Lokakuun lapsoset 2016

Joo ja sehän kannattee ratsastaa nii pitkää ku kykenee ja uskaltaa :) ilmottelehan miten pitkään ratsastus jatkuu sulla. Mua vähä nyt säikäytti ja varsinki miestä ku vasta sain aikamoisen tällin jalkaan ku toinen heppa oli potkasemassa mun hevosta niin osuki minuun kahtee kertaab.. No arvaatte varmaa mitä mieltä se on hevostelusta raskauden aikana o_O
 
  • Tykkää
Reactions: SahramiS
Ehkä minäkin nyt uskaltaudun ilmoittautua tänne odottajien puolelle :) pelon sekasin fiiliksin ollaan johtuen syyskuussa olleesta kkm rv 11+. Minulla ei vielä mitään oireita, vähän jomotusta alavatsassa ja turvotusta.

Olisin kans kiinnostunut liittymään sitten fb ryhmään :)

Tässä vielä viikonlopun vika testi :love:
http://aijaa.com/wzpdEQ

Nippeli0 / 29 / 2. Lapsi /La 13.10 / Kys

 
Täällä on kanssa yksi hevos ihminen. Esikoista odottaessa omistan hevosen ja ratsastin viikolle 25 asti. Sillon heppa loukkasi jalkansa ja jouduin lopettamaan ratsastuksen. Taulutin kuitenkin hevosta melkein päivittäin. Vielä 14h ennen synnytyksen käynnistymistä olin käynyt hevosen kanssa lenkillä ja edellisenä päivänä juoksuttanut sitä. Vierailla hevosilla ratsastamisen lopetin heti. Nyt en aijo ratsastaa ollenkaan, koska elämässäni ei ole tällä hetkellä sellaista hevosta johon luottaisin riittävästi. Varasin just ensimmäisen neuvolan ja samalla esikoisen 1v6kk neuvolan. Ei ainakaan tarvitse keneltäkään peitellä että on menossa neuvolaan.
 
  • Tykkää
Reactions: SahramiS
Henriikalle pahoittelut :(

Onnittelut uusille plussaajille!!

Mulla on kauhean epävarma olo raskaudesta, nyt siis 5+0 ja jotenkin koko ajan odotan jotain oireita ilmaantuvan, tähän mennessä vain paineen tunnetta alavatsalla.. Mietin kuitenkin sitä varhaisultraa mutta kun soitin ja kyselin hintaa, se kustantais n. 110 egee :eek: No päädyin sit sellaseen kompromissiin et soitin neuvolaan ja kysyin lähetettä labraan mittauttamaan HCG:n, kävin labras ja tulos on positiivinen, eli kyllä siellä elämää on :love:

Mut ei mulla muissakaan raskauksissa oireita näin aikaisin ollut, tuntuu että olen nyt vaan liian malttamaton, aika matelee..

Mulla oli laihdutusprojekti hyvässä vauhdissa ja sitten plussasin ja nyt jatkan semilaihduttamisella vielä hetken aikaa kunnes pieni ihmisen alku alkaa kunnolla kasvamaan. Mut pääasiassa terveellinen ruokavalio, ei mitään turhia kaloreita. En ole herkkuja syönyt hieman yli kuukauteen!! Tämän ruokavalion kun pystyisi pitämään raskauden ajan niin ei takuulla paino nousis liikaa. Mutta kaikki riippuu siitä, kuinka pahoinvoivaksi sitä vielä tulee ja väsyneeksi, silloin ei kiinnosta mitkään terveelliset ruokavaliot vaan yrittää vaan selviytyä hengissä :LOL:
 
Mä taustailen, ei saatana näitä oloja ei vaan meinaa jaksaa:alien::eek: väsyttää, oksettaa , itkettää, stressaa ja kaikkee..pojan kanssa juostu lääkärit ja sairaalat läpi, sillä löyty nyt se lastenreuma:cry::cry: keskiviikkona päiväkirraan nukutukseen ja kortisoonia pistetään tulehtuneisiin niveliin. Mä oon ihan super huolissani pojasta..mä en kykene ku selvityy päivästä ja illalla rättiväsyneenä nukkumaan, kamalaa tää odotus!
Maha turvonnu palloksi vaikka paino pudonnut kilon.
Nippeli ootko sä ollut joskus lapsettomuuspuolella kuumeilee? Sun nimimerkki on jotenki tutun olonen..ite pyörin siellä puolella aikoinani paljonkin kun pikkukakkosta tahkottiin...

Nyt meen:ninja:
Tyty ja yrjöpallo rv5+5
 
Varasin neuvolan. Sain ajan jo ensi viikolle Kuukautisista laskettuna viikkoja on jo niin "paljon" mutta todellisuudessa taidetaan mennä jossain 5+ Salaa toivon että pääsisin varhaisultraan tarkistuttamaan viikot. Mutta täällä annetaan tosi nihkeästi ylimääräisiä ultra-aikoja..
 
Hei, minä myös varovaisesti tänne kurkkailen ! Ovulaatio oli siinä kp 12-13 tienoilla joten plussasin jo 3+0, dpo 9. Joten huomenna olisi vasta kp 28/28. Mutta lähdetään sitten häntä koipien välissä pois jos huonosti käy.

Eli kahden lapsen äiti, kolmas oli toiveissa ja yk 2 tärppäsi. Kuulun automaattisesti riskiraskaus-luokitukseen, mutta toivottavasti tälläkin kertaa lopputulema on onnellinen.
Fb-ryhmä kiinnostaa myös!

Auramuru/27/3.lapsi/20.10
 
Mä taustailen, ei saatana näitä oloja ei vaan meinaa jaksaa:alien::eek: väsyttää, oksettaa , itkettää, stressaa ja kaikkee..pojan kanssa juostu lääkärit ja sairaalat läpi, sillä löyty nyt se lastenreuma:cry::cry: keskiviikkona päiväkirraan nukutukseen ja kortisoonia pistetään tulehtuneisiin niveliin. Mä oon ihan super huolissani pojasta..mä en kykene ku selvityy päivästä ja illalla rättiväsyneenä nukkumaan, kamalaa tää odotus!
Maha turvonnu palloksi vaikka paino pudonnut kilon.
Nippeli ootko sä ollut joskus lapsettomuuspuolella kuumeilee? Sun nimimerkki on jotenki tutun olonen..ite pyörin siellä puolella aikoinani paljonkin kun pikkukakkosta tahkottiin...

Nyt meen:ninja:
Tyty ja yrjöpallo rv5+5
Voi miten ikävää, että se pahin pelko sitten vahvistui. :( Toivottavasti kortisoni nyt auttaa ja muutenkaan sairastelusta tai lääkäreistä ei tule pojalle peikkoja. Parastahan olisi kun tiedetään mitä hoitaa niin alkaisi myös lääkkeet tepsiä ja kuntoutustakin varmaan voisi hakea. Voi olla, että diagnoosin myötä olette oikeutettu jonkin tyyppiseen Kelan myöntämään sairasrahaan (muista nyt sitä oikeaa termiä).
Onko teidän pojalla lapsiivakuutusta?

Jaksuja sinun arkeen, kyllä ne asiat vielä järjestyy. <3
 
Tervetuloa uudet!
Päivityspyynnöt mielellään muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi tulossa / synnytyssairaala
Kaikki tiedot ovat ehdottoman vapaaehtoisia ja listaan niitä laskettujen aikojen perusteella.

Toivottavasti kaikilla ryhmäläisillä menee mukavasti ja voitte hyvin. :) Täällä oli eilen ekan kerran vähän heikkoa oloa; ehkä verenpaineet kävi alhaalla tai sitten johtu vain mystisesti siitä, että siivosin. ;)
Muuten ei muutamaa vihlaisua lukuunottamatta uskoisi olevansa pieniin päin. Odottavan aika on niin pitkä, vielä 3 viikkoa ja 1 päivä ekaan ultraan... :)

Onko teillä minkä kokoisia olleet edelliset lapset?
 
Mä taustailen, ei saatana näitä oloja ei vaan meinaa jaksaa:alien::eek: väsyttää, oksettaa , itkettää, stressaa ja kaikkee..pojan kanssa juostu lääkärit ja sairaalat läpi, sillä löyty nyt se lastenreuma:cry::cry: keskiviikkona päiväkirraan nukutukseen ja kortisoonia pistetään tulehtuneisiin niveliin. Mä oon ihan super huolissani pojasta..mä en kykene ku selvityy päivästä ja illalla rättiväsyneenä nukkumaan, kamalaa tää odotus!
Maha turvonnu palloksi vaikka paino pudonnut kilon.
Nippeli ootko sä ollut joskus lapsettomuuspuolella kuumeilee? Sun nimimerkki on jotenki tutun olonen..ite pyörin siellä puolella aikoinani paljonkin kun pikkukakkosta tahkottiin...

Nyt meen:ninja:
Tyty ja yrjöpallo rv5+5
Voi surku :( Onko monta tulehdusta? Meidän tyttö oli ihan karmean itkuinen nukutuksesta herätessä. Siis sitä oli ihan kamalaa katsoa. Nyt viimeisimmät nukutukset on pystytty tekemään ilman esilääkitystä, kun tyttö on reippaasti lähtenyt sinne saliin ilmankin, eikä niitä heräämisitkuja ole ollut. Päättelin, että se esilääkitys sitten aiheutti tosi huonon olon :(

Mää päätin olla käsittelemättä ja pistämättä lapsen lääkkeitä nyt raskausaikana. Mulle sanottiin, että voi pistää itsekin, mutta kuulin, että toisissa sairaaloissa on kielletty edes pitää lasta sylissä kun toinen pistää...

Mun ruokavalio on nykyään appelsiinimehua ja suolakeksejä. En muistanu, että tää olo on näin surkee. Voi ääääh.
 
Mun tytsyt on ollut syntyessään 48cm ja 3270g ja toka oli 46cm ja 3050g. Ekassa raskaudessa mua pelotteltiin että tulee iso vauva ja toisen aikana taas uudestaan. Ny jos kasvaakin isoksi niin en osaa ottaa tosissaan!
Ja molemmat on syntynyt just laskettuna aikana. Nyt tytöt jo 7 ja 5 vuotiaat. Ei vauva arki enää niin tuoreessa muistissa.
 
Mun tytsyt on ollut syntyessään 48cm ja 3270g ja toka oli 46cm ja 3050g. Ekassa raskaudessa mua pelotteltiin että tulee iso vauva ja toisen aikana taas uudestaan. Ny jos kasvaakin isoksi niin en osaa ottaa tosissaan!
Ja molemmat on syntynyt just laskettuna aikana. Nyt tytöt jo 7 ja 5 vuotiaat. Ei vauva arki enää niin tuoreessa muistissa.
Minähän odotan kauhulla sitä synnytystä, viimeinen oli vaikea ison lapsen ja virhetarjonnan vuoksi. Enkä ole palautunut edes kunnolla tässä välissä (huomautuksin jos edes olisi mahdollista palautua).
Eka oli vain 46cm ja 2780 g joka sekin sektiolla.
Toinen oli 51cm ja 3650g käynnistetty alatie.
Kolmas oli 52cm ja 4545g spontaanisti alatie.
 
Mulla noiden laskureiden suhteen on ongelmana siis se, että jos lasken kuukautisten alkamispäivästä, niin ovulaatio olisi tapahtunut aikaisemmin. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, mikäli ovistesteihin on luottamista.

Mulla on ollut luteaalivaihe lyhyt (vain 8-9 päivää). Laskurit eivät huomioi tätä, niissä kaikissa luteaalivaihe näyttää olevan pidempi.

Ultra on viikoilla 12 ja 20 ja ennen synnytystä on 2 lääkäriaikaa. Muut ajat ovat terveydenhoitajalla. Haluaisin tosiaan mennä varhaisultraan, mutta en tiedä, koska sinne olisi varminta mennä. En haluaisi venyttää menoa kuitenkaan turhan pitkään.

Mää aluksi luulin, että ei ollut tärpännyt, koska päivä sen jälkeen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, alkoi vuoto. Vuoto oli vähäistä, edes suojaa ei tarvinnut. Mulla on tullut ennenkin tuhruvuotoa, joten ajattelin, että siitä parin päivän päästä alkaa kunnon vuoto. Mutta vuoto loppui kuin seinään kahden päivän päästä. Siitä kaksi päivää eteenpäin tein positiivisen raskaustestin. Tuo vuoto tuli dbo 8-9 eli taisi olla kiinnittymisvuotoa.

Pieni pelko on takaraivossa, että kaikki ei menisi hyvin. Ikää on jo paljon (kohta 37 v.) ja kolmivuorotyö, niin riskit on olemassa. Mutta toisaalta en halua pilata tätä tunnetta pelolla vaan aion nauttia tästä. Helpommin kyllä sanottu kuin tehty.

Digitaalisia testejä on vielä kaksi. Toinen on viikkonäytöllä. Ajattelin tehdä toisen viikon päästä ja siitä viikon päästä toisen. Sitten on tehty 4 testiä, luulisi siellä jotain elämää olevan, jos kaikista tulee plussa.
Mulla on sama "ongelma", eli lyhyt luteaalivaihe. Mulla on pari viime kiertoa ollut 25 päivää ja niin oletan, että olis ollu tämä plussakiertokin. Ovisplussa tuli testiin kp 15 ja ovis oli sitten varmaan kp 16. Olen päätyny siihen että lasken vain viikot edellisistä kuukautisista niin ei kovin montaa päivää heitä, koska toi ovulaatio on kuitenkin suurinpiirtein niillä kiertopäivillä kuin olisi sellaisen keskimääräisen kierron ovulaatio. Sulla olis siis menkkojen alusta laskettuna tänään 5+0 ja ovulaation mukaan 4+5? Jos varhaisultraan menee, niin kannattaahan se pitää mielessä, ettei mene ovulaation mukaan laskettuna liian varhain, jotta siellä varmasti jo jotain näkyy. Jos menee vaikka kuukautisten mukaan 7+jotain, niin luulis näkyvän. :)
 
Vauveli vanhalle Neuvolassahan ne kuitenkin laskee sun lasketun ajan edellisten kuukautisten mukaan ja muuttaa sitä sitten tarpeen mukaan ensimmäisessä kunnallisessa ultrassa. Eli kyllä mun mielestä sulla olis virallisesti viikkoja nyt 5+0. Ja luultavasti tuo laskettu aika ei mihinkään muutu, kun ei sitä ultran mukaan muuteta ellei ole heittoa kuukautisten ja ultran mukaan lasketussa yli 5 päivää, mitä sulla ei pitäis olla. :)
 
Meillä esikoinen rv 36+0, 51 cm 3600 g, kuopus rv 41+5, 54 cm 4135 g. Hyvin meni molemmat synnytykset, esikoisen pusertaminen kesti 2 vrk, kuopuksen kohdalla aika puolittui :) Ainoa ongelma esikoisen kohdalla oli, että hänellä oli syntyessään keuhkokuume, jota hoidettiin teholla mutta onneksi hoito tehosi nopsaan ja pääsi sitten vierihoitoon.
 
Mun pojat ovat molemmat syntyneet rv 35, eli pieniä ovat olleet, 2400 ja 2600. Sekin mietityttää, että tuleekohan tämä viimeinenkin kovasti ennenaikaisena...toisaalta, kun isä on eri, niin ehkä omaa rauhallisempiakin geenejä ;). Varasin neuvolan maaliskuun alkuun, enkä ainakaan alkuun joudu/pääse mihinkään erityistarkkailuun ikäni puolesta...ilmeisesti vain "vanhoja" ensisynnyttäjiä tarkkaillaan alusta asti. Jes, pääsin samaan neuvolaan, missä asioinut silloin yli 10v sitten vaikka osoitteen puolesta lähineuvola olisi ollut ihan muu (väärään suuntaan kaikesta elämästä...).
 
Itselläki jää tuo ratsastus kokonaan ja koulutan vaan mun varsaa tän ajan.. Selkäännouseminen vaan viivästyy jos sitte en raski jotain muuta laittaa sinne selkään. Tai sit vaan ootan ens talveen o_O
Minäkin jätin jo ratsastuksen kokonaan. Sen vuoksi piti paljastaa raskaus mun perheelle, kun olen käyny nykyään mun äidin kanssa samalla tunnilla. Mustakin on tullu "tätiratsastaja"! Huhhuh! :p Pari viikkoa sitten mietin, että jos vain soittaisin ratsastuksenopettajalle ja pyytäisin sitä ottamaan tämän tilanteen huomioon kun jakaa hevosia, mutta sit just seuraavalla kerralla kun ite olin perunu johonkin valkoiseen valheeseen vedoten, niin oli sattunu meidän tunnilla sen verran ikävä onnettomuus, että en kyllä viitti lähteä sinne jännittämään. Ei se ole kenellekään hyväksi. Jatketaan sitte taas vuoden päästä. :) Tässä olis pari yksityistäkin mitä voisin käydä ratsastamassa, mutta on pitäny nyt yritysaikana olla vähän silleen "katsotaan", eikä ole uskaltanut sitoutua mihinkään kunnolla. Se on tuntunu vähän tylsältä, kun ei ole kuitenkaan viittiny paljastaa yritystä ja nyt ei voi vielä paljastaa raskautta. Ehkä sitten kun vauva on vähän isompi niin voi taas panostaa hyvillä mielin vähän enemmän heppahommiin. :)
 
Mä taustailen, ei saatana näitä oloja ei vaan meinaa jaksaa:alien::eek: väsyttää, oksettaa , itkettää, stressaa ja kaikkee..pojan kanssa juostu lääkärit ja sairaalat läpi, sillä löyty nyt se lastenreuma:cry::cry: keskiviikkona päiväkirraan nukutukseen ja kortisoonia pistetään tulehtuneisiin niveliin. Mä oon ihan super huolissani pojasta..mä en kykene ku selvityy päivästä ja illalla rättiväsyneenä nukkumaan, kamalaa tää odotus!
Maha turvonnu palloksi vaikka paino pudonnut kilon.
Nippeli ootko sä ollut joskus lapsettomuuspuolella kuumeilee? Sun nimimerkki on jotenki tutun olonen..ite pyörin siellä puolella aikoinani paljonkin kun pikkukakkosta tahkottiin...

Nyt meen:ninja:
Tyty ja yrjöpallo rv5+5
En oo ollut :)
 
Esikoinen oli syntyessään 3525g ja 52cm. Syntyi just tasan laskettuna päivänä. Meillä laskettuaikaa muutettiin ultrassa yhdellä päivällä alkuperäisestä. Varasin jo alkuraskauden ultran rv 6+3, mutta peruin kun ajattelin että ei ole tarpeeksi varmat viikot, mutta seuraavalla viikolla alkaa työt ja ultraa olisi vaikea mahduttaa aikatauluihin.
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Meidän poju oli 3205g ja 50cm. :)
Syntyi 40+5..

Mulla on pientä pahaa oloa jo alkanut ilmaantumaan, mutta tasaantuu yleensä heti kun syö jotain pientä. Eilen oli koko päivän huonovointisuutta.. Johtu ehkä surkeista yöunista ja siitä johtuvasta väsymyksestä. Muuten oireena kauhea turvotus! :D varsinkin iltaisin.. Huhhuh.. Maha on kuin ilmapallo.
 
Paha olo alkoi eilen aamulla, tänään vähän huonompi mut edelleen ihan siedettävä olo. Saas nähdä miten on asian laita loppuviikosta..

Meiän esikoinen oli 3340g ja 50cm, syntyi rv42+1.

Onnittelut uusille plussanneille ja mahdollisimman hyviä vointeja kaikille! :)
 

Yhteistyössä