Lokakuun lapsoset 2016 *touko-kesäkuussa*

Täällähän on ihania ultrakuulumisia! Nuppusuu, hienoa, että huolet jo helpottivat!! Meilläkin oli tosiaan eilen rakenneultra. Terve tyttö siellä viuhtoi menemään :love: Itse olin hurjan iloinen, mutta mies taitaa vielä vähän sulatella asiaa. Heilläkin on suvussa pelkkiä tyttöjä, meillä taas ovat pojat enemmistönä. Ja kyllä, voin minäkin ihan myöntää, että olisin itse ollut vähän vastaavissa tunnelmissa, jos olisikin ollut poika tulossa. Kovasti tästä esikoisesta kun olen jostain syystä tyttöstä toivonut!

Vauvalla on kaikki hyvin, mutta itse olen taas nähnyt aivan tarpeeksi terveyskeskuksen ja sairaalan sisäseiniä supistelun ja vuoteen vuoksi. Nyt olen kotilevossa ja lähtee toinen antibioottikuuri pyörimään, jospa se auttaisi! Parempia vointeja teille!! :)

Minervan 21+0
 
Mukava kuulla lisää hyviä uutisia :) täälläkin alkaa taas mielentila tasaantumaan, tänään on ollut hirmu onnellinen olo nykyisestä ja tulevasta. Tällä hetkellä eniten harmittaa se, että mies ei ole vieläkään onnistunut liikkeitä tuntemaan. Omaa lempipuuhaani kun nykyään on sohvalla makoilu käsi vatsalla :LOL::love:

marikkinen 21 + 2
 
Minervan: tosi ikäviä nuo supistukset ja vuotelut! Toivottavasti saadaan levolla ja lääkkeillä kuriin (y) Kiva kuulla myös muiden hyviä ultrakokemuksia :)

Oon lukenut tosi paljon nyt noista nestekystista aivoissa. Ovat tosiaan yleisiä, jopa yhdellä 50:stä normaalista sikiöstä niitä esiintyy ja todennäköisesti vielä useammallakin, mutta ei satuta vain ultraamaan just silloin kun niitä näkyis. Silti se mielessä on jatkuvasti.. :unsure: Vaikka lääkärit ja hoitajat vakuuttaa, ettei syytä huoleen ole, niin vähän väliä huomaa taas ajattelevansa, että vauvalla on aivoissa jotain.. Vaikka lääkäri ja myös hoitaja oli sitä mieltä, ettei kontrolleja tarvita, niin päätin varata omalla kustannuksella ajan parin-kolmen viikon päähän - maksoi mitä maksoi. Ihan vain oman mielenrauhan takia. Yöunet ovat olleet tosi katkonaisia "diagnoosin" jälkeen ja töissä jaksaminen alkaa tuntua ylitsepääsemättömältä. Onneksi enää pari viikkoa kesälomaan.

Muutoin vauva melskaa mahassa paljon, ja isosiskotkin on päässeet jo tunnustelemaan potkuja :love: Yritän lohduttautua silläkin, että jos jotain olisi pahasti pielessä, niin vauva ei olisi noin virkeä ja vilkas.

Mitä olette mieltä, jos siivottaisiin tuota etusivun listaa niin, että jätettäisiin ne nimimerkit, jotka tänne oikeasti jäi kirjoittelemaan/lukemaan? Lista on hirvittävän pitkä ja ei meitä täällä nyt niin paljoa kuitenkaan ole. Kaikki, jotka haluaisivat nimimerkkinsä listalla säilyttää (vaikka vain seurailisivat keskusteluja ilman aktiivista osallistumista), huikkaisivat hep. :geek:Tämmöistä pohdiskelin, kun skrollailin piiitkää listaa alaspäin. Kommentoikaapa? Voidaan tietysti antaa olla noinkin.
 
Nuppusuu, varmaan ihan viisasta ostaa se mielenrauha kun kerta mahdollista on... toivottavasit viimeistään sitten olo helpottaa!

Ultra takana, poika tulossa! Mies alkoi itkemään ihan hulluna, tosi tärkeä juttu sille vaikka tyttökin olis kelvannut. Nyt sit ihmettelemään mitä tehdä tytön kaikille vaatteille mutta terve siis oli ja kauhee vipellys päällä.

Ja HEP, mä ainakin roiku täällä enkä facessa.

Luna 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Mä haluaisin pysyä täällä mukana joten HEP! En oo kirjoittanut pitkään aikaan mutta olen lueskellut täällä kuulumisia. Jotenkin tykkään tästä enemmän ku fb:stä ja voisin palailla kirjoittamaankin.

Meillä oli ru maanataina heti aamusta. Kaikki hyvin mutta kontrollikäynti ens tiistaina kun ei saanut sydämestä kaikkee katsottua kunnolla asennon takia. Paljastu myös että meille tulee poika . Mulla ennestään kaksi tyttöä ja miehellä yks poika. Ja tällä kokoonpanolla asutaankin.

Nyt on tullut niin vahvana se tunne että mä haluun tän pikkusen jo äkkiä syliin! Taisi jollain muullakin olla jo samoja tunteita Tuntuu että lokakuuhun on vielä ihan älyttömän kauan.

Kiddi+loinen 21+3
 
Ihania ajatuksia teillä ultran jälkeen! :love: Vaikka täälläkin tämä vauva tuntuu nyt paljon konkreettisemmalla, niin oma ajatus taas kyllä oli, että älä nyt herranjestas tule sieltä vielä moneen viikkoon :LOL: Johtuu siis tietysti näistä supisteluista yms, että tuo ennenaikaisuus välillä kummittelee kovastikin mielessä. Niin että toisaalta siihen lokakuuhun tuntuu kyllä täälläkin olevan pitkä aika...

Mutta kevyempänä aiheena kerron, että kävin tänään mekko-ostoksilla. Juhlavaatteet vaan eivät enää meinaa mennä päälle, ja useampien kesäjuhlien takia oli pakko hankkia jotakin päällepantavaa. Satuin kyllä ihanaan liikkeeseen, ja tunnin jälkeen lähdin pois useammankin mekon kanssa. Nyt kelpaa! Välillä kun on ollut sellainen masentava olo, että pyörin vaan kotona verkkareissa...

Minervan 21+2
 
Jotenki unohtunut koko tämä paikka ku on ollu vähä sitä ja tätä tässä viime aikoina. Rakenneultra viikon päästä, ukko lähtöö mukkaan. Vähäsenhä tuo jänskättää tällee etukäteen. Sitä ku on ihan pihalla kaikesta ja kaikki on nii outoo ja uutta, kaiken lisäksi huomenna napsahtaa 20+0. o_O Meillä on muutaman viikon päästä isyyentunnustus reissu neuvolassa, suositteli että helpompi tehdä ennen syntymää kun ei samassa osoitteessa asuta. Tämä on vähä tämmönen tää meijjän tilanne. :whistle: Tällä viikolla on alkanu tuntumaan pientä möyrintää, ja kyllä se kuulema taitaa tyyppi ne saaha ne aikaan. :cautious::p Painoa on vielä toistaseks kilon verran vähemmän ku odotuksen alussa, mutta kun on tuota elopainoa reippaasti liikaa nii ei sitä tarvitsisi kilotolkulla sitten tullakkaan. :oops: Pitäs alkaa suunnittelemaan pikkuhiljaa hankintoja, en ole vielä uhrannut ajatustakaan. :confused: Jos sitä tuon rakenteen odottelisi ensin. :love:
 
Hep! Täällä ollaan, vaikka aikaan en ole saanut yhtään kirjoittaa..

Täällä taustalla ollaan kiukuteltu: radin kanssa (miksi en muka saisi syödä kaikkia herkkuja; suklaapatukoita, jätskiä, sipsejä, pullaa - vaaleita juustoleipiä, aargh:devil:) ja sen kanssa että kaikenlisäksi joudun nieleskelemään vielä pahaa rautalientä alhaisen hemoglobiinin takia.. :devil:

Mutta toisaalta ihmeissään seurailtu vauvan potkimisia, jotka jo näkyy päällepäinkin:love:, hypistelty ihania vauvanvaatteita - ja tilattu äitiyspakkaus!! :DNiin ja vauvan ekassa ru:ssa olleet lisälyönnitkin oli nyt hävinneet, niinkuin pitikin:love:

Marikkinen:kovin tuttuja tuntemuksia ultran jälkeen, kun poika olikin sitten tyttö - ei nyt pettymystä, mutta pasmat meni kyllä hetkeksi sekaisin. Nyt on kyllä kiva ostella niitä vaaleanpunaisia juttuja:)Ja ehkä jotenkin vauva tuli konkreettisemmaksi, kun siitä nyt tietää edes sukupuolen? Tosin, kun juuri oli se juttu jossain, että ultrassa nähty sukupuoli ei pitänytkään paikkaansa - mitä sitten jos synnytyksen jälkeen saa viereensä pojan - kuinka hämmentynyt sitä sitten taas onkaan?:eek:

Nuppusuu: kuulostipa pelottavilta ne nestekystat, mutta hyvä että huolet vähän hälvenivät - tuo vertaus finneihin kuulosti jotenkin huojentavalta.. Uskon kanssa, että jos pienintäkään aihetta olisi, oltaisiin otettu heti jatkotarkkailuun; niin meilläkin niiden lisälyöntien kanssa, vaikka samaan hengenvetoon sanottiin, että hyvin todennäköisesti ne häviävät itsessään, eivätkä muutenkaan ole erityisen vaarallisia. Toivottavasti sulla viimeistään siinä uusintaultrassa huolet häviävät kokonaan!

Olettekos te muuten jo tehneet paljon vauvahankintoja? Olisiko kellään mielessä jotain hyvää listaa kaikesta tarpeellisesta - onhan niitä netti pullollaan, muka mikä teidän mielestä olisi erityisen asiallinen? Ja ai niin, onko täällä muita kestovaippailusta kiinnostuneita - tai kokemusta omaavia?

Oikein ihanaa raskauden puoliväliä ja hyviä tai paranevia vointeja ja makeaita mansikkaisia kesäpäiviä! (niitäkään en saisi syödä liikaa, pöh!:rolleyes:)

T.Stellaria ja poikanen 23+4
 
Nuppusuu, siivotaan siis listaa. Lueskelin tossa jonkin muun kuun ketjua ja sielläkin kun oli pienehkö porukka, niin olivat tehneet esittäytymiskierroksen. Mitäs mieltä muut tästä? Itseäni ainakin kiinnostaisi kuulla lisää muista!

Järkyttävää muuten miten toi face on imenyt porukkaa täältä, useilla kesäkuukausina ei ole ketjuja ollenkaan! Mun puolesta saa tänne tulla muistakin kuista jos ketjua ei ole. Omasta mielestä on kiva lukea aikaisempien kuukausien juttuja niin tietää mitä on tulossa

Mun esikoinen on kanssa lokakuussa syntynyt. Muistan et tärkeitä juttuja ekaan puoleen vuoteen oli mm.

1. puolipotkuhousut. Eli housut missä oli jalkaterät ummessa. Ei tarvinnu sukkia ollenkaan.
2. Yöpuvuissa vetskari ja jalkaterät ummessa.
3.Paljon harsoja ja vaatekertoja koska lapsi pulautteli ihan älyttömästi. Tais olla sellanen about 10 vaatekertaa per koko.
4. Unilelu sänkyyn pyörimään ihan vastasyntyneestä. Se omiin sen. Osta muutama samanlainen unilelu tulevaisuutta varten. Meillä esim. 3 samanlaista Pentikin pupua.
5. Paljon jättiläissiteitä jälkivuotoa varten.
6. Imetystoppeja. Omat lindexistä ja ihan mahtavia. Ei purista niin paljon kun riniskat.

Mulla jäi käyttämättä ainakin rintakumit, kylpyammeen istuinosa, äitiyspakkauksen liian iso toppapuku.
Tässä nyt alkuun
 
Siivoustalkoot siis, kunhan availen koneen! :D puhelimella työlästä muokata. Ja jos siivouksen jälkeen joku vielä haluaa tietonsa listalle, niin huikatkaa! Minulle myös sopii, jos joukkoon tulee muiltakin kuukausilta kirjoittajia, mitä enemmän vertaistuke, sitä parempi :)

Esittelyä: olen 32v (Ensi viikolla 33 :eek:), mies on 38 ja kolmas lapsi on tulossa. Pitkään ajateltiin, että kaksi on meidän lapsiluku, mutta tultiin toisiin ajatuksiin. Esikoinen menee kouluun syksyllä ja kakkonen täyttää lokakuussa 4. Asustellaan pohjois-suomessa, mies on osittain reissuhommissa ja itse olen opetusalalla, nyt tosin pari vuotta ollut muissa tehtävissä. Perusarkea elellään, omakotitalossa asustellaan ja karvainenkin poika (9v) talosta löytyy.

Tarvikkeista: Luna85 listasi kyllä hyvin! Kahden ensimmäisen kohdalla tuli hankittua kaikkea ylimääräistäkin. Tässäpä mun tarvikelistaa:
- harsoja, paljon. Meillä käytettiin niitä pukluharsoina, mutta myös hoitoalustan suojana. Oli näppärä heittää pesuun 60 asteeseen, jos sotkeutui, eikä ollut koko hoitotaso sotkussa.
- vaatteita, useampia vaatekertoja. Kummallekaan tytölle en ostanut ollenkaan 50cm vaatteita ja vaikka olivat pikkuisia syntyessään, niin hyvin pian 56cm oli sopiva. Alkuun tietenkin vähän reiluja. Meillä suosikkeja puolipotkarit ja bodyt. Kokopotkuhousut jäi käyttämättä, liian työläitä pukea - etenkin miehen mielestä :D ja juuri nuo vetoketjulliset yöpuvut! Mies nakkisormena vihasi napitettavia.
- kaukalopussi; todella näppärä autossa, kauppareissuilla yms. Ei tarvitse pukea paljoa alle ja saa tarvittaessa auki.
- muutama tuttipullo varalle, maidonnousu voi kestää pari päivää.
- tutit yms.
- meillä rintakumeille oli käyttöä esikoisen kohdalla, kun nännien haavaumat oli tosi kipeät
- imetysliivejä, toppeja ja liivinsuojia! Mä en pystynyt puoleen vuoteen nukkumaan ilman suojuksia, muuten oli sänky yöllä maitolammikossa

Tässäpä jotain ajatuksia! Polttelis lähteä Ikeaan pinnasänkyostoksille. Meillä on kyllä varastossa mun puuseppäisän tekemä sänky, mutta haluaisin ehkäpä uuden..:whistle:

Kiitos vielä kaikille tsempeistä tämän aivokystajutun kanssa! Juttelin vielä viime viikolla tutun kätilön kanssa, ja vakuutti että huoli pois! Hänen mielestään noista löydöksistä ei kannattaisi edes kertoa ja turhaan huolestuttaa odottavia äitejä..

nuppusuu ja minimisu 22+2
 
Haluaisin pysyä mukana, vaikka vähälle on kirjoittelu jäänyt eli HEP! :D

Torstaina (19+6) oli neuvola. Juteltiin äippäloman aloittamisesta, äitiysetuuksista, seuraavista neuvolakäynneistä sekä käytiin läpi voimavarakysely. Terkkari ehdotti perhetyöntekijää lapsen synnyttyä käymään kotona tai että tavattaisiin työntekijän työhuoneella. Äh, kiva idea, mut ei kiitos.

Hemppari (sekä rautavarastot) on ollu alhainen, viimeeks n. kuukaus sitten 110 ja nyt 106. Oon syönyt kuukauden verran obsidania ja silti hemppari laskee :( Nyt pitäis nostaa annostusta ja kolmen viikon päästä katotaan uudelleen. Syke muksulla ~140, niinkun tais edellisen kerrankin olla. Painoa tullut ~700g/vko ja noottiahan siitä tuli (n) Plussasta kylläkin vasta +3kg, mutta alkuun kun otin takapakkia sen kolmisen kiloa..

Hankinnoista;
☆ Vaunut on. Emmaljungan Edget classic chrome-rungolla. Kuosina capri brown, eli siis parisen vuotta vanhat vaan eipä nuo uusille juur häpeä. On vaunukoppa sekä ratasosa, duopussi ymsyms härpäkkeet.
☆ Gracon kaukalo + telakka. Ostettiin käytettynä.
☆ Bb balance soft-sitteri :love: Pähkäiltiin musta/turkoosin ja ruskea/mustan välillä, onneks valittiin ruskea. Omasta mielestä jotenkin iisimpi pienelle ihmiselle..
☆ Unipesän tein itse :LOL: Sisäpuolella pöllökangasta, eri värisiä pöllöjä valkoisella pohjalla ja ulkopuoli on puun näköstä kangasta. Ihan ok noin niinku ekaks tekeleeks :)
☆ Toppahaalareita on löytynyt kaks kirppareilta. Maiharit kokoa 19(?) on minun vanhat, kiertäneet kyllä sisaruksillani sekä serkuillani tässä parinkymmenen vuoden aikana.
☆ Sisävaatteita löytyy 56-> bobyja, puolpotkareita, kokopotkareita, joitakin pitkähihaisia paitoja, yks jumpsuitti, pari yöhaalaria.. Alkuun siis päästään noilla :p
☆ Hoitopöytä/lipasto meillä on ollut jo syksystä :D Halvalla kun sai ja näyttää ihan normi lipastolta..
☆ Pinnasänky saadaan porukoiltani, pikkuveljen vanha. Samaa sarjaa tuon hoitopöydän kanssa (y)

Mitäs muuta? Neliöliinan bongasin kirpparilta 5eurolla :LOL: Itkuhälyttimet kuulema on appivanhemmilla.. (n)


Voi kunpa sais pienen nyytin jo syliin :love: Meillä mies varsinkin iltaisin hymyilee "hölmösti" nukkumaan käydessä.. "Eiks saa olla onnellinen?" Kuuluu aina vastaus kun tivaan että mitä hän taas virnistelee :oops:

kerttupetteri 20+1 ❤
 
Mieki aion täällä hengailla joten HEP!!:LOL::LOL:
Esittelyä: minä 31, mies 36 (kohta 37). Ollaan oltu yksissä jo pieni iäisyys (ainaki mun mittakaavassa) eli reilut 15v, joista naimisissakin kohta 9v. Isommat lapset 2007 (poika) ja 2010 syntyneet (tyttö). Ollaan niin normiperhe ko olla voi että joitaki saattaa ällöttää :ROFLMAO:
Hankinnoista: isommilta tallessa vielä suurin osa, joten lähinnä jotain vaatetta ja tutteja pitää hommata. Samoin Bevitaa joka oli ihan must varsinkin imetyksen alkupäivinä ko nännit oli hellänä. Käytin myös vauvalle jos pylly oli ärtyny. Turhakkeita taas olivat meillä mm. Vaipparoskis ja rintakumit (vauva hylki niitä joten tuo bevita oli se pelastava enkeli joka mahdollisti kummankin kohdalla täysimetyksen puolivuotiaaksi ja siitä sitten osaimetyksen seuraavat puoli vuotta.) Ja esikoisen kohdalla lähes kaikki vauvalelut jäi turhakkeiksi, hän kun kaipasi vain ihmisseuraa ja isompana leikki sitten kaikella muulla kotoa löytyvältä :D
Joku kyseli kestovaippailusta: käytettiin n.90% kestovaippoja (kokeilemalla löytyy omalle lapselleen sopiva), ainoastaan öisin ja reissupaikoissa kertiksiä. Mies ilmoitti joku aika sitten ykskantaan että enää ei jaksa kestovaipoilla "pelleillä" joten varmaan käytetään sit enää fifty-fifty ;) Haluan antaa oman osani ekotekoon just nuilla kestoilla, sano muut mitä tahansa:censored:
Vointi muutoin jees mutta kesälenssua meinaa pukata. Kiloja on varmaan tullu lyhyessä ajassa useampikin, olo on sen verran turpea.. Torstaina seuraava neuvola, sittepä se selviää.
Noitapillejä tekee mieli...grrrr, harmi kun niitä ei enää lähikaupasta saa.
Vois painella kohta pehkuihin, jos vain masussa maltettas rauhottua sen verran että uni tarttuisi silmään :love:

Tokkis84+ihmetys 21+4
 
Siivosin listaa niin, että jätin kaikki jotka on jossain vaiheessa käyneet tässä touko-kesäkuun -ketjussa huikkailemassa itsestään. Jos vahingossa poistin jonkun, niin en tahalleen - sanokaa vain niin lisätään takaisin! :D eevskuli44 ei listalla ollutkaan, niin laitatko sinunkin tietoja, niin lisäillään :)

Toivottavasti kukaan ei tykkää huonoa listan siivouksesta, nyt vain paljon selkeämpi hahmottaa kellä on laskettuaika milloinkin yms. Jos halutaan lisäillä tyttö/poikalupauksia listaan, niin sekin voisi olla kiva juttu.

Mukavaa viikkoa!

Tässä vielä kopio siivotusta listasta:

Ryhmässä mukana:

3.10.
miiula 27 / 2. lapsi / OYS
4.10.
Stellaria / 36 / 1. lapsi / JS
13.10.
nuppusuu / 32 / 3. lapsi / OYS
14.10.
mauskis / 24 / 1. lapsi / TAYS
18.10.
Kiddi / 30 / 3. lapsi / PHKS
marikkinen / 1. lapsi
19.10.
tokkis84 / 31 / 3. lapsi
Minervan / 33 / 1. lapsi
20.10.
karkki88/ 27 / 2.lapsi / EKKS
26.10.
Luna85 / 30 / 2.lapsi / Jorvi
vekara5 / 30 / 5. lapsi / SatKs
27.10.
marskie / 24 / 1. lapsi / TAYS
28.10.
kerttupetteri / 21 / 1.lapsi
29.10.
Anrai / 27 / 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas pitkästä aikaa täällä..
Tultiin esikoisen kans viikon reissulta ulkomailta, oli kivaa mutta onhan siinä hommansa yksin tuon ikäisen kanssa!:)
Olossa ei edelleen huomaa oikein mitään raskauteen viittaavaa, maha kasvaa toki mut siinä kaikki.. Huomenna neuvola, sain viimeksi käskyn mitata verenpainetta kotona ja oonko muistanu, en tosiaan:D

miiula 24+0, mulla tosiaan muuttui la 3.10
 
Kiitos Nuppusuu listan siivoamisesta!

Muilla, yksin reissussa lapsen kanssa? Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki siitä... Oltiin miehen ja muksun kans ja olin ihan loppu. Ei ole lomat entisenlaisiaan...

Esittelyni: 30v, mies 34v, esikoinen 2,5 v. Asutaan pk-seudulla ja yhtä ollaan pidetty melkein 10 vuotta. Oon sosiaalialalla töissä, sain vuosien määräaikaisten sopparwiden jälkeen vakkari paikan täs keväällä, piilottelin raskautta haastattelussa Yksi murhe vähemmän sit... en viihtynyt esikoinen kanssa kotona ja palasin töihin kun vanhempainvapaa päättyi, mies jäi sillon hetkeksi kotiin. Viime raskauden aikaan olI yks hyvä kaveri paksuna samaan aikaan ja vauva-aikana oli korvaamaton tuki. Nyt en tiedä ketään lähelläkään samoilla viikoilla olevaa...

Maha-asiaa: maha on pullahtanut esiin kunnolla ja tuntuu tosi tukalalta nyt. Ens viikolla neuvola ja sit saa raskaustodistuksen. Pari viikkoa maha painanut niin, et ei pysty olemaan enää selällään ku tulee paha olo...

Luna ja pikku-ukko 20+5
 
Onpa kiva kuulla kokeneemmilta vinkkejä siitä, mitä ehkä kannattaa ja ei kannata hankkia! Toki päätökset tehdään joka perheessä erikseen, mutta tuntuu, että varsinkin näin ekaa odottaessa voisi helposti vain hamstrata kaikkea tarpeellisen kuuloista.

Vielä ei olla siis ostettu mitään vauvalle. Itselleni olen hankkinut muutaman pakollisen äitiysvaatteen ja nyt olisi tarkoitus ruveta katselemaan varsinkin kirppareita enemmän sillä silmällä. Äitiyspakkaus tilataan seuraavan neuvolan jälkeen, kun saan raskaustodistuksen. Ja kyllähän niitä juttuja tässä vähitellen voisi ruveta katselemaan. Ai niin, Bio-Oilia tilasin netistä ja odottelen saapuvaksi. Tosin luulen, että mun kudostyypillä raskausarpien ilmestyminen on väistämätöntä, sillä sain jo teini-iässä aika mojovat arvet reisiin.

Pientä esittelyä. Ollaan miehen kanssa molemmat vähän alle 30-vuotiaita ja asutaan Helsingissä. Yhtä ollaan pidetty muutamien vuosien ajan. Minä en ole vakkarityössä, mutta ei silti ole "huolta huomisesta", sillä puoliso on hyvin työllistävällä alalla. Ja eivät nuo vakityötkään nykyään taida mikään avain onneen ja taloudellisesti turvattuun tulevaisuuteen olla, valitettavasti.

Tulin raskaaksi melko pian sen jälkeen kun oli päätetty, että vauva saa tulla. Hetki tuntui hyvältä ja nyt ajateltuna se tuntuu vielä paremmalta. Tässä reilussa viikossa ajatus pienestä pojasta on muuttunut maailman luonnollisimmaksi asiaksi ja olo on jotenkin tosi onnellinen. (Mutta huomaan kyllä olevani myös herkillä, kun esim. kaupassa voi ruveta yhtäkkiä joku kanssashoppailija ärsyttämään niin paljon, että alkaa itkettää... (n):LOL:) vatsa on jo todellisuutta eikä jätä mitään arvailujen varaan. Nyt ei tosin "tarvitse" enää keneltäkään piilotellakaan.

marikkinen 22 + 2
 
Kiva tosiaan kuulla noista hankinnoista! Meillä ei ole itse vielä varsinaisesti hankittu mitään, mutta koska monella ystävällä on jo oma lapsiluku täynnä, niin olen saanut penkoa muiden tarvikevarastoja ja valita sieltä sopivimpia juttuja. Varsinkaan vaatteita ei siis tälle beibillä kauheasti tarvitse ostaa ensimmäiseen vuoteen :) Itselle sen sijaan on tosiaan täytynyt ostella noita äitiysvaatteita. Marikkinen, täällä on myös rasvattu ja öljytty antaumuksella juuri samasta syystä - vaikka samoin epäilen, mahtaako siitä olla oman ihon tuntien ja teini-iän jäljet tietäen mitään hyötyä... Mutta ainakaan vielä ei mitään uusia jälkiä näy, vaikka maha välillä tuntuu jo kiristävän ja olo on kuin muumilla :D

Esittelyä. Olen itse 33 ja mieheni on vanhempi, mutta molemmille tämä on siis ensimmäinen lapsi. Asumme pk-seudulla - hyvin nopeasti liian pieneksi käyvässä rivarissa... Yhteiseloa meillä on takana jo kymmenisen vuotta. Tätä lapsiasiaa lykättiin monestakin syystä - välillä ihan tietoisesti ja välillä sitten ei vain lasta kuulunut yrityksestä huolimatta. Nyt aika sitten on vähän haastava oman työtilanteeni ja jatko-opintojeni kannalta - mutta siihenkin ajatukseen on tässä sopeuduttu.

Mieliala vaihtelee aika hyvää tahtia täälläkin, mutta onhan se ymmärrettävää. Välillä ottaa kertakaikkiaan hermoon nämä kaikki epävarmuuden tunteet, kotona kykkiminen ja käsittämättömät raskausvaivat, joita tänne on ihan urakalla kertynyt. Ei kyllä ole tämä homma ollut yhtään sellaista kuin ajattelin... Tämä pikkuinen tyttö, joka muuten on todella kova möyrimään tuolla mahassa, sen sijaan onneksi tuottaa huolen lisäksi hirveästi iloa.

Minervan 22+1
 
Pakko avautua (hormonihuuruissani) ko NIIIIIIN ahistaa!!!! Lähinnä se että kesälomani loppuu tän viikon jälkeen ja oon ollu lasten kans käytännössä 24/7 eli omaa aikaa hyyyvin vähän (en saanu varattua kampaamo- ja hieronta-aikojakaan kuten olin suunnitellu...nyyyyh!!!!) Toisaalta siis kiva päästä töihin takas ja saada jotain aikaseksikin ja aikuiseen seuraan. Mistä tuleekin aasinsilta siihen että tuleva kotonaoleminen vauvan kans on alkanu ahistaan entistäkin enemmän. Ja sitten tänpäiväsen neuvolan jälkeen tuli jo kammoajatukset et mikä jättivauva meille tulossa, kun sf-mitta 19,5cm ja keskikäyrän yläpuolella (ja aiemmat menneet keskikäyrän alapuolella ja olleet silti hyvänkokoisia, 3,3kg ja 3,6kg) Ei-raskaanaoleva minä osaisi taatusti ajatella nämäki asiat järkevästi mutta nyt nämä saa järjettömät mittasuhteet ja valtaisan ahdistuksen, tekis ihan mieli parkua....

Että semmosia tuulia tällä kertaa, pahoitteluni tästä negailusta.

Tokkis ja ihmetys 22+1, edelleen fifty-fifty-tuntemuksilla mennään
 
Rakenneultrassa käyty ja poika sieltä olis tulossa, kätilö oli aivan varma asiasta. :D Kaikki oli kunnossa ja niinku pittääki, painoarvioksi tais merkitä 390g. Vastas viikkoja yhen päivän heitolla. Naamaasa ei näyttäny sitte vaikka kuin koitti tökkiä ja härnätä, että se 3d ultran ilo meni vähä siinä ku selvää kuvaa ei saanut. :LOL::LOL: Mutta pääasia että kaikki oli niinku pitääki. Nyt voi sitten taas huokaista hetkeksi. :love:
 
Vinkkaan tännekin blogistani http://maijunkotona.blogspot.com/
Jos vaan voin jotakin vinkkiä tarjota jollekin. Koitan kirjoitella meidän pojan touhuista ja meidän perheen elämästä yleisestä. Vauvavuoden juttuja on tiedossa enenevässä määrin. Toivottavasti olisi jollekin hyötyä ;) Mehän oltiin viime vuonna lokakuun lapsosia ja raskausaikana itse kovasti etsiskelin blogeja liittyen perhe-elämään vauvan kanssa ja raskausaikaan liittyviä juttuja. Tässäpä siis nyt teille yksi
 
Täällä taas palailtu elävien kirjoihin! Viikon ajan olin niin järkyttävässä flunssassa, että huh. Yskällä alkoi, jossain vaiheessa sitten muut tukkoisuudet päälle ja yskällä jatkuu edelleen. Joka paikka yskimisestä kipeä ja huonosti nukuttuja öitä takana ihan tarpeeksi. Olin melkein koko viikon viime viikolla sairaslomalla, nyt vielä viimeiset työpäivät ennen kesälomaa. Yskiminen raskaanaollessa on kyllä ihan p*rseestä! Eikä lantionpohjan lihaksetkaan kovin hyvässä kunnossa tunnu olevan..:X3: Sain onneksi esikoisen synttäri järkättyä ennen kuin flunssa iski kunnolla päälle, yksi huolenaihe taas vähemmän ;)

Tuttuja on täälläkin nuo mielialan vaihtelut. Kun kotona sairasteli, niin mietti, että tätäkö se kotona oleminen taas tulee olemaan, mutta toisaalta odottaa suuresti sitä kotiin jäämistä.

Tokkis, onneksi tuo sf-mitta ei kerro kaikkea - meille kakkosen kohdalla sanottiin, että mitta ei nouse ja vauva ei kasva. Ultrassa kuitenkin kasvoi tasaisesti. Mutta ymmärrän ahistuksen, musta tuntuu kans, että meille tulee jättivauva! Maha on jo nyt niissä mitoissa, kun aiemmista laitokselle lähtiessä. Painoakin on tullut ihan älyttömästi enemmän..:unsure:

Täällä kyllä nuo liikkeet voimistuu päivä päivältä ja onhan ne ihania seurata. Jotain muutakin oli mielenpäällä, mutta nämä raskausaivot :eek: huomenna onkin taas neuvolassa pyörähdys.. Hyvää juhannusta kaikille!

nuppusuu ja mimimisu 23+5
 
Voi apua, tajusin just, että täällä poksahti jo 25 vko käyntiin!:geek: Kohta ollaan synnyttämässä..kääk:eek:

Tarvikkeita on täällä kamalasti mietitty, vielä ei ole mitään konkreettista ja järkevää hankittu kuitenkaan - hassuja hattuja ja söpöjä tossuja vain:)Kiitos kaikille tarvikelistauksista, tosiaan kiva kuulla kokeneempien vinkkejä, mitä oikeesti on tarvittu ja mitkä turhakkeita - ja mitkä pikkujutut on tärkeitä - vaikka ne vetoketjut.. Ja kestovaippailu-kokemuksistakin kiitos, eipä tullut ensikertalaisen mieleen, että voivat olla vähän hankalat käyttää öisin. Minä ihan ajattelin mennä pelkillä kestoilla, mutta ehkä vähän liian haastavaa.. Kaverilta, jolla uusi kolmikuukautinen, ihana, vauva, sain kanssa vähän annoksen realismia omiin haaveiluihin..

Ai niin, esittelyä: esikoista odottava 36 vuotias olen, mies 38 - yhtä ollaan pidetty alle kolme vuotta - että ehkä sellainen tyypillinen viimehetken pika-perheenperustaminen?:LOL: No toivottavasti muutakin.. Vauvan tulo on kyllä ihana yllätys ja lahja - oltiin jo vähän luovuttu toivosta.. Oma työtilanne on huonohko, puutarha-allalla olen, mutta ei minuakaan kamalasti huoleta, kun mies on hyvissä töissä. Ja vähälläkin pärjää.. o_O Ja realistina olen myös suunnitellut, että jospa sitä opiskelisi jotain samalla kun hoitaa vauvaa:ROFLMAO::ROFLMAO:

Lämmintä juhannusta toivotan minäkin - mitenhän sitä selviää ilman hyttysten karkotinta..?:eek:

T.Stellaria ja poikanen 25+0
 
Hei lokakuiset pitkästä aikaa! Käyn tasaiseen tahtiin lukemassa teidän kuulumisia. Ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin ja alatte olla jo noin pitkällä :love:

Täällä vielä odotellaan, että esikoinen saisi alkunsa. Hyviä vointeja kaikille, nauttikaa raskaudestanne :love:
 
Ihana kuulla sinusta Vauveli vanhalle! Toivottavasti pian kuullaan myös plussauutisia sieltä suunnalta :)

Neuvolassa käyty tälle aamua ja kaikki kunnossa! Paino oli jopa tippunut neljän viikon takaisesta, vaikka tuntuu, että herkut on maistuneet enemmän kuin tarpeeksi.. Hemoglobiinikin oli noussut itsestään:eek: Toinen sokerirasitus on sitten ensi viikolla, onpahan sekin sitten pois alta heti kesäloman alkuun.

Hankintoja on tehty jotain, kai sitä voisi rohkaistua tekemään enemmänkin. Pinnasängyn ostin Ikean reissulla, siellä se odottaa kasaamista. Myös lipasto vauvan vaatteille on hankittu, vaunut ja turvakaukalo löytyy jo. Vaatteita on jotain, vielä en ole jaksanut tsekata mitä jo löytyy ja mitä tarvitsee. Gapin verkkokauppaan saatoin tehdä pinkin tilauksen, kun oli hyvät alet :D Harsoja ostin myös kasan lastentarvikeliikkeestä, kun oli kivoja kuoseja ja tarjous.

Sain myös kelan todistukset neuvolasta ja saisi laittaa tukihakemukset menemään. En vain edelleenkään osaa päättää otetaanko pakkaus vai rahana :p

nuppusuu ja minimisu 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä