Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
@Hyppymassu Ei meinattu lastamme ilman leikkiä ja leluja jättää jos sitä pelkäsit. Innokkaammilla lelujen ostajilla tarkoitin lähinnä tulevia isovanhempia, tätiä ja enoja ja meidän kavereita... Omat rahat on hupuloitu nyt muihin alkuostoksiin vaikka paljon on myös lainatavaraa ja käytettynä ostettua. :LOL: Ja ovat siis itse kovasti kyselleet mitä meiltä vielä puuttuu, niin pystyy sitten leluista vihjailemaan. :)

@mama_Red Tsemppiä sinulle ja todella toivon, että miehesi ottaisi loppuelämäänne erilaisen asenteen. Vaikka riidellessä tulisi touskittua niin joku rajoitin olisi hyvä olla... :( Ihana kuitenkin että on ollut myös hyviä juttuja ja hetkiä <3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa! :) Oon täällä käynyt lukemassa teiän kuulumisia, mut en oo saanu aikaseks kirjotella yhtikäs mitää :D

Eilen käytiin neuvolassa, sydänäänet ok ja th tunnusteli, että vauva ois perätilassa. Nooh, tänään mentiin 3/4D ultraan perhearteen. Samantien kätilö sanoi, että kyllä on raivotarjonnassa ja asia varmistui ultralla. Nähtiin kuinka pikkune siellä imeskeli peukaloaan, haukotteli ja aukoi silmiään. Sanoi että harvemmin näkee vauvojen aukovan silmiään noin paljoa tai tuskin ollenkaan. Peukalon imemisestä myös, että voi olla vauva kova roikkumaan tissillä, jos imettää ja että tutti mahdollisesti mukaan heti alusta lähtien. Painoarvio 1.5kg, sano että ei vaikuta sokerilapselta yhtään, kasvaa hyvin ja normaalisti. Syntymäpainoks arvioi 3.5kg :) Edelleen prinsessalta näyttää :)

Pupsukka 30+2
 
Hei taas!
Mie kävin myös eilen taas lääkärillä ja nyt sain painoarvioksi 2300 grammaa. Tää arvio ei kuulemma oo kuitenkaan kovin tarkka, koska vauvan pää on jo niin syvällä että sen mittaaminen on vaikeaa. Lääkäri kehotti taas lepäämään mahdollisimman paljon, koska vauva vaikuttais jo olevan valmis tulemaan pian. On ollu pää alaspäin jo tosta rakenneultrasta lähtien...
Muuten kaikki oli ihan hyvin, mulla on tullut painoa nyt 8 kg ja verenpaineet on pysyny yllättävän alhaisina, nyt oli 99/55. Edellisessä raskaudessa kyllä nousi johonki 120-130. Eipä tuo kyllä mitään haittaakaan. :)
 
Huomenta!

Olipahan kiva mutta uuvuttava päivä Helsingissä torstaina. Vauvalle ostin muutaman vaatteen, tuntui vaan ettei ollut oikein sekä tytölle että pojalle sopivaa vaatetta.

Unet tuntuu että vähenee jatkuvasti. Yöt nukun hyvin monen herätyksen taktiikalla ja pienissä erissä. Välillä tuntuu ettei ole nukkunut ollenkaan. Kai sitä valmistautuu jo vauvan kanssa eloon. Yllättävän hyvin sitä jaksaa päivät esikoisen kanssa vaikkei päiväunia pysty ite nukkumaankaan.

Muuten olo vielä ihan hyvä, toki nyt tuntuu pitkälle ajalle tuo noin 2kk synnytykseen. Vauva jumppaa mahassa vielä kovin paljon, ilmeisesti tilaa on vielä.

Jaksamista kaikille äideille ja vauvoille vielä lisäviikkoja mahaan.

Nerinah ja vauva 33+1
 
Huomenta!

@Hyppymassu itse kokeilin kestovaippoja esikoisellani, ehkäpä viikon verran, ja luovutin;). Kamala peseminen ja pyykkääminen ja kuljettaminen. Siis minun mielestäni. Lisäksi esikoiseni itki aikalailla putkeen ensimmäiset kolme kuukautta, joten arvostin siinä tilanteessa helpoja kertakäyttövaippoja:p. Jos päädyt kestovaippoihin niin netistä googlaamalla löytyy ohjeistusta. Paljon niitä sisä"juttuja" kestovaippakuoriin, lisäksi minulla oli sellaisia liinoja jotka tulivat vaippapakettiin vauvan pyllyä vasten pitämään ihon kuivana. Tsemppiä!

@Nerinah sama täällä.. nukkuminen on jotenkin ihan epätoivoista välillä.. esimerkiksi viime yönä pyörin tuntitolkulla taas, nukuin ehkä tunnin ja taas pyörimistä. Aamulla sain taas parisen tuntia unta. Loppujen lopuksi unet jäävät kyllä aika vähiin. Tämä taitaa olla tätä valmistautumista vauva-ajan unirytmiin:barefoot::sick: ?

@Tifa kivaa kuulla sinun kuulumisiasi :)! Minulla neuvolassa tunnusteltiin että pää alaspäin se norpanpoikanen polskuttelee, mutta lapsivettä on runsaasti ja vauva mahtuu vielä pyörimään. Ei siis mitään kiinnittymistä havaittavissa meillä vielä;). Minulla paino noussut jo 50kg -> 61,5kg eli komeat 11,5kg mittarissa..! Vauvan painoa ei ole arvioitu, keskikäyrältä ollaan kuitenkin pompattu yläkäyrälle SF-mitan suhteen.

@Pupsukka onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista:barefoot::love: onneksi kaikki hyvin sielläkin!

@mama_Red tsemppiä sinulle!

@Tassuttelija meillä myös vain muutama vauvalelu/pehmo, eiköhän niitä tule siten saatua sukulaisilta ja ystäviltä sekä kummeilta lahjaksi ihan tarpeeksi;) näin ainakin ounastelen:D!

Täällä tänään pyykkipäivä ja kuopukseni kanssa kirjastoon koulupäivän jälkeen. Sateiselta näyttää ulkona, syksyinen sää. Onneksi meidän lattiaremontti valmistui nyt ennen syyskelejä. Odottelen vielä peiliovia saapuvaksi tuohon pikkueteiseen.
Hyvää alkuviikkoa kaikille, energiaa tähän loppuraskauteen:):barefoot:

Terkuin: Hiekkis ja Norpanpoikanen 34+4
 
@sitruunasuola ja @Tifa saman verran, eli sen non 8kg tullut nyt raskausaikana painoa. Pikkuinen menee siellä alakäyrän tuntumassa kokoarviossa, mutta on kasvanut tasaisesti. :)

@Hiekkasärkkä79 Meilläkin remontit valmistuivat, on siis tehty useamman huoneen pintaremppaa huone kerrallaan kohta vuosi uudessa kodissa. Tavoitteena oli saada valmista ennen lapsen syntymää ja melko hyvällä mallilla ollaan. Huonekalujen siirtoa enää, joten mies saa hoitaa sen puolen :D

Löysin Kappahlin alesta imetysliivit -50%, nyt on neljät liivit, joten jospa niillä jo pärjäisi. Katselin netistä paljon kehuttuja bravadoja ja boobseja, mutta pihiys vei voiton ja ostin nuo karvalakkimallit. Katsotaan kaduttaako myöhemmin käytössä.

Pyykkikone on laulanut taas viikonlopun kun saimme vielä ystäviltä kassin pieniä 50-56cm vaatteita. Lisäksi bongasin torista vuoritetun fleecehaalarin kokoa 50, eihän se kauaa mene, mutta näin alkuun/kotiintuloa ajatellen oli pakko napata kun edullisesti oli tarjolla. Alkuun en hamstrannut yhtään noita 50cm vaatteita, mutta nyt on ääni muuttunut kellossa kun pikkuinen painelee nappuloita kuin olisi jo kohta tulossa... :geek:

Käytiin verisen vuodon takia käyrillä ja prom-testissä viikonloppuna. Onneksi oli väärä hälytys, mutta vuoto tuli ilmeisesti kohdun suulta, joka on siis kypsymässä valmiuksiinsa. Lepoa, lepoa ja lepoa. Koitetaan edelleen päästä syyskuulle. Jännitystä lisää tuo perätila, pikkuinen ei ole kertaakaan tarkistuksissa ollut pää alaspäin rakenneultran jälkeen. Sinnikkäästi istuskelee masussa... Kätilö oli kuitenkin ihana ja sanoi ettei turhia käyntejä ole, aina pitää selvittää mistä vuoto tulee ja onko tarvetta toimenpiteisiin. Jatkossakin saa/pitää soittaa jos jokin mietityttää. Arvatkaa vaan onko ensikertalaisen pää pyörällä ja miettii juurikin, että joku nauraa meidät ulos sairaalasta kun "turhaan" kyselee... :rolleyes:

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 34+0 :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Tassuttelija joko sulla oli kohdunsuu lyhentyny tai jotain tapahtunu siellä?
ite kävin tänään neuvolalääkärillä tarkistuttaa kun iltasin on supistuksia jotka"tuntuu". Sano että kohdunsuu ois sentin...kaksviikkoa sitten se oli 3cm. Mut ei kyllä ollu yhtään huolissaan että ois mitenkään epänormaalia. en tiiä sit..

rv 30+5
 
@sitruunasuola Joo, sormelle auki etenkin ulkosuu ja kohdunkaula lyhentynyt. Ja tosiaan käyrillä ja lapsivesitestissä oltiin sen vuodon takia, kun epäiltiin että lapsivettä alkanut tulemaan. Paine/supparit saattaa avata lisää ja siksi pitäisi malttaa levätä vielä viikko pari. Perätila edelleen, joten siinä on ainakin mun kohdun rakenteella lisäriskejä, jos lähtisi spontaanisti tulemaan alakautta. :unsure: Muutoin näillä viikoilla ja raivotarjonnassa kaiketi ok ja joissain tapauksissa normaaliakin(?), että rupeaa jo paikat aukeamaan. :)
 
Huomenta kaikille, höpisen täällä nyt lämpimikseni. Moni taitaa olla vain fb:n puolella. :)

Saatiin lapsen huoneeksi tuleva huone melko tyhjäksi kaikesta ylimääräisestä romusta. Matto paikoillaan ja seinilläkin alkaa jo olla kivoja kuvia ja pari taulua. Jotain vanhaa ja jotain uutta niin kuin meidän koti muutenkin. Pinnasänky on meidän makkarissa ainakin nyt alkuun, mutta pikkuisen huoneeseen tulee pikkuhiljaa hänelle omia juttuja. :love: Minkälaisia toimintoja, asioita tai huonekaluja olette pitäneet tärkeinä lapsen omassa huoneessa? Eihän oman huoneen käyttö vielä ole ajankohtaista, mutta kiva mietiskellä jo etukäteen... :)

Miehelläkin vielä pari päivää lomaa ja sitten palaa töihin. Outoa olla kotona vain, onneksi on koirat tuossa seuraneiteinä. Niiden kanssa vähän treenailtu nyt kotona, kun ei kentille ole päästy. Miten teillä muilla arki rullaa nyt loppuvaiheessa? Lapsiperheillä varmasti hulinaa riittää... :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 34+3 :barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heissan pitkästä aikaa! Kiva kun täällä on ollut pulinaa. Oon itse ollut niin väsynyt ettei energia oo riittäny oikein mihinkään. Jäinkin ti sit saikulle loppuajaksi. Ihana kun ei tarvinnut lääkärille yhtään selittää vaan kirjoitti automaattisesti äloman alkuun saikun.

Selkä ollut koetuksella myös. Ihmekös tuo, tyypit painaa 2070 g ja 1520g. Kasvavat tasaisesti yläkäyrällä. Nyt sit mitataan sokerit vielä kerran. Mut nyt kolmantena päivinä niissä ei ole häikkää. Ja siirrytään nyt sit äpolin asiakkaaksi.

@Tassuttelija Sullahan on jännät paikat siellä :) Saas nähdä koska tulee lähtö. Tsemppiä tulevaan!

@Hiekkasärkkä79 Remontin valmistuminen on aina yhtä kivaa. Meillä on piharemontti vielä vaiheessa mut nyt jo nautin siitä et pihassa on laudoitus valmiina. Saa vaunujen kanssa kuljettua näppärästi :)

@Hyppymassu Meillä mies on vastaan kestovaippoja. En ajatellut siihen rumbaan lähteä. Mut facesta luulisi löytyvän hyviä ryhmiä siihen!

Sellaista nyt pikaiseen.

Milpin 30+3
 
Hei

Kuulumisia:
No nyt kävikin niinku pelkäsin, täällä sitä ollaan Tayssissa vuodelevossa osastolla:cry:Paikat pehmenneet huomattavasti, kohdunsuu aukeaa painettaessa tuollaiset 3cm.
Vauva hienosti pääalaspäin. Tiedän että olen hyvässä hoidossa täällä, mutta silti olisin mieluummin kotona mieheni kainalossa.
Tämä rankkaa aikaa, supistelut jatkuneet ehkäisy pistoksissa huolimatta mutta eivät enää yhtä kivuliaina. Sain varmuudeksi kortisonipiikit vauvan keuhkojen kypsyttämiseen.

Lapsia kova ikävä ja ovat jo viikon olleet isällään. Eilen juteltiin kuva puhelulla varmaan tunti ja oli kurjaa kun 5 ja 3 v jäivät itkemään puhelun päätteeksi.

Kaikki rasitus kielletty, pelkään kovasti että vauva syntyy ennenaikaisesti. Painoarvio pari päivää sitten oli 1850g pieni on vielä tähän maailmaan:cry: yhdyntä ja sauna myös ehdottomasti kielletty, mies sanoo että ymmärtää mutta ymmärtääköhän sittenkään:sneaky: Just kun orgasmit olleet lähes elämäni parhaimmat :LOL:
Päässä kaikuu vaan lääkärin sanat et pääse 37 viikolle asti mikä on täysiaikaisuuden raja.:unsure:

Onko kukaan muu täällä samanlaisessa tilanteessa?
Kaikki lohdutus ja tuki nyt enemmän kun tervetullutta.

T. Surullinen mamma ja tyttö 32+4
 
Viimeksi muokattu:
@Enisa82 Voi ei, tuo on se mitä itse tässä olen pelännyt viimeiset 2vkoa. Toistaiseksi itsellä aukeaminen pysähtynyt, joten saa olla kotilevossa vko 32-34. Viikonloppuna tuli tosiaan vuotoa, jonka takia oltiin hetki tarkkailussa. Kaikki tsemppi ja voimat sinulle ja pienokaiselle, että pääsisitte vielä viikkoja eteenpäin. Jokainen lisäpäivä on tärkeä ja hyväksi vauvalle. Oma lääkärini juuri sanoi (vko32), että päivä kerrallaan ja kuitenkin on hienoa, että on päästy näinkin pitkälle viikoissa. Ja onneksi olette nyt seurannassa ja apu on lähellä vaikka varmasti on raskasta olla erossa omasta perheestä <3

Ja täällä siis myös rasitus, seksi, jne kielto... Ei saisi kotitöitäkään tehdä... :whistle:

Tassuttelija ja Pikkuinen 34+3
 
@Enisa82 Paljon tsemppiä ja voimia täältäkin! Sairaalassa makaaminen on kurjaa mutta se on vain vauvan parhaaksi. Mulla oli samanlainen tilanne esikoisen kanssa, tosin ehdin olla sairaalassa vuodelevossa vain viikon kunnes tyttö syntyi rv 33+1. Mutta pienen kokonsa (2135 g ja 44 cm) lisäksi hänellä ei ollut syntymän jälkeen eikä myöhemminkään mitään keskosuudesta johtuvia ongelmia. Nyt hän on täysin terve ja reipas 3-vuotias.
Kyllä kaikki järjestyy vielä parhain päin. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Milpin Kahden kanssa ihan varmasti painaa. Yksikin masuasukki vie voimia ja sinulla on siellä kaksi kasvamassa :) Toivottavasti saat levättyä ja voimia loppu ajalle nyt kun olet sairaslomalla ja siitä sitten äitiyslomalle. Onko muuten kaksosraskauksissa aina sektio synnytystapana vai onko alatiesynnytys vaihtoehtona? Utelen, kun en tiedä ja eri ratkaisut eri tilanteissa kiinnostavat. :)
 
@Enisa82 Kovasti tsemppiä vuodelepoon. Toivottavasti vauva pysyisi mahassa vielä useamman viikon ja kasvaisi sekä kehittyisi. Onneksi viikot ovat jo hyvät vaikka varmasti jokainen päivä ja viikko on toivottua.

Itselle ei ihmeitä. Repäisykivut välillä säikäyttää vaikka taitaa olla ihan normaalia. Vauva edelleen hyvin aktiivinen ja välillä nuo liikkeet tuntuu jo hieman epämukavilta, mutta en valita. Ihana kun ei tarvitse liikkeitä laskea.

2.9 alkaa virallinen äitiysloma. Kotona olen kyllä ollut koko ajan esikoisen kanssa. Ja välillä tuntuu ettei taaperon perässä enää pysy. Pidemmät kävelyt pitänyt jättää pois mutta onneksi asumme rivitalossa, jossa omaa pihaa.

Vauvan vaatteita olen pessyt ja huomasin, että äitiyspakkauksen harmaa body oli viallinen. Neppari oli irti kokonaan. Täytyy kysellä voiko uutta saada tilalle.

Mukavaa viikonloppua ja ennen kaikkea hyviä vointeja kaikille.

Nerinah ja vauva 33+6
 
@Enisa82 tsemppiä paljon, toivotaan että vauva pysyy vatsassa mahdollisimman pitkään.

Tännekään ei mitään ihmeitä. Vauva liikkuu kovasti, ja välillä tuntuu olevan melko akrobaattisia taidonnäytteitä. Mutta tosiaan ihanaa, kun ei tarvitse liikkeitä laskeskella. Joskus jos hetkeksi pohtii miettimään, että millos se edellinen liike olikaan, niin hyvin nopeasti saa liikkeitä tulemaan. Toivottavasti näin myös jatkuu :)

Välillä on myös ilmeisesti noita repäisykipuja tai mitä lie sukkapuikkotuntemuksia. Lähinnä liikkeelle lähdöissä, sitten se tasaantuu nopeasti.

Nyt olen vähän säikähtänyt, kun monella täällä on kohdunkaula lyhentynyt/paikat pehmenneet. Minulta ei ole moisia asioita katsottu (seuraavaksi joskus kolmen viikon päästä kai, kun on lääkäri). Tuli sellainen pelko, että mitäs jos siellä onkin käynyt tapahtumaan jotain, mutta en vaan tajua. Tosin en kait ole kokenut suppareitakaan, mutta olen jo pohtinut, että olenko niin tyhmä ensikertalainen, etten tajua milloin minulla on niitä. :D Mies lohdutteli, että kyllä varmasti tietäisin. Toivottavasti siis niin.

Reilu viikko vielä töitä ennen mammalomaa. Odotan lomaa kovasti, että saisi nukkua aamulla pidempään. Yöllä on melko levotonta meininkiä :D onneksi nukahdan aina kuitenkin suhteellisen nopeasti uudelleen.

Hei @Nerinah , meillä oli myös vikaa siinä tumman harmaassa bodyssä. Neppari myös irti! Aukaisin sen, ja se jäikin kiinni siihen vastakappaleeseen. Laitoin sinne sähköpostia, sain palautuskoodin postiin palautusta varten (vaikka toimitin kuvat asiasta). Tilalle saimme samanlaisen alle viikossa.

Hauskaa viikonloppua kaikille :)

Tyttti ja Papunen 33+3 ,
Odotellaan tiistain synnytysvalmennusta :barefoot:
 
@Tassuttelija Mä en muista kuinka prosentit jakautu mut 40/60 oli alatiesynnytyksen ja sektion vaihtoehdot. Eli moni kaksosista tulee alateitse joka omakin haaveeni on. Ja tietenkin mahdollista on et molemmat vaihtoehdot tulee kyseeseen samassa synnytyksessä.

@Enisa82 Tsemppiä lepäilyyn. Toivotaan että saisitte vielä aikaa kasvaa mahassa rauhassa!

Täällä tyypit liikkuu nyt aktiivisemmin kuin aiemmin. Oisko stressi purkautunut ja nää myös huomaa sen?! Hyvää nää päivät on tehny vaikka mä en oikein osaa olla toimeton.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

MP 30+4
 
@Enisa82 tsemppiä! (y)

Mulla on nyt kolmatta päivää menkkajuilintaa, toivonkin ettei tästä pahene olo kun olen taas vaihteeksi Porissa :LOL:

En ehkä tahtoisi yhden unen toteutuvan, jossa siis näin päivämäärän, kellonajan, paikan.. Kaikki kristallinkirkkaasti :coffee:

Tapahtumat osuu siis 28.8. Eli maanantaille, kellon aika on 14 - 15 välissä, tapahtumat alkaa mun vanhempien olohuoneesta :coffee:

Unessa olevat henkilötkin oli täysin tunnistettavissa :eek: mun isosisko, äiti, äidin pomo, lapset ja uusi lapsi äitinsä kanssa :cautious:

Istun siskoni kanssa olohuoneen sohvalla kunnes juoksen vessaan. Vessasta tuun seiniin tukien ulos, käsken äitiä soittaan ambulanssin. Mun isosisko koppaa mut just ennenkun oon pärställäni lattialla.

Äiti soittaa ambulanssin kun mun sisko kiljaisee että mä vuodan verta jostakin, mut se ei nää että mistä. Tällä välin ambulanssi saapuu ja mun sisko on jo hakenut repusta mun äitiyskortin ja roudannut sen mun äidille.

Äidin pomo käskee sen mjun mukaan, se jäisi itse paikalle hälyttään varahoitajaa. Mulle laitetaan sykemittari ja anturit vatsalle vauvaa varten ja lähdetään ilman pillejä ajamaan.

Kuski karjaisee kesken matkan sille toiselle lanssilaiselle ettö seuraa s*****a niitä sykkeitä, heittää pillit päälle ja kaasu pohjassa sairaalaan, jossa valmistellaan sektiosali.

Seuraava tapahtuma on kun itken, makaan selkä äitiini pöin ja kuiskin puhelimeen, anteeksi rakas, mä en kyennyt estämään sen syntymistä..

Mun äiti nappaa luurin, sanoo mun miehelle että mä oon vain väsynyt ja sekaisin, muutama tunti unta ja voin jo paremmin. Ja meidän kahden pieni tyttö voi oikein hyvin.

Noh. Eihän toi voi toteutua, muksuhan on poika ja mun sisko on koulussa tuona aikana :ROFLMAO:

En oo muuten saanit ilmoituksia viesteistä, kivaa että näinkin moni meistä pajattaa täällä :love:

Hyppsu ja kurnu :love:
 
Moikka kaikille.. @Enisa82 jaksuja lepoiluun.Onko tapahtunut jotain muutoksia?

Mun lapset on jo sen verran isoja että tylsää on kotona päivisin, oon selaillu nettiä, kattonu leffoja, perus kotihommia ja vaan ollu. Kauheesti ei tee enää mieli mennä minnekkään...kävin sienimetsässä yli kolmentunnin kävelyn ja olin kyllä jotenki niin kipee ja ärtynyt illalla ettei varmaan noin pitkät kävelytkään oo enää hyviä.

harkkasuppareita tulee pitkin päivää ja iltaisin muutamia menkkakipujen kanssa, eilen kaupassa poltteli alamahaa inohottavasti kokoreissun. alapään luut menny kipeeks.
Vauva liikkuu laiskasti ja aika hidasliikkeinen mut välillä saa jonkun hetkellisen riehumis kohtauksen, oonkin miettiny et onkohan tääkään kauheen normaalii. Oon myös ruvennu tuoksumaan ihan vauvalle, en tiiä miten sekään on mahdollista :love:
tämmöstä odotteluahan tää loppuaika on... jaksamista meille kaikille siis :) aika äkkii tää aika kuitenki on tähänasti menny.

rv 31+3
 
kirjotin äsken pitkän viestin ja se hävis...höh :unsure:
no lyhyesti, kävin synnärillä tarkistuksessa kun lorahti hiukan jotain punertavaa housuihin,ei ollu lapsivettä eikä saatu selville mistä tuli. sano kuitenki et kohdun suu pehmenny ja jos tulee lisää niin takas. Harkkasuppareita tullu tänään paljon, nekin voi kypsyttää kuulema kohdunkanavaa.
vauva oli vieläkin viikkoihin nähden iso 2300g ja ensviikolla sokerirasitukseen.

Tietääkö joku tosta raskausdiabeteksestä että voiko se olla ilman oireita?kun ylipainoa ei ole, eikä muita oireita.

@Milpin eikös sunki toinen vauva oo aika iso, onko siitä sanottu sen kummemmin mitään?
ihmetyttää vaan ku joka ultrassa sitä mulla ihmetellään mut sit kuitenkin onhan muillakin jo isoja näillä viikoilla

en tiiä,ressi viel tulee ku pelkää et koht tää syntyy. Tilasin pizzan jos se helpottais :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hei vaan mammat!

Käytiin tänään vaihtamassa auto tilavampaan, jotta koko viiden hengen perhe matkustaisi jatkossa mukavasti :)

Onko kellään muulla autonvaihtoa näköpiirissä?

Huomenna olisi taas neuvola, saapa nähdä onko hemppa noussut vieläkään kahden viikon takaisesta. Keliakiaa ei ainakaan ole, se oli helpottava uutinen!
Olot on ollu aika tukalat ja raskaat tässä viime viikon aikana, supistelua on nyt ihan päivittäin ja useasti päivän aikana. Käytännössä aina liikkeessä vatsa vetää kovaksi ja se ahdistaa :unsure: Pitää jutella huomenna, josko saisin lähiaikoina lääkärintarkistuksen, ettei vain ole alkanut jo kypsymään näiden supistelujen johdosta. Olen kyllä ottanut todella rauhallisesti, tosin nyt kun innostusta olisi, ei malttaisi vain istua tai maata koko ajan :rolleyes: Pikkuhiljaa laitella tässä paikkoja vauvaa varten kuntoon, en usko että kovin montaa viikkoa enää masussa majailee.

Innostuin tuossa joku viikko sitten neulomisesta taas vuosien jälkeen, lähinnä joitain sukkia väkertänyt harvakseltaan. Nyt olen siis tehnyt muutaman rästiin jääneen käsityön valmiiksi ja aloittanut vauvan villavaatekerran neulomisen. Tulevalle vauvalle on jo sukat, tumput ja kypärämyssy valmiina ja eilen aloitin villatakin ja sille teen kaveriksi vielä henkselihousut :D Kaikkia nuita olisi jo valmiinakin, mutta ei täällä kotona ole oikein muutakaan tekemistä enää, kun ulkona kävelykin ahdistaa supistelujen vuoksi. Jotain hyödyllistä tekemistä piti siis kehitellä.

Hoitopöytä on paikoillaan ja ensimmäiset pienet vaatteet ovat löytäneet tiensä sen laatikkoon odottamaan käyttäjäänsä. Vintissä tutkiessani vaatteita, löysin pussillisen 2 koon liberoja, joten niitä ei tarvitse ihan heti ehkä ostaa, tai ainakaan ressata niistä hetkeen. Onhan toki kaupat auki nykyään joka päivä täälläkin maalla. Vielä pitäisi pestä pussillinen harsoja, jotka ovat myöskin pyörineet muovipussissa jo parisen vuotta, ja vaunut tarkistaa, että niihin on hyvä vauvaa nukuttaa ensimmäisinä viikkoina :)

Taidan tulla taas huomenna päivittelemään neuvolakuulumisia, heipat siis siihen asti!

-pansku- 32+1
 

Yhteistyössä