolan jälkeen kirjoittelemaan miten meni, mutta piti sitten perua se käynti. Veikko nosti edellispäivänä kuumeen ja viime yönä yskä muuttui kumeaksi ja hengitys rohisevaksi. Eilen ja tänään käyty Mehiläisessä (luojan kiitos lapsivakuutuksesta) ja diagnoosina kurkunpään tulehdus. Lääkäri sanoi että nyt on paljon liikkeellä juuri kurkunpään tulehdusta ja angiinaa. Saatiin vahvempaa Buranaa (40mg/ml), PamolF suussa liukenevia tabletteja ja Ventolinea babyhailerilla. Ehkä näillä pärjää. Mulla on mennyt lääkärinkäyteihin ja lääkkeisiin noin 300e puolentoista vuorokauden aikana :cautious:
Enää ei ole kuumetta, mutta saa kipulääkettä edelleen kurkkuunsa. Yskiminen selkeästi sattuu, rinta kuitenkin maistuu. Jaksaa kuitenkin hymyillä ja leikkiä. Eli ikää 5kk ja viisi infektiota takana. Toivottavasti tahti ei jatku samana....

Soseita on maisteltu. Nyt on mennyt porkkanaa, bataattia, omenaa, mangoa ja kesäkurpitsaa. Kaikki muu on mennyt kohtuullisesti alas, mutta tuo kesäkurpitsa sai aikaan oksennusrefeksin. Sitä ennen me oltiin imeskelty kurkkua, perunaa, omenaa ja vesimelonia.

Ja juuri ennen sairastumista Veikko oppi ryömimään. Vauhti ei päätä huimaa, mutta on mennyt leikkimaton päästä toiseen päähän. Muutaman kerran myös kääntynyt mahaltaan takaisin selälleen, mutta taitavat olla enemmäkin vahinkoja kuin oikeita yrityksiä (pää vie ja muu kroppa seuraa).

Palaan asiaan kun ollaan selvitty tästä taudista (lapsi fyysisesti ja äiti henkisesti) ja käyty siellä 5kk neuvolassa.
 
Heipä hei!

Voi CVAD - kovasti tsemppiä ja pikaista paranemista pienelle! Tosi kurjaa, kun noin pieni sairastaa :( Ja vielä kun teillä on sairasteltu jo enemmänkin...
Ja onnea etenemisen taidon oppimisesta (y) Siitä se lähtee :)

Meille ei nyt mitää uutta kuulu, yöt on ny menneet tosi mukavasti siitä iltakasista aamu viiteen - kuuteen, ennenku herää tissille (y) Paitsi toissayönä höpötteli ja potki/reuhto pinniksessä 02.30-04.00 ja jatko uniaan... Ja meillä on ihan pimeänä aina makkari, että mistä lie moisen virtapiikin keskellä yötä pimeässä sai :eek:
Myös yöunille meno on tasoittunu - jätkä jää iloisesti höpisemään hetkeksi ja nukahtaa sit melko nopeesti :) Tosi mukavaa verrattuna siihen aiempaan huutokonserttiin...

Yks mikä yhä aiheuttaa päänvaivaa, on pulauttelu. Siis yhä edelleen, vaikka kiinteitä menee jo tosi mukavasti useamman kerran päiväs... Silti puklua tulee pitkin päivää - välillä ihan kaaressa ja välillä sillain tasaseen. Ja nyt ku tosiaan syö niitä kiinteitä, niin puklu on sit jo lähinnä oksennusta :sick: Eli pyykkiä tulee paljon.
Mulla nuo aiemmat "rättivauvat" lopetti pulauttelun aikalailla siinä vaiheessa, ku kiinteät tuli kuvioihin, mutta ei näemmä tällä kertaa...

Lattialla Elmeri ei edelleenkään kauheasti viihdy, jumppalelun alla hetken, mutta aika vähän. On sylivauva :barefoot: Mä tuos miehelle totesinkin, että poika saattaa just ennen kouluikää ruveta liikkumahan :rolleyes: Eipä sillä, tosi jäntevä poika se silti on, mutta sais se ny vähä enempi touhuta lattialla...

Töihin nyt oon ilmoittanu palaavani aikaisintaan tammikuussa 2017. Ajatuksena tässä kuitenkin kattella uus työpaikka ennen sitä :whistle: Ei tietty ihan helppoo tämmösenä aikana, mutta yrittänyttä ei laiteta. Jokatapaukses ainaki siihen asti oon kotona, ku Elmeri täyttää vuoden.

Jaahas, jos menis pyykkivuoren valloitukseen...

Hyvää pääsiäistä kaikille!

K&E
 
Cvad, kurjaa tuo sairastelu! Meilläkin Limppu on ollut jo kolme kertaa kipeänä näiden 5kk aikana, ei ihan yhtä paljoa kuin teillä ja siinäkin on mun mielestä liikaa..
Ja onnea Veikolle liikkeelle lähdöstä :)

Uusi koti alkaa näyttää kodilta :) tavarat suurinpiirtein paikoillaan ja on tämä vain ihana :) :)

Liikkuminen, Limppu liikkuu pieniä matkoja jotenkin, en vieläkään ihan tiedä kuinka, mutta ei pysy leikkimatollaan enää, mutta ei kuitenkaan ryömi tai kieri :D
Naama lattiassa ja pyllä ylhäällä koittaa päästä eteenpäin.
Ehkä se liikkuu itseään taaksepäin työntäen sekä akselinsa ympäri pyörien.. Ja näin pääsee aina hiukan siirtymään, mutta ei siis mikään maailman matkaaja vielä ole :)

Ruoka, joku aiheuttaa meillä nyt ummetusta ja pahasti!! Arghhhhh..
Kaura ainakin pahensi sitä, joten sitä ei hetkeen, mutta muutenkin tuntuu, että koko ajan varta ihan kovalla ja kakkaa vain kauhean ähinän kanssa muutaman papanan.
Levolakkia neuvolasta neuvoivat, mutta sekään ei kunnolla auta.
Ehkä määrää pitäisi nostaa, mutta en ole yksinäni uskaltanut tätä tehdä.
Neuvolassa olivat sitä mieltä, ettei se välttämättä ole mikän tietty ruoka vaan ruoka ylipäätään ja vaiva menisi ohi ajan kanssa..
Toivottavasti näin ja ei kestäisi kauaa..

Ihanaa, kun esikoisella ja miehelläkin on pääsiäisenä lomaa, niin saadan touhuta koko perheen kesken kaikkea ja ihan mukavia ilmojakin on luvattu :)

Oma paino, siis laihduin raskauden ja Limpu syntymän jälkeen yhteensä 18kg mutta nyt olen ihan hetkessä lihonut 8kg vaikka olen lenkkeillyt lähes päivittäin ja syön monipuolisesti ja terveellisesti.
Toki suuri osa painosta lähti oksentamisen takia, eli ei niinkään normaalia painon pudotusta.
Mutta toivon, ettei se kaikki pikkuhiljaa hiivi takaisin tähän kroppaan!

Jaha Limppu heräs päikkäreiltä.

Miten teillä muuten nykyään nukutaan? Kahdet/kolmet/neljät päikkärit?

Kosmo ja Limppu
 
Moikka.

Me ollaan uusia täällä palstalla. Poika syntyi 25.10.2015 ja esikoinen siis. Nyt saatiin vasta aikaan tulla tänne kirjoittelemaan meidän kuulumisia. Meillä on alusta syöty 2x yössä ja 1kk ikäisestä max. 1x yössä, nykyään menee 7h syömättä.

Tänään oli 5kk neuvola ja mitat 9240g ja 68cm saatiin! Huikeeta miten nämä kasvaakin nopeesti.

Täysimettelin 5kk ikäiseksi asti ja äskettäin soseet aloitettiin. Nyt menee kaurapuuro, maissi, porkkana, peruna. Soseet teen omaan pumpattuun maitoon.

Poitsu nukkuu 2-3 päikkärit, riippuen päivästä. Vaunuissa meillä ei nukutella, ei nuku sen paremmin ulkona, oikeastaan parhaat unet on omassa pinniksessä (y)

Vauvauinti on meidän harrastus, kerran viikossa ja nyt reilu kuukausi käyty uimassa.

M&L
 
Moikka. Rohkaistuimpa miekin joukkoon mukaan. Alusta asti olen seuraillut tätä porukkaa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä. Meidän poitsu syntyi 26.10. mittoina oli 51cm ja 4285g.
Raskaus aika oli melko haastavaa, alkuraskaudesta paha pahoinvointi, sitten meni selkä, liitoskivut ym ja kaiken kruunasi sitten aivoveritulppa.
Mutta kaikesta selvitty kunnialla ja vastoinkäymiset vahvistaa! Ja päivääkään edes siitä raskausajasta en vaihtaisi pois <3

Meilläkin ruettiin tossa kuukausi sitten maistelemaan kiinteitä, mennään pienin maisteluannoksin. Maissi, päärynä ja marjat on sellaista herkkua, että täytyy höpötellä syödessään.
Tällähetkellä on pojalla kokoa (5kk neuvolassa) 9120g ja 69cm. Kovasti rullaillaan mahalta-selellään ja takaisin, näppärä tapa liikkua ja myös akselinsa ympäripyörii. Hampaat ei ole vielä tietään ikenestä läpi löytäneet, mutta jo kauan ovat olleet tarjollaan.

Meillä poika pitää välillä sellaisia unipäiviä. Siis rupeaa iltapäivällä n klo 15 päikkäreille, herää ekan kerran klo 24, syö, vaihdetaan yöski ja jatkaa unia. Loppu yön nukkuu sinne aamu klo 9 asti noin kolmella heräämisellä. Onko muilla tälläisiä unikekoja? Neuvolasta sanoivat ettei syytä huoleen, monesti "rankemman" päivän jälkeen on moinen meno.

Mekin mennään ens sunnuntaina ekaa kertaa uimaan, poika rakastaa kylpyäkin niin paljon, että toivon nauttivan myös uimisesta.

Oikein ihanaa ja aurinkoista keväänjatkoa tänne kaikille!!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Täällä on muuttorumba saatu tehtyä, pitkäperjantaina muutettiin omaan taloon :love: Aivan ihanaa olla täällä, vaikka kaapit ja kamarin nurkat vielä pursuilee tavaraa mitkä ei oo ehtiny löytää paikkaansa. Muutamia uusia kalusteitakin pitäis hankkia. Hemppu on saanu ihanan oman huoneen ja on nyt viikon nukkunut siellä.Ite herään joka yö kerran tai pari ja täytyy käydä katsomassa pientä tuhisijaa että onhan tyyny ja peitto hyvin :ROFLMAO:

5kk neuvolassa käytiin viime keskiviikkona. Rokotukset sai joista illalla oli ilmeisesti jalat niin kipeät että kiukutti, särkylääkkeellä helpotti. Paino oli 6830g ja pituus 62,8cm, mikä meitä siinä sitte neuvolantädin kanssa ihmetytti, kun 4kk neuvolassa pituus oli 62,5cm o_O Tuolloin 4kk käynnillä oli sijainen tekemässä Hempulle tarkastuksen ja nyt oma terkka epäili olisko tullut viime kerralla mittausvirhe tai kirjausvirhe... Noh, sovittiin että ei me yhestä mittauksesta vielä olla huolissaan vaan katotaan mitä pituus näyttää kuukauden päästä ja jos ei käyrä nouse sittenkään niin aletaan tutkia mistä johtuu. Muutoin kasvaa ja kehittyy normaalsti, pää kasvaa ja liikkumaan on kova hinku :)

Tosiaan meilläkin lattialla pyöritään oman akselinsa ympäri ja mahallaan yrittää tosi kovasti vetää itseään eteenpäin. Hemppu nostaa myös pyllyä ilmaan ja sit nostaa ylävartalon ylös suorille käsille, mutta ei oo vielä hoksannu nostaa molempia päitä yhtä aikaa. Lelut pysyy tosi näppärästi hyppysissä, syöttäessä tarttuu ite lusikkaan ja vie sitä suuhun ja myös tuttipulloa koittaa kovasti ite pidellä.

Puurot ja lihat on aloitettu ja hyvin maistuu. Tosi reipas syöjä on kyllä (y) Nyt on alettava iltapesuille ja valmistautuun nukkumaan.

haasu ja hemppu 5kk 1vk
 
Tervetuloa nobelius ja susupa :) Mukava saada lisää porukkaa mukaan.

Susupa, oho kylläpä teillä poika nukkuukin välillä kadehdittavat unet :D kun meilläkin edes joskus nukuttais noin pitkä pätkä ja mullekin sopis ihan mihin aikaan vuorokaudesta vain, kunhan vain saisi itsekin nukuttua pidemmän pätkän...

Vaikka Limppu ei siis mitenkään kummemmin valvota, herää kerran yössä syömään ja nukahtaa heti uudestaan, mutta siltä oma uni on siinä välissä katkonaista ja en edes ole erityisen väsynyt, mutta kaipaan pitkiä unia :D

Täälläkin lusikka ja tuttipullo pysyy aika hyvin jo omissa käsissä ja haluisikin aina saada ne itselleen, mutta ei osaa kallistaa pulloa tarpeeksi jotta sieltä jotain saisi ja lusikankin vain sen takia että voisi sitä sitten pureskella ja tunkea kurkkuunsa...

Jonkinlaista ummetusta edelleen, Limppu siis kakkaa päivittäin, mutta ei kunnollista kakkaa vaan pieniä papanoita / korkeintaan ruokalusikallisen. Pehmeää on kyllä.. Että en sitten tiedä mistä on kyse.
6kk neuvola reilu viikon päästä, katsotaan mitä siellä sanovat.

Oletteko koska ajatellut siirtyä syöttötuoliin, vai onko jollain jo käytössä?
Meillä ei vielä ole syöttötuolia, täytyisi varmaan lähteä kaupoille, josko pikkuhiljaa alkaisi totutella siihen.

Meillä on nykyään sellainen kiukuttelija, mikään ei tunnu kelpaavan.
Taitaa ärsyttää tuo liikkumattomuus, luulin ensin hampaita, mutta ei niitäkään kai montaa viikkoa tehdä sittenkun ne on tullakseen oikeasti.

Kosmo ja känkkäränkkä muutaman päivän päästä 6kk
 
Onnea Haasulle uuteen kotiin! Tulipa mieleen, et me ollaan nyt asuttu tässä puol vuotta, ja edelleen tavarat etsii paikkojaan. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa... :rolleyes:

Uusille tervetuloa! (y)

Meidän jäbä täytti kuun lopussa 5kk. Viikko sit hän alko vetää itseään kyynärvarrella eteenpäin. Liikkumisen into on kova. Aamuisin jaksaa paremmin ryömiskellä lattialla, mut illalla on mieluummin sylissä.

Neuvolassa kaikki ok, painoa 7740g ja pituutta 65cm. Rokotuksista ei tullut taaskaan mitään ihmeempää oiretta. Kiinteiden kanssa ei edelleenkään oo mitään kiirettä, kun kasvaa maidollakin. Ollaan me kyllä perunaa vähän maistatettu, ja ihan hyvin se menee. Mut imetys on vaan niin pirun helppoa. :whistle: *laiska*

Yöt menee hyvin, mä ite herään muutaman kerran kääntämään kylkeä. Jäbä varmaan nukkuiskin, jos mä en hosuis... :oops: Mut aamulla herätään jo 6-7, mun mielestä voitais nukkua pidempäänki. Yöunille alkaa 20-21, mikä sopii mulle hyvin. :)

Nyt alkaa itelläkin silmäluomi jo painaa, öitä!

Marmosetti ja Pötkö 5kk
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs teillä syödään kiinteistä, meneekö jollakin lihaa jo? :rolleyes: Meillä syödään kukkakaalia, hernettä, maissia, porkkanaa, perunaa, siikaa, lohta, kanaa ja pastaa. Vielä ainakin olen tehtaillut soseet itse, ei tule hävikkiä yhtään kun voi sopivan määrän lämmittää pakastimesta (y)

Kohta meidän perhe lähtee reissuun, nimittäin Kap Verde odottaa :LOL:
Harvinaista herkkua, että miehelläkin on 1.5 vkon loma joten tästä nautitaan varmasti. Ootteko muut käyneet jo ulkomailla vauvan kanssa, onko hyviä vinkkejä meille reissuun?
 

Yhteistyössä