Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
Terkut kaikille ja onnittelut @Ebbas- :lle vauvoista :):barefoot:!

Kylläpä jengillä on tukalat oltavat ja aika tasapuolisesti kaikilla:p! Sama täällä.

Nyt RV 37+1 ja tiistaina oli aika kiireellisesti äitipolille kokoarvioon. Tämä siksi, kun maanantaina kävin neuvolassa ja lääkäri mittasi Sf-mitan joka oli pompannut reilusti yläkäyrien yläpuolelle. Lääkäri ei meinannut uskoa mittaustulostaan ja kokeili uudestaa, kiristi 3cm pois ja silti huideltiin kaukana viitearvoista:whistle:. Sokerirasitusta minulle ei ole tehty, sillä vaikka 38v nyt olenkin, ei ole muita syitä sokerirasituksen tekemiseen.

Äitipolilla tiistain aolin ensin 45min käyrillä norpanpoikasen kanssa, käyrät näyttivät normaaleilta ja norppis kerkesi jo ärsyyntyä koko mittaustilanteeseen...
Nuori ja miellyttävä mieslääkäri ultrasi ja teki painoarvion, joka oli tosiaan tiistaina tarkat 3288g. Kuulemma vähän pienempi kuin esikoiseni samoilla viikoilla, a täysin normaalikokoinen vauva. Lääkäri sanoi että painoa tulisi vauvalle arviolta 80g-100g / vko, ja näin ollen täysiaikaisena vauva olisi ehkä 3600-3700g kieppeillä. Sen kokoisen ponnistan:X3: kyllä maailmaan, sillä keskimmäiseni oli syntyessään 3780g:love:.
Eli kaikki hyvin.

Lääkäri totesi että ei tarvitse enää varoa supistelua, saa jopa hakea niitä koiralenkeiltä tai muilla keinoin, kuulemma Norpanpoikanen on ihan valmis syntymään kaikin puolin:barefoot::giggle:!

Turvotuksia ei ole, raskausarpia ei ole, HB laskenut taas 117 ja verenpaineet alhaiset kuten alusta asti. Painoa minulla alkaa olla kertynyt n +13kg ja olotila on tosi ISO. Liikkuminen ja sängystä (tai mistään) nouseminen on todella tukalaa ja hankalaa:confused:. Olen siivoillut kun saimme eteisremontin valmiiksi vihdoin, ja siivoushommat käyvät selän päälle:X3:!

Pinnasänky kasattuna, hoitopöytä vaippoineen valmiustilassa:). Sairaalakassia en kumma kyllä saa pakattua.. mikäköhän siinäkin on..o_O. Supistelee, ja uutena oireena ovat ilmaantuneet tukalat alavatsan jomotukset. Tällä viikolla kun ehdimme vähän harrastaa "akrobaattista ja hankalaa" seksiä, ja sen jälkeen ovat alavatsan ja alapään juilimiset lisääntyneet. Tein itselleni muistilistan keittiön kaapin oveen;) "Suklaata, siivoamista, saunomista ja seksiä". Rakasta aviomiestä hiukan nauratti...

Tänään menemme katsomaan Tom Cruisen uusimman elokuvan, joku kirjoittikin että nyt pitää käydä kaupoilla ja elokuvissa vielä kun ennättää(y). Mies lähtee näilä näkymin 17.10 Milanoon messuille, sanoin että saa tilata liput sillä norppis kyllä järkätään ulos ennen kuin olisi 2vko yliajalla. Veikkaan että syntyy n. 1vko etuajassa. Saas nähdä;)!

Nuhainen olo, yritän mustilla viinimarjoilla ja hunajateellä ehkäistä pahempaa flunssatautia. Tsemppiä kaikille loppuviikkojen "oloihin" ja kärvistelyihin;) ollaan me vaan aikamoisia mimmejä koko jengi, kun ollaan jo näin pitkälle päästy! Kirjoitellaan kuulumisia ja jos synnytyksiä alkaa käynnistymään niin olisi kiva kuulla, tsempataan toisiamme:)!!
@Hyppymassu infoa miten sinulla tilanne etenee(y)!

T: Hiekkis & terhakka Norppis 37+1
 
Oletteko muuten hakeneet uutta verokorttia etuutta varten? Näytti muuttuneen ennakonpidätysprosentti viime kerrasta..elikkä automaattisesti olisi mennyt 25% o_O Aikaisemmilla kerroilla olen antanut mennä sen silloisen 20% mukaan, mutta nyt tuntui hiukka suurelta. Olen maksellut veroja palkasta vähän yläkanttiin ja laskuri ilmoitti nyt prosentiksi 17,5%... vähän hirvitti kun kuitenkin enemmän pitäisi mennä kuin palkasta, mutta kai ne laskurit jotenkin päin oikein laskee nuo jutut...:rolleyes:
 
@Milpin söin sitä retaferia mistä tui ihan kauhee olo.Lääkäri suositteli mulle ravintolisää Floradixiä, ja ei ainkaan vielä oo tullu yhtään huono olo.

mulla on vähä yli viikon päästää ultra ja painokontrolli, katotaan mitä ne mitat nyt näyttää ku viimeks ne oli pienemmät ku aikasemmin.

olo on kyllä ihan hirveen ahistava,ei voi kunnolla istuu ku painaa mahaa,ei voi maata ku painaa selkää,ei voi kävellä kun mahaa repii ja viiltää...niin täys olo kokoaika että pukli nousee kurkkuun.. oon ihan täysin jo täynnä tätä raskautta o_O en tiiä miten jaksaa vielä 6 viikkoa,kotona seinät kaatuu jo päälle. Odotan ja toivon että oon äkkiä synnytyksen jälkeen niin hyvässä kunnossa että pääsen kunnon lenkeille ja salille...keho oikeen huutaa urheilua ja happea :X3:

mikähän on lasketunajan kannalta tärkein ultra, se 12 viikon vai rakenneultra?
 
@Tifa hyvä kuulla että olet vielä yhdessä koossa tikkien poistamisen jälkeenkin! Tsemppiä(y)!
Minulla samoin on jomotellut alavatsaa ja alapäätä myös ikävästi:X3: jotain supistuksen tapaistahan se tietysti on.

@sitruunasuola oon samoin syönyt sitä Floradixia ja myös Maltofer-tippoja. Otan noin joka toinen päivä niin vatsantoiminta ei niin pahasti häiriinny.
Ja olo on samoin aika tukala...:rolleyes: elämä pyörii enimmäkseen masun ympärillä sisätiloissa. Samoin kaipuu lenkille ja kuntosalille jne on aika kova, tosin vanhasta kokemuksesta veikkaan 1-2ekaa kuukautta vauvan kanssa vielä hillitsevän mun liikkeelle lähtöä.
Uskoisin urheilujen jatkuvan joskus vuodenvaihteessa ja vaunulenkkejä ennen sitä:).

Sain sairaalakassin vihdoin pakattua:D!
Mukana: ristikkolehti&suklaalevy, alusvaatteet ja imetysliivit sekä kotiinlähtölegginsit&imetyspaita.
Villasukat.
Lähtiessä pakkaan vielä ripsarin&puuterin&hammasharjan, ja kännykän&laturin.
Vauvalle nalle-fleecepuku 56cm ja myssy&tumput&sukat,
Alle kietaisubody&puolipotkujousut 56cm.
Pieni villapeitto, joka vauvalle kaiken päälle lämmikkeeksi kaukaloon.
Huh.
Kassi valmiina eteisessä.

T:nuhainen kotikissa Hiekkis&Norppis 37+2:barefoot:
 
Sairaalakassi oli jo pakattuna, mutta kävin sen vielä tänään uudelleen läpi.
Nyt pakattuna:
Kietaisubody+housut 50 (koon 56 haalari varalla)
Sukat, tumput, pipo
Suklaata
Harso, jos siihen saisi vauvan tuoksua koirien ihmeteltäväksi ennen kotiutumista.
Omat peseytymisjutut
Kaukalossa odottamassa lisäksi fleecehaalari ja lämpöpussi.
Omat alusvaatteet/kotiutumisvaatteet on vielä katsomatta.

Ahdistus (vatsan) ja täysi olo vaivaa myös täällä, närästää todella helposti jos syö yhtään enempi. Typyn pää tulee todella ylös omaa rintakehää kohden ja välillä tuntuu oikein suoristelevan itseään. :LOL: Alavatsan/alapään juilintaa on päivittäin ja pidemmällä kuin korttelin kävelyllä tulee supistuksia/koko vatsaa repivää kipua. Supistukset on kuitenkin ilmeisesti hyvästä vaikka sektioon ollaan menossa, valmistelee vauvaa paremmin kuin jos ei olisi mitään oireita? Päivystykseen sitten vain kiireellisenä jos käynnistyy kunnolla tai vedet menee. :censored:

Tassuttelija ja Pikkuinen 36+5 :barefoot::love:
 
@Tassuttelija joo kuten @Tinnuli tuosa jo sanoikin niin kävin kääntymässä mutta pääsin kotiin (y)

Menkkakipujen syyksi paljastuikin sitten pään kiinnittyminen ja kasvu :barefoot: mun pieni rakas on laskeutunut iihan alas ja kiinnittynyt, sf mitan saan kuulla huomenna :barefoot: mut jos mun neuvolan tötsä erehtyy sanomaan että ei oo kiinnittyny niin sanon sille että ihan on ultrassa tsekattu että kiinnittynyt on :LOL:

Noh.. ei oo kyllä hevon:poop: vertaa turvallinen olo ton tanttaran kanssa, oma nlatötsä sanoi kohdunkaulan olevan sen sentin, mut lauantaina ultrassa selkeä 3,5 senttiä sitä on :mad: pelkään että lataan sille huomenna jotakin :rolleyes: ja väittävät sitä tätiä konkariksi :cautious:

Synnytysvalmennus jää käymättä, en luota siihen naikkoseen :rolleyes: puhumpas mä siitä nätisti, hyi mua :whistle:

Joo tosiaan limatulppa on lähtenyt (y) ei ollut veriviiruinen eikä iso, mutta kamalan sotkeva silti :LOL: sekin kurkattiin että onko paikoillaan ja ultra näytti tyhjää :rolleyes:

Rinnat on ottanut taas jonkun kasvuspurtin, voi itku tätä kipua :cry: koko rintakehä vihloo ja voisin vaikka itkeä turauttaa :cry:

Mulla on just nyt meneillään kunnon nälkäkiukku, aloin miehelle vollottaa kun mulla on niin kamala nälkä että haluun ruokaa justnytheti ja mies sanoi et ohan tossa tota.. johon kiljuin itkien et eiku mä tahon hampurilaisen :mad::cry: sitte se kysyi et millasen et onko ihan sama niin porasin lisää et ei oo kun se tuo jonkun ihan kamalan kuitenki ja vollotin lisää :cautious:

Sit etin netistä kuvat kaikista ruuista mitä haluun että se tuo ja laitoin ne sille whatsapissa :rolleyes: ei pitäs mennä metsään :LOL:

Käskin vaan laittaa netin päälle et saa kaikki :oops:

Tosiaan päästiin turvallisesti 3,5h kotimatka perille :barefoot: nyt mä pääsen petaamaan pinnasängyn :love:

Kotiutunut hyppymassu ja kurnutus, 34+jotakin :love:
 
@Hyppymassu no mutta hyvä että kävit niin on tutkittu ja kaikki hyvin? Pystyt vielä rauhassa odottelemaan pienen syntymää ja ehtii vielä lähemmäs täysaikaisuutta. (y)

Konkareilla on varmasti arvokasta tietoa ja taitoa, mutta joskus tuntuu että heidän mielipide on ainoa oikea... Meillä oli perhevalmennusta pitämässä vanhempi konkari th ja hänellä oli hyvin vahvoja mielipiteitä jotka myös selkeästi kertoi...

Nälkä on kyllä vakava asia näin raskaanaollessa, pakko pitää hedelmiä ja välipaloja helposti saatavilla...(vaikka kyllä niitä hamppareitakin on tullut syötyä... :whistle:) Muussa tapauksessa on tunne, että kaikki tänne heti nyt ja ähky/närästys tulee vähemmästäkin. :D

Tsemppiä huomiseen neuvolaan, mä meen vielä kerran loppuviikosta jollekin sijaiselle kun "oma" th on pois kuvioista jonkun aikaa nyt syksyllä. :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 37+0 (täysaikainen vaavi vielä masussa ennusteista huolimatta!) :barefoot::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
@Tassuttelija mä kyllä mussutan just sitä mitä mieli tekee, eiköhän sen verran sallita :whistle: toki se on et kohtuudella mut kyllä jos liikenteessä on nälkä tullut niin oon käynyt mussuttamassa sen juustohampparin :cautious:

Nyt oon silti yrittänyt parantaa tapani ja kävellä ennemmin kaupan paistopisteelle ja pakannut matkaan vuoksen piirakoita, ne on olleet yksiä mun suurimpia herkkuja :love: mut nimenomaan ne paistopisteen, niissä kylmäaltaan piirakoissa on kamala pohja :cautious:

Kokosin tuossa jokin aika sitten mobilen pinnasänkyyn että meidän kisu saa tutustua :love: olikoan se @Hiekkasärkkä79 joka tuolla mainitsi että harso sairaalaan mukaan että saa koirille vaivan tuoksua :barefoot: matkin sen että saa kisu tutustua siihen vauvan tuoksuun sitten :love:

Huoooh hirveästi oisi pälätettävää mut @Tinnuli on jo varmaan kyllästynyt mun juttuihin :D korjaa jos menee ihan pöpelikköön :whistle:

Semmosta vielä että päivitän otsikon seuraavaksi, jatketaan tämä kuu vielä tässä :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Oon myös yrittäny syödä mahd. terveellisesti, mutta kyllähän sitä vaan tulee herkkuruokaakin ja muita herkkuja syötyä. Olen sen myös sallinut, silloin olen onnellinen ja eikös se ole hyvä juttu vauvalle -voi sen näinkin perustella :LOL:

Viikonloppuna ystävät järjesti yllärinä babyshowerit, oon kyllä vieläkin siitä jymäytyksestä ymmälläni ja oli niin mahtavaa kuinka moni pääsi paikalle (ja osa vielä kaukaakin) :love: Ihania ystäviä! Ja shower-herkkuja saa syödä vieläkin:D

Tosi hyvä @Hyppymassu että kaikki on siis kunnossa. :) Erikoinen neukkitätsä teillä!

Meillä ollaan myös kiinnitytty lantionpohjaan, jo pari viikkoa sitten tämä todettiin neukissa. Se on kuulemma hyvä juttu, ja olisi merkki että mahtuu myös sitä kautta ulos tulemaan. (y) Mutta sittenhän sen näkee mistä tullaan ja miten päin :)

Onko kellään muulla alkanut tihkumaan nestettä rinnoista? Minulla on nyt pyjamalle tullut kahtena päivänä, yllätyin.. mutta näemmä sitä voi tulla jo paljon varhemminkin kun luin aiheesta.

Sitten kaipaisin vielä neuvoja pesuhommiin,jos jollakin on näkemystä ja halua kertoa omista pesurumbistaan. Pesettekö äippäpakkauksen makuupussin, unilelun ja tän tyyppiset jutut esim. uuden leikkimaton? Aluksi ajattelin jättää pesemättä, mutta enää en tiedäkkään jos se onkin totaalisen väärin olla pesemättä :LOL:
(n) Vaikka ei kai tuohon ole oikeaa tai väärää vastausta, ilmeisesti on molempaa koulukuntaa.

Tyttti ja Papunen 35+6
 
@Hyppymassu en toki, lähinnä vaan mun kaikki energia menee siihen et etsin lähintä vessaa, lähintä paikkaa mihin pääsen makaamaan/nukkumaan tai sit oon muuten vaan päästäni offline :D:ROFLMAO:

Eli siis väsymystä on liikkeellä todella paljon! Tänäänkin nukuin kahdet päikkärit ja olisin nukkunut vielä enemmänkin toisilla päikkäreillä mun heräsin omaan kuorsaamiseen :LOL: oon käynyt apteekista hakemassa itelle sellaiset kuorsauslaastarit kun oikeestaan rv 28 jälkeen oon ollut aivan järkyttävä kuorsaamaan! :unsure: Nyt sain vielä synttärilahjaksi ilmankostuttimen niin kokeillaan sitä jos auttais noille mun nenän limakalvoille..

Kävin myös tänään neuvolassa ja pissasta tuli plussa. Mies kysyi mitä se tarkoittaa ja pilke silmäkulmassa totesin: kulta, me saadaan vauva! Pissatesti oli positiivinen! :love: Selitin kyllä sit miehelle mitä tässä testissä nyt taas mitattiinkaan:ROFLMAO: neuvolatäti ei nyt vielä huolestunut tuosta tuloksesta vaan sanoi et ens viikolla katotaan uusiksi koska kaikki muut arvot oli hyviä eikä mulla ole muita oireita. Nilkat nyt vähän turpoilee mutta kelläpä ei :p

Meillä kans vauva kiinnittynyt jo kun parisen viikkoa sitten käytiin tutkimuksissa, kuten @Tyttti :llä. Kohdunkaula on myös pehmennyt ja lähtenyt lyhenemään :) ihana muuten tuo että ovat järjestäneet sulle babyshowerit!! <3 itse toivoin mutta mulla vain kaksi kavereista asuu Porissa ja kaikki jossain muualla..

Tinnuli & Tirris 36+6
 
@Tyttti Olen pessyt kaikki koneessa. Äpakkauksen makuupussin, peiton jne. Lelut pistin pesupussiin ja koneeseen. Leikkimatonkin (oli tosin käytetty) laitoin koneeseen. Eivät tuntuneet kärsivän pesusta ja eipähän mene sitten valmistuksessa mahdollisesti käytettyjä kemikaaleja niin paljoa vauvan iholle/suuhun. :)

Rinnoista on tullut tippoja jo kesällä ekoja kertoja. Huomaa juurikin kun liiveihin tulee tahroja... Toivotaan että enteilisi vain hyvää maidon nousun kannalta. :barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milpin ja Tyttti
@Tyttti mulla alkoi jo alkuraskaudessa mokoma :cautious: sitä tihkuu nänninpäähän ja se kuivuu nännin sisään, tekee kipeää kun sitä puhdistaa pois :cry: no, positiivista on että liivit säästyy.. :cry:

Kello löi illalla yhdeksän ja meikäläinen on sammunut :LOL: ja kävin täällä kirjoittelemassa vielä 20.58 :LOL::LOL: nyt rupeen rymistelee itseeni neuvolaanlähtöä varten kuntoon, vettä sataa kaatamalla ja ois kävelymatka eessä.. onneksi ostin alesta kirkkaankeltaiset kumpparit :love:

Meillä ei siis vieläkään autoa ole :rolleyes: eikä välttämättä ees tule :oops: pyritään vauvan kotiutumisen jälkeen muuttamaan lähemmäs Tamperetta oikeen superhyvien yhteyksien päähän kaikesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
@Tassuttelija kuulostaa hyvältä tuo sinun sairaalakassisi sisält! ja aletaan koko porukka olla aikalailla lähtökuopissa jee:LOL:!!

@Tyttti ihanaa että sulla oli babyshowerit:)
:barefoot:!
Ystävät&ystävyys on parasta:love:. Ja vauva-aikana ystävät ja heiltä saatu henkinen tuki ja kannustus on ainakin minulle kullanarvoista.

Itselläni oli -05 syntyneelle esikoiselle ja -06 syntyneelle keskimmäiselle pojalle ihanat babyshowerit:)! 1. Oli meillä kotona, mm.teimme ystäväporukalla tyynyliinan esikoiselleni, se on yhä tallessa mutta pieni hänelle tietysti!ihana muisto.
Keskimmäistä viimeisilläni odotellessani menimme ystäväporukalla Aulangon kylpylään nautiskelemaan ja rentoutumaan:p oli se myös ihana reissu.
Nyt iltatähdellemme ei ole järkätty babyshowereita, mutta luultavasti teemme hänen syntymänsä jälkeen jotain.. ns after party vauvalle&minulle esim meillä kotona ystäväporukalla:) sen näkee sitten.

@Tinnuli minulla myös nenä tukossa,
Mutta ilmeisesti en kuorsaa.. luulisin.
Toivottavasti laastaria auttavat tuohon vaivaan! Itselläni tulee herkästi nenäverenvuotoa nyt raskauden aikana, hiukan rasittavaa välillä.

Samoin täällä, eilen havainnoin että vauva tuntiu kiinnittyneen vihdoin, ja minun oloni ei ole ihan niin tukala kun hengittäminen helpottui(y)! Tosin tuo alapään juiliminen on lisääntynyt samalla ja on kyllä suoraan sanottuna "perseestä" mutta minkäs teet.

@Hyppymassu minulla lähti limatulppa aiemmissa raskauksissa vasta kun synnytyssupistukset kotosalla alkoivat, läpinäkyvä iso limaklöntti tipahti pönttöön. Sinullahan saattaa olla tosiaan synnytys lähellä nyt sitten:)!!
Lapsivedet minulla eivät menneet kummastakaan aiemmasta lapsesta itsestään, huolimatta todella rajuista supistuksista, vaan kalvot puhkaistiin synnytyssalissa. Ja siitä se "riemuralli" sitten todenteolla alkoikin...:rolleyes:.

Tällä Hyvinkäällä sataa kaatamalla vettä.
Siis kuin saavista kaatamalla. Ja minun 12&10v pistivät molemmat täböllä hanttiin aamulla että eivät laita kumppareita. Jouduin lopulta ottamaan "mutsi ragee"-kortin esiin ja masuvauvakin heräsi säpsähtäen(vieläkin pyörii ihmeissään ressu..) kun tosissani kerroin pojille mikä on homman nimi.
Ja kumpparit menivät jalkaan molemmilla. Pysyivätpähän kuivina rakkaat.

Koulumaailma on aika julma. Ns "kovikset" eivät pukeudu säänmukaisesti, ja sitten kiusaavat niitä fiksuja jotka puolestaan pukeutuvat säänmukaisesti. Aika karua.

Nyt kumpparit jalkaan ja koirat pissalle, ihanaa sadepäivää teille kaikille&masuvauvoille myös:ROFLMAO:!

T:jättihiekkis&puuhakas norpanpoikanen 37+5

Ps: kaikki muut vauvakamppeet on pesty, paitsi vauvan peitto ja makuupussi!
 
Moi. Onpas taas tullut paljon viestejä:) Tosi kiva lueskella, miten teillä muillakin on menny:)

Kävin neuvolassa ja ultrassa. Neuvolassa mitattiin hemppari, 147, samalla tavalla 'korkea' niinkuin esikoista odottaessa. Jotenkin hassua, että hempparini on hyvä vain raskaana:LOL: Ultrassa oli kaikki muuten hyvin, mutta poika oli hieman pieni. Painoarvio eilen oli noin 2,3 kg. Toisaalta positiivista, että mikään suuri radin aiheuttama sokerivauva tämä ei ainakaan ole. Kohdunkaula on pehmeä ja sitä on jäljellä noin 2 senttiä. Lääkäri oli sitä mieltä, että pienen painoa pitäisi nyt tarkkailla ja kysymättä minun mielipidettä, päätti lääkärin logiikalla, että minun on helpompi mennä seurantaan synnytyssairaalalle (matka noin 2 h/suunta) kuin käydä tuossa meidän sairaalan polilla viikoittain.:cautious::confused: Ohjeeksi antoi vielä pakata sairaalakassi mukaan, jos käykin niin, että synnytyssairaalassa ovat taas käynnistyksen kannalla. Ajan saan ilmeisesti viikon-kahden päähän.

Sairaalakassi myös täällä melkein pakattu. Meillä myös harso mukaan koiria varten:)Herkkuja kävin tänään ostamassa mukaan hirmuisen pussin, että ainakin jaksan synnytyksen jälkeen:ROFLMAO:

Miehen sisko synnytti esikoisensa viime kuun lopulla. Jotenkin tosi ihanaa, että serkukset ovat näin pienellä ikäerolla. Meistä tulee miehen kanssa kummeja tälle pienelle pojalle:):love: Ristiäiset onneksi järjestyvät niin, että myös me päästään paikalle:LOL:

Mama_Red 36+2
 
Heippa kaikille

Tänne kuuluu seuraavaa. Käytiin viime torstaina tosiaan taas kontrollissa. Supistelut olivat taas juoksuttaneet tilannetta, kohdun sisäistä kanavaa ei ole mulla enää jäljellä.
Vauva tosi alhaalla, mutta synnytystä ei enää tämän viikon jälkeen enää estellä koska ollaan jo turvallisilla viikoilla. Supisteluja oli viime viikon sunnuntaina 7 min välein ja olimme jo miehen kanssa starttaamassa kohti Tayssia kun loppuivat kun seinään.
Ensi torstaina taas taas kontrolli Tayssissa.

Pikkusisko sai esikoisensa viikonloppuna pojalla oli komeat mitat 4600g ja 54cm pitkä. Sektiolla syntyi, kohdunsuu ei auennut 6cm eteenpäin ja synnytys oli kivulias ja todella raskas. Mutta nyt kaikki hyvin.

Meidän vauvan painoarvio viime ultrassa viikko sitten oli n. 2500g
Hyvin kasvaa ja keskikäyrän tuntumassa mennään.

Sairaalakassi pakattu ja sain haettua tuon liberokassinkin viimein.
Supisteluja ajoittain. Seksiä en uskalla harrastaa mutta saunassa kävin.

Pidän teidät ajantasalla:love:
Mielenkiinnolla jään odottamaan kuka täällä ensimmäisenä sen oman nyyttinsä saa.

Hyppymassulla jo ainakin ollut jännittävää kun nopeasti lukaisin kuulumisianne.

Kuvailkaa nyt masujanne kohta meillä ei niitä enää ole:cry:itselläni tulee ikävä näitä pikku potkuja.

Terkuin Enisa ja piiperö 35+3
 

Yhteistyössä